abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:18:35 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156802588
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:05 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat misschien niet. De intentie was wel om een aanslag te plegen. Als je dat dan op zo´n knullige manier doet waarbij je het verkeerde toestel raakt doet voor mij niks af aan wie er verantwoordelijk voor is.
Colateral damage, je moet geen burgers over oorlogsgebied laten vliegen als er idioten met veel te zware en gecompliceerde wapens aan het spelen zijn.
Maar OK, de werkelijke schuldverdeling komt pas helderder aan het licht als de BUK-bemanning, hun meerderen en de politiek in Kiev en in het Kremlin verhoord zijn.
Dus dat gaat niet gebeuren, geo-politiek en zo.
Wie dit leest is gek
pi_156802595
In Duitsland gaan een groep nabestaande Oekraïne aanklagen omdat ze nalatig zouden zijn geweest met sluiting van het luchtruim.

Ze maken met deze conclusies wel een grotere kans..
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:21:08 #128
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156802630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:18 schreef Smack10 het volgende:
In Duitsland gaan een groep nabestaande Oekraïne aanklagen omdat ze nalatig zouden zijn geweest met sluiting van het luchtruim.

Lijkt mij een terechte stap.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156802690
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:18 schreef Smack10 het volgende:

Tja, nogal krom. Rusland valt Oekraine binnen, schiet Oekrainse vliegtuigen neer, en per ongeluk ook een burgervliegtuig, en Oekraine krijgt de schuld. Tja..

Moet je dat als nabestaande willen?
pi_156802712
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lijkt mij een terechte stap.
Mij ook, ik ben niet bekend met Nederlanders die dit gaan doen?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:10 #131
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156802741
Uiteindelijk zal er niemand van de daders voor veroordeeld gaan worden. Een loze belofte van Rutte aan de nabestaanden.

Om dat nu een beetje goed te krijgen wordt de nalatigheid van Oekraïne aangestipt. Dat geeft de nabestaanden toch nog een soort schuldige en een juridische stok om mee te slaan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156802834
quote:
Niet echt te vergelijken, bij de MH17 is er sprake geweest van explosieve decompressie. Dan krijg je dat er stikstofbellen gaan ontstaan in de bloedvaten, met als resultaat acute hersen en hartinfarcten. Vergelijkbaar met caissonziekte bij duikers. Uiteraard is er wel enige variatie omdat niet ieder lichaam hetzelfde gebouwd is, maar het houdt toch redelijk snel op.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_156802846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:05 schreef AvispaCS het volgende:
Waar de schuld gezocht moet worden is voor de meesten wel duidelijk. Of de daadwerkelijke daders ooit vervolgd zullen worden, is de vraag. Die zullen waarschijnlijk al gesneuveld zijn.
Daders zullen nooit vervolgd worden gewoon omdat dit in opdracht is van de allerhoogste bevelhebbers. Daarmee wordt de dader altijd beschermd door zijn opdrachtgever met de angst dat de dader zijn opdrachtgever zal verlinken. Dus als voorbeeld; dader D uitgeleverd zal worden, dan verlinkt hij hiermee opdrachtgever C die boven hem staat, die verlinkt weer opdrachtgever B en opdrachtgever B verlinkt president Poetin.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:32:08 #134
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156802872
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:30 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Niet echt te vergelijken, bij de MH17 is er sprake geweest van explosieve decompressie. Dan krijg je dat er stikstofbellen gaan ontstaan in de bloedvaten, met als resultaat acute hersen en hartinfarcten. Vergelijkbaar met caissonziekte bij duikers. Uiteraard is er wel enige variatie omdat niet ieder lichaam hetzelfde gebouwd is, maar het houdt toch redelijk snel op.
Dat is dan ook precies mijn punt. De kans dat er besef is geweest van wat er gebeurde is klein tot nihil.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:34:46 #135
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156802916
Benno Bakgod zegt weer zinnige dingen.
pi_156803029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:26 schreef hmmmz het volgende:
Uiteindelijk zal er niemand van de daders voor veroordeeld gaan worden. Een loze belofte van Rutte aan de nabestaanden.

Om dat nu een beetje goed te krijgen wordt de nalatigheid van Oekraïne aangestipt. Dat geeft de nabestaanden toch nog een soort schuldige en een juridische stok om mee te slaan.
Ik denk dat Oekraïne liever nalatigheid aan de broek krijgt dan bewust het vliegtuig in de val lokken om neer te laten schieten of dat één van de nazi bataljons van een rijke miljardair het neer heeft geschoten. ;)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:47:42 #137
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156803190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat Oekraïne liever nalatigheid aan de broek krijgt dan bewust het vliegtuig in de val lokken om neer te laten schieten of dat één van de nazi bataljons van een rijke miljardair het neer heeft geschoten. ;)
In de val lokken is geen sprake van er vlogen die dag tientallen andere burgervluchten boven dat gebied. Het is neergeschoten door de rebellen met Russisch materiaal, 9N314M wijst dat uit.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:49:58 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156803237
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:47 schreef hmmmz het volgende:

[..]

In de val lokken is geen sprake van er vlogen die dag tientallen andere burgervluchten boven dat gebied. Het is neergeschoten door de rebellen met Russisch materiaal, 9N314M wijst dat uit.
Het wachten is nu natuurlijk op de volgende wackjob theorie, die beweert dat Oekraïne zo'n warhead heeft gejat zodat Rusland de schuld kreeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156803407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

[..]

:D
Ze hadden al eerder een buk voor het linkerraam laten exploderen om aan te tonen dat het rapport onjuist is. Dat zal ook niet vanochtend in elkaar geflanst zijn. Bovendien neem ik aan dat ze het rapport al ingezien hebben anders kan appendix V en W ook niet bestaan (consultation).

Moo
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:00:26 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156803445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:58 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Ze hadden al eerder een buk voor het linkerraam laten exploderen om aan te tonen dat het rapport onjuist is. Dat zal ook niet vanochtend in elkaar geflanst zijn. Bovendien neem ik aan dat ze het rapport al ingezien hebben anders kan appendix V en W ook niet bestaan (consultation).

Ja, dat is meestal met reviews.
pi_156803507
quote:

[..]

1 lettertje....9N314M of 9M314M

Hier nog eens de bevindingen van de Russen m.b.t. tot 'hun' conclusie 9M314M.

http://pivopotam.livejournal.com/395481.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:20:38 #142
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156803761
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

1 lettertje....9N314M of 9M314M

Hier nog eens de bevindingen van de Russen m.b.t. tot 'hun' conclusie 9M314M.

http://pivopotam.livejournal.com/395481.html
Wie precies de dader is maakt mij persoonlijk niet veel uit. Of dat nu Oekraïne of de rebellen/Russen zijn. Ik vind het veel erger dat de regering schermt met het vervolgen en berechten van de daders terwijl dat totaal niet realistisch is, ongeacht wie de daders zijn. Het geeft de nabestaanden valse hoop.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:25:54 #143
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_156803845
De onderste steen ligt nog diep...
pi_156804013
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wie precies de dader is maakt mij persoonlijk niet veel uit. Of dat nu Oekraïne of de rebellen/Russen zijn. Ik vind het veel erger dat de regering schermt met het vervolgen en berechten van de daders terwijl dat totaal niet realistisch is, ongeacht wie de daders zijn. Het geeft de nabestaanden valse hoop.
Bellingcat heeft m.b.t. de daders ook al e.e.a. kunnen traceren.

Maar uiteindelijk zal de onderste steen (of een paar stenen daarboven) pas boven kunnen komen wanneer Rusland meewerkt.

En 'in het geval' de daders russen zijn lijkt me die kans nihil aangezien dat inhoudt dat ze dan schuld zullen moeten bekennen. En gelet op de spastische bochten waarin ze zich gewrongen hebben het afgelopen jaar kan ik me niet voorstellen dat ze dat ooit zullen doen.
pi_156804045
M.b.t. het strafrechtelijk onderzoek:
quote:
"Als het gaat om het gebied van waaruit de BUK is afgevuurd, wijzen de bevindingen van het strafrechtelijk onderzoek tot op heden in dezelfde richting als de conclusies van de OVV. Binnen het onderzoek is verder sprake van ‘persons of interest’, die van belang zijn voor het onderzoek."
pi_156804188
quote:

[..]

De Buks die het leger van Oekraïne heeft zijn ook van Russische makelij, want ze zijn allemaal van Russische makelij dus dat zegt natuurlijk ook niks. :')
pi_156804235
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bellingcat heeft m.b.t. de daders ook al e.e.a. kunnen traceren.

Maar uiteindelijk zal de onderste steen (of een paar stenen daarboven) pas boven kunnen komen wanneer Rusland meewerkt.

En 'in het geval' de daders russen zijn lijkt me die kans nihil aangezien dat inhoudt dat ze dan schuld zullen moeten bekennen. En gelet op de spastische bochten waarin ze zich gewrongen hebben het afgelopen jaar kan ik me niet voorstellen dat ze dat ooit zullen doen.
Daarbij moet wel even gezegd worden dat Bellingcat financieel ondersteund wordt door de V.S. en dat veel foto's die als bewijs moesten dienen juist afgemaakt werden door het bedrijf dat de software leverde die bellingcat gebruikte om zogenaamde foto's als bewijs te leveren. ;)
pi_156804735
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarbij moet wel even gezegd worden dat Bellingcat financieel ondersteund wordt door de V.S. en dat veel foto's die als bewijs moesten dienen juist afgemaakt werden door het bedrijf dat de software leverde die bellingcat gebruikte om zogenaamde foto's als bewijs te leveren. ;)
Als je beweringen al waar zouden zijn dan is dat m.b.t. dit onderdeel van het onderzoek niet relevant.

Bellingcat is hierin meer een 'tipgever'. Het OM kan er wat mee doen,.....of niet.
pi_156804948
Alma Antay (de maker van BUK's) beweerd dat de kogel buk van Oekrainse kant kwam:

https://www.rt.com/news/318531-mh17-experiment-almaz-antey/
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_156805640
rt.com :')
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')