abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154568406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

God vindt incest wel degelijk een probleem. De kinderen die uit die incest geboren werden, waren namelijk de stamvaders van de aartsvijanden van de Israëlieten.
Het begon allemaal met Adam en Eva, dat maakt in principe elke relatie een incest relatie. En heb je een Bijbelcitaat waaruit die bewering blijkt?
quote:
[..]
Leviticus geldt volgens de meeste christenen niet meer. Jammer joh, toch goed geprobeerd.
Graag een Bijbelcitaat waaruit dit blijkt want volgens mij zuig je dit uit je duim.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:06:08 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154568452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

En dit verbaast mij zo. Je zou juist in een Christelijk gezin verwachten dat deze zaken helemaal geen taboe zijn. De Bijbel staat incest en huiselijk geweld namelijk gewoon toe of beveelt het zelfs. (zie o.a. Proverbs 13:24) Voor dat huiselijk geweld geldt overigens wel dat het de man moet zijn die het geweld toepast, als de vrouw of de kinderen geweld gaan gebruiken is God het daar meestal niet mee eens.

En dan maakt het niet uit of je vrouw en kinderen je haten, dat is zelfs een vereiste als je een volgeling van Jezus wilt zijn (Luke 14:26).
Typisch dat je naar de King James-Bijbel verwijst. In de Nederlandstalige Bijbel op diezelfde site zijn die verzen namelijk heel anders.

Bovendien doe je precies wat christenen ook doen:
pi_154568526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Typisch dat je naar de King James-Bijbel verwijst. In de Nederlandstalige Bijbel op diezelfde site zijn die verzen namelijk heel anders.

Bovendien doe je precies wat christenen ook doen:
De King James Versie staat internationaal bekend als een zeer volledige en zeer authentieke vertaling. Dat jij in de kinderbijbel deze citaten niet terug kan vinden verbaast mij niet. De StatenBijbel komt nog het meest in de buurt maar ik hou het graag bij de algemeen erkende en geaccepteerde versie.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:11:35 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154568612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:04 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Het begon allemaal met Adam en Eva, dat maakt in principe elke relatie een incest relatie. En heb je een Bijbelcitaat waaruit die bewering blijkt?
Genesis 19:37-38
quote:
[..]

Graag een Bijbelcitaat waaruit dit blijkt want volgens mij zuig je dit uit je duim.
Romeinen 10:4, Efeziërs 2:15.
pi_154568754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef Miljenik het volgende:
Die man heeft maar 4 jaar gevangenisstraf gekregen!!!?? Voor een overval krijg je in NL bijna 6 jaar en voor dit maar 4? Ze zouden hem af moet maken hij is gestoord dit doe je je kinderen niet aan !!!!
Nee, hij is nog helemaal niet veroordeeld. De eis is hetzij 8 jaar cel, hetzij 4 jaar cel met TBS. En TBS kan oneindig verlengd worden, als het niet verantwoord is hem vrij te laten.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:21:27 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154568902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:08 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

De King James Versie staat internationaal bekend als een zeer volledige en zeer authentieke vertaling.
Dat is niet waar. De KJV is een vertaling van de textus receptus van ca. 1600 (i.e., de tekst die in de meeste manuscripten voorkwam die ze toen kenden), deels gebaseerd op secundaire bronnen (i.e., de Septuagint), vertaald door mensen die het Hebreeuws niet goed beheersen en politiek gemotiveerd. Bovendien is het Engels van 400 jaar oud. Daar hebben veel moedertaalsprekers al moeite mee, laat staan ESL-sprekers als wij.
pi_154568944
Ja, super relevant. Gaan we nu een hele discussie houden over Bijbelvertalingen enkel en alleen omdat het woordje 'religieus' in het nieuwsbericht voorkomt?
pi_154569027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

bron
Zelden gelezen over zo'n walgelijke vorm van kindermishandeling. Knap staaltje van falende hulpverlening
kortzichtig om te doen alsof de hulpverlening er iets aan kan doen, die kunnen niet alles oplossen mocht het je nog niet opgevallen zijn. blijkbaar zijn ze 10 jaar bezig geweest om de vinger hier achter te krijgen. ik heb een dergelijke situatie van heel dichtbij meegemaakt, ook kerkelijk gezin wat elke 5 jaar verhuisde. op het moment dat de omgeving erachter kwam dat papa een smerige pedo was die zijn eigen kinderen verkrachtte zorgde de kerk voor een nieuw dorp om hem te stallen zodat hij lekker zijn gang kon gaan. lang leve de kerk.

ontopic:
hij zal wel wegkomen met 20 uur schoffelen :r zulke mensen moeten ze direct castreren en 20 jaar uit de maatschappij halen.
pi_154569100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Genesis 19:37-38

Hieruit blijkt helemaal niet dat Lot de wetten uit de Bijbel heeft overtreden, en dat is toch wel een vereiste om te kunnen stellen dat het van God niet mag.
quote:
Romeinen 10:4, Efeziërs 2:15.
Dat is pas later, na de vervoering.

Het vers dat jij zoekt is Matthew 5:17-18, hier staat dat ook nog eens uitgelegd.

Zeker vers 18 is duidelijk: Hierin zegt Jezus persoonlijk: ¨For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.¨

Dat lijkt mij toch duidelijk.
pi_154569195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:28 schreef RolandArthur het volgende:
Fijn. Ben je nu klaar?
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:31:09 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154569200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:28 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Hieruit blijkt helemaal niet dat Lot de wetten uit de Bijbel heeft overtreden, en dat is toch wel een vereiste om te kunnen stellen dat het van God niet mag.
Tuurlijk joh. God vond dat helemaal te gek, het was toeval dat die twee meiden de stamvaders van de aartsvijanden van de Israëlieten baarden.
quote:
[..]

Dat is pas later, na de vervoering.

Het vers dat jij zoekt is Matthew 5:17-18, hier staat dat ook nog eens uitgelegd.

Zeker vers 18 is duidelijk: Hierin zegt Jezus persoonlijk: ¨For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.¨

Ik geef er geen fuck om hoe het jou schijnt. De vraag was wat christenen ervan vinden. :)
pi_154569285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De vraag was wat christenen ervan vinden. :)
Nee, dat vroeg helemaal niemand. Hou op met die onzin. Alleen omdat er iets over religie in het berichtje stond. 8)7
pi_154569308
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Fijn. Ben je nu klaar?
Ik zal stoppen met mijn domme getrol. Rest mij nog één ding te zeggen: Ik hoop toch zo graag dat deze vader tussen de rest van de gevangenispopulatie terecht komt en een Stokxje overkomt. })
pi_154569349
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Religie is anders een vrij populaire motivatie als het gaat om het doen van debiele dingen.
Dat snap ik, maar als er een andere reden wordt weergegeven (in dit geval dus "thrillseeking"), is het een overbodig detail.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:39:52 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154569470
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, dat vroeg helemaal niemand. Hou op met die onzin. Alleen omdat er iets over religie in het berichtje stond. 8)7
Flikker even op vriend.
pi_154569494
Kwam deze nog tegen..1,5 jaar terug op Geen Stijl

quote:
Gristenidioot: incest man geen reden voor scheiding

Stel, u ontdekt dat uw man incest pleegt? Wat doet u? Eerlijk zeggen. Uw man neukt uw dochtertje of uw zoontje. Keihard. En chronisch. Nou? Wat zou u doen? Uw echtgenoot krast en snijdt en beukt op de mentale gesteldheid van uw eigen kind om zijn onderdrukte seksuele frustratie te botvieren op onschuldige slachtoffertjes die geen kant op kunnen. Zeg eens, wat zou u doen? Ho ho, niet te snel. Eerst even aan een dominee van de Gereformeerde Gemeente vragen wat de Kerk vindt dat u moet doen. Kijk, hier is de vraag: "Als er sprake is van incest door de man, is het dan geoorloofd om als vrouw van hem te scheiden en te hertrouwen (kerkrechtelijk gezien)? Of is er dan sprake van overspel?" Jawel, timide vragen of het misschien okee is dat u het huwelijk met de incest plegende aasgier van een man verbreekt. Of dat 'okee' is volgens de fictieve God van de Gereformeerde Gemeente en hun eeuwenoud wetboek. Nou, daar is het ook 2014, daar zitten ook verstandige mensen. Het antwoord van de dominee moet natuurlijk zijn: onmiddellijk weg bij die klootzak, neem de kinderen mee om ze te beschermen en doe aangifte. O nee, heel gek, dat is het antwoord niet. Het antwoord van de dominee is: "Incest is geen reden tot echtscheiding. Overspel is bijbels gezien de enige reden tot echtscheiding. Incest plegen door de man met een kind/kinderen geeft veel verdriet en zal de eis zijn dat er deskundige behandeling plaats moet vinden en -zonodig- aangifte bij justitie. In het pastoraat zal gewezen worden op de gezinsontwrichting en de oproep tot boetvaardigheid, schuldbelijdenis naar gezinsleven en begeleiding van gezinscoach en schuldbelijdenis voor de kerkenraad. Wat? WAT? WAAAATTTT? Okee. Ja. Dan moeten hier allemaal stoere woorden komen. Maar we weten het even niet meer. Deze dominee is een crimineel, iemand die incest bij kinderen faciliteert. Boetvaardigheid is voldoende, alleen in uiterste geval zonodig aangifte doen, maar laat vooral de gristensekte het oplossen. En dan afsluiten met: zelfverloochening en genade toegewenst. Zelfverloochening. Wilt u weten wat refo's met zelfverloochening bedoelen? Hier, lees dit. Zelfverloochening voor kinderen. Jezelf wegcijferen om papa een goed gevoel te geven als hij zijn harde relilul bij je naar binnen schuurt. Mentale automutilatie. Religie, in welke vorm dan ook, maar zeker in deze zieke, gore, ranzige refovorm, is geestelijke verminking. Red deze kinderen, en alle andere incestkinderen in de refogemeenschap die moeten slikken omdat de mannenbroeders Bijbel en kerk aan hun zij hebben staan.

EXODUS: Refoweb haalt artikel offline. Hier een openbaring.
Johnny Quid | 23-01-14 | 13:22 | Link | 161 reacties |
pi_154570415
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:32 schreef Knitted het volgende:
Je zou denken dat de beweegreden van de vader iets met religie te maken heeft als er wordt vermeldt dat het om een kerkelijk gezin gaat.
misschien was het makkelijker voor hem dat hij geloofde even biechten en klaar al je zonden vergeven, easy as pie :{

echt walgelijk en hoe heeft de hulpverlening dit zo lang kunnen missen? ik hoop echt dat deze kinderen hier bovenop komen en de "ouders" weg rotten in een cel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_154570631
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, hij is nog helemaal niet veroordeeld. De eis is hetzij 8 jaar cel, hetzij 4 jaar cel met TBS. En TBS kan oneindig verlengd worden, als het niet verantwoord is hem vrij te laten.
ja en we hebben allemaal gezien hoe goed dat werkt!? als ze niet vrijwillig losgelaten worden (hetzij op verlof danwel daadwerkelijke vrijlating) en de fout weer ingaan dan ontsnappen ze gewoon om weer de fout in te gaan.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Spellchecker donderdag 23 juli 2015 @ 16:20:12 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_154570688
quote:
Tussen 2004 en 2014 kwamen negen alarmeringen binnen van ongeruste buren, familieleden en docenten die vreesden voor ernstige mishandeling.
quote:
De zaak kwam vorig jaar aan het rollen toen het meisje aangifte deed tegen haar ouders.
Na 10 jaar deed de dochter pas aangifte ....

Arme kinderen .... :'(
pi_154570825
quote:
Het meisje had sinds haar vierde jaar soms twee keer per dag seks met haar vader. Dat gebeurde op de gang en in de badkamer van hun woning in Zwijndrecht. Zodat de vader zeker wist dat niemand hen zou zien.

,,Ik vond het spannend,'' verklaarde vader. ,,Ook omdat het verboden was. Ik leek wel een thrillseeker.'' Volgens hem was er sprake van een ,,gelijkwaardige seksuele relatie'' en wilde het meisje de seks zelf.
:') :r

Kneus.
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:39:49 #71
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_154571476
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:33 schreef Lucifera het volgende:
Castratie en levenslang in een isolatiecel of een cel vol homo's is wat die klootzak verdient!
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_154571851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja en we hebben allemaal gezien hoe goed dat werkt!? als ze niet vrijwillig losgelaten worden (hetzij op verlof danwel daadwerkelijke vrijlating) en de fout weer ingaan dan ontsnappen ze gewoon om weer de fout in te gaan.
Nou, jij zit al lekker vroeg aan de borrel. Proost! c_/

Ter info: het recidivepercentage van ex-tbs'ers ligt voor zedendelicten op circa 5%. Dat is buitengewoon weinig.

Ontsnappingen komen ook bijzonder weinig voor, onttrekkingen wat meer. Ter info even de cijfers over 2013. De cijfers fluctueren natuurlijk, maar voor het overall beeld maakt dat niet zoveel verschil. Er waren in 2013 ongeveer 70.000 verloven. Daarvan waren 35 onttrekkingen (0,05%). Een onttrekking wil zeggen dat iemand niet op tijd is teruggekeerd in de kliniek - dat kan in principe dus ook zijn omdat iemand een uur te laat was. Van de 35 onttrekkingen waren er 22 alsnog binnen 24 uur terug in de kliniek. Ook de overige 13 zijn uiteindelijk allemaal weer opgesloten. Er waren er twee die een ernstig delict pleegden (een steekpartij en een roofoverval).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2015 16:52:39 ]
pi_154571885
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Gewoon nooiit meer vrij laten zo een gek !!!
pi_154571965
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:53 schreef Miljenik het volgende:

[..]

Gewoon nooiit meer vrij laten zo een gek !!!
Je zou gewoon kunnen lezen wat ik schrijf, voor je begint te schreeuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')