Lijkt mij ook goed en goedkoop.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:47 schreef SpecialK het volgende:
Zo zie je maar. Steeds meer politie departementen in de VS rusten hun agent uit met bodycam en het publiek loopt ook allemaal met camera's rond. Je ziet nu precies wat er aan de hand is in bepaalde situaties.
Vroeger zei de agent gewoon "oh de verdachte werd aggressief" en was het klaar. Schouderklopje voor de agent en we gaan verder met het leven. Hoe veel mensen zijn wel niet op die manier gewoon voor bijna niks kapotgeschoten in het verleden toen agenten nog 0,0 supervisie hadden.
In Nederland ook bodycams graag.
Ik wist niet dat een politieman rechter, jury en beul in één persoon is?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:52 schreef mastertephon het volgende:
Ik heb nu pas het filmpje gezien. Ik zie het probleem totaal niet. Het is totaal geen executie. Het is gewoon tuig dat wil vluchten.
Wat is mijn insteek dan? Ik blijf juist objectief.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een politieman rechter, jury en beul in één persoon is?
Maar doe nu niet zo verbaasd, dit is je insteek het hele topic al.
Dream on.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wat is mijn insteek dan? Ik blijf juist objectief.
http://www.huffingtonpost(...)olice_n_7560874.htmlquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand hier even een bericht posten over een agent die een blanke man heeft neergeschoten tijdens zijn arrestatie? Ik krijg een beetje het gevoel alsof dit alleen zwarten overkomt..
Ja, er zijn dit jaar tot nu toe 3 agenten in staat van beschuldiging gesteld, 2 van die agenten droegen body cams, las ik ergens op een Amerikaanse site. Dus die zijn in staat van beschuldiging gesteld door de cam footage.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:47 schreef SpecialK het volgende:
Zo zie je maar. Steeds meer politie departementen in de VS rusten hun agent uit met bodycam en het publiek loopt ook allemaal met camera's rond. Je ziet nu precies wat er aan de hand is in bepaalde situaties.
Vroeger zei de agent gewoon "oh de verdachte werd aggressief" en was het klaar. Schouderklopje voor de agent en we gaan verder met het leven. Hoe veel mensen zijn wel niet op die manier gewoon voor bijna niks kapotgeschoten in het verleden toen agenten nog 0,0 supervisie hadden.
In Nederland ook bodycams graag.
Het gaat vooral om iemand die een kogel door zijn kop krijgt zonder dat daar aanleiding voor is. Iemand van korte afstand door zijn hoofd knallen doe je alleen in het alleruiterste geval dat je je eigen leven moet verdedigen. Niet omdat iemand die een front plate mist, wat daar wel vaker voorkomt, een beetje ongehoorzaam is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:37 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Zie de film. Het gaat over iemand die weg rijdt toch?
Hij was het misschien van plan, maar kreeg de kans niet. De auto rijdt weg nadat hij door het hoofd geschoten is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:37 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Zie de film. Het gaat over iemand die weg rijdt toch?
Mwoah, grote kans dat als het een blank persoon met een missend kenteken op de voorbumper was geweest dat die dan nooit was gestopt. En als dat wel het geval was, dan was de kans dat die persoon een kogel in zijn/haar hoofd zou ontvangen ook al oneindig veel kleiner. Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk per definitie eng/gevaarlijk/welk ander ongefundeerd vooroordeel dan ook volgens sommige lieden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:53 schreef indiaantje89 het volgende:
Niet goed van de agent, maar dat dit niets met racisme te maken heeft lijkt me nu wel duidelijk uit het filmpje.
Geen kenteken is gewoon een normale reden voor een aanhouding. Als je daar nog huiskleur bij gaat betrekken dan ben je zelf behoorlijk racistisch aan het denken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:02 schreef OMG het volgende:
[..]
Mwoah, grote kans dat als het een blank persoon met een missend kenteken op de voorbumper was geweest dat die dan nooit was gestopt. En als dat wel het geval was, dan was de kans dat die persoon een kogel in zijn/haar hoofd zou ontvangen ook al oneindig veel kleiner. Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk per definitie eng/gevaarlijk/welk ander ongefundeerd vooroordeel dan ook volgens sommige lieden.
Als je wel eens van je zolderkamer komt, dan weet je misschien wel dat mensen met een andere huidskleur dan blank verschillend worden behandeld. En wat ik in m'n post die jij hebt gequote al zei.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Geen kenteken is gewoon een normale reden voor een aanhouding. Als je daar nog huiskleur bij gaat betrekken dan ben je zelf behoorlijk racistisch aan het denken.
Het is wel erg toevallig dat bij dit soort extreme incidenten - waarbij een agent duidelijk niet adequaat heeft gehandeld - het altijd mensen met n donkere huidskleur betreft, niet? Je moet wel n enorm bord voor je kop hebben als je daar dan geen vraagtekens bij zet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Geen kenteken is gewoon een normale reden voor een aanhouding. Als je daar nog huiskleur bij gaat betrekken dan ben je zelf behoorlijk racistisch aan het denken.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:25 schreef OMG het volgende:
[..]
Als je wel eens van je zolderkamer komt, dan weet je misschien wel dat mensen met een andere huidskleur dan blank verschillend worden behandeld. En wat ik in m'n post die jij hebt gequote al zei.
Er zijn ook genoeg "blanken" waarbij dit dus gebeurt.. maar dan hoor je niemand over racisme. Echt waar volgens mij heb je geen flauw idee wanneer iets racisme is of wanneer niet, want je gebruikt het totaal ten onpas.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:46 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is wel erg toevallig dat bij dit soort extreme incidenten - waarbij een agent duidelijk niet adequaat heeft gehandeld - het altijd mensen met n donkere huidskleur betreft, niet? Je moet wel n enorm bord voor je kop hebben als je daar dan geen vraagtekens bij zet.
Ah, jij hebt er nooit last van gehad, dus heeft niemand het. Behalve hele bevolkingsgroepen in de VS en ik gok ook nog wel op andere plekken. Ik vond trouwens dat de meneer die is doodgeschoten zich niet eens zo debiel gedroeg. De debiel in deze situatie is de agent. Daarvan wil ik wel eens weten wat voor gedachtenkronkels hij had waaruit van dichtbij schieten en dan ook nog eens een lulverhaal bij elkaar liegen een goed idee was.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]volgens mij ben je blanker dan mij hoor kerel. Heb er nooit last van gehad maar als je gewoon niet als een debiel gedraagt dan heb je daar ook geen problemen mee.
Nee, door je eigen achterlijke "ik heb er nooit last van gehad dus is het er niet" blijft racisme in stand.quote:En als ik een conflict heb met een "blanke" dan is het niet per direct racisme. Racisme word steeds erge om als je dat maar keer op keer blijft gebruiken terwijl het 9 van de 10x niets met "ras" of "huidskleur" te maken heeft.
Door dit soort maffe uitspraken zoals je doet maak je alleen de kloof tussen "blank" en "zwart" stukken groter, en als je dat niet ziet ben je zelf volgens mij amper van je zolderkamer afgekomen de laatste jaren.
Ok. Kom maar op met al die filmpjes.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:05 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg "blanken" waarbij dit dus gebeurt..
Da's jaren geleden, man. Iets recenter graag.quote:
Echt donder op ofzo, ik schaar je echt onder een rijtje van mensen zoals Appa of Quincy Gario. Jij wil maar namens mij vertellen wat ik van racisme zou vinden terwijl ik daar zelf geen enkele uitspraak over mag doen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:07 schreef OMG het volgende:
[..]
Ah, jij hebt er nooit last van gehad, dus heeft niemand het. Behalve hele bevolkingsgroepen in de VS en ik gok ook nog wel op andere plekken. Ik vond trouwens dat de meneer die is doodgeschoten zich niet eens zo debiel gedroeg. De debiel in deze situatie is de agent. Daarvan wil ik wel eens weten wat voor gedachtenkronkels hij had waaruit van dichtbij schieten en dan ook nog eens een lulverhaal bij elkaar liegen een goed idee was.
[..]
Nee, door je eigen achterlijke "ik heb er nooit last van gehad dus is het er niet" blijft racisme in stand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |