abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:02:38 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154729324
Volgens mij is Max super goed in simracen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154729352
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is Max super goed in simracen.
Al die kut 17 jarigen hebben daar last van...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:17 #123
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154731667
Wat overigens ook een groot verschi is is wat je ziet. De kijkhoek, zowel verticaal als horizontaal. Sommige simmers proberen in de buurt te komen met een multimonitor setup, maar ik vind dat veel verschil maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:41:53 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_154732079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
Wat overigens ook een groot verschi is is wat je ziet. De kijkhoek, zowel verticaal als horizontaal. Sommige simmers proberen in de buurt te komen met een multimonitor setup, maar ik vind dat veel verschil maken.
Klopt je ziet veel meer in het echt (vanuit cockpit view) dan in een sim (met 1 monitor, denk dat de meesten toch zo spelen).

Ik heb geen echte race ervaring op wat kart races na en enkele rondjes over de Nurburgring.
Mijn auto zat ook in Gran Turismo 5 waardoor ik kon checken of het overeen kwam, maar dat was verre van.
In het echt vond ik het zelfs makkelijker dan in de game, je krijgt gewoon veel meer feedback in het echt.

Denk dat weinigen kunnen zeggen of een game goed klopt, de simulator "games" die de teams gebruiken zullen allicht een eind komen maar zullen denk ik ook wel significant verschillen van de huidige beschikbare games. Overigens maken veel teams gebruik van een aangepaste rFactor.

Heb wel met iemand gesproken die wel eens zo'n F1 experience in Frankrijk heeft gedaan, hij vond Assetto Corsa het dichtstbij komen.
Dus daar doe ik het dan maar mee... qua ervaringen.

Ik merk wel verschil tussen de games, Assetto kan ik wel goed afstellen, in iRacing kom ik er niet uit en lijken de auto's veel meer grip te hebben.
rFactor 2 draait bij mij op low al niet lekker en F1 2015 al helemaal niet (maar deze laatste is geen sim).

Heb overigens net Raceroom gedownload (netjes via steam) en voelt op zich goed.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:21:06 #125
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154734668
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

En hoeveel coureurs hebben ze in totaal gehad?
Maar dat is natuurlijk ook de kracht van Red Bull en hun opleidingsteam(s).
Genadeloos doorselecteren tot alleen de top overblijft (ongeacht of jij en ik het eens zijn met hun keuze/visie op coureur selectie).

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.
Wat hij zegt, sims zijn enorm nuttig om de lay-out van circuits etc. onder de knie te krijgen.
Maar verwar het niet met het echte werk, het hele fysieke aspect ontbreekt immers.

Ga voor de lol maar eens 45 minuten karten, en dan constant "kwalificatie" rondjes rijden. Als je sim thuis je referentiekader is, dan rijd je na 20 minuten rond met kramp in je handen en na 40 minuten met je tong op het asfalt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-07-2015 16:34:44 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:58:24 #126
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154735889
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:00:08 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154735952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Uiteraard.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 29 juli 2015 @ 18:57:06 #128
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_154738961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Jup, en bandenslijtage, flatspots, opdrogende baan, standing water, effecten van slipstream op de aero enzovoorts.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:18:54 #129
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_154761730
:D

quote:
Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.

Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.

Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.html
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_154799935
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
pi_154801490
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen. In Monaco vind ik dat wel tricky, omdat je daar het liefst maar 1 stop wil maken + een rembalans op achter een verhoogde kans geeft op kusjes met de vangrail, daar zou ik het dan toch weer meer op voor gooien.
Veel coureurs wisselen ook van rembalans per ronde, per sectie van de baan, echter wel op een basissetup per race uiteraard, geen idee eigenlijk of er dan ook een 'reset to zero' instelling is waar de coureurs gebruik van maken ?!
pi_154801673
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Als je voorbanden te veel blokkeren.
pi_154805469
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Daar is helemaal geen simpel antwoord op te geven. Het hangt van factoren af. Uiteraard als je voorbanden gaar zijn, maar dan nog scheelt dat per bocht (en ook de snelheid waarmee je aankomt) en ook de stijl van rijden (bocht in remmen of niet).

Rembalans gaat in beginsel om het maximaliseren van remvermogen, maar heeft uiteraard ook invloed op de gewichtsverplaatsing, wat weer gevolgen heeft voor het insturen, zeker als je op dat moment nog remt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:03:06 #134
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154807198
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:57 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen.
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154808592
Mijn ervaring ziet er zo uit. Het meest handige om te weten is dat wanneer je van hoge snelheid abrupt tot bijna stilstand moet remmen en tijdens het remmen niet hoeft in te sturen dan is het een enorm voordeel om de rembalans naar voren te schuiven. Denk aan Monza eerste bocht.

Wanneer je bochten hebt waarbij je eigenlijk het meeste moet afremmen tijdens een bocht dan is een rembalans daar wat meer naar achteren is gericht wat beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')