abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:11:49 #51
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154613935
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:09 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

O dat bedoel je, ja dat is ook barbaars ja maar in de vleesindustrie gebeurt vrijwel hetzelfde maar dan achter gesloten deuren. Van mij mogen ze voortaan alleen nog maar levende kippen verkopen. Lijkt me een prima idee, veel kinderen weten niet eens waar vlees vandan komt. Ik denk dat wanneer iedereen een levend dier mee krijgt en het zelf moet slachten er een stuk minder vlees gegeten zal worden.
Dat denk ik ook, zoals in Marokko op de markt.
Zou er zelf niet veel problemen mee hebben, geeft alleen zo'n bende.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:18:59 #52
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154614133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:45 schreef hmmmz het volgende:

[..]

De Faeröer eilanden zelf doen er niet aan mee, dat blijkt wel. Daarom stellen dit soort verdragen in de praktijk ook zo weinig voor.

Daarnaast: Faroese whaling is regulated by Faroese authorities but not by the IWC, which does not regulate the catching of small cetaceans. https://en.wikipedia.org/wiki/Whaling#Faroe_Islands

Zie ook: The IWC is not recognised as the competent body to manage small whales, such as pilot whales. http://www.whaling.fo/en/regulated/international-cooperation/

Ik zie dat het inderdaad geen uren duurt nee, was in de war met het zinnetje uit de OP dat het tafereel uren kan duren. Maar goed ik begrijp dat sommige mensen er geen problemen mee hebben. Ik wel, grienden zijn schitterende beesten en het is gewoon zonde om die dieren zo bruut te doden. Het hele water kleurt rood van het bloed. Ik ben nu eenmaal vegetariër en tegen het doden van dieren.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:24:40 #53
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154614274
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik zie dat het inderdaad geen uren duurt nee, was in de war met het zinnetje uit de OP dat het tafereel uren kan duren. Maar goed ik begrijp dat sommige mensen er geen problemen mee hebben. Ik wel, grienden zijn schitterende beesten en het is gewoon zonde om die dieren zo bruut te doden. Het hele water kleurt rood van het bloed. Ik ben nu eenmaal vegetariër en tegen het doden van dieren.
Het lijkt me niet schokkender dan de dagelijkse praktijk in grote slachthuizen. Daar zien we alleen geen filmpjes van een rood gekleurde zee met een dreigend muziekje eronder. Het is daarbij bedoelt voor consumptie dus ze worden niet voor niets doodgemaakt. Koeien zijn ook schitterende beesten, varkens ook, kippen ook, etc.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:35:02 #54
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154614571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:24 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Het lijkt me niet schokkender dan de dagelijkse praktijk in grote slachthuizen. Daar zien we alleen geen filmpjes van een rood gekleurde zee met een dreigend muziekje eronder. Het is daarbij bedoelt voor consumptie dus ze worden niet voor niets doodgemaakt. Koeien zijn ook schitterende beesten, varkens ook, kippen ook, etc.
Precies, daarom eet ik ook geen vlees of vis. Allemaal zeer sympathieke beesten.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:38:26 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154614672
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:35 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Precies, daarom eet ik ook geen vlees of vis. Allemaal zeer sympathieke beesten.
Prima, dat lijkt me je goed recht en moet je helemaal zelf weten. Laat die mensen op de Faeröer dan ook zelf weten hoe ze hun eten vergaren, zonder er met een belerend vingertje naar te wijzen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:40:14 #56
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154614724
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:38 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Prima, dat lijkt me je goed recht en moet je helemaal zelf weten. Laat die mensen op de Faeröer dan ook zelf weten hoe ze hun eten vergaren, zonder er met een belerend vingertje naar te wijzen.
Ook dat is mijn goed recht en bepaal ik helemaal zelf. >:)
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:44:58 #57
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154614853
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:40 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ook dat is mijn goed recht en bepaal ik helemaal zelf. >:)
Je moet andere mensen met rust laten en niet je gekke gewoontes aan andere opdringen. Dat doen de mensen uit de Faeröer ook niet bij jou door je te verplichten griendvlees te eten.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:49:51 #58
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154614960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:44 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Je moet andere mensen met rust laten en niet je gekke waanbeelden aan anderen opdringen. Dat doen de mensen uit de Faeröer ook niet bij jou door je te verplichten griendvlees te eten.
Effe dimmen aub, ik moet helemaal niets en al helemaal niet omdat jij het zegt. :') Ik bepaal zelf waar ik een mening over heb en wat ik wel en niet oké vind. En deze publieke grienden barbaarsheid is dus één van de dingen die ik niet oké vind. :N
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:51:12 #59
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154615003
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:49 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Effe dimmen aub, ik moet helemaal niets en al helemaal niet omdat jij het zegt. :') Ik bepaal zelf waar ik een mening over heb en wat ik wel en niet oké vind. En deze publieke grienden barbaarsheid is dus één van de dingen die ik niet oké vind. :N
Vegetariërs hebben dezelfde trekjes als religieuzen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:51:55 #60
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154615018
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

:')
pi_154615053
- Je moet de barbaarse praktijken op de Faeröereilanden in stand houden, is hun cultuur.
- Je moet het barbaarse Sinterklaas aanpassen, want dat beledigd hun cultuur.

Ofzo. Lastig wel.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:55:08 #62
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_154615104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:53 schreef Eufonie het volgende:
- Je moet de barbaarse praktijken op de Faeröereilanden in stand houden, is hun cultuur.
- Je moet het barbaarse Sinterklaas aanpassen, want dat beledigd hun cultuur.

Ofzo. Lastig wel.
Je moet het allebei niet van buitenaf willen veranderen, dat werkt niet.
pi_154615123
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Top, ik vind je consistentie lief :@
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 08:03:55 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_154618135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Vleeseters trekken ook een ' :') ' gezicht als je vertrekt dat je vegetarisch bent, om vervolgens te komen met "je weet niet wat je mist" of "het is hypocriet want je eet wel zuivel". Of je moet mensen eens vertellen dat je geen alcohol drinkt. Meteen proberen ze je over te halen om toch eens iets van een wijntje of zo te proberen.

Maar dat is mens-eigen, denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Het hele 'dieren het circus uit' is ook niet bepaald bedacht voor de circus directeuren. En toch gaan steeds meer landen over tot een verbod
De Faeröer Eilanden zullen de griend echt niet volgend jaar veranderen of afschaffen. Over een jaar of 10 ook niet, misschien. Maar misschien ook wel.

Zwarte Piet heeft ook niet lang meer, kun je op wachten. Ik gok zomaar dat we daar met een jaar of drie ook wel vanaf zijn. Zo zie je maar, dan het onverwacht nog hard kan gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ze laten ze geen uren doodbloeden, daar zijn plaatselijke wetten en regels voor opgesteld.

Do pilot whales suffer when they are killed?

Faroese animal welfare legislation, which also applies to whaling, stipulates that animals must be killed as quickly and efficiently as possible. Whales are killed on the shore and in the shallows of bays especially suited and authorized for the purpose, under the supervision of locally elected officials and by people with a required license.

http://www.whaling.fo/en/qa/
Dat is precies hetzelfde verhaal wat ook wordt vertelt door onze slachthuizen en kuikenshredders. Die geloven wij ook niet zomaar. Waarom zouden we dit dan wel klakkeloos overnemen als waarheid? Bovendien is 'as quickly and efficiently as possible' natuurlijk een vrij rekbaar begrip.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_154618461
Er zijn genoeg grienden en ze worden geslacht voor consumptie. Geen enkel probleem mee
pi_154619171
ik vind het walgelijk, maar van mij mag het.
maar ze moeten die beesten wel zo snel mogelijk dood maken.

en verder komt er wel een tijd dat ze het zelf gaan afschaffen. en zal het buitenland gewoon blijven protesteren, tot dat moment daar is. net als in spanje met stierenvechten, wat nu ook langzaam begint te verdwijnen.
net als onze bio industrie.
pi_154619351
Was tijdje geleden ook al actueel. Volgens mensen in onderstaand filmpje houdt het binnenkort vanzelf op, omdat het vlees niet veel langer veilig zal zijn om te eten (door metaalvergiftiging etc)

Ze houden ook van vogels btw :D

pi_154620168
Dus nu moeten we ons toch maar wel bemoeien met tradities in andere landen?
pi_154622411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:26 schreef rutger05 het volgende:
Weerzinwekkend en zinloos. Mensen zijn niet alleen wreed tegenover elkaar, maar ook tegenover weerloze dieren.
pi_154622924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Traditie :')

Dat ze dit vroeger deden om te overleven, kan ik me voorstellen. Maar de Faeröe Eilanden zijn gewoon westers, net zoals wij. Met alle moderne voordelen die daarbij horen. Tijd om verder te gaan met evolueren, het is immers 2015. Wij slachten ons vee ten slotte ook niet meer zomaar voor ons huis op de stoep.

En dan daarna lekker opeten met het hele gezin. Dit vlees, net als ook dolfijnenvlees, is bewezen doordrenkt van giftige stoffen, artsen raden de consumptie hiervan heel erg af. Nee, vooral lekker aan je kinderen voeren...
Tijd om verder te gaan idd, ook gewoon aan de plofkip, kuikentjes door de maler, want dat is allemaal niet erg, want dat zien we niet. Dat kippetje op ons bord ziet er smakelijk uit, dat het dier het hele korte leven ziek is en ellendig is is vooruitgang, geweldig joh!

Ben echt niet zo'n fan van dit soort zaken, maar de verontwaardiging is echt zo hypocriet als maar kan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154623160
Ah, de plofkip is er alweer aan de veren bij betrokken. Sterk.
Conscience do cost.
pi_154623371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:26 schreef rutger05 het volgende:
Weerzinwekkend en zinloos. Mensen zijn niet alleen wreed tegenover elkaar, maar ook tegenover weerloze dieren.
De Faroër staan dan weer niet bekend om hun wreedheid tegen mensen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 14:25:24 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_154623424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Tijd om verder te gaan idd, ook gewoon aan de plofkip, kuikentjes door de maler, want dat is allemaal niet erg, want dat zien we niet. Dat kippetje op ons bord ziet er smakelijk uit, dat het dier het hele korte leven ziek is en ellendig is is vooruitgang, geweldig joh!

Ben echt niet zo'n fan van dit soort zaken, maar de verontwaardiging is echt zo hypocriet als maar kan.
Het hele plofkip-verhaal en vergelijkbare bio-industrie is precies de reden dat ik geen vlees/kip eet...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_154623533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:15 schreef ems. het volgende:
Ah, de plofkip is er alweer aan de veren bij betrokken. Sterk.
Ja, dat is sterk ja. Wat wij hier doen met de productiedieren is echt ranzig te noemen. Dat maakt het erg hypocriet om zo verontwaardigt te doen over zoiets. Dat wij het niet zien, niet voor onze neus zien gebeuren maakt dat het lekker makkelijk is onszelf op de schouders te kloppen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154623678
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, dat is sterk ja.
Nuh, dat is irrelevant.
quote:
Wat wij hier doen met de productiedieren is echt ranzig te noemen. Dat maakt het erg hypocriet om zo verontwaardigt te doen over zoiets. Dat wij het niet zien, niet voor onze neus zien gebeuren maakt dat het lekker makkelijk is onszelf op de schouders te kloppen.
Nederland is af en toe ook stout ja en er mag zeker weleens naar plofkippen worden gekeken. Dat 'we' dan geen kritiek meer zouden mogen hebben op hoe andere mensen met hun dieren omgaan is natuurlijk een beetje fanta, te meer omdat er genoeg mensen zijn die de plofkip (of andere vormen van mishandeling) al veroordelen.

Of vindt jij ook dat we geen mening mogen hebben over buitenlandse politiek omdat Rutte zich af en toe niet aan afspraken hield?
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')