abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:39 #201
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_155293016
Dat zijn enorme aantallen. Wikipedia geeft mij deze grafiek. Hierin is weliswaar de gehele A320 familie opgenomen.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737#Competition

Wikipedia meldt tevens dat Airbus een A320 fabriek in China heeft geopend voor Chinese operators. In elkaar zetten gebeurt door heel Europa en daarnaast nog in Alabama, USA.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_155299932
In dat soort opkomende markten is ook voor hun het meeste binnen te slepen. Ook wel goed nieuws voor piloten. Neem aan dat ze daar nooit voldoende in India zelf van hebben.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:28:17 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155306800
Arke meldt op hun Facebook dat hun TUI Cloud nu beschikbaar is in hun vliegtuigen:
quote:
Vanaf nu kun je in onze vliegtuigen met je eigen telefoon of tablet gratis verbinding maken met de TUI Cloud.

De TUI Cloud staat boordevol nieuws, entertainment en reisinformatie. Je vindt er praktische informatie over je vlucht, kunt je inlezen over je bestemming, inspiratie opdoen voor een volgende vakantie, onze taxfree artikelen bekijken of op je gemak de krant lezen.

Voor de kinderen zijn er vette games en leuke kleurplaten voor op hun eigen mobieltje. Daar heb je tijdens de vlucht echt geen kind meer aan…;-) Het aanbod in de TUI Cloud wordt steeds verder uitgebreid. Binnenkort heb je bijvoorbeeld ook toegang tot e-books, magazines en newsfeeds.

Wellicht overbodig om te melden maar verbinding met de TUI Cloud betekent niet dat je toegang hebt tot het Internet.
Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:


Volgende maand vlieg ik met ze naar Cuba, genoeg tijd om onderweg te bekijken of het idd zo fantastisch is als ze beweren.
So we just called him Fred
pi_155320749
Kwam dit net tegen op FB:


Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.

Martinair _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Blistering op 18-08-2015 12:30:53 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155321803
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]

Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.

Martinair _O_
Nice, zag net op Facebook ook een fotootje genomen vanuit H5, ziet er goed uit :) Beter dan dat Safari Connection knip-en-plakwerk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155322967
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]

Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.

Martinair _O_
Jep. Die is de afgelopen maand langzaamaan om gespoten in deze livery.
Begin juli werd de staart wit:





En de afgelopen dagen zijn er de Safari stickers verwijderd en deze livery erop gekomen.
Heeft ze weer dezelfde livery die haar 2 zusters ooit droegen maar er nou al 2 jaar zo bij staan:



[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 18-08-2015 22:36:13 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:52:42 #207
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155323093
Yes, gelukkig weer Martinair O+

Kwam ik ook tegen afgelopen augustus volgens mij, net als deze.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:41:58 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155324371
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:28 schreef FredvZ het volgende:
Arke meldt op hun Facebook dat hun TUI Cloud nu beschikbaar is in hun vliegtuigen:

[..]

Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:
[ afbeelding ]

Volgende maand vlieg ik met ze naar Cuba, genoeg tijd om onderweg te bekijken of het idd zo fantastisch is als ze beweren.
Ik ben laatst teruggevlogen met Miami Air in samenwerking met Arke vanaf Rhodos naar Amsterdam en die had dit Tui systeem ook al. Het is niet zo bijzonders als omschreven wordt. Na 10 minuten ben je erop uitgekeken.

Het staat volgens hun boordevol nieuws (de Telegraaf van de afgelopen dagen), entertainment (spelletjes) en reisinformatie (kleine stukjes over hun bestemmingen die je ook in hun folder in de folderzak voor je kunt vinden). En reclame over producten die je in het vliegtuig kunt kopen.

Het is hetzelfde als KLM heeft in hun IFE pakket.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sunri5e op 18-08-2015 14:49:17 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:13:47 #209
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155338545
Kleurtjes :+
So we just called him Fred
pi_155339330
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:14 schreef Mikey92 het volgende:
Er gaat een gerucht dat 6 van de bestelde 787 bij KLM een -10 worden. Weet niet of het waar is...
Jup:



Het gerucht ging al langer maar KLM heeft het via Twitter bevestigd; 6 van de 21 787-9 zijn geconverteerd naar 787-10 toestellen:
KLM twitterde op maandag 17-08-2015 om 16:16:24 @CineCreator >> aangepast in de grotere 787-10. Met dit grotere toesteltype kunnen we ons netwerk beter bedienen. >> reageer retweet
Hun eerste 787-9 (PH-BHA) staat momenteel op de final assembly line.
Begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
Eerste vlucht is op zondag 25 oktober op de Amsterdam - Abu Dhabi - Bahrein route.

Wat ik alleen (nog) niet snap; overal wordt genoemd dat AF/KLM 37 787 toestellen af zal nemen; terwijl in de officiële orderlijst van Boeing 25 stuks staan voor de AF/KLM-groep. Dit zat ook nog in mijn achterhoofd met 25 orders en 25 opties.
Zijn het 25 orders en 12 opties?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-08-2015 22:40:50 ]
pi_155344268
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
21 plus die 12 maakt 33 voor klm, 2 waren gecanceld of uitgesteld dus blijven er nog 2 over...
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:16:36 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155349256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.

GECAS is de "vaste" lease maatschappij waar KLM-AF mee samen werkt en volgens mij komen de geleasde 787's ook van die club.
So we just called him Fred
pi_155351923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:
GECAS is de "vaste" lease maatschappij waar KLM-AF mee samen werkt en volgens mij komen de geleasde 787's ook van die club.
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 14:12:12 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155352180
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.
Ik zit de boel weer eens door elkaar te halen |:(
So we just called him Fred
pi_155356290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.

Ja, die was het. Dat het onderdeel is van Aercap wist ik dan weer niet.
pi_155358849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
21 plus die 12 maakt 33 voor klm, 2 waren gecanceld of uitgesteld dus blijven er nog 2 over...
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?
--
pi_155359089
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:34 schreef inkjet het volgende:
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.
Ergens gok ik dat het van KLM zelf is aangezien de eerste 787-10's in 2020 geleverd worden en alle 787's die vanaf 2018 bij KLM binnenkomen in eigendom zijn van KLM en niet geleased.

En het is een variant van de 787 dus dat maakt verder weinig uit. Piloten van de 787 mogen gewoon op alle types 787 vliegen.
Sterker nog; nu mogelijk alle A350's naar AF gaan en alle 787's naar KLM, de A330's over een paar jaar ook uit de vloot zijn evenals de 747's blijven alleen de 787 en 777 over op de longhaul-vloot.
Dat is zeer fijn voor KLM aangezien piloten die op de 787 mogen vliegen ook op de 777 mogen vliegen.

Met KLM Cityhopper erbij heb je dan dus maar 3 verschillende types: 787/777, 737 en Embraer's.
Dat in tegenstelling tot nu waar je 747, 777, A330, Fokkers en tot voor kort MD-11's had.

EDIT: ook grappig. Dit nieuws staat ook op luchtvaartnieuws.nl maar achter een betaalscherm. Die site wordt ook steeds beroerder; steeds meer nieuwsberichten staan achter een betaalscherm; zelfs berichten die overal elders op internet vrij te lezen zijn. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-08-2015 19:03:53 ]
pi_155359437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.
Ergens gok ik dat het van KLM zelf is aangezien de eerste 787-10's in 2020 geleverd worden en alle 787's die vanaf 2018 bij KLM binnenkomen in eigendom zijn van KLM en niet geleased.

En het is een variant van de 787 dus dat maakt verder weinig uit. Piloten van de 787 mogen gewoon op alle types 787 vliegen.
Sterker nog; nu mogelijk alle A350's naar AF gaan en alle 787's naar KLM, de A330's over een paar jaar ook uit de vloot zijn evenals de 747's blijven alleen de 787 en 777 over op de longhaul-vloot.
Dat is zeer fijn voor KLM aangezien piloten die op de 787 mogen vliegen ook op de 777 mogen vliegen.

Met KLM Cityhopper erbij heb je dan dus maar 3 verschillende types: 787/777, 737 en Embraer's.
Dat in tegenstelling tot nu waar je 747, 777, A330, Fokkers en tot voor kort MD-11's had.
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.

Met de mogelijke vloot die je noemt praten wel wel over 2025 of zo lijkt me. Operationeel is deze verdeling handig, als het politiek verkoopbaar is dat KL zich volledig op Boeing en EMB richt.
--
pi_155359459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


EDIT: ook grappig. Dit nieuws staat ook op luchtvaartnieuws.nl maar achter een betaalscherm. Die site wordt ook steeds beroerder; steeds meer nieuwsberichten staan achter een betaalscherm; zelfs berichten die overal elders op internet vrij te lezen zijn. :')
Dat laatste viel me vanmiddag ook op inderdaad. Een Roemeense site had het gemeld, waarna iedereen er op dook.
--
pi_155362995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:04 schreef inkjet het volgende:
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.
Nee, dat geeft juist mogelijkheden.
quote:
Met de mogelijke vloot die je noemt praten wel wel over 2025 of zo lijkt me. Operationeel is deze verdeling handig, als het politiek verkoopbaar is dat KL zich volledig op Boeing en EMB richt.
Met dergelijke toestellen moet je ook op de lange termijn denken.
Hoewel ze nooit meer de leeftijden zullen halen als de 747's gaan dit soort toestellen toch vele jaren mee.

En ach, politiek verkoopbaar. Ten eerste heeft de Nederlandse staat nog maar een miniem aandeel in AF/KLM
(terwijl Frankrijk juist onlangs hun aandeel heeft vergroot en hun stemrecht verdubbeld).
En als de staat zich zorgen zou maken om KLM dan hadden ze wel wat beters te doen dan moeilijk doen over Boeing of Airbus.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:20:15 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155363599
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.

En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
So we just called him Fred
pi_155365669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.

En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
Voor mensen met enige interesse in dit alles hoort de 747 gewoon bij KLM.
Er gaat niet voor niets de eeuwige wens rond van een 747-8M voor KLM.
De eerste KLM 747 landde op 31 januari 1971 op Schiphol en wanneer over een paar jaar de laatste 747 de vloot verlaat heeft KLM mogelijk 50 jaar met de 747 gevlogen.
In die tijd zijn er vele types gekomen en gegaan maar de 747 is gebleven.

Maar goed; de gemiddelde reiziger boeit dat niet. Nu zit er nog wel verschil tussen (bijvoorbeeld) Arke en KLM maar dat trekt steeds meer naar elkaar toe. Maatschappijen als Ryanair en Easyjet die toch net wat meer gaan bieden (qua service, betere luchthavens, richten op zakenlui) en legacy carriers die juist steeds meer gaan afbreken (First class verdwijnt, bijbetalen voor steeds meer services, krappere stoelopstelling etc.)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:26:10 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155365793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
Maar goed; de gemiddelde reiziger boeit dat niet.
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
So we just called him Fred
pi_155366369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Voor mijn gevoel is het echt een grote minderheid, de meesten klikken gewoon wat sites af op zoek naar een goede deal. De wat meer kritischen zullen dan ook opletten bij welke maatschappij ze boeken, maar het type vliegtuig is maar interessant voor een klein deel. In mijn optiek, that is.

Veel interessanter vinden velen de aangeboden IFE of wellicht airco-kwaliteit, alleen maken ze vervolgens de fout om dat specifiek aan een maatschappij te koppelen in plaats van aan de vloot waarmee gevlogen wordt.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:44:49 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155366399
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')