Nee wij doen niks verkeerd, toevallig tijdens een bbq van mijn werkt (werkt op kindergeneeskunde als medisch secretaresse) werd er over de kinderen gesproken was het hoe oud zijn die van jou nou dus 1 en 3 in oktober. Zegt hij oh weet ik een leuke voor de assistenten aan tafel dus toen kwam zijn vraag op welke leeftijd is een kind lichamelijk er klaar voor om zindelijk te worden. Het antwoord is rond 3 jaar dus als je kind 3 1/2 is en niet zindelijk is het ook prima. Als ze er zelf aan toe zijn gaat het binnen notimequote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen
Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment
Billie is nu een paar weekjes plaszindelijk. Poepen begint te komen, daar heeft ie wel wat vaker ongelukjes mee. Hij is 3 en 3 maanden en begon zelf dus geen zorgen. In het zindelijkheidstopic postte ik nog niet zo lang geleden een soort van huuu help!-post. En dan ineens gaat dat knopje om in die peuter van me. Geen zorgen dus! Komt goed!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen
Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment
Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:25 schreef Goitske het volgende:
Kuukske inderdaad het knopje moet zelf om dwingen helpt niet! Hier geen wc angst vindt het leuk zit even is blij doet niks en spoelt door
+1quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works.
Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwensquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?
Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining
Ik ben anderhalve week nadat we begonnen met onderbroeken een dag naar de Efteling geweestquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?
Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining
Hoera! Jullie mooie E is jarig vandaag! Wat weet ik het nog goed, 3 jaar terug alweer. Nog 2 dagen, dan heb ik ook een 3-jarigequote:Op woensdag 29 juli 2015 00:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwens
Voor we weggingen thuis laten plassen. En 3 uur later ging ze daar weer plassen![]()
Maar het zindelijk worden kwam ook vooral wel uit haar.
Mijn meisje is vandaag (ja na 12 uur enzo dus) gewoon jarig. 3 alweer
3 jaar geleden duurden die 12 dagen na de UD zooooooo ontzettend lang. En voor mijn gevoel zijn we nu pas 2 weken verder en dat is dus gewoon 3 jaar.
En wat is ze toch leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |