abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154566864
Laatst probeerde ik ergens heen te rijden waar ik nog nooit was geweest en ik verdwaalde hopeloos. Zelfs als ik een papieren map bij me had, denk ik dat het moeizaam was geweest.

Wie navigeert hier overal naartoe met gemak zonder gps? of kan met een blik op een kaart moeiteloos naar de juiste adres rijden?
pi_154567044
10 jaar moeten doen zonder tom-tom,onthoud wel dat er in iedere plaats kort na het bord bebouwde kom een plattegrond staat.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:13:42 #3
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_154567045
Vraag:

Ben je een vrouw of een Aziaat? :')
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
pi_154567105
Op de borden naar de plaats rijden, daar bij binnenkomst even op de infokaart kijken waar je precies moet zijn.

Fuck, ik ben vorige week op de borden naar een klein kutplaatsje in het Zwarte Woud gereden.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:16:37 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567129
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Zelfs als ik een papieren map bij me had, denk ik dat het moeizaam was geweest.
Een map heb je ook niet zoveel aan, tenzij je een kaart in de map hebt zitten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154567141
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik was die grap aan het maken en toen dacht ik... mehhh... fuck it :')
pi_154567313
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:15 schreef stbabylon het volgende:
Op de borden naar de plaats rijden, daar bij binnenkomst even op de infokaart kijken waar je precies moet zijn.
Dit.
Eventueel, als je niet precies weet waar de plaats is, van tevoren op de kaart kijken en een globale route bepalen naar een grote plaats die er in de buurt ligt.
Zo moeilijk is het niet.

En navigatie gaat ook lang niet altijd goed:
In mijn vorige baan heb ik rond 10 uur 's avonds gesproken met iemand die met zijn gezin ergens in noord Italië in de bergen stond in een dorpje waar ze een hotel geboekt hadden.
Bleek dat er 300 km naar het zuiden een dorpje was met precies dezelfde naam. En dáár hadden ze dus het hotel geboekt.
Daar sta je dan 's avonds met 2 kleine kinderen zonder hotel. Dumbass.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:28:15 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik was die grap aan het maken en toen dacht ik... mehhh... fuck it :')
Geen grap te slecht.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_154567506
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Wie navigeert hier overal naartoe met gemak zonder gps? of kan met een blik op een kaart moeiteloos naar de juiste adres rijden?
Ik. Voor mijn werk rij ik veel en kom ik op heel veel plekken. Vaak midden in steden, cq volksbuurtjes.
Eenmaal bij X geweest weet ik de volgende keer hoe ik er moet komen, zonder problemen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:17 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_154567801
Precies in 1 keer een stad in red ik niet, maar globaal moet wel lukken.
Kwestie van vaak doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:28 #11
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_154567810
Ik. Heb dan wel geen rijbewijs, maar na 1x (mee)rijden weet ik de weg wel
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_154567872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:40 schreef broccoli. het volgende:
Ik. Heb dan wel geen rijbewijs, maar na 1x (mee)rijden weet ik de weg wel
Je geslacht staat verkeerd, staat op vrouw.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:44:25 #13
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154567923
In Nederland rij je overal zo naartoe dankzij bewegwijzering en Infoborden, in het buitenland heb ik wel een kaart nodig. Ik vraag me vooral heel erg af hoe mensen vroeger zonder Internet wisten wat ze moesten doen als ze met de bus ergens naartoe wilden.

GPS bleek overigens wel geniaal toen ik me door de medinas van Fes en Marrakesh probeerde te navigeren.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:46:18 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_154567969
Ben door heel west europa gereden voor mijn werk met niets meer dan een stratenboek, genoeg kaarten en een mond om te vragen als je het echt niet meer wist. En dat doe ik eigenlijk nog steeds :P

Zit soms met verbazing te kijken naar de huidige generatie die geen moment zonder navigatie kan en dat ding permanent aan heeft staan :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_154568207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
Ben door heel west europa gereden voor mijn werk met niets meer dan een stratenboek, genoeg kaarten en een mond om te vragen als je het echt niet meer wist. En dat doe ik eigenlijk nog steeds :P

Zit soms met verbazing te kijken naar de huidige generatie die geen moment zonder navigatie kan en dat ding permanent aan heeft staan :')
Kaartlezen moet je ook gewoon leren. Als je dat kunt krijg je ook gewoon gevoel voor hoe wegennetten en steden in elkaar zitten, en je let op omgevingskenmerken en herkenningspunten. Mijn pa kon gewoon de weg vinden in of andere Duitse stad waar die dertig jaar daarvoor een keer was geweest, de structuur van een stratenplan verandert zelden dramatisch.

Ik ben nu blij dat ik dat ooit in de vingers heb gekregen, maar als toen al navigatiemiddelen beschikbaar waren had ik die moeite ook niet gedaan denk ik. Ik heb het richtinggevoel van een vrouw namelijk, dus vanzelf ging het allemaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154568248
"Ik kon niet van Utrecht naar Amsterdam rijden"
"Oh, lag de A2 eruit?"
"Nee, mijn TomTom is stuk"

Het gaat gebeuren mensen, reken er maar op!
pi_154568250
Oriëntatiegevoel en borden lezen. Dan kom je overal.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_154568278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Kaartlezen moet je ook gewoon leren.
Dat dus.

Zo lang bestaat die navigatie nog niet. Ook met gps kijk ik meer naar het kaartje dan naar de aanduidingen. Het grote voordeel is wel dat er altijd aangegeven staat waar je zelf bent.
pi_154568340
Zelfs na 10 keer rijden van een langer stukje heb ik nog een TomTom nodig.
Ik verdwaal nog in me eigen 86m² grote woning als ik niet oplet :(
To tea or not to tea, only coffee matters.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:02:46 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_154568370
quote:

[..]

Kaartlezen moet je ook gewoon leren. Als je dat kunt krijg je ook gewoon gevoel voor hoe wegennetten en steden in elkaar zitten, en je let op omgevingskenmerken en herkenningspunten. Mijn pa kon gewoon de weg vinden in of andere Duitse stad waar die dertig jaar daarvoor een keer was geweest, de structuur van een stratenplan verandert zelden dramatisch.

Ik ben nu blij dat ik dat ooit in de vingers heb gekregen, maar als toen al navigatiemiddelen beschikbaar waren had ik die moeite ook niet gedaan denk ik. Ik heb het richtinggevoel van een vrouw namelijk, dus vanzelf ging het allemaal niet.
Kaartlezen maakte destijds nog deel uit van de theorie van het C-rijbewijs :D

Maar ik vond het voor die tijd al leuk om kaart te lezen en da's nog steeds zo. Maak graag lange wandeltochten in de Ardennen, doe ik nog steeds op een stafkaart, is nog een beetje een uitdaging :P
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:04:02 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154568393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:

Mwah, ik heb (had, hij is nu stuk) hem ook regelmatig aanstaan heen en weer van werk, maar voornamelijk omdat de snelheid nauwkeuriger wordt aangegeven en ik een betere indicatie heb hoe lang ik nog onderweg ben.
pi_154568445
Niet kunnen rijden zonder navigatie :') Gewoon borden volgen van bestemming of anders vragen. Kaartlezen moet eigenlijk standaard onderdeel worden van rijlessen. Zie vaak genoeg dat mensen vandaag de dag veel rijlessen krijgen met navigatie :|W
pi_154568510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat dus.

Zo lang bestaat die navigatie nog niet. Ook met gps kijk ik meer naar het kaartje dan naar de aanduidingen. Het grote voordeel is wel dat er altijd aangegeven staat waar je zelf bent.
Ik moet bekennen dat ik de neiging heb om de kaart te draaien in de rijrichting mij niet vreemd is. Maar dat leer je gewoon af, dat moet je in je hoofd doen, niet met je handen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:58 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_154568590
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mwah, ik heb (had, hij is nu stuk) hem ook regelmatig aanstaan heen en weer van werk, maar voornamelijk omdat de snelheid nauwkeuriger wordt aangegeven en ik een betere indicatie heb hoe lang ik nog onderweg ben.
Voor dat soort dingen, zeker als je zakelijk onderweg bent kan het handig zijn :Y

Maar voor de rest is er geen excuus :P
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:11:52 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_154568620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:05 schreef Viro het volgende:
Niet kunnen rijden zonder navigatie :') Gewoon borden volgen van bestemming of anders vragen. Kaartlezen moet eigenlijk standaard onderdeel worden van rijlessen. Zie vaak genoeg dat mensen vandaag de dag veel rijlessen krijgen met navigatie :|W
Is toch ook verplicht tegenwoordig dat je moet kunnen omgaan en rijden met navigatie :')
pi_154568703
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Altijd aan om te laten waarschuwen voor flitspalen
pi_154568984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

Is toch ook verplicht tegenwoordig dat je moet kunnen omgaan en rijden met navigatie :')
Volgens mij wel, slaat helemaal nergens op. Straks is er een hele generatie dat alleen kijkt naar de navigatie ipv let op de weg.
pi_154569175
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:24 schreef Viro het volgende:

[..]

Volgens mij wel, slaat helemaal nergens op. Straks is er een hele generatie dat alleen kijkt naar de navigatie ipv let op de weg.
Over tien jaar stel je alleen nog maar de gps in en ga je achterover zitten. Proeven in het 'veld' lopen al.
pi_154569252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Over tien jaar stel je alleen nog maar de gps in en ga je achterover zitten. Proeven in het 'veld' lopen al.
Moet er niet aan denken, zelf rijden is veel leuker.
pi_154569378
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Viro het volgende:

[..]

Na dertig plus jaar gaat de lol er een beetje af moet ik zeggen. Ondanks of dankzij de ervaring zie je ook beter het risico van je eigen fouten. Ja, zelfs ik maat maak fouten.
pi_154569570
misschien moet ik eens een keer leren waar al die nummers en letters voor staan... en onthouden waar a2 en s100 ofzo heen gaat.
pi_154569693
Mijn probleem is dat ik het vaak beter denk te weten dan mijn Sygic. Als ik 'linksaf' wordt gestuurd, dan heb ik soms het gevoel dan 'rechstaf' sneller is. Ik zet Sygic dan uit en volg mijn eigen weg. Waardoor ik vervolgens hopeloos verdwaal en vervolgens Sygic weer nodig heb om me te redden.
pi_154569834
Ik kijk altijd even op de papieren kaart als ik ergens heen ga. Heel vaak word je bij een omleiding de verkeerde kant op gestuurd zodat je een omweg moet maken. en als je dan naar je GPS-ding moet luisteren word je helemaal knettergek :D
🐱
pi_154570017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Na dertig plus jaar gaat de lol er een beetje af moet ik zeggen. Ondanks of dankzij de ervaring zie je ook beter het risico van je eigen fouten. Ja, zelfs ik maat maak fouten.
Iedereen maakt fouten, fouten worden nog sneller gemaakt zodra je jouw aandacht moet verdelen tussen rijden en navigatie.
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:08:16 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_154570268
quote:

[..]

Mijn pa kon gewoon de weg vinden in of andere Duitse stad waar die dertig jaar daarvoor een keer was geweest, de structuur van een stratenplan verandert zelden dramatisch.
Dramatisch kan je niet in deze context gebruiken (tenzij je doelt op bombardementen). Is een zeer lelijk anglicisme. Zie deze site: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/anglicismen

Voortaan niet meer doen, ok :) ?
2000 light years from home
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:12:10 #36
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_154570397
Ontopic. Mensen die blij zijn dat ze zo goed kunnen kaartlezen: stoer man :'). Lekker boeiend allemaal. Gewoon de navigatie aan, apparaat is er niet voor niks.

Tijdens rijlessen moet je niet om kunnen gaan met de navigatie, je moet zelfstandig/autonoom kunnen rijden. Dat is wat anders.
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:14:19 #37
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_154570479
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:32 schreef Viro het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot het zover is. Menselijke factor uitschakelen betekent vele malen betere doorstroming in het verkeer en hogere veiligheid. In de spits in 30 minuten van Rotterdam naar Amsterdam terwijl je in je (eigen?) auto lekker op je gemak ontbijt of je sokken aantrekt. Heerlijk.
pi_154571192
Ik kan best zonder navigatie rijden, maar omdat ik voor m'n werk echt het hele land door rijdt, vind ik met veel relaxter.

Heel af en toe kijken, vooral in van die middle-of-nowhere dorpjes is het wel handig.
pi_154571534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Klonk het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen, zeker als je zakelijk onderweg bent kan het handig zijn :Y

Maar voor de rest is er geen excuus :P
Sommigen gebruiken dat ding wekenlang totdat ze eindelijk de weg van huis naar hun vaste werkplek weten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_154571813
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:08 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dramatisch kan je niet in deze context gebruiken (tenzij je doelt op bombardementen). Is een zeer lelijk anglicisme. Zie deze site: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/anglicismen

Voortaan niet meer doen, ok :) ?
Nee, het is uitstekend gelukt om het in die context te gebruiken. Het probleem is hier dat veel Nederlanders in tegenstelling tot de Engelsen het drama verwarren met de tragedie, maar een drama is niet per se een treurspel en een dramatische gebeurtenis daarmee ook niet per se een treurige gebeurtenis. Als ik dat had bedoeld had ik wel gesproken van een tragische verandering. Nou ben ik niet zo geobsedeerd als Onze Taal met het koste wat het kost vermijden van misverstanden, en zeker niet wanneer die gebaseerd op een beperkt begrip van de betekenis van woorden, maar ik wil daar in bepaalde situaties best rekening mee houden. Hier was niet alleen geen sprake van een dergelijke situatie, het kon in deze context ook helemaal niet tot een misverstand leiden.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:12 schreef Merkie het volgende:
Ontopic. Mensen die blij zijn dat ze zo goed kunnen kaartlezen: stoer man :'). Lekker boeiend allemaal. Gewoon de navigatie aan, apparaat is er niet voor niks.
Of het is er niet, dat kan ook nog. Maar zoals een oplettende lezer had opgemerkt ging het er hier niet alleen om of navigatie-apparatuur handig is, maar of je er wel van afhankelijk wil zijn en of daardoor in het algemeen handige vaardigheden verloren gaan.

quote:
Tijdens rijlessen moet hoef je niet om kunnen gaan met de navigatie, je moet zelfstandig/autonoom kunnen rijden. Dat is wat anders.
Je kunt je inderdaad afvragen hoe zelfstandig je kunt rijden als je afhankelijk bent van navigatie-apparatuur, niet te verwarren met navigatie overigens, dat kan ook met kaart of uit je hoofd.
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:20:04 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_154572667
quote:

Tijdens rijlessen moet je niet om kunnen gaan met de navigatie, je moet zelfstandig/autonoom kunnen rijden. Dat is wat anders.
Niet helemaal correct, een examinator kan er voor kiezen om dat te doen en de verhalen die ik hoor uit de praktijk gebeurt dat vrijwel altijd.

quote:
Vanaf 1 september 2011 moet iedere lesauto waarmee een praktijkexamen voor het rijbewijs B wordt afgenomen uitgerust zijn met een goed werkend navigatiesysteem. Hiermee kan de examinator van het CBR er voor kiezen de examenkandidaten -gedurende een bepaalde tijd of afstand- zelfstandig een route te laten rijden met gebruik van het navigatiesysteem in de lesauto.
http://auto-en-vervoer.in(...)-in-de-les-auto.html
pi_154575370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef emil23 het volgende:
Mijn probleem is dat ik het vaak beter denk te weten dan mijn Sygic. Als ik 'linksaf' wordt gestuurd, dan heb ik soms het gevoel dan 'rechstaf' sneller is. Ik zet Sygic dan uit en volg mijn eigen weg. Waardoor ik vervolgens hopeloos verdwaal en vervolgens Sygic weer nodig heb om me te redden.
Heerlijk!!
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:12:42 #43
405257 Fred0w
Life is Music
pi_154575409
Hoe deden ze dat vroeger dan?
pi_154575450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:12 schreef Fred0w het volgende:
Hoe deden ze dat vroeger dan?
Toen had je niet zoveel wegen net als in Zwitserland daar kun je bijna niet verdwalen
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:15:18 #45
405257 Fred0w
Life is Music
pi_154575469
quote:
Ik heb wel enkele rijlessen gehad met navigatie, al rijdend door een drukke stad.
Tegenwoordig zit dat in het pakket volgens mij.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:39:58 #46
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_154576103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

Niet helemaal correct, een examinator kan er voor kiezen om dat te doen en de verhalen die ik hoor uit de praktijk gebeurt dat vrijwel altijd.

[..]

http://auto-en-vervoer.in(...)-in-de-les-auto.html
Dat klopt, maar het doel is dus zelfstandig en autonoom kunnen rijden. Niet de ins en outs van een navigatiesysteem kunnen weten. Vind ik toch wel wezenlijk anders.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is uitstekend gelukt om het in die context te gebruiken. Het probleem is hier dat veel Nederlanders in tegenstelling tot de Engelsen het drama verwarren met de tragedie, maar een drama is niet per se een treurspel en een dramatische gebeurtenis daarmee ook niet per se een treurige gebeurtenis. Als ik dat had bedoeld had ik wel gesproken van een tragische verandering. Nou ben ik niet zo geobsedeerd als Onze Taal met het koste wat het kost vermijden van misverstanden, en zeker niet wanneer die gebaseerd op een beperkt begrip van de betekenis van woorden, maar ik wil daar in bepaalde situaties best rekening mee houden. Hier was niet alleen geen sprake van een dergelijke situatie, het kon in deze context ook helemaal niet tot een misverstand leiden.
Ik ga erover nadenken. Ik weet nog niet of ik het met je eens ben, ondanks dat je wel steekhoudende argumenten hebt.
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:05:07 #47
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_154576775
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je geslacht staat verkeerd, staat op vrouw.
Om het stereotype te bevestigen: Ik kan niet kaartlezen.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_154578832
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')