abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154706850
De oudste heeft nachtmerries gehad van de wc. In die nachtmerries viel ze in de pot en kon er niet meer uitkomen. Sinds de wc verkleiner heeft ze daar geen last meer van gehad.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154707277
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen :)

Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment O+
pi_154707369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen :)

En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment O+
Nee wij doen niks verkeerd, toevallig tijdens een bbq van mijn werkt (werkt op kindergeneeskunde als medisch secretaresse) werd er over de kinderen gesproken was het hoe oud zijn die van jou nou dus 1 en 3 in oktober. Zegt hij oh weet ik een leuke voor de assistenten aan tafel dus toen kwam zijn vraag op welke leeftijd is een kind lichamelijk er klaar voor om zindelijk te worden. Het antwoord is rond 3 jaar dus als je kind 3 1/2 is en niet zindelijk is het ook prima. Als ze er zelf aan toe zijn gaat het binnen notime

mijn schoonmoeder was ook verbaasd dat jan het niet erg vond dat zijn onderbroek nat is dus ze zei gelijk oh dat kan nog wel even duren voordat hij er echt aan toe is...

[ Bericht 4% gewijzigd door Goitske op 28-07-2015 17:52:08 ]
pi_154709628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:

Billie is nu een paar weekjes plaszindelijk. Poepen begint te komen, daar heeft ie wel wat vaker ongelukjes mee. Hij is 3 en 3 maanden en begon zelf dus geen zorgen. In het zindelijkheidstopic postte ik nog niet zo lang geleden een soort van huuu help!-post. En dan ineens gaat dat knopje om in die peuter van me. Geen zorgen dus! Komt goed!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:54:15 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154712460
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?

Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154712526
Mineola, wij hebben morgen ons dagje samen. Zin in! Soort schoolreisjesgevoel :D

Twink, wij hebben idd eerst een verkleiner gekocht toen het potje een beetje goed ging. Maar na een weekje ongeveer wilde hij gewoon op de wc zitten en was de verkleiner voor baby's :'). Gelukkig een goedkoop ding van de xenos!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154713664
Kuukske inderdaad het knopje moet zelf om dwingen helpt niet! Hier geen wc angst vindt het leuk zit even is blij doet niks en spoelt door _O-
pi_154714369
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:25 schreef Goitske het volgende:
Kuukske inderdaad het knopje moet zelf om dwingen helpt niet! Hier geen wc angst vindt het leuk zit even is blij doet niks en spoelt door _O-
Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works. :D
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:05:02 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154715076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works. :D
+1 :')
pi_154720411
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:

Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining :@
Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwens :')
Voor we weggingen thuis laten plassen. En 3 uur later ging ze daar weer plassen :')
Maar het zindelijk worden kwam ook vooral wel uit haar.

Mijn meisje is vandaag (ja na 12 uur enzo dus :')) gewoon jarig. 3 alweer :o
3 jaar geleden duurden die 12 dagen na de UD zooooooo ontzettend lang. En voor mijn gevoel zijn we nu pas 2 weken verder en dat is dus gewoon 3 jaar.
En wat is ze toch leuk O+
pi_154723822
Tijdsbeleving is een bijzonder ding ja :D. Gefeliciteerd!

Wij deden in het allereerste begin met zindelijk worden wel een luierbroekje aan als we langer van huis waren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 juli 2015 @ 07:09:53 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154723848
Gefeliciteerd Sonnetje! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154723937

Tijdsbesef en eigenlijk ook geheugen is soms best wat... vreemd... Zoveel dingen die als je er middenin zit vreselijk lang lijken te duren, maar als je er op terug kijkt... peanuts! Zo zat ik deze week naar Femke te kijken terwijl ze vrolijk door de kamer 'huppelde' (nah ja, iets wat er op leek, ze probeerde Lars na te doen O+) en realiseerde ik me dat ze vorig jaar om deze tijd nog niet eens kon lópen! Als je ze nu zo ziet kan je je dat toch bijna niet meer voorstellen dat ze ooit níet kon lopen?
pi_154723980
Sonnetje, gefeliciteerd met peuter 2.0. *O*
pi_154724091
Sonnetje gefeliciteerd met E *O*
pi_154724413
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:

Ik ben anderhalve week nadat we begonnen met onderbroeken een dag naar de Efteling geweest :+ hij was toen een paar dagen vrij van ongelukjes. Het ging een keer mis (in de Piriña, logisch ook :D ) en toen hebben we schone kleren aangedaan, niet aan de hand. Oh, en paar dagen eerder zijn we op een dag naar het zwembad, de supermarkt, de tandarts en een koffietentje geweest. Ging prima, wel ooooveral plassen natuurlijk maar geen enkel probleem.

Ik had hetzelfde als Kuukske trouwens, met 3 jaar 3 maanden nog bij de cb afspraak zitten bomen hoe ik het moest aanpakken, drie weken later was hij zindelijk. En nu weer 4 maanden verder ook 's nachts. Het kan snel gaan :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154724420
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:33:19 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154724462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 00:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwens :')
Voor we weggingen thuis laten plassen. En 3 uur later ging ze daar weer plassen :')
Maar het zindelijk worden kwam ook vooral wel uit haar.

Mijn meisje is vandaag (ja na 12 uur enzo dus :')) gewoon jarig. 3 alweer :o
3 jaar geleden duurden die 12 dagen na de UD zooooooo ontzettend lang. En voor mijn gevoel zijn we nu pas 2 weken verder en dat is dus gewoon 3 jaar.
En wat is ze toch leuk O+
Hoera! Jullie mooie E is jarig vandaag! Wat weet ik het nog goed, 3 jaar terug alweer. Nog 2 dagen, dan heb ik ook een 3-jarige O+

En zindelijk worden wil hier niet zo momenteel. Ze wil (durft?) niet zonder luier lopen terwijl ze wel regelmatig plast op het toilet, maar dat komt dan altijd vanuit haarzelf terwijl ze dus een luier aan heeft. Ik denk dat als ze eenmaal durft ze echt binnen een week zindelijk is. Hebben jullie nog tips?
pi_154724473
Isa heeft best een poos redelijk vaak geplast en ook gepoept op het potje en de wc, maar ze moet er nu niks meer van weten. Wil zelfs geen onderbroek meer aan of luierbroekje. Ze is er blijkbaar even klaar mee, prima. Wel komt ze nu direct melden dat ze gepoept heeft en een schone luier wil. Er is dus wel vooruitgang qua herkenning, alleen wil ze er op dit moment niks mee. Prima, we zien well how her verses loopt :)
Sarcasme. Herken het.
pi_154724560
Gefeliciteerd met je dame Sonnetje! *O*

Ik heb wel fases geprobeerd met Billie zindelijk krijgen maar dan was ik de hele dag aan het dweilen. Dus toen stopte het weer. verder heb ik er niks meer mee gedaan. Al denk ik dat we hem van de zomer wel wat actiever hadden benaderdaar dat hoeft dus niet meer :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154724609
Van harte gefeliciteerd Sonnetje *O*

Hier wel plassen op de wc met verkleiner, maar als ze geen luier om heeft blijf je ook dweilen.
pi_154724673
Veel plezier vandaag Phaidra!

Gefeliciteerd Sonnetje!

Hier eindelijk weer mb's om te internetten ;) we zijn toch maar "op vakantie" gegaan. En het nichtje van Ow heeft gisteren bij hem gelogeerd. Zo stoer! Ze gingen samen naar bed, zijn nichtje las een boekje voor en daarna gingen ze zelf in bed liggen en slapen :o
Jaja echt ons vroegere slaapdraakje O+

Vandaag hopen we naar het openluchtmuseum te gaan, maar het moet dan nog wel ff droog worden :')
Morgen nog naar de dierentuin in Duisburg, vrijdag kinderboerderij en verjaardag en dan weer naar huis. Druk hoor, kinderen bezig houden ;) (maar gisteren hebben we de kids bij m'n schoonouders achtergelaten en zijn we zelf op stap geweest. Het heeft ook z'n voordelen, in het huis van je schoonouders te zitten ;) )
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:01:25 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154724745
Gefeliciteerd Son! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154725304
Gefeliciteerd sonnetje. Ik kom hier eigenlijk nog maar zelden omdat ik heel veel van jullie op fb heb. Maar laatste tijd mis ik het toch een beetje ok te kletsen hier "). En hier hier hoera voor lisa (en mama) want ze is overdag helemaal droog! Af en toe (1a2 keer) per week nog eens een ongelukje maar de luiers zijn hier de pyamalade in.

Mineola lisa is nu 3 jaar en 3 maanden. Ook beetje gedaan op aandringen van de rest anders ad ze nog lekker in dr luier geplast. Heeft me wel 20 onderbroeken op een dag gekost en na een week werd dat wat minder. Zere zijn n mandje geleden begonnen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:13:54 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154725818
Sonnetje, hoera voor je meisje *O*

S. is volledig zindelijk sinds een paar weken *O*
En in 1 klap ook dag en nacht. Bij nader inzien was hij zelfs eerder 's nachts zindelijk dan overdag, hij werd al tijden wakker met een droge luier.
Begin juli zijn we op vakantie geweest, ruim 4 uur in het vliegtuig en hoewel ik het zonder luier best spannend vond, is het toch goed gegaan en riep hij zelf "Ik moet oppe cee!"
Inmiddels ook 3x pretparken bezocht en gister een indoorspeeldinges. Geen ongelukjes so far *O*
Wat een verademing vergeleken met zijn broers. Buiten dat vooral de middelste vrij laat zindelijk was, kan ik me nog levendig voor de geest halen hoe vaak ik bij hun ongelukjes stond uit te spoelen.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')