Ik vind de voorwaarde dat je alle zone-content hebt gedaan eigenlijk wel een goede om flying te unlocken. De reputations zijn w.m.b. wat te veel om te vragen maar questlines en exploration compleet is prima.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik hoop in iedere geval op nieuwe classes en dat je gewoon kan vliegen op het maximale level zonder achievments oid.
Ik ben eigenlijk best blij dat we niet konden vliegen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik hoop in iedere geval op nieuwe classes en dat je gewoon kan vliegen op het maximale level zonder achievments oid.
Wel een lap tekst waar ik me bijna compleet bij aansluit. Alleen Garrisons vind ik zo wel bijna goed geregeld(Guild garrisons zou ik nog wel in kunnen komen, alleen wordt dat lastig balancen tussen kleine, grote, hardcore en gewoon vrienden-guilds). Faction wide Garrisons zou ik echt ontzettend kut vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:24 schreef TwyLight het volgende:
Oja, heb net een uur geleden m'n ADD medicatie ingenomen. Vandaar de lap text besef ik me net
Vond het systeem van MoP prima eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik vind de voorwaarde dat je alle zone-content hebt gedaan eigenlijk wel een goede om flying te unlocken. De reputations zijn w.m.b. wat te veel om te vragen maar questlines en exploration compleet is prima.
Heb zelf ook nooit geen probleem gehad met enkel ground mounts in het begin, vond het wel tof en als je dan ineens een keer je garrison uit komt dan kom je wel ineens andere mensen tegen in plaats van dat ze allemaal in de lucht zijn.
Het unlocken van vliegen heeft wel té lang geduurd en nooit meer vliegen is niet iets wat ik wilde maar het uitschakelen ervan in het begin was en ben ik het wel mee eens.
Zie mijn reactie op GoT.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:13 schreef TwyLight het volgende:
De zones en questlines, bonus objectives, treasures, vignettes en cinematics zijn in WoD wel erg tof. Raids zijn wat mij betreft ook de beste raids ooit qua mechanics en ontwerp etc.
Garrisons zijn op zich ook wel "leuk" alleen het is een beetje té. Het was beter geweest als het garrison voor je gehele faction was waar je bijvoorbeeld gezamelijk progress maakte in het uitbreiden er van. Eventueel met een eigen persoonlijke zone die phased was maar waar alle profession buildings e.d. gewoon gedeeld waren met andere spelers zodat je niet de gehele expansion in je eentje voor je mission table staat maar ook nog het gevoel krijgt dat je een MMO speelt met heel veel andere mensen.
Missions zijn eigenlijk het grootste probleem van het garrison. De rewards zijn té goed en te veel voor wat klikken in een menu. Ze hadden in plaats daarvan beter random daily rewards kunnen doen die bijvoorbeeld kans hadden beter te worden als je betere followers had maar dan zonder input van players. Dus meer een soort dagelijkse verassing zonder dat je er zelf invloed op had door maar missies te spammen en super geoptimaliseerde followers maken zodat je alle goede missions nooit meer kon falen.
De nieuwe systemen in WoD zijn ook erg goed, group finder is fantastisch en een enorme verbetering vergeleken met addons als oQueue. "Flex" raids voor normal en heroic zijn super tof en fixed 20-man is erg goed geweest voor het perfect tunen van Mythic raids die ook echt de beste en uitdagenste "hard modes" ooit zijn.
Toy box en de heirloom collection zijn ook beide een goede toevoeging alleen heeft het niet echt het probleem van heel veel items in je bags opgelost. Er zijn nu gewoon heel vele nieuwe toys wat ik persoonlijk wel leuk vind om te verzamelen maar ik heb bijvoorbeeld nog steeds een volledige 28-slot bag vol met on-use items wat niet als toy is geclassificeerd en nog een hoop in de bank.
De nieuwe player-models zijn ook stuk voor stuk erg goed gelukt en daar is erg veel werk in gaan zitten. Een compleet nieuwe player race maken is al erg veel werk voor alle animaties die het moet hebben en gear die er goed op moet passen. En dan moest het ook nog eens allemaal nog steeds aanvoelen zoals de oude races al 10 jaar waren wat nog eens extra moeilijk is. En dat voor 10 verschillende rassen.
Het is jammer dat qua content deze expansion behalve raids gewoon weinig te bieden heeft. Ze hebben erg veel werk gestoken in Ashran waar ik voordat WoD uit was erg enthousiast over was maar wat is uitgelopen op een fiasco.
In andere expansions vond ik het nog wel leuk om af-en-toe wat alts te levelen maar ik kijk nu zo erg op om een alt te spelen en weer helemaal overnieuw te moeten beginnen met het garrison dat ik het dan maar gewoon niet doe. Als het dan een persoonlijk garrison moet zijn maak het dan in ieder geval account-wide.
De "Garrison Campaign" is ook een leuk idee wat alleen in de volgende expansion wel iets beter uitgewerkt mag worden. Een doorlopende max-level (non daily) questline die elke week een nieuw stuk verhaal verteld is erg leuk en laat spelers ook terugkomen.
Hopelijk hebben te echt met man en macht gewerkt aan de volgende expansion en heeft die veel meer te bieden.
Ik vind het ook zo jammer dat dungeons tegenwoordig niks meer bieden. Raiden is wel leuk maar kost ook veel tijd. 5-mans die gewoon tof en uitdagend zijn (zoals Zul'Gurub en Zul'Aman in Cataclysm) zijn gewoon leuke content. En dan gewoon elke patch een paar nieuwe dungeons met leuke rewards. Ik vond de drie dungeons in 4.3 ook leuk om te doen.
En in plaats van Mythic dungeons net als Challenge Mode niet via LFG bechikbaar te maken mag van mij ook anders. Voor Heroic heb je Proving Grounds silver nodig, doe dan voor Mythic gold. Dat Proving Grounds helpt echt, pas tijdens Timewalking kwam ik ineens alle verschikkelijke spelers tegen die ik de gehele expansion had ontweken omdat die gewoon de Proving Grounds niet konden halen en heroics niet in kwamen.
Dikke lap text en kan nog wel een paar A4''tjes volschrijven maar ja
Volledig mee eensquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:13 schreef TwyLight het volgende:
De zones en questlines, bonus objectives, treasures, vignettes en cinematics zijn in WoD wel erg tof. Raids zijn wat mij betreft ook de beste raids ooit qua mechanics en ontwerp etc.
Garrisons zijn op zich ook wel "leuk" alleen het is een beetje té. Het was beter geweest als het garrison voor je gehele faction was waar je bijvoorbeeld gezamelijk progress maakte in het uitbreiden er van. Eventueel met een eigen persoonlijke zone die phased was maar waar alle profession buildings e.d. gewoon gedeeld waren met andere spelers zodat je niet de gehele expansion in je eentje voor je mission table staat maar ook nog het gevoel krijgt dat je een MMO speelt met heel veel andere mensen.
Missions zijn eigenlijk het grootste probleem van het garrison. De rewards zijn té goed en te veel voor wat klikken in een menu. Ze hadden in plaats daarvan beter random daily rewards kunnen doen die bijvoorbeeld kans hadden beter te worden als je betere followers had maar dan zonder input van players. Dus meer een soort dagelijkse verassing zonder dat je er zelf invloed op had door maar missies te spammen en super geoptimaliseerde followers maken zodat je alle goede missions nooit meer kon falen.
De nieuwe systemen in WoD zijn ook erg goed, group finder is fantastisch en een enorme verbetering vergeleken met addons als oQueue. "Flex" raids voor normal en heroic zijn super tof en fixed 20-man is erg goed geweest voor het perfect tunen van Mythic raids die ook echt de beste en uitdagenste "hard modes" ooit zijn.
Toy box en de heirloom collection zijn ook beide een goede toevoeging alleen heeft het niet echt het probleem van heel veel items in je bags opgelost. Er zijn nu gewoon heel vele nieuwe toys wat ik persoonlijk wel leuk vind om te verzamelen maar ik heb bijvoorbeeld nog steeds een volledige 28-slot bag vol met on-use items wat niet als toy is geclassificeerd en nog een hoop in de bank.
De nieuwe player-models zijn ook stuk voor stuk erg goed gelukt en daar is erg veel werk in gaan zitten. Een compleet nieuwe player race maken is al erg veel werk voor alle animaties die het moet hebben en gear die er goed op moet passen. En dan moest het ook nog eens allemaal nog steeds aanvoelen zoals de oude races al 10 jaar waren wat nog eens extra moeilijk is. En dat voor 10 verschillende rassen.
Het is jammer dat qua content deze expansion behalve raids gewoon weinig te bieden heeft. Ze hebben erg veel werk gestoken in Ashran waar ik voordat WoD uit was erg enthousiast over was maar wat is uitgelopen op een fiasco.
In andere expansions vond ik het nog wel leuk om af-en-toe wat alts te levelen maar ik kijk nu zo erg op om een alt te spelen en weer helemaal overnieuw te moeten beginnen met het garrison dat ik het dan maar gewoon niet doe. Als het dan een persoonlijk garrison moet zijn maak het dan in ieder geval account-wide.
De "Garrison Campaign" is ook een leuk idee wat alleen in de volgende expansion wel iets beter uitgewerkt mag worden. Een doorlopende max-level (non daily) questline die elke week een nieuw stuk verhaal verteld is erg leuk en laat spelers ook terugkomen.
Hopelijk hebben te echt met man en macht gewerkt aan de volgende expansion en heeft die veel meer te bieden.
Ik vind het ook zo jammer dat dungeons tegenwoordig niks meer bieden. Raiden is wel leuk maar kost ook veel tijd. 5-mans die gewoon tof en uitdagend zijn (zoals Zul'Gurub en Zul'Aman in Cataclysm) zijn gewoon leuke content. En dan gewoon elke patch een paar nieuwe dungeons met leuke rewards. Ik vond de drie dungeons in 4.3 ook leuk om te doen.
En in plaats van Mythic dungeons net als Challenge Mode niet via LFG bechikbaar te maken mag van mij ook anders. Voor Heroic heb je Proving Grounds silver nodig, doe dan voor Mythic gold. Dat Proving Grounds helpt echt, pas tijdens Timewalking kwam ik ineens alle verschikkelijke spelers tegen die ik de gehele expansion had ontweken omdat die gewoon de Proving Grounds niet konden halen en heroics niet in kwamen.
Dikke lap text en kan nog wel een paar A4''tjes volschrijven maar ja
Nieuwe battlegrounds gaat wel echt lastig worden. Het gaat snel als een leuk extraatje voelen, denk ik(Deepwind vind ik ook niks anders dan EotS). Af en toe leuk natuurlijk, een andere setting, maar het gaat weinig vernieuwends toevoegen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:10 schreef icemotion het volgende:
Al die kruisbestuiving hier met GoT ook*loopt daar ook rond*
Ik denk dat er best een algehele tendens is over WoD qua wat men goed en minder goed vond. De grote vraag nu is natuurlijk; hebben ze ervan geleerd?![]()
Ik hoop voor de volgende expansion in ieder geval op wat nieuwe battlegrounds of iets dergelijks voor PvP in plaats van weer een nieuwe Ashran omgeving..
En hopelijk niet al te veel burning legion Fel groen overal weer xD
Twy, ik ben het gewoon voor de volle 100% met je lap tekst eensquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:24 schreef TwyLight het volgende:
Oja, heb net een uur geleden m'n ADD medicatie ingenomen. Vandaar de lap text besef ik me net
Dit is iets wat al sinds vanilla op WoW forums geplaatst wordt. Kan me herinneren dat we dat op onze server ook een keer ingevoerd hadden. 2 dingen die het geen succes maakte: Alleen mensen op het forum wisten ervan. Mensen die niet meelazen op zo'n hitlijst zetten had dus geen zin. En we hadden nogal een levendige server die aan beide kanten een vrij grote gank&camp guild hadden. Daardoor raakte de hitlijst vol met targets die niet killen waren. Beide guilds hanteerden een strikte policy, om guildies te beschermen en desnoods na een paar maanden alsnog wraak te nemen. Werd je gevonden was het spel soms uren onspeelbaar, tenzij je een rogue/druid was. (En op een gegeven moment waren we het van alle kanten zo beu om die jankverhalen over ganken te lezen, dat niemand er meer aandacht aan gaf)quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef TwyLight het volgende:
En voor PvP een soort "hit list". Een lijst met spelers waar een reward op staat. Je moet je dan wel opgeven voor het systeem maar zodra je dat hebt gedaan doe je mee. Het systeem volgt dan automatisch wie een persoon doodt die op de hitlist staat en de gene die de killing blow heeft wordt dan zelf steeds meer waard. Als jij dus telkens iedereen op loopt te zoeken die op de hitlist staat dan komt er een steeds grotere reward op jou te staan en krijg je binnen de kortste keren een hoop vijanden en moet je altijd over je schouder kijken. Eventueel met mogelijkheid voor spelers om handmatig een reward op iemand te zetten of te verhogen als je je vriend wil pesten of iemand erg haat
Je kan uit de lijst maar dan kan je zelf ook geen rewards verdienen door anderen te doden.
Eventueel met speciale titles bij x-aantal kills. "Contract Killer %n" hoe vet is dat.
Plus, flying mounts kunnen het aardig verzieken. En zoning. En als een miet in je hoofdstad/garrison blijven hangen. Blijft wel echt een meesterlijk vet idee.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:46 schreef TwyLight het volgende:
Ja zoiets moet ook echt in de game client geimplementeerd zijn wil het een kans hebben om echt te werken. Via een forum of een addon die de helft niet heeft zal het niet echt werken
Een nadeel hieraan IMHO is dat het allemaal solo te doen is dan. Terwijl WoW nog altijd een MMO is. Dus ik zou altijd wel elementen behouden waarbij je toch 'gedwongen' wordt om te gaan raiden als je er iets speciaals voor wil krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan wel een paar dingen verzinnen hoor.
In plaats van een "legendary" questline waar je 128 runes, 3 tablets en 33 tomes moet verzamelen een mix tussen de Garrison Campaign en een class-specific quest zoals green fire voor Warlocks.
Elke week een nieuw deel waar je steeds nieuwe "technieken" leert die je spells upgraden (enkel cosmetisch) en waar je uiteindelijk leert een "Master Priest" o.i.d. te worden. Eventueel met class specifieke speciale transmog items die ze toen eens hebben laten zien zoals een quiver voor hunters.
Ze maken zulke goede verhaallijnen en queslines tegenwoordig, laat ze dat doortrekken naar max-level en niet dat idiote gedoe van "haal even 27 stenen uit die raid gedurende de komende 6 weken"
Aan het einde van de expansion zou je dan een legendary class item kunnen krijgen zoals de class trinkets nu maar dan echt tof
Enkele individuele spelers moeten zoeken voor een kill klinkt als een gaaf idee, maar hoe praktisch is het echt? Oh ik sta met een hoog bedrag op de hitlist- ik blijf in mn capital city en ga alleen instances in tot het wat rustiger is..quote:En voor PvP een soort "hit list". Een lijst met spelers waar een reward op staat. Je moet je dan wel opgeven voor het systeem maar zodra je dat hebt gedaan doe je mee. Het systeem volgt dan automatisch wie een persoon doodt die op de hitlist staat en de gene die de killing blow heeft wordt dan zelf steeds meer waard. Als jij dus telkens iedereen op loopt te zoeken die op de hitlist staat dan komt er een steeds grotere reward op jou te staan en krijg je binnen de kortste keren een hoop vijanden en moet je altijd over je schouder kijken. Eventueel met mogelijkheid voor spelers om handmatig een reward op iemand te zetten of te verhogen als je je vriend wil pesten of iemand erg haat
Je kan uit de lijst maar dan kan je zelf ook geen rewards verdienen door anderen te doden.
Eventueel met speciale titles bij x-aantal kills. "Contract Killer %n" hoe vet is dat.
Nieuwe dungeons is meer goed; valor en justice ben ik stiekem wel blij mee dat t weg is. Baleful gear; niks mis mee. Prima methode om later in de expansion alts mee te gearen of om, als je wat weinig hebt kunnen spelen, weer op een gear niveau te komen zodat je weer met je vrienden mee kan naar raids toe. Baleful gear is een catch up mechanisme, niet 'the way to gear'quote:En gewoon nieuwe dungeons bij patches. De dungeons tijdens launch zijn leuk maar ook vrijwel direct irrelevant. Ik wil net als vroeger weer gewoon dungeons die horen bij een raid zoals tijdens Icecrown en Dragon Soul. Laten ze dan ook gelijk maar Valor en Justice terug introduceren en gear wat iets onder raid gear kwaliteit is beschikbaar maken voor die currency. Dan hebben de "casuals" ook iets om naar toe te werken door gewoon dungeons te doen en niet een eindeloze grind voor apexis crystals om "baleful" gear met random stats te kopen en upgraden wat iedereen haat.
Nothing to add here, er is nog genoeg te verzinnen qua battlegrounds lijkt me.quote:Nieuwe battleground is altijd leuk (mits hij ook leuk is en niet zoals Isle of Conquest). De battlegrounds van MoP zijn best tof.
Mensen belonen voor niks doen lijkt me een slecht idee; dan gaan ze juist op hun luie reet zitten te wachten tot de loot in hun schoot valt. In plaats van met zn allen in een garrison te luieren zitten ze dan te lanterfanten in hun main city.quote:Of Invasions, net als in je Garrison maar dan in de main city waar iedereen is en zonder dat je eerst een quest moet accepteren. Korte aankondiging 2 minuten van te voren en dan dikke hordes mobs die de stad binnen komen. Hoe langer je het volhoudt hoe hoger de rewards. Soms met dikke bazen enzo. Drakes die gebouwen in de fik zetten die je moet blussen anders verlies je punten. Als je afk in de stad bent en je geen content opzoekt brengen we de content wel naar je toevan je luie reet
Een beetje grinden? Die firelands legendary staff is 1 grote grindfest. Oke, er zitten stukken verhaallijn in, maar tis ook veel grinden. Maar liefst 3x moet je meuk verzamelen:quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef icemotion het volgende:
Mijn favoriete legendary questline so far is de caster staff in Firelands. Een beetje grinden qua boss-loots.
2 grind stukken, had ook nog eens 1000 souls nodig, en dus 1000 kills in ICC. Al is dat inmiddels een stuk minder geloof ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Een beetje grinden? Die firelands legendary staff is 1 grote grindfest. Oke, er zitten stukken verhaallijn in, maar tis ook veel grinden. Maar liefst 3x moet je meuk verzamelen:
- 25 Eternal Ember, geen 100% droprate, max 6 per Firelands run. Dus minimaal 5 x firelands doen.
- 1000 Seething Cinder, dropt gemiddeld 50 stuks per boss in 25 man heroic. 350 stuks per run als je guild volledig in staat was om heroic = 3 runs in totaal minimaal
- 250 Siphon Essence, ongeveer 10-11 per boss, max 66 per firelands run. Dat is nog eens minimaal 4x firelands doen.
Voor deze 3 quests moest je dus al minimaal 12 runs doen in de meest optimale situatie. Niet echt ideaal en ook een grote grind. Dus ik vind dit niet de beste legendary questline. Dat is voor mij Shadowmourne omdat die eigenlijk maar 1 grind stukje had (Die primal dingen kon je ook kopen als het echt moest).
Shadowmourne heeft ook 3 stukken waarvoor je meerdere runs nodig hebt; Primal dingen, souls en 50 shards.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Een beetje grinden? Die firelands legendary staff is 1 grote grindfest. Oke, er zitten stukken verhaallijn in, maar tis ook veel grinden. Maar liefst 3x moet je meuk verzamelen:
- 25 Eternal Ember, geen 100% droprate, max 6 per Firelands run. Dus minimaal 5 x firelands doen.
- 1000 Seething Cinder, dropt gemiddeld 50 stuks per boss in 25 man heroic. 350 stuks per run als je guild volledig in staat was om heroic = 3 runs in totaal minimaal
- 250 Siphon Essence, ongeveer 10-11 per boss, max 66 per firelands run. Dat is nog eens minimaal 4x firelands doen.
Voor deze 3 quests moest je dus al minimaal 12 runs doen in de meest optimale situatie. Niet echt ideaal en ook een grote grind. Dus ik vind dit niet de beste legendary questline. Dat is voor mij Shadowmourne omdat die eigenlijk maar 1 grind stukje had (Die primal dingen kon je ook kopen als het echt moest).
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik kan geen orcs meer zien na MoP en WoD
Oh hier herken ik mezelf absoluut niet in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]mijn vriend zit net op de bank te ranten over de orcs en dat hij orcs spuugzat is en dat de film ook al over orcs gaat en dat hij iemand gaat wurgen als de volgende expansion wéér over orcs gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |