En dan nog, het verzet in Nederland in WO 2 gebruikte ook geweld. Een terrorist zijn is iets meer dan enkel geweld gebruiken.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van Mandela kan ik me dat nog voorstellen. Hij en zijn aanhangers en partijgenoten hebben geweld gebruikt. Maar Gandhi staat juist bekend om zijn geweldloze verzet.
We hebben al een topic vol hoor vanavond.quote:
Morele verwondering in de politiek wordt al snel beschouwd als onecht of door partijpolitieke belangen gedreven. Wat hij wil zeggen is dat wanneer je een rol vervult boven de partijen, je geloofwaardiger bent als je moreel optreedtquote:Op zondag 26 juli 2015 22:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zouden politiek en moraliseren water en vuur zijn, zoals Aboutaleb zegt?
Politiek gaat toch net zo goed over moraal en zal dus weleens moraliserend moeten of kunnen zijn?
Anders verwordt het tot een soort technocratisch bestuur.
hij was dan ook meer een symboolquote:Op zondag 26 juli 2015 22:41 schreef borisz het volgende:
Mandela als president was wel een grote faal trouwens. Maar dat even terzijde.
Zou Hitler ook een natuurlijk leider zijn geweest?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:41 schreef Reya het volgende:
Doie obsessie met leiderschap is ook wel twijfelachtig, ergens. Krijgen we nu ook een fragment met Poetin? Die is naar bepaalde maatstaven ook een 'geboren leider'.
Mee eens. Het woord leider vind ik eigenlijk niet zo gepast. Deze mensen hebben meer iets profetisch haast.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:41 schreef Reya het volgende:
Doie obsessie met leiderschap is ook wel twijfelachtig, ergens. Krijgen we nu ook een fragment met Poetin? Die is naar bepaalde maatstaven ook een 'geboren leider'.
Ze vochten terug toen ze verdreven werden. Mag hetquote:
Alsof ze zo lief waren voor de Bosnische Serviėrs voor de oorlog begon.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze vochten terug toen ze verdreven werden. Mag het
Er speelden toen volgens mij geen religieuze spanningen voor de oorlog hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alsof ze zo lief waren voor de Bosnische Serviėrs voor de oorlog begon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |