Een map heb je ook niet zoveel aan, tenzij je een kaart in de map hebt zitten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Zelfs als ik een papieren map bij me had, denk ik dat het moeizaam was geweest.
Ik was die grap aan het maken en toen dacht ik... mehhh... fuck itquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een map heb je ook niet zoveel aan, tenzij je een kaart in de map hebt zitten.
Dit.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:15 schreef stbabylon het volgende:
Op de borden naar de plaats rijden, daar bij binnenkomst even op de infokaart kijken waar je precies moet zijn.
Geen grap te slecht.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik was die grap aan het maken en toen dacht ik... mehhh... fuck it
Ik. Voor mijn werk rij ik veel en kom ik op heel veel plekken. Vaak midden in steden, cq volksbuurtjes.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:05 schreef wiskundenoob het volgende:
Wie navigeert hier overal naartoe met gemak zonder gps? of kan met een blik op een kaart moeiteloos naar de juiste adres rijden?
Je geslacht staat verkeerd, staat op vrouw.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:40 schreef broccoli. het volgende:
Ik. Heb dan wel geen rijbewijs, maar na 1x (mee)rijden weet ik de weg wel
Kaartlezen moet je ook gewoon leren. Als je dat kunt krijg je ook gewoon gevoel voor hoe wegennetten en steden in elkaar zitten, en je let op omgevingskenmerken en herkenningspunten. Mijn pa kon gewoon de weg vinden in of andere Duitse stad waar die dertig jaar daarvoor een keer was geweest, de structuur van een stratenplan verandert zelden dramatisch.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
Ben door heel west europa gereden voor mijn werk met niets meer dan een stratenboek, genoeg kaarten en een mond om te vragen als je het echt niet meer wist. En dat doe ik eigenlijk nog steeds
Zit soms met verbazing te kijken naar de huidige generatie die geen moment zonder navigatie kan en dat ding permanent aan heeft staan
Dat dus.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Kaartlezen moet je ook gewoon leren.
Kaartlezen maakte destijds nog deel uit van de theorie van het C-rijbewijsquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kaartlezen moet je ook gewoon leren. Als je dat kunt krijg je ook gewoon gevoel voor hoe wegennetten en steden in elkaar zitten, en je let op omgevingskenmerken en herkenningspunten. Mijn pa kon gewoon de weg vinden in of andere Duitse stad waar die dertig jaar daarvoor een keer was geweest, de structuur van een stratenplan verandert zelden dramatisch.
Ik ben nu blij dat ik dat ooit in de vingers heb gekregen, maar als toen al navigatiemiddelen beschikbaar waren had ik die moeite ook niet gedaan denk ik. Ik heb het richtinggevoel van een vrouw namelijk, dus vanzelf ging het allemaal niet.
Mwah, ik heb (had, hij is nu stuk) hem ook regelmatig aanstaan heen en weer van werk, maar voornamelijk omdat de snelheid nauwkeuriger wordt aangegeven en ik een betere indicatie heb hoe lang ik nog onderweg ben.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Klonk het volgende:
Zit soms met verbazing te kijken naar de huidige generatie die geen moment zonder navigatie kan en dat ding permanent aan heeft staan
Ik moet bekennen dat ik de neiging heb om de kaart te draaien in de rijrichting mij niet vreemd is. Maar dat leer je gewoon af, dat moet je in je hoofd doen, niet met je handen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat dus.
Zo lang bestaat die navigatie nog niet. Ook met gps kijk ik meer naar het kaartje dan naar de aanduidingen. Het grote voordeel is wel dat er altijd aangegeven staat waar je zelf bent.
Voor dat soort dingen, zeker als je zakelijk onderweg bent kan het handig zijnquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwah, ik heb (had, hij is nu stuk) hem ook regelmatig aanstaan heen en weer van werk, maar voornamelijk omdat de snelheid nauwkeuriger wordt aangegeven en ik een betere indicatie heb hoe lang ik nog onderweg ben.
Is toch ook verplicht tegenwoordig dat je moet kunnen omgaan en rijden met navigatiequote:Op donderdag 23 juli 2015 15:05 schreef Viro het volgende:
Niet kunnen rijden zonder navigatieGewoon borden volgen van bestemming of anders vragen. Kaartlezen moet eigenlijk standaard onderdeel worden van rijlessen. Zie vaak genoeg dat mensen vandaag de dag veel rijlessen krijgen met navigatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |