Heeft niks met paniek te maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:09 schreef Heeinz het volgende:
Ik snap niet waarom jullie meteen in paniek raken na een oefenwedstrijd
Geen paniek, irritatie en uiteindelijk berusting.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:09 schreef Heeinz het volgende:
De realisatie in de voorbereiding dat je weer een kansloze seizoen tegemoet gaat, omdat de selectie nauwelijks potten kan breken noch meegaat doen om de prijzen. Die paniek is inderdaad overdreven, daar Feyenoord al tig jaar droevig voetbal op de mat legt. De verwachtingen elk jaar in de voorbereiding zijn dan ook lachwekkend, alhoewel men dit jaar klaarblijkelijk meer realistisch is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:09 schreef Heeinz het volgende:
Had je van die hoge verwachtingen dan? Er zal nu ook wel flink worden ingekakt gedurende een periode van een paar maanden, en dan een paar maanden op niveau. Er wordt verloren van een ploeg uit de kelder van de competitie, en uiteindelijk nog eens groots gewonnen van een directe concurrent, waarna er wederom geen prijzen worden gepakt. Zo gaat het toch altijdquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heeft niks met paniek te maken.
Meer frustratie over hoe zwak het oogt.
quote:De spelers van Feyenoord en Southampton FC die donderdagavond niet of nauwelijks in actie kwamen tijdens de Openingswedstrijd in De Kuip hebben vrijdag een besloten trainingsduel afgewerkt op Varkenoord. De wedstrijd van twee keer 35 minuten eindigde in een 1-2 overwinning voor The Saints. Jean-Paul Boëtius nam het Rotterdamse doelpunt voor zijn rekening, nadat Southampton via Shane Long en Jay Rodriguez op voorsprong was gekomen.
De Zweedse aanwinst Simon Gustafson maakte op Varkenoord zijn eerste minuten in het shirt van Feyenoord. De trainingswedstrijd werd afgewerkt in plaats van de besloten groepstraining, die aanvankelijk op het programma stond voor vrijdagochtend.
Nee tuurlijk niet, maar wel van een Kongolo bijv die al 2 seizoenen basis staat. Dat ziet er toch niet best uit allemaalquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Had je van die hoge verwachtingen dan? Er zal nu ook wel flink worden ingekakt gedurende een periode van een paar maanden, en dan een paar maanden op niveau. Er wordt verloren van een ploeg uit de kelder van de competitie, en uiteindelijk nog eens groots gewonnen van een directe concurrent, waarna er wederom geen prijzen worden gepakt. Zo gaat het toch altijd?
Lijkt me wel dat er voorin nog wat versterking welkom is. En als er zich echt geen nieuwe linksback aandient moet Gio zelf zijn voetbalschoenen maar weer aantrekken.
Het is toch al zo vaak gebleken dat oefenwedstrijden helemaal niks zeggen over wat het seizoen gaat brengen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De realisatie in de voorbereiding dat je weer een kansloze seizoen tegemoet gaat, omdat de selectie nauwelijks potten kan breken noch meegaat doen om de prijzen. Die paniek is inderdaad overdreven, daar Feyenoord al tig jaar droevig voetbal op de mat legt. De verwachtingen elk jaar in de voorbereiding zijn dan ook lachwekkend, alhoewel men dit jaar klaarblijkelijk meer realistisch is.
Vast door een verstokte Immers fan, want H.FR meld dat Boetius heeft gescoord.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens iemand op FR12 zou het 1-1 staan in een georganiseerde besloten oefenwedstrijd tussen de reserves van Feyenoord en Southampton.
Lex Immers zou de 1-1 gescoord hebben.
Middenveld met De Boeet - El Ahmadi/Vejinovic - Toornstra - Bilal?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:25 schreef Jorwol het volgende:
Ik zou best wel eens 442 willen zien eigenlijk, met Kuyt en Achahbar in de spits. Zou inderdaad wel ten koste van Bilal gaan al zou hij best als rechtshalf kunnen spelen toch?
Maar goed, gaat toch nooit gebeuren
Ja het zou zoveel schelen als we al die falende buitenspelers op de bank zouden parkeren en meneer Achahbar in de spits zouden zetten met Kuyt. Maar Gio heeft een paar weken geleden in een interview de "Hollandse School" al heilig verklaart, waarschijnlijk op basis van zijn eigen ervaringen bij Oranje, Arsenal en Barcelona. Nogal dom als je het mij vraagt. Als hij gedurende het seizoen een ander systeem wil gaan spelen zal de pers gelijk roepen dat hij in paniek is omdat hij dan afwijkt van zijn filosofie.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:25 schreef Jorwol het volgende:
Ik zou best wel eens 442 willen zien eigenlijk, met Kuyt en Achahbar in de spits. Zou inderdaad wel ten koste van Bilal gaan al zou hij best als rechtshalf kunnen spelen toch?
Kongolo moet echt weer eens stappen gaan maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar wel van een Kongolo bijv die al 2 seizoenen basis staat. Dat ziet er toch niet best uit allemaal
Als we 4-4-2 zouden gaan spelen, zou ik voor een ruit gaan:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Middenveld met De Boeet - El Ahmadi/Vejinovic - Toornstra - Bilal?
Als Boetius verkocht wordt(wat niet onmogelijk is) hebben we alleen Bilal als buitenspeler die we kunnen afschrijven. Manu kan ook prima als 4-2-2 spits.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als we 4-4-2 zouden gaan spelen, zou ik voor een ruit gaan:
Voor:
Kuyt en Achahbar (in ieder geval een drukzettende speler + een technische speler)
Midden:
Toornstra/Immers/Bilal
Gustafson/Vilhena + El Ahmadi/Toornstra
Vejinovic
Maar ik vind eigenlijk dat we teveel buitenspelers hebben om opeens 4-4-2 te gaan spelen. Dat hadden we dan vorig jaar moeten doen, voordat Bilal werd gekocht.
Ik ook niet. Van te voren weet je toch al dat een Southampton een maatje of 2 te groot is en dat is ook geen schande als je de budgetten naast elkaar neer legt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:09 schreef Heeinz het volgende:
Ja Toornstra op 10 zou mij wel interessant lijken. Of dat nu in een 4-4-2 ruit of ouderwets 4-3-3 is, al verwacht ik Toornstra bij 4-3-3 eerder weer op rechtsbuiten, en dat de punt naar achter staat ivm Vejinovic.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als we 4-4-2 zouden gaan spelen, zou ik voor een ruit gaan:
Voor:
Kuyt en Achahbar (in ieder geval een drukzettende speler + een technische speler)
Midden:
Toornstra/Immers/Bilal
Gustafson/Vilhena + El Ahmadi/Toornstra
Vejinovic
Maar ik vind eigenlijk dat we teveel buitenspelers hebben om opeens 4-4-2 te gaan spelen. Dat hadden we dan vorig jaar moeten doen, voordat Bilal werd gekocht.
Op zich wel een aangename opstelling.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
-------Achahbar-----Kuyt--------
------------Toornstra--------------
-----Vilhena-------Vejinovic-----
-------------El Ahmadi--------------
Nelom-Kongolo-van Beek-Karsdorp
---------------Vermeer--------------------
Doe er je voordeel mee, Gio!
Eens, met eventueel Gustafson ipv Vilhenaquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
-------Achahbar-----Kuyt--------
------------Toornstra--------------
-----Vilhena-------Vejinovic-----
-------------El Ahmadi--------------
Nelom-Kongolo-van Beek-Karsdorp
---------------Vermeer--------------------
Doe er je voordeel mee, Gio!
Ja je laat de faalhazen Boetius, Bilal, Manu en Immers buiten de selectie. Met Boetius speel je sowieso met 10 man. Maar de moed zakte me eigenlijk al in de schoenen toen ik Gio hoorde oreren over de Hollandse School. Nu kan hij niet meer terug en gaan we met deze spelersgroep maar weer eens proberen Barcelona na te doen wat gedoemd is om te mislukken.quote:
Aangezien jullie alleen de competitie en beker hebben (no offense) kan je het daar wel mee redden, in Europa moeten we eigenlijk het Oranje voetbal van vorig jaar spelenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja je laat de faalhazen Boetius, Bilal, Manu en Immers buiten de selectie. Met Boetius speel je sowieso met 10 man. Maar de moed zakte me eigenlijk al in de schoenen toen ik Gio hoorde oreren over de Hollandse School. Nu kan hij niet meer terug en gaan we met deze spelersgroep maar weer eens proberen Barcelona na te doen wat gedoemd is om te mislukken.
Als je met deze spelersgroep 4-3-3 speelt moet je gewoon teveel zwakke broeders als Boetius en Bilal opstellen of je moet spelers als Toornstra op rare posities neerzetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Aangezien jullie alleen de competitie en beker hebben (no offense) kan je het daar wel mee redden, in Europa moeten we eigenlijk het Oranje voetbal van vorig jaar spelen
He he, eindelijk iemand met wat realisme en nuance. Prima verwoordquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ook niet. Van te voren weet je toch al dat een Southampton een maatje of 2 te groot is en dat is ook geen schande als je de budgetten naast elkaar neer legt.
Het was gisteravond niet heel bijzonder wat ze lieten zien, wat meer bravoure en aanvalsdrift had best gemogen en het tempo lag eveneens vrij laag. Maar we doen hier nu net alsof we met een Nelom als linksback en Kuyt in de spits met moeite het linkerrijtje gaan halen. Alsof andere Eredivisie-ploegen daar zoveel beters hebben rondlopen.![]()
Gewoon die Van der Heijden transfervrij halen voor het centrum, die Kazim en Te Vrede zien te slijten en een nieuwe spits terughalen en wat mij betreft halen ze nog een buitenspeler, al blijft het salarisbudget een lastige, al was die ook alweer een miljoen euro gestegen en met het wegvallen van grootverdieners als Clasie, Schaken en Mathijsen moet er toch nog wel wat over zijn.
Tja, 5 verdedigers opstellen kan Feyenoord nu niet eensquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Aangezien jullie alleen de competitie en beker hebben (no offense) kan je het daar wel mee redden, in Europa moeten we eigenlijk het Oranje voetbal van vorig jaar spelen
Met al die middenvelders lekker 3-5-2quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tja, 5 verdedigers opstellen kan Feyenoord nu niet eens
Als Van Beek fit zou zijn en Kongolo in vorm, dan zou het nog wel kunnen.quote:
quote:Feyenoord-supporters staan algemeen bekend om hun onvoorwaardelijke trouw aan de club. Voor sommigen gaat dit zo ver, dat ze naar alle uithoeken van Europa reizen om hun favoriete ploeg te zien spelen. In dat opzicht was het afgelopen seizoen een mooi voorbeeld, toen Feyenoord in zowel Istanbul, Kiev, Sevilla, Rijeka, Luik en Rome kon rekenen op de massale steun van haar legioen. Zes supporters waren er in al deze Europese steden bij, terwijl ze met hun persoonlijke uitkaart eveneens bij alle nationale uitwedstrijden van vorig seizoen aanwezig waren. Voor de club reden genoeg om hen in het zonnetje te zetten.
Deze zes trouwe seizoenkaarthouders ontvingen van Feyenoord een speciale uitnodiging voor de Openingswedstrijd tegen Southampton. Voorafgaand aan het duel kregen ze via de spelerstunnel toegang tot de rand van het veld, waar een medewerker van Feyenoord Supporterszaken namens de club zijn dank en waardering uitsprak voor de onvoorwaardelijke steun van het zestal tijdens het voorbije seizoen. Ook kregen ze allen een gesigneerde bal van adidas, voorzien van de handtekeningen van de complete selectie.
De supporters lieten weten het gebaar van Feyenoord te waarderen en grepen vanaf de unieke positie langs de lijn de gelegenheid om foto’s te maken van het veld. Ook werden nog vluchtig de leukste anekdotes en mooiste herinneringen van de Europese tripjes van vorig seizoen uitgewisseld, alvorens eenieder zijn vaste stek op de tribunes opzocht.
quote:De nieuwste versie van FC Rijnmond staat nu online. Met Martijn Krabbendam en Jan Dirk Stouten nam presentator Etienne Verhoeff vrijdagmiddag in Café Verschoor de recente ontwikkelingen door bij Feyenoord, dat donderdag kansloos verloor tegen Southampton (0-3).
"Als je zo wordt weg gespeeld, moet je je zorgen maken. In deze fase van de voorbereiding mag je meer verwachten van Feyenoord", stelt VI-journalist Krabbendam. Over de rol van Kazim zijn de mannen het eens. "We hebben een jaar gezien dat Kazim als spits telkens verkeerde keuzes maakt, maar om hem dan als linksbuiten op te stellen.... Ik had van Van Bronckhorst meer verwacht", zegt Jan Dirk Stouten. ''Een heel slecht idee.''
''En als je met de punt naar achteren wil spelen, staat Karim El Ahmadi als aanvallende middenvelder ook te ver terug. Ik vond een aantal keuzes heel onlogisch'', luidt de kritiek van Stouten. Lex Immers lijkt geen optie meer. ''Van Bronckhorst ziet het niet in hem zitten'', zegt Krabbendam. ''Onder de andere trainers was hij onomstreden. Gio moet duidelijkheid gaan geven.''
1-1 terecht????quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso vind ik alleen media wel heel negatief over gisteren. Natuurlijk, Southampton was qua fysiek veel sterker en het leek alsof ze niet helemaal voluit gingen. En natuurlijk was Kazim belachelijk slecht. Maar bij vlagen heb ik toch echt prima aanvallen gezien en een aantal kansjes (geen grote, dat niet inderdaad). Een 0-1 en misschien zelfs wel 1-1 was wat mij betreft een terechte uitslag geweest.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso vind ik alleen media wel heel negatief over gisteren. Natuurlijk, Southampton was qua fysiek veel sterker en het leek alsof ze niet helemaal voluit gingen. En natuurlijk was Kazim belachelijk slecht. Maar bij vlagen heb ik toch echt prima aanvallen gezien en een aantal kansjes (geen grote, dat niet inderdaad). Een 0-1 en misschien zelfs wel 1-1 was wat mij betreft een terechte uitslag geweest.
Over Kazim heeft hij gewoon gelijk hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:41 schreef Scrummie het volgende:
Stouten en krabbykneus moeten hun mondje houden. Droeftoeters. Wat bezielt je om na verdorie 1 serieus potje al te gaan zaniken over Gio. Wat een stumperds.
1-1?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:48 schreef Irritatie100 het volgende:
0-5 had ook makkelijk gekund dus 0-3 is totaal niet geflatteerdquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, er werd inderdaad niet door gecombineerd tot aan de doellijn ofzo, maar bijvoorbeeld zo'n bal die die Dammers de tweede ring in schiet is gewoon een aardige kans. En zo waren er nog wel een paar mogelijkheden.
Weggespeeld vind ik gewoon een groot woord en 0-3 een geflatteerde uitslag.
Alleen Pelle had er al 2 of 3 moeten maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, er werd inderdaad niet door gecombineerd tot aan de doellijn ofzo, maar bijvoorbeeld zo'n bal die die Dammers de tweede ring in schiet is gewoon een aardige kans. En zo waren er nog wel een paar mogelijkheden.
Weggespeeld vind ik gewoon een groot woord en 0-3 een geflatteerde uitslag.
Dat zal, maar om nu al aan de poten van Gio te zagen.. Dan ben je totaal niet serieus te nemen als voetbal/sport journalist. Dan moet bij de privé of story gaan werken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over Kazim heeft hij gewoon gelijk hoor.
Dat zou wel baas zijn. Maar je zit toch met de buitenspelers die toch wel grotendeels van de aanval zijn. Het hele spel van Feyenoord lijkt afgestemd op voorzetten en lange ballen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:25 schreef Jorwol het volgende:
Als je al met slechts 3 verdedigers speelt zou ik er geen middenvelder neerzetten, al weet je natuurlijk niet hoe hij het dan zou doen. Maar veel meer verdedigers hebben jullie ook niet toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:16 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Als Van Beek fit zou zijn en Kongolo in vorm, dan zou het nog wel kunnen.
Vermeer
Karsdorp, Van Beek, Kongolo
El Ahmadi, Vejinovic
Gustafson, Toornstra, Sleegers
Achahbar, Kuyt
ziet er wmb ook wel OK uit. Lijkt me sowieso wel handig om een een plan B te hebben, om een wedstrijd eens om te gooien, als 433 het laat afweten, 2 wissels (als je bv met de Boeet en Nelom begint ipv Gustafson en Sleegers) en een ander systeem gaan spelen.
Als je trainer bent van Feyenoord mag je als trainer veel kritiek verwachten na een 0-3 nederlaag en matig voetbal. Niet dat ik het heel erg eens ben met Krabbendam hoor. Ik denk dat Gio het liefst zonder Kazim had gespeeld, maarja je moet hem ergen kwijt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:41 schreef Scrummie het volgende:
Stouten en krabbykneus moeten hun mondje houden. Droeftoeters. Wat bezielt je om na verdorie 1 serieus potje al te gaan zaniken over Gio. Wat een stumperds.
Niet zo van onder de indruk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:45 schreef Jihawti het volgende:
Voor linksback zie ik in Nederland weinig leuks rondlopen, maar bij Vitesse zit ene Achenteh de bank warm te houden. Is snel, heeft een prima trap, verdedigend echt wel beter dan Nelom en een goed overzicht (wat bij Nelom ook zwaar onder de maat is). Is alleen klein.
Of roep ik nu iets heel geks?
Kritiek hebben op de keuzes van een trainer is toch iets anders dan aan de poten zagen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal, maar om nu al aan de poten van Gio te zagen.. Dan ben je totaal niet serieus te nemen als voetbal/sport journalist. Dan moet bij de privé of story gaan werken.
Jetroquote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:45 schreef Jihawti het volgende:
Voor linksback zie ik in Nederland weinig leuks rondlopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |