abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:43:36 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154576208
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:44:24 #2
52229 Chanty
pi_154576239
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:43 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat wel, kan geen erwtjes, champignonnetjes ed meer onderscheiden :P

Verlatingsangst, dat is stom ja ;( Gelukkig brengt mijn man Lucas weg :+

En F.je jonguh :o Mijn kind is nog veel meer baby vind ik. Jij hebt al een echt jongetje blue.

Dyre wat sneu ;( Je kunt ze niet altijd beschermen maar wat zou ik graag alles in bubbelfolie willen pakken.
pi_154581961
Blue O+ F heeft al een harem zeker... ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154582223
Vanmorgen had S een doosje rozijntjes op, vanmiddag kwam ik diezelfde rozijntjes weer tegen in de luier :Y)
pi_154582723
Snelle doorloop Butter :Y) Komt vast door al dat geloop van S, veel beweging is toch goed voor de stoelgang ;)

Een echte dreumes al zo Blue :D Hij is ook lang of lijkt dat maar zo?

Wij doen af en toe aan kinderarbeid :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154582743
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in... :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:55:41 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154582929
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen eigenlijk rozijntjes? Mijn veelvraat stopt van alles in dr kwek maar rozijntjes... ze stikt dr elke keer half in... :')
Geen idee meer, zal wel vanaf een maand of negen zijn geweest? Iig vrij snel al.

Fazz :D tof broekje ook!
Blue, idd al een hele kerel O+.
Chanty :*.
KuikenGuppy
pi_154582973
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Volgens mij vanaf een maand of 11/12. Maar om nu te zeggen dat ie ze kauwt... ze zijn goed te herkennen in de luier dus ik gok dat er weinig gekauwd wordt :')

Broekje is van Mothercare Burd, meegedaan met een groepsbestelling hier O+
pi_154583039
Pas na haar 1e verjaardag. Maar dat komt omdat ik ze nooit kocht omdat ik ze zelf zo smerig vind. Maar ze heeft rozijntjes getrakteerd en daar was 1 van over, dus dat heb ik haar gegeven en ze vond het heerlijk.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Snelle doorloop Butter :Y) Komt vast door al dat geloop van S, veel beweging is toch goed voor de stoelgang ;)

Lopen zal vast helpen, en ze kakt altijd zo'n 4x per dag :')
pi_154589733
I krijgt eigenlijk niet vaak rozijntjes, heb ook niet de indruk dat ze ze speciaal lekker vindt. Dadels vindt ze volgens mij lekkerder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154589934
Ellie lust pas rozijntjes sinds een paar maanden, dus dat was duidelijk. Ik zou ze geven als ze ze één voor één kan pakken en in haar mond stoppen.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:43:57 #12
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154589962
Wha, ik post hier nooit, maar lurk hier een beetje mee...

Kleine E van 20mnd (meisje) had ik net een mooi gesprekje mee met ontmaken

E: PAPA melk maken!
ik: Nee, E papa maakt eerst een broodje, dan melk
E: Broodje worst en pindakaas!
ik: Papa heeft al broodje kaas gemaakt
E: nee toch gekkie!

Ik lag helemaal dubbel :D
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154590827
Oh, wat praat ze goed, casper! Mijnes van 20 maanden zei op vakantie haar tweede zinnetje pas. (koekie open? -- needless to say dat ik de etensdiscussie van een paar dagen geleden eventjes langs mij heen liet gaan :') )

Ik heb laatst een EHBO cursus gedaan en daarin werd verteld dat rozijntjes van die stiekeme stikkerds zijn (zoals cherry tomaatjes en druiven). Voor het eerste jaar worden ze afgeraden.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:40:58 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154590895
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...) :').

Jeetje wat een boel zinnen hier! Leuk!
Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch? -O-
pi_154590982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:40 schreef GotC het volgende:
Rozijntjes eet T. niet. Vind ze dan overal terug (tussen de bank, in de planten, in mijn ondergoedla...) :').

Ik maak me er af en toe wel wat zorgen over, T. praat echt nog niet in zinnetjes en zegt ook nog niet veel woorden. Zal wel loslopen..toch? -O-
Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua praten :). Zit er dan al in ;).
pi_154591023
Tuurlijk loopt dat wel los. Hij richt zich nu gewoon op de ontwikkeling van 8-) jongensdingen 8-) .
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:49:21 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154591032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:36 schreef Limone het volgende:
Oh, wat praat ze goed, casper! Mijnes van 20 maanden zei op vakantie haar tweede zinnetje pas. (koekie open? -- needless to say dat ik de etensdiscussie van een paar dagen geleden eventjes langs mij heen liet gaan :') )

Mja, ze praat erg goed, dat horen we ook op t kdv... ook wel lastig hoor soms, ze weet zo enorm goed wat ze wil, en kan het ook nog goed duidelijk maken... (MIJN fiets, MIJN auto, MIJN papa, MIJN speelgoed)

Rozijntjes hebben wij trouwens ook pas na het eerste jaar gegeven. Cherrytomaten en druiven gaan altijd in tweeën minimaal.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154591161
Oh dat lijkt mij eigenlijk wel fijn, dat ze ook nog begrijpt wat ze zegt. :+ M. zegt heel hard MIJN!!!! en daar achteraan nog even JOUW!! Dan heeft ze het sowieso goed. :')
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:56:36 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154591195
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Loopt wel los hoor! Heeft bij Ellie ook even geduurd, en jongens zijn vaak wat kalmer qua praten :). Zit er dan al in ;).
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:48 schreef Limone het volgende:
Tuurlijk loopt dat wel los. Hij richt zich nu gewoon op de ontwikkeling van 8-) jongensdingen 8-) .
Daar hebben jullie gelijk in. Boekjes boeien hem nu ook niet, dus dat scheelt. :+
Zijn algemene focus op het moment is auto's, met auto's rijden, met zijn loopauto rijden, loopfiets.. Jongensdingen dus ja :') /stereotype
pi_154591341
Zegt ie ook al 'auto'? Dan heeft -ie voor nu wel genoeg woordjes geleerd. ;)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:05:58 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154591373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:03 schreef Limone het volgende:
Zegt ie ook al 'auto'? Dan heeft -ie voor nu wel genoeg woordjes geleerd. ;)
*check* :P
pi_154591705
quote:

:*
Kindjes ontwikkelen zich allemaal op hun eigen tempo. Praten is makkelijk te vergelijken maar erg onnodig.
Dat komt helemaal goed!
pi_154591905
Pratende kindjes O+
Klinkt erg gezellig in elk geval.
Hier bestaat het praten vooral uit gegil/gegrom als we uit het zicht zijn. En als je dan zijn naam zegt of praten gaat dan hoor je op normale toon reactie terug.
pi_154591932
Horen jullie ook dat ze op het kdv niet praten? Stip kletst de oren van onze kop thuis, vooral APA? (dat is papa, mama, hebben, helpen, etc.), maar op het kdv is het een stil ventje schijnbaar.
pi_154594185
Ellie praat thuis ook veel meer dan elders.
pi_154594228
quote:

T is van okt. toch?
Die maand en sept. Daar hingen dingen in de lucht hoor.

Sac praat nu ook nog amper. Wat losse woorden en soms 2 woord zinnen.

Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
pi_154594561
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

T is van okt. toch?

Iemand nog tips tegen het slaan? Ik leg altijd uit wat we gaan doen en waarom iets moet. Maar vanmorgen sloeg ze mij zo in mijn gezicht. Ze slaat sowieso om het minste of geringste. Ean heeft nooit geslagen dus geen ervaring ermee.
Herhalen dat slaan niet mag en wat je wél wil dat ze doet. Boos? Stamp maar op de grond. Gefrustreerd? Sla maar op de bank. Wil je aandacht? 'Mama' is voldoende, en anders aaien over de arm (incl voordoen).

Hier heeft dat wel geholpen. Als Ellie boos is, gaat ze tegenwoordig stampvoeten. Weet ik ook gelijk wat er is ;).
pi_154594614
Dan pakt ze Ean of de kat. En terwijl ze slaat stampvoet ze. Ze is erg gefrustreerd lijkt het.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:35:10 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154594884
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:12 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

T is van okt. toch?

Ja we hebben geluk gehad in die maanden :+ Allemaal een ks ook, toch?

Wb slaan, naast het herhalen dat het niet goed/leuk is en pijn doet misschien in een kussen laten slaan? Konden ze maar praten he?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:39:00 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154595003
Ik ben gisteren heel hard gaan huilen toen ik geslagen werd door kuiken :@. Dat maakte flink indruk, want hij zette het zelf ook op een brullen en ik kreeg daarna een dikke kus en knuffel en al nasnikkend 'aaiuh' een aai over mijn wang :').
Ik houd niet zo van deze manier, maar ik was het zo zat...
Meestal laat ik hem idd ook op een kussen slaan.
KuikenGuppy
pi_154597242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja we hebben geluk gehad in die maanden :+ Allemaal een ks ook, toch?

Wb slaan, naast het herhalen dat het niet goed/leuk is en pijn doet misschien in een kussen laten slaan? Konden ze maar praten he?
Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:43 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154597282
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal een ks idd. Is T niet van 15okt? Mijn uitgerekende datum.
Ja klopt :)

:* Burdie. Lijkt me ook enorm schrikken eigenlijk!
pi_154597404
Plaatje bij het praatje.

Normaal duwt ze ean zo aan de kant en wil ze alles wat zij ook heeft. Nu durfde ze niet op het springkussen en keek er dus zo bij.

Ik vind dat ze mooie ogen heeft.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:58:28 #34
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154597661
quote:

Dat hoop ik ook hier ook geen woordenprater. Ze praat veel maar vooral Chinees. Toch die oktoberkindjes he ;).

Gister is ze voor het eerst naar de kapper geweest, Ze deed het erg goed! En nu heeft ze echt een kapseltje O+
pi_154597718
Inderdaad mooie licht- met donkerblauwe heldere ogen! En dat snoetje bij het kijken. O+ . Is ook best indrukwekkend, zo'n springkussen!

Hier niet eentje die slaat. Van de week sloeg ze wel per ongeluk een speeltje tegen m'n neus. Dat was ook best pijnlijk. Dan zit ik een beetje auw auw te doen, (ik moet dan zelf ondanks dat het pijn doet ook wel een beetje lachen eigenlijk, omdat zij zich echt van geen kwaad bewust is) en kijkt zij me aan met zo'n blik van: wat doe je?? Die kindjes hebben echt nog weinig tot geen benul van pijn bij anderen.

Ik vind dat met taalverwerving ook best fascinerend eigenlijk. I heeft bepaalde woorden die ze kan zeggen, maar ineens dan toch niet. Dus dan zegt ze op een dag 'muis' als ik in een boekje de muis aanwijs en een dag later zegt ze gewoon weer 'die' en wijst dan naar de muis. Dan vraag ik 'wat is dat dan' en dan zegt ze weer vrolijk 'die!'. :D .I is ook echt een brabbelaar, dus ze praat wel, maar veel in haar eigen taaltje. Het echt uitspreken van woorden en zinnetjes is ook weer een ander soort activiteit dan de passieve taalkennis. Volgens mij zijn er kinderen die al heel veel taalkennis hebben, maar het zelf nog niet actief gebruiken. Omdat ze de behoefte nog niet zo voelen? Ik weet het niet, vrij ondoorgrondelijk allemaal. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154598620
Het is wel duidelijk dat ik komende week 40 word. Ineens vind ik het heel belangrijk om mijn haar te verven, want ik zie toch echt teveel grijze haren erdoor komen naar mijn smaak. ;( . En ik had van de week ineens een emotionele uitbarsting omdat ik bang was dat I mij een oude moeder zal gaan vinden in vergelijking met moeders van vriendjes/vriendinnetjes. ;( . ;) .
pi_154598673
Ah franny dat hebben kinderen nog helemaal niet door. En voor haar ben jij haar moeder dus de leukste en liefste leeftijd maakt dan niks uit.
pi_154598712
Het is je niet aan te zien hoor Franny! O+ en, al is het schrale troost, ik word ook grijs. :'( :') /lurk
pi_154598847
Dat vraagt dan wel om een foto Franny.

Grijs nog niet zit ook niet in mijn genen om dat "jong" te worden. Schrale troost vriend heeft al heel lang grijze haren en die is iets jonger dan jij bent.
pi_154600025
Grijze haren kun je inderdaad al vanaf je twintigste krijgen als het tegenzit. Net als met kaal worden bij mannen. Dus dat zegt niet zoveel. Maar als je 40 word, zegt het ineens HEEL VEEL, dan zegt ALLES ineens heel veel. :P .

Dankje, Crumpette. O+ . Het kan erger denk ik ja, maar na je 40ste gaat het hard, geloof ik, dat verleppingsproces. :o . f-r, dit is een foto van I en mij paar maanden geleden. Mijn haar is nu wel een stuk korter, :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154600629
2 knappe dames O+
pi_154600742
Franny je ziet er jeugdig uit O+

En herken je gedachtes wel, ookal duurt dat hier nog een jaar voor ik 40 ben..
Vooral dat zal hij me niet oud vinden later in verhouding tot andere ouders.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 17:38:39 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154602702
Ik heb 'oude' ouders en het heeft me nooit iets uitgemaakt :Y
KuikenGuppy
pi_154602740
Ja, maarja, en dan? :D je doet er toch niks aan!
pi_154604572
BE en Chanty, ik kom jullie gewoon achterna :D

Nora is afgelopen maandag 1 geworden. Zaterdag gevierd (lekker in de tuin O+ ) en maandag zijn we voor het eerst met zijn drietjes naar Blijdorp geweest. Gelijk een abo aangeschaft, kunnen we wat vaker gaan. Nora vond er ook weinig aan had ik het idee dus we wachten misschien nog eventjes een maandje voordat we weer gaan.

We hadden een heel cool cadeau voor haar verzonnen (we hadden lang nagedacht en dus blij dat we wat hadden bedacht). Een driewieler met een stang eraan en een zonneschermpje bovenop. Staat ie gekocht en al in de gang, krijg ik een whatsapp van vriend dat hij met andere vrienen van ons er ook eentje hadden gekocht :') Enja, het is een beetje stom om de hunne terug te brengen, dus hebben we de onze teruggebracht. En nu weten we geen cadeautje, want mevrouw heeft al zoveel. Dus doen we een wat duurder kerstcadeautje of voor haar 2e verjaardag wat duurder.

Chanty, ik las dat L. een beetje blijft hangen qua gewicht en lengte. Ik vind het een lastig iets, want hij ziet er zo vrolijk en blij uit op de foto's. En hij ontwikkelt zich goed toch? Maar ik kan me goed voorstellen dat je je er naar bij voelt. Misschien via huisarts een verwijsbrief voor kinderarts? Of ben ik nu spuit 11? :*

En rozijntjes geef ik niet. Heb ze wel in de kast liggen, maar ik geef meestal als tussendoortje fruit of een koekje.

Franny, ik heb je vaak gelezen maar nog nooit gezien! Leuk!

Ook mooie foto van mini Ferrari :Y Mooie helderblauwe kijkers!

Nog eventjes een fotootje van mini:
  vrijdag 24 juli 2015 @ 20:33:22 #46
52229 Chanty
pi_154607258
Franny en BE jullie komen beide jeugdig over :* maar kan me wel voorstellen dat 40 een dingetje is. Vandaag 31 geworden en dat wil er bij mij ook nog niet in. Niet dat ik het erg vind om ouder te worden maar ik voel me gewoon nog geen 31 (hoe dat ook moge voelen). Denk maar zo: het is een getal maar het zegt niks over je gevoelsleeftijd :) en voor je kind maakt het helemaal niet uit.

Gefeliciteerd sun! Wat is ze groot geworden :D
En heb eerst een afspraak bij de arts van het cb en afhankelijk daarvan laat ik me idd doorverwijzen. Maar hij eet nu zo goed en verder ook als prima dus hij is vast gewoon klein van stuk.
pi_154618592
Nog gefeliciteerd Chanty!!

Idd. Mijn vroegere 2 buurjongens bleven lange tijd klein. Pas in hun puberteit maakten ze een groeispurt :) Komt vast goed! Al is het ook wel fijn om het er met een kundig iemand erover te hebben.

[ Bericht 43% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-07-2015 09:37:22 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 10:25:11 #48
73386 Fazz
onderweg
pi_154619141
Fijne verjaardag gehad Chanty? :)

Welkom Sun, je mini ook alweer 1 :o

Vandaag is Room's mini jarig dacht ik te lezen. Van harte *O*

Gisteren was F mee naar de tandarts. Hij moest echt heel hard huilen toen ik in de stoel ging liggen :'( Later toen vriend ging ook. Wat hij nou precies zo eng vond ben ik nog niet achter; de bewegende stoel, het mondkapje van de tandarts?? Eenmaal buiten was alles weer oke :D
  zaterdag 25 juli 2015 @ 11:32:14 #49
52229 Chanty
pi_154619960
Ahwwww wat sneu ;(

Ik heb niks gedaan aan mijn verjaardag. Was gewoon een dag zoals alle andere :p

Room gefeliciteerd :D
pi_154620068
Nog van harte, Chanty!

Fazz, sneu dat hij het eng vond. Hopelijk gaat het een volgende keer beter. Volgende keer dat mijn vriend een afspraak heeft, gaan I en ik ook mee, om te kijken hoe dat is.

Ik was zojuist even bij de Bijenkorf, dat vond ze helemaal te gek. Nijntje! Gruffalo!

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 25 juli 2015 @ 11:46:37 #51
52229 Chanty
pi_154620165
Ze is echt zo'n klein dametje O+
pi_154620381
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A :)

Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...

Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
pi_154623584
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nijntje is zo tof! Ik heb nog heel wat nijntje meisjeskleding op zolder liggen. Misschien binnenkort in V&A :)

Misschien dat iemand hier herkenning in heeft. We zijn op Nora haar verjaardag overgestapt op halfvolle melk. Aanvankelijk ging dat goed, totdat ze na een paar dagen melk weigerde. Zowel warm als koud, fles of rietjesbeker. Heb vanmorgen maar opvolgmelk gekocht in de hoop dat ze dat wel ging drinken, maar dat is ook niet het geval. Water drinkt ze wel uit rietjesbeker...

Gisteren heeft ze voor haar doen weinig gedronken en vandaag tot en met nu is het ook geen vette hap... Ze is wel levendig enzo... Misschien tandjes?
Kan vanalles zijn, is vanaf hier niet te zeggen. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. Melk is niet van levensbelang, dus als ze niet wil, dan niet.
pi_154623614
Fazz, oh jee dat belooft nog wat de tandarts...
Nog gefeliciteerd Chanty!
Welkom en nog gefeliciteerd Sun.

Sorry, ik ben niet helemaal bijgelezen. Leest wat lastig in de klapkar met windkracht 7 😄
Zeeland en vooral de camping zijn nog steeds top. B vermaakt zich opperbest en heeft veel contact met andere kindjes. Heerlijk om die interactie te zien. Wij waren bang dat het een watje werd, nu zien we elke dag met eigen ogen dat ze hem op het KDV niet voor niets 'binkie' noemen. Hij is voor niets en niemand bang.

Hij heeft een vriendinnetje op het veldje van 2 jaar, hele verhalen vertellen ze elkaar. Mooi om te zien! Het strand en de zee zijn wel echt favoriet trouwens. Alleen als ik de zee in ga, is het even paniek "waaaaw mamaaaaa". Nog steeds dikke vette genieten dus. (Maar kan iemand de windmachine uitzetten?)
pi_154634742
Exode wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben op de camping. Al kan ik me voorstellen dat vandaag even een mindere dag was door de storm. :o

Ik vertrek morgenochtend vroeg naar Frankrijk om daar tot en met vrijdag te kamperen (voor het eerst echt kamperen in een tent :o) samen met mijn grote L (en haar oom en tante). O+ Mijn man wil niet mee en blijft daarom thuis met T en S. Omdat we het L zo gunnen, omdat ze zo'n lieve zus is en zo goed haar best doet op school en gewoon omdat ze onze lieve grote is hebben we besloten dat ik en L toch 6 dagen mee gaan. *O*
Ik ben wel benieuwd hoe het mijn man zal vergaan komende week. T en S gaan wel 3 dagen naar het kdv, maar de overige dagen en het complete ochtend- en avondritueel zal hij toch in zijn eentje moeten doen. Ik vind het wel heel stoer van hem dat hij het aandurft, want het is echt wel pittig in je eentje. Je rent de hele dag van hot naar her met die twee. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, want mijn man is gewoon een superpapa, maar is vast afgedraaid als ik terugkom. :D
pi_154640076
Haai!
Wijbkomen jullie vergezellen! O is 1 jaar en met haar gewandel, praatjes, wijzende vingertje, "neeneenee", gedans, gezwaai, geklauter en het opzoeken van andere volwassenen en kinderen klaar om mee te doen met jullie grote kleintjes!

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Ps. Ik weet niet of ik veel mee zal posten-iets met werk en kind en druk enzo :P maar ik zal mn best doen. Gelukkig ligt het tempo hier een stukje lager :D
pi_154640084
Veel plezier Nikki!

Welkom met O Roomsnoes!
pi_154640366
Gefeliciteerd Room!
  zondag 26 juli 2015 @ 09:15:11 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154640381
Room gefeliciteerd *O*

Wij zijn gisteren naar Burgers Zoo geweest, zo leuk met een mini O+!
SPOILER
KuikenGuppy
pi_154640391
Sjees he Burd, da's ook wat!
Ik hoop dat er nog wat van te maken is.
Hoe zit dat eigenlijk verzekeringstechnisch? Wordt dit wel gedekt?
  zondag 26 juli 2015 @ 09:25:18 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154640430
Dat sowieso, gelukkig. Maar het hoe en wat qua aansprakelijkheid mag de verzekering verder uitzoeken ;).
KuikenGuppy
pi_154640605
Ahh Burd wat kut zeg! Maar jullie hebben niets dus gelukkig?! Gebeurd op de parkeerplaats?

Welkom Roomsnoes met je snoesje O+

Veel plezier Nikki!!
pi_154641250
Is het een bekend verschijnsel dat je armen krimpen na de zwangerschap?
Blazers die ik 1½ geleden niet aankon, want zwanger, en nu dus weer pas daar zijn ineens de mouwen veel te lang van :?
Ziet er zo stom uit :')
pi_154645881
Dat is gek, bf! :D .

Nikki, veel plezier! Stoer van je man dat hij het in z'n eentje gaat doen met jullie twee handenbindertjes. Erg tof dat jij even lekker op avontuur kunt met L. O+ . Echt respect voor hoe jullie dat doen!

Burd, dat is echt balen zeg. :o .

Hier in DH is het ook echt tekeer gegaan. En precies gisteren vierden mijn schoonouders hun 45-jarige huwelijk. We hadden een briljant plan: mijn vriend zou er 's ochtends al heen gaan (in buurt van Haarlem) om te helpen alles klaar te zetten voor het feest (en bbq). Ik zou dan 's middag met I met de trein naar Haarlem komen en hij zou ons ophalen van het station. Middenin in de storm heb ik toch de moed opgevat op stap te gaan. I in de tula op mijn rug richting station (het is maar vijf minuten lopen). Treinen naar Haarlem waren uitgevallen, maar het leek erop dat ik via Schiphol/Sloterdijk kon reizen. Dus hup, we gaan ervoor. Ik strandde in Leiden, :') . Heb een uur in diverse treinen richting Sloterdijk gezeten in afwachting voor vertrek, maar die vertrokken dus toch steeds niet. Dus na ruim een uur ben ik maar op de intercity terug naar DH gesprongen. Mijn vriend kon ons ook niet zomaar ophalen met de auto want reizen tussen A'dam en DH werd ook afgeraden ivm omgevallen bomen etc en dat zou ook weer een tijdje duren. Dus feest gemist. Thuis hebben I en ik als troost film gekeken, in onze feestoutfits.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:22:05 #65
52229 Chanty
pi_154650747
Hier geen kortere/ langere armen :P

Room ze is zo leuk O+

Burdie wat ontzettend vervelend van je auto na zo'n leuke dag :( Het ging gisteren ook echt enorm tekeer zeg.

Nikki ik heb nu al diep respect voor je vent _O_

Franny wel zuur dat je daardoor het feest moest missen -O- Wie verzint dit weer dan ook op 25 juli? :')
pi_154657126
Sunshine1982, welkom! :W
Wat toevallig van dat cadeau zeg! Zij heeft natuurlijk niet door dat ze een cadeautje mist, dus dan zou ik inderdaad ook gewoon met kerst een wat groter cadeau geven. Lijkt me trouwens wel heel leuk, zo'n loopfietsje die je vooruit kan duwen. Wij hebben er eentje zonder stang, en dan krijg ik na 3 minuten al last van mijn rug :P

Chanty nog gefeliciteerd! *O*

Fazz, wat sneu! (en wat lief dat hij dus blijkbaar zo begaan is met jullie O+)

Franny, wat heb je een wijze meid zeg, superleuke foto's! En wat balen van het feest...Thuis een filmpje kijken klinkt ook wel gezellig hoor ;)

Exode, wat fijn dat jullie zo aan het genieten zijn op de camping :)

NIKKI, wat klinkt dat gezellig: lekker de meiden op vakantie in Frankrijk en de mannen bewaken samen het thuisfront.

Room gefeliciteerd! *O* Mooi meid!
Dat speeltentje is echt ge-wel-dig O+

Burdie, jullie auto :o Balen is dat zeg.... Het komt allemaal wel weer goed natuurlijk en de verzekering zal het wel regelen, maar dat is echt niet tof na een leuk dag dierentuin.
pi_154657158
Wij zijn vandaag ook naar de dierentuin geweest (kleintje hier vlakbij). Het allerleukste was de glijbaan en de houten tractor :P

En we hebben een filmpje gemaakt met L's ontwikkeling van het afgelopen jaar, ik heb hem al 80x gekeken denk ik :@ Wat groeien ze toch ongelofelijk dat eerste jaar.
pi_154667655
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:40 schreef Dyre het volgende:
Wij zijn vandaag ook naar de dierentuin geweest (kleintje hier vlakbij). Het allerleukste was de glijbaan en de houten tractor :P

En we hebben een filmpje gemaakt met L's ontwikkeling van het afgelopen jaar, ik heb hem al 80x gekeken denk ik :@ Wat groeien ze toch ongelofelijk dat eerste jaar.
Nou dat bedacht ik mij gisteren ook... ongelooflijk hoe ze in een jaar van mega-afhankelijke mini baby uitgroeien tot een selluf doen dreumes met een heel eigen karaktertje... O+

Maar ik heb nog 4 dagen n baby dus :W
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 juli 2015 @ 09:42:21 #69
73386 Fazz
onderweg
pi_154668011
Fijne vakantie Nikki! Echt super dat je zo met L weg kunt O+ Gaat echt wel goed komen met je mannen thuis ;)

Burd, wat een schrik zeg :o Gelukkig zaten jullie er niet....

Franny, dat is wel balen om zo het feestje te missen -O-

Room, welkom O+

Hier een spook dreumes vannacht :? Dat was lang geleden. Hij had geen dorst maar werd wel steeds wakker en huilde. Misschien toch was last van z'n prikken? De arts bij het CB zei dat de kans groot was dat hij binnen een week ziekig zou worden :{
Vanochtend was meneer natuurlijk wel in diepe rust terwijl hij toch echt moest drinken voordat ik de deur uitging }:| Iets later op werk dan maar...
pi_154672489
Hee, vervelend die prikken. Dat de kans groot is dat hij ziekig wordt, klinkt ook niet heel opbeurend, Fazz. Het zijn wel prikken waar kindjes wat last van kunnen krijgen ja. Bij I bleef het bij wat rode uitslag. Hopelijk valt het bij jullie verder ook mee en slaapt hij vannacht gewoon weer lekker.

Room, ook nog welkom trouwens!!

Vanochtend waren I en ik naar het kinderboekenmuseum. Dat was wel een groot succes! Kan het iedereen aanraden. Wat wel jammer is: ze zijn nu in de vakantie alleen op maandag open, geloof ik. Maar mocht iemand de komende maand nog willen gaan, ik ben wel in voor een mini-meet daar. Het is heel dichtbij voor mij.

I wordt dus brandweervrouw. :7 .

SPOILER
  maandag 27 juli 2015 @ 13:36:14 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154672840
Kinderboekenmuseum is leuk! :Y
Hij is gewoon de hele week open, hoor :) In de schoolvakanties zijn ze alleen óók op maandag open, anders alleen dinsdag t/m zondag.

Ik kom hier even officieel afzwaaien. Nora is afgelopen woensdag een heuse peuter geworden!
En hoewel ik hier niet meer zo vaak reageerde, wil ik toch even gedag zeggen. Tot in het peutertopic! :W

[ Bericht 17% gewijzigd door Sylver_ op 27-07-2015 21:46:25 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154674070
Ah oke, Sylver, ik vond het al zo raar. Het staat zo op de website:

Van zaterdag 4 juli tot en met zondag 30 augustus is het zomervakantie in het Kinderboekenmuseum. In de zomervakantie is het museum wel geopend op maandagen.

Dus ik las het als: in de vakantie zijn we dicht, maar wel open op maandagen. 8)7 .

Nog van harte met Nora, *O* .
  maandag 27 juli 2015 @ 14:24:26 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154674190
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:20 schreef Franny_G het volgende:
Ah oke, Sylver, ik vond het al zo raar. Het staat zo op de website:

Van zaterdag 4 juli tot en met zondag 30 augustus is het zomervakantie in het Kinderboekenmuseum. In de zomervakantie is het museum wel geopend op maandagen.

Dus ik las het als: in de vakantie zijn we dicht, maar wel open op maandagen. 8)7 .

Nog van harte met Nora, *O* .
/ontlurkt

Zo heb ik dat ook gelezen gister :D. Wij twijfelden om er naar toe te gaan maar door dat zinnetje ging ik er van uit dat ze dicht waren op zondag! Het lijkt me wel superleuk daar :)
pi_154674298
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:24 schreef Franny_G het volgende:
Hee, vervelend die prikken. Dat de kans groot is dat hij ziekig wordt, klinkt ook niet heel opbeurend, Fazz. Het zijn wel prikken waar kindjes wat last van kunnen krijgen ja. Bij I bleef het bij wat rode uitslag. Hopelijk valt het bij jullie verder ook mee en slaapt hij vannacht gewoon weer lekker.

Room, ook nog welkom trouwens!!

Vanochtend waren I en ik naar het kinderboekenmuseum. Dat was wel een groot succes! Kan het iedereen aanraden. Wat wel jammer is: ze zijn nu in de vakantie alleen op maandag open, geloof ik. Maar mocht iemand de komende maand nog willen gaan, ik ben wel in voor een mini-meet daar. Het is heel dichtbij voor mij.

I wordt dus brandweervrouw. :7 .

SPOILER
Leuk!
Misschien volgende week donderdag?
pi_154674771
Maandag en woensdag zou ik kunnen, bf!

I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij. :@ . Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:02:24 #76
73386 Fazz
onderweg
pi_154675077
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:

I is wel heel assertief, heb ik gezien. Andere kindjes die hetzelfde willen als zij duwt ze zo weg, ook als die kindjes twee keer zo groot zijn als zij. En sommigen kijken er dan ook heel beteuterd bij. :@ . Dus vandaag een paar keer 'ingegrepen' en I proberen duidelijk te maken dat andere kindjes ook mogen wat zij mag. Dat accepteert ze gelukkig dan wel vrij snel.
Herkenbaar Franny! F doet dat ook :o ik heb echt verbaasd gekeken hoe dat ging, en me afgevraagd waar hij dat nou geleerd had :+

Is dat museum al leuk voor F met z'n 14,5 maand denk je? :)
pi_154675225
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:

Jammer! Ik moet weer werken vanaf volgende week en deze week gaat me niet meer lukken -O-
pi_154675297
Ja, het lijkt me dat het voor F. ook al heel leuk is. Vooral dit is geweldig:

http://www.kinderboekenmu(...)BC-met-de-dieren-mee

Er staat bij voor kinderen vanaf twee jaar, maar ik denk dat het voor alle kindjes die al lekker kunnen kruipen en een beetje lopen en klimmen leuk is, want ze zien zoveel mooie dingen.

Toen I moe was, vond ze alle portretten die een verdieping daaronder hangen van Nederlandse schrijvers ook heel interessant. 8-) .

bf, dat is jammer inderdaad. Maar misschien nog eens in het weekend?
pi_154675396
Het klinkt echt heel leuk!
Ik ga toch eens op zoek naar meer van dit soort dingen.
Nijntje museum zag ik ook al voorbij komen.

Weekend is ook prima.
Ik kan alleen pas 22 augustus weer -O-
pi_154675458
Het klinkt erg leuk dat museum helaas echt niet in de buurt voor mij. Al kan ik ze dan wel mijn roots laten zien is het wel een heel duur dagje. Al ben ik zaterdag wel in Scheveningen maar dan zonder kinderen.

Mijn arme dreumes zit verstopt echt zo zielig ze huilt ook echt en zegt poep auw maar er komt niets. Ha is er vandaag niet dus morgen sta ik er maar op de stoep denk dan een verwijzing wel een goed idee is. En we gaan natuurlijk nog strikter op d'r voeding letten.

Ze lijkt helemaal niet op mij maar dit heeft ze helaas wel van mij geërfd ik huil dus telkens met haar mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')