Nee, geen probleem. Waarom zou je weigeren? Gewoon laten zien, ja meneer agent, nee meneer agent. Beetje meewerken is echt niet zo moeilijk. Of je moet iets te verbergen hebben, natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als jouw ietwat simpele broer (om maar iets te noemen) door z'n kop wordt geschoten omdat hij weigerde z'n rijbewijs te laten zien en er vandoor reed, dan vind jij dat geen probleem?
Dus je broer wordt om iets onbenulligs doodgeschoten, en dan zeg jij tegen de agent: 'hé, goed gehandeld man'.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee, geen probleem. Waarom zou je weigeren? Gewoon laten zien, ja meneer agent, nee meneer agent. Beetje meewerken is echt niet zo moeilijk. Of je moet iets te verbergen hebben, natuurlijk.
Weet je niet, wellicht had hij nog 5 boetes openstaan en was hij het gevang ingegaan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Deze aanleiding heeft echter wel direct geleid tot dit gevolg. Als hij zijn rijbewijs had laten zien had hij 5 minuten later gewoon naar huis kunnen rijden.
Nou lees je niet goed. Het gaat erom of je een aanleiding hebt gegeven om door je hoofd te worden geschoten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:39 schreef ElDinosaur het volgende:
Deze aanleiding heeft echter wel direct geleidt tot dit gevolg.
Als je niet met je korte rokje op stap was gegaan was je ook niet verkracht in het voorbeeld wat ik er tegenover stel.quote:Als hij zijn rijbewijs had laten zien had hij 5 minuten later gewoon naar huis kunnen rijden.
Persoonlijk had ik op de banden geschoten, maar dit is Murica natuurlijk. Waar iedere bosmongool met een vuurwapen rondlooptquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je broer wordt om iets onbenulligs doodgeschoten, en dan zeg jij tegen de agent: 'hé, goed gehandeld man'.
Gast, hou eens op met je fascinatie voor verkrachting. Ik ga daar geeneens op in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou lees je niet goed. Het gaat erom of je een aanleiding hebt gegeven om door je hoofd te worden geschoten.
Niemand verwacht zo'n reactie op basis hiervan.
[..]
Als je niet met je korte rokje op stap was gegaan was je ook niet verkracht in het voorbeeld wat ik er tegenover stel.
Het is alleen niet relevant.
Dat kon hij niet want hij had z'n rijbewijs niet bij. Dat geeft hij uiteindelijk toe, waarop het escaleert...quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:24 schreef ElDinosaur het volgende:
In dit geval had hij gewoon zijn rijbewijs af kunnen geven en verder kunnen rijden.
en een kogel door je achterband is natuurlijk veel omslachtiger als je toch al geweld wil gebruiken nee dan kun je maar beter dood zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee, geen probleem. Waarom zou je weigeren? Gewoon laten zien, ja meneer agent, nee meneer agent. Beetje meewerken is echt niet zo moeilijk. Of je moet iets te verbergen hebben, natuurlijk.
En wat denkt hij te bereiken door zijn portier dicht te trekken en zijn auto te starten? Dat de agent hem laat gaan? Blijf dan gewoon zitten en aanvaard de consequenties van je eigen domme acties.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat kon hij niet want hij had z'n rijbewijs niet bij. Dat geeft hij uiteindelijk toe, waarop het escaleert...
Als ik morgen op de fiets zit en ik word doodgereden door een dronken idioot die twee keer de maximale snelheid rijdt kun jij ook zeggen 'als je gewoon thuis was gebleven was er niets aan de hand geweest'.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast, hou eens op met je fascinatie voor verkrachting. Ik ga daar geeneens op in.
Als hij in dit geval mee had gewerkt zoals ieder andere normale burger was er niets aan de hand geweest.
Nou, ik denk dat hij gewoon wil ontsnappen. Niemand betwist hier ook dat deze kerel zelf fout gehandeld heeft, het punt is dat de reactie van de agent volledig buiten proportie is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:46 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En wat denkt hij te bereiken door zijn portier dicht te trekken en zijn auto te starten? Dat de agent hem laat gaan? Blijf dan gewoon zitten en aanvaard de consequenties van je eigen domme acties.
De tering zeg.
Waarom probeer je het zo driftig goed te praten? Dit is gewoon fout, punt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:46 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En wat denkt hij te bereiken door zijn portier dicht te trekken en zijn auto te starten? Dat de agent hem laat gaan? Blijf dan gewoon zitten en aanvaard de consequenties van je eigen domme acties.
De tering zeg.
ja wie weet had hij dat filmpje gezien van dat meisje wat werd aangehouden en mishandeld en "zelfmoord" heeft gepleegd na 3 dagen in eengeisoleerde politiecel omdat haar knipperlicht niet goed werkte...quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Gast, hou eens op met je fascinatie voor verkrachting. Ik ga daar geeneens op in.
Als hij in dit geval mee had gewerkt zoals ieder andere normale burger was er niets aan de hand geweest.
Wat?quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
en een kogel door je achterband is natuurlijk veel omslachtiger als je toch al geweld wil gebruiken nee dan kun je maar beter dood zijn
Ik praat het helemaal niet goed, eerder noem ik dit ook al buitensporig geweldig en in mijn edit geef ik ook aan dat het goed is dat hij vervolgd wordt voor moord.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:47 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waarom probeer je het zo driftig goed te praten? Dit is gewoon fout, punt.
een kogel door je achterhoofd is idd wat effectiever dan door je achterband...quote:
Dat, agenten in de VS zijn een stuk minder billijk dan in Nederland, zelfs al heb je niets misdaan (in mijn ervaring).quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:47 schreef Re het volgende:
[..]
ja wie weet had hij dat filmpje gezien van dat meisje wat werd aangehouden en mishandeld en "zelfmoord" heeft gepleegd na 3 dagen in eengeisoleerde politiecel omdat haar knipperlicht niet goed werkte...
Waarom volgt er dan zo'n enorm betweterige en neerbuigende 'Maar als hij gewoon...'?quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:48 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik praat het helemaal niet goed, eerder noem ik dit ook al buitensporig geweldig en in mijn edit geef ik ook aan dat het goed is dat hij vervolgd wordt voor moord.
Dat zeker. In de achterband had hij nog kunnen gaan slippen en een moeder met kinderwagen kunnen rakenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:49 schreef Re het volgende:
[..]
een kogel door je achterhoofd is idd wat effectiever dan door je achterband...
Oeiquote:
Nou, dan zijn we klaar. Kerel had niet weg moeten rijden, agent heeft fout gehandeld door hem dood te schieten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:48 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik praat het helemaal niet goed, eerder noem ik dit ook al buitensporig geweldig en in mijn edit geef ik ook aan dat het goed is dat hij vervolgd wordt voor moord.
Dus eigenlijk actie > reactie.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, dan zijn we klaar. Kerel had niet weg moeten rijden, agent heeft fout gehandeld door hem dood te schieten.
Slotje!
in nederland had de politieagent waarschijnlijk per ongeluk die moeder doodgeschotenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat zeker. In de achterband had hij nog kunnen gaan slippen en een moeder met kinderwagen kunnen raken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |