quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat wel, kan geen erwtjes, champignonnetjes ed meer onderscheiden
Verlatingsangst, dat is stom jaGelukkig brengt mijn man Lucas weg
En F.je jonguhMijn kind is nog veel meer baby vind ik. Jij hebt al een echt jongetje blue.
Dyre wat sneuJe kunt ze niet altijd beschermen maar wat zou ik graag alles in bubbelfolie willen pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee meer, zal wel vanaf een maand of negen zijn geweest? Iig vrij snel al.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in...
Volgens mij vanaf een maand of 11/12. Maar om nu te zeggen dat ie ze kauwt... ze zijn goed te herkennen in de luier dus ik gok dat er weinig gekauwd wordtquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in...
Lopen zal vast helpen, en ze kakt altijd zo'n 4x per dagquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Snelle doorloop ButterKomt vast door al dat geloop van S, veel beweging is toch goed voor de stoelgang
![]()
Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua pratenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...).
Jeetje wat een boel zinnen hier! Leuk!
Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch?
Mja, ze praat erg goed, dat horen we ook op t kdv... ook wel lastig hoor soms, ze weet zo enorm goed wat ze wil, en kan het ook nog goed duidelijk maken... (MIJN fiets, MIJN auto, MIJN papa, MIJN speelgoed)quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:36 schreef Limone het volgende:
Oh, wat praat ze goed, casper! Mijnes van 20 maanden zei op vakantie haar tweede zinnetje pas. (koekie open? -- needless to say dat ik de etensdiscussie van een paar dagen geleden eventjes langs mij heen liet gaan)
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:46 schreef Cwen het volgende:
[..]
Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua praten. Zit er dan al in
.
Daar hebben jullie gelijk in. Boekjes boeien hem nu ook niet, dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:48 schreef Limone het volgende:
Tuurlijk loopt dat wel los. Hij richt zich nu gewoon op de ontwikkeling vanjongensdingen
.
*check*quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:03 schreef Limone het volgende:
Zegt ie ook al 'auto'? Dan heeft -ie voor nu wel genoeg woordjes geleerd.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...).
Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch?
T is van okt. toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
Herhalen dat slaan niet mag en wat je wél wil dat ze doet. Boos? Stamp maar op de grond. Gefrustreerd? Sla maar op de bank. Wil je aandacht? 'Mama' is voldoende, en anders aaien over de arm (incl voordoen).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
T is van okt. toch?
Die maand en sept. Daar hingen dingen in de lucht hoor.
Sac praat nu ook nog amper. Wat losse woorden en soms 2 woord zinnen.
Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
Ja we hebben geluk gehad in die maandenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
T is van okt. toch?
Die maand en sept. Daar hingen dingen in de lucht hoor.
Sac praat nu ook nog amper. Wat losse woorden en soms 2 woord zinnen.
Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja we hebben geluk gehad in die maandenAllemaal een ks ook, toch?
Wb slaan, naast het herhalen dat het niet goed/leuk is en pijn doet misschien in een kussen laten slaan? Konden ze maar praten he?
Ja kloptquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.
Dat hoop ik ook hier ook geen woordenprater. Ze praat veel maar vooral Chinees. Toch die oktoberkindjes hequote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Kan vanalles zijn, is vanaf hier niet te zeggen. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. Melk is niet van levensbelang, dus als ze niet wil, dan niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A
Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...
Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ps. Ik weet niet of ik veel mee zal posten-iets met werk en kind en druk enzomaar ik zal mn best doen. Gelukkig ligt het tempo hier een stukje lager
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat bedacht ik mij gisteren ook... ongelooflijk hoe ze in een jaar van mega-afhankelijke mini baby uitgroeien tot een selluf doen dreumes met een heel eigen karaktertje...quote:Op zondag 26 juli 2015 20:40 schreef Dyre het volgende:
Wij zijn vandaag ook naar de dierentuin geweest (kleintje hier vlakbij). Het allerleukste was de glijbaan en de houten tractor
En we hebben een filmpje gemaakt met L's ontwikkeling van het afgelopen jaar, ik heb hem al 80x gekeken denk ikWat groeien ze toch ongelofelijk dat eerste jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
/ontlurktquote:Op maandag 27 juli 2015 14:20 schreef Franny_G het volgende:
Ah oke, Sylver, ik vond het al zo raar. Het staat zo op de website:
Van zaterdag 4 juli tot en met zondag 30 augustus is het zomervakantie in het Kinderboekenmuseum. In de zomervakantie is het museum wel geopend op maandagen.
Dus ik las het als: in de vakantie zijn we dicht, maar wel open op maandagen..
Nog van harte met Nora,.
quote:Op maandag 27 juli 2015 13:24 schreef Franny_G het volgende:
Hee, vervelend die prikken. Dat de kans groot is dat hij ziekig wordt, klinkt ook niet heel opbeurend, Fazz. Het zijn wel prikken waar kindjes wat last van kunnen krijgen ja. Bij I bleef het bij wat rode uitslag. Hopelijk valt het bij jullie verder ook mee en slaapt hij vannacht gewoon weer lekker.
Room, ook nog welkom trouwens!!
Vanochtend waren I en ik naar het kinderboekenmuseum. Dat was wel een groot succes! Kan het iedereen aanraden. Wat wel jammer is: ze zijn nu in de vakantie alleen op maandag open, geloof ik. Maar mocht iemand de komende maand nog willen gaan, ik ben wel in voor een mini-meet daar. Het is heel dichtbij voor mij.
I wordt dus brandweervrouw..
Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien volgende week donderdag?
Herkenbaar Franny! F doet dat ookquote:Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:
Maandag en woensdag zou ik kunnen, bf!
I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij.. Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
Jammer! Ik moet weer werken vanaf volgende week en deze week gaat me niet meer lukkenquote:Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:
Maandag en woensdag zou ik kunnen, bf!
I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij.. Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
Dit zei ik gisteren nog tegen m'n vriend; elke keer denken we weer Wat is dit toch een leuke fasequote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:26 schreef BlueEyes het volgende:
En de 'wacht maar als ze ouder worden, worden ze steeds leuker' is uitgekomen.
Het wordt gewoon steeds leuker en het was al zo leuk![]()
Leuk! Wij zijn vorige week naar het centraal museum geweest. Dreumes vond de trappen en hellingen vooral fantastischquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:47 schreef Cwen het volgende:
We zouden naar de Nijntje-tentoonstelling in het Centraal Museum gaan. Maar na wederom een hele slechte nacht kiezen we voor Nijntje dichter bij huis in het Kinderboekenmuseum....
Ja nohhhhquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:26 schreef BlueEyes het volgende:
Neehoor ik spat niet uit elkaar van overlopende liefde voor het jochie![]()
Aaaaw!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:26 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki lekker genieten![]()
Ik geniet van een jongetje dat rondstapt door de kamer, die heerlijk zelf speelt: alle autootjes/blokjes/balletjes in de kattenkrabton stopt en eruit haalt en die ineens het fenomeen boekjes heeft ontdekt.
Bladzijden omslaan is de hit en hij zit rustig een kwartier met een boekje te pielen en komt dat het boekje bij me brengen om samen te doen.
Tussendoor kan ik zelf ook heerlijk nog een boek lezen terwijl hij wakker is, voor het eerst weer eens echt lezen sinds de zwangerschap terwijl hij niet op bed ligt!
Neehoor ik spat niet uit elkaar van overlopende liefde voor het jochie![]()
Ja hahaquote:Op woensdag 29 juli 2015 11:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Leuk! Wij zijn vorige week naar het centraal museum geweest. Dreumes vond de trappen en hellingen vooral fantastisch
Slechte nachten nog vanwege kiezen/tandjes? Hoe was het in het museum?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:47 schreef Cwen het volgende:
We zouden naar de Nijntje-tentoonstelling in het Centraal Museum gaan. Maar na wederom een hele slechte nacht kiezen we voor Nijntje dichter bij huis in het Kinderboekenmuseum....
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Hopelijk gaat het snel wat beter Ferrari![]()
I'jte met de poppenwagenleuk om te lezen hoe het gaat met woordjes zeggen. Lijkt me zo leuk straks
![]()
F deed vanochtend een dansje (voor het eerst) speciaal voor z'n jarige moeder natuurlijk
AhhhwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Een fietsje,een blokkentafel met uitbreidingen, een blokkenkar, nijntje boeken, loopfiets, puzzels een roze pluche telefoon van dr grote vriendjequote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoi Saartje! 1 zijn is heel leuk!
Gefeliciteerd! En gm, pas op, nu ze 1 zijn krijgen ze nog meer haast met hun ontwikkeling 😜 Wat heeft ze allemaal gekregen?
Wat is I een dametje, franny! En ze doet me in haar blik soms zo aan O denken. Zo'n ik neem de hele wereld in me op-blik.
Alle kleding heeft een naammerkje, regenkleding en laarsjes zijn gekocht, brooddoos kreeg ze voor haar verjaardag en de tas is gepakt. Maandag gaat O voor het eerst naar het kdv. Gelukkig is ze dan maar 20 m van me vandaan haha. Maar het is wel een grote stap nasr groot worden weer <3
Verder heten alle dieren in haar boek booeee en bootst ze veel geluiden na. Zo maf
Saar vond het samen delen en spelen ook erg gezellig.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Gefeliciteerd jarige mama's![]()
En welkom nieuwe dreumesjes !En hè hè, daar ben je Saar
We vonden het erg leuk op je feestje
En beterschap voor de kiezen krijgende, zieke of wat minder lekker in het velletje zittende moppies
Hier gaat het best lekker!
Ons Ibbeltje is veranderd in een kletsdeorenvanonzehoofdenmeisje en ze is behoorlijk aan het papagaaien!
Zo zaten we eergister in de auto en mijn man moest ff zuchten van hèhè, dus mijn dame deed het ook.. Echt !
Inmiddels heeft kies 2 ook zijn weg naar boven gevonden! Die ging stukken soepeler dan de eerstegelukkig maar!
Hoe gaat het met die van F, Fazz?
En wat worden jullie kindjes al groot zeg, jeetje! Ik zag een I met buggy
Jaa we hebben een ander huis, van klein 2 kamer appartement gaam we nu naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een tuinquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 07:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Gaan jullie verhuizen gm? Wat tof!! Van harte! Zelfde woonplaats?
Die flessen wijn zullen niet helpen denkquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd nog GM! Met je dreumes en jullie nieuwe huis!![]()
Rijst, de kies was best snel door gelukkig! Uiteindelijk heeft het denk een dag of 3/4 geduurd voordat hij er geen last meer van had. Viel mee dus![]()
Spannend Room, O naar het kdv! Het verlof van je man zit er dus bijna op? Is het jou nog gelukt om 4 dagen te gaan werken?![]()
wat is dat toch dat je van een avondje doorhalen tegenwoordig meteen de rekening krijgt
Zal de leeftijd wel zijn, of toch de flessen wijn
Mijn dochter wou kort na haar 1e verjaardag geen melk meer (zowel opvolg als gewone halfvolle koemelk). Ik heb het verder ook niet meer aangeboden,melk is niet erg belangrijk vind ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A
Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...
Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
Jeetje Room, die van jou is echt heel snel of zoquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh wat heerlijk GM! Wat een rijkdom he, ruimte! En een eigen kamertje voor Saartje <3 Veel plezier daar, maar ook succes met de verhuizing
Fazz, ja hij is weer aan het werk! (Mijn zus past nu op) Ik ga om de week 4 dagen werken, dus 90%, of 0.9fte of hoe je dat ook in NL noemt. O is wel echt klaar om met andere kinderen te spelen. Ze is zo vreselijk geinteresserd in anderen. En de leidsters zijn heel lief, dus ik den dat ze het heel fijn gaat hebben.
En je had een gezellige avond gister dus?Je kan niet meer uitslapen he, en de dagen zijn soweso drukker denk ik. En ik ben nu na 2 glazen wijn al teut
Man, wat zijn die kleintjes al zelfstandig. Olivia komt ons "vertellen" als ze gepoept heeft. Dan staat ze of langs de bank eenbeetje te jammeren, als we op de bank zitten, of ze kruipt de trap op (we verschonen boven). En ze gaat braaf met beentjes eerst overal vanaf. En ze aait haar speelschaap terwijl ze bææ zegt. En ze klapt en danst op muziek. En ze loopt korte stukjes los en lange stukken aan ee hand en houdt van schommelen en en en... Ze is zo leuk en lief!
In welke winkels in Zoetermeer/ Den Haag verkopen ze dat soort baby schoenen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:28 schreef Butterflower het volgende:
Ik vind bij S Bunnies heel fijn. Daar heeft ze 3 paar van.
Ik heb ook schoentjes van het merk Chic, maar die geven wat minder steun. Als de veters te los zitten gaat ze er een beetje schuin op lopen.
En om buiten te spelen heeft ze van Nike een soort waterschoentje. deze
Binnen loopt ze op blote voeten of op sokken.
Nelson verkoopt Bunnies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
In welke winkels in Zoetermeer/ Den Haag verkopen ze dat soort baby schoenen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nikki, klinkt alsof ze een heerlijke tijd hebben gehad. En hij ook!
L bij de geitjes, bikkel!
Heerlijk he, op het strand. Ik was vanochtend ook weer, en vandaag heeft I voor het eerst met haar voetjes in de zee gestaan, hiervoor vond ze het nog te eng. Nee, samenspelen is hier ook nog niet echt aan de orde. Op het kdv vindt ze het wel leuk om met andere kindjes kiekeboe te doen, maar verder is het vooral heel veel kijken en nadoen. En als iemand aan je speeltje komt heel hard 'mij!!!' roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een heerlijke dag op het strand hadden we gisterenF vind de zee wel wat eng maar dat is juist nog wel handig nu
Samen spelen gaat nog niet altijd goed, maar dat is ook de leeftijd toch? We hebben op strand wat gegeten en waren pas om 9 uur thuis
![]()
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:45 schreef Franny_G het volgende:
Wat goed, Chanty!! Wat een opluchting joh, en ook fijn dat de arts tevreden is ook..
Wij waren vanmiddag ook! I weegt nu bij 18 maanden 9,9 kilo bij 80 cm. Ze volgt nog helemaal hetzelfde lijntje. (Mijn vriend en ik van tevoren: ze zal toch wel echt 10 kilo wegen nu, toch? Ze is echt zoveel zwaarder nu! Komt ze precies uit op 9,9..) Verder was alles ook dik in orde.
Probeer Van Haren eens als je nog echte schoentjes naast de santaaltjes wil. Daar heb je Elefanten schoentjes met super flexibele zool. Ze zijn misschien niet heel hip, maar het zijn echt fijne schoentjes. Ik heb ze zowel voor L als voor T en S gehad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:42 schreef Dyre het volgende:
Misschien krijgt ze juist energie van het strand Franny
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij
Ik ben al dagen aan het zoeken naar goede schoentjes voor L, maar in maat 18 is weinig te vinden zeg. Op de groei kan ik maat 19 ook wel kopen, maar dat is écht nog te groot en ik zoek eigenlijk juist iets voor deze zomer als ze buiten lekker gaat stappen.
Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik dan maar voor 50 euro ergens iets moest gaan halen, kom ik ineens bij Bever Sport in de aanbieding voor 8,99 Tevaatjes tegenMet aardbeitjes erop
nou vallen die ook wel groot, maar dit lukt net
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het wisselend. Meestal wel tussen de middag een slaapje, maar net zoals gister viel ze om 4 uur pas in slaap. Ze was na 3 kwartier weer wakker, maar dat betekend wel dat ze pas laat gaat slapen in plaats van 7 uur haar normale bedtijd. We hebben gisteravond om half negen nog maar een ijsje gekocht, daarna was ze wel rijp voor bedquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:39 schreef Franny_G het volgende:
Heerlijk dat jullie zo genoten hebben, exode! En hij klinkt inderdaad als een echte bink. Fotootje?.
Meer dreumessen hier die de middagslaap al overslaan? I heeft afgelopen week nu drie keer 's middags niet kunnen slapen. Pas aan het einde van de middag doet ze dan wel een dutje van ongeveer drie kwartier. Gisteren was dat uiteindelijk in de draagzak toen we van het cb terugkwamen. Ik was al expres niet op de fiets gegaan, omdat ik al zag aankomen dat ze op de terugweg op de fiets in slaap zou vallen en dat vind ik toch wat minder prettig (zo'n tolend kindje dat steeds met het hoofdje opzij of naar voren knikt, ik vind het maar niks!) Ik ben dan wel verbaasd hoor: we waren gisterochtend van 10.00 tot 12.00 op het strand, en dan heeft ze dus niet geslapen maar op het cb was ze om 16.00 nog helemaal energiek aan het spelen!
Ik heb het meteen even nagevraagd op het cb, of dit een beetje gangbaar is. I is altijd al niet zo'n slaper geweest overdag en heeft nooit meer dan 1 slaap gedaan 's middags. Maar helemaal of amper geen slaap vind ik nogal wat voor een dreumes van 18 maanden! Op het cb zei de arts dat dit wel kan, en dat ze dan 's nachts langer zal slapen bijv. Dat klopt wel. Maar ik hoop eigenlijk maar dat het een fase is, want zo'n slaap overdag is toch wel even lekker om iets voor jezelf te kunnen doen nog..
Ja, dat doet Ellie ook soms! Is meestal als ze slecht of weinig geslapen heeft.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:42 schreef Burdie het volgende:
Iemand ervaring met een dreumes die juist weer meer is gaan slapen? Kuiken is zo dwars en rebels de laatste tijd, maar nu leg ik hem even aan de borst en valt hij zomaar in slaap! Hoef ik normaal niet voor de lunch te proberen... Maar hij heeft gisteren zijn slaapje overgeslagen, dus misschien is het gewoon inhalen.
Online vind je vast watquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:46 schreef Chanty het volgende:
Zoektocht naar schoenen mislukt. Meneer heeft nog niet eens maat 18 en in de winkels is de kleinste maat, maat 19, vaak zelfs 20kijk nog wel online. Heb ik straks een lopend kind zonder schoenen.
Ik kan er weinig van makenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:11 schreef Burdie het volgende:
"Kgggg, ggg. Parkah".
Wat probeert kuiken te zeggen?
Knor Knor, varkenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik kan er weinig van maken
Vertel eens?
Schoentjes heb ik wel flexibel.
Thuis op blote pootjes en buiten schoentjes aan.
En durf het bijna niet te zeggen, F heeft maat 21
*boks* voor een F met maat 21quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik kan er weinig van maken
Vertel eens?
Schoentjes heb ik wel flexibel.
Thuis op blote pootjes en buiten schoentjes aan.
En durf het bijna niet te zeggen, F heeft maat 21
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Knor Knor, varken
En voor kuiken heb ik net een aantal schoenen in maat 23 besteldgrootpootboks!
Jep, wordt beter. Last van tanden/kiezen wellicht?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:24 schreef BlueEyes het volgende:
Lekker genieten exode!
Hoe is het met kuiken Burdie?
f_r hoe gaat het met je jongste meisje inmiddels?
Hier al een week of anderhalf eetdrama
Een half broodje bij ontbijt, met moeite een bij de lunch.
Warm eten is 3 hapjes en het wordt alweer de grond op gegooid.
Ik hem iets in zijn mond stoppen is helemaal een gezicht trekken of ik hem vergiftig
Dan gaat het neusje omhooggevallen, tong werkt het eruit en handjes helpen inclusief dramatische kreet.
Enige dat ik er nog in krijg is fruit en af en toe een beetje yoghurt.
En de BV is weer volledig opgekrikt (inclusief veel en vaak nachtdrinken)
Geen idee wat het nu weer is maar wordt er beetje moedeloos van.
Net als veel andere gekkigheden: uitzitten en het wordt beter?
We hebben tot de 28e 2 huizen, hier inpakken en t leeg en schoon opleverklaar maken en in het nieuwe huis verven enz... gister aan Saar haar kamer begonnen, dat is wel erg leukquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:39 schreef Burdie het volgende:
Ah dat kan ik me voorstellen GM.... Ben je wel al over, of nog met twee huizen tijdelijk?
Wij hebben een garagebox gehuurd, dus verhuizen binnenkort een hoop spullen die kant op. En dan gaan we hier thuis verbouwen, ook iets waar ik niet bijzonder naar uitkijk (wel naar het resultaat natuurlijk!)
Dat moeten we nog precies bedenkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk Burd! Wat gaat er verbouwd worden bij jullie?![]()
Klopt, en ik wil in de badkamer ook nog het e.e.a. aanpakken, ik wil onder andere een Sunshower en een regendouchequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Burd, dat klinkt als een behoorlijke verbouwing.![]()
Weekdierquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 08:47 schreef Burdie het volgende:
Als kuiken muziek hoort, gaat hij meteen dansen. Zo stond hij net te swingen op de tune van Mega Mindy.
En dan zie ik hem zo onbezorgd en ongeremd lol hebben, en wens ik dat hij dat nooit kwijt raakt.
Ik kan dan een beetje gegrepen worden door de grootsheid van alles, herkennen jullie dat?
Ja superverschillend inderdaad, ze hebben echt een eigen gezichtje en uitstraling. Er zit bij T en S op het kdv een kindje dat meer op T lijkt dan zijn eigen broertje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nikki wat heb je toch een leuk stelwel echt 2 totaal verschillende gezichtjes of niet?!
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat moeten we nog precies bedenken! In elk geval gaan we twee kamers omwisselen (kantoor en kuikens kamer) zodat alle slaapkamers op dezelfde etage zijn.
Daarna eens nadenken over de rest. We willen beneden het parket vervangen voor plavuizen met vloerverwarming, maar dan moet de keuken er waarschijnlijk ook uit. Die is op zich ook aan vervanging toe, dus een nieuwe keuken. En ik wil het toilet dan ook aanpakken. Oja, en de tuin, maar dat kan ook volgend voorjaar.
Morgen wordt het heerlijk weer ja.
Herkenbaar, ik kan ook uren naar Saar kijken als ze aan t spelen is,ze kletst tegen dr blokken en alles om zich heen, en als ik niet mee mag spelen dan maakt ze dat ook goed duidelijk.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Nikki, je mannen <3 Met dat bloemetje <3 Leuke kerels hoor!
En Lucas aan de babbel! Lief klinkt dat he <3
Cwen, klinkt als een typische bijna-peuter met een willetje dus
Ik ben werkelijk elke dag verbaasd over O haar ontwikkeling. Ze schudt nu heel zoet nee als ze iets niet wil. Ik vind dat toch zo fantastischZe wet wat ze wil en niet wil, heeft ons met ons hoofd zien schudden en heeft die dingen aan elkaar gekoppeld, en gebruikt dat nu in communicatie. Hoe geweldig is dat
En als ik mijn hoofd dramatisch achterover gooi en getsie roep, ze dan haar hoofdje schudt en èh-ie zegt
En hatsjoe is à-oeeeee. En dan trots kijken als het lukt
Ik vind dit echt zo'n leuke tijd. Reuze interessant ook, die ontwikkeling nu.
Op het kdv gaat het ook geweldig. Iedereen is dol op haar, de grote kinderen (5jr) willen haar met van alles helpen en stappen parmantig rond met haar. En maar zwaaien naar alle kinderen als ze weggaat of komt. En niet eens huilen als ik wegga, of als ik langsloop (ik werd daar immers). Ze kijkt op, lacht als ze me ziet, en gaat verder met waar ze mee bezig was.
Ze fascineert me
Tof!quote:Op zondag 9 augustus 2015 11:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Het was gisteren idd weer heerlijkWederom naar het strand geweest in Nikki's dorp
Heerlijk om te zien hoe F zich vermaakt in het water en op het strand
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:40 schreef Franny_G het volgende:
exode, dat is inderdaad heftig. Veel sterkte voor jou en je moeder.. En beterschap voor Ellie, Cwen!
Nikki, klinkt als een topdag! Genieten zo met elkaar he? Willen ze bij jou ook perse het grote stuur vasthouden? Ik heb I nu zover dat ze accepteert dat we samen fietsen en dat ik dus ook het stuur mag vasthouden..
En de mama zeggende L en S!. Dat is echt een mooi moment en zo geweldig om te horen. Lukt het verhuizen, gm?
Vanochtend was I in een heel goede bui. Dus die buien van de week waren wellicht een soort mentale sprong. Ze hangt veel minder aan me en was heel leuk aan spelen, heel ondernemend. En die fascinatie voor de buitenwereld.. We waren aan het voetballen op het plein, maar toen zag ze ineens een blaadje. En dat moest eerst ontleed worden, voordat we verder konden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief dat je het vraagtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren een lange dag gemaakt waarin we woonkamer en keuken hebben afgemaakt,ben echt erg blij met onze grijze muur
![]()
Vandaag zijn mijnen moeder samen klussen, Saar en ik hebben even een dag samen want de laatste weken is dat ook vrij zeldzaam en dat resulteert in veel huilen bij saar en plak aan mama, dus straks gaan we lekker op de fiets naar mn zus en dan maar action
S. 2014
J. 2016
[ Bericht 36% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 11-08-2015 21:31:45 ]S. 2014
J. 2016
Pedogisch beleid zou dan wel heel erg veranderd zijn...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Eh, Nikki, wat een raar antwoord van de leidster! Logisch dat het door je hoofd blijft spoken. Ze maakte geen grapje..?
Want woorden als "laatste optie" vind ik wat raar klinken in de context vane en 1-jarige. Dat leerproces is ellenlang, en dat zou zo'n leidster moeten weten. En dat zo'n laatst optie volgens haar terugbijten is, is helemaal raarMag je dan ook terugschoppen, slaan etc? Dat is niet echt pedagogiek van 2015 vind ik. Ik zou even vragen naar wat ze nou precies bedoelde, en dat je van terugbijten inderdaad niet gediend bent.
Is dat die boerderij waar je het wel eens over hebt gehad?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:08 schreef exode het volgende:
Zo, 24-08 een rondleiding bij een ander KDV. Is redelijk nieuw, dichtbij en erg flexibel en met veel mogelijkheden (warm eten, ontbijt etc allemaal optioneel). Is een particulier bedrijf, de eigenaresse is vaste client in mijn massagepraktijkIk hoor er steeds vaker goede verhalen over van andere mensen, dus we gaan eens koekeloeren.
Vrijdag ga ik naar mijn moeder omdat haar vriend dan even naar huis gaat. Ga ik voor een paar dagen voor ze koken, een postoel regelen (hoe doe je dat?) en ze had nog wat dingen liggen. Blijf ik slapen....en mag pas om 16:00 thuiskomen vanDan is B al bij opa en oma en krijg ik eindelijk mijn verrassing. Het is thuis, met mijn vrienden....maar wat? Spannend!
Nikki wat vervelend om te lezen, ik kan je niet zo goed helpen met advies. Ik ben daar heel rigoreus in denk ik.
B is gisteren 2 keer op zijn knie gevallen, 2 open knietjes, voor het eerst. Op naar heel veel open knietjes vrees ik met onze wildebras.
Zeker weten dat t geen waterpokken zijn? Zo zag Melba er ook uit namelijk,wel met wat minder... Vooral die op t gezicht en in t haar doen me er erg aan denken...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee zijn muggenbulten... heb t er nu maar even bijgezet.
En kijk jouw kereltje noumis alleen de grasspriet tussen zn tanden nog
Nou ze heeft het dus echt alleen maar op armen en gezicht... de rest zit in de slaapzak en daar zitten dus ook geen bulten, dus ik denk eerder een allergische reactie op muggen... maaar heb om 15.00 een afspraak om ze even te laten beoordelen want normale muggenbulten zien er niet zo uit...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zeker weten dat t geen waterpokken zijn? Zo zag Melba er ook uit namelijk,wel met wat minder... Vooral die op t gezicht en in t haar doen me er erg aan denken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |