abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154678327
Laten we maar eens beginnen met de discussie, voor je het weet is het kabinet gevallen :)
Weet je al welke partij je gaat stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen en waarom?
Er is waarschijnlijk keuze genoeg.

Poll: Wat ga je stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen?
VVD
PvdA
PVV
SP
CDA
D66
CU
GL
SGP
PvdD
50plus
Piratenpartij
VNL
Denk
Anders, namelijk
Ik ga niet stemmen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:07:16 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678336
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:05 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Er komt op korte termijn een crisis aan die erger is dan diegene van enkele jaren terug die zo ongeveer de grootste crisis van de laatste 100 jaar was en deze keer gaat het wél extra stemmen voor de SP opleveren ja?
Heel de SP hoopt dat binnen afzienbare tijd 80% van Nederland zonder baan komt te zitten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154678345
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is ondemocratisch als er geen partijen zijn die de standpunten van een electoraat vertegenwoordigen omdat ze bang zijn niet te kunnen regeren.
Dat klopt. Maar wanneer je de mening vertegenwoordigt van enkele procenten van het electoraat, dat compleet tegenstellend is aan die van de meerderheid, is het ook gewoon een democratisch gevolg dat die partijen dus in de marge blijven aanrommelen.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:08:03 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154678354
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:05 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Er komt op korte termijn een crisis aan die erger is dan diegene van enkele jaren terug die zo ongeveer de grootste crisis van de laatste 100 jaar was en deze keer gaat het wél extra stemmen voor de SP opleveren ja?
Het toverwoord is 'gratis geld voor iedereen'. (Behalve voor de graaiers, dan).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154678357
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is ondemocratisch als er geen partijen zijn die de standpunten van een electoraat vertegenwoordigen omdat ze bang zijn niet te kunnen regeren.
Het is zeker niet ondemocratisch. Net zoals het niet ondemocratisch is dat partijen als de SP in de praktijk nauwelijks of geen invloed hebben omdat ze niet na willen denken over samenwerking om hun doelen te behalen.
pi_154678361
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heel de SP hoopt dat binnen afzienbare tijd 80% van Nederland zonder baan komt te zitten.
Dat zou ze wel goed doen ja. In electoraal opzicht althans.
pi_154678385
Wat stemmen veel mensen voor de SP?
  maandag 27 juli 2015 @ 17:09:29 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678390
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

JIj vergeet dan weer dat de middenklasse wordt uitgehold. Een meerderheid zal de onderklasse niet snel vormen maar die hoeft dan ook slechts groot genoeg te zijn dat je die nodig hebt om beleid erdoor te drukken.
Denk je ook niet dat dit een vrij "perverse" manier van redeneren is?
Beleid er doorheen drukken, dat klinkt niet al te democratisch.
En als je 30k ontvangt hoor je technisch gezien ook tot de onderklasse.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:10:02 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678403
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het toverwoord is 'gratis geld voor iedereen'. (Behalve voor de graaiers, dan).
Iedereen denkt: "gratis geld voor mij, niet voor de buurman."
pi_154678440
Ach, dat "gratis geld" gemiep is ook een niveautje SP eerlijk gezegd.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:11:48 #11
346939 Janneke141
pi_154678445
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:11 schreef 99.999 het volgende:
Ach, dat "gratis geld" gemiep is ook een niveautje SP eerlijk gezegd.
:P
  maandag 27 juli 2015 @ 17:12:33 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678460
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:08 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Dat zou ze wel goed doen ja. In electoraal opzicht althans.
Maar het is net als met de vakbonden; de mensen die economisch gezien tot de onderklasse behoren (zzp'ers, studenten, ouderen) kunnen zich niet herkennen in het geluid van haar grootste belangenbehartiger.
pi_154678487
Ik weet niet op wie ik ga stemmen. Ik heb geen specifieke partijvoorkeur. Als de lijst met standpunten me bevalt, dan stem ik op die partij. Wel wetende dat die lijst een smaakversterker is ten opzichte van de politieke stroming en ook wetende dat het draaikonten-niveau de laatste tijd een stijging kent..
Google is your friend, abuse your friends
pi_154678560
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:07 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar wanneer je de mening vertegenwoordigt van enkele procenten van het electoraat, dat compleet tegenstellend is aan die van de meerderheid, is het ook gewoon een democratisch gevolg dat die partijen dus in de marge blijven aanrommelen.
Maar alle partijen beginnen haast klein...

Als je iedere partij wil laten conformeren aan de kliek kan er dus haast nooit wat veranderen. Tenzij mensen natuurlijk een revolutie starten of iets dergelijks, maar het liefst willen we dat natuurlijk vermijden (ik neem aan dat we het jammer vinden als er geweld gebruikt moet worden).
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat stemmen veel mensen voor de SP?
Dat valt mij ook op. Ik denk dat het is omdat mensen het neoliberalisme spuugbeu zijn.
pi_154678578
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

^O^
Valt me sowieso op dat de SP ook populairder begint te worden op FOK!

Zou er een ideologische verschuiving naar links plaatsvinden?
Het is steeds dezelfde spagaat die we zien. Er is geen linkse meerderheid, dus moet een regerende linkse partij opschuiven naar het midden, cq. compromissen sluiten met coalitiegenoten die rechts zijn.

De SP doet doorgaans niks anders dan ageren tegen de PvdA en waarom de PvdA rechts VVD-beleid uitvoert. Altijd hoor je hetzelfde gemekker: waarom de PvdA niet met de SP en GroenLinks samenwerkt en een links blok vormt, etc... (de realiteit: er is bij lange na geen linkse meerderheid, dus het is zinloos)

Na de gemeenteraadsverkiezingen hebben we kunnen zien waar de SP werkelijk staat. In Amsterdam won D66, de PvdA werd tweede. Ze hebben daar een coalitie gevormd van D66, VVD en SP. De PvdA - groter dan zowel VVD als SP - is bewust buitenspel gezet.

Hieraan kun je zien dat de SP dus zelf precies hetzelfde doet wat de PvdA zo graag verwijten: samenwerken met rechtse partijen. Conclusie: zolang er geen duidelijke linkse meerderheid is in dit land, is een stem op de SP zinloos, want ze komen OF politiek buitenspel te staan (zoals tot dusver steeds het geval is) OF ze gaan precies hetzelfde doen als wat de PvdA ook doet.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:19:09 #16
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar alle partijen beginnen haast klein...

Als je iedere partij wil laten conformeren aan de kliek kan er dus haast nooit wat veranderen. Tenzij mensen natuurlijk een revolutie starten of iets dergelijks, maar het liefst willen we dat natuurlijk vermijden (ik neem aan dat we het jammer vinden als er geweld gebruikt moet worden).

[..]

Dat valt mij ook op. Ik denk dat het is omdat mensen het neoliberalisme spuugbeu zijn.
Zie het anders; wanneer je extremere meningen hebt, dan zal je altijd tot een klein clubje behoren.
Zie LP, Piratenpartij, NCPN, etc. Het kan wel, maar het is geen recept tot succes. Hoe meer uitgesproken, hoe minder mensen zich in je herkennen.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:23:23 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_154678708
Geweldig dit! SP in de meerderheid _O-

5 jaar terug zat dit hele forum vol met VVD liberalen die er misschien nu eindelijk achter zijn hoe idioot het neoliberalisme is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:24:51 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154678742
Gekoppeld aan eerder topic.
pi_154678859
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:23 schreef Harvest89 het volgende:
Geweldig dit! SP in de meerderheid _O-

5 jaar terug zat dit hele forum vol met VVD liberalen die er misschien nu eindelijk achter zijn hoe idioot het neoliberalisme is.
Nee, het zijn eerder pvv'ers die naar een ander populistisch clubje overstappen.
pi_154678865
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zie het anders; wanneer je extremere meningen hebt, dan zal je altijd tot een klein clubje behoren.
Zie LP, Piratenpartij, NCPN, etc. Het kan wel, maar het is geen recept tot succes. Hoe meer uitgesproken, hoe minder mensen zich in je herkennen.
Is gewoon links (SP) meer extreem dan neliberalisme? :?
#NoDAPL
pi_154678882
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, het zijn eerder pvv'ers die naar een ander populistisch clubje overstappen.
Robin en ik hebben geen PVV-achtergrond. :')
Nu is het wel weer genoeg met dat getrol van jou.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:31:52 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154678902
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor veel Nederlanders net zo extreem als PVV-nationalisme.
pi_154678962
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Denk je ook niet dat dit een vrij "perverse" manier van redeneren is?
Beleid er doorheen drukken, dat klinkt niet al te democratisch.
Zo werkt het nu eenmaal. Je kan het wel of niet leuk vinden maar politiek is een kwestie van macht. Verstandige machthebbers houden rekening met gevoeligheden van andere groepen maar in essentie is de strijd om macht een vuil spel.

quote:
En als je 30k ontvangt hoor je technisch gezien ook tot de onderklasse.
Er zijn steeds meer mensen die arm zijn in Nederland, er zijn steeds meer winners en losers van de globalisering, niet voor niets leverden de kakgemeentes de meeste voorstemmers voor de EU-grondwet.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:36:06 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679007
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal. Je kan het wel of niet leuk vinden maar politiek is een kwestie van macht. Verstandige machthebbers houden rekening met gevoeligheden van andere groepen maar in essentie is de strijd om macht een vuil spel.
Als politiek een kwestie van macht was, dan speelt de SP het in elk geval niet goed.
Ze halen bijzonder weinig binnen voor hun achterban, op landelijk niveau. Hooguit "kaarten ze iets aan".

quote:
Er zijn steeds meer mensen die arm zijn in Nederland, er zijn steeds meer winners en losers van de globalisering, niet voor niets leverden de kakgemeentes de meeste voorstemmers voor de EU-grondwet.
Armoede is een mentaliteitsdingetje.
De meest fervente VVD'ers zijn zzp'ers met minder inkomen dan een bijstandsmoeder.
pi_154679021
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voor veel Nederlanders net zo extreem als PVV-nationalisme.
Veel Nederlanders vinden neoliberalisme net zo extreem, alleen is het neoliberalisme er heel goed in geslaagd om bijna onzichtbaar te zijn, wat de reden is dat het zo 'succesvol' is. Het heeft bij de PvdA, de D66, Groenlinks en het CDA stilletjes de macht gegrepen met een soort van paard van troje. De VVD had natuurlijk de deuren al wijd open staan.
#NoDAPL
pi_154679040
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was meer algemeen gesteld. Als ik je rechtstreeks aan wil spreken, dan doe ik dat. Of zijn jullie twee dmv fraude verantwoordelijk voor al die SP-stemmen in de poll...
Overigens was Robin lolbetarier, dat is stiekem een beweging die vaak veel heeft met de PVV.
pi_154679050
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als politiek een kwestie van macht was, dan speelt de SP het in elk geval niet goed.
Ze halen bijzonder weinig binnen voor hun achterban, op landelijk niveau. Hooguit "kaarten ze iets aan".
Daar hebben we het net nog over gehad, die woorden ga ik hier nu niet herhalen.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:38:34 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154679066
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het was meer algemeen gesteld. Als ik je rechtstreeks aan wil spreken, dan doe ik dat. Of zijn jullie twee dmv fraude verantwoordelijk voor al die SP-stemmen in de poll...
Overigens was Robin lolbetarier, dat is stiekem een beweging die vaak veel heeft met de PVV.
Laten we het gezellig houden.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:38:37 #29
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679069
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar hebben we het net nog over gehad, die woorden ga ik hier nu niet herhalen.
Afijn, daar zijn we het dus niet over eens.
Jij bent van mening dat de SP voldoende doet met die macht, ik zie bijzonder weinig SP-invloed terug in belangrijke wetsvoorstellen.
pi_154679247
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het neoliberalisme wordt eigenlijk nergens openlijk aangehangen in Nederland. En de SP kan je in Nederland lastig als 'gewoon links' omschrijven. Links Nederland stond immers wel altijd open voor samenwerking.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:48:29 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679275
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het neoliberalisme wordt eigenlijk nergens openlijk aangehangen in Nederland. En de SP kan je in Nederland lastig als 'gewoon links' omschrijven. Links Nederland stond immers wel altijd open voor samenwerking.
Neoliberalisme is voor SP'ers een beetje wat Politiek-correct is voor andere randfiguren.
Of cultureel-marxistisch.
pi_154679301
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Afijn, daar zijn we het dus niet over eens.
Jij bent van mening dat de SP voldoende doet met die macht, ik zie bijzonder weinig SP-invloed terug in belangrijke wetsvoorstellen.
Lees even de laatste pagina van het vorige deel terug, daarin hebben we besproken hoe het komt dat de SP nog niet heeft meegeregeerd.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:50:53 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679317
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees even de laatste pagina van het vorige deel terug, daarin hebben we besproken hoe het komt dat de SP nog niet heeft meegeregeerd.
En jij ziet dat als iets positiefs ("de SP gaat haar standpunten niet verkwanselen om mee te kunnen doen").
Ik niet.
pi_154679340
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Neoliberalisme is voor SP'ers een beetje wat Politiek-correct is voor andere randfiguren.
1. SP'ers zijn geen randfiguren, de getallen spreken voor zich!
2. Dit is inhoudelijk gezien onzin (en partijdig getrol). Het heeft niets met elkaar te maken. Neoliberalisme is een internationale politieke stroming, politieke correctheid is een bepaalde houding ten opzichte van bepaalde zaken.
#NoDAPL
pi_154679342
quote:

[..]

Een volstrekt waardeloze term dus.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:52:35 #36
346939 Janneke141
pi_154679357
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zit een verschil aan inzicht waar we echt niet uit gaan komen. Maar ook als oppositiepartij kun je natuurlijk wel het een en ander voor elkaar krijgen, kijk maar eens naar de SGP of bijvoorbeeld D66 in dit kabinet. Hoeveel heeft de SP tot nu toe vanuit de oppositiebanken bereikt? Geef eens een paar concrete voorbeelden?
  maandag 27 juli 2015 @ 17:53:16 #37
346939 Janneke141
pi_154679372
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een volstrekt waardeloze term dus.
Een etiket dat altijd door een ander wordt geplakt. In de regel een tegenstander.
pi_154679389
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij de laatste verkiezingen net zo veel zetels als die andere flankpartij. En net zoveel invloed...
pi_154679403
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En jij ziet dat als iets positiefs ("de SP gaat haar standpunten niet verkwanselen om mee te kunnen doen").
Ik niet.
Ik heb niet een dergelijke uitspraak gedaan, jij verwart mij blijkbaar met iemand anders. Ik heb er überhaupt geen uitspraak over gedaan of dat ik dat positief of negatief vind. Als je het wil weten, ik vind dat de SP bereid moet zijn tot het sluiten van compromissen indien daarmee winst wordt geboekt op voor de SP cruciale punten, de rode lijn is daar waar er slechts negatieve ontwikkelingen worden geremd, de andere partijen zullen op bepaalde punten compromissen moeten doen dusdanig dat op die vlakken de situatie verbetert.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:56:48 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679454
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

2. Dit is inhoudelijk gezien onzin (en partijdig getrol). Het heeft niets met elkaar te maken. Neoliberalisme is een internationale politieke stroming, politieke correctheid is een bepaalde houding ten opzichte van bepaalde zaken.
1. de SP heeft ongeveer net zoveel zetels als de PVV. Wat zegt dit?
2. Neoliberalisme, geen enkele partij noemt zich zo. Ook de VVD niet. Dus als je het liberalisme in een kwaad daglicht wil stellen, kan je er "neo" voor plakken en een vies gezicht bij trekken, maar dat maakt het niet meteen een internationale politieke stroming waar 90% van het Nederlands parlement bij hoort.
pi_154679475
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het neoliberalisme wordt eigenlijk nergens openlijk aangehangen in Nederland.
Integendeel. Hoewel er niet officieel 1 neoliberale partij bestaat, al zijn de VVD en D66 dat natuurlijk wel in de kern met de huidige partijleiders, heeft deze stroming heel de Nederlandse politie geïnfiltreerd. Ze zijn als een paard van Troje de PvdA, D66, Groenlinks en het CDA binnen geslopen en hebben daar de macht gegrepen. Bij Groenlinks was dit bijvoorbeeld het grachtengordelkliekje van Halsema.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 17:57:57 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679480
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb niet een dergelijke uitspraak gedaan, jij verwart mij blijkbaar met iemand anders. Ik heb er überhaupt geen uitspraak over gedaan of dat ik dat positief of negatief vind. Als je het wil weten, ik vind dat de SP bereid moet zijn tot het sluiten van compromissen indien daarmee winst wordt geboekt op voor de SP cruciale punten, de rode lijn is daar waar er slechts negatieve ontwikkelingen worden geremd, de andere partijen zullen op bepaalde punten compromissen moeten doen dusdanig dat op die vlakken de situatie verbetert.
Waarom zou een VVD/PvdA/CDA compromissen sluiten die in tegenstrijd met hun "neoliberale" kernbeginselen is, terwijl de SP niet zou willen afwijken van haar sociale lijn?
pi_154679518
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel. Hoewel er niet officieel 1 neoliberale partij bestaat, al zijn de VVD en D66 dat natuurlijk wel in de kern met de huidige partijleiders, heeft deze stroming heel de Nederlandse politie geïnfiltreerd. Ze zijn als een paard van Troje de PvdA, D66, Groenlinks en het CDA binnen geslopen en hebben daar de macht gegrepen. Bij Groenlinks was dit bijvoorbeeld het grachtengordelkliekje van Halsema.
Hier draai je toch wat door hoor. Ik snap dat je je graag afzet tegen de gevestigde orde maar dit gaat nergens over.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:59:55 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679524
quote:

[..]

Dus is het een soort term om een (vrij willekeurige groep) politici mee te diskwalificeren.
Zoiets als PVV'ers fascisten noemen, of mensen van het CDA/CU/SGP "religekkies", het zijn retorische trucjes om je tegenstanders mee in een kwaad daglicht te stellen.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:59:55 #45
346939 Janneke141
pi_154679525
quote:

[..]

Schijnbaar gaat zo'n infiltratie nogal makkelijk. Misschien dat de socialisten dat voorbeeld kunnen volgen.
pi_154679571
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

1. de SP heeft ongeveer net zoveel zetels als de PVV. Wat zegt dit?
Helemaal niets! Even je geheugen opfrissen: de laatste verkiezingen stemden veel mensen die liever op de SP of de PvdD stemden op de PvdA omdat ze wilden voorkomen dat de VVD nog meer macht zou krijgen dan dat het al had, niet omdat ze de PvdA beter vinden. Deze mensen gunden de PvdA nog een laatste kans aangezien Samsom met mooie verhalen kwam en aangezien hij een idealistische achtergrond had. Helaas, ze hebben zich hier stevig in vergist, die fout maken velen van hen (sommige mensen zijn nu eenmaal extreem hardleers) volgende keer niet, dat garandeer ik je. Jij negeert het aantal zetels wat de SP eerder haalde en jij negeert het grote aantal leden wat de SP heeft en de talrijke lokale coalities waar de SP een deel van uitmaakt, waaronder in de 5de grootste stad van Nederland (en veel buurgemeentes daarvan).

quote:
2. Neoliberalisme
Zie mijn vorige reactie.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 18:03:15 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154679610
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Schijnbaar gaat zo'n infiltratie nogal makkelijk. Misschien dat de socialisten dat voorbeeld kunnen volgen.
Geen onbekende tactiek in die kringen: https://en.wikipedia.org/wiki/French_Turn
pi_154679633
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helemaal niets! Even je geheugen opfrissen: de laatste verkiezingen stemden veel mensen die liever op de SP of de PvdD stemden op de PvdA omdat ze wilden voorkomen dat de VVD nog meer macht zou krijgen dan dat het al had, niet omdat ze de PvdA beter vinden. Deze mensen gunden de PvdA nog een laatste kans aangezien Samsom met mooie verhalen kwam en aangezien hij een idealistische achtergrond had. Helaas, ze hebben zich hier stevig in vergist, die fout maken velen van hen (sommige mensen zijn nu eenmaal extreem hardleers) volgende keer niet, dat garandeer ik je. Jij negeert het aantal zetels wat de SP eerder haalde en jij negeert het grote aantal leden wat de SP heeft en de talrijke lokale coalities waar de SP een deel van uitmaakt, waaronder in de 5de grootste stad van Nederland (en veel buurgemeentes daarvan).

[..]

Zie mijn vorige reactie.
De verkiezingen voor de laatste resulteerden ook gewoon in 15 zetels.
En het lijkt me erg arrogant om de bewuste keuze van miljoenen mensen zo eenvoudig te diskwalificeren...
  maandag 27 juli 2015 @ 18:09:29 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679737
Als mensen bij de laatste verkiezingen al op de PvdA stemden om die partij de grootste te maken, zou dat moeten blijken uit recente peilingen dat ze massaal terug naar de SP rennen.

Dat is niet het geval. De PvdA-stemmers kwamen vooral uit D66-kringen.
pi_154679865
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:09 schreef GSbrder het volgende:
Als mensen bij de laatste verkiezingen al op de PvdA stemden om die partij de grootste te maken, zou dat moeten blijken uit recente peilingen dat ze massaal terug naar de SP rennen.

Dat is niet het geval. De PvdA-stemmers kwamen vooral uit D66-kringen.
Waarom stemden ze toen dan PvdA i.p.v. D66?
pi_154679912
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Misschien twijfelden ze gewoon al tussen beide partijen. Zo extreem was de score voor de PvdA in historisch perspectief niet natuurlijk. Dat past prima binnen gewone schommelingen tussen partijen.
  maandag 27 juli 2015 @ 18:17:09 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154679924
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat ze niet wilden dat er een rechts kabinet zou komen?
pi_154679981
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kwam het er dan niet?
  maandag 27 juli 2015 @ 18:23:51 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154680120
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kwam het er dan niet?
PvdA zit er in, dus nee.
  maandag 27 juli 2015 @ 18:25:55 #55
346939 Janneke141
pi_154680181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kwam het er dan niet?
Vergeleken bij Rutte-I (het kabinet waar rechts Nederland zijn vingers bij af kon likken) zeker niet.
pi_154680191
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

PvdA zit er in, dus nee.
Ja en daar doe je het mee af?
Pvda is niet meer links en dat zullen ze ook merken aan de voorspellingen, dat ze maar hoog vliegen dan kunnen ze ook diep vallen.
Als sp en partij voor de dieren eventueel groen links eens de overhand krijgen, dan mag de vvd gedoogpartner worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 18:28:02 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 18:27:10 #57
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154680218
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Al die radicale hervormingsplannen die 1 op 1 uit de EU-koker komen waarmee Nederland nog neoliberaler moet worden en waarmee het crony-kapitalisme, de economische tweedeling in de samenleving, werkonzekerheid, armoede, gebrek aan betaalbare woningen en meer van dat slechts nog meer moet toenemen. Geweldig.
Haha, ja dat is precies waarom ik D66 gestemd heb in de afgelopen vier verkiezingen. Dat zie je ook terug in de verschrikkelijke staat van de Nederlandse samenleving op dit moment.

Tjongejonge zeg, je leest soms dingen op dit forum waar ik wel even hartelijk om moet lachen.
pi_154680259
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:27 schreef Belabor het volgende:

[..]

Haha, ja dat is precies waarom ik D66 gestemd heb in de afgelopen vier verkiezingen. Dat zie je ook terug in de verschrikkelijke staat van de Nederlandse samenleving op dit moment.

Tjongejonge zeg, je leest soms dingen op dit forum waar ik wel even hartelijk om moet lachen.
Ik raad jou aan om je wat beter te verdiepen in de sociaaleconomische agenda van D66 en op te zoeken wat de overeenkomsten zijn tussen al die radicale hervormingsplannen van D66 en de dictaten van de EU, die overeenkomsten zijn talrijk.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 18:30:39 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154680303
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en daar doe je het mee af?
Pvda is niet meer links en dat zullen ze ook merken aan de voorspellingen, dat ze maar hoog vliegen dan kunnen ze ook diep vallen.
Als sp en partij voor de dieren eventueel groen links eens de overhand krijgen, dan mag de vvd gedoogpartner worden.
Ik heb weinig met dit soort definitiediscussies. PvdA is links van het midden. Niet zo links als veel kiezers zouden willen zien, maar wel voor "eerlijk delen", solidariteit en nivellering is een feestje.

Dan kan je het, in het licht van de meest recente bezuinigingsopgave, wel ineens een rechtse partij vinden, maar dat zegt meer over de opgeschoven kiezers dan de PvdA.
  maandag 27 juli 2015 @ 18:32:48 #60
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_154680349
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik raad jou aan om je wat beter te verdiepen in de sociaaleconomische agenda van D66 en op te zoeken wat de overeenkomsten zijn tussen al die radicale hervormingsplannen van D66 en de dictaten van de EU, die overeenkomsten zijn talrijk.
En wat dan nog dat die agenda's grotendeels overeen komen? Daar ben ik als stemmer heel goed van op de hoogte, dank je wel. Ik ben simpelweg van mening dat veel van die punten positief zijn voor de Nederlanders en ook voor de rest van Europa.

Maar goed, daarom hebben we verschillende partijen in Nederland, zodat er wat te kiezen valt. Jij hebt duidelijk hele andere principes en politieke speerpunten dan ik heb.
pi_154680403
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb weinig met dit soort definitiediscussies. PvdA is links van het midden. Niet zo links als veel kiezers zouden willen zien, maar wel voor "eerlijk delen", solidariteit en nivellering is een feestje.

Dan kan je het, in het licht van de meest recente bezuinigingsopgave, wel ineens een rechtse partij vinden, maar dat zegt meer over de opgeschoven kiezers dan de PvdA.
Ik heb er ook weinig mee op hoor, rechts is niet slecht maar links idem niet, wat heeft de pvda dan al gekregen of voor mekaar gebokst?
Waar zijn er de meeste van en wie houd de economie draaiende, de rijke de middenstand of de arme?
En die andere welke hem niet draaiende houden maar er hun inkomen van hebben die gaan het voelen Of voelen het al denk ik?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 18:36:44 ]
pi_154680795
quote:

[..]

Dit is zo waar.
  maandag 27 juli 2015 @ 19:23:23 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154681874
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:50 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Dit is zo waar.
Onzin. Maarja, hier zitten ook mensen die zonder de controlevariabelen van het onderzoek te lezen armoede direct wijten aan de ouders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_154682002
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 18:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch grappig dat ze dan wel op een rechtse partij stemmen.

Ik moet D66 nageven dat ze met succes zichzelf een hip imago hebben laten aanmeten waardoor de achterban soms linkser is dan de partij zelf. Knap gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2015 19:27:14 ]
pi_154682039
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onzin. Maarja, hier zitten ook mensen die zonder de controlevariabelen van het onderzoek te lezen armoede direct wijten aan de ouders.
Het is lastig om je rechtse principes vast te houden als blijkt dat het niet zo zwartwit en simplistisch is als dat je dacht. Dan maar liever een struisvogel spelen. ;)
#NoDAPL
pi_154682058
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch grappig dat ze dan wel op een rechtse partij stemmen.

Ik moet D66 nageven dat ze met succes zichzelf een hip imago hebben laten aanmeten waardoor de achterban soms linkser is dan de partij zelf. Knap gedaan.
Het zegt alleen wel erg veel over het gebrek aan realiteitszin bij die achterban. -slik-
#NoDAPL
pi_154682243
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is lastig om je rechtse principes vast te houden als blijkt dat het niet zo zwartwit en simplistisch is als dat je dacht. Dan maar liever een struisvogel spelen. ;)
Rechts is zwart-wit? Bram toch, had beter verwacht. ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154682282
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Rechts is zwart-wit? Bram toch, had beter verwacht. ;)
Terecht, ik had het dan ook niet over heel rechts maar over dit specifieke deel van rechts wat niet oprecht rechts is maar wat gewoon niet wil delen. Die paar mensen die echt principieel rechts zijn omdat ze rationeel geloven dat het leidt tot een betere samenleving, dat is voor mij een ander verhaal.
#NoDAPL
pi_154682302
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Terecht, ik had het dan ook niet over heel rechts maar over dit specifieke deel van rechts wat niet oprecht rechts is maar wat gewoon niet wil delen. Die paar mensen die echt principieel rechts zijn omdat ze rationeel geloven dat het leidt tot een betere samenleving, dat is voor mij een ander verhaal.
'Paar mensen'. Ik blijf dit taalgebruik jammer vinden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 27 juli 2015 @ 19:39:44 #70
346939 Janneke141
pi_154682336
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bekende tactiek om de manier waarop het grootste deel van de rechtse stemmers tot hun keuze komt, te diskwalificeren.
pi_154682385
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik deel niet jouw optimisme m.b.t. de integriteit van het grootste deel van de mensen wat rechts stemt of lid is van een partij zoals de VVD.
#NoDAPL
pi_154682422
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bekende tactiek om de manier waarop het grootste deel van de rechtse stemmers tot hun keuze komt, te diskwalificeren.
Ik vind het om te kotsen en kan niet meer inhoudelijk reageren op zulke statements.
  maandag 27 juli 2015 @ 20:04:27 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154683035
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verschil tussen neoliberalisme en cultureel-marxisme is dat het eerste werd/wordt gebruikt in wetenschappelijk publicaties, zelfs nog voordat het populair en dominant werd in beleidskringen. Het woord staat zelfs in de pre-1980s krantenarchieven! 'Cultureel-marxisme' heeft analytisch nul betekenis.

Verschil met 'politiek-correct(isme)' houdt in dat het laatste pas academisch interessant werd toen het in de politieke vocubalaire ging circuleren, en niet andersom. Voor dat fenomeen, wat overigens feitelijk overal en nergens voor komt, bestonden andere termen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_154683178
- Edit: op- of aanmerkingen in POL FB, aub -

[ Bericht 73% gewijzigd door Reya op 27-07-2015 20:38:19 ]
pi_154683210
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het om te kotsen en kan niet meer inhoudelijk reageren op zulke statements.
Klopt. Ik waardeer Klopkoek echt veel meer als user; die verdedigt altijd op normale inhoudelijke wijze waarom hij zo relatief ver links van het Nederlandse politieke spectrum zit, waar Bram sinds een jaar plotseling compleet vervallen is in het diskwalificeren van alle andersdenkenden en die individuen enkel weg probeert te zetten als gekkies. Het is compleet misplaatste arrogantie en dom discussiëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')