abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:43:36 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154576208
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:44:24 #2
52229 Chanty
pi_154576239
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:43 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat wel, kan geen erwtjes, champignonnetjes ed meer onderscheiden :P

Verlatingsangst, dat is stom ja ;( Gelukkig brengt mijn man Lucas weg :+

En F.je jonguh :o Mijn kind is nog veel meer baby vind ik. Jij hebt al een echt jongetje blue.

Dyre wat sneu ;( Je kunt ze niet altijd beschermen maar wat zou ik graag alles in bubbelfolie willen pakken.
pi_154581961
Blue O+ F heeft al een harem zeker... ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154582223
Vanmorgen had S een doosje rozijntjes op, vanmiddag kwam ik diezelfde rozijntjes weer tegen in de luier :Y)
pi_154582723
Snelle doorloop Butter :Y) Komt vast door al dat geloop van S, veel beweging is toch goed voor de stoelgang ;)

Een echte dreumes al zo Blue :D Hij is ook lang of lijkt dat maar zo?

Wij doen af en toe aan kinderarbeid :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154582743
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in... :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:55:41 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154582929
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in... :')
Geen idee meer, zal wel vanaf een maand of negen zijn geweest? Iig vrij snel al.

Fazz :D tof broekje ook!
Blue, idd al een hele kerel O+.
Chanty :*.
KuikenGuppy
pi_154582973
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Volgens mij vanaf een maand of 11/12. Maar om nu te zeggen dat ie ze kauwt... ze zijn goed te herkennen in de luier dus ik gok dat er weinig gekauwd wordt :')

Broekje is van Mothercare Burd, meegedaan met een groepsbestelling hier O+
pi_154583039
Pas na haar 1e verjaardag. Maar dat komt omdat ik ze nooit kocht omdat ik ze zelf zo smerig vind. Maar ze heeft rozijntjes getrakteerd en daar was 1 van over, dus dat heb ik haar gegeven en ze vond het heerlijk.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Snelle doorloop Butter :Y) Komt vast door al dat geloop van S, veel beweging is toch goed voor de stoelgang ;)

Lopen zal vast helpen, en ze kakt altijd zo'n 4x per dag :')
pi_154589733
I krijgt eigenlijk niet vaak rozijntjes, heb ook niet de indruk dat ze ze speciaal lekker vindt. Dadels vindt ze volgens mij lekkerder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154589934
Ellie lust pas rozijntjes sinds een paar maanden, dus dat was duidelijk. Ik zou ze geven als ze ze één voor één kan pakken en in haar mond stoppen.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:43:57 #12
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154589962
Wha, ik post hier nooit, maar lurk hier een beetje mee...

Kleine E van 20mnd (meisje) had ik net een mooi gesprekje mee met ontmaken

E: PAPA melk maken!
ik: Nee, E papa maakt eerst een broodje, dan melk
E: Broodje worst en pindakaas!
ik: Papa heeft al broodje kaas gemaakt
E: nee toch gekkie!

Ik lag helemaal dubbel :D
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154590827
Oh, wat praat ze goed, casper! Mijnes van 20 maanden zei op vakantie haar tweede zinnetje pas. (koekie open? -- needless to say dat ik de etensdiscussie van een paar dagen geleden eventjes langs mij heen liet gaan :') )

Ik heb laatst een EHBO cursus gedaan en daarin werd verteld dat rozijntjes van die stiekeme stikkerds zijn (zoals cherry tomaatjes en druiven). Voor het eerste jaar worden ze afgeraden.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:40:58 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154590895
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...) :').

Jeetje wat een boel zinnen hier! Leuk!
Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch? -O-
pi_154590982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...) :').

Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch? -O-
Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua praten :). Zit er dan al in ;).
pi_154591023
Tuurlijk loopt dat wel los. Hij richt zich nu gewoon op de ontwikkeling van 8-) jongensdingen 8-) .
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:49:21 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154591032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:36 schreef Limone het volgende:
Oh, wat praat ze goed, casper! Mijnes van 20 maanden zei op vakantie haar tweede zinnetje pas. (koekie open? -- needless to say dat ik de etensdiscussie van een paar dagen geleden eventjes langs mij heen liet gaan :') )

Mja, ze praat erg goed, dat horen we ook op t kdv... ook wel lastig hoor soms, ze weet zo enorm goed wat ze wil, en kan het ook nog goed duidelijk maken... (MIJN fiets, MIJN auto, MIJN papa, MIJN speelgoed)

Rozijntjes hebben wij trouwens ook pas na het eerste jaar gegeven. Cherrytomaten en druiven gaan altijd in tweeën minimaal.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154591161
Oh dat lijkt mij eigenlijk wel fijn, dat ze ook nog begrijpt wat ze zegt. :+ M. zegt heel hard MIJN!!!! en daar achteraan nog even JOUW!! Dan heeft ze het sowieso goed. :')
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:56:36 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154591195
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua praten :). Zit er dan al in ;).
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:48 schreef Limone het volgende:
Tuurlijk loopt dat wel los. Hij richt zich nu gewoon op de ontwikkeling van 8-) jongensdingen 8-) .
Daar hebben jullie gelijk in. Boekjes boeien hem nu ook niet, dus dat scheelt. :+
Zijn algemene focus op het moment is auto's, met auto's rijden, met zijn loopauto rijden, loopfiets.. Jongensdingen dus ja :') /stereotype
pi_154591341
Zegt ie ook al 'auto'? Dan heeft -ie voor nu wel genoeg woordjes geleerd. ;)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:05:58 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154591373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:03 schreef Limone het volgende:
Zegt ie ook al 'auto'? Dan heeft -ie voor nu wel genoeg woordjes geleerd. ;)
*check* :P
pi_154591705
quote:

:*
Kindjes ontwikkelen zich allemaal op hun eigen tempo. Praten is makkelijk te vergelijken maar erg onnodig.
Dat komt helemaal goed!
pi_154591905
Pratende kindjes O+
Klinkt erg gezellig in elk geval.
Hier bestaat het praten vooral uit gegil/gegrom als we uit het zicht zijn. En als je dan zijn naam zegt of praten gaat dan hoor je op normale toon reactie terug.
pi_154591932
Horen jullie ook dat ze op het kdv niet praten? Stip kletst de oren van onze kop thuis, vooral APA? (dat is papa, mama, hebben, helpen, etc.), maar op het kdv is het een stil ventje schijnbaar.
pi_154594185
Ellie praat thuis ook veel meer dan elders.
pi_154594228
quote:

T is van okt. toch?
Die maand en sept. Daar hingen dingen in de lucht hoor.

Sac praat nu ook nog amper. Wat losse woorden en soms 2 woord zinnen.

Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
pi_154594561
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

T is van okt. toch?

Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
Herhalen dat slaan niet mag en wat je wél wil dat ze doet. Boos? Stamp maar op de grond. Gefrustreerd? Sla maar op de bank. Wil je aandacht? 'Mama' is voldoende, en anders aaien over de arm (incl voordoen).

Hier heeft dat wel geholpen. Als Ellie boos is, gaat ze tegenwoordig stampvoeten. Weet ik ook gelijk wat er is ;).
pi_154594614
Dan pakt ze Ean of de kat. En terwijl ze slaat stampvoet ze. Ze is erg gefrustreerd lijkt het.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:35:10 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154594884
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

T is van okt. toch?

Ja we hebben geluk gehad in die maanden :+ Allemaal een ks ook, toch?

Wb slaan, naast het herhalen dat het niet goed/leuk is en pijn doet misschien in een kussen laten slaan? Konden ze maar praten he?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:39:00 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154595003
Ik ben gisteren heel hard gaan huilen toen ik geslagen werd door kuiken :@. Dat maakte flink indruk, want hij zette het zelf ook op een brullen en ik kreeg daarna een dikke kus en knuffel en al nasnikkend 'aaiuh' een aai over mijn wang :').
Ik houd niet zo van deze manier, maar ik was het zo zat...
Meestal laat ik hem idd ook op een kussen slaan.
KuikenGuppy
pi_154597242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja we hebben geluk gehad in die maanden :+ Allemaal een ks ook, toch?

Wb slaan, naast het herhalen dat het niet goed/leuk is en pijn doet misschien in een kussen laten slaan? Konden ze maar praten he?
Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:43 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154597282
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.
Ja klopt :)

:* Burdie. Lijkt me ook enorm schrikken eigenlijk!
pi_154597404
Plaatje bij het praatje.

Normaal duwt ze ean zo aan de kant en wil ze alles wat zij ook heeft. Nu durfde ze niet op het springkussen en keek er dus zo bij.

Ik vind dat ze mooie ogen heeft.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:58:28 #34
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154597661
quote:

Dat hoop ik ook hier ook geen woordenprater. Ze praat veel maar vooral Chinees. Toch die oktoberkindjes he ;).

Gister is ze voor het eerst naar de kapper geweest, Ze deed het erg goed! En nu heeft ze echt een kapseltje O+
pi_154597718
Inderdaad mooie licht- met donkerblauwe heldere ogen! En dat snoetje bij het kijken. O+ . Is ook best indrukwekkend, zo'n springkussen!

Hier niet eentje die slaat. Van de week sloeg ze wel per ongeluk een speeltje tegen m'n neus. Dat was ook best pijnlijk. Dan zit ik een beetje auw auw te doen, (ik moet dan zelf ondanks dat het pijn doet ook wel een beetje lachen eigenlijk, omdat zij zich echt van geen kwaad bewust is) en kijkt zij me aan met zo'n blik van: wat doe je?? Die kindjes hebben echt nog weinig tot geen benul van pijn bij anderen.

Ik vind dat met taalverwerving ook best fascinerend eigenlijk. I heeft bepaalde woorden die ze kan zeggen, maar ineens dan toch niet. Dus dan zegt ze op een dag 'muis' als ik in een boekje de muis aanwijs en een dag later zegt ze gewoon weer 'die' en wijst dan naar de muis. Dan vraag ik 'wat is dat dan' en dan zegt ze weer vrolijk 'die!'. :D .I is ook echt een brabbelaar, dus ze praat wel, maar veel in haar eigen taaltje. Het echt uitspreken van woorden en zinnetjes is ook weer een ander soort activiteit dan de passieve taalkennis. Volgens mij zijn er kinderen die al heel veel taalkennis hebben, maar het zelf nog niet actief gebruiken. Omdat ze de behoefte nog niet zo voelen? Ik weet het niet, vrij ondoorgrondelijk allemaal. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154598620
Het is wel duidelijk dat ik komende week 40 word. Ineens vind ik het heel belangrijk om mijn haar te verven, want ik zie toch echt teveel grijze haren erdoor komen naar mijn smaak. ;( . En ik had van de week ineens een emotionele uitbarsting omdat ik bang was dat I mij een oude moeder zal gaan vinden in vergelijking met moeders van vriendjes/vriendinnetjes. ;( . ;) .
pi_154598673
Ah franny dat hebben kinderen nog helemaal niet door. En voor haar ben jij haar moeder dus de leukste en liefste leeftijd maakt dan niks uit.
pi_154598712
Het is je niet aan te zien hoor Franny! O+ en, al is het schrale troost, ik word ook grijs. :'( :') /lurk
pi_154598847
Dat vraagt dan wel om een foto Franny.

Grijs nog niet zit ook niet in mijn genen om dat "jong" te worden. Schrale troost vriend heeft al heel lang grijze haren en die is iets jonger dan jij bent.
pi_154600025
Grijze haren kun je inderdaad al vanaf je twintigste krijgen als het tegenzit. Net als met kaal worden bij mannen. Dus dat zegt niet zoveel. Maar als je 40 word, zegt het ineens HEEL VEEL, dan zegt ALLES ineens heel veel. :P .

Dankje, Crumpette. O+ . Het kan erger denk ik ja, maar na je 40ste gaat het hard, geloof ik, dat verleppingsproces. :o . f-r, dit is een foto van I en mij paar maanden geleden. Mijn haar is nu wel een stuk korter, :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154600629
2 knappe dames O+
pi_154600742
Franny je ziet er jeugdig uit O+

En herken je gedachtes wel, ookal duurt dat hier nog een jaar voor ik 40 ben..
Vooral dat zal hij me niet oud vinden later in verhouding tot andere ouders.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 17:38:39 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154602702
Ik heb 'oude' ouders en het heeft me nooit iets uitgemaakt :Y
KuikenGuppy
pi_154602740
Ja, maarja, en dan? :D je doet er toch niks aan!
pi_154604572
BE en Chanty, ik kom jullie gewoon achterna :D

Nora is afgelopen maandag 1 geworden. Zaterdag gevierd (lekker in de tuin O+ ) en maandag zijn we voor het eerst met zijn drietjes naar Blijdorp geweest. Gelijk een abo aangeschaft, kunnen we wat vaker gaan. Nora vond er ook weinig aan had ik het idee dus we wachten misschien nog eventjes een maandje voordat we weer gaan.

We hadden een heel cool cadeau voor haar verzonnen (we hadden lang nagedacht en dus blij dat we wat hadden bedacht). Een driewieler met een stang eraan en een zonneschermpje bovenop. Staat ie gekocht en al in de gang, krijg ik een whatsapp van vriend dat hij met andere vrienen van ons er ook eentje hadden gekocht :') Enja, het is een beetje stom om de hunne terug te brengen, dus hebben we de onze teruggebracht. En nu weten we geen cadeautje, want mevrouw heeft al zoveel. Dus doen we een wat duurder kerstcadeautje of voor haar 2e verjaardag wat duurder.

Chanty, ik las dat L. een beetje blijft hangen qua gewicht en lengte. Ik vind het een lastig iets, want hij ziet er zo vrolijk en blij uit op de foto's. En hij ontwikkelt zich goed toch? Maar ik kan me goed voorstellen dat je je er naar bij voelt. Misschien via huisarts een verwijsbrief voor kinderarts? Of ben ik nu spuit 11? :*

En rozijntjes geef ik niet. Heb ze wel in de kast liggen, maar ik geef meestal als tussendoortje fruit of een koekje.

Franny, ik heb je vaak gelezen maar nog nooit gezien! Leuk!

Ook mooie foto van mini Ferrari :Y Mooie helderblauwe kijkers!

Nog eventjes een fotootje van mini:
  vrijdag 24 juli 2015 @ 20:33:22 #46
52229 Chanty
pi_154607258
Franny en BE jullie komen beide jeugdig over :* maar kan me wel voorstellen dat 40 een dingetje is. Vandaag 31 geworden en dat wil er bij mij ook nog niet in. Niet dat ik het erg vind om ouder te worden maar ik voel me gewoon nog geen 31 (hoe dat ook moge voelen). Denk maar zo: het is een getal maar het zegt niks over je gevoelsleeftijd :) en voor je kind maakt het helemaal niet uit.

Gefeliciteerd sun! Wat is ze groot geworden :D
En heb eerst een afspraak bij de arts van het cb en afhankelijk daarvan laat ik me idd doorverwijzen. Maar hij eet nu zo goed en verder ook als prima dus hij is vast gewoon klein van stuk.
pi_154618592
Nog gefeliciteerd Chanty!!

Idd. Mijn vroegere 2 buurjongens bleven lange tijd klein. Pas in hun puberteit maakten ze een groeispurt :) Komt vast goed! Al is het ook wel fijn om het er met een kundig iemand erover te hebben.

[ Bericht 43% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-07-2015 09:37:22 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 10:25:11 #48
73386 Fazz
onderweg
pi_154619141
Fijne verjaardag gehad Chanty? :)

Welkom Sun, je mini ook alweer 1 :o

Vandaag is Room's mini jarig dacht ik te lezen. Van harte *O*

Gisteren was F mee naar de tandarts. Hij moest echt heel hard huilen toen ik in de stoel ging liggen :'( Later toen vriend ging ook. Wat hij nou precies zo eng vond ben ik nog niet achter; de bewegende stoel, het mondkapje van de tandarts?? Eenmaal buiten was alles weer oke :D
  zaterdag 25 juli 2015 @ 11:32:14 #49
52229 Chanty
pi_154619960
Ahwwww wat sneu ;(

Ik heb niks gedaan aan mijn verjaardag. Was gewoon een dag zoals alle andere :p

Room gefeliciteerd :D
pi_154620068
Nog van harte, Chanty!

Fazz, sneu dat hij het eng vond. Hopelijk gaat het een volgende keer beter. Volgende keer dat mijn vriend een afspraak heeft, gaan I en ik ook mee, om te kijken hoe dat is.

Ik was zojuist even bij de Bijenkorf, dat vond ze helemaal te gek. Nijntje! Gruffalo!

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 25 juli 2015 @ 11:46:37 #51
52229 Chanty
pi_154620165
Ze is echt zo'n klein dametje O+
pi_154620381
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A :)

Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...

Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
pi_154623584
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A :)

Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...

Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
Kan vanalles zijn, is vanaf hier niet te zeggen. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. Melk is niet van levensbelang, dus als ze niet wil, dan niet.
pi_154623614
Fazz, oh jee dat belooft nog wat de tandarts...
Nog gefeliciteerd Chanty!
Welkom en nog gefeliciteerd Sun.

Sorry, ik ben niet helemaal bijgelezen. Leest wat lastig in de klapkar met windkracht 7 😄
Zeeland en vooral de camping zijn nog steeds top. B vermaakt zich opperbest en heeft veel contact met andere kindjes. Heerlijk om die interactie te zien. Wij waren bang dat het een watje werd, nu zien we elke dag met eigen ogen dat ze hem op het KDV niet voor niets 'binkie' noemen. Hij is voor niets en niemand bang.

Hij heeft een vriendinnetje op het veldje van 2 jaar, hele verhalen vertellen ze elkaar. Mooi om te zien! Het strand en de zee zijn wel echt favoriet trouwens. Alleen als ik de zee in ga, is het even paniek "waaaaw mamaaaaa". Nog steeds dikke vette genieten dus. (Maar kan iemand de windmachine uitzetten?)
pi_154634742
Exode wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben op de camping. Al kan ik me voorstellen dat vandaag even een mindere dag was door de storm. :o

Ik vertrek morgenochtend vroeg naar Frankrijk om daar tot en met vrijdag te kamperen (voor het eerst echt kamperen in een tent :o) samen met mijn grote L (en haar oom en tante). O+ Mijn man wil niet mee en blijft daarom thuis met T en S. Omdat we het L zo gunnen, omdat ze zo'n lieve zus is en zo goed haar best doet op school en gewoon omdat ze onze lieve grote is hebben we besloten dat ik en L toch 6 dagen mee gaan. *O*
Ik ben wel benieuwd hoe het mijn man zal vergaan komende week. T en S gaan wel 3 dagen naar het kdv, maar de overige dagen en het complete ochtend- en avondritueel zal hij toch in zijn eentje moeten doen. Ik vind het wel heel stoer van hem dat hij het aandurft, want het is echt wel pittig in je eentje. Je rent de hele dag van hot naar her met die twee. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, want mijn man is gewoon een superpapa, maar is vast afgedraaid als ik terugkom. :D
pi_154640076
Haai!
Wijbkomen jullie vergezellen! O is 1 jaar en met haar gewandel, praatjes, wijzende vingertje, "neeneenee", gedans, gezwaai, geklauter en het opzoeken van andere volwassenen en kinderen klaar om mee te doen met jullie grote kleintjes!

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Ps. Ik weet niet of ik veel mee zal posten-iets met werk en kind en druk enzo :P maar ik zal mn best doen. Gelukkig ligt het tempo hier een stukje lager :D
pi_154640084
Veel plezier Nikki!

Welkom met O Roomsnoes!
pi_154640366
Gefeliciteerd Room!
  zondag 26 juli 2015 @ 09:15:11 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154640381
Room gefeliciteerd *O*

Wij zijn gisteren naar Burgers Zoo geweest, zo leuk met een mini O+!
SPOILER
KuikenGuppy
pi_154640391
Sjees he Burd, da's ook wat!
Ik hoop dat er nog wat van te maken is.
Hoe zit dat eigenlijk verzekeringstechnisch? Wordt dit wel gedekt?
  zondag 26 juli 2015 @ 09:25:18 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154640430
Dat sowieso, gelukkig. Maar het hoe en wat qua aansprakelijkheid mag de verzekering verder uitzoeken ;).
KuikenGuppy
pi_154640605
Ahh Burd wat kut zeg! Maar jullie hebben niets dus gelukkig?! Gebeurd op de parkeerplaats?

Welkom Roomsnoes met je snoesje O+

Veel plezier Nikki!!
pi_154641250
Is het een bekend verschijnsel dat je armen krimpen na de zwangerschap?
Blazers die ik 1½ geleden niet aankon, want zwanger, en nu dus weer pas daar zijn ineens de mouwen veel te lang van :?
Ziet er zo stom uit :')
pi_154645881
Dat is gek, bf! :D .

Nikki, veel plezier! Stoer van je man dat hij het in z'n eentje gaat doen met jullie twee handenbindertjes. Erg tof dat jij even lekker op avontuur kunt met L. O+ . Echt respect voor hoe jullie dat doen!

Burd, dat is echt balen zeg. :o .

Hier in DH is het ook echt tekeer gegaan. En precies gisteren vierden mijn schoonouders hun 45-jarige huwelijk. We hadden een briljant plan: mijn vriend zou er 's ochtends al heen gaan (in buurt van Haarlem) om te helpen alles klaar te zetten voor het feest (en bbq). Ik zou dan 's middag met I met de trein naar Haarlem komen en hij zou ons ophalen van het station. Middenin in de storm heb ik toch de moed opgevat op stap te gaan. I in de tula op mijn rug richting station (het is maar vijf minuten lopen). Treinen naar Haarlem waren uitgevallen, maar het leek erop dat ik via Schiphol/Sloterdijk kon reizen. Dus hup, we gaan ervoor. Ik strandde in Leiden, :') . Heb een uur in diverse treinen richting Sloterdijk gezeten in afwachting voor vertrek, maar die vertrokken dus toch steeds niet. Dus na ruim een uur ben ik maar op de intercity terug naar DH gesprongen. Mijn vriend kon ons ook niet zomaar ophalen met de auto want reizen tussen A'dam en DH werd ook afgeraden ivm omgevallen bomen etc en dat zou ook weer een tijdje duren. Dus feest gemist. Thuis hebben I en ik als troost film gekeken, in onze feestoutfits.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:22:05 #65
52229 Chanty
pi_154650747
Hier geen kortere/ langere armen :P

Room ze is zo leuk O+

Burdie wat ontzettend vervelend van je auto na zo'n leuke dag :( Het ging gisteren ook echt enorm tekeer zeg.

Nikki ik heb nu al diep respect voor je vent _O_

Franny wel zuur dat je daardoor het feest moest missen -O- Wie verzint dit weer dan ook op 25 juli? :')
pi_154657126
Sunshine1982, welkom! :W
Wat toevallig van dat cadeau zeg! Zij heeft natuurlijk niet door dat ze een cadeautje mist, dus dan zou ik inderdaad ook gewoon met kerst een wat groter cadeau geven. Lijkt me trouwens wel heel leuk, zo'n loopfietsje die je vooruit kan duwen. Wij hebben er eentje zonder stang, en dan krijg ik na 3 minuten al last van mijn rug :P

Chanty nog gefeliciteerd! *O*

Fazz, wat sneu! (en wat lief dat hij dus blijkbaar zo begaan is met jullie O+)

Franny, wat heb je een wijze meid zeg, superleuke foto's! En wat balen van het feest...Thuis een filmpje kijken klinkt ook wel gezellig hoor ;)

Exode, wat fijn dat jullie zo aan het genieten zijn op de camping :)

NIKKI, wat klinkt dat gezellig: lekker de meiden op vakantie in Frankrijk en de mannen bewaken samen het thuisfront.

Room gefeliciteerd! *O* Mooi meid!
Dat speeltentje is echt ge-wel-dig O+

Burdie, jullie auto :o Balen is dat zeg.... Het komt allemaal wel weer goed natuurlijk en de verzekering zal het wel regelen, maar dat is echt niet tof na een leuk dag dierentuin.
pi_154657158
Wij zijn vandaag ook naar de dierentuin geweest (kleintje hier vlakbij). Het allerleukste was de glijbaan en de houten tractor :P

En we hebben een filmpje gemaakt met L's ontwikkeling van het afgelopen jaar, ik heb hem al 80x gekeken denk ik :@ Wat groeien ze toch ongelofelijk dat eerste jaar.
pi_154667655
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:40 schreef Dyre het volgende:
Wij zijn vandaag ook naar de dierentuin geweest (kleintje hier vlakbij). Het allerleukste was de glijbaan en de houten tractor :P

En we hebben een filmpje gemaakt met L's ontwikkeling van het afgelopen jaar, ik heb hem al 80x gekeken denk ik :@ Wat groeien ze toch ongelofelijk dat eerste jaar.
Nou dat bedacht ik mij gisteren ook... ongelooflijk hoe ze in een jaar van mega-afhankelijke mini baby uitgroeien tot een selluf doen dreumes met een heel eigen karaktertje... O+

Maar ik heb nog 4 dagen n baby dus :W
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 juli 2015 @ 09:42:21 #69
73386 Fazz
onderweg
pi_154668011
Fijne vakantie Nikki! Echt super dat je zo met L weg kunt O+ Gaat echt wel goed komen met je mannen thuis ;)

Burd, wat een schrik zeg :o Gelukkig zaten jullie er niet....

Franny, dat is wel balen om zo het feestje te missen -O-

Room, welkom O+

Hier een spook dreumes vannacht :? Dat was lang geleden. Hij had geen dorst maar werd wel steeds wakker en huilde. Misschien toch was last van z'n prikken? De arts bij het CB zei dat de kans groot was dat hij binnen een week ziekig zou worden :{
Vanochtend was meneer natuurlijk wel in diepe rust terwijl hij toch echt moest drinken voordat ik de deur uitging }:| Iets later op werk dan maar...
pi_154672489
Hee, vervelend die prikken. Dat de kans groot is dat hij ziekig wordt, klinkt ook niet heel opbeurend, Fazz. Het zijn wel prikken waar kindjes wat last van kunnen krijgen ja. Bij I bleef het bij wat rode uitslag. Hopelijk valt het bij jullie verder ook mee en slaapt hij vannacht gewoon weer lekker.

Room, ook nog welkom trouwens!!

Vanochtend waren I en ik naar het kinderboekenmuseum. Dat was wel een groot succes! Kan het iedereen aanraden. Wat wel jammer is: ze zijn nu in de vakantie alleen op maandag open, geloof ik. Maar mocht iemand de komende maand nog willen gaan, ik ben wel in voor een mini-meet daar. Het is heel dichtbij voor mij.

I wordt dus brandweervrouw. :7 .

SPOILER
  maandag 27 juli 2015 @ 13:36:14 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154672840
Kinderboekenmuseum is leuk! :Y
Hij is gewoon de hele week open, hoor :) In de schoolvakanties zijn ze alleen óók op maandag open, anders alleen dinsdag t/m zondag.

Ik kom hier even officieel afzwaaien. Nora is afgelopen woensdag een heuse peuter geworden!
En hoewel ik hier niet meer zo vaak reageerde, wil ik toch even gedag zeggen. Tot in het peutertopic! :W

[ Bericht 17% gewijzigd door Sylver_ op 27-07-2015 21:46:25 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154674070
Ah oke, Sylver, ik vond het al zo raar. Het staat zo op de website:

Van zaterdag 4 juli tot en met zondag 30 augustus is het zomervakantie in het Kinderboekenmuseum. In de zomervakantie is het museum wel geopend op maandagen.

Dus ik las het als: in de vakantie zijn we dicht, maar wel open op maandagen. 8)7 .

Nog van harte met Nora, *O* .
  maandag 27 juli 2015 @ 14:24:26 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154674190
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:20 schreef Franny_G het volgende:
Ah oke, Sylver, ik vond het al zo raar. Het staat zo op de website:

Van zaterdag 4 juli tot en met zondag 30 augustus is het zomervakantie in het Kinderboekenmuseum. In de zomervakantie is het museum wel geopend op maandagen.

Dus ik las het als: in de vakantie zijn we dicht, maar wel open op maandagen. 8)7 .

Nog van harte met Nora, *O* .
/ontlurkt

Zo heb ik dat ook gelezen gister :D. Wij twijfelden om er naar toe te gaan maar door dat zinnetje ging ik er van uit dat ze dicht waren op zondag! Het lijkt me wel superleuk daar :)
pi_154674298
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:24 schreef Franny_G het volgende:
Hee, vervelend die prikken. Dat de kans groot is dat hij ziekig wordt, klinkt ook niet heel opbeurend, Fazz. Het zijn wel prikken waar kindjes wat last van kunnen krijgen ja. Bij I bleef het bij wat rode uitslag. Hopelijk valt het bij jullie verder ook mee en slaapt hij vannacht gewoon weer lekker.

Room, ook nog welkom trouwens!!

Vanochtend waren I en ik naar het kinderboekenmuseum. Dat was wel een groot succes! Kan het iedereen aanraden. Wat wel jammer is: ze zijn nu in de vakantie alleen op maandag open, geloof ik. Maar mocht iemand de komende maand nog willen gaan, ik ben wel in voor een mini-meet daar. Het is heel dichtbij voor mij.

I wordt dus brandweervrouw. :7 .

SPOILER
Leuk!
Misschien volgende week donderdag?
pi_154674771
Maandag en woensdag zou ik kunnen, bf!

I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij. :@ . Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:02:24 #76
73386 Fazz
onderweg
pi_154675077
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:

I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij. :@ . Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
Herkenbaar Franny! F doet dat ook :o ik heb echt verbaasd gekeken hoe dat ging, en me afgevraagd waar hij dat nou geleerd had :+

Is dat museum al leuk voor F met z'n 14,5 maand denk je? :)
pi_154675225
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:

Jammer! Ik moet weer werken vanaf volgende week en deze week gaat me niet meer lukken -O-
pi_154675297
Ja, het lijkt me dat het voor F. ook al heel leuk is. Vooral dit is geweldig:

http://www.kinderboekenmu(...)BC-met-de-dieren-mee

Er staat bij voor kinderen vanaf twee jaar, maar ik denk dat het voor alle kindjes die al lekker kunnen kruipen en een beetje lopen en klimmen leuk is, want ze zien zoveel mooie dingen.

Toen I moe was, vond ze alle portretten die een verdieping daaronder hangen van Nederlandse schrijvers ook heel interessant. 8-) .

bf, dat is jammer inderdaad. Maar misschien nog eens in het weekend?
pi_154675396
Het klinkt echt heel leuk!
Ik ga toch eens op zoek naar meer van dit soort dingen.
Nijntje museum zag ik ook al voorbij komen.

Weekend is ook prima.
Ik kan alleen pas 22 augustus weer -O-
pi_154675458
Het klinkt erg leuk dat museum helaas echt niet in de buurt voor mij. Al kan ik ze dan wel mijn roots laten zien is het wel een heel duur dagje. Al ben ik zaterdag wel in Scheveningen maar dan zonder kinderen.

Mijn arme dreumes zit verstopt echt zo zielig ze huilt ook echt en zegt poep auw maar er komt niets. Ha is er vandaag niet dus morgen sta ik er maar op de stoep denk dan een verwijzing wel een goed idee is. En we gaan natuurlijk nog strikter op d'r voeding letten.

Ze lijkt helemaal niet op mij maar dit heeft ze helaas wel van mij geërfd ik huil dus telkens met haar mee.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:52:43 #81
73386 Fazz
onderweg
pi_154676347
Goed om te weten Franny! Hij is gek op dieren en klimt op alles :')
Ik weet meteen weer een goed kado voor m'n verjaardag: een museumjaarkaart *O* over 4 dagen jarig ;)

Wat sneu Ferrari :'(
pi_154678057
Leuk Franny! Wij wilden zaterdag gaan, na de een tip van klaprooss, maar door het weer toch maar besloten om niet die kant op te rijden. Staat dus nog gepland voor een andere dag.

Ahh arme sac :*
pi_154680758
Dat museum O+
Jammer dat ik F daar nog net iets te klein voor vind, anders had ik wel in geweest voor een mini meet daar!
pi_154684374
Goed idee voor een dag als vandaag, het museum. Als ik niet 30 weken zwanger was geweest, dan was dat mijn dagbesteding geweest. Nu maar tussen de buien door in de plassen gestampt. :+

Wat sneu, f_r, hopelijk heeft de ha een oplossing.
pi_154685699
Vanmiddag weer gebeld na een dag eten en drinken weigeren met af en toe een huilbui. Kon een klisma ophalen. Na een half uur begon ze heel hard te huilen wilde niet bij ons zijn en hing op de traptreden. Uiteindelijk kwam er een flinke redelijk harde drol.
pi_154687284
Wat klinkt dat sneu Ferrari
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt
pi_154687517
Ach, wat zielig. ;( .
pi_154687911
Over f_r wat ontzettend sneu!
Hoop dat het gauw weer beter gaat
pi_154690993
FR wat ontzettend sneu voor je meisje. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.

Franny dat museum klinkt wel heel leuk!

Ik zit heerlijk in Frankrijk (met nu een kabbelend beekje op de achtergrond O+) en krijg zo af en toe een update van het thuisfront. Tot nu toe gaat het prima met de mannen. :) Om heel eerlijk te zijn vind ik die paar dagen "rust" wel heel fijn. Al bijna anderhalf jaar dag in dag uit 3 kindjes is toch best een beetje veel en druk eigenlijk. :@
L vindt het hier in ieder geval fantastisch. Ze is ontzettend lief en is overal voor in. Het is een goede zet geweest om alleen met L weg te gaan, want ze geniet er zichtbaar van. O+
pi_154701557
Nikki lekker genieten O+

Ik geniet van een jongetje dat rondstapt door de kamer, die heerlijk zelf speelt: alle autootjes/blokjes/balletjes in de kattenkrabton stopt en eruit haalt en die ineens het fenomeen boekjes heeft ontdekt.
Bladzijden omslaan is de hit en hij zit rustig een kwartier met een boekje te pielen en komt dat het boekje bij me brengen om samen te doen.
Tussendoor kan ik zelf ook heerlijk nog een boek lezen terwijl hij wakker is, voor het eerst weer eens echt lezen sinds de zwangerschap terwijl hij niet op bed ligt!

En de 'wacht maar als ze ouder worden, worden ze steeds leuker' is uitgekomen.
Het wordt gewoon steeds leuker en het was al zo leuk O+

Neehoor ik spat niet uit elkaar van overlopende liefde voor het jochie :@
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:34:27 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154701764
Blue O+
KuikenGuppy
pi_154703074
Nikki klinkt als een supervakantie.
Blue wat klink je heerlijk verliefd.

Hier morgen al naar het ziekenhuis met Sac dat gaat rap ineens.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:26:34 #93
73386 Fazz
onderweg
pi_154703145
F aan de wandel *O* Hij heeft er de vaart in Blue! Boekjes lezen is hier ook favoriet, vooral boekjes over dieren O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:26 schreef BlueEyes het volgende:

Dit zei ik gisteren nog tegen m'n vriend; elke keer denken we weer Wat is dit toch een leuke fase *;

Het klinkt heerlijk Nikki! Geniet ervan deze week!

Ferrari, rap maar wel fijn dat er snel naar gekeken kan worden :*
pi_154703211
Wat fijn om te lezen Nikki! Geniet!
Klinkt heel lief Blue,het wordt echt steeds leuker he?!
Wat ontzettend naar Ferrari! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Wij zien ons mannetje echt bizar grote sprongen maken deze vakantie. Hij kan steeds beter duidelijk maken wat hij wilt en wat hij niet wilt. Er is weinig baby meer aan zo. Hij wordt ook steeds door kindjes gehaald op het veldje 'Komt B spelen?' Superzoet!

Oh de klapkar staat nog maar we zijn die belachelijk harde wind echt zat nu!

Ik noteer de musea :)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:03 #95
52229 Chanty
pi_154715313
Haha I de brandweervrouw O+ Wel goed dat ze zo voor zichzelf opkomt.

Nikki geniet lekker van je vakantie en je tijd met L. Fijn dat het thuis ook nog goed gaat, zit je toch net wat lekkerder met je kont in Frankrijk. :D

En Blue, man man… dat filmpje op facebook ook van F :o Ik vind hem echt tien keer meer dreumes dan mijn baby dreumes.

Lucas is nu overigens druk bezig met torentjes bouwen. Een paar dagen geleden kostte het hem nog veel moeite om een stapelbeker op de andere te zetten (hoop frustratie en rondvliegende bekers), en nu gaat dat vrijwel probleemloos en zelfs drie blokjes op elkaar lukt vaak al O+ En trots dat hij dan is. Echt mooi om te zien hoe die ontwikkeling gaat van: bekers die smijt je op de grond --> beker toren die flikker je om --> bekertoren daar probeer je het bovenste bekertje voorzichtig vanaf te pakken --> bekertjes kun je in elkaar doen --> hey! Bekertjes kun je ook op elkaar stapelen! :o

FR sterkte, wat klinkt dat ontzettend sneu zeg ;(
pi_154726390
We zouden naar de Nijntje-tentoonstelling in het Centraal Museum gaan. Maar na wederom een hele slechte nacht kiezen we voor Nijntje dichter bij huis in het Kinderboekenmuseum.... :O
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:48:29 #97
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154726414
Arme Sac hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis wat doen voor haar.
pi_154727143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:47 schreef Cwen het volgende:
We zouden naar de Nijntje-tentoonstelling in het Centraal Museum gaan. Maar na wederom een hele slechte nacht kiezen we voor Nijntje dichter bij huis in het Kinderboekenmuseum.... :O
Leuk! Wij zijn vorige week naar het centraal museum geweest. Dreumes vond de trappen en hellingen vooral fantastisch :D
pi_154729686
quote:

Ja nohhhh O+
Echt zo waar! Ik vind dit zo'n geweldige fase en ik ben ook zo gigantisch verliefd op ons leuke kind! :D O+
pi_154731867
Mooi om jullie dreumessen te volgen. O+
En wat lijken/zijn ze inderdaad groot en wat kunnen ze veel :o. Herkenbaar wat Chanty zegt. Hier zijn we nu ook bij het blokken stapelen beland...en bij via de TrippTrapp op de eettafel klimmen :X. Maar verder is het echt wel een (langzame) lieve knuffelkont. Nog steeds met een voorliefde voor veel 's avonds wakker (rond 21.30 naar bed, meestal wel vrolijk gelukkig de laatste tijd). Hoe laat gaan andere dreumessen de nacht in?

Hopelijk gaat het snel beter met Sac FR :*

En echt aanhaken, ik geef het op geloof ik. Werkelijk sociaal meeposten wat ik heel graag zou willen lukt me niet en daarin stel ik mezelf steeds weer opnieuw teleur. Maar eens een positievere flow krijgen en blij zijn met wat ik lees en niet teveel verwachten van het meeschrijven. Alles wat ik doe is mooi meegenomen. En jullie raad van vorige week neem ik zeker wel in me op hoor, maar uitvoering lukt me (nog) niet echt. Kronkels, ik heb ze ;).
pi_154732172
Zeker niet teveel verwachten van jezelf, Kursor!

Ik weet eigenlijk niet goed wat precies snel of langzaam is eigenlijk. I is niet snel tot nu toe met (los)lopen en ook dat blokken op elkaar stapelen, doet ze pas sinds een maand of zo. Maar met sommige andere zaken is ze wel weer vrij snel, geloof ik. Ach, het doet het er allemaal niet toe, zolang je maar ontwikkeling ziet! ik geniet me in ieder geval ook suf! Vind dit een erg leuke leeftijd!

I gaat hier ook redelijk laat naar bed, ergens tussen 20.00 en 21.00 maar de laatste week is het meer richting 21.00 en ook af en toe iets later. Ze heeft 's avonds echt niet zo'n zin om naar bed te gaan, en protesteert ook behoorlijk. Maar als ze eenmaal slaapt, slaapt ze goed en ook 's middag slaapt ze vaak lang.
pi_154734466
quote:
Nikki lekker genieten O+

Ik geniet van een jongetje dat rondstapt door de kamer, die heerlijk zelf speelt: alle autootjes/blokjes/balletjes in de kattenkrabton stopt en eruit haalt en die ineens het fenomeen boekjes heeft ontdekt.
Bladzijden omslaan is de hit en hij zit rustig een kwartier met een boekje te pielen en komt dat het boekje bij me brengen om samen te doen.
Tussendoor kan ik zelf ook heerlijk nog een boek lezen terwijl hij wakker is, voor het eerst weer eens echt lezen sinds de zwangerschap terwijl hij niet op bed ligt!

Aaaaw! O+

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Leuk! Wij zijn vorige week naar het centraal museum geweest. Dreumes vond de trappen en hellingen vooral fantastisch :D
Ja haha :D Zo heb ik wel eens een druilerige vrijdag in de bibliotheek doorgebracht. Op de trappen. :+

Ha Kursor! M. gaat tussen 7 en 8 het bed in. We beginnen meestal wel met afbouwen om 7 uur, maar mijn man -die haar altijd naar bed brengt- kan er nog een heel speelprogramma aan vastplakken. :)
pi_154741915
Wij zijn vandaag bij de ka geweest. Echt veel wijzer zijn we er niet van geworden, we moet extra movicolon gaan geven en heb wat klysma's op voorraad. Haar gewichtslijntje buigt wat af 11,1 kilo nu maar dat was nog niet zorgelijk. Over 6wk weer terug en vanavond heeft ze wel iets gegeten gelukkig.
pi_154779514
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:47 schreef Cwen het volgende:
Slechte nachten nog vanwege kiezen/tandjes? Hoe was het in het museum?

Ik geniet erg van mijn weekje vrij samen met I. Gisteren en vandaag behoorlijk wat bezoek geweest voor mijn verjaardag. Ze moet dan eventjes wennen, maar op een gegeven moment gaat ze boekjes halen en dan wordt de visite 'afgewerkt' en mogen ze allemaal een voor een een boekje met haar lezen. En op die manier kan ze nu ineens 'pompoen' zeggen (want dat was een plaatje in een boek). Ze gaat sowieso ineens zo rap met woorden leren. Je ziet haar bij het lezen van boekjes ook in opperste concentratie kijken naar de plaatjes en luisteren. Vandaag nam ik een foto van haar (met geleende poppenwagen :D ) en toen was ze ineens zo groot en stoer. :o . O+ .

SPOILER
pi_154784134
Groot en stoer met haar! Wat een ander kind zo verticaal! O+

Gefeliciteerd nog met je verjaardag. *O*

viel het een beetje mee?
pi_154784420
Franny nog gefeliciteerd en wat een grote stoere I.zeg.

En wat een groot huis hebben jullie zeg.
pi_154784603
Haha, Limone, daar knapt een mens van op zo op de vroege ochtend. :+ .
Het was gezellig, en het viel zeker mee, vooral omdat ik zulke leuke/lieve vriendinnen heb die me een heel mooie ring cadeau gedaan hebben. O+ .

Hoe gaat het met jou dan? En met de kleine?

f_r, dat is niet ons huis hoor! :o . Foto is gemaakt in een boekwinkel met een grote kinderafdeling.
pi_154784622
FR, ik neem aan dat dat de bieb of iets is? Maar misschien vergis ik me hoor!
Wat sneu voor Sac trouwens. Hopelijk snel verbetering, en anders gewoon teruggaan!

Stoere foto van I! O+
Poppenwagens zijn hier zoooo niet interessant. Poppen ook niet, trouwens.

Het Kinderboekenmuseum was voor mij erg leuk, maar Ellie zit duidelijk niet lekker in haar vel. Wilde weinig doen, vond niet veel leuk... Het ritje met de metro was het mooist :D.
Sowieso is ze heel humeurig, vindt heel weinig leuk en slaapt heeeeel slecht. Ze lijkt ook heel gefrustreerd qua praten en zo slecht praat ze niet - volgens mij is haar hoofd weer verder dan haar lichaam. Dat zijn altijd lastige fases... *Adem in, adem uit*
pi_154784753
Onze bieb is niet zo fancy. Ik dacht alleen wat heb je veel boeken.
pi_154785008
Hee, wat sneu is dat Cwen. Wel zwaar voor haar en voor jou. Ik heb ook een heel huilerig meisje momenteel. Ze heeft weer zoveel zurige poepluiers (toch ook weer tandjes/kiezen? ik weet het niet), maar daar wordt ze vroeg wakker van en haar billetjes zijn ook zo rood en geirriteerd. Dus ik ga maar even in de Tula met haar op stap.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:18:07 #111
73386 Fazz
onderweg
pi_154785904
Hopelijk gaat het snel wat beter Ferrari :*

I'jte met de poppenwagen O+ leuk om te lezen hoe het gaat met woordjes zeggen. Lijkt me zo leuk straks :)

F deed vanochtend een dansje (voor het eerst :+ ) speciaal voor z'n jarige moeder natuurlijk :Y)
SPOILER
pi_154789151
Aaah, lief snoetje erbij, O+ . En gefeliciteerd, Fazz! Jij bent dus ook een echt zomerkind. *O* . Ik ben geboren tijdens een hittegolf, om 13.00. Arme moeder van mij had het er zwaar mee.
pi_154790991
Gefeliciteerd fazz
pi_154793733
Fazz, gefeliciteerd!
pi_154794191
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter Ferrari :*

I'jte met de poppenwagen O+ leuk om te lezen hoe het gaat met woordjes zeggen. Lijkt me zo leuk straks :)

F deed vanochtend een dansje (voor het eerst :+ ) speciaal voor z'n jarige moeder natuurlijk :Y)
SPOILER
Ahhhwww O+ O+
pi_154802654
:W ik mag mij officieel komen melden met mijn dreumes Saar! 1 jaar oud en vandaag een mooi feestje gehad, wat is ze verwend en wat kun je trots zijn als mama O+ mijn kleine grote!

Fazz gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_154802740
Gefeliciteerd GM!
pi_154802871
Gefeliciteerd GM!
Jeetje, Saar ook alweer 1!
pi_154804301
Hoi Saartje! 1 zijn is heel leuk!
Gefeliciteerd! En gm, pas op, nu ze 1 zijn krijgen ze nog meer haast met hun ontwikkeling 😜 Wat heeft ze allemaal gekregen?

Wat is I een dametje, franny! En ze doet me in haar blik soms zo aan O denken. Zo'n ik neem de hele wereld in me op-blik.

Alle kleding heeft een naammerkje, regenkleding en laarsjes zijn gekocht, brooddoos kreeg ze voor haar verjaardag en de tas is gepakt. Maandag gaat O voor het eerst naar het kdv. Gelukkig is ze dan maar 20 m van me vandaan haha. Maar het is wel een grote stap nasr groot worden weer <3
Verder heten alle dieren in haar boek booeee en bootst ze veel geluiden na. Zo maf :D
pi_154805809
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoi Saartje! 1 zijn is heel leuk!
Gefeliciteerd! En gm, pas op, nu ze 1 zijn krijgen ze nog meer haast met hun ontwikkeling 😜 Wat heeft ze allemaal gekregen?

Wat is I een dametje, franny! En ze doet me in haar blik soms zo aan O denken. Zo'n ik neem de hele wereld in me op-blik.

Alle kleding heeft een naammerkje, regenkleding en laarsjes zijn gekocht, brooddoos kreeg ze voor haar verjaardag en de tas is gepakt. Maandag gaat O voor het eerst naar het kdv. Gelukkig is ze dan maar 20 m van me vandaan haha. Maar het is wel een grote stap nasr groot worden weer <3
Verder heten alle dieren in haar boek booeee en bootst ze veel geluiden na. Zo maf :D
Een fietsje,een blokkentafel met uitbreidingen, een blokkenkar, nijntje boeken, loopfiets, puzzels een roze pluche telefoon van dr grote vriendje O+
Een heel tof vertel boekje... anyway, veeeel te veel :P

Gelukkig gaan we komende maand verhuizen dus veel nieuw spul gaat dicht in een verhuisdoos, is t straks weer helemaal nieuw.

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:26:36 #121
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154805885
Gefeliciteerd jarige mama's :) :*

En welkom nieuwe dreumesjes ! *O* En hè hè, daar ben je Saar :)
We vonden het erg leuk op je feestje :)

En beterschap voor de kiezen krijgende, zieke of wat minder lekker in het velletje zittende moppies :*

Hier gaat het best lekker! :)
Ons Ibbeltje is veranderd in een kletsdeorenvanonzehoofdenmeisje en ze is behoorlijk aan het papagaaien! :D

Zo zaten we eergister in de auto en mijn man moest ff zuchten van hèhè, dus mijn dame deed het ook.. Echt ! :')
Inmiddels heeft kies 2 ook zijn weg naar boven gevonden! Die ging stukken soepeler dan de eerste :) gelukkig maar!

Hoe gaat het met die van F, Fazz?

En wat worden jullie kindjes al groot zeg, jeetje! Ik zag een I met buggy O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154806360
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Gefeliciteerd jarige mama's :) :*

En welkom nieuwe dreumesjes ! *O* En hè hè, daar ben je Saar :)
We vonden het erg leuk op je feestje :)

En beterschap voor de kiezen krijgende, zieke of wat minder lekker in het velletje zittende moppies :*

Hier gaat het best lekker! :)
Ons Ibbeltje is veranderd in een kletsdeorenvanonzehoofdenmeisje en ze is behoorlijk aan het papagaaien! :D

Zo zaten we eergister in de auto en mijn man moest ff zuchten van hèhè, dus mijn dame deed het ook.. Echt ! :')
Inmiddels heeft kies 2 ook zijn weg naar boven gevonden! Die ging stukken soepeler dan de eerste :) gelukkig maar!

Hoe gaat het met die van F, Fazz?

En wat worden jullie kindjes al groot zeg, jeetje! Ik zag een I met buggy O+
Saar vond het samen delen en spelen ook erg gezellig.
S. 2014
J. 2016
pi_154812912
Gaan jullie verhuizen gm? Wat tof!! Van harte! Zelfde woonplaats?
pi_154813039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 07:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Gaan jullie verhuizen gm? Wat tof!! Van harte! Zelfde woonplaats?
Jaa we hebben een ander huis, van klein 2 kamer appartement gaam we nu naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een tuin O+
Maar wel in een andere woonplaats. We gaan van stad naar dorp, en dat dorp ligt op 10 minuten fietsen van mijn familie dus ik ben onwijs blij!!
S. 2014
J. 2016
pi_154813135
Gefeliciteerd nog GM! Met je dreumes en jullie nieuwe huis! *O*

Rijst, de kies was best snel door gelukkig! Uiteindelijk heeft het denk een dag of 3/4 geduurd voordat hij er geen last meer van had. Viel mee dus ;)

Spannend Room, O naar het kdv! Het verlof van je man zit er dus bijna op? Is het jou nog gelukt om 4 dagen te gaan werken? :)

:O wat is dat toch dat je van een avondje doorhalen tegenwoordig meteen de rekening krijgt :O Zal de leeftijd wel zijn, of toch de flessen wijn :+
pi_154813816
Ooh wat heerlijk GM! Wat een rijkdom he, ruimte! En een eigen kamertje voor Saartje <3 Veel plezier daar, maar ook succes met de verhuizing ;)

Fazz, ja hij is weer aan het werk! (Mijn zus past nu op) Ik ga om de week 4 dagen werken, dus 90%, of 0.9fte of hoe je dat ook in NL noemt. O is wel echt klaar om met andere kinderen te spelen. Ze is zo vreselijk geinteresserd in anderen. En de leidsters zijn heel lief, dus ik den dat ze het heel fijn gaat hebben.

En je had een gezellige avond gister dus? :D Je kan niet meer uitslapen he, en de dagen zijn soweso drukker denk ik. En ik ben nu na 2 glazen wijn al teut :D

Man, wat zijn die kleintjes al zelfstandig. Olivia komt ons "vertellen" als ze gepoept heeft. Dan staat ze of langs de bank eenbeetje te jammeren, als we op de bank zitten, of ze kruipt de trap op (we verschonen boven). En ze gaat braaf met beentjes eerst overal vanaf. En ze aait haar speelschaap terwijl ze bææ zegt. En ze klapt en danst op muziek. En ze loopt korte stukjes los en lange stukken aan ee hand en houdt van schommelen en en en... Ze is zo leuk en lief!
pi_154814073
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd nog GM! Met je dreumes en jullie nieuwe huis! *O*

Rijst, de kies was best snel door gelukkig! Uiteindelijk heeft het denk een dag of 3/4 geduurd voordat hij er geen last meer van had. Viel mee dus ;)

Spannend Room, O naar het kdv! Het verlof van je man zit er dus bijna op? Is het jou nog gelukt om 4 dagen te gaan werken? :)

:O wat is dat toch dat je van een avondje doorhalen tegenwoordig meteen de rekening krijgt :O Zal de leeftijd wel zijn, of toch de flessen wijn :+
Die flessen wijn zullen niet helpen denk :+

Als ik lees wat jullie kleintjes allemaal doen kan ik mij niet voorstellen dat mijn dame dat ook allemaal gaat doen in het komende jaar.... O+ al zei ze vanmorgen wel 2x echt mama... *plasje*
S. 2014
J. 2016
pi_154814139
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

Mijn dochter wou kort na haar 1e verjaardag geen melk meer (zowel opvolg als gewone halfvolle koemelk). Ik heb het verder ook niet meer aangeboden,melk is niet erg belangrijk vind ik.
Zuivel eet ze hier wel door bijv soms (smeer)kaas en zuivelspread op brood en een toetje.
Sinds een paar dagen geef ik haar soms de drinkyoghurt van de Zuivelhoeve of Optimel puur

Ik blijf me verbazen hoe snel een dreumes zich ontwikkelt,zo leuk dat te zien!
Lily is 15 maanden en blijkbaar al een echt meisje-meisje; ze komt met haar schoentjes(van die Aapies in sandaalvorm) naar me toe en wijst dan naar haar voeten en zegt "aah" dus dat ze 'aan' moeten. En dat al vanaf het moment dat ze wakker wordt 's ochtends.
En tasjes om haar arm doen vindt ze geweldig whaha
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_154814415
Aw poppejans wat schattig :D
pi_154822607
Wat schattig Poppejans O+

Leuk om te zien hè Room O+ Ik was woensdag op kraamvisite bij een baby die rond F's verjaardag is geboren. Echt bizar om te beseffen dat er zoveel veranderd in die korte tijd! O. zal het zeker leuk vinden met andere kindjes en gelukkig is ze niet ver bij je vandaan ;) Fijn dat je die dag toch hebt kunnen regelen!

En verder... F komt nu ook z'n schoenen brengen als hij naar buiten wil :+ Zwaait me uit als hij in bed ligt O+ Geeft heel veel kusjes O+ ik denk bijna: doe mij er nog 1 ;) ja echt :@ maar vriend is nog niet zo ver...
pi_154823321
Ik doe straks even een bijleespost :@

L is al de hele dag een beetje uit haar hum, en ze begon steeds warmer te voelen, dus net bij het naar bed brengen toch even getemperatuurd: 39,4. Zo hoog heeft ze het nog nooit gehad en ze gloeit inmiddels ook echt. We hebben haar een zetpilletje gegeven en met een (niet te) koud washandje even opgefrist voor het naar bed gaan.Wat een zielepietje is het dan ineens zeg... Ik hoop echt dat ze geen koortsstuipje krijgt ;(
  zondag 2 augustus 2015 @ 09:21:21 #132
52229 Chanty
pi_154836567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh wat heerlijk GM! Wat een rijkdom he, ruimte! En een eigen kamertje voor Saartje <3 Veel plezier daar, maar ook succes met de verhuizing ;)

Fazz, ja hij is weer aan het werk! (Mijn zus past nu op) Ik ga om de week 4 dagen werken, dus 90%, of 0.9fte of hoe je dat ook in NL noemt. O is wel echt klaar om met andere kinderen te spelen. Ze is zo vreselijk geinteresserd in anderen. En de leidsters zijn heel lief, dus ik den dat ze het heel fijn gaat hebben.

En je had een gezellige avond gister dus? :D Je kan niet meer uitslapen he, en de dagen zijn soweso drukker denk ik. En ik ben nu na 2 glazen wijn al teut :D

Man, wat zijn die kleintjes al zelfstandig. Olivia komt ons "vertellen" als ze gepoept heeft. Dan staat ze of langs de bank eenbeetje te jammeren, als we op de bank zitten, of ze kruipt de trap op (we verschonen boven). En ze gaat braaf met beentjes eerst overal vanaf. En ze aait haar speelschaap terwijl ze bææ zegt. En ze klapt en danst op muziek. En ze loopt korte stukjes los en lange stukken aan ee hand en houdt van schommelen en en en... Ze is zo leuk en lief!
Jeetje Room, die van jou is echt heel snel of zo :o Die van mij doet dat allemaal nog niet iig :P

En Saar ook al aan het babbelen met allemaal woordjes! O+

Grappig Poppejans dat ze al zo'n voorkeur lijkt te hebben voor typische meisjesdingen :D Zou het toch niet helemaal aangeleerd zijn dan? :+

Beterschap Dyre. Koortsstuip kan toch alleen gebeuren als de temperatuur in het begin heel snel stijgt, dus volgens mij is het nu wel veilig. Maar idd zieke kindjes zijn maar zielig ;(
pi_154836790
Nou, we hebben gelukkig allemaal goed kunnen slapen vannacht. L heeft 1 keer gespookt, even lekker geknuffeld en getroost en daarna heeft ze toch weer fijn verder geslapen. Vanochtend was ze nog steeds wel heel warm en 38,5, maar wel weer vrolijk O+
Ik had inderdaad ook gelezen dat stuipjes meestal helemaal in het begin van de koorts opkomen, dus dat had me al een beetje gerustgesteld :@

Dus tijd voor die bijleespost! ;)

NIKKI, wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten in Frankrijk en dat de heren het thuis prima redden. Inmiddels alweer (bijna) thuis of niet?

Ferrari, jammer dat jullie in het ziekenhuis nog niet echt wijzer zijn geworden. Hopelijk helpt de extra movicolon in ieder geval al een beetje.

GM welkom met je dreumes! *O*
En een nieuw huisje :o, superfijn!! Al druk bezig met dozen inpakken? :D

Poppejans, ik zie het helemaal voor me, die tasjes om haar arm :D
Grote mensjes hebben jullie allemaal al zeg O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 02-08-2015 09:57:53 ]
pi_154837565
Het wordt nu trouwens tijd voor haar eerste 'echte' schoentjes, nu ze gaat staan en langzaam begint met stapjes zetten.

Ik heb het idee dat slofjes voor binnen nog wel prima zijn, maar ik wil graag iets (voor buiten) wat net wat meer steun geeft dan bijvoorbeeld aapies en babypaws.

Er is *heel veel* te vinden op internet, maar zijn er toevallig specifieke merken die fijn zijn?
pi_154837792
Ik vind bij S Bunnies heel fijn. Daar heeft ze 3 paar van.
Ik heb ook schoentjes van het merk Chic, maar die geven wat minder steun. Als de veters te los zitten gaat ze er een beetje schuin op lopen.
En om buiten te spelen heeft ze van Nike een soort waterschoentje. deze
Binnen loopt ze op blote voeten of op sokken.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:47:05 #136
52229 Chanty
pi_154838035
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:28 schreef Butterflower het volgende:
Ik vind bij S Bunnies heel fijn. Daar heeft ze 3 paar van.
Ik heb ook schoentjes van het merk Chic, maar die geven wat minder steun. Als de veters te los zitten gaat ze er een beetje schuin op lopen.
En om buiten te spelen heeft ze van Nike een soort waterschoentje. deze
Binnen loopt ze op blote voeten of op sokken.
In welke winkels in Zoetermeer/ Den Haag verkopen ze dat soort baby schoenen?
pi_154838302
Ik heb ook Bunnies gekocht als eerste schoentjes en ben er erg blij mee.
En gisteren nog even de Nike Outlet een bezoekje gebracht.

Als je zo stapt verdient dat wel extra schoenen (met mama met een schoenen fetish is elk excuus goed :@ )
pi_154838388
Kijk hem nou écht lopen Blue :o
pi_154838591
Ja de hoogste versnelling zoals hij elke keer doet bij nieuwe features :o
De hele dag stappen door het huis en buiten.
En aan de hand stappen? :( hand MOET los.. NU!!
pi_154841445
Ik zoek ook buitenschoentjes met zo zacht/flexibel mogelijke zool. Veel van die schoentjes hebben van die keiharde flapzolen, en volgens mij is dat nit echt bevorderlijk voor het leren afwikkelen van de voet. Maar slofjes buiten is ook zo wat. En O is straks elke dag 2 uur buiten op het kdv, dus ik wil wel wat degelijks. En iets wat niet 60E kost :S

Chanty, dat geluidjes imiteren, aaien, spelletjes spelen, dansen en schoentjes "aandoen" heeft ze de laatste twee weken allemaal geleerd. Echt bizar snel ineens.

Oh kijk em hobbelen, Blue! Dat vraagt om nikies ja :P
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:20:33 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154841663
Mijn ervaring is dat ze allemaal zo duur zijn.. Of je moet geluk hebben in de sale.

Ik was weg en de rufter is van de bank gevallen.. Zo verdrietig en naar de hap met pax geweest :'( dat ik hem nu dus even niet kan knuffelen tot vanmiddag vind ik zo verdrietig.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154842390
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

In welke winkels in Zoetermeer/ Den Haag verkopen ze dat soort baby schoenen?
Nelson verkoopt Bunnies.
Ik heb haar eerste paar bij Bremmer in Waddinxveen gekocht omdat ik haar voeten wilde laten opmeten en mijn collega had goede ervaringen met die winkel.
Daarna heb ik de andere schoenen online gekocht.
pi_154842519
Of had je het over die andere?
Die heb ik online besteld, ik weet alleen niet meer waar :')
Er is ook een blauwe variant van.
  zondag 2 augustus 2015 @ 16:11:47 #144
52229 Chanty
pi_154842959
Nelson is prima ^O^ Neem aan dat ze daar ook de maat op kunnen nemen toch? Ik ga ook maar naar bunnies kijken als jullie daar tevreden over zijn. Is het trouwens standaard zo'n ramp om schoenen aan te trekken bij een dreumes? Hebben hier nog wel van die kruising schoen/ slofjes staan, maar zelfs die echt een heel stuk te groot zijn nog, krijgen we nauwelijks aan die voet :') De hak gaat gewoon niet helemaal in de hak, of zijn er babyschoenlepels? :')

Wat loopt hij belachelijk goed al Blue :o _O_

Hier net naar de geitenboerderij geweest. Lucas vond het fantastisch. Hij heeft heel veel geitjes geaaid… nou ja, zijn hand erop gelegd op laten aflebberen :+

pi_154843077
Moppert achgos, kan me indenken dat dat even ruk voelt voor je :*

Lucas O+

Wij zijn net ook op de kinderboerderij geweest. Waar hij hier volle handen haar uit de katten plukt werden de geitjes net geaaid. En veel gegiechel want een van de geitjes zat steeds in zijn gezichtje te snuffelen

Schoentjes hebben wij ook de flexibele varianten. Op 1 paar gekregen Air Maxjes na dan.
Nu ook de nieuwe Nikes en ook nog eens in de aanbieding.
Vind die schoentjes zo duur voor de korte periode dat ze ze aanhebben. En ben dan weer net niet van de 2e hands voor schoenen.
Aantrekken is zorgen dat je de veters goed los hebt en de instap zo wijd mogelijk maken kan. Dan lukt het prima
pi_154843194
2e hands zou ik ook nooit doen met schoenen.
En mijn voorkeur gaat echt uit naar schoenen met klittenband, ik had in de winkel veterschoentjes geprobeerd. Maar dat is echt niet handig met een kind dat niet stil zit oO<
pi_154843368
Schoenen aantrekken als S in de kinderstoel zit ;)

Ik trek ze meestal daar aan en laat hem nog even spelen in de stoel.met iets, dan is hij vergeten dat hij schoenen aanheeft en hoeven ze niet meteen meer uit van meneer
Alhoewel schoenen nu niet meer instant panisch uittrekken is :')
pi_154843587
Ik heb nog nieuwe met flexzool staan. Iets met verkeerde maat bij de oudste en vergeten bij de jongste.

Zijn wel meisjesachtig als iemand interesse heeft lees ik het wek.
  zondag 2 augustus 2015 @ 16:43:33 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154843653
Schoenen aan is hier het teken dat we iets leuks gaan doen, dus kuiken gaat vaak zelf al op zijn bankje klaar zitten als ik zeg dat we schoenen aan gaan doen :D O+.
KuikenGuppy
pi_154844184
Dyre: B zijn eerste buitenstappers waren van Adidas, baby Dragons.

We zijn weer thuis, maar bijlezen zit er niet echt in: opruimen, wassen draaien, schoonmaken etc. Morgen 30 graden dus zwemmen! (Ik heb nog een week vakantie)
pi_154845588
Exode, je komt echt op het juiste moment terug! Lekker nog een weekje vakantie in de achtertuin :D
pi_154847176
Is dit trouwens normaal? :')

Mijn zieke baby (net nog getemperatuurd op 39,2) probeert al de hele dag koprollen te maken op de bank :P

Superleuke foto trouwens van L in de kinderboerderij, duidelijk niet bang van de geitjes :D
pi_154848250
Hihi!
Dat doet mijn peuter nog steeds ;)
Wn daarna trots verkondigen dat hij kan koprollen :') O+
pi_154849397
Opdekopsekindjes O+

Ik heb er ook een die het de hele dag te pas en te onpas doet.
De wereld op z'n kop bekijken vind't hij hilarisch
pi_154850150
Dyre en Blue wat een schattige opdekop foto's. O+ En beterschap voor je mini Dyre. :*

Franny, wat een lieve foto van I met het poppenwagentje. Wat wordt ze groot! :o O+

Chanty ik zag een stoere L die zich door geitjes laat aflebberen voorbij komen. :D O+

Moppert valt het uiteindelijk mee met R? Heb je inmiddels lekker met hem kunnen knuffelen?

GM gefeliciteerd met Saar! *O*

Exode welkom terug! :W

Over schoenen, het aantrekken is hier ook geen probleem. Het houdt hier in dat we weggaan en dat vinden ze allebei geweldig. Als ik ze vraag of ze hun schoenen willen pakken dan lopen ze naar hun schoenenbak, vissen hun sandalen eruit en gaan op de trap zitten wachten tot ik ze aan kom doen. Natuurlijk proberen ze ook zelf om ze aan te trekken, maar dat lukt nog niet zo goed. :+

Ik ben vrijdagavond teruggekomen van vakantie. Het was heerlijk om even een weekje volle aandacht voor L te hebben. L moet nu wel weer wennen aan het feit dat ze de aandacht weer moet delen met haar broers. T en S hebben zich prima vermaakt afgelopen week. Ze zijn gewoon 3 dagen naar het kdv geweest en mijn man heeft op die dagen staan schilderen in de woonkamer. Toen ik terugkwam waren alle kozijnen ineens wit in plaats van donkergrijs. Dat wilde ik al heel lang en hij heeft het gewoon even gedaan terwijl ik weg was. O+
T heeft tijdens mijn afwezigheid 2 hoektanden gekregen, geen wonder dat hij gedurende één nacht (valt nog mee) behoorlijk in de weer is geweest bij mijn man. Verder zijn ze samen met mijn man en zijn broer naar een indoorspeeltuin geweest en hebben ze lekker veel gewandeld en gefietst. Kortom, de mannen hebben zich prima vermaakt toen ik er niet was. De jongens hebben zich ook echt ontwikkeld tijdens mijn 6 dagen afwezigheid. Toen ik thuiskwam kon S ineens zijn neus, buik, oren, haren, toet en mond aanwijzen. :o Ook heeft hij weer een paar nieuwe woordjes geleerd. Ik besef me weer hoe hard het allemaal gaat.
Ook spelen T en S ineens echt samen. S is het verzorgende type en geeft T allerlei speelgoed. Vandaag zaten ze samen een soort van broembroem geluiden te maken terwijl ze met Duplo auto's speelden. Ook wordt er een stuk serieuzer gespeeld, er worden poppetjes in auto's gestopt en blokjes op elkaar gestapeld, kleine jongetjes worden groot. O+ :'( O+

Ik ging vandaag even naar het bos met alleen S. Hij vond het geweldig. Het was heerlijk weer en S genoot zichtbaar van het rondstappen in het bos. In het begin hield hij nog wel mijn hand vast omdat het toch wel een nieuwe omgeving voor hem was, maar na een tijdje durfde hij ook los rond te stappen. Hij zag van alles en bleef "boom", "tak", "bloem" roepen en ernaar wijzen. Telkens als hij iets tofs zag hurkte hij even om het te bestuderen. S heeft een heel groot stuk zelf gelopen en toen hij klaar was met lopen wees hij zelf naar de draagzak, waar hij toen natuurlijk in mocht. We hebben samen een heerlijke middag gehad, heerlijk even één op één tijd. Morgen eens kijken of ik een één op één momentje met T kan doen. De één op één momenten zijn toch wel de momenten waar ik het meest van geniet, vooral omdat ze zo ontzettend schaars zijn. O+
pi_154852502
Ik kan me dat zo voorstellen, Nikki, hoe je geniet van die 1 op 1 momenten. Dat is zo fijn als je even lekker de tijd kunt nemen om samen te zijn en iets simpels als een wandelingetje maken door het bos kunt doen. Wat een geweldige verrassing van je man!

Exode, geniet nog maar lekker van je dagen thuis!

Chanty, ik was eigenlijk benieuwd of je nog naar het cb bent geweest voor de afspraak met de arts. Of moet dat nog komen? Lieve foto!!

Ik was met mijn vriend een kort weekendje weg, nog voor mijn verjaardag. O+ . Een vriendin kwam bij ons thuis op I passen en dat is helemaal goed gegaan. Toen we thuiskwamen, begon I heel hard 'Mama!!' te roepen en te juichen en te lachen. O+ . Mijn vriendin stuurde af en toe foto's door, waaronder deze. 'Ze is een echt dametje',schreef ze erbij. En dat klopt echt nu steeds meer, ze heeft ook zelf het jurkje uitgekozen dat ze hier aan had. Ze begint daarin ook steeds bewuster te worden, ook bijvoorbeeld met haar schoentjes. Ze wordt echt zo groot ineens.

Wat lief, die koprolproberende kindjes :D . Gaat het al wat beter, Dyre? Zouden het doorkomende tandjes/kiezen kunnen zijn?

Room, wat leuk dat je de blik van I herkend, zo mooi die expressie al bij die kleine kindjes. I staart ook vaak een beetje, herken je dat ook?

SPOILER
pi_154853421
Ik vind I toch zo'n mooierd!
Dit is O in een notendop: een clown, mafkees, denker en observateur. O kan echt heel doordringend staren haha. Je ziet het een beetje rechtsonder.
SPOILER
Nikki, klinkt alsof ze een heerlijke tijd hebben gehad. En hij ook!

L bij de geitjes, bikkel!
pi_154856683
Opsekopse L en F O+

Klinkt heerlijk NIKKI en wat lief van je man!

En ik zag een mooie I en veelzijdige O. Saar kijkt tegenwoordig af en toe naar de tekenfilm Olivia, en nu zit dat liedje telkens in mn hoofd als ik jou zie posten :')

Vandaag een drukke dag geweest voor onze dreumes, we zijn op visite geweest bij mijn oma, want die was vrijdag ook jarig (met 76 jaar verschil delen ze de geboortedatum)
Daarna bij mijn ouders gegeten en eem planning gemaakt voor komende week. Morgen krijgen we de sleutel dus kunnen we los!
En eindelijk weer een gezinsfoto.

S. 2014
J. 2016
pi_154861783
Hoi allemaal! :W

Ik ben Boaz!

Sinds afgelopen zaterdag mogen wij hier legaal meeposten.
pi_154862024
Twinks wat een leukerd! O+ Gefeliciteerd met je dreumesje!

Room wat heeft O mooie grote ogen! Wauw! O+
pi_154863142
Welkom Twinkle! Gefeliciteerd nog :)

Wat een schatje is ze toch Room O+ En I met haar mooie jurkje O+

Klinkt als een heerlijke week Nikki! En super van de kozijnen :D Fijn hoor dat het thuis ook zo goed is gegaan, je kunt het dus met een gerust hart aan je man overlaten ;)

Wat een heerlijke dag op het strand hadden we gisteren O+ F vind de zee wel wat eng maar dat is juist nog wel handig nu :+ Samen spelen gaat nog niet altijd goed, maar dat is ook de leeftijd toch? We hebben op strand wat gegeten en waren pas om 9 uur thuis :o

Vanochtend kwam F trouwens andere schoenen brengen dan die ik voor hem in m'n handen had. Zou hij nu al een fashion sense aan't ontwikkelen zijn :')
pi_154863456
Nikki wat klinkt het ontzettend fijn! Voor jou en L en de jongens maar ook top papa O+

Mooie I en O O+
Die meiden van jullie hebben zo'n mooie expressie

GM En Twink ook dreumesjes *O*

Fazz heerlijk zo'n dag!
En jongetje met gevoel voor style? Of was zijn keus niet jouw keus?

Hier trouwens nog een foto van gisteren van mijn kleine giecheldoos die besnuffeld werd door geitjes:

Ik hoor trouwens al een week lang niks anders dan brumm brummm, zo met je lippen. Dat gaat als je het lang genoeg doet vanzelf tintelen in je lippen :')
pi_154863610
O+ Al die foto's! O+ Wat een leuke dreumessen hebben jullie O+

En tevens O+ !
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:59:34 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154864069
Wat Wup zegt ^^ super leuk al die foto's! O+
KuikenGuppy
pi_154865909
Jaa, inderdaad wat geweldig, al die foto's. Zulke knappe en leuke kindjes allemaal. Room, ook zo tof om jouw meisje even goed te kunnen bekijken. Wat een mooi gezichtje, en ik herken inderdaad vooral op die laatste foto wel dezelfde blik!

quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een heerlijke dag op het strand hadden we gisteren O+ F vind de zee wel wat eng maar dat is juist nog wel handig nu :+ Samen spelen gaat nog niet altijd goed, maar dat is ook de leeftijd toch? We hebben op strand wat gegeten en waren pas om 9 uur thuis :o
Heerlijk he, op het strand. Ik was vanochtend ook weer, en vandaag heeft I voor het eerst met haar voetjes in de zee gestaan, hiervoor vond ze het nog te eng. Nee, samenspelen is hier ook nog niet echt aan de orde. Op het kdv vindt ze het wel leuk om met andere kindjes kiekeboe te doen, maar verder is het vooral heel veel kijken en nadoen. En als iemand aan je speeltje komt heel hard 'mij!!!' roepen. :') . (En andere ouders op het strand van even oude kindjes die dan steeds roepen 'samen spelen!'. Ik snap het wel, maar ik heb het idee dat het nog geen zin heeft om dat concept er nu in te krijgen. Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk. :P .)
pi_154865963
Je zou toch denken dat je na een ochtend strand wel heel moe bent. Maar ik zit nu al een half uur naar een kletsend kind te luisteren die in haar bedje is, maar niet bepaald aan het slapen. Hoor ik af en toe 'oh-oh' er tussendoor, dan heeft ze waarschijnlijk een knuffel haar bed uitgegooid. _O- .
pi_154867390
Misschien krijgt ze juist energie van het strand Franny :D

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij O+

Ik ben al dagen aan het zoeken naar goede schoentjes voor L, maar in maat 18 is weinig te vinden zeg. Op de groei kan ik maat 19 ook wel kopen, maar dat is écht nog te groot en ik zoek eigenlijk juist iets voor deze zomer als ze buiten lekker gaat stappen.

Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik dan maar voor 50 euro ergens iets moest gaan halen, kom ik ineens bij Bever Sport in de aanbieding voor 8,99 Tevaatjes tegen O+ Met aardbeitjes erop O+
nou vallen die ook wel groot, maar dit lukt net :P
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:54:26 #168
52229 Chanty
pi_154870661
Ahwwwww blue O+ O+

Mooie familiefoto GM. Succes met klussen!

En twinkle welkom met je grote knul :D

Franny we zijn net terug van het CB. Mooi glittersticker gehad :P

12 dagen geleden woog meneer nog 7.695 gram en nu 8.130 gram *O* Ik twijfel eraan of de weegschalen goed geijkt zijn (zij zeggen van wel), maar het belangrijkste is dat ik tevreden ben met dit gewicht (en de arts was ook tevreden). Ze heeft ook gekeken wat hij zoal eet op een dag en dat is prima (wel veel brood en fruit en weinig groente en vlees, maar ze zei ook dat er gewoon niks te forceren valt).

Helaas doet de borstvoedingscurve het nog steeds niet dus dan maar zo:

pi_154871099
Kijk die lijn eens recht omhoog schieten Chanty *O*
pi_154871142
Wow Chanty, dat is ruim 400 gram nog geen 2 weken :o *O* fijn dat de arts zo tevreden was, dat moet je toch een gerust gevoel geven lijkt me :)

F en de geitjes :D ze eten hem bijna op :P

Knuffels uit bed gooien is hier ook in Franny 8-) alles moet eruit! :Y)

Niet samen spelen is dus herkenbaar, fijn :) Hij wordt ook heel jaloers als ik een ander kindje/baby vast heb. Vorige week op kraambezoek was het huilen/boos toen ik de baby vast hield :{
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:21:43 #171
52229 Chanty
pi_154871397
Idd 435 gram… daarom denk ik toch echt dat ze die weegschalen weer eens moeten ijken. Maar goed: ik ben heel erg opgelucht.
pi_154871991
Go Lucas *O*
pi_154871998
Wat goed, Chanty!! Wat een opluchting joh, en ook fijn dat de arts tevreden is ook. *O* .

Wij waren vanmiddag ook! I weegt nu bij 18 maanden 9,9 kilo bij 80 cm. Ze volgt nog helemaal hetzelfde lijntje. (Mijn vriend en ik van tevoren: ze zal toch wel echt 10 kilo wegen nu, toch? Ze is echt zoveel zwaarder nu! Komt ze precies uit op 9,9. _O- .) Verder was alles ook dik in orde.
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:58:10 #174
52229 Chanty
pi_154872304
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:45 schreef Franny_G het volgende:
Wat goed, Chanty!! Wat een opluchting joh, en ook fijn dat de arts tevreden is ook. *O* .

Wij waren vanmiddag ook! I weegt nu bij 18 maanden 9,9 kilo bij 80 cm. Ze volgt nog helemaal hetzelfde lijntje. (Mijn vriend en ik van tevoren: ze zal toch wel echt 10 kilo wegen nu, toch? Ze is echt zoveel zwaarder nu! Komt ze precies uit op 9,9. _O- .) Verder was alles ook dik in orde.
:D onze eigenwijze mini's O+
pi_154874945
Fijn Chanty *O*

Ik wil ook steeds gaan wegen en meten, maar die inloopspreekuren vallen op van die rot tijden.
Donderdag maar weer eens een poging wagen
pi_154875193
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:42 schreef Dyre het volgende:
Misschien krijgt ze juist energie van het strand Franny :D

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij O+

Ik ben al dagen aan het zoeken naar goede schoentjes voor L, maar in maat 18 is weinig te vinden zeg. Op de groei kan ik maat 19 ook wel kopen, maar dat is écht nog te groot en ik zoek eigenlijk juist iets voor deze zomer als ze buiten lekker gaat stappen.

Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik dan maar voor 50 euro ergens iets moest gaan halen, kom ik ineens bij Bever Sport in de aanbieding voor 8,99 Tevaatjes tegen O+ Met aardbeitjes erop O+
nou vallen die ook wel groot, maar dit lukt net :P
Probeer Van Haren eens als je nog echte schoentjes naast de santaaltjes wil. Daar heb je Elefanten schoentjes met super flexibele zool. Ze zijn misschien niet heel hip, maar het zijn echt fijne schoentjes. Ik heb ze zowel voor L als voor T en S gehad.
pi_154882828
Check die lijn Chanty *O*
pi_154888390
Welkom Twinkle! Wat een mooierd :)
Leuke gezinsfoto GM O+
Heerlijke foto Blue! Geitjes :D
Wat fijn Chanty, een geruststelling.

Ik zie alleen maar hele leuke foto's voorbijkomen O+ :D

Wij hebben zoals gezegd een super vakantie gehad, wat was het heerlijk voor ons en voor B om zo vrij rond te huppelen op de camping. We hadden een veld in een driehoek met aan 1 kant een weg. Het was echter autoluw dus daar kwamen amper auto's voorbij en als ze voorbij kwamen reden ze echt heel langzaam. Op het veld was een zandbak een wipkip en een speelhuisje voor de kleintjes. Top dus. (we zaten op Ons Buiten, echt een aanrader met kleine kinderen)

Mooi om te zien dat B andere kindjes echt heel erg leuk vindt. Hij is ook met enorme sprongen vooruit gegaan in deze 2,5 week. Kan ineens enorm veel woorden en is echt echt echt baby af. Wel een echte bink, pakt vaak speelgoed af en huilt nou ja amper. Vallen, meteen weer opstaan, botsen, meteen doorgaan. Trotse mama hier. :@

Nu nog even thuis genieten, gisteren Maarsseveen wat weer leuk was en vandaag even thuis. Box gaat naar zolder en zijn houten keuken met toebehoren komt naar beneden. Die vond hij in restaurants op vakantie erg leuk.

Ik ben aardig bijgelezen geloof ik, leuk om steeds alle ontwikkelingen te lezen!
pi_154888855
Heerlijk dat jullie zo genoten hebben, exode! En hij klinkt inderdaad als een echte bink. Fotootje? :) .

Meer dreumessen hier die de middagslaap al overslaan? I heeft afgelopen week nu drie keer 's middags niet kunnen slapen. Pas aan het einde van de middag doet ze dan wel een dutje van ongeveer drie kwartier. Gisteren was dat uiteindelijk in de draagzak toen we van het cb terugkwamen. Ik was al expres niet op de fiets gegaan, omdat ik al zag aankomen dat ze op de terugweg op de fiets in slaap zou vallen en dat vind ik toch wat minder prettig (zo'n tolend kindje dat steeds met het hoofdje opzij of naar voren knikt, ik vind het maar niks!) Ik ben dan wel verbaasd hoor: we waren gisterochtend van 10.00 tot 12.00 op het strand, en dan heeft ze dus niet geslapen maar op het cb was ze om 16.00 nog helemaal energiek aan het spelen!

Ik heb het meteen even nagevraagd op het cb, of dit een beetje gangbaar is. I is altijd al niet zo'n slaper geweest overdag en heeft nooit meer dan 1 slaap gedaan 's middags. Maar helemaal of amper geen slaap vind ik nogal wat voor een dreumes van 18 maanden! Op het cb zei de arts dat dit wel kan, en dat ze dan 's nachts langer zal slapen bijv. Dat klopt wel. Maar ik hoop eigenlijk maar dat het een fase is, want zo'n slaap overdag is toch wel even lekker om iets voor jezelf te kunnen doen nog. :o .
pi_154890468
Deels herkenbaar, B slaapt 's middags maar 1,5 uur. Als ik dat vergelijk met andere dreumessen is dat weinig. Maar 's nachts altijd minstens 12 uur achter elkaar, dus in klaag niet :)
pi_154892793
B op het strand. Zand en water, meer heb je niet nodig….. :D

SPOILER
SPOILER
pi_154892797
Oeps dubbel....
pi_154892963
Goed shirt. 8-)
pi_154893169
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:39 schreef Franny_G het volgende:
Heerlijk dat jullie zo genoten hebben, exode! En hij klinkt inderdaad als een echte bink. Fotootje? :) .

Meer dreumessen hier die de middagslaap al overslaan? I heeft afgelopen week nu drie keer 's middags niet kunnen slapen. Pas aan het einde van de middag doet ze dan wel een dutje van ongeveer drie kwartier. Gisteren was dat uiteindelijk in de draagzak toen we van het cb terugkwamen. Ik was al expres niet op de fiets gegaan, omdat ik al zag aankomen dat ze op de terugweg op de fiets in slaap zou vallen en dat vind ik toch wat minder prettig (zo'n tolend kindje dat steeds met het hoofdje opzij of naar voren knikt, ik vind het maar niks!) Ik ben dan wel verbaasd hoor: we waren gisterochtend van 10.00 tot 12.00 op het strand, en dan heeft ze dus niet geslapen maar op het cb was ze om 16.00 nog helemaal energiek aan het spelen!

Ik heb het meteen even nagevraagd op het cb, of dit een beetje gangbaar is. I is altijd al niet zo'n slaper geweest overdag en heeft nooit meer dan 1 slaap gedaan 's middags. Maar helemaal of amper geen slaap vind ik nogal wat voor een dreumes van 18 maanden! Op het cb zei de arts dat dit wel kan, en dat ze dan 's nachts langer zal slapen bijv. Dat klopt wel. Maar ik hoop eigenlijk maar dat het een fase is, want zo'n slaap overdag is toch wel even lekker om iets voor jezelf te kunnen doen nog. :o .
Hier is het wisselend. Meestal wel tussen de middag een slaapje, maar net zoals gister viel ze om 4 uur pas in slaap. Ze was na 3 kwartier weer wakker, maar dat betekend wel dat ze pas laat gaat slapen in plaats van 7 uur haar normale bedtijd. We hebben gisteravond om half negen nog maar een ijsje gekocht, daarna was ze wel rijp voor bed :)

Exode, leuk ventje O+ Jammer van het t-shirt >:)
pi_154893259
Wat gaan jullie dreumesen hard zeg.
Welkom aan de nieuwe dreumes mama's

Sac slaapt sinds even weer 3uur 's middags maar daarvoor was het altijd maar kort. Wel is ze daarom 's morgens al om uiterlijk 06:00 wakker.

Het zoontje van onze go is ongeveer even oud als Sac dus bijna 2 en die slaapt amper nog 's middags het kan wel. Je ziet ook wel vaak dat ze een poos niet slapen 's middags en dan ineens wel weer.
pi_154893566
M. heeft net haar ochtendslaap laten vallen en slaapt nu 's middags 2 tot 2.5 uur. Ik moest wel even omschakelen toen ze 's ochtends niet meer sliep, hoor. Al mijn schema's in de war. :')

Maar wat je zelf al zegt: I. heeft nooit veel slaap overdag nodig gehad, dus voor haar een logische ontwikkeling. :)

Je vroeg nog hoe het met M. ging, voor het weekend. We waren een weekendje weg in een huisje zonder stroom. :') Maar het gaat goed met haar. Ze heeft energie voor tien (als ze voldoende slaapt :+ ). Dat valt op als je door je dochter van 1.5 eruit gelopen wordt. :P En ze praat zo veel! Elke dag komen er nieuwe woorden bij. We hadden laatst een echt gesprek. (Waar doet het pijn? Hier! Kusje erop? Ja!). Leuke fase vind ik het. O+

En af en toe heel vermoeiend. Ik merk dat ik door de zwangerschap niet zo geduldig reageer -op bijvoorbeeld gekrab in mijn gezicht- als ik zou willen. Dan voel ik primaire emoties echt borrelen van binnen. En als het dan ook nog eens kutweer is, oh boy. Nee hoor, geef mij maar een hittegolf van 6 weken.

Maar omdat we dat deze zomer niet meer zullen meemaken:

Heeft iemand nog een leuk pinterestbord met binnenspeelideeën? ;)
pi_154893674
Back to the basic dus limone.
Wij hadden als kind altijd zo'n huisje in Noorwegen.
Geen water/stroom/wc. De wc was in zo'n huisje achter het huisje.

Sac is zondag gestoken door een wesp oid. Wij dachten dat een doekje wilde omdat er een vlieg op haar hand gezeten had. Maar ze bleef maar vragen om een doekje en kusje waarop ik aan vriend vroeg is ze niet gestoken? Toen bleek er idd een bultje te zitten maar ze huilde helemaal niet. De volgende morgen was het gelukkig helemaal weg.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:39:30 #188
52229 Chanty
pi_154904966
Wat ziet hij er zo al groot uit exode :o

wat ik nog wilde zeggen Nikki: vind het wel stoer van je man, alleen met twee van die druktemakers :P En fijn dat je zo'n goede week gehad hebt met je meisje. En nu weer lekker met de jongens leuke dingen doen.

Zwangerschapshormonen en een dreumes klinkt idd als de ideale combi :P
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:42:54 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154921223
Iemand ervaring met een dreumes die juist weer meer is gaan slapen? Kuiken is zo dwars en rebels de laatste tijd, maar nu leg ik hem even aan de borst en valt hij zomaar in slaap! Hoef ik normaal niet voor de lunch te proberen... Maar hij heeft gisteren zijn slaapje overgeslagen, dus misschien is het gewoon inhalen.
KuikenGuppy
pi_154921856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:42 schreef Burdie het volgende:
Iemand ervaring met een dreumes die juist weer meer is gaan slapen? Kuiken is zo dwars en rebels de laatste tijd, maar nu leg ik hem even aan de borst en valt hij zomaar in slaap! Hoef ik normaal niet voor de lunch te proberen... Maar hij heeft gisteren zijn slaapje overgeslagen, dus misschien is het gewoon inhalen.
Ja, dat doet Ellie ook soms! Is meestal als ze slecht of weinig geslapen heeft.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:14:18 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154921979
Slaapt ze dan twee keer, Cwen? Ik zie het alweer gebeuren dat kuiken nu slaapt en vanmiddag niet meer wil, en vanaf zo ongeveer vijf uur alleen nog maar chagrijnig is van de vermoeidheid (maar slapen voor 20 uur kan dus echt niet he!!!).
KuikenGuppy
pi_154927769
Dat wil ze dan soms wel, maar dat mag dan niet. Ze gaat al niet voor 22.00 uur slapen en anders is het minstens 23.30 uur. Dat gaat echt niet. Dan maar klagen en een film kijken. Die dagen zijn er :)
pi_154927996
Als I chagrijnig is en moe dan werkt (behalve bv geven) altijd het beste om haar in de draagzak te doen en een wandeling te maken. Wordt ze altijd vrolijk van (en ik ook!) en dan valt ze vaak ook in slaap.

Vandaag is het I's dag met haar vader en hij heeft haar op bed gelegd. Ze ligt nu al ruim een uur te slapen. Heerlijk die rust. :P . Vanochtend is I met ons mee geweest naar de tandarts. Bij mijn vriend werd wat tandsteen verwijderd en dat vond ze maar matig interessant allemaal. Aan het einde ging ze wel zelf in de grote stoel zitten en liet de tandarts haar het spiegeltje zien. En ze kreeg een opgeblazen handschoen mee, da's natuurlijk helemaal tof.

Tandarts zei dat zoete drankjes echt het grootste gevaar zijn voor de tandjes en met name melkflesjes mee naar bed of na het tandenpoetsen 's avonds. Ik vond het wel fijn om even met de tandarts te praten over tips, ook mbt het tandenpoetsen.
pi_154929433
Djenna heeft ook edn periode gehad rond die tijd dat ze even niet wildr slapen 's middags. Ze is nu ruim 2.5 en slaapt nig steeds iedere midfag van 13.30 - 16.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:46:35 #195
52229 Chanty
pi_154930888
Zoektocht naar schoenen mislukt. Meneer heeft nog niet eens maat 18 en in de winkels is de kleinste maat, maat 19, vaak zelfs 20 -O- kijk nog wel online. Heb ik straks een lopend kind zonder schoenen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:53:28 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154931100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:46 schreef Chanty het volgende:
Zoektocht naar schoenen mislukt. Meneer heeft nog niet eens maat 18 en in de winkels is de kleinste maat, maat 19, vaak zelfs 20 -O- kijk nog wel online. Heb ik straks een lopend kind zonder schoenen.
Online vind je vast wat :Y

https://m.zalando.nl/schoenen/__maat-17/

Ik vind deze zo leuk O+

KuikenGuppy
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:12:01 #197
52229 Chanty
pi_154931604
Denk het ook maar wil wel iets met een stevige zool.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:23:19 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154931847
Die staan er genoeg tussen toch?
KuikenGuppy
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:04:55 #199
52229 Chanty
pi_154932752
Ik heb nog niet kunnen kijken ;) iemand zit aan me vast geplakt
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:05:42 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154932771
DH doe eens een stapje opzij!
KuikenGuppy
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:11:42 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154932891
"Kgggg, ggg. Parkah".

Wat probeert kuiken te zeggen? ;)
KuikenGuppy
pi_154934869
Loopt Lucas al Chanty?
Leuk, schoentjes kopen!

Wij laten O binnen op blote pootjes lopen of sokjes ofzo. Op het kdv heeft ze van die mocc'ons, sokjes met leren zooltje (zacht dus). Voor buiten op schoentjes van nextdirect. Daar hadden ze wel kleine maatjes. Die zijn ook zo in huis trouwens!

Maar is een harde zool of een zachte zool nou beter voor die eerst stapjes (buiten). Ik lees zo veel verschillends. Sommigen zweren bij wijze van op blote kakken door de polder stappen, terwijl anderen binnen keiharde, niet-buigbare zolen willen. Wat is wijsheid?
pi_154935069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:11 schreef Burdie het volgende:
"Kgggg, ggg. Parkah".

Wat probeert kuiken te zeggen? ;)
Ik kan er weinig van maken :D
Vertel eens?

Schoentjes heb ik wel flexibel.
Thuis op blote pootjes en buiten schoentjes aan.
En durf het bijna niet te zeggen, F heeft maat 21 :@
pi_154935339
De eerste schoentjes van Ean waren ook maat 18. Nu vallen de schoenen met flexibele zool ook wat kleiner heb ik een idee. Wij hadden shoes me die gaan vanaf maat 18
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:13:32 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154936515
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:23 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Vertel eens?

Knor Knor, varken O+

En voor kuiken heb ik net een aantal schoenen in maat 23 besteld *O* grootpootboks!
KuikenGuppy
pi_154936709
Wij zijn ook net overgestapt naar 23. Kon ik toch nog die leuke halfhoge Bunnies uit de sale kopen :P

Thanks nog voor de Nijntje tip, het was echt een super succes! Vooral de auto en de bus, daar heeft hij volgens mij wel 15 keer in gezeten. Alleen een beetje jammer dat ze welgeteld 2 kinderstoelen hadden in het restaurant :') Zn taal heeft de afgelopen weken ook echt sprongen gemaakt. Hij zegt nu echt verstaanbare dingen zoals opa en auto en zegt da! als je hem iets aangeeft O+ En hij zegt ook nee. Vaak. En dan ook soms op zo'n manier zoals ik al half rennend naar hem toe ga als hij iets bijna stuk maakt 'nenenenenene' :')
pi_154937167
Ons mannetje heeft echt al dagen enorme luieruitslag :( Zo zielig, ook hele zure poep dus ben benieuwd waar we een wit puntje gaan zien binnenkort. Hij heeft nog 4 kiezen en 2 hoektanden te gaan. Wie gokt? :D

Weleda billencreme gekocht, elk uur verschonen (en uiteraard meteen bij poep), met lauw water verschonen ipv doekjes, zoveel mogelijk in blote billen rondlopen. Alle andere tips zijn welkom....hij heeft al een stukje open, au!!

Vandaag was B bij oma (mijn moeder) en hebben wij samen in Breda geshopt. Hij had weer de tijd van zijn leven. Zo mooi om die grote grijns te zien als hij oma ziet. O+

Morgen 30 graden, kunnen jullie ervan gaan genieten of werkt iedereen morgen?
pi_154937438
Maizena in de luier strooien Exode. Mijn iPad maakt hele rare namen van je Nick.
pi_154937545
Exode, hier helpt zinkolie heel goed. Potje van Dr Swaab.
pi_154937866
Exode, wij hadden afgelopen week weer hetzelfde met I. Wat een drama met verschonen ook, het deed echt pijn. ;( . Wij gebruiken de bepanthen zalf. Is wel wat duurder, maar als ze het zo erg heeft, werkt dit het snelst. Huid geneest er snel van.

pi_154937965
Exode, weet je zeker dat er geen schimmel bij zit? Volgens ha is luieruitslag goed te behandelen met de bekende middeltjes, maar als er een schimmel bij zit helpt dat niet veel. Als het niet over gaat mogelijk eens ha bezoeken?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:10:14 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154938318
Leuk dat jullie zo genoten hebben Dot!

Is er trouwens iemand in voor een minimeet binnenkort ergens in het midden van 't land? Alles en iedereen hier is op vakantie en ik wil wel graag een verzetje :P.
KuikenGuppy
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:11:24 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154938360
Wat een grootpootjes hier mijn 22 maander heeft nog maat 20 aan _O- sandaaltjes zijn maat 21 want die vielen wat kleiner.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:15:09 #214
52229 Chanty
pi_154938532
Knor knor varken O+
Lucas rent achter zijn rollator en staat soms per ongeluk een paar seconden los. Dus kwestie van tijd maar als we nu bv naar de kinderboerderij gaan en hij loopt langs een hekje dan heeft hij dus slofjes of blote voeten. Bedankt voor alle tips. Ik ga vrijdag eens rustig online kijen en misschien naar een Van haren in den haag of zo.
pi_154939005
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:23 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Vertel eens?

*boks* voor een F met maat 21 :D
vanochtend nog even 2 paar gekocht in de opruiming nu z'n sandalen in 20 wat krap worden.

Wat een heerlijke dag vandaag! Vanmiddag naar het strand geweest en F vond het heerlijk. Rond lopen/rennen in de zwin, heel veel spetteren en gek doen O+

Succes met de schoenenjacht Chanty!

Exode, wat sneu -O- hopelijk werkt er één van de tips hierboven. Ik weet er niets van, F heeft nog nooit luieruitslag gehad... Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad!

Burd, leuk een mini-meet :) Ben alleen bang dat m'n agenda al wat vol zit komende weken :X
pi_154940636
Genieten met dit weer he, Fazz. Ik vind het ook zo tof. I heeft dus sinds dit weekend iets nieuws (denk dat die vriendin van me haar dat heeft geleerd _O- ) en dat doet ze nu de hele tijd. Het is zo grappig om te zien. Ze doet het hengsel van een emmertje om haar ene arm en gaat dan lopen en er allemaal dingetjes (vooral steentjes) in verzamelen. En dan loopt ze er zo heel parmantig bij met dat emmertje om haar arm. Ik & mijn handtasje, beetje dat idee. :D .
pi_154942148
Ze stond op die foto al zo parmantig met haar handtasje emmertje :D

Steentjes zijn hier ook heel erg geliefd. De openslaande deuren kunnen niet meer op slot (oplegslot) want meneer heeft het gat vol steentjes gestopt :')

Room, hier trouwens nog wel soepele zooltjes. Dame in de winkel zei vandaag nog dat stuggere zolen niet fijn zijn voor beginnende lopers :)
pi_154949521
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Knor Knor, varken O+

En voor kuiken heb ik net een aantal schoenen in maat 23 besteld *O* grootpootboks!
O+
Ik smelt al als hier driftig geknikt wordt als hij iets graag wil en ik die die hoor.
Laat staan het echte begin van praten

Burdie over je mini meet, lijkt me serieus tof maar ik heb binnen 2 weken vakantie en moet nog veel werken en mij vader wordt geopereerd dus gaat mij helaas niet lukken.

Franny je dametje O+
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:25:47 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154951188
Kuiken is net in zijn teen geprikt door een bij ;(. Arm lief kindje, hij heeft er erg veel pijn aan.
KuikenGuppy
pi_154951242
Oh bahbahbah Burdie! Heb je ook dat gifbolletje eruit gekregen? Arm ventje...
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:32:37 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154951327
Ja die veegde ik er zo af met een tissue, toen bleef alleen nog een mini stukje angel over die ik er met een pincet uit heb gekregen (heb kuiken met een zakje chips omgekocht tot rustig blijven).
Hij heeft nu een dikke, rode teen, gelukkig is hij niet allergisch. Weten we dat ook weer :').
Vanmiddag maar even Azaron halen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Burdie op 06-08-2015 11:43:30 ]
KuikenGuppy
pi_154951571
Ugh arm kuiken, dat zal hij vast nog wel even voelen
pi_154954978
Ooh wat zielig, Burd! De bij heeft gelukkig ook zijn verdiende loon gekregen. :(

M. is logeren bij mijn moeder en ik kreeg net allemaal onscherpe, bewogen foto's uit het museum. Nijntjes Verjaardag is daar ook een dikke hit: hypergelukkig kind en blije oma (die kan niet zo goed tegen de warmte). O+
pi_154955601
Arme kuiken dat doet ook gemeen zeer. Was het echt een bij of een wesp? Ik denk wel een bij gezien de angel er nog in zat ik dacht dat die niet zo snel steken.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 14:39:23 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154955773
Bij een wesp blijft de angel meestal niet zitten, dus ik denk een bij. Hij was er op gaan staan :').

Nijntje O+. Leuk dat M het ook een toffe tentoonstelling vond! Ik wil binnenkort nog een keer met kuiken O+.
KuikenGuppy
pi_154957388
Ik heb ook weleens een angel van een wesp nog in mijn pols gehad. Maar dat beest vloog mij mouw in terwijl ik op de scooter zat.

Als je er op gaat staan snap ik dat een bij steekt. Maakt het niet minder pijnlijk voor hem. Is het al weer weg getrokken? Is hij er nu nog bang voor? Sac roept bij elk vliegend beest dat het eng is nadat ze dus gestoken was.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:01:12 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154957733
Hij heeft nog een dikke teen, maar verder niks meer. Hij roept steeds lachend 'bije!' als ik vraag wat er met zijn voet is, dus bang zal hij wel niet zijn ;) hij was net alweer op beestjesjacht in de tuin.
Heetft sac er verder last van gehad?
KuikenGuppy
pi_154957797
Nee, was net voor bedtijd en de volgende dag was het bultje ook weg.
pi_154962353
Ah wel naar Burdie, wij hebben voor allerlei steken Chi afterbite spul. Topspul.

Mijn vrouw is vandaag in een hommel gaan staan bij de Maarsseveense Plassen....gelukkig hadden we een zwembadje met ijskoud water staan. Daar heeft ze een tijdje in gezeten met een van pijn vertrokken gezicht.

De luieruitslag is een stuk minder gelukkig! Vandaag een tijdje in een onderbroekje laten lopen zonder luier. Even luchten. Het is nog steeds rood maar al veel minder dan gisteren en de dagen daarvoor.

Hihi Fazz met de steentjes....:)
Franny, ik zie het al helemaal voor me met de emmer. Wat een leuk gezicht zal dat zijn zeg! Dametje....

Morgen weer naar de Maarsseveense Plassen, we hebben de vouwwagen lekker laten staan daar. B-)
pi_154977699
Lekker genieten exode!

Hoe is het met kuiken Burdie?

f_r hoe gaat het met je jongste meisje inmiddels?

Hier al een week of anderhalf eetdrama -O-
Een half broodje bij ontbijt, met moeite een bij de lunch.
Warm eten is 3 hapjes en het wordt alweer de grond op gegooid.
Ik hem iets in zijn mond stoppen is helemaal een gezicht trekken of ik hem vergiftig :')
Dan gaat het neusje omhooggevallen, tong werkt het eruit en handjes helpen inclusief dramatische kreet.

Enige dat ik er nog in krijg is fruit en af en toe een beetje yoghurt.
En de BV is weer volledig opgekrikt (inclusief veel en vaak nachtdrinken :O )
Geen idee wat het nu weer is maar wordt er beetje moedeloos van.

Net als veel andere gekkigheden: uitzitten en het wordt beter?
pi_154978027
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:24 schreef BlueEyes het volgende:
Lekker genieten exode!

Hoe is het met kuiken Burdie?

f_r hoe gaat het met je jongste meisje inmiddels?

Hier al een week of anderhalf eetdrama -O-
Een half broodje bij ontbijt, met moeite een bij de lunch.
Warm eten is 3 hapjes en het wordt alweer de grond op gegooid.
Ik hem iets in zijn mond stoppen is helemaal een gezicht trekken of ik hem vergiftig :')
Dan gaat het neusje omhooggevallen, tong werkt het eruit en handjes helpen inclusief dramatische kreet.

Enige dat ik er nog in krijg is fruit en af en toe een beetje yoghurt.
En de BV is weer volledig opgekrikt (inclusief veel en vaak nachtdrinken :O )
Geen idee wat het nu weer is maar wordt er beetje moedeloos van.

Net als veel andere gekkigheden: uitzitten en het wordt beter?
Jep, wordt beter. Last van tanden/kiezen wellicht?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:44:35 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154978072
Dat was hier wel het geval, Blue. Wij hebben er ook weinig aandacht aan geschonken verder, niet eten? OK, jammer dan niet. Wij eten wel gewoon. Het was heel snel over.

Kuiken is weer de oude, gelukkig. Heb hem vandaag ook nog niet gehoord over bijen of zijn voet, dus hij is het waarschijnlijk weer vergeten.
KuikenGuppy
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:44:56 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154978078
Cwen hoe is het met Ellie?
KuikenGuppy
pi_154978363
Vervelend Blue -O- Ik zou er ook geen drama van maken dat hij niet wil eten, ik geloof wel dat hij als hij honger heeft hij echt eet. Hopelijk is de terugval op vooral bv tijdelijk :*

Lekker Exode! Heerlijk zo die vakantie van je :D

Had ik al verteld dat ik dit zo'n leuke fase vind? O+ Alles gaat zo relaxed en ontspannen, ik hou er van O+ F zwaait ons nu uit nadat je hem op bed hebt gelegd en boekjes lezen is het eerste dat hij wil zodra hij weer wakker is. Hij is ook zo vrolijk O+
pi_154978584
Ik ga er idd geen drama van maken en laat het ook gaan.
Had even de bevestiging nodig in de zin: 'het wordt beter' :D
Tanden of kiezen vermoed ik absoluut, ik kan ze alleen niet voelen qua tandvlees maar zie hem wel overal in happen en op kauwen.

Fijn dat kuiken zij avontuur alweer vergeten is!

Fazz heerlijk he die interactie die steeds meer is en de gezelligheid O+
pi_154978638
Been there done that :Y

Ik heb een inmiddels peuter in huis die het presteetde om bijna een jaar lang geen avondeten te eten. Strijden heeft geen zin. En ze leeft nog steeds en inmiddels eet ze wel weer goed :Y
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:57:45 #237
52229 Chanty
pi_154979793
Blue anders eens van dat knijpfruit/groente spul proberen van Ella's kitchen of Goodies. Als Lucas niks wil, wil hij dat meestal nog wel :) En mocht hij last hebben van tandjes dan is dat waarschijnlijk ook fijner dan hard voedsel.

Hier bij de Van Haren in Leischendam geweest en daar hadden ze van verschillende merken schoentjes in maat 17/ 18. Uiteindelijk is het maat 18 Elephanten geworden :) Ze zitten nog een beetje ruim aan de voorkant maar hij leek daar geen last van te hebben. Maat 17 van een ander merk kreeg ik weer met geen mogelijkheid aan zijn voeten (die Elephanten kunnen ook veel verder open dus dat ging prima) en Adidas had alleen maat 17 met stofzooltjes.
pi_154980563
Zelfs Ella's is drama :')
En dat was voorheen schuiven maar.
Hij krijgt wel wat extra aangeboden nu door de dag in kleine porties en wat hij niet wil dan maar niet.
Het fruit lukt nog dus as we speak worden de druifjes gedeeld hier.
Enige jammere is dat ik steeds de half afgekloven in mijn mond geduwd krijg :D
pi_154980679
Fijn dat het gelukt is met de schoentjes, Chanty. I kreeg het voor elkaar om binnen een maand anderhalve schoenmaat te groeien. }:| . Net nieuwe schoenen en dan na twee weken: hmm, wacht even volgens mij zijn ze te klein aan het worden.

Blue, heftig zo. Ik herken het ook van het doorkomen van tandjes/kiezen. :Y .
Wat hier ook wel werkt: soep eten. En dan lekker je brood erin dopen zodat dat lekker zacht en zompig wordt en dan de soep uit het brood zuigen. I is er heel bedreven in. _O- .

I ging vanochtend met een rugzakje om naar het kdv! Zo schattig om te zien. Er zat een schoon rompertje in, haar zonnehoedje en een knuffeltje. O+ . Verder hakt een week kdv-vrij er wel in zeg. I en haar vriendje B.oris die ook vorig week vakantie had, moeten echt weer enorm wennen. Vanochtend klampten ze zich allebei aan moeders vast en B.oris heeft I gisteren gewoon met een rammelaar geslagen terwijl ze anders zo lief zijn met elkaar. I was ook echt aan het brullen ervan (het gebeurde natuurlijk net toen ik binnenkwam :+ ). Nou ja, het komt vast wel weer goed. *; .
pi_154989536
Grote dreumessen. O+
En wat sneu van kuiken zn teen burdie... stomme bij..

Wij zijn afgelopen week veel aan het klussen geweest en heb mn tut weinig gezien of iig veel minder dan anders, niet tof ;( maar voor t goede doel!.
Vandaag waren we thuis en hebben we dozen ingepakt, Saar zat bovenop de stapel dozen met dr blokken te tutten en zo was t best heel gezellig!
Maar verhuizen blijf ik echt niks vinden... :P
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:39:08 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154989606
Ah dat kan ik me voorstellen GM.... Ben je wel al over, of nog met twee huizen tijdelijk?

Wij hebben een garagebox gehuurd, dus verhuizen binnenkort een hoop spullen die kant op. En dan gaan we hier thuis verbouwen, ook iets waar ik niet bijzonder naar uitkijk (wel naar het resultaat natuurlijk!)
KuikenGuppy
pi_154990053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:39 schreef Burdie het volgende:
Ah dat kan ik me voorstellen GM.... Ben je wel al over, of nog met twee huizen tijdelijk?

Wij hebben een garagebox gehuurd, dus verhuizen binnenkort een hoop spullen die kant op. En dan gaan we hier thuis verbouwen, ook iets waar ik niet bijzonder naar uitkijk (wel naar het resultaat natuurlijk!)
We hebben tot de 28e 2 huizen, hier inpakken en t leeg en schoon opleverklaar maken en in het nieuwe huis verven enz... gister aan Saar haar kamer begonnen, dat is wel erg leuk :D
S. 2014
J. 2016
pi_154994907
Succes GM! Verhuizen is ook zo veel werk -O-

Leuk Burd! Wat gaat er verbouwd worden bij jullie? :)

Chanty, wat goed dat je nog schoentjes hebt kunnen vinden! Hoe gaat het met het stappen van L.ucas, zet hij er al een paar los?

F was moe vandaag na het kdv. Thuis slaapt hij meestal 2x maar op de opvang de laatste 2 weken nog maar 1. Als we hem dan ophalen is hij zo moe en jengelig -O- Net hebben we hem eerst maar op bed gelegd... na een uurtje slapen samen gegeten en nog wat gespeeld. Om 8 uur lag hij alweer in diepe rust.

Zou het morgen weer strandweer worden? *O*
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:11:51 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154995181
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk Burd! Wat gaat er verbouwd worden bij jullie? :)
Dat moeten we nog precies bedenken :')! In elk geval gaan we twee kamers omwisselen (kantoor en kuikens kamer) zodat alle slaapkamers op dezelfde etage zijn.
Daarna eens nadenken over de rest. We willen beneden het parket vervangen voor plavuizen met vloerverwarming, maar dan moet de keuken er waarschijnlijk ook uit. Die is op zich ook aan vervanging toe, dus een nieuwe keuken. En ik wil het toilet dan ook aanpakken. Oja, en de tuin, maar dat kan ook volgend voorjaar ;).

Morgen wordt het heerlijk weer ja *O*.
KuikenGuppy
pi_155000353
Chanty fijn dat het gelukt is met de schoenen voor L. ^O^

Fazz wat rot dat hij zo jengelig uit het kdv kwijt door het skippen van een slaapje. Fingers crossed dat jullie morgen naar het strand kunnen, :)

Burd, dat klinkt als een behoorlijke verbouwing. :o

GM succes met verhuizen komende weken. :*

Wij zijn vandaag naar het strand geweest. T en S vonden het geweldig. Eerst hebben T en S een hele poos met zand gespeeld, maar na een tijdje wilden ze ook naar de zee toe. Met name T vond de zee helemaal het einde. Hij is er helemaal in geweest, het bleef dus niet bij pootjebaden. Hij stond middenin de branding en elke keer als er weer een nieuwe golf aan kwam gierde hij het uit van het lachen. S vond het ook leuk, maar die was toch iets terughoudender in het water. T ging zelfs op een gegeven moment koppie onder omdat hij omviel met zijn hoofd in een golf, maar zelfs daar kon hij om lachen. :') Toen we om 13:00 uur thuiskwamen was het bedtijd. Waar de jongens normaal 1 à 1,5 uur slapen, sliepen ze vandaag beiden 2,5 uur en hebben we ze zelfs wakker moeten maken omdat we weg moesten. We hopen dat het komende week strandweer blijft, want dan gaan we nog een paar keer naar het strand om heerlijk te genieten met de kinderen. O+
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:19:18 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155000625
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Burd, dat klinkt als een behoorlijke verbouwing. :o
Klopt, en ik wil in de badkamer ook nog het e.e.a. aanpakken, ik wil onder andere een Sunshower en een regendouche :9 O+ :9~.

Ahhh je jongens op het strand! Wat klinkt dat heerlijk! Nu wil ik oooooook! (Wiegaatermee? Strandmeet! :P)

Ik zag je gisteren trouwens nog met L op een EHBO reclamebanner voorbij komen :D
KuikenGuppy
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:47:56 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155007945
Als kuiken muziek hoort, gaat hij meteen dansen. Zo stond hij net te swingen op de tune van Mega Mindy O+.
En dan zie ik hem zo onbezorgd en ongeremd lol hebben, en wens ik dat hij dat nooit kwijt raakt.
Ik kan dan een beetje gegrepen worden door de grootsheid van alles, herkennen jullie dat?
KuikenGuppy
pi_155008013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:47 schreef Burdie het volgende:
Als kuiken muziek hoort, gaat hij meteen dansen. Zo stond hij net te swingen op de tune van Mega Mindy O+.
En dan zie ik hem zo onbezorgd en ongeremd lol hebben, en wens ik dat hij dat nooit kwijt raakt.
Ik kan dan een beetje gegrepen worden door de grootsheid van alles, herkennen jullie dat?
Weekdier O+
En zo herkenbaar, die onbevangenheid is wat mij betreft ook iets dat blijven mag.

Nikki klinkt als een heel mooie dag! Hoop dat er nog veel volgen de komende week!

Sowieso het heerlijke weer mag nog even aanblijven.
Hoeft niet perse snikheet maar wel lekker genoeg voor T-shirt en korte broek.
Lekker fietsen en wandelen en genieten van een jongetje dat heerlijk door de tuin scharrelt.
Helaas moet ik vandaag en morgen weer aan het werk dus zal wel weinig er van mee krijgen
pi_155008022
Ik herken dat heel erg, Burdie! Olivia kan zo genieten van muziek. In een restaurant hoorde ze We no speak Americano, en sindsdien is dat echt haar liedje. Ze reageert er duidelijk anders op dan op andere muziek. (En die intense blijdschap dan, dat zou ik ook wel willen voelen, soms.)
Dan is ze zo intens gelukkig, onbezorgd, geen weet van alle narigheid die er is. Dat maakt me blij voor nu, maar ook verdrietig.
Verder merk ik dat ik veel van haar kan leren. Minder stressen, een ding tegelijk willen in het leven (werk met name) en soms de dingen even op pauze zetten om vane en liedje/bloem/hond/yoghurt in je oor/kartonnen doosje te genieten. Er zit zo veel moois in kleine dingen, en O helpt me wel om dat te zien. Al heb ik nog veel te leren :) Vandaagw ordt het eindelijk mooi weer en dus gaan we naar buiten, en laten we de t*****zooi lekker achter de gesloten deur en gaan we de hort op. Morgen weer een dag :P

/zweef
pi_155012235
Ja, ik herken het ook, Burdie. I heeft de laatste tijd dat ze helemaal gek is van vliegtuigen. Elk vliegtuig dat overkomt, wordt aangewezen en weer dag gezwaaid. Zelfs midden in de drukke stad herkent ze meteen het geluid van een vliegtuig en dan is het wijzen en roepen. Dat alles nog zo bijzonder is voor je, en dat de wereld zo vol verrassingen en avonturen zit, is zo mooi.
pi_155012946
Ja dat vind ik ook tof Franny! Dat ze bijna in trans kan kijken naar een bloemetje dat ze net zelf geplukt heeft. Zo mooi! O+

Ik geniet zo van haar op dit moment. Ze gaat steeds meer woordjes zeggen en dingen begrijpen. Ze loopt alsof ze nooit wat anders gedaan heeft en lacht vooral veel. En trekt steeds gekke bekken O+

Fotospam:
SPOILER
pi_155015942
Geweldig, bf! En ook met een tasje om haar arm! O+ .
pi_155018274
Bf O+ wat een dametje zo!

Vandaag de hele slaapkamer in dozen gepropt, gelukkig had ik goede hulp. :+

En tussendoor fietsen we rondjes door het huis O+

[ Bericht 28% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 08-08-2015 18:59:49 ]
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:40:05 #254
52229 Chanty
pi_155026388
Fazz nee hij stapt nog niet los. Hij rent wel (en dan ook echt rennen :D) achter zijn babyrollator door het huis, bij voorkeur achter de katten aan. En verder loopt hij langs alles waar hij zich aan vast kan houden; tafel, kast, bank, hekje, etc.

Burdie ik herken het ook wel ja. Je merkt ook dat mensen er vaak om moeten lachen, bv als Lucas het vol enthousiasme uitgilt in de supermarkt omdat hij iets ziet wat hij tof vindt. Alles mag er gewoon nog zijn qua emoties. Maar ik herken ook wat Room zegt, soms word ik er inderdaad ook wat treurig van. Die onbevangenheid blijft niet. Het is nu nog een ongeschonden ziel die open staat voor de wereld om hem heen. Laatst heeft iemand me weer ontzettend op mijn ziel getrapt en ik besefte me dat ik Lucas niet kan beschermen tegen dat soort pijn en dat vind ik lastig omdat ik weet dat dat de dingen zijn die je onbevangenheid en vertrouwen in mensen en jezelf teniet kunnen doen. Maar voor nu is hij nog zo O+ En hopelijk blijft dat inderdaad heel lang.

BF wat een schattige foto's O+ En die gekke bek ook _O-

GM dat gezichtje van dr met die doos :D
pi_155026659
GM verhuizen met dit weer... pfoeh ik kan me leukere dingen bedenken, maar het is natuurlijk wel voor een goed doel. ;)

Butter wat een heerlijke meid heb je toch! O+

Ik herken de verhalen over het ontdekken van de wereld wel. Ik heb het idee dat ze nu in een fase komen waarbij ze echt beginnen te ontdekken dat er nog zoveel meer is dan alleen thuis en het speeltuintje om de hoek. Ze hebben oog voor de kleinste details. Ik vind het met name mooi dat T en S (met name S) zo blij worden van de natuur. Een gewone boswandeling vinden ze het einde en telkens weer ontdekken ze nieuwe dingen. Vandaag vond S bijvoorbeeld gele bloemen in een grasveld midden in het bos. Onder luid "bloem, bloem" geroep wees hij ernaar. Hij mocht er eentje plukken van me en was daarmee helemaal in de zevende hemel. O+

Het is al een tijd geleden dat ik foto's heb gepost, dus in de spoiler een flinke vakantiespam. :@

SPOILER
pi_155029081
Nikki wat heb je toch een leuk stel O+ wel echt 2 totaal verschillende gezichtjes of niet?!
S. 2014
J. 2016
pi_155038194
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nikki wat heb je toch een leuk stel O+ wel echt 2 totaal verschillende gezichtjes of niet?!
Ja superverschillend inderdaad, ze hebben echt een eigen gezichtje en uitstraling. Er zit bij T en S op het kdv een kindje dat meer op T lijkt dan zijn eigen broertje. :D Andere ouders dachten in het begin nog weleens dat T samen met dat andere jongetje "de tweeling" was. :')
  zondag 9 augustus 2015 @ 07:44:24 #258
52229 Chanty
pi_155038231
Kijk m blij zijn met zijn bloemetje O+
pi_155038308
Wow dat is even geleden dat ik ze gezien heb Nikki .. wat gaan ze hard!
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:50:54 #260
52229 Chanty
pi_155038949
Volgens mij zegt Lucas mama O+ het lijkt nog niet gericht dus vind dat het nog niet helemaal telt. Maar de laatste dagen hoor ik hem steeds vaker mama(ma) zeggen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Chanty op 09-08-2015 09:59:07 ]
pi_155039102
Awwww Chanty O+

Jeetje, ik raak maar niet bijgelezen! Mijn bijna-peuter is nogal een handenbinder momenteel: ze wil alleen maar op de loopfiets naar buiten of met de iPad spelen. Dat kost best veel energie, omdat optie 2 niet altijd een optie is... Maar het goede nieuws is dat we met dit mooie weer lekker veel buiten zijn :).
Verder kent ze nu de kleuren, babbelt ze wat af en als het niet goed is, is het gillen incl. stampvoeten en zichzelf knijpen. Dat laatste is een beetje jammer, maar komt wel goed :).
pi_155039629
Nikki, je mannen <3 Met dat bloemetje <3 Leuke kerels hoor!

En Lucas aan de babbel! Lief klinkt dat he <3

Cwen, klinkt als een typische bijna-peuter met een willetje dus :D

Ik ben werkelijk elke dag verbaasd over O haar ontwikkeling. Ze schudt nu heel zoet nee als ze iets niet wil. Ik vind dat toch zo fantastisch :D Ze wet wat ze wil en niet wil, heeft ons met ons hoofd zien schudden en heeft die dingen aan elkaar gekoppeld, en gebruikt dat nu in communicatie. Hoe geweldig is dat :D En als ik mijn hoofd dramatisch achterover gooi en getsie roep, ze dan haar hoofdje schudt en èh-ie zegt O+ En hatsjoe is à-oeeeee. En dan trots kijken als het lukt :D Ik vind dit echt zo'n leuke tijd. Reuze interessant ook, die ontwikkeling nu.

Op het kdv gaat het ook geweldig. Iedereen is dol op haar, de grote kinderen (5jr) willen haar met van alles helpen en stappen parmantig rond met haar. En maar zwaaien naar alle kinderen als ze weggaat of komt. En niet eens huilen als ik wegga, of als ik langsloop (ik werd daar immers). Ze kijkt op, lacht als ze me ziet, en gaat verder met waar ze mee bezig was.

Ze fascineert me :)
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:27:40 #263
73386 Fazz
onderweg
pi_155040139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat moeten we nog precies bedenken :')! In elk geval gaan we twee kamers omwisselen (kantoor en kuikens kamer) zodat alle slaapkamers op dezelfde etage zijn.
Daarna eens nadenken over de rest. We willen beneden het parket vervangen voor plavuizen met vloerverwarming, maar dan moet de keuken er waarschijnlijk ook uit. Die is op zich ook aan vervanging toe, dus een nieuwe keuken. En ik wil het toilet dan ook aanpakken. Oja, en de tuin, maar dat kan ook volgend voorjaar ;).

Morgen wordt het heerlijk weer ja *O*.
:D Wat een hoop plannen Burd! Ik herken het wel, je begint met 1 ding en opeens is er een hele lijst aan dingen die je eigenlijk wilt veranderen. :')
Succes met de eerste stap :)

Het was gisteren idd weer heerlijk 8-) Wederom naar het strand geweest in Nikki's dorp ;) Heerlijk om te zien hoe F zich vermaakt in het water en op het strand O+

Leuk om je tweetal weer te zien Nikki, ze worden inderdaad groot! O+

BF met fotospam O+

Succes met pakken GM!

Wow Cwen, ik kan me nog niet voorstellen dat het over een paar maanden hier ook zo zal gaan! Buiten zijn is inderdaad altijd goed :)

Room +1 op de verbazing. Zo mooi om te zien hoe we geobserveerd worden en hij het vervolgens zelf wil proberen O+
pi_155041308
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Nikki, je mannen <3 Met dat bloemetje <3 Leuke kerels hoor!

En Lucas aan de babbel! Lief klinkt dat he <3

Cwen, klinkt als een typische bijna-peuter met een willetje dus :D

Ik ben werkelijk elke dag verbaasd over O haar ontwikkeling. Ze schudt nu heel zoet nee als ze iets niet wil. Ik vind dat toch zo fantastisch :D Ze wet wat ze wil en niet wil, heeft ons met ons hoofd zien schudden en heeft die dingen aan elkaar gekoppeld, en gebruikt dat nu in communicatie. Hoe geweldig is dat :D En als ik mijn hoofd dramatisch achterover gooi en getsie roep, ze dan haar hoofdje schudt en èh-ie zegt O+ En hatsjoe is à-oeeeee. En dan trots kijken als het lukt :D Ik vind dit echt zo'n leuke tijd. Reuze interessant ook, die ontwikkeling nu.

Op het kdv gaat het ook geweldig. Iedereen is dol op haar, de grote kinderen (5jr) willen haar met van alles helpen en stappen parmantig rond met haar. En maar zwaaien naar alle kinderen als ze weggaat of komt. En niet eens huilen als ik wegga, of als ik langsloop (ik werd daar immers). Ze kijkt op, lacht als ze me ziet, en gaat verder met waar ze mee bezig was.

Ze fascineert me :)
Herkenbaar, ik kan ook uren naar Saar kijken als ze aan t spelen is,ze kletst tegen dr blokken en alles om zich heen, en als ik niet mee mag spelen dan maakt ze dat ook goed duidelijk.
Ze begrijpt ook ineens veel meer en probeert ons ook echt na te praten. En tegen iedereen en alles zegt ze da da incl zwaaien. O+

Mijn kleine groterd

Chanty wat klinkt dat lief he... Saar zit er ook tegen aan en soms ineens is het echt mama O+
S. 2014
J. 2016
pi_155043025
Nikki, wat leuk om weer foto's te zien en wat worden ze groot joh! Het gaat zo snel nu. En die verschillen zijn erg leuk om te zien, lijkt me. Echt al twee verschillende karakters.

Amsel, van harte met je dreumes he! O+ .

I heeft ook wel de laatste paar dagen een beetje buiig gedrag: jantje huilt, jantje lacht, en echt gillen ook of ineens heel hard huilen als iets niet gaat zoals ze wil.

Op het kdv is er een peutermeisje dat zich, als ze buiten spelen met z'n allen, of als de groepen even bij elkaar gevoegd worden, heel erg met I bemoeit. Ik heb nu een paar keer gezien hoe dat gaat en ik word er niet blij van als ik het zie. Als I met iets aan het spelen is, gaat dat meisje zo ongeveer op haar zitten, steeds het speeltje afpakken, dan iets voordoen, weer teruggeven, weer afpakken. Waardoor I dus niet lekker zelf kan spelen. Als ik het zie, word ik gewoon helemaal benauwd ervan. Ze bedoelt het misschien wel goed, maar het effect is niet zo prettig. I laat het zich een beetje aanleunen, en kijkt er vaak wel een beetje beteuterd bij of probeert het speeltje vast te houden. Ik weet nu niet zo goed of ik dit even met de leidsters moet bespreken of niet. Ik vind het lullig om negatief over een ander kindje te praten, maar ik weet niet zeker of zij ook echt opmerken dat dit gebeurt. En misschien moet ik t ook gewoon loslaten en ervan uitgaan dat dit erbij hoort en dat I zelf moet leren hiermee om te gaan? :@ .

Beetje ook wel in het kader van wat Chanty schrijft. Je hebt toch de behoefte, als je zoiets ziet, om te willen beschermen. Maar ja, het is misschien juist ook wel goed om ze zelf weerbaar te laten worden...
pi_155051051
Hm, Franny. Natuurlijk moet I leren hoe ze met zulke situaties om moet gaan, zichzelf verdedigen en samen spelen. Maar ze moet dit natuurlijk wel van iemand leren. Daarom vraag ik me af waar de leidsters zijn bij het buitenspelen?
Ik ben zelf natuurlijk leidster voor kidenren van 1-6 jaar, en in dit soort situaties proberen we er bovenop te zitten. Peutermeisje moet leren samenspelen, en I moet de ruimte krijgen om zelf te spelen, als ze dat wil. En zo'n leidster kan dat dus beiden leren in zo'n situatie. Wij hebben nu bijv ook twee kleine kinderen op de groep, 1,5 jaar ongeveer, en de 2-5-jarigen zitten er constant bovenop. Lief bedoeld, ze willen helpen, knuffelen, spelen enzo, maar daar zijn die kleintjes natuurlijk niet van gediend. We leggen dus, zeker zo aan het begin van het schooljaar, constant uit dat die groten overweldigend kunnen zijn voor die mini's, dat 1 aai genoeg is, en dat je het speelgoed niet af mag pakken.

Ik denk dat je een leidster best in zijn algemeenheid kunt vragen hoe ze dit soort situaties aanpakken. Hoe beschermen ze het spel van de kleintjes, hebben ze speelgroepjes per leeftijd, wat voor benadering hebben ze voor dit soort situaties. Want die kleintjes laten aanmodderen samen, daar leert geen van tweëen wat van.
pi_155052582
Dankjewel voor je reactie, Room! Daar kan ik wel wat mee, en ik denk dat ik inderdaad maar even zo open mogelijk een gesprekje moet aangaan en vooral de vragen moet gaan stellen zoals jij aangeeft.
pi_155057785
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:22 schreef Franny_G het volgende:

Amsel, van harte met je dreumes he! O+ .

Jaaaa vanaf vandaag zitten we hier! :)
pi_155058359
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Het was gisteren idd weer heerlijk 8-) Wederom naar het strand geweest in Nikki's dorp ;) Heerlijk om te zien hoe F zich vermaakt in het water en op het strand O+
Tof! O+

Amsel gefeliciteerd! *O*

Franny het is ook gewoon heel vervelend om te zien dat je kind niet kan spelen zoals het zou willen. Ik zou het zelf ook lastig vinden om het te bespreken op het kdv, want het kan net zo goed toevallig een paar keer toeval geweest zijn. Aan de andere kant, als dat inderdaad zo is dan zullen de leidsters dat vast aangeven. Uiteindelijk is iedereen erbij gebaat als jullie haar daar met een fijn gevoel achterlaten, dus goed dat je het even na gaat vragen.

Wij hebben vandaag weer een heerlijke dag gehad. We dachten vanmorgen dat het te koud was om naar het strand te gaan, dus we zijn vanmorgen bij opa op de koffie geweest en hebben daarna een heel stuk gewandeld in het bos. Het was heerlijk in de schaduw van de bomen.
Na het middagslaapje van T en S hebben we nog een heel stuk gefietst. Zo heerlijk om de hele dag buiten te zijn met de kinderen, de dag vliegt dan echt voorbij. Als afsluiting van de dag hebben we patatjes gegeten. T en S vonden het heerlijk (joh :P) en aten een heel bordje patatjes een frikadel en een visstick. :o Ze moesten daarna wel gelijk in bad, want ze moesten per se mayonaise eten omdat wij dat ook hadden. Ondanks dat ze maar een heel klein beetje kregen zaten hun haren er helemaal vol mee. :')

SPOILER
pi_155068949
Welkom Amsel!

Nikki, klinkt als een heerlijke dag!

Hier een snipverkouden meisje... Niet fijn met dit weer!
pi_155068989
Half 6 vanmorgen :O }:|
pi_155069003
Welkom Amsel *O*

Nikki, je jongens O+

Sterkte voor je meisje Cwen. S krijgt ook weer meer snotneuzen en snurkt weer wat meer -O-
pi_155072995
Wat een leuke mannetjes Nikki, geweldige foto's. Heerlijk he zoals ze van alles in de natuur genieten.
Welkom Amsel!
Room O+ Het worden echte mensjes zo, ik ben ook helemaal verliefd op onze kleine man. Geniet!

Hier rare dagen achter de rug. Met B gaat het heel goed, die lacht de hele dag en kan ineens weer van alles. Het is dikke genieten. Zeker omdat de vouwwagen weer bij de Maarsseveense Plassen staat. Daar vindt hij het zo fijn. Slaapt elke nacht van 19:00 tot 07:45 :D

Maar mijn moeder heeft in de nacht van woensdag op donderdag een lichte herseninfarct gehad. Gelukkig geen uitval etc maar wel even heftig. Sinds gisteren weer thuis maar dat wordt de komende maanden extra zorg want de kans op een tweede infarct is aanwezig. Ze heeft al heel lang een te hoge bloeddruk en cholestorol. Dat laatste is erfelijk bepaald helaas....Haar vriend trekt nu even bij haar in zodat ze niet alleen is, vooral 's nachts.
pi_155075202
exode, dat is inderdaad heftig. Veel sterkte voor jou en je moeder. :* . En beterschap voor Ellie, Cwen!
Nikki, klinkt als een topdag! Genieten zo met elkaar he? Willen ze bij jou ook perse het grote stuur vasthouden? Ik heb I nu zover dat ze accepteert dat we samen fietsen en dat ik dus ook het stuur mag vasthouden. :+ .

En de mama zeggende L en S! O+ . Dat is echt een mooi moment en zo geweldig om te horen. Lukt het verhuizen, gm?

Vanochtend was I in een heel goede bui. Dus die buien van de week waren wellicht een soort mentale sprong. Ze hangt veel minder aan me en was heel leuk aan spelen, heel ondernemend. En die fascinatie voor de buitenwereld.. We waren aan het voetballen op het plein, maar toen zag ze ineens een blaadje. En dat moest eerst ontleed worden, voordat we verder konden. :) .

SPOILER
SPOILER
pi_155075757
I O+
T&S O+
Ik zag nog een Saar en een S O+

exode sterkte! Dat is wel even pittig.

Geloof dat iemand vandaag met verkeerde been uit bed gekomen is.
Om 7.45 al veel bijten bij voeding en bezig en van de pieperitis.
En net na anderhalf uur uit bed zijn van ellende maar in bed gekiept, overal achter me aan, hij hangt letterlijk en figuurlijk in mijn jurk.
En oh wee als ik weg durf te lopen (deurbel) of een stap opzij doe (kastje open)
DRA-MA-TISCH :(
Moet natuurlijk net om 14.15 de deur uit om mijn moeder op te halen van het station in Amsterdam. Hoop dat een half uurtje slaap hem wat energie geeft
pi_155079285
Franny T vindt alles prima op de fiets dus die hoeft niet per se het stuur vast te houden, maar S wel. En die werd inderdaad boos toen ik mijn handen niet weghaalde. Het boze moment duurde gelukkig maar even, want er was in de omgeving genoeg moois te zien om hem af te leiden (paarden en hondjes). ;)

Wat een lieve foto's van I weer. Heerlijk hè, dat ze zo enthousiast kunnen worden van zoiets simpels als een blaadje. O+ Fijn dat ze weer in een rustigere periode zit nu.

Exode wat een heftige situatie zeg. Hopelijk blijft het bij deze ene tia en volgen er niet nog meer. :*

BE jij ook al? S was vanmorgen ook al met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Hij was woest toen hij aangekleed moest worden, zo woest dat ik hem weer teruggebracht heb naar zijn kamer en eerst zijn broertje heb gewassen en aangekleed. :@ De boze buien "om niets" probeer ik zoveel mogelijk te negeren. In bed wordt hij over het algemeen binnen een minuut weer rustig en daarna kan ik hem wel normaal wassen en aankleden. Ik vind het zo bizar dat hij van het ene op het andere moment zo kan omslaan.

T zit een beetje in een moeilijke fase momenteel. Hij zit continue aan me geplakt. Als ik 2 stappen te ver uit zijn buurt ben dan begint hij te brullen. En oh wat ben ik dan weer blij met mijn Tula's, want dan kan hij én dichtbij me zijn én ik kan ook nog iets met S doen. :)
pi_155098687
Wij kregen vanavond even de schrik van mijn leven. T zat in zijn bedje te spelen terwijl ik naast zijn bedje bezig was met het aankleden van L en papa bezig was met het aankleden van S op de commode. T begon een beetje te huilen, maar omdat ik even met L bezig was dacht ik dat het gewoon was omdat hij liever niet in bed wilde spelen. Niets bleek minder waar. T begon ineens te brullen en hij bleek met zijn beentje klem te zitten tussen de spijlen van zijn bedje. Er was met geen mogelijkheid beweging in zijn beentje te krijgen en T ging steeds harder brullen. Ik gaf mijn man snel opdracht om Dreft en water te halen zodat we het beentje hopelijk los konden krijgen. In de tussentijd schoten er allerlei scenario's door mijn hoofd met brandweermannen en zagen en een beschadigd beentje. :X Gelukkig had papa de sop vliegensvlug gehaald en toen er eenmaal sop en water op zijn beentje zat en ik dat er een beetje in gemasseerd had begon er na een paar seconden wat beweging in het beentje van T te komen en al snel schoot het knietje los uit de spijlen. T hield er gelukkig niet meer aan over dan flinke schrik en een rode plek op de plaats waar hij klem had gezeten.
pi_155106107
Ach, dat is enorm schrikken inderdaad. Ik zou ook bang zijn dat hij in z'n paniek dan juist iets forceert bij z'n beentje. Gelukkig is het goedgekomen. Wel lekker geslapen daarna?
pi_155106197
Nikki, ik las in het andere topic dat L het nog lastig vindt om de aandacht met haar broertjes te delen. Lijkt me moeilijk hoor. Ik zag dit weekend in het gezin van mijn buren iets waar ik best van schrok. Zij hebben twee kinderen: eentje in de leeftijd van I, en een meisje van 3,5. Dat oudste meisje begint echt een beetje een kattekopje te worden (worden alle meisje dat zo rond die leeftijd? Wij hebben nog een buurmeisje van 4,5 en ik heb haar werkelijk nog nooit iets aardigs of leuks horen zeggen, het is echt alleen maar kattenkoppen of zeuren :X ), maar los daarvan doet ze voor zover ik tot nu toe zag altijd wel leuk tegen haar zusje. Dit weekend niet. Ze wilde spelen en het jongste zusje (en I) bemoeide zich daar af en toe mee, en dat vond ze niet leuk. We zaten met z'n allen in de binnentuin van ons complex. Haar ouders zaten zo ongeveer naast me, en ze spraken haar er even op aan. Vervolgens zie ik recht voor mijn ogen gebeuren dat het oudste meisje haar been uitsteekt terwijl die van anderhalf langs haar loopt. Die van anderhalf viel uiteraard. Maar die ouders zeiden niets, terwijl ik me niet kon voorstellen dat zij het niet gezien hadden... Vond het even een gekke situatie. Moest ik er nu iets van zeggen? Het lijkt mij in ieder geval heel lastig om mee om te gaan. :{ .
pi_155106415
Wat jij beschrijft zou L ook zo kunnen doen bij haar broertjes, alleen zou ik er wél wat van zeggen. Ze is ook wel heel lief voor ze hoor, maar soms gewoon even niet en ik vind het eerlijkgezegd nieteens heel vreemd. Als ik zelf af en toe al een beetje moe word van T en S, hoe moet dat dan voor L zijn? Ze gillen als zij even televisie mag kijken, ze vermorzelen haar bouwwerken, trekken aan haar haren, staan op haar tenen en zulks. Natuurlijk gaat dat allemaal niet expres, maar dat besef heeft L nog niet zo, ze is tenslotte ook pas 5 jaar oud. Dat is ook de reden dat ik vaak L tijd inlas, zodat ze even geen huilende, slopende broertjes om zich geen heeft en gewoon even L kan zijn. Maar lastig is het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 11-08-2015 09:10:01 (typo) ]
pi_155106594
Ja, het is goed te begrijpen dat zij ze af en toe zat is! Het was voor mij even gek om bij zo'n meisje ineens zo'n actie te zien. Dan realiseer je je ook dat dit er evengoed 'bij hoort', bij kindergedrag.
Misschien lieten de ouders het maar even gaan omdat ze niet in bijzijn van allemaal anderen er iets mee wilden, dat kan ik me ook op zich ook wel voorstellen.
pi_155106774
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:40 schreef Franny_G het volgende:
exode, dat is inderdaad heftig. Veel sterkte voor jou en je moeder. :* . En beterschap voor Ellie, Cwen!
Nikki, klinkt als een topdag! Genieten zo met elkaar he? Willen ze bij jou ook perse het grote stuur vasthouden? Ik heb I nu zover dat ze accepteert dat we samen fietsen en dat ik dus ook het stuur mag vasthouden. :+ .

En de mama zeggende L en S! O+ . Dat is echt een mooi moment en zo geweldig om te horen. Lukt het verhuizen, gm?

Vanochtend was I in een heel goede bui. Dus die buien van de week waren wellicht een soort mentale sprong. Ze hangt veel minder aan me en was heel leuk aan spelen, heel ondernemend. En die fascinatie voor de buitenwereld.. We waren aan het voetballen op het plein, maar toen zag ze ineens een blaadje. En dat moest eerst ontleed worden, voordat we verder konden. :) .

SPOILER
SPOILER
Lief dat je het vraagt :) Gisteren een lange dag gemaakt waarin we woonkamer en keuken hebben afgemaakt,ben echt erg blij met onze grijze muur O+
Vandaag zijn mijn (8> en moeder samen klussen, Saar en ik hebben even een dag samen want de laatste weken is dat ook vrij zeldzaam en dat resulteert in veel huilen bij saar en plak aan mama, dus straks gaan we lekker op de fiets naar mn zus en dan maar action :+
S. 2014
J. 2016
pi_155108816
Gaat snel of niet GM, al dat geklus, komen er after foto's? :)
Ah snipverkouden Cwen, gaat het wat beter? Naar is dat he.
aaaah Franny, leuke foto's! :D

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, het gaat elke dag een stuk beter met mijn moeder.

B is een heus mensje, hij snapt ineens zoveel. Als je zegt 'we gaan naar oma' loopt hij naar de gang, pakt zijn schoenen en komt teruglopen. Slaat op de eetkamerstoel zo van 'mama ga maar zitten'. En na het schoenen aan doen loopt ie naar de voordeur, naar buiten en zo naar de juiste auto. O+

Hij gaat nu ook zelf naar de buren lopen om het hondje te zoeken en te aaien. Als hij de buurman ziet, doet hij zijn handen omhoog. 'Til me op ik wil naar jullie hondje toe'. En dan naar ons zwaaien zo van 'ja dag mama, ik ga even naar de buren hoor'.

Hij is ook zo ontzettend vrolijk en gezellig. O+ :)
pi_155120926
GM geniet van je dag samen met Saar!

Exode dat klinkt inderdaad heerlijk.

Ik haalde gisteren S op van het kdv en hij had 2 kindjes gebeten. :{ Hij doet dit dus regelmatig sinds hij zelf 3 keer in 2 weken tijd gebeten is. Thuis vertoont hij dit gedrag helemaal niet richting zijn broer en zus. Ik zou er graag iets aan willen doen omdat ik het heel vervelend voor hemzelf en de gebeten kindjes vind, maar aangezien hij het alleen op het kdv doet is het lastig om er thuis iets mee te doen. Drie uur na een incident proberen uit te leggen dat bijten niet mag gaat denk ik de boodschap niet overbrengen.

Toen ik gisteren met de juf sprak over het feit dat hij weer gebeten had zei de juf toen ik aangaf dat je er zo weinig aan kunt doen twijfelend: "Ja dan hebben we nog één laatste optie *even stilte* en dat is terugbijten." Ik was er teveel door overdonderd om er dieper op in te gaan en kon alleen uitbrengen dat ik hoopte dat hij niet meer zou bijten. Toch vertrok ik met een vreemd gevoel bij het kdv. Bedoelde ze dat ík S zou moeten terugbijten of bedoelde ze dat zij S terug zouden bijten als hij weer zou bijten? Het feit dat er over terugbijten werd gesproken door haar geeft mij al een vervelend gevoel, want kinderen bijten niet zomaar. Er moet iets aan de hand zijn geweest wat hem ertoe gezet heeft te bijten, al is het uit liefde. Verder beseffen kinderen nog niet dat ze iemand anders pijn doen, dat besef komt pas als ze al lang kleuter zijn. Vandaar dat terugbijten geen optie is voor mij. Ten eerste omdat ik vind dat je een dreumes niet bijt om hem iets te leren/af te leren. Ten tweede omdat je dan zelf het verkeerde voorbeeld geeft door hem te bijten, tenslotte, als mama het mag, waarom zou hij het dan niet mogen? Maar het feit dat een leidster spreekt over terugbijten blijf ik vreemd vinden. -O-
pi_155127346
Nou zeg, dat is ook nogal wat. Dat zou ook door mijn hoofd blijven spoken!
En ook vreemd als er gesproken wordt over 'een laatste optie'. Dit is toch iets wat je eigenlijk de hele tijd moet doen en blijven doen bij die kleintjes: elke keer weer duidelijk maken hoe je wel en hoe je niet met elkaar hoort om te gaan? Dat is toch niet met 1 keertje iets duidelijk te maken klaar? Zo werkt dat volgens mij niet. Het is gewoon vervelend dat hij dit gedrag kopieert, maar dat is normaal onder die kindjes, ik zie het bij I ook. Die heeft het vooral met toe-eigenen van speelgoed. Bij alles de hele tijd 'mij, mij, mij!' roepen. Dat hoort ook bij de leeftijd natuurlijk, maar ik zag een tijdje terug dat andere kindjes in haar groep dat doen, dus dan kan het ook niet lang uitblijven tot zij het doet. Tja, hoort bij sociaal gedrag en aanleren van wat wel en niet geaccepteerd is, en grenzen aangeven, mijn en dijn. Lullig, maar het is bijten of gebeten worden soms in die jungle van het kdv. :o .

Dus dit lijkt me ook een gevalletje: even navragen wat precies hun beleid hierin is? *) .

Ik ben echt behoorlijk blij dat I nu sinds een week goed los kan lopen en zich daar ook zeker bij voelt. Vandaag ging ik haar ophalen van kdv en ze was zo lekker buiten op het plein aan het spelen: lekker rondlopen, speeltjes pakken, helemaal op haar gemak. Dat is toch een tijd lang best moeizaam gegaan, ze zat vaak stilletjes toe te kijken hoe andere kindjes speelden, en maakte dan een nogal verloren indruk. Niet goed voor je moederhart als je dat ziet.

Bij mij speelt dus nu een beetje dat ik de indruk heb dat de leidsters bij dat buitenspelen niet heel goed opletten en begeleiden, en daar wilde ik een paar vragen overstellen. Maar zul je net zien: ze hadden vandaag een nieuwe leidster en die was dus wel heel actief met ze bezig en kwam ook direct naar me toe om uitgebreid te vertellen hoe de dag was. En dan vind ik het ook zo wat om op zo'n moment kritische vragen te stellen. :+ .
pi_155127926
Dames, als je vragen hebt omtrent beleid op t kdv, gewoon vragen! Het is jullie kind en hun werk ;)

@exode, het klussen gaat hard, moet ook wel want maandag gaat de vloer erin en daarna wil ik niet meer hoeven verven want ik ken mezelf, ben dan zo lomp dat ik vlekken maak... :') en de 22e gaan we over.
Ik zal even een paar foto's opzoeken.

SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 11-08-2015 21:31:45 ]
S. 2014
J. 2016
pi_155130594
Zo eej GM!! Wel slim om niet meer te verven nadat de vloer erin ligt....
pi_155139894
Eh, Nikki, wat een raar antwoord van de leidster! Logisch dat het door je hoofd blijft spoken. Ze maakte geen grapje..?

Want woorden als "laatste optie" vind ik wat raar klinken in de context vane en 1-jarige. Dat leerproces is ellenlang, en dat zou zo'n leidster moeten weten. En dat zo'n laatst optie volgens haar terugbijten is, is helemaal raar :D Mag je dan ook terugschoppen, slaan etc? Dat is niet echt pedagogiek van 2015 vind ik. Ik zou even vragen naar wat ze nou precies bedoelde, en dat je van terugbijten inderdaad niet gediend bent.
pi_155140168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 06:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Eh, Nikki, wat een raar antwoord van de leidster! Logisch dat het door je hoofd blijft spoken. Ze maakte geen grapje..?

Want woorden als "laatste optie" vind ik wat raar klinken in de context vane en 1-jarige. Dat leerproces is ellenlang, en dat zou zo'n leidster moeten weten. En dat zo'n laatst optie volgens haar terugbijten is, is helemaal raar :D Mag je dan ook terugschoppen, slaan etc? Dat is niet echt pedagogiek van 2015 vind ik. Ik zou even vragen naar wat ze nou precies bedoelde, en dat je van terugbijten inderdaad niet gediend bent.
Pedogisch beleid zou dan wel heel erg veranderd zijn... :+
Maar de eerste volwassenen die zijn tanden gebruikt om Saar iets bij te brengen kan daarna mooi op zoek naar een kunstklapper...
S. 2014
J. 2016
pi_155141034
Zo, 24-08 een rondleiding bij een ander KDV. Is redelijk nieuw, dichtbij en erg flexibel en met veel mogelijkheden (warm eten, ontbijt etc allemaal optioneel). Is een particulier bedrijf, de eigenaresse is vaste client in mijn massagepraktijk :D Ik hoor er steeds vaker goede verhalen over van andere mensen, dus we gaan eens koekeloeren.

Vrijdag ga ik naar mijn moeder omdat haar vriend dan even naar huis gaat. Ga ik voor een paar dagen voor ze koken, een postoel regelen (hoe doe je dat?) en ze had nog wat dingen liggen. Blijf ik slapen....en mag pas om 16:00 thuiskomen van O+ Dan is B al bij opa en oma en krijg ik eindelijk mijn verrassing. Het is thuis, met mijn vrienden....maar wat? Spannend!

Nikki wat vervelend om te lezen, ik kan je niet zo goed helpen met advies. Ik ben daar heel rigoreus in denk ik.

B is gisteren 2 keer op zijn knie gevallen, 2 open knietjes, voor het eerst. Op naar heel veel open knietjes vrees ik met onze wildebras.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:42:25 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155141583
Exode, thuiszorgwinkel bij haar in de buurt ;) Pas van haar zorgverzekering, id-kaart van jullie allebei mee en dan kan je het huren of lenen :) Soms ook online via die winkel te regelen en kunnen thuisbezorgen, maar verschilt per aanbieder.
pi_155141603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:08 schreef exode het volgende:
Zo, 24-08 een rondleiding bij een ander KDV. Is redelijk nieuw, dichtbij en erg flexibel en met veel mogelijkheden (warm eten, ontbijt etc allemaal optioneel). Is een particulier bedrijf, de eigenaresse is vaste client in mijn massagepraktijk :D Ik hoor er steeds vaker goede verhalen over van andere mensen, dus we gaan eens koekeloeren.

Vrijdag ga ik naar mijn moeder omdat haar vriend dan even naar huis gaat. Ga ik voor een paar dagen voor ze koken, een postoel regelen (hoe doe je dat?) en ze had nog wat dingen liggen. Blijf ik slapen....en mag pas om 16:00 thuiskomen van O+ Dan is B al bij opa en oma en krijg ik eindelijk mijn verrassing. Het is thuis, met mijn vrienden....maar wat? Spannend!

Nikki wat vervelend om te lezen, ik kan je niet zo goed helpen met advies. Ik ben daar heel rigoreus in denk ik.

B is gisteren 2 keer op zijn knie gevallen, 2 open knietjes, voor het eerst. Op naar heel veel open knietjes vrees ik met onze wildebras.
Is dat die boerderij waar je het wel eens over hebt gehad?
Dat was jij toch? oO<

Postoel kan je via de thuiszorgwinkel regelen
pi_155142393
Thanks! Ik heb er inderdaad 1 in haar dorp gevonden, die ga ik eens bellen. Ze moet de trap af voor het toilet 's nachts en ze wilde echt geen po stoel maar wat dochterlijke dwang doet goed.

Die boerderij zit nog steeds in ons hoofd Butter maar die zitten ramvol op dinsdag en donderdag }:| En ze bieden alleen 52 weken opvang aan. Wij hebben eigenlijk maar 40 weken nodig (vrouw staat voor de klas), maar wellicht gaan we naar 47 weken toe bij het nieuwe KDV. Dat scheelt namelijk maar ¤ 13 (!) per maand. (na aftrek toeslag etc)

Dit KDV zit niet op een geweldige locatie (geen tuin maar enorm dakterras bijv) maar ondernemen heel veel. Zoals dansles, themaweken met knutseltjes en uitjes, ze gaan vaak naar speeltuinen, zelfs zwembad bij heel mooi weer. Dat doet onze huidige KDV allemaal niet.
pi_155151866
Klinkt wel als een fijn kdv Exode!

Heel even *O* want t verfwerk is af! *O* heb vandaag zelfs al een muursticker bij saar geplakt en raamfolie en de douche afgemaakt. *O*
Nu lekker naar mn meisje
S. 2014
J. 2016
pi_155171498
Ik wil graag een algeheel prikverbod van muggen voor kleintjes. :(

Mijn arme mop ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 13-08-2015 09:38:43 ]
S. 2014
J. 2016
pi_155171839
Is dat van de BMR prik GM? :o Dat ziet er sneu uit, heeft ze er ook last van?

Exode, dat klinkt als een fijn kdv! Hopelijk voelt het ook zo als jullie gaan kijken :)
Lief dat je je moeder een paar dagen gaat helpen :*

Nikki, heb je al gesproken met het kdv? Klinkt idd wat raar een 'laatste optie' :{

Welkom Amsel! *O*

Franny, ik vind F ook vaak afgezonderd van de rest buiten maar hij is daar juist heel erg in zijn element. Hopelijk tref je volgende keer met ophalen wel een 'bekende' leidster om het eens te bespreken :)

Ik was met F in het bos geweest O+ We hebben dennenappels gezocht, een stuk gewandeld (al dan niet met de drager) en naar het speeltuintje. Een pannenkoek met banaan en ananas als afsluiter deed het goed :9
SPOILER
pi_155171912
Nee zijn muggenbulten... heb t er nu maar even bijgezet.

En kijk jouw kereltje nou O+ mis alleen de grasspriet tussen zn tanden nog :+
S. 2014
J. 2016
pi_155172162
Wat sneu voor Saar, gm!! ;( .

Fazz, wat een schatje toch en geweldig pak heeft hij aan, inclusief pet. O+ . Genieten is het zo, met je kleintje op stap. O+ . Wij waren gisteren met z'n drietjes weg, en ze is dan ook zo vrolijk aan het rondstappen en praten. Mensen gaan vaak lachen als ze haar bezig zien. En dan zwaaien, en mensen nakijken (waarna ze bijna over haar eigen beentjes struikelt). O+ .

Vanochtend sprak ik even een leidster. Behalve I was er nog maar 1 ander kindje, dus rustig. Ze vertelde dat ze vorig week had opgemerkt dat I vanaf het moment dat ze buiten kwamen, niet van haar plek af was gekomen en tien minuten een beetje zat te kijken en een wat verloren/verlegen indruk maakte. Toen heeft ze haar opgepakt, wat aandacht gegeven en in de zandbak gezet, en daar ging ze toen meteen spelen. Fijn om te horen dat zij het dus wel opmerkte. Maar het is ook duidelijk dat nu I goed los kan lopen ( _O_ ) ze het buitenspelen ook een stuk leuker vindt. En van die peuter die zich erg met I bemoeit, had ze ook gezien en daar zal ze ook wat beter nog op letten. Maar het scheelt al dat ze niet zo vaak tegelijkertijd samen spelen met de peuters. En verder vindt de leidster het wel goed dat I lekker assertief aan het worden is met 'mij mij mij', en speelgoed afschermen want weerbaarheid is helemaal niet zo verkeerd (en het hoort bij de leeftijd). En dat ben ik ook wel met haar eens. Dus het was een fijn gesprek. O+ .
pi_155172302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee zijn muggenbulten... heb t er nu maar even bijgezet.

En kijk jouw kereltje nou O+ mis alleen de grasspriet tussen zn tanden nog :+
Zeker weten dat t geen waterpokken zijn? Zo zag Melba er ook uit namelijk,wel met wat minder... Vooral die op t gezicht en in t haar doen me er erg aan denken...
Kwak
pi_155176317
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zeker weten dat t geen waterpokken zijn? Zo zag Melba er ook uit namelijk,wel met wat minder... Vooral die op t gezicht en in t haar doen me er erg aan denken...
Nou ze heeft het dus echt alleen maar op armen en gezicht... de rest zit in de slaapzak en daar zitten dus ook geen bulten, dus ik denk eerder een allergische reactie op muggen... maaar heb om 15.00 een afspraak om ze even te laten beoordelen want normale muggenbulten zien er niet zo uit...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:53:57 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155176443
Dat is ook heel typisch voor waterpokken om te beginnen.
Iig beterschap.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')