Nee de etiquette dat niet iedere gast zich daaraan houdt of iedere restaurant maakt het niet minder etiquette. Er zijn ook etiquette over hoe je een tafel dient te dekken dat veel restaurants dit verneuken maakt het niet minder een etiquette.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'De etiquette in jouw restaurant', bedoel je.
Non verbale communicatie speelt de grootste rol. Je merkt gelijk of iemand beledigd is of gewoon oprecht graag wat komkommer wilt. Ben je enthousiast en vriendelijk dan zou ik desnoods een komkommer op japanse wijze tot een draak voor je snijden. reageer je grimmig dan krijg je een vriendelijke uitleg over de keuze van garneren en ga ik door met het helpen van gasten die wel een leuke avond willen hebben.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen tegen je: 'je weet niet waar je mee bezig bent want je vergeet mijn komkommer?'
Als ze het letterlijk zo tegen je zeggen, ok. Maar voor het overige verdient die gast imo in principe altijd het voordeel van de twijfel.
We hebben ze wel hoorquote:Op maandag 27 juli 2015 02:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen die boos worden omdat dingen niet gaan zoals zij dat pre se willen, daar kan ik ook niet zo veel mee. Ik neem aan dat je mensen altijd tegemoet probeert te komen. Maar zolang je geen bordjes 'gereserveerd' hebt, wat je er ook van vindt, kan ik me voorstellen dat mensen zelf denken dat zo'n tafel wel vrij is.
Bedenk je wel dat jij dit op je hotelschool opleiding hebt gehad hè. De mééste gasten zijn nooit naar de hotelschool geweest.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:11 schreef Kandijfijn het volgende:
Nee de etiquette dat niet iedere gast zich daaraan houdt of iedere restaurant maakt het niet minder etiquette. Er zijn ook etiquette over hoe je een tafel dient te dekken dat veel restaurants dit verneuken maakt het niet minder een etiquette.
Ik denk alleen dat je je veel te zwaar op die etiquette beroept en dat gastvrijheid belangrijker is.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee de etiquette dat niet iedere gast zich daaraan houdt of iedere restaurant maakt het niet minder etiquette. Er zijn ook etiquette over hoe je een tafel dient te dekken dat veel restaurants dit verneuken maakt het niet minder een etiquette.
Mag ik vragen wat voor werk je zelf doet?quote:Op maandag 27 juli 2015 02:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat je je veel te zwaar op die etiquette beroept en dat gastvrijheid belangrijker is.
Misschien kom ik wel gewoon om te zuipen omdat ik een kutdag heb gehad. Kun je dat ook aan me zien?quote:Op maandag 27 juli 2015 02:11 schreef focal het volgende:
[..]
Non verbale communicatie speelt de grootste rol. Je merkt gelijk of iemand beledigd is of gewoon oprecht graag wat komkommer wilt. Ben je enthousiast en vriendelijk dan zou ik desnoods een komkommer op japanse wijze tot een draak voor je snijden. reageer je grimmig dan krijg je een vriendelijke uitleg over de keuze van garneren en ga ik door met het helpen van gasten die wel een leuke avond willen hebben.
Nee, liever niet.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:15 schreef focal het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor werk je zelf doet?
oef!quote:Op maandag 27 juli 2015 02:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien kom ik wel gewoon om te zuipen omdat ik een kutdag heb gehad. Kun je dat ook aan me zien?
Ja heerlijk vind ik dat. Kom lekker aan de bar zitten; ''I see you do cocktails, just make me something strong'' Dan maak ik wat lekkers met net iets meer drank dan wat voor ons prijstechnisch handig is omdat ik mijn gasten ook wat gun. Geniet van je drankje en als je er over wilt praten dan is het ook goed. Ben ik barman voorquote:Op maandag 27 juli 2015 02:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien kom ik wel gewoon om te zuipen omdat ik een kutdag heb gehad. Kun je dat ook aan me zien?
Ik heb ooit een gast in de houdgreep moeten leggen omdat hij kwaad was over zijn eten en de keuken in wilde stormen en mijn collega's bedreigde. Tot de dag van vandaag weet ik niet wat er mis was met zijn etenquote:Op maandag 27 juli 2015 02:03 schreef Isabeau het volgende:
focal en Kandijfijn, wat zijn nou klanten from hell? Ik lees regelmatig op notalwaysright.com en dan kom je af en toe vreselijke situaties tegenOf juist komische!
[..]
Wanneer ik de recensies teruglees versta ik mijn vak prima en voelen mensen zichzelf gastvrij behandeld. En wellicht hecht jij niet veel aan etiquette maar onze gasten doen dit vaak wel dus ik denk niet dat ik er te veel waarde aan hecht.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat je je veel te zwaar op die etiquette beroept en dat gastvrijheid belangrijker is.
Zijn helaas veel mannelijke gasten die onfatsoenlijk met vrouwelijke bediening omgaan. Het gaat bijna altijd om flirten maar ook dat is vervelend als het meisje niets anders kan dan beleefd blijven. Persoonlijk neem ik dan altijd -als man zijnde- die tafel over en als iemand te ver gaat mogen ze vertrekken. nee meneer, vragen of u ook een blowjob bij mijn collega kan bestellen is geen grapje en u mag blij zijn dat we u vriendelijk verzoeken te vertrekken. Was dit ergens anders dan in dit restaurant gebeurd had ik je over de tafel heen gesleurd.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:39 schreef Isabeau het volgende:
Allemachtig, kandijfijnOvervallen worden gaat je niet in de koude kleren zitten zeg
En ik denk dat ik van je rijtje onfatsoenlijke gasten de handtastelijke gast wel het ergste vind. Hoe haal je het in je hoofd
Ik hoop niet iets waar positiviteit, redelijkheid en realiteitszin een vereiste is.quote:
Slachtofferhulp ontdekt als meest geweldige stichting.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:39 schreef Isabeau het volgende:
Allemachtig, kandijfijnOvervallen worden gaat je niet in de koude kleren zitten zeg
En ik denk dat ik van je rijtje onfatsoenlijke gasten de handtastelijke gast wel het ergste vind. Hoe haal je het in je hoofd
Pfff, horeca be like :pquote:Op maandag 27 juli 2015 03:00 schreef focal het volgende:
Je merkt ook gelijk wie er over blijven in dit topic haha. Lang leve het horecaritme.
Snap je dat iemand die niet uit de horeca komt dit bijzonder kan vinden? In zo'n geval zou ik graag uitleg krijgen daarover. Tenzij er nog één a twee tafeltjes zouden zijn, zou ik me ongewenst kunnen voelen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:39 schreef focal het volgende:
Nog even wat irritaties vanuit de kant van de bediening:
- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Bij maatschap/assistentenetentjes heb ik dit regelmatig gezien. De bazen zijn zo gewend aan regie hebben, dat iets dat 'beter kan' meteen verbouwd wordt tot iets dat misschien beter is voor de interactie, maar vreselijk als iemand er langs moet of nog erger: het eten en drinken komt! Tenzij iets subtiels als een tafeltje 20 cm aanschuiven, zou ik het niet doen. In een luxe tenr verwacht ik dat dat niet nodig is en heb ik het nog niet nodig gevonden.quote:- De tent zelf verbouwen. Als u wensen heeft qua opstelling dan doen we dat wel samen...
Zie OP. Heb nog geen duidelijke richtlijn gezien waar ik aan kan proeven of ik moet wachten tot ik aangesproken wordt of niet. Vaak besluiten we iemand aan te spreken als compromis, maar het zou duidelijk zijn als er òf iemand aan de deur staat (of snel ter plaatse is) òf niet.quote:- Zelf ergens gaan zitten. We hebben niet voor niets iemand ontvangst staan, we placeren u graag zelf. Gereserveerd bordjes zijn niet chique, dus die hebben we niet.
Ja, en de meeste mensen hebben ook geen rechten gestudeerd en worden toch geacht te weten hoe je je (niet) hoort te gedragen.quote:Op maandag 27 juli 2015 02:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat jij dit op je hotelschool opleiding hebt gehad hè. De mééste gasten zijn nooit naar de hotelschool geweest.
Dit dus, gewoon manieren hebben is blijkbaar al een witte raaf.quote:Op maandag 27 juli 2015 07:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, en de meeste mensen hebben ook geen rechten gestudeerd en worden toch geacht te weten hoe je je (niet) hoort te gedragen.
Gewoon maar ergens aan een tafeltje gaan zitten is lomp.
Dit soort manieren moet wel aangeleerd worden. Hoe krijg je het anders mee?quote:Op maandag 27 juli 2015 08:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus, gewoon manieren hebben is blijkbaar al een witte raaf.
Opvoeding noem je datquote:Op maandag 27 juli 2015 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit soort manieren moet wel aangeleerd worden. Hoe krijg je het anders mee?
Vriendelijk zijn is natuurlijk gedrag, regeltjes niet perse.
En als ouders hun kinderen dan wel meenemen naar wat chiquere restaurants, dan wordt er weer geklaagd dat er kinderen zijnquote:Op maandag 27 juli 2015 09:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
mea maxima culpa dat ik thuis niet verder gebracht ben dan de plaatselijke chinees
Omdat jij je, blijkbaar, nogal slecht in anderen kan verplaatsen. Word ICT'er, dan word je kennis ieder half uur in twijfel getrokken.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:
[..]
Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
En maar klagen dat iemand zegt dat het goed was maar achteraf een slechte recensie schrijft:')quote:Op maandag 27 juli 2015 01:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Fantastisch. Vriendelijk glimlachen naar je gasten, maar achter hun rug om zeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |