Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:quote:Vanaf nu kun je in onze vliegtuigen met je eigen telefoon of tablet gratis verbinding maken met de TUI Cloud.
De TUI Cloud staat boordevol nieuws, entertainment en reisinformatie. Je vindt er praktische informatie over je vlucht, kunt je inlezen over je bestemming, inspiratie opdoen voor een volgende vakantie, onze taxfree artikelen bekijken of op je gemak de krant lezen.
Voor de kinderen zijn er vette games en leuke kleurplaten voor op hun eigen mobieltje. Daar heb je tijdens de vlucht echt geen kind meer aan…;-) Het aanbod in de TUI Cloud wordt steeds verder uitgebreid. Binnenkort heb je bijvoorbeeld ook toegang tot e-books, magazines en newsfeeds.
Wellicht overbodig om te melden maar verbinding met de TUI Cloud betekent niet dat je toegang hebt tot het Internet.
Nice, zag net op Facebook ook een fotootje genomen vanuit H5, ziet er goed uit Beter dan dat Safari Connection knip-en-plakwerk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.
Martinair
Jep. Die is de afgelopen maand langzaamaan om gespoten in deze livery.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.
Martinair
Ik ben laatst teruggevlogen met Miami Air in samenwerking met Arke vanaf Rhodos naar Amsterdam en die had dit Tui systeem ook al. Het is niet zo bijzonders als omschreven wordt. Na 10 minuten ben je erop uitgekeken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:28 schreef FredvZ het volgende:
Arke meldt op hun Facebook dat hun TUI Cloud nu beschikbaar is in hun vliegtuigen:
[..]
Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:
[ afbeelding ]
Volgende maand vlieg ik met ze naar Cuba, genoeg tijd om onderweg te bekijken of het idd zo fantastisch is als ze beweren.
Jup:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:14 schreef Mikey92 het volgende:
Er gaat een gerucht dat 6 van de bestelde 787 bij KLM een -10 worden. Weet niet of het waar is...
Hun eerste 787-9 (PH-BHA) staat momenteel op de final assembly line.twitter:KLM twitterde op maandag 17-08-2015 om 16:16:24 @CineCreator >> aangepast in de grotere 787-10. Met dit grotere toesteltype kunnen we ons netwerk beter bedienen. >> reageer retweet
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:
GECAS is de "vaste" lease maatschappij waar KLM-AF mee samen werkt en volgens mij komen de geleasde 787's ook van die club.
Ik zit de boel weer eens door elkaar te halenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.
Ja, die was het. Dat het onderdeel is van Aercap wist ik dan weer niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
21 plus die 12 maakt 33 voor klm, 2 waren gecanceld of uitgesteld dus blijven er nog 2 over...
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:34 schreef inkjet het volgende:
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.
Ergens gok ik dat het van KLM zelf is aangezien de eerste 787-10's in 2020 geleverd worden en alle 787's die vanaf 2018 bij KLM binnenkomen in eigendom zijn van KLM en niet geleased.
En het is een variant van de 787 dus dat maakt verder weinig uit. Piloten van de 787 mogen gewoon op alle types 787 vliegen.
Sterker nog; nu mogelijk alle A350's naar AF gaan en alle 787's naar KLM, de A330's over een paar jaar ook uit de vloot zijn evenals de 747's blijven alleen de 787 en 777 over op de longhaul-vloot.
Dat is zeer fijn voor KLM aangezien piloten die op de 787 mogen vliegen ook op de 777 mogen vliegen.
Met KLM Cityhopper erbij heb je dan dus maar 3 verschillende types: 787/777, 737 en Embraer's.
Dat in tegenstelling tot nu waar je 747, 777, A330, Fokkers en tot voor kort MD-11's had.
Dat laatste viel me vanmiddag ook op inderdaad. Een Roemeense site had het gemeld, waarna iedereen er op dook.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
EDIT: ook grappig. Dit nieuws staat ook op luchtvaartnieuws.nl maar achter een betaalscherm. Die site wordt ook steeds beroerder; steeds meer nieuwsberichten staan achter een betaalscherm; zelfs berichten die overal elders op internet vrij te lezen zijn.
Nee, dat geeft juist mogelijkheden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:04 schreef inkjet het volgende:
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.
Met dergelijke toestellen moet je ook op de lange termijn denken.quote:Met de mogelijke vloot die je noemt praten wel wel over 2025 of zo lijkt me. Operationeel is deze verdeling handig, als het politiek verkoopbaar is dat KL zich volledig op Boeing en EMB richt.
Voor mensen met enige interesse in dit alles hoort de 747 gewoon bij KLM.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.
En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
Maar goed; de gemiddelde reiziger boeit dat niet.
Voor mijn gevoel is het echt een grote minderheid, de meesten klikken gewoon wat sites af op zoek naar een goede deal. De wat meer kritischen zullen dan ook opletten bij welke maatschappij ze boeken, maar het type vliegtuig is maar interessant voor een klein deel. In mijn optiek, that is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |