quote:Op maandag 27 juli 2015 09:52 schreef Mark het volgende:
Rochelle? Moeten we die kennen?
Welk nummer van wie?
There's no time to keep it low
I've been deaf now I want some noise
You stay down
but I won't be quiet
I'll hammer on until you fight
Soundgarden dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:36 schreef Mark het volgende:
Yep, band die uit elkaar ging en weer bij elkaar gekomen is. De zanger had tussendoor nog een supergroepje
quote:
quote:She claims that she can hear moaning and screaming
To me f*ckin' you every night
Well, let me say "hey"
Ik had m zonder hints ook niet herkendquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:10 schreef Mark het volgende:
Mijn favoriete Peppers plaat, maar niet herkend
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:34 schreef MadMaster het volgende:
Robert Gordon, dat plaatje is al vaker hier langs geweest...
Marco stond afgelopen dinsdag achter me bij het concert van Flogging Molly in de Melkweg en in eerste instantie dacht ik dat het Tjeerd was.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:38 schreef Burnett het volgende:
Geniale Morph...![]()
![]()
Eerste ingeving..., Tjeerd Oosterhuis... (reeds genoemd), fractie van een seconde later: maar hij lijkt op die gast van De heideroosjes..., blik op die gouwe platen..., nee toch Tjeerd..., nee toch heideroosjes... etc.
quote:
D.W.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:57 schreef Mark het volgende:
Ha, het was een morph!Goed gedaan, MM!
is een jaarlijks terugkerend muziekfestival dat tot 2004 plaatsvond in het Overijsselse gehucht Baars en daarna in het nabijgelegen Steenwijkerwold.
Het festival trekt jaarlijks vijftien- tot twintigduizend bezoekers. Het wordt elk jaar georganiseerd in het eerste weekend van augustus. De eerste editie duurde een dag, in de jaren daarna werd ook de vrijdag erbij getrokken en tegenwoordig begint het festival op donderdag en eindigt het in de nacht van zaterdag op zondag.
Welk festival?
quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:27 schreef Casiotone het volgende:
geen idee, opgezocht, grappig verhaal
Wie (ik zag hem staan in een lijst van artiesten die zelfmoord gepleegd hadden en ik wist niet dat hij daar bij hoorde) Zijn bio is behoorlijk rock'n'roll te noemenquote:In 1942 werdwegens anti-Duitse provocatie gearresteerd. Hij had namelijk tijdens een optreden het manke loopje van Seyss-Inquart geïmiteerd. Tussen het publiek aanwezige NSB'ers meldden het voorval aan de bezetter. Hij bracht een nacht door in de gevangenis van Scheveningen en werd later overgebracht en geïnterneerd in een gijzelaarskamp in Haaren. Door een hartkwaal te simuleren kwam hij vrij. Hij schreef bovendien een onderdanige brief aan de bezetter met het verzoek om weer te mogen optreden.
Na de oorlog bleefnog jaren een van Nederlands populairste artiesten maar in de jaren vijftig bleken zijn hoogtijdagen voorbij. De grote revues waarin hij altijd had geschitterd waren niet meer gewild en
moest zich tevreden stellen met kleinere optredens in het schnabbelcircuit. Daarnaast trad hij regelmatig op in het populaire radioprogramma De bonte dinsdagavondtrein.
's behoefte om jonge meisjes aan de haak te slaan drong zich steeds nadrukkelijker op de voorgrond. Dat hij tijdens zijn huwelijk op dit gebied al aan een sterke amoureuze veroveringsdrang had geleden was een publiek geheim, maar nadat zijn vrouw in 1944 was overleden resulteerden zijn escapades zelfs in twee kortstondige huwelijken: van 27 juli 1948 tot 9 maart 1949 met Sinia Franke (1925 - 1975) en met de 18-jarige Carla van den Hurk (1933 - 1976), van 15 augustus 1952 tot 16 april 1958. In beide partners vond de ijdele
echter niet de kritiekloze bewonderaars waar hij naar zocht en ook door het publiek werd hij niet meer op handen gedragen. Zijn onzekerheid sloeg om in regelrechte podiumangst. Na de scheiding van Carla belandde hij enige tijd in een psychiatrische kliniek.
De laatste maanden van zijn leven woonde hij alleen in een flat in Zandvoort, waar hij in 1959 zelfmoord pleegde.
herinner me dat het het toen mannekoor karrespoor nog "groot" was best vaak in het nieuws genoemd werd (maar dat kan ook lokaal zijn geweest)quote:
Stand deel MCCCXXVI:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:58 schreef Mark het volgende:
Pas nog gelezen: Lou Bandy. Weet ook pas daarna dat hij de broer van Willy Derby was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |