bronquote:Ingrid de Groot
23-7-15 - 12:24
Vader (47) mishandelde dochter en zoon 10 jaar lang
Voor tien jaar lang beestachtige mishandeling en misbruik van zijn twee kinderen is zojuist in de Dordtse rechtbank tegen de 47-jarige vader, G. de W. vier jaar cel en tbs geëist, of acht jaar cel.
De kinderen moesten ontlasting, urine en sambal in hun mond doen. Het meisje had sinds haar vierde jaar soms twee keer per dag seks met haar vader. Dat gebeurde op de gang en in de badkamer van hun woning in Zwijndrecht. Zodat de vader zeker wist dat niemand hen zou zien.
,,Ik vond het spannend,'' verklaarde vader. ,,Ook omdat het verboden was. Ik leek wel een thrillseeker.'' Volgens hem was er sprake van een ,,gelijkwaardige seksuele relatie'' en wilde het meisje de seks zelf.
Toen het meisje op tienerleeftijd mentaal sterk genoeg was zich tegen de vader te verweren, richtte hij zijn pijlen op zijn zoon en werd de jongen, die toen 14 jaar was, twee keer misbruikt. Dat was nodig om uit te zoeken of de jongen homoseksueel was. De vader verklaarde dat de orale seks die hij had, medicinaal nodig was omdat de jongen zich volgens hem niet goed waste.
Negen alarmeringen
Bij het meldpunt kindermishandeling (AMK) was het kerkelijke gezin sinds tien jaar in beeld. Tussen 2004 en 2014 kwamen negen alarmeringen binnen van ongeruste buren, familieleden en docenten die vreesden voor ernstige mishandeling. Hoewel er zelfs enige tijd een ondertoezichtstelling was, en er een begeleider over de vloer kwam, lukte het niet bij het AMK een vinger te leggen op de situatie achter de voordeur van het gezin. De mishandelingen en het misbruik gingen daardoor tien jaar lang door.
De zaak kwam vorig jaar rollen toen het meisje aangifte deed tegen haar ouders.
Beide kinderen, die nu nog tieners zijn, verklaren dat ze sinds de kleuterleeftijd stelselmatig geschopt, geslagen en vernederd werden. Ook zouden regelmatig kopstoten zijn uitgedeeld. Als de jongen begon te huilen stak zijn vader een vinger of zijn hand in diens keel zodat het geluid zou stoppen.
De Dordtse rechtbank doet uitspraak over veertien dagen. De moeder van het gezin moet zich vanmiddag verantwoorden in de Dordtse rechtbank. Haar wordt kindermishandeling ten laste gelegd.
Inderdaad, want de sambal is het probleem in deze situatie.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:26 schreef luxerobots het volgende:
Wie bedenkt dit, had hij niet iets minder heets kunnen bedenken dan sambal?
Inderdaad, al die loopjes naar de lokale Chinees zou toch iemand moeten opvallen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:35 schreef Luxuria het volgende:
Dan snap je toch echt niet hoe de hulpverlening zoiets in godsnaam kan missen.
Een vader die in het geheim zijn kinderen misbruikt en intimideert, kan wel begrijpen waarom het niet opgepikt wordt, aangezien een gezin ook recht op privacy heeft.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:35 schreef Luxuria het volgende:
Er zijn toch tekens die op moeten vallen. Gedrag van de kinderen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vader die in het geheim zijn kinderen misbruikt en intimideert, kan wel begrijpen waarom het niet opgepikt wordt, aangezien een gezin ook recht op privacy heeft.
Waarschijnlijk zegt het meer over het artikel of de journalist. Er is een hele sterke behoefte om het verhaal interessanter te maken met persoonlijke informatie.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:32 schreef Knitted het volgende:
Je zou denken dat de beweegreden van de vader iets met religie te maken heeft als er wordt vermeldt dat het om een kerkelijk gezin gaat.
Gods wil.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe kom je in godsnaam op dit soort zieke ideeën?
Hoe komt hij er vanaf?quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe kom je in godsnaam op dit soort zieke ideeën?
Dat weet je niet. Misschien is de auteur wel atheïstisch.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:39 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Op deze manier is de opmerking iig niet meer een insinuatie.
Ik ben het nog met je eens ook. Wat een misbaksel zeg, tering.quote:
Dat kan!?quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:52 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Misschien is de auteur wel atheïstisch.
Ik denk dat de buren het te druk hadden met roepen om het hoofd van een man die 15-jarige jongens had gepijpt, en de kerk en de school het te druk hadden met zich verkneukelen over de misstanden in de katholieke ker.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:35 schreef Luxuria het volgende:
Wat.quote:Dat was nodig om uit te zoeken of de jongen homoseksueel was. De vader verklaarde dat de orale seks die hij had, medicinaal nodig was omdat de jongen zich volgens hem niet goed waste.
Ach, een lepel sambal is nog nooit iemand dood aan gegaan. Veelvoorkomende strafmaatregel bij Indo's.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:26 schreef luxerobots het volgende:
Sorry, dan had ik je post toch verkeerd gelezen. Vergeef het me.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dat kan!?
Ik bedoel dat er in het stuk niet uitgelegd wordt wat het verband is tussen het kerkelijke en de omschreven misstanden. In vind dat er nu een verband wordt gesuggereerd.
Doofpotsituatie insinueren? Dat zou aan moeders gevraagd moeten worden maar dat lijkt me aannemelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
We hebben het nog niet gehad over de rol van de moeder..waar was zij de hele tijd. Het gebeurt vaker dat in zwaar gelovige milieus dit soort geflipte toestanden plaatsvinden..ik denk wel dat er een verband is
Het verhaal van Lot vertelt ons dat incest met dochters geen probleem is volgend God (Genesis 19:31-36). En daar hoeft bovendien niets vrijwillig aan te zijn (Deuteronomy 22:28-29). Laatsgenoemde vers biedt in deze situatie nog een aanvullend voordeel: De 50 shekkels blijven mooi in de familie. Het is geloof ik wel de bedoeling dat er een kind uit geboren wordt maar een kniesoor die daarop let.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er in het stuk niet uitgelegd wordt wat het verband is tussen het kerkelijke en de omschreven misstanden. In vind dat er nu een verband wordt gesuggereerd.
Kijk, allemaal dik in orde dus volgens de christelijke normen en waarden. De Bijbel biedt nog altijd een prachtige morele leidraad.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het verhaal van Lot vertelt ons dat incest met dochters geen probleem is volgend God (Genesis 19:31-36). En daar hoeft bovendien niets vrijwillig aan te zijn (Deuteronomy 22:28-29). Laatsgenoemde vers biedt in deze situatie nog een aanvullend voordeel: De 50 shekkels blijven mooi in de familie. Het is geloof ik wel de bedoeling dat er een kind uit geboren wordt maar een kniesoor die daarop let.
Waar die vader de mist in gaat is Leviticus 20:13. Die relatie met zijn zoon is een verschrikking in Gods ogen, beide partijen moeten volgens de Bijbel dan ook doodgemaakt worden. Dit zal voor de meesten geen verrassing zijn, het is immers algemeen bekend dat de 3 monotheistische geloven uit het Midden Oosten een broertje dood hebben aan homeseksuelen.
Persoonlijk denk ik niet dat dit op een directe manier gerelateerd is aan religieus fanatisme (mocht daar sprake van zijn), maar eerder aan de vaak hiermee samenhangende factoren; men woont in een drop waarin sneller sprake is van een "imago boven individueel leed"-mentaliteit, een rigide en strenge opvoeding welke sneller drang geeft naar verboden zaken (zie bijvoorbeeld drugsgebruik in gereformeerde gemeenten) maar ook een strikte machtspositie in een sterk hiërarchisch gezin. Dit is ook de reden dat er in de hulpverlening vaak sprake kan zijn van misbruik; je hebt een positie boven de patiënt, de autoriteit staat aan jouw kant en relaties of directe omgang met cliënten is strikt verboden (dus het rigide systeem). Juist zo'n combinatie leidt hier snel toe, zeker als het gaat over zaken welke, al dan niet in bepaalde kringen, een groot taboe zijn. Dan kan incest, of huiselijk geweld, al snel een cyclus van ouder op kind worden zonder dat hier iets mee gedaan wordt. Dat bepaalde religieuze ideologieën sneller tot deze factoren kunnen leiden is waar, maar dat wil niet zeggen dat religie de basis is of dat dit in een zeer gematigd of niet-religieus gezin nooit voorkomt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, allemaal dik in orde dus volgens de christelijke normen en waarden. De Bijbel biedt nog altijd een prachtige morele leidraad.
Tabasco.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:26 schreef luxerobots het volgende:
Volgens mij beweer ik dat helemaal niet. Ik geef toch duidelijk aan dat de Bijbel sexuele handelingen tussen hetzelfde geslacht sterk afkeurt. Aanvullend wil ik nog even melden dat voordat God beveelt dat de zoon gedood moet worden deze natuurlijk eerst vervloekt moet worden: Hij heeft immers zijn vader naakt gezien. (Genesis 9:22-25) Het moge uit dit vers duidelijk zijn dat God het de jongen zwaarder aanrekent dan de vader.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, allemaal dik in orde dus volgens de christelijke normen en waarden. De Bijbel biedt nog altijd een prachtige morele leidraad.
Er is wel meer wat ik niet snap aan dit verhaal...quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef videonatic het volgende:
Ik snap niet dat dat thrillseeker gevoel je vaderschaps gevoel ontstijgt.
En dit verbaast mij zo. Je zou juist in een Christelijk gezin verwachten dat deze zaken helemaal geen taboe zijn. De Bijbel staat incest en huiselijk geweld namelijk gewoon toe of beveelt het zelfs. (zie o.a. Proverbs 13:24) Voor dat huiselijk geweld geldt overigens wel dat het de man moet zijn die het geweld toepast, als de vrouw of de kinderen geweld gaan gebruiken is God het daar meestal niet mee eens.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:39 schreef Eufonie het volgende:
[...] Juist zo'n combinatie leidt hier snel toe, zeker als het gaat over zaken welke, al dan niet in bepaalde kringen, een groot taboe zijn. Dan kan incest, of huiselijk geweld, al snel een cyclus van ouder op kind worden zonder dat hier iets mee gedaan wordt. Dat bepaalde religieuze ideologieën sneller tot deze factoren kunnen leiden is waar, maar dat wil niet zeggen dat religie de basis is of dat dit in een zeer gematigd of niet-religieus gezin nooit voorkomt.
Religie is anders een vrij populaire motivatie als het gaat om het doen van debiele dingen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:32 schreef Knitted het volgende:
Je zou denken dat de beweegreden van de vader iets met religie te maken heeft als er wordt vermeldt dat het om een kerkelijk gezin gaat.
Ja, want christelijk zijn staat letterlijk gelijk aan het volgen van elk, al dan niet contrasterend, citaat uit de Bijbel?quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En dit verbaast mij zo. Je zou juist in een Christelijk gezin verwachten dat deze zaken helemaal geen taboe zijn. De Bijbel staat incest en huiselijk geweld namelijk gewoon toe of beveelt het zelfs. (zie o.a. Proverbs 13:24) Voor dat huiselijk geweld geldt overigens wel dat het de man moet zijn die het geweld toepast, als de vrouw of de kinderen geweld gaan gebruiken is God het daar meestal niet mee eens.
En dan maakt het niet uit of je vrouw en kinderen je haten, dat is zelfs een vereiste als je een volgeling van Jezus wilt zijn (Luke 14:26).
Goed verhaal. Kan er vaak nog aan toevoegen dat in streng christelijke milieus er nogal krampachtig wordt omgegaan met seks waardoor de kans mij groter lijkt dat je figuren kweekt die op dit vlak ontsporen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:39 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat dit op een directe manier gerelateerd is aan religieus fanatisme (mocht daar sprake van zijn), maar eerder aan de vaak hiermee samenhangende factoren; men woont in een drop waarin sneller sprake is van een "imago boven individueel leed"-mentaliteit, een rigide en strenge opvoeding welke sneller drang geeft naar verboden zaken (zie bijvoorbeeld drugsgebruik in gereformeerde gemeenten) maar ook een strikte machtspositie in een sterk hiërarchisch gezin. Dit is ook de reden dat er in de hulpverlening vaak sprake kan zijn van misbruik; je hebt een positie boven de patiënt, de autoriteit staat aan jouw kant en relaties of directe omgang met cliënten is strikt verboden (dus het rigide systeem). Juist zo'n combinatie leidt hier snel toe, zeker als het gaat over zaken welke, al dan niet in bepaalde kringen, een groot taboe zijn. Dan kan incest, of huiselijk geweld, al snel een cyclus van ouder op kind worden zonder dat hier iets mee gedaan wordt. Dat bepaalde religieuze ideologieën sneller tot deze factoren kunnen leiden is waar, maar dat wil niet zeggen dat religie de basis is of dat dit in een zeer gematigd of niet-religieus gezin nooit voorkomt.
Die tekens zijn er geweest en zo te lezen heeft de hulpverlening alles gedaan wat ze konden, maar ze mogen niet alles wat ze zouden willen doen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er zijn toch tekens die op moeten vallen. Gedrag van de kinderen.
Zouden er geen 1 op 1 gesprekken met die kinderen plaatsgevonden hebben?
4 jaar en TBS. Wat betekent dat hij geholpen wordt met zijn gestoordheid. Dat lijkt me beter dan 8 jaar het gevang in en dan net zo gek weer op straat gezet worden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:00 schreef Miljenik het volgende:
Die man heeft maar 4 jaar gevangenisstraf gekregen!!!?? Voor een overval krijg je in NL bijna 6 jaar en voor dit maar 4? Ze zouden hem af moet maken hij is gestoord dit doe je je kinderen niet aan !!!!
Absoluut! Dat is het probleem omtrent taboe's ook (idem dito met drugs bijvoorbeeld); hoe krampachtiger mensen iets proberen te verbieden, hoe interessanter het juist wordt simpelweg omdat de "kick" die erachter zit veel groter wordt. Je hoort dat ook vaak van mensen die seksuele spellen doen met ontlasting; het gaat veelal puur om het extreme taboe en onbegrip van het gemiddelde individu dat het voor deze mensen zo'n intense beleving maakt*. Overigens is dit allerminst een oproep tot "alles mag, alles kan", maar ik ben wel dat mening dat het op een neutrale manier bespreekbaar maken van zaken wel degelijk positief kan zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Goed verhaal. Kan er vaak nog aan toevoegen dat in streng christelijke milieus er nogal krampachtig wordt omgegaan met seks waardoor de kans mij groter lijkt dat je figuren kweekt die op dit vlak ontsporen.
Dat heb je goed gezien, zie James 2:10. Als je niet van plan bent je aan de leer van Christus te houden moet je jezelf geen Christen noemen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:57 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, want christelijk zijn staat letterlijk gelijk aan het volgen van elk, al dan niet contrasterend, citaat uit de Bijbel?
[...]
God vindt incest wel degelijk een probleem. De kinderen die uit die incest geboren werden, waren namelijk de stamvaders van de aartsvijanden van de Israëlieten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het verhaal van Lot vertelt ons dat incest met dochters geen probleem is volgend God (Genesis 19:31-36).
Leviticus geldt volgens de meeste christenen niet meer. Jammer joh, toch goed geprobeerd.quote:En daar hoeft bovendien niets vrijwillig aan te zijn (Deuteronomy 22:28-29). Laatsgenoemde vers biedt in deze situatie nog een aanvullend voordeel: De 50 shekkels blijven mooi in de familie. Het is geloof ik wel de bedoeling dat er een kind uit geboren wordt maar een kniesoor die daarop let.
Waar die vader de mist in gaat is Leviticus 20:13. Die relatie met zijn zoon is een verschrikking in Gods ogen, beide partijen moeten volgens de Bijbel dan ook doodgemaakt worden. Dit zal voor de meesten geen verrassing zijn, het is immers algemeen bekend dat de 3 monotheistische geloven uit het Midden Oosten een broertje dood hebben aan homeseksuelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |