Afgelopen 2 jaar zijn wij wezen overnachten bij Innsbruck. Op zaterdagochtend vertrokken richting Salo. Beide keren was het een groot drama met afgelopen jaar het hoogtepunt. Vertrokken om 8.30 vanaf Innsbruck en konden na het passeren van de tolpoortjes van de Brenner meteen achteraan sluiten. Na een paar keer de Autostrade op en af gaan om binnendoor te rijden waren we Om 17.00 uur eindelijk bij peschiera. Toen nog een uurtje door naar Salo. Was gelukkig ook maar 37 graden buiten....quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:34 schreef greatgonzo het volgende:
alles valt en staat met de drukte onderweg.. Ik weet nog dat de rit Limburg-Brennerpas (10 uur) mij minder energie koste dan het stukje Brennerpas- Sirmione (5 uur), terwijl de afstand toen al 3/4 was afgelegd.
Wij reden toen 04.00 weg, en kwamen na een klein beetje file in de Fernpas om 14 uur aan bij de Brennerpas.. En toen nog 5 uur over de laatste 200 km
weet nog steeds niet goed wat hartje zomer het beste is. ANWB legde het me destijds zo uit:quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:41 schreef hvan het volgende:
[..]
Afgelopen 2 jaar zijn wij wezen overnachten bij Innsbruck. Op zaterdagochtend vertrokken richting Salo. Beide keren was het een groot drama met afgelopen jaar het hoogtepunt. Vertrokken om 8.30 vanaf Innsbruck en konden na het passeren van de tolpoortjes van de Brenner meteen achteraan sluiten. Na een paar keer de Autostrade op en af gaan om binnendoor te rijden waren we Om 17.00 uur eindelijk bij peschiera. Toen nog een uurtje door naar Salo. Was gelukkig ook maar 37 graden buiten....
Dit jaar gaan we naar Umbrië en gaan we het via Zwitserland proberen en overnachten we aan het Lugano meer. Moet er niet aan denken dat we weer om 17.00 uur bij Verona staan en dan nog 400 km moeten als we via Oostenrijk gaan.
Ik ben een paar jaar geleden ook 2 keer in mijn uppie gereden naar het Gardameer, beide keren op een doordeweekse dag. En nagenoeg geen oponthoud gehad.quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:38 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
weet nog steeds niet goed wat hartje zomer het beste is. ANWB legde het me destijds zo uit:
- Zwitserland is twee-drie uur wachten bij de Gotthard, maar daarna ook door.
- Oostenrijk is twee keer file, maar dan bij de Fernpas en Brenner.
Het enige dat echt werkt is op zondag of doordeweeks gaan. Op vrijdag/zaterdag in de zomer is gewoon een hel.
Zoveel tijd heb je niet nodig om van Bolzano in Bozen te geraken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:07 schreef Bayswater het volgende:
Als je de tijd hebt de Brennerstrasse nemen en bij Bolzano de ss508 naar Bozen, prachtige route. Niet eens veel langzamer dan de Brennerpas op hoogtijdagen.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zoveel tijd heb je niet nodig om van Bolzano in Bozen te geraken.
Ook vervelend hoe bv. Google Maps de Oostenrijkse/oorspronkelijke plaatsnamen veritaliaanst.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]zit een beetje de provincie en stad door elkaar te halen inderdaad. Bozen = Bolzano
Bedoel van Sterzing in provincie noord Bolzano naar stad Bozen/Bolzano
Wel eentje eerder eraf bij Ponticolo/Pontigl anders sta je voor de tol. (met name voor de file dan)quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook vervelend hoe bv. Google Maps de Oostenrijkse/oorspronkelijke plaatsnamen veritaliaanst.
Maar via Vipiteno dus.
Klopt: https://www.nederlandwere(...)ry#anker-coronavirusquote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:39 schreef MissRelin het volgende:
Las ergens dat het in Italië ook verplicht is om buiten een mondkapje te dragen?
Als dat zo is, dan stel ik m'n vakantie wel weer met een jaartje uit hoor...
zou je niet onderin duitsland pakken? Zwitersland lijkt me erg duur!quote:Op maandag 7 juni 2021 13:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Hier ook de knoop doorgehakt. We gaan naar Toscane!In de buurt van Figline Valdarno.
Omdat we met 2 kleine kinderen zijn willen we op zowel de heen als terugreis een overnachting in Zwitserland maken.
Nu verwacht ik wel dat ik tegen die tijd (eind augustus) ben ingeënt, maar volgens de Rijksoverheid zou dat niet voldoende zijn? En dienen zelfs kinderen vanaf 2 jaar een PCR te doen? Worden daar nog wijzigingen verwacht?
Heb ik gekeken. Basel is een paar tientjes goedkoperquote:Op woensdag 16 juni 2021 16:39 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
zou je niet onderin duitsland pakken? Zwitersland lijkt me erg duur!
Ga je weer naar Italië bloodymary?quote:Op zondag 13 juni 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk lang weekend Como geboekt begin juli. Nog niet echt een vakantie, maar we konden niet langer wachten op de echte Italiaanse pizza. Twee dagen in de auto en twee dagen eten en drinken en van Italië genieten.
Nee, maar vier daagjes, waarvan 2 dagen in de auto zitten. Later in het jaar wel langer hoor, denk september. Maar ik kon Italië niet meer missen, moet er even heen! Even lekker eten, drinken, de sfeer, de taal weer oefenen etc.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:36 schreef Salina het volgende:
[..]
Ga je weer naar Italië bloodymary?
Tof. Niet zo lang dus al met al?
Nog steeds niets definitiefs. Zag laatst wel een groepsreis naar Sicilië, misschien is dat iets. Etna, Siracusa, Taormina en optioneel ook Stromboli en de Eolische Eilanden. Daar wil ik zéker eens heen. Moet wel snel zijn dacht ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar vier daagjes, waarvan 2 dagen in de auto zitten. Later in het jaar wel langer hoor, denk september. Maar ik kon Italië niet meer missen, moet er even heen! Even lekker eten, drinken, de sfeer, de taal weer oefenen etc.
Ik ben overigens ook gek op Italiaanse eilanden en zat daar wat over op te zoeken en te kijken wat misschien leuk is om in de toekomst nog heen te gaan. Toen kwam jouw naam weer voorbij!
Heb jij nog plannen?
Triëst is best een leuke stad, maar doet eigenlijk helemaal niet Italiaans aan. In een dagje heb je het ook wel gezien.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:36 schreef Stefanovich het volgende:
Ik ga de 26e naar Zuid Tirol, naar een B&B nabij Bozen. Nu 3 nachtjes geboekt en wat we daarna gaan doen moeten we nog even bekijken. We gaan naar waar de zon schijnt.... Denk er nu over om daarna naar Lago Di Santa Croce te gaan en daarna richting Venetië en / of eventueel richting Triëst. Iemand bekend met Triëst? Is de omgeving en de stad daar een beetje de moeite waard?
Oh dat zijn allemaal wel leuke plaatsen/plekken die je noemt. Zeker de moeite waard. De Eolische eilanden heb ik verschillende malen bezocht vanuit Tropea. Gewoon met zo'n toerischtische boottrip en dan een paar uur op elk eiland. Geweest op Stromboli, Liparo, Panarea en Vulcano en Stromboli nog eens by night voor de lavastroom. Wel bijzondere eilanden, ik dacht toen ook daar moet ik eens echt voor langer heen. Doen een beetje Caribisch aan qua uiterlijk en sfeer.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Nog steeds niets definitiefs. Zag laatst wel een groepsreis naar Sicilië, misschien is dat iets. Etna, Siracusa, Taormina en optioneel ook Stromboli en de Eolische Eilanden. Daar wil ik zéker eens heen. Moet wel snel zijn dacht ik.
Ik moet me er echt snel eens toe zetten, maar druk druk...en lui lui.
Werken, voetbal kijken. Wat een gedoe allemaal.
Maar er komt wel iets dit jaar.
Ik mis nog een eiland in dit rijtje.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh dat zijn allemaal wel leuke plaatsen/plekken die je noemt. Zeker de moeite waard. De Eolische eilanden heb ik verschillende malen bezocht vanuit Tropea. Gewoon met zo'n toerischtische boottrip en dan een paar uur op elk eiland. Geweest op Stromboli, Liparo, Panarea en Vulcano en Stromboli nog eens by night voor de lavastroom. Wel bijzondere eilanden, ik dacht toen ook daar moet ik eens echt voor langer heen. Doen een beetje Caribisch aan qua uiterlijk en sfeer.
Haha, ja ik ook! Helaas dus niet geweest. Wel vanaf de boot in de verte zien liggen, maar dat telt zeker niet...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik mis nog een eiland in dit rijtje.![]()
En je weet vast wel welk eiland.
Let wel dat dit de regels van de SAS zijn (daar vlieg ik meestal mee), maar ik kan me niet voorstellen dat er erg grote verschillen tussen zitten eigenlijk.quote:Op donderdag 8 juli 2021 15:05 schreef KaBuf het volgende:
Mooi toevallig dit, heb gisteren een vlucht naar Rome geboekt en zag dit toen ook. Wilde het later hier nog navragen
Thanks voor je toelichting Fogel!
Dank voor je reactie! Kan me idd voorstellen dat handhaving (door luchthavenpersoneel) enorm lastig is.quote:Op donderdag 8 juli 2021 15:01 schreef Fogel het volgende:
Alle regels in de gaten houden is niet erg makkelijk tegenwoordig...
Als ze het net als SAS handheven dan is het in praktijk eigenlijk een verbod op zelfgeknutselde en/of stoffen mondkapjes.
Zo'n blauwe of groene rechthoek met oorlussen en ze zijn al blij, wel belangrijk dat er geen ventiel in zit. Niemand die kijkt of het een CE gekeurd iets is ofzo.
Bij de SAS is het zo dat als het FFP2, KN95, N95 of IIR is dat het dan goed is. Bij IIR hebben ze specifiek de term chirurgisch mondkapje staan, dus, als je voor een pak gaat waar IIR op staat zit het waarschijnlijk wel goed.
Geldt dit enkel voor vliegreizen? Zijn gevaccineerde uitgezonderd?quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je moet blijkbaar een PLF invullen bij het binnenkomen van italië. Iemand een idee waar je dit moet invullen
https://www.salute.gov.it(...)us&menu=vuoto&tab=10
Maar waar ergens, kan ik niet meteen vinden
Ik ben nog niet zeker of ik ga boeken. Zoveel papier slomp. Ik wil ook een keertje naar slowakije
Nee en nee. Iedereen en altijd invullen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geldt dit enkel voor vliegreizen? Zijn gevaccineerde uitgezonderd?
Dus ook als je volledig gevaccineerd bent of als je een negatieve test meeneemt...quote:Reist u naar Sicilië? Dan moet u zich bij aankomst op het eiland (nogmaals) laten testen. Dus ook als u een negatieve test bij zich heeft of volledig gevaccineerd bent. Deze maatregel geldt vooralsnog tot 1 september 2021.
Echt he... Alles in drievoud invullenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onding. Zoveel vragen hoe te vullenik denk dat ik Italië maar skip dit jaar.
Heb op sardinie in november alleen maar zon gehad een paar jaar terug, dus kan van alles zijn. De kans dat het warm is is groter dan dat je de hele week regen hebtquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:19 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb in Napels weleens bijna de hele vakantie kutweer gehad in november, zal dan voor Sicilië niet veel schelen
Officieel moet je in horeca en openbare gebouwen je green card laten zien. Van 1 september ook in het OV (voor lange afstanden iig). In de praktijk vraagt men er vaak niet naar natuurlijk, het blijft Italië, alleen in musea gebeurt het consequent in mijn ervaring. Bovendien zit je met mooi weer vaak buiten. Ik zou het risico echter absoluut niet nemen en zorgen dat je documenten in orde zijn. Vergeet ook niet voldoende maskers bij je te hebben, men moet deze nog altijd in gesloten ruimtes dragen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:24 schreef 111210 het volgende:
Moet je in italie nu ook overal een coronapas of vacinatiebewijs laten zien bij restaurants en dergelijke?
Ik ben 2 weken terug gevlogen, van en naar Rome. Mijn ervaring is dat niemand naar het mondkapje kijkt. Ik vloog met KLM, ik zag driekwart van de mensen met een simpel wit/blauw kapje zoals wij die ook kennen. Ik heb zelf wel de chirurgische besteld en netjes opgezet, maar heb het dus uiteindelijk als overbodig ervaren. Op het vliegveld in Rome kijkt en vraagt er ook niemand naar. Waar men wel streng op controleert op Fiumicino is je temperatuur (als je het vliegveld binnen komt en als je het vliegtuig in stapt) en of je je Green pass dan wel bewijs hebt. Zorg ook dat je je dPLF form op tijd invult en uitprint (is overigens nergens gecontroleerd) ..quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:26 schreef Gitarist het volgende:
Geen idee of dit het meest geschikte draadje hiervoor is, maar ik probeer het maar gewoon aangezien hier veel mensen zijn die recentelijk naar Italië zijn geweest of binnenkort gaan. Wij gaan komende donderdag per vliegtuig.
Volgens deze pagina (volgens mij van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen wo. KLM) https://klm.traveldoc.aero/ vereist Italië voor als je per vliegtuig het land binnenreist dat je een 'surgical mask' op hebt, gedurende de inkomende (en uitgaande vlucht).
Ik heb daar twee vragen over:
1. Het is de enige site waar ik lees dat die eis er is. Weet iemand of dit echt wel klopt of heeft iemand een tweede bron hiervoor?*
2. Bij 'surgical mask' had ik (voordat ik mij erop had ingelezen) verwacht dat dit een mondmasker is die door medici gebruikt worden en dus niet de vodjes die 'iedereen' in de winkels in Nederland gebruikt(e). Als ik hierop Google kom ik echter wel die normale "niet-medische" dingen tegen. Maar kennelijk heten die dus gewoon 'chirurgische mondkapjes'. Helaas wordt op de bovengenoemde site het begrip surgical niet verder gedefinieerd, dus vraag ik mij af of het echt wel voldoende is als ik zo'n normaal mondkapje op heb?
De achterliggende reden voor mijn vraag is uiteraard dat beter beschermende mondkapjes niet overal verkrijgbaar zijn en dus van tevoren besteld moeten worden. Ik wil uiteraard niet de kans lopen dat ik bij het vliegtuig alsnog geweigerd word...
*Overigens heb ik totaal geen moeite om een mondkapje op te hebben op de luchthavens en in het vliegtuig. Ik probeer alleen te achterhalen en 100% helder te krijgen wat voor een soort mondkapje dat moet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |