Colateral damage, je moet geen burgers over oorlogsgebied laten vliegen als er idioten met veel te zware en gecompliceerde wapens aan het spelen zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat misschien niet. De intentie was wel om een aanslag te plegen. Als je dat dan op zo´n knullige manier doet waarbij je het verkeerde toestel raakt doet voor mij niks af aan wie er verantwoordelijk voor is.
Lijkt mij een terechte stap.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:18 schreef Smack10 het volgende:
In Duitsland gaan een groep nabestaande Oekraïne aanklagen omdat ze nalatig zouden zijn geweest met sluiting van het luchtruim.
Ze maken met deze conclusies wel een grotere kans..
Tja, nogal krom. Rusland valt Oekraine binnen, schiet Oekrainse vliegtuigen neer, en per ongeluk ook een burgervliegtuig, en Oekraine krijgt de schuld. Tja..quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:18 schreef Smack10 het volgende:
In Duitsland gaan een groep nabestaande Oekraïne aanklagen omdat ze nalatig zouden zijn geweest met sluiting van het luchtruim.
Ze maken met deze conclusies wel een grotere kans..
Niet echt te vergelijken, bij de MH17 is er sprake geweest van explosieve decompressie. Dan krijg je dat er stikstofbellen gaan ontstaan in de bloedvaten, met als resultaat acute hersen en hartinfarcten. Vergelijkbaar met caissonziekte bij duikers. Uiteraard is er wel enige variatie omdat niet ieder lichaam hetzelfde gebouwd is, maar het houdt toch redelijk snel op.quote:
Daders zullen nooit vervolgd worden gewoon omdat dit in opdracht is van de allerhoogste bevelhebbers. Daarmee wordt de dader altijd beschermd door zijn opdrachtgever met de angst dat de dader zijn opdrachtgever zal verlinken. Dus als voorbeeld; dader D uitgeleverd zal worden, dan verlinkt hij hiermee opdrachtgever C die boven hem staat, die verlinkt weer opdrachtgever B en opdrachtgever B verlinkt president Poetin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:05 schreef AvispaCS het volgende:
Waar de schuld gezocht moet worden is voor de meesten wel duidelijk. Of de daadwerkelijke daders ooit vervolgd zullen worden, is de vraag. Die zullen waarschijnlijk al gesneuveld zijn.
Dat is dan ook precies mijn punt. De kans dat er besef is geweest van wat er gebeurde is klein tot nihil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:30 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Niet echt te vergelijken, bij de MH17 is er sprake geweest van explosieve decompressie. Dan krijg je dat er stikstofbellen gaan ontstaan in de bloedvaten, met als resultaat acute hersen en hartinfarcten. Vergelijkbaar met caissonziekte bij duikers. Uiteraard is er wel enige variatie omdat niet ieder lichaam hetzelfde gebouwd is, maar het houdt toch redelijk snel op.
Ik denk dat Oekraïne liever nalatigheid aan de broek krijgt dan bewust het vliegtuig in de val lokken om neer te laten schieten of dat één van de nazi bataljons van een rijke miljardair het neer heeft geschoten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:26 schreef hmmmz het volgende:
Uiteindelijk zal er niemand van de daders voor veroordeeld gaan worden. Een loze belofte van Rutte aan de nabestaanden.
Om dat nu een beetje goed te krijgen wordt de nalatigheid van Oekraïne aangestipt. Dat geeft de nabestaanden toch nog een soort schuldige en een juridische stok om mee te slaan.
In de val lokken is geen sprake van er vlogen die dag tientallen andere burgervluchten boven dat gebied. Het is neergeschoten door de rebellen met Russisch materiaal, 9N314M wijst dat uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne liever nalatigheid aan de broek krijgt dan bewust het vliegtuig in de val lokken om neer te laten schieten of dat één van de nazi bataljons van een rijke miljardair het neer heeft geschoten.
Het wachten is nu natuurlijk op de volgende wackjob theorie, die beweert dat Oekraïne zo'n warhead heeft gejat zodat Rusland de schuld kreeg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
In de val lokken is geen sprake van er vlogen die dag tientallen andere burgervluchten boven dat gebied. Het is neergeschoten door de rebellen met Russisch materiaal, 9N314M wijst dat uit.
Ze hadden al eerder een buk voor het linkerraam laten exploderen om aan te tonen dat het rapport onjuist is. Dat zal ook niet vanochtend in elkaar geflanst zijn. Bovendien neem ik aan dat ze het rapport al ingezien hebben anders kan appendix V en W ook niet bestaan (consultation).quote:
Ja, dat is meestal met reviews.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:58 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ze hadden al eerder een buk voor het linkerraam laten exploderen om aan te tonen dat het rapport onjuist is. Dat zal ook niet vanochtend in elkaar geflanst zijn. Bovendien neem ik aan dat ze het rapport al ingezien hebben anders kan appendix V en W ook niet bestaan (consultation).
1 lettertje....9N314M of 9M314Mquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
In de val lokken is geen sprake van er vlogen die dag tientallen andere burgervluchten boven dat gebied. Het is neergeschoten door de rebellen met Russisch materiaal, 9N314M wijst dat uit.
Wie precies de dader is maakt mij persoonlijk niet veel uit. Of dat nu Oekraïne of de rebellen/Russen zijn. Ik vind het veel erger dat de regering schermt met het vervolgen en berechten van de daders terwijl dat totaal niet realistisch is, ongeacht wie de daders zijn. Het geeft de nabestaanden valse hoop.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
1 lettertje....9N314M of 9M314M
Hier nog eens de bevindingen van de Russen m.b.t. tot 'hun' conclusie 9M314M.
http://pivopotam.livejournal.com/395481.html
Bellingcat heeft m.b.t. de daders ook al e.e.a. kunnen traceren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:20 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wie precies de dader is maakt mij persoonlijk niet veel uit. Of dat nu Oekraïne of de rebellen/Russen zijn. Ik vind het veel erger dat de regering schermt met het vervolgen en berechten van de daders terwijl dat totaal niet realistisch is, ongeacht wie de daders zijn. Het geeft de nabestaanden valse hoop.
quote:"Als het gaat om het gebied van waaruit de BUK is afgevuurd, wijzen de bevindingen van het strafrechtelijk onderzoek tot op heden in dezelfde richting als de conclusies van de OVV. Binnen het onderzoek is verder sprake van ‘persons of interest’, die van belang zijn voor het onderzoek."
De Buks die het leger van Oekraïne heeft zijn ook van Russische makelij, want ze zijn allemaal van Russische makelij dus dat zegt natuurlijk ook niks.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Daarbij moet wel even gezegd worden dat Bellingcat financieel ondersteund wordt door de V.S. en dat veel foto's die als bewijs moesten dienen juist afgemaakt werden door het bedrijf dat de software leverde die bellingcat gebruikte om zogenaamde foto's als bewijs te leveren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bellingcat heeft m.b.t. de daders ook al e.e.a. kunnen traceren.
Maar uiteindelijk zal de onderste steen (of een paar stenen daarboven) pas boven kunnen komen wanneer Rusland meewerkt.
En 'in het geval' de daders russen zijn lijkt me die kans nihil aangezien dat inhoudt dat ze dan schuld zullen moeten bekennen. En gelet op de spastische bochten waarin ze zich gewrongen hebben het afgelopen jaar kan ik me niet voorstellen dat ze dat ooit zullen doen.
Als je beweringen al waar zouden zijn dan is dat m.b.t. dit onderdeel van het onderzoek niet relevant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarbij moet wel even gezegd worden dat Bellingcat financieel ondersteund wordt door de V.S. en dat veel foto's die als bewijs moesten dienen juist afgemaakt werden door het bedrijf dat de software leverde die bellingcat gebruikte om zogenaamde foto's als bewijs te leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |