Al die kut 17 jarigen hebben daar last van...quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is Max super goed in simracen.
Klopt je ziet veel meer in het echt (vanuit cockpit view) dan in een sim (met 1 monitor, denk dat de meesten toch zo spelen).quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
Wat overigens ook een groot verschi is is wat je ziet. De kijkhoek, zowel verticaal als horizontaal. Sommige simmers proberen in de buurt te komen met een multimonitor setup, maar ik vind dat veel verschil maken.
Maar dat is natuurlijk ook de kracht van Red Bull en hun opleidingsteam(s).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
En hoeveel coureurs hebben ze in totaal gehad?
Wat hij zegt, sims zijn enorm nuttig om de lay-out van circuits etc. onder de knie te krijgen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Jup, en bandenslijtage, flatspots, opdrogende baan, standing water, effecten van slipstream op de aero enzovoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.htmlquote:Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.
Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.
Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen. In Monaco vind ik dat wel tricky, omdat je daar het liefst maar 1 stop wil maken + een rembalans op achter een verhoogde kans geeft op kusjes met de vangrail, daar zou ik het dan toch weer meer op voor gooien.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Als je voorbanden te veel blokkeren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Daar is helemaal geen simpel antwoord op te geven. Het hangt van factoren af. Uiteraard als je voorbanden gaar zijn, maar dan nog scheelt dat per bocht (en ook de snelheid waarmee je aankomt) en ook de stijl van rijden (bocht in remmen of niet).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |