RealBizkit666 | donderdag 30 juli 2015 @ 11:28 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Kijk, zó moet het! ![]() Eerstvolgende meet: * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Hier vind je onze kilometerstanden Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Fretwork | donderdag 30 juli 2015 @ 11:42 |
C. Rijdend? Of gaat de TT niet over de urineerhouding? | |
RealBizkit666 | donderdag 30 juli 2015 @ 11:43 |
Al eens rijdend geprobeerd dan? | |
Fretwork | donderdag 30 juli 2015 @ 11:46 |
Nee, heb nog zo mijn doelen. | |
MarcoD | donderdag 30 juli 2015 @ 11:48 |
Best lastig nog hoor ![]() | |
muzas | donderdag 30 juli 2015 @ 11:48 |
Waar is die luier in je broek anders voor? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 12:06 |
Waarom zit je eigenlijk weer op de tacx? Blessure? | |
MarcoD | donderdag 30 juli 2015 @ 12:14 |
Kleintje rondlopen kan moeilijk weg. | |
Tommeke | donderdag 30 juli 2015 @ 12:18 |
Eens! Hoewel de Tarmac in 58 best te pruimen is hoor. | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 12:26 |
hoi jongens ik wil graag leren staand te fietsen weet iemand mij uit te leggen hoe of dat moet? alvast bedankt groetjes kaasplank | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 12:27 |
Ik wil het je uitleggen voor een sixpack duvel morgenavond 19:00 erasmusbrug | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 12:29 |
ik weet het niet ik ben pas net begonnen met fietsen de erasmusbrug lijkt me een zware klim ik zal hier eerst voor moeten trainen denk ik zijn hier goede schema's voor verkrijgbaar? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 12:31 |
Pff ja die zijn er wel maar dan heb je eerst een powermeter nodig. Hou het anders voorlopig maar bij zittend daar word je ook minder moe van. | |
muzas | donderdag 30 juli 2015 @ 12:31 |
inb4 ik zoek nog goede chinese fietslampen. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 12:33 |
Moet ik daar mn zitbotten voor meten? | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 12:36 |
ja dan moet je eerst in de pindakaas gaan zitten zo schijnt | |
muzas | donderdag 30 juli 2015 @ 12:36 |
Alleen als je vaak bent blijven zitten. | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 12:38 |
ik wilde altijd gewoon buiten spelen en als dat niet mocht rende ik weg | |
poiuytr | donderdag 30 juli 2015 @ 12:39 |
![]() | |
Andyy | donderdag 30 juli 2015 @ 12:48 |
Cancellara was 3e geworden in Zeeland terwijl hij zittend sprintte. Voorbij een aantel die uit het zadel gingen iig | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 12:49 |
die heeft een motortje dat is bekend | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 12:54 |
Rico heeft een nieuwe biografie ![]() | |
muzas | donderdag 30 juli 2015 @ 12:54 |
![]() | |
Fretwork | donderdag 30 juli 2015 @ 12:59 |
Paolini is ook voorstander van de witte motor. | |
Gripper | donderdag 30 juli 2015 @ 14:39 |
Paolini is een baas. Ik zou ook wel coke willen snuiven, de wreedste koers van het jaar winnen en bitches klappen en met je stoere baard de binnenkant van dr dijen helemaal rood schuren. Nou ja trouwens, 3 van de 4 bovenstaande zaken zijn voor mij ook gewoon te doen. ![]() | |
Fretwork | donderdag 30 juli 2015 @ 14:41 |
En dan vroeg CapFab zich af waarom ik jouw reacties als zeer grafisch beschreef ![]() Zijn GW overwinning was wel echt verschrikkelijk goed. | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 14:44 |
Dit. Nog gefeliciteerd btw. ![]() | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 14:45 |
En Patty, ik ga ws. wel naar Charlie, als m'n vrouw niet écht aan 't knappen is op dat moment. | |
Gripper | donderdag 30 juli 2015 @ 14:45 |
CapFab heeft zelf anders ook geen gebrek aan een grafisch zeer creatieve geest... (De ouwe smeerlap) | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 14:48 |
Ah oké. Leuk. Denk wel parcours voor jou..allemaal op de macht klimmetjes tot 3km. | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 14:51 |
Heb je een hoogteprofiel? Hoe steil is het? | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 14:52 |
Echt, dat woord 'stijl' en 'steil', daar moet ik áltijd over nadenken. ![]() ![]() | |
Gripper | donderdag 30 juli 2015 @ 14:58 |
Nou, met allebei heb jij moeite toch? ![]() | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 15:00 |
Nee, parcours nog niet bekend. Maar die van 2014 kan je wel zien. Anders ff op strava zoeken bij deelnemer van vorig jaar. | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 15:02 |
Heb je linkje? | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 15:02 |
Op dit moment zeker ja.. ![]() | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 15:12 |
Ik heb hier geen link op mobiel. Ff googlen naar Charly Gaul Luxemburg. | |
Oksel | donderdag 30 juli 2015 @ 15:16 |
Hier een oude.. http://www.bikemap.net/en(...)ly-gaul-2012-150-km/ | |
Tommeke | donderdag 30 juli 2015 @ 15:41 |
Je moet al vrij snel de Cote de Putscheid over volgens mij. Echt een steil en stijl kutding Edit: Ohnee, das met de Jean Nelissen Classic volges mij. | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 15:51 |
Ja, volgens mij is route ieder jaar anders. | |
Tommeke | donderdag 30 juli 2015 @ 16:07 |
Okidoki! Ga je straks naar Corpus Patronno? | |
Captain_Fabulous | donderdag 30 juli 2015 @ 16:07 |
Mijn grafische geest is mijn gebrek. Zo. Denk daar maar eens over na terwijl je zachte onschuldige vrouwen dijtjes openschuurd met die kerstmanbaard van je. Je doet het er gewoon om, dan heb je na afloop een excuus om de schuurplekjes voorzichtig in te smeren met een verzorgende creme, zodat je nog eens bij ze tussen de benen kan duiken. Ik heb je gruwelijk door Gripbaard. En dat heeft kritiek op mij! | |
Tommeke | donderdag 30 juli 2015 @ 16:17 |
![]() | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 16:20 |
Nope, ik heb wat uren opgenomen ivm niet fit en vanavond moet vriendin ff auto gebruiken. | |
Gripper | donderdag 30 juli 2015 @ 16:22 |
Popje toch ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 18:03 |
ik ree wel weer goed vandaag | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 18:09 |
was wel baggerweer de straten stonden blank, het fietspad was veranderd in een rivier | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:10 |
Al je campy weer naar de vinkentering, daar kan je niet mee in slecht weer rije he | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 18:18 |
neehoor dat gaat juist goed, ik heb wel ultegra wielen derin die fluiten nu als vogeltjes intussen fiet fiet fiet | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:22 |
Volgens mij zijn die ultegra naven best ok. | |
GGMM | donderdag 30 juli 2015 @ 18:22 |
Hallo Knut!! ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:26 |
He rene alles goed | |
GGMM | donderdag 30 juli 2015 @ 18:26 |
Erg goed. Ja. ![]() Met jou ook, vriend? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:29 |
Pff zeker nog maar 26 dagen arbeit en ik mag frei naar Japan, daar is toch niks mis mee zeg nu zelf | |
GGMM | donderdag 30 juli 2015 @ 18:30 |
Wat leuk zeg. ![]() Ik hoop dat ik weer een kaart krijg. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:32 |
Tegen die tijd gaan er 2 flessen Japanse whisky verloot worden op dat andere forum dus grijp je kans. Tenzij je niet van whisky houdt | |
GGMM | donderdag 30 juli 2015 @ 18:32 |
Ik hou het nauwlettend in de gaten. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 18:33 |
Ricky - genot | |
dop | donderdag 30 juli 2015 @ 19:12 |
vroeger toen de meeste van ons nog in een zaadtoeter woonde werd er alleen maar zittend gesprint ![]() | |
dop | donderdag 30 juli 2015 @ 19:15 |
ik kwam uit den haag naar rotterdam gefiets, vanmiddag heb het helemaal droog gehouden maar moest wel om een paar zwembaden heen fietsen in rotterdam [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 30-07-2015 20:30:42 ] | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 19:32 |
nou goeie body ook lijkt wel een zandbak als je het wiel rond draait | |
kaasplankje | donderdag 30 juli 2015 @ 20:10 |
ja toen waren de fietsen nog te slap om staand te spurten. http://www.britishpathe.c(...)cling/query/bicycles | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 21:09 |
1 van de 3 onderdelen die ik niet heb moeten vervangen aan mn fiets [ Bericht 2% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 30-07-2015 21:17:09 ] | |
Andyy | donderdag 30 juli 2015 @ 22:24 |
Wat is nou goede Japanse Whiskey? ![]() En Suntori Hibiki van 13 en 17 jaar oud | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 22:31 |
Suntory is beetje zoals vat 69 hier, maar dan beter. Hibiki is wel genot. Zou ook kijken voor yamazaki 12 en evt 15 als genoeg budget. Dat is een single malt die bijna iedereen wel lekker vind en vorige keer in japan nog bizar goedkoop vergeleken met de nederlandse prijs van toen: 50 euro. Inmiddels kost zo'n fles hier al rond de 100, zelfs als prijs in japan ook is verdubbeld heb je een gratis fles door er 2 mee terug te nemen en 1 te verpatsen. Die flessen verkopen ze gewoon in plaatselijke super of 7/11. Japanse whisky shop is ook aanrader, mocht daar echt veel proeven door beetje geïnteresseerd te doen en kom je thuis met flessen die je in europa niet gaat vinden. | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 22:43 |
Ik ga met Oksel en zijn 4 ploegmaten naar Luxemburg ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 30 juli 2015 @ 22:50 |
Hopelijk hebben jullie wifi zodat er weer een catfight in het topic plaats kan vinden. | |
Patroon | donderdag 30 juli 2015 @ 22:54 |
Nee dat doen we dan met kussens ![]() | |
Fretwork | donderdag 30 juli 2015 @ 22:57 |
In lingerie.? Of met natte handdoekjes onder de douche? | |
buzz1291 | donderdag 30 juli 2015 @ 23:08 |
Als je met die gasten op stap gaat, zou ik alles wat er ook maar los kan aan een fiets, 's morgens toch maar ff nalopen. ![]() | |
Tommeke | donderdag 30 juli 2015 @ 23:18 |
Idd. Tussen al die Chinarellos en Chinalized fietsjes zou ik zelf op een Canyon met een scheur erin opletten. | |
KolonelBroodje | vrijdag 31 juli 2015 @ 02:53 |
For relaxing times, make it Suntory time. | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 09:22 |
Dit is die van vorig jaar. https://www.strava.com/activities/191687244 | |
very | vrijdag 31 juli 2015 @ 13:15 |
Hoi vriendjes ![]() Afgelopen weekend was de Rad am Ring. Weersomstandigheden rondom die dag waren zwaar kut, maar op de ochtend zelf was het opeens heerlijk. Mooi! Maar ik kan dus echt niet klimmen hè ![]() En er zaten best pittige stukjes tussen: ![]() Gemiddelde snelheid lag op 24km/h (incl. korte stops en meerdere keren broertje opwachten, want die nog minder ervaring). Maar ook stukjes met bijna 90km/u naar beneden. Vond het wel echt leuk. Volgend jaar zeker weer ![]() Nu alleen nog beetje leren klimmen ![]() Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fretwork | vrijdag 31 juli 2015 @ 13:51 |
Leuke dag gehad? Hoe lang deed je over de Hohe Acht? | |
very | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:08 |
Een half uur ofzo? Maar ik kon wel ietsjes sneller, maar bleef bij mijn broertje om hem een beetje er doorheen te trekken. Die trok het op een gegeven moment niet meer want teveel gegeten en een te erg drukkend shirtje aan. Ik wou misschien wel een tweede ronde, maar toch weer beetje last van mijn knie. Volgend jaar drie rondjes ![]() | |
foetre | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:04 |
Leuk!! Helaas slecht weer anders had ik ook gegaan. Nu volgend jaar maar.Heb je daar ook een overnachting gedaan? | |
very | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:23 |
Dus helemaal geen slecht weer... Was gewoon prima ![]() Heb inderdaad een overnachting gedaan. Even wezen kijken bij de 24 uurs rit en bij de auto's die daarna de baan op mochten. Maandag was er training voor de endurance races, dus dat was ook leuk. Zelf nog een stukkie mee mogen rijden in een 950pk sterke GT-R ![]() Het is me prima bevallen. Daarom ook volgend jaar weer. Ik sliep bij pension Sonnenwende. Lieve Nederlandse eigenaars, prima kamers, prima gelegen, niet duur en je kan er je fietsen droog en veilig kwijt. Aanradertje. Ook wezen mountainbiken.... Ook erg tof daar. | |
muzas | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:41 |
Tof! | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 17:02 |
Gaaf Toemeke, Luxemburg is nu ook met google.maps te bekijken ![]() | |
the_critic | vrijdag 31 juli 2015 @ 17:21 |
Deze ongein al gezien?http://www.grinta.be/nl/n(...)-hetze-tegen-renners. Wat een mafkees zeg.. | |
faston | vrijdag 31 juli 2015 @ 17:36 |
Iemand intresse in een castelli velocissimo jersey maat M in deze kleur?.http://www.bikester.nl/38(...)8377_63809348060_pla Is in goede staat maar een paar keer gedragen. Helaas te groot voor mij. En kan het niet meer ruilen. | |
ratatat | vrijdag 31 juli 2015 @ 18:44 |
![]() Zat beetje van die homo 100 muziek te luisteren, vond dat deze wel wat van Froome weg had. | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:13 |
Jimmy Somerville is nogal een dwergje vergeleken met froome , echt heel klein mannetje , maar wel belangrijk voor de popmuziek in de jaren 80. The Communards - Don't Leave Me This Way [ Bericht 48% gewijzigd door dop op 31-07-2015 19:22:41 ] | |
ratatat | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:25 |
Even vraagje. Heb hier een campagnolo body:![]() Die metalen ring, is dat een spacer? Zie namelijk niet echt wat voor nut dat ding anders heeft. Hij zat oorspronkelijk tegen die blokjes aan. | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:30 |
dat lijk inderdaad een spacer . 2,4 mm dik voor 10 speed waarschijnlijk | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:33 |
Die spacers voor 10sp zijn volgens mij dikker. Dit lijkt op een spacer die je soms ook nodig hebt bij shimano body's, anders krijg je de cassette niet vast. Maar kan/zal bij campa anders zijn. Gewoon ertussen houden. | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:35 |
klopt deze is voor achter de cassette , niet er tussen | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:39 |
Ja dat bedoel ik ook. Spacer om 11sp body geschikt te maken voor 10sp cassette. Maar die bepaalde spacer is van shimano dikker. Maar dat kan bij campa anders zijn. | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 19:58 |
Ja dat klopt. Campa doet 9 t/m 11 speed op dezelfde body zonder extra ring. Ik weet niet wat voor wielen dat zijn maar die ring zou eik niet nodig moeten zijn. | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:01 |
Maw ik gebruik zowel 9 als 11sp op dezelfde body zonder extra ring achter de cassette. | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:05 |
Hoe wordt de ruimte bij 9sp dan opgevuld? | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:07 |
vulringen zijn dikker en de kransjes ook | |
ratatat | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:30 |
Is van een oude zonda (toen ze nog zilver waren), breedte is 1.05-1.1 mm. | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:32 |
Campa wist met introductie van 9sp al dat er ruimte op diezelfde body was voor 11sp. Dus enige wat ze moesten doen was andere vulringen en kransjes maken. | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:35 |
Ok ik weet ook niet alles over die oude types mss is die vulring nodig voor 9 of 10 vit ik zou zeggen probeert t ff | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:36 |
sorry maar daar zit je er echt naast campa gebruikt bij 10 en 11 speed variabele breedte tussen de kransjes, maar een kransje 11 speed is maar 1.6mm dik bij 10 speed is dat 1.7mm en bij 9 speed 1.75mm spacers tussen de kransjes zijn in de buurt van de 2,3mm bij 10 en 11 speed 9 speed is 2.8 | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:37 |
dat is heel dicht bij het verschil tussen cassette breedte van 10 speed en 11 speed 38,8 tegen 40,1 | |
kaasplankje | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:40 |
dat zegt ik toch koekwaus | |
Patroon | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:43 |
Haha idd | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:43 |
![]() | |
Oksel | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:57 |
![]() | |
Oksel | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:58 |
Morgen duur. Vanochtend kracht. Zondag duur. #keifit. | |
Oksel | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:02 |
Nu eerst maar eens een flesje wijn soldaat maken om al die training beetje te compenseren. | |
Gripper | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:41 |
Nou ik ga morgen weer zo uitgebreid BBQ-en met wat vrienden, iedereen maakt een eigen gang en bijpassende wijnen enzo. Dus dat wordt alleen maar zondag een uitbrak-ritje ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:58 |
Weer een pareltje..... Ff doorspoelen naar 2:50 | |
poiuytr | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:12 |
![]() ![]() Nieuwe Canyon, lijkt tegenwoordig wel een trend dat de zitbuis door midden wordt gezaagd onderaan. | |
dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:14 |
gaan ze standaard meilenstein mee leveren ? , zal een leuk prijskaartje worden. | |
poiuytr | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:16 |
13k ![]() http://www.bikerumor.com/(...)plus-actual-weights/ | |
#ANONIEM | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:21 |
Die werd bij een 9-speed wel eens gebruikt. | |
#ANONIEM | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:23 |
Leuk. Op zondag gereden dus? Ik was er zaterdag voor de 150km jedermannrennen, maar die werd afgelast. Volkomen terecht imo, want het waaide echt wel hard. Niettemin zijn er op wielertoerist wel een paar idioten die vinden dat het wel meeviel en dat het door had moeten gaan. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 1 augustus 2015 @ 07:10 |
Volgens mij kan je ook een 8 speed cassette maken op een 9 speed body met 9 speed kransjes en 8 speed vulringen, en dan moet er ook een ring achter, maar dat is meer Ivo's afdeling haha. | |
kaasplankje | zaterdag 1 augustus 2015 @ 07:11 |
Beetje rustig aan met de drank dan kan je met mij mee naar de club smorgens | |
kaasplankje | zaterdag 1 augustus 2015 @ 07:34 |
Erg opwindende kleurstelling vind je ook niet? ![]() | |
Fretwork | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:54 |
Nice, was zelf aan het kamperen in een lekkende tent naast het F1 circuit. Erg goede sfeer. Weer Was op zaterdag echt slechts. Desalniettemin toch even de baan op rond 4-5 om te verkennen, moet zeggen dat het op dat tempo niet echt gevaarlijk was. | |
very | zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:23 |
Het was goed kutweer die zaterdag ja...gelukkig kwam ik pas einde middag aan en toen viel het wel redelijk mee. Zelfs nog effe in het zonnetje langs de baan gezeten ![]() Nog een paar foto's voor de lulz Wedstrijdje? ![]() ![]() Vind het (veel) te duur om beide fotoseries te kopen (50 eu), dus dan maar zo ![]() HALT! ![]() Waaghalzerij ![]() ![]() Endurance race training ![]() De GT-R waar we een rondje in hebben meegereden: ![]()
| |
MarcoD | zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:59 |
recreatief autospotten? | |
Yankee | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:17 |
Eindelijk een 39 op de canyon, wat een genot ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:27 |
wat had je eerst dan? | |
faston | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:33 |
Ik heb ook 52/36. Die 36 is niet ideaal kan ik die gewoon vervangen voor een 39 blad. Met dezelfde steek? Heb FSA bladen | |
faston | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:35 |
Spiderring ziet er ookwel heel strak uit. Alleen de prijs ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:37 |
moet wel lukken toch oh die zitten aan mekaar vast? | |
faston | zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:50 |
Heb nu dit![]() | |
ratatat | zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:39 |
Zal toch wel een 39T blad voor te vinden zijn? | |
MarcoD | zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:03 |
Gewoon standaard blad gaat wel passen. | |
Yankee | zaterdag 1 augustus 2015 @ 22:08 |
Op die fiets 50-34 | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 08:58 |
klik om te spelen | |
ultra_ivo | zondag 2 augustus 2015 @ 10:59 |
Gisteren m'n laatste training voor PBP afgewerkt, een DIY 300 naar Couvin en St. Truiden. Grote delen van de route waren gelijk aan de 300 van vorig jaar. Het ging redelijk, rond Couvin toch wat problemen gehad maar dat had eerder met de warmte te maken, ik ben niet zo'n hittefietser. Dus hopen dat het over 2 weken niet al te warm wordt tijdens PBP. | |
cafca | zondag 2 augustus 2015 @ 12:38 |
Ik zit nu in de buurt van Brest, momenteel een hete dag volgens de locals, is prima te hebben, 24 graden met een verkoelend briesje. | |
foetre | zondag 2 augustus 2015 @ 13:33 |
Vandaag 80 km gefiets met 550 hoogtemeters tijdens de hel van de heuvelrug. Goed georganiseerde tocht!Begint wel verslavend te worden al die georganiseerde tochten. Word toch is tijd voor een Garmin want via de gps van mn iPhone klopt het niet exact. | |
Tommeke | zondag 2 augustus 2015 @ 13:51 |
Een Garmin is echt van toegevoegde wmb. Heb een tweedehands 500 gekocht. Fijn apparaatje! Ik ga vandaag niet fietsen. Ben lekker aan 't zeilen. | |
Yankee | zondag 2 augustus 2015 @ 13:51 |
Lekker gefietst, de rest van de dag doe ik helemaal niks ![]() | |
foetre | zondag 2 augustus 2015 @ 14:03 |
In de periode dat ik mn Eifel fiets weekend heb ga ik een Garmin 810 voor 2 weken huren. Kan ik gelijk kijken of het een toevoegde waarde voor mij is. | |
Tommeke | zondag 2 augustus 2015 @ 14:44 |
Rondje Drenthe gedaan? | |
Yankee | zondag 2 augustus 2015 @ 15:07 |
Yes! Maar met een bootje op het water lijkt mij ook zeker niet verkeerd ![]() | |
muzas | zondag 2 augustus 2015 @ 16:04 |
Pas na 67k met deze warmte de eerste tussenstop, noem ik niet goed georganiseerd. Heb elders mn bidonnen kunnen vullen, maar vanuit de organisatie kan dit beter. De 100 heeft in rhenen nog een stop, waar je na de defensieweg zo bent...Ipv rechts terug naar Amerongen. Dit jaar de 80 met wat vriendjes gedaan en dat puntje viel me tegen. | |
buzz1291 | zondag 2 augustus 2015 @ 16:06 |
Omdat ik nu zere poten heb van een klein 60 km rondje. Watje! Kom ik net dit tegen en bedenk dat ze daar dus ook nog wielen voor bouwen, maar de gedachte dat dit op je dobbertje gaat zitten... ![]() ![]() | |
muzas | zondag 2 augustus 2015 @ 16:13 |
Wel een hoop lekkere wijven op racefietsen. Goede ontwikkeling | |
foetre | zondag 2 augustus 2015 @ 16:22 |
De stop had mischien iets eerder gekunt.Ik ben eigenlijk niet van de tussenstop.Het was stempel en gaan.Aan 2 bidons heb ik op de 80 km ook wel genoeg,moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 12 u al klaar was. Zeker veel chicks op de racer zag er prettig uit ,zeker niet zoals bovenstaande foto. | |
buzz1291 | zondag 2 augustus 2015 @ 16:35 |
Wat? De HEL van de Heuvelrug in 80 km ? Dat komt nog geeneens in de buurt van het Vagevuur. Man, man, dat is hier een zomeravond trainingsritje. ![]() | |
muzas | zondag 2 augustus 2015 @ 16:36 |
Ik ben ook wel een dorstig persoon op de fiets. Zweet ook veel. Was na 50k wel door mn 2x550ml heen. Ook omdat ik veel moest wachten en dan zit ik continu aan die dingen te lurken | |
KnutdeIJsbeer | zondag 2 augustus 2015 @ 16:36 |
Lekker gefietst in Zeeland dit weekend. Duitse automobilisten ![]() Duitse fietsers ![]() | |
Fretwork | zondag 2 augustus 2015 @ 16:57 |
Misschien heb ik foetre en Muzas wel gespot dan, zelf tochtje gedaan richting Italiaanse weg om nog wat kilometers te maken voor LBL volgende week. Die rood gele bordjes hielpen wel mee hem te vinden. Af en toe net iets te diep gegaan, kriebelkeel als gevolg. 8km voor het einde een platte band, dat was spijtig. | |
ultra_ivo | zondag 2 augustus 2015 @ 17:35 |
Gewoon grotere bidons gebruiken. Gisteren iets van 8-9 liter gedronken op m'n 300. | |
foetre | zondag 2 augustus 2015 @ 17:51 |
Vorige week de Italiaanse weg gedaan voor de eerste keer.Pittig stukje in het begin. Planning voor september ook klaar. 5 september 100 km 1500hm boogie extreme 12 september 75 km 750hm 1 kride 18 september 100km 1750 hm eifel classic Hoop dat ik mn benen er klaar voor zijn. | |
RealBizkit666 | zondag 2 augustus 2015 @ 18:14 |
1,8 liter op 100km gedronken vandaag. ![]() | |
Yankee | zondag 2 augustus 2015 @ 18:40 |
Nou, je hebt nog een maand om die benen in orde te krijgen ![]() | |
Blik | zondag 2 augustus 2015 @ 19:11 |
Had het filmpje ook al gezien, maar eigenlijk had ik niet echt het idee dat de automobilist iets fout deed... Maar misschien vertekent de camera een beetje. Verder wel 2 testosteron bommetjes zo | |
Fretwork | zondag 2 augustus 2015 @ 19:25 |
Zo met het fietsje in de trein, dat wordt knuffelen ![]() | |
MarcoD | zondag 2 augustus 2015 @ 20:41 |
Groothoeklens? Vaak lijkt het alsof er genoeg ruimte is terwijl dat er helemaal niet is. | |
ddx | zondag 2 augustus 2015 @ 20:48 |
Vandaag hoogste punt van de Vercors proberen op te zoeken de Mont Noir beklommen 1421m, bovenop helaas geen bordje gevonden dus geen foto als bewijs. Wel erg mooie klim langs de rotsen, meteen weer nadeel dat gps erg veel drift heeft en je hier dus nooit een valid strava segment van kan maken/matchen. ![]() Daarna stukje afdalen en verder naar Col de Carri, Col de la Betaille en Col de Tourniol. Totaal 193km met 3700hm. ![]() ![]() https://www.strava.com/activities/359762289 | |
MarcoD | zondag 2 augustus 2015 @ 20:50 |
Vandaag koers nummer 2. Een kort rondje (~900m) waardoor het op een lang lint ging. Teveel van achter gestart dus dat was zwaar. Twee valpartijen in de eerste paar rondjes waardoor we ronde vergoeding kregen. 4 haakse bochten met twee relatief korte tussenstukjes. Hoorde van iemand anders dat het een zwaar rondje was en dat klopte wel met mijn gevoel. Moet mezelf beter positioneren en naar voren rijden zodat je niet in dat elastiek zit te klooien, maar dat vind ik vrij lastig toch allemaal een beetje wennen. Bochten gaan opzicht wel goed en in ieder geval steeds beter merk zelf ook wel dat als je een gaatje laat je veel beter door die bochten gaat en minder energie kost om het wiel voor je te houden. uiteindelijk 26/50 geworden. Woensdag nog een criterium, schijnt wel iets makkelijker te zijn als vandaag. We gaan het meemaken! Nog een vraagje voor de criteriumtijgers: Went het? ruim een uur volle bak knallen en elke keer weer flink aanzetten. Elke keer aanzetten vind ik eigenlijk het zwaarst.. https://www.strava.com/activities/359474269 | |
the_critic | zondag 2 augustus 2015 @ 20:54 |
Ja dat went. In het rood rijden word nooit makkelijk.. maar het went wel. Daarnaast leer je steeds betere lijnen rijden, steeds beter voorin rijden, steeds beter positie houden.. al die kleine beetjes, maken het ook uiteindelijk ietsje makkelijker. | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 21:17 |
Het begin van de koers is altijd ff vervelend. Je moet er ff in komen. Lichaam ff aanpassen aan die hoge HF. Probeer direct door naar voren te rijden. Dus niet eerst op adem komen ofzo, direct door. Die rust kan je wel pakken als je eenmaal in de top 15 zit te koersen. Dan kan je nml sneller een bocht door, waardoor je meer tijd krijgt om te herstellen. Ik kan zeggen dat criteriums nu aardig makkelijk afgaan, oftewel als ik me rustig hou en wat in de groep blijf, dan zie ik niet meer echt af. Niet dat ik wil opscheppen, maar denk dus wel dat het went. Zoals jij het doet, midden in seizoen opeens gaan koersen is ook niet makkelijk. Niveau gaat in loop van seizoen omhoog en je valt daar midden in. Al is het nu wel vakantie periode en nadert einde alweer bijna (na juli merk je dat veel renners niet zo gemotiveerd zijn) | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 21:23 |
Mooi gebied. Ook wel iets voor ons volgend jaar. Koelt het daar nachts ook nog wat af? Je zit daar volgens mij een stuk lager dan bij Barcelonnette (1135m) | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 22:14 |
Netjes toch? Ik denk dat het verschil tussen newbie en ervaren renner erg groot is. Als nieuwe verspil je behoorlijk wat extra energie in aanzetten, positie handhaven en uit de wind rijden. Mss dat je na meer wedstrijden wel 20-30% zuiniger rijd door je minder op te winden, plekken pakt wanneer het stilvalt etc. Uiteindelijk is dat wel het verschil tussen op hangen en wurgen de koers uitrijden aan het elastiek ennerzijds of "rustig" wachten op je moment en meespringen met een groepje en prijsje pakken anderzijds. | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 22:19 |
Je bent ook pas een goede renner als je hard ken rije en tegelijkertijd rustig kan blijven en iets overhoud voor als het echt op de kant gaat. Je kan bv. stress hebben door omstandigheden en stress vreet energie. Als je de kop koel weet te houden is je hf mss wel 10 of 20 bpm lager. [ Bericht 17% gewijzigd door kaasplankje op 02-08-2015 22:25:02 ] | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 22:23 |
Ja dat denk ik ook. Een koers uitrijden in het peloton is 1, maar om mee te zitten in een ontsnapping, top 10 rijden of echt bemoeien met het koersverloop is nog een stuk lastiger, om podium rijden nog maar te vergeten. Wat je ook zegt, beste pak je plekjes als je ff kans hebt om te schuiven, als het heel hard gaat kan je beter blijven zitten waar je zit en wachten tot het weer ff stil valt, om dan direct te schuiven. 45km/h rijden als het 40 gaat is een stuk lastiger dan 55km/h rijden als het 50 gaat ![]() | |
Fretwork | zondag 2 augustus 2015 @ 22:25 |
Vandaag dus last van zo'n nare kriebelkeel waardoor je niet volledig diep kan ademhalen? Kennen mensen dit? Tips om dit te voorkomen? | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 22:26 |
Vorig jaar maakte ik me wel wat drukker als ik achteraan moest starten, dacht ik "dit wordt niks". Dit jaar had ik wat pech met loting en stond ik vaak achteraan, maar beetje vertrouwen dat ik wel voorin kwam zorgde idd wel voor meer rust.. | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 22:28 |
Ja in het ene geval sta je gestresseerd aan de start van ik sta achteraan en hoe kom ik in godsnaam voorin met dit tempo, in het 2e geval wacht je op je kans en glip je naar voren als het stilvalt. Het lijkt niks maar tis een wereld van verschil. | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 22:28 |
hooikoorts, altijd last van zowat. | |
MarcoD | zondag 2 augustus 2015 @ 22:34 |
Zolang ik niet als eerst aan de kant sta vind ik het ook niet slecht hoor. Het is allemaal wennen en vaak ook wel gedacht van ik kan nu misschien beter een paar plekjes opschuiven, maar niet gedaan stom van me maar ga er woensdag proberen aan te werken. En inderdaad is het halverwege het seizoen dus niveau zal ook wel iets hoger zijn. Btw toevallig reedt er vandaag en vorige week iemand mee waarvoor het ook de eerste koersen waren en die stond elke keer ruim voor het einde aan de kant. | |
kaasplankje | zondag 2 augustus 2015 @ 22:39 |
Je zal zien dat wanneer je in het najaar komt er meer kansen komen om voorin te eindigen omdat er dan wat afwachtender gereden wordt. | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 22:40 |
Nooit nalaten om te schuiven idd. Waarom zou jij als eerste aan de kant moeten staan? Je fietst al een aantal jaren he ![]() ![]() | |
Oksel | zondag 2 augustus 2015 @ 23:04 |
Gisteren 100, lekker ritje. Even segmenten op de Holterberg even aangescherpt. Wilde vandaag duurrit doen, dus ik naar de ontmoetingsplek waar de verschillende toergroepen vanuit starten, maar bij aankomst lek. Dus alle groepen weg, behalve de snelste (want die wachtten logischerwijs op mij, want amateurs etc), dus ik met de snelste groep mee. Gvd meteen 43 't dorp uit. Nou, bij de heuveltjes in DLD zat er dus niets meer in de benen, ben ik op geharkt. Natuurlijk wel met een VAM van 1000, want lager is voor toerders. ![]() ![]() Gemiddelde HF viel nog mee, 146. Viel nog om. In stilstand. Op m'n bril. Newbee.. ![]() ![]() ![]() | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 23:12 |
Wanneer ga je weer es koersen Okkie? Want met die vorm van je moet je nu wel goed komen ![]() Trouwens, alle gekheid op een stokje, wij hadden gisteren ook een mooie ploeg. Denk 20man. Gezellig ritje + terras, appelgebak etc. Je kent het wel. Toch ook nog 31+ gem. Dat gaat zo makkelijk in een groep. Ps: ik kan jouw foto's nooit zien. [ Bericht 15% gewijzigd door Patroon op 02-08-2015 23:19:36 ] | |
Tommeke | zondag 2 augustus 2015 @ 23:19 |
Is dar niet andersom? Ik vind van 40 naar 45 versnellen een stuk makkelijker dan van 50 naar 55 ![]() Overigens is vaak wel zo dat als het langzamer gaat, dat het peloton breeduit gaat fietsen. Opschuiven wordt dan lastiger. Ik heb trouwens ook meerdere keren een koers verneukt omdat ik te onzeker aan de start stond. Bang om eraf gereden te worden enzo ![]() Ik zat dit jaar in een omloop 5 km voor de finish helemaal achterin en reed ff langs het peloton om naar voren te gaan, dat ging zo makkelijk dat ik maar meteen ben gaan demarreren. Helaas stond de wind tegen en werd ik een paar 100 meter voor de meet teruggepakt. Maar het geeft wel aan dat je een hoop meer kunt dan je vaak denkt. En voor mij heeft het geholpen dat ik ben gestopt met koerieren. Omdat ik nu niet meer drie keer per week om 7u 's ochtends in stinkende, 6 jaar oude kleding op een afgeragde mountainbike van 15 kilo hoef te fietsen heb ik meer tijd om te trainen en uit te rusten. En te slapen vooral. | |
Tommeke | zondag 2 augustus 2015 @ 23:20 |
Ik ben echt zo blij dat ik daar niet meer werk ![]() Bij kaas krijg je tenminste een mooi gesoigneerd pekske. Ik kreeg op m'n flikker dat ik in m'n eigen broekje fietste. Ik wou wel een broekje van hen, maar daar moest ik ¤25 voor betalen ![]() Vonden ze raar. Want ik kon 't in m'n eigen tijd als ik voor mezelf fietste ook dragen... | |
Fretwork | zondag 2 augustus 2015 @ 23:22 |
Hopelijk niet tijdens LBL... Na 110 km was ik er goed klaar mee. | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 23:25 |
Wat een paupers | |
Tommeke | zondag 2 augustus 2015 @ 23:29 |
Ja nogal. Je mocht wel in een zwart broekje fietsen. Deed ik ook, alleen stond er met witte letters Assos op. Toen ik daar kwam werken kreeg ik een gebruikt shirt. Even later een tweede. Best handig als je 4 keer per week fietst. Die shirts stonken toen al. Ook veel te dikke en niet ademde stof voor in de zomer. Je kan je het wel voorstellen hoe het voor mensen was die op een mooie zomerdag met mij in de lift stonden ![]() Heb daar bijna 4 jaar gewerkt en nooit een nieuw shirt gekregen. Ze hadden ook allemaal vet vieze oude bidons. Had vaak m'n eigen mee. En op een gegeven moment heb ik al die oude bidons daar weggeflikkerd en nieuwe die ik ergens had gekregen neergelegd. | |
Patroon | zondag 2 augustus 2015 @ 23:32 |
Ik denk dat ze dachten dat jij een randonneur bent ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 02-08-2015 23:37:51 ] | |
Oksel | zondag 2 augustus 2015 @ 23:36 |
Ronde van Oldenzaal. 80km met elite. Hoop op half koers, maar dat is ws niet eens realistisch. | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 08:39 |
Oksel, ga je plaatjes eens ergens anders hosten, niemand kan ze zien. | |
Fretwork | maandag 3 augustus 2015 @ 10:01 |
Dit idd, gelukkig rijke fantasie | |
Captain_Fabulous | maandag 3 augustus 2015 @ 11:04 |
Blij dat ik niet de enige ben meer hier... Zag jij Chinarello's, Bianchi's of lekker fietswijven in je fantasie? Trouwens, kom ik aan op m'n werk vandaag, wil m'n Strava op finish doen, blijkt dat het kreng na 10 seconden op pauze was gesprongen kennelijk. Dus jullie moeten maar op m'n bolle ogen geloven dat ik weer met de fiets naar werk ben gereden... ![]() | |
Fretwork | maandag 3 augustus 2015 @ 12:09 |
Ik zag wijn, wijn, wijn en een import-Tukker die VAM berekeningen maakte | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 12:23 |
![]() Campa ![]() | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 12:32 |
Met jouw gewicht kan je natuurlijk ook beter een setje handgespaakt met 36 spaken hebben. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 12:34 |
Haha ja | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 12:35 |
Maar serieus, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 12:42 |
Gewoon fietsen. Dat kan niet met campa alleen geschikt voor in t museum of misschien een rondje flaneren op de boulevard van San remo Niet mee gevallen, bijna 8k kilometers, zit ruim onder gewichtslimiet . Eens kijken hoe garantie is geregeld bij campa maar lees ik ook weinig goeds over ![]() | |
poiuytr | maandag 3 augustus 2015 @ 12:52 |
Hoe kan ik eenvoudig het aantal hoogtemeters van vorig jaar in Strava uitlezen? | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 12:53 |
Volgende keer toch met banden rijden dan. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:08 |
Zou je hier nog even op door kunne rije? Dan stuur ik ze wel naar die knoflookvreters als ik naar japan ga. Dan hoef ik me iig de eerste 3 weken niet te ergeren aan de ontbrekende efficiëntie. Koop bij deze nooit meer iets italiaans en ga straks alle potjes pastasaus door de gootsteen gieten. | |
Gripper | maandag 3 augustus 2015 @ 13:10 |
Pastasaus uit een potje! Allemaal suiker en E-nummers ![]() Moet je zelf maken met verse rijpe tomaten of tomaten uit blik joh. tevens: dit is natuurlijk wel dé reden om meerdere wielsets en liefst ook meer fietsen te bezitten. Als er dan iets kapot is kan je toch doorrije, en hoef je je niet weken lang te verbijten. | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 13:13 |
E-nummers ![]() Ik zou er niet op doorrijden geloof ik. Heb wel doorgereden op die giant-pr2 velgen met wat scheurtjes bij de nippels, maar dit is toch wel een ander verhaal. zou het niet vertrouwen. | |
KolonelBroodje | maandag 3 augustus 2015 @ 13:14 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:17 |
In een tomaat zitten ook e-nummers ![]() En kan altijd nog de wielen van mn chica claimen maar dan kunnen we niet meer samen fietsen ![]() | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 13:18 |
Had jij trouwens niet ook net gezeik met de body van die wielen gehad? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:18 |
Het is trouwens niet alleen deze scheur maar ook bij de andere aanhechting van de spaken. Die zijn wel wat kleiner. | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 13:19 |
Wat boeit het hoe E621 in je pastasaus komt? Als het er maar in zit ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:20 |
Jep. Dus binnen 8k al 2 keer naar de vinkentering. | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 13:20 |
Jij moet wel heel sterk zijn. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:21 |
Echt he | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:28 |
Denk dat ik maar eens voor een nieuwe fiets ga kijken heb ik gelijk nieuwe wielen. Komt sowieso ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 13:33 |
Shimano is idd het beste. De tweede achterderrie was meteen goed, en mn shifter is nu pas voor de 3e keer teruggestuurd. | |
poiuytr | maandag 3 augustus 2015 @ 13:34 |
Dank. Jammer dat we niet meer statistieken kunnen zien zoals gemiddelde snelheid. Gemiddelde hartslagen, maximale hartslag, hoogst gemeten snelheden etc. Kan je dit met premium wel? Dit jaar al bijna meer geklommen dan vorig jaar ![]() | |
nodisch18 | maandag 3 augustus 2015 @ 13:38 |
www.Veloviewer.com is je vriend. Daar kun je werkelijk alles terug vinden. tegenwoordig wel betaald maar dat is maar een schijntje. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 13:47 |
Als je campa had was je uit wanhoop al een keer bij bergen rechtdoor de zee in gereden. | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 14:05 |
Ik moet een nieuwe ketting. Win ik nog wat als ik een duurdere neem? Heb vooralsnog alleen met KMC 10.93 gereden. Eigenlijk wel tevreden over (op die quicklinkbreuk na, incidentje... hoop ik). Lees dat duurdere kettingen vaak wat stiller zijn? Ik rijd met dunne olie... Zo'n KMC 10EL, is dat een betere keus dan de cheapass versie? En wat is het verschil met de SL? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 14:10 |
Vind zelf de dura ace ketting stuk fijner als KMC en gaat ook langer mee. | |
kaasplankje | maandag 3 augustus 2015 @ 14:33 |
![]() | |
RealBizkit666 | maandag 3 augustus 2015 @ 14:42 |
Misschien had je toch een TCR0 moeten nemen. ![]() | |
poiuytr | maandag 3 augustus 2015 @ 14:44 |
Misschien een newbie vraag maar afgelopen week in een te enthousiasme bui te snel mijn nieuwe cassette uitgepakt. Nu weet ik niet meer hoe de kransjes precies lagen (wat voor en achter is). Ook zat er zwarte alu of plastic ring bij die ongeveer tussen het derde en vierde kransje gemonteerd zat bij. Is het mogelijk om kransjes omgekeerd te monteren of past het maar op één manier (de juiste manier)? En moet dat zwarte plastic/ alu spacer ook gemonteerd worden? Eerste keer dat ik mijn cassette open haal, wat al een prestatie op zich is voor mij ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 3 augustus 2015 @ 14:48 |
Kunnen maar op 1 manier. En je ziet wel waar die plastic dingen moeten, anders komen de kransjes tegen elkaar aan. | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 15:00 |
Ik zou eigenlijk niet weten of je ze ook omgedraaid kan monteren, ik let bij het terugzetten op welke kant het aantal tandjes staat, en die moet naar buiten. Spacers zie je vanzelf wel waar die moeten. | |
Gripper | maandag 3 augustus 2015 @ 15:02 |
Koopt nou gewoon Sram Force menschen. By far de beste groep van de drie als je moest kiezen tussen Ultegra-Chorus-Force | |
RealBizkit666 | maandag 3 augustus 2015 @ 15:10 |
Nee, kunnen niet omgedraaid worden. ![]() Tenzij je een hamer gebuikt om ze erop te slaan uiteraard. ![]() | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 15:10 |
525 - 900 - 700 Ultegra 6800 is wel echt een koopje. Zwaarste ook van de 3 geloof ik, maar nog... | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 15:40 |
En de lelijkste ![]() | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 15:52 |
Tjah smaak... Vind de 6800 crank al een hele verbetering t.o.v. de 6700 En ik vind het sterk afhankelijk van de fiets. Campa op een canyon of cannondale vind ik geen porum. Evengoed als shimano op een de rosa of bianchi | |
kaasplankje | maandag 3 augustus 2015 @ 16:05 |
Ik denk dat het voor knut te licht geconstrueerd is. Sram force. Zou hem eerder Shimano saint adviseren. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:07 |
Net 5 defy soras gekocht zodat er altijd wel 1 niet bij de fm staat | |
Tommeke | maandag 3 augustus 2015 @ 16:10 |
Defy ![]() | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 17:06 |
http://www.cyclingpowerlab.com Fap fap fap | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 17:23 |
Ideaal, hoef je zelf niet meer te fietsen om toch een goede tijd neer te zetten. | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 18:02 |
Doelde meer op de pagina's onder power essentials en power models | |
buzz1291 | maandag 3 augustus 2015 @ 18:04 |
Niets aan toe te voegen, anders dan dat de klik bij het opschakelen wat hard is. | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 18:06 |
Ja. Bevalt mij ook zeer goed. Afstellen van achter der. is nog nooit zo makkelijk geweest. Achter vind ik de klik wel meevallen. Echter van grote- naar kleineblad is het net of schiet ik een kogel op. Kabel iets losser is het beter, maar dan hangt de kabel te los, als ket op binnenblad ligt. | |
muzas | maandag 3 augustus 2015 @ 19:13 |
Zandvoort ![]() ![]() ![]() | |
buzz1291 | maandag 3 augustus 2015 @ 20:21 |
Welke Fok!kert rijdt er tegenwoordig bij IAM?![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 3 augustus 2015 @ 20:36 |
Heeft strava een foute update gehad, of ligt het sllemaal aan mij? Nu is op de terugweg dat kreng onderweg op pauze gegaan, ik mis 8 km! Anyway, de eerste keer heen en weer naar werk op 1 dag. 48 km totaal naast een kantoordag, ben heel blij dat ik het gedaan heb, voelt als een overwinning op mezelf! | |
Gripper | maandag 3 augustus 2015 @ 21:02 |
Nou, baard en tietstaartechnisch zou ik het zo kunnen zijn ![]() | |
ddx | maandag 3 augustus 2015 @ 21:35 |
Ik zit op zo'n 200m. Normaal koelt het 's avonds/'s nachts wel af dat je gewoon trui aanmoet als je buiten zit. Maar dit jaar is het erg warm, nu ook nog 24 graden ofzo. | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 21:51 |
Dat scheelt nogal qua hoogte. Ook qua vermogen wat je kan trappen trouwens. Op 1500m scheelt het al 7% tov zeeniveau. | |
RealBizkit666 | maandag 3 augustus 2015 @ 22:05 |
Harder fietsen. Strava pauzeert automatisch als je geen GPS signaal hebt en het apparaat niks registreert van de accelerometer. ![]() | |
MarcoD | maandag 3 augustus 2015 @ 22:08 |
Waar kan je/ik dit terugvinden? | |
Patroon | maandag 3 augustus 2015 @ 22:49 |
http://www.cyclingpowerlab.com/EffectsOfAltitude.aspx Is 6% zie ik nu. Maar in boek van "geheim van het wielrennen" hebben ze over 8%. Laten we zeggen 7%. Beste pak je tijdens een klim de gemiddelde hoogte. Komt door afname vo2max door minder zuurstof. | |
ratatat | maandag 3 augustus 2015 @ 23:23 |
Was ooit naar Val Thorens en dat ligt wel redelijk hoog. Merkte je daar wel goed dat er een stuk minder zuurstof in de lucht zit op hoogte. | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 00:10 |
Morgen niet zulk lekker weer ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:30 |
ha ha...de eerste 6 kiomeer van kantoor tot Weesp zijn niet opgenomen, OK dat is door de Bijlmer en langs de Gaasperplas, maar zo langzaam ga ik nu oook weer niet! Lijkt wel of m'n mp3 speler app raar inwerkt op Starva, want op het punt waar hij begon te tellen, had ik een podcast opgezet...rar twlwfoon ofzo! | |
foetre | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:07 |
Kan je een Shimano cassette en een KMC ketting ook met huis tuin en keuken gereedschap monteren of heb je daar speciale gereedschappen voor nodig? | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:13 |
Daar heb je de volgende tools voor nodig: Kettingpons (oude ketting eraf halen en de nieuwe op lengte maken) Kettingzweep Kransafnemer | |
poiuytr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:26 |
Dank voor de reacties, het stelde echt niks voor als je maar goed gereedschap hebt. Cassette kan je inderdaad maar op één manier monteren. Vanavond spullen op de fiets monteren en der opnieuw afstellen (dit is denk ik het moeilijkste). Best leuk zo zelf knutselen aan de fiets. | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:39 |
Ik heb het wel eens voorelkaar gekregen twee kransjes in de verkeerde volgorde te leggen. Kwam ik bij het inrijden (voor een tijdrit) achter gelukkig. De mechanieker van Radioshack heeft ze toen goed gelegd voor me. Hij moest vet lachen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:45 |
ik heb ook een per ongeluk mijn voorbladen verkeerd om gemonteerd toen reed ik op 53x26 de galibier op manolo saiz zag het toen die moest echt vet lachen | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:50 |
![]() | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:51 |
Kaasplankje is dikker geworden ![]() | |
Yankee | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:51 |
![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:56 |
gespierder ik heb nog altijd low bodyfat ![]() | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:59 |
En toen kreeg je een contract als standin voor Pantani? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:13 |
Fietskoerier voor pantani. 2 envelopjes per dag. | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:17 |
Je was toch altijd 6% vet? | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:20 |
Oh ja bedoel je dat. Dat schommelt nog weleens in mijn leven. Ik heb dat wel tot op de kilo in de hand. Ik woog met de gf sportful 80kg en nu alweer 78kg. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:20 |
Viesdik | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:24 |
moet jij zeggen jij zakt na 100km al door je wielen | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:30 |
http://www.dnacycling.biz/fatcyclist/ | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:33 |
Komt door mijn poweroutput. Belde gisteren met kittel en die zei ook dat hij per sprint 5 wielsets uit elkaar trekt. Ga dus ook niet op zoek naar nieuwe wielen maar eerst naar een nieuwe sponsor. | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:43 |
Ik heb dat ook redelijk in de hand. Schommel wat tussen de 67 (viesdik na de zomer) en 65,5kg. Voor GF sportful 2016 sta ik 64 | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:45 |
En maar plakken roomboter schaven met de kaasschaaf en klagen dat je te zwaar bent om de bergen over te komen. Dik spekbeest ![]() What's next? "De bergen zijn mijn vrienden niet meer" ? | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:50 |
Ik ga met buzz trainen voor de najaarsklassiekers | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:51 |
en van de winter weer lekker curlen natuurlijk | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:52 |
In 2020 zie ik kaas en buzz wel goed scoren op het wk downhill voor masters. Lekker met de stoeltjeslift omhoog niks mis mee. | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:53 |
Mag hopen dat je dan minstens 1,90 bent... #viesdik | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:56 |
als ik mijn bicepsen ga flexen op de fiets zie ik tegemoetkomende vrouwen gewoon soppend over de zadelpen heenzakken | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:00 |
Al ketonen ingeslagen? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:03 |
Ga je daar ook harder van fietsen? | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:07 |
jazeker je kan harder aan je stuur trekken dus meer vermogen | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:13 |
Niet te betalen dat spul | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:14 |
beter FG-4592 pakken | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:17 |
Als ik dat doe trek ik zo mn stuurpen in 2-en. | |
muzas | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:19 |
Maakt campa ook stuurpennen dan? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:23 |
Ooit 1 gekocht die heb ik heel voorzichtig uitgepakt en in een afgesloten klimaatkamer gezet zodat ik er af en toe even naar kan kijken. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:30 |
Dat effect heb ik op vrouwen van half mijn leeftijd die in de voedinsgindustre werken, ze kijken me allemaal aan van 'Wat een man. Neem me...ver weg van hier'. Dat zegt mevrouw Fab tenminste, die vind dat altijd heel erg komisch ook omdat ik het altijd pas door heb als ze het me buiten de winkel vertelt. Iets aan mij verraad waarschijnlijk dat ik ijsjes etc wel lekker vindt ofzo. | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:39 |
Ik wil ook volgende zomer voor de sportful iets van 73 ipv 75 zijn. Zal wel schelen bergop! | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:51 |
4 seconden voor iedere 100 meter omhoog mits je gewichtsverlies niet ten koste gaat van je geleverde vermogen | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:57 |
Das net 3 minuten op de hele cyclo van 5000 hm ![]() Maar dat blijft de crux ja. Spek verliezen, kracht behouden. Hoeveel tijd zou ik trouwens per 100 meter afdalen verliezen omdat ik door een lager gewicht minder hard naar beneden ga? ![]() | |
Yankee | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:08 |
Precies, daarvoor gaan we de speciaal biertjes etc natuurlijk niet laten staan ![]() | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:10 |
Ligt eraan of je spekverlies je frontaal oppervlak aanpast. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:10 |
Daarom cyclos uitzoeken die geneutraliseerd zijn in de afdaling ![]() Kan je wel een tijdje over brainstormen/doorrekenen. Las laatst interview met 1 of andere dude uit het team sky laboratorium en die verwachtte dat je soort F1 pitstops zou krijgen aan de top van iedere col als uci gewichtslimiet zou opheffen. Fietsen strippen tot absolute minimum bergrop evt zelfs zonder remmen en dan op de top wisselen voor aero met schijven en extra gewicht in BB voor laag zwaartepunt. Verschil tussen paar topteams en alles daaronder wordt dan dus alleen maar groter en als consument heb je er ook weinig aan. Vond het altijd maar suffe regel maar heeft misschien toch zn nut. | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:11 |
Biceps moeten flexen om dat resultaat te bereiken ![]() Als je gewoon tactisch je bibshorts inkoopt is dat voor fokkers geen probleem. | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:13 |
Heeft imo te maken met feit dat wielrennen een duursport is waarbij iedereen met min of meer gelijke wapens moet strijden. Tijdrijden is al een uitzondering, daar mag je wel met disc wielen, opzetsturen etc. starten. | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:22 |
Weinig verschil, er kan nog een klein rolletje olifantenhuid aan de zijkant af. Al mn broekjes van castelli kopen in maat S geeft hetzelfde effect, dan wordt die pels lekker samengedrukt. Denk dat mn baard thuislaten al meer aerodynamische winst zou opleveren. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:22 |
Ik snap de oorspronkelijke achterliggende gedachte, maar dan is die 6.8 enorm achterhaald. Iedere toerist kan voor 2k een fiets kopen die daaronder duikt, als je het verlaagt naar bv 5 kilo is er geen proconti team die in de problemen komt. Maar als je dat doet gaat komende jaren alle ontwikkeling weer naar lichter maken van onderdelen, terwijl huidige situatie juist heeft gezorgd voor dingen als elektronisch schakelen, schijfremmen, duurzaamheid en meer comfort. Denk dat je daar als niet prof meer aan hebt. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:24 |
Gezien het verleden zou ik het zo zeggen: dat wielrennen een profesionele sport is, en dat dus de deelnemers de regels aan alle kanten proberen te omzeilen, vrij te interpreteren of gewoonweg omzeilen als et voordeel oplevert. Dus heb je die regels nodig om er voor te zorgen dat iedereen gedwongen wordt met min of meer gelijke wapens moet strijden. | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:24 |
Ik denk als prof ook wel. Hoe je het ook wend of keer, die afstanden die zij fietsen zijn enorm. Een beetje comfort op z'n tijd is dan wel prettig. | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:25 |
Winterbroek en wintersokken gekocht, heb nu m'n winter garderobe wel redelijk compleet. Kom maar op met de kou ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:28 |
Denk dat rasmussen nog op vierkante wielen zou rijden mocht hem dit gewichtsvoordeel opleveren. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:33 |
Ik kijk al weer beetje uit naar de winter. Lege wegen en nog belangrijker een lege kleedkamer. | |
Z | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:45 |
| |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:48 |
moet je niet in de randstad trainen | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:57 |
Daar heb je een punt ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:18 |
Kom tussen begin november en eind maart zelden andere fietsers tegen. | |
Oksel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:19 |
Eens kijken of ik morgen nog kan starten bij de Rond v. Zutphen. Amateurs-only koersje. Ipv. die elite onzin. Dat gaat veelste hard voor mij. | |
Oksel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:19 |
Hier in 't Twentse, of nog beter, 't Duitse landschap bestaan geen andere fietsers. En geen stoplichten. | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:25 |
![]() | |
Oksel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:30 |
Heerlijk. Eindeloze mooie landweggetjes met mooie vergezichten. Frisse lucht. Geen auto's, geen gedoe. Lang leve Twente, en fuck de randstad. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:32 |
Ieder stoplicht is niets anders dan een start interval hier teken. Pannekoekplatte rondjes in de outback waar je hoogstens even je rem moet aantikken om de rotonde van schubbekutteveen te nemen maken je langzaam en lui. | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:32 |
Gisteren nog een hertje gezien ![]() | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:35 |
Ik ga vanavond mijn 5min record aanvallen. Op 1150m hoogte was dit 363w. Ik heb een richtlijn waar ik op zeeniveau op uit kan komen... wat denken jullie? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:37 |
Ik een geit. Bij de geitenfokkerij van zevenhuizen. Putlucht joh niet normaal | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:42 |
385 | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:43 |
Maar hebben jullie straaljagers bij autohandelaren of in de tuin van mensen? | |
muzas | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:43 |
450W dat is echt fantastisch | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45 |
Inderdaad! ![]() | |
Patroon | dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:04 |
Wel op vliegveld Twente... | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:07 |
Dat is toch die bodemloze put waar meer rekeningen dan vliegtuigen zijn geland? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:08 |
vol |