Hij baalt natuurlijk dat hij geen grip kan krijgen op Rojava, waar de YPG heer en meester is met steun van de PUK en de KDP niks te vertellen heeft. Nu heeft hij straks aan beide kanten opponenten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De KNC wordt gesteund door Barzani, lijkt erop dat er onderlinge conflicten beginnen te ontstaan.
Ik lees eigenlijk nooit wat over deze zogenaamde 'Khorasan-groep'quote:'Leider Khorasan-terreurgroep gedood'
Het Amerikaanse ministerie van Defensie denkt dat leider Muhsin al-Fadli van de Khorasan-terreurgroep is omgekomen door een Amerikaanse luchtaanval in Syri.
Dat meldt het Pentagon dinsdag.
De groep bestaat uit onder anderen veteranen van al-Qaeda veteranen en zou destijds op de hoogte zijn geweest van de plannen voor de aanslagen op 11 september 2001 in de VS. Vorig jaar september dacht Washington ook dat al-Fadli was omgekomen door een luchtaanval maar dat bleek niet waar.
Hij zou nu zijn gedood toen hij in een voertuig zat bij de plaats Sarmada. Dat zou op 8 juli al zijn gebeurd.
Door: ANP
Vraag me af of ze nu ook meer vrouwenrechten gaan krijgen, of dat ze na dit conflict gewoon weer de keuken in gestuurd worden..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:36 schreef Proudzionist het volgende:
http://anfenglish.com/kur(...)tion-to-the-very-end
Misschien is het heel kleinschalig, waardoor ze nog niet veel kunnen doen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk nooit wat over deze zogenaamde 'Khorasan-groep'
gelukkig hebben we de foto's nog::quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tsja, we kunnen niet allemaal door de rijke golfstaten gesponsort worden h..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:56 schreef Djibril het volgende:
Dit filmpje is al eerder langs gekomen hier volgens mij.
http://www.liveleak.com/view?i=b6f_1436960745
Wat ik vooral ironisch vind is de staat van SAA, wat voor drone gebruiken ze? Zo’n goedkoop ding? Ze lopen lichtjaren achter op de technologie van andere landen.
Tja, je kon ook 40 jaar geleden in je land investeren en niet corrupt zijn. Daar heb je geen rijke golfstaten voor nodig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:14 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Tsja, we kunnen niet allemaal door de rijke golfstaten gesponsort worden h..
nu doe je alsof syrie een derde wereld land wasvoor de oorlog..quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Tja, je kon ook 40 jaar geleden in je land investeren en niet corrupt zijn. Daar heb je geen rijke golfstaten voor nodig.
Dat is wat hij bedoelt. Zelfverrijking ten koste van een goed leger. Syrisch leger pre-oorlog kampte met moeilijk veel oude meuk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
nu doe je alsof syrie een derde wereld land wasvoor de oorlog..
Bewijs???? Bron??quote:al-qahira
Op dinsdag 21 juli 2015 22:15
Jaish die minderheden executeert.
Als je een zin verder leest worden die beschuldigingen juist tegengesprokenquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef firefly3 het volgende:
Goed artikel:
After long neglect, the media has finally recognized the role of the FREs — former (Saddam) regime elements — within the Islamic State (ISIS). But the pendulum has now swung too far: Some reports are now claiming that the FREs have transformed the leader of the terror army, Abu Bakr al-Baghdadi, into nothing more than a front man for the Baathists.
http://www.nationalreview(...)m&utm_source=twitter
Syrie had anders wel een van de sterkste legers, zo niet de sterkste, in het midden-oosten..quote:Op woensdag 22 juli 2015 05:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is wat hij bedoelt. Zelfverrijking ten koste van een goed leger. Syrisch leger pre-oorlog kampte met moeilijk veel oude meuk.
quote:
Waarom link je niet naar de bron?quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:05 schreef firefly3 het volgende:
Sebastian @SebastianX
Civilians were evacuated early in the conflict, the last batch of civilians left Kafraya & Al-Fu'ah before Idlib city was liberated.
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:11:33The so-called 'shia enclaves' Kafraya & Al-Fu'ah in Idlib and Nubbol & Al-Zahra in Aleppo are fortified regime bases. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:11:45Civilians were evacuated early in the conflict, the last batch of civilians left Kafraya & Al-Fu'ah before Idlib city was liberated. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:11:55The evacuation of Nubbol & Al-Zahra began 2012, the very last civilians were flown out by choppers 2 years ago. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:12:06All 4 towns are solely populated by fanatic shia militias from Lebanon, Iraq, Iran, as well as a crowd of local shabiha. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:12:18All 4 towns were regularily involved in brutal shelling and terrorizing civilians in liberated areas since years. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:12:26Their death squads killed scores of women and children, with artillery shells, rockets, knifes, and guns. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:12:36So Nubbol & Al-Zahra as well as Kafraya & Al-Fu'ah are legit military targets, there's no need to shed tears about attacking these places. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 22:12:44Better pray that these nests of terrorists get pacified as soon as possible, for the sake of the innocent Syrian civilians. reageer retweet
twitter:SebastianX twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 23:03:23For the (troll'ish) record: I do not, and never will, endorse massacres of any sort. I do endorse counter-terrorism operations, though. reageer retweet
quote:Atleast 7 civilians died and 30 others were injured after Al Qaeda terrorists fired hundreds of rockets and mortars into the besieged villages of Kaffraya and Foua in northwest Syria, in the province of Idlb. Women and chilren were among the casualties.
The terrorists were not able to take over any part of the villages. The Syrian Arab Air Force supported the Noboul-Zahra People's Committee to suppress the attack.
Qalamoun in bevrijd, Zijn nu bezig met Zabadani, ISIS heeft verliezen gedraaid in Palmyra.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:10 schreef zarGon het volgende:
Ik zie dat de kaarten op Wikipedia al zo'n 2/3 weken niet meer bijgewerkt worden. Klopt het dat er weinig/geen (grote) veranderingen zijn? Hier en daar verliest de een en wint de ander, maar niets dat een update blijkbaar waard is.
omdat het niet bestaat?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
de perzische golf?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:14 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Tsja, we kunnen niet allemaal door de rijke golfstaten gesponsort worden h..
de meeste fronten een status quo, geen grote verschuivingen iigquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:10 schreef zarGon het volgende:
Ik zie dat de kaarten op Wikipedia al zo'n 2/3 weken niet meer bijgewerkt worden. Klopt het dat er weinig/geen (grote) veranderingen zijn? Hier en daar verliest de een en wint de ander, maar niets dat een update blijkbaar waard is.
De Arabische golf. Fuck die Iranezen met hun superioriteitscomplexquote:
twitter:carolmalouf twitterde op zaterdag 18-07-2015 om 19:56:18Exclusive #nusra headquarters with kidnapped #Lebanese soldiers and their families http://t.co/MK01GDCVhF reageer retweet
Dus wat ze hier zeggen is: Ahrar al sham heeft mortieren en raketten afgevuurd op het dorp, maar alleen op regeringstroepen aan de buitenkant. De regeringstroepen daarentegen hebben zo een schijt, en willen de oorlog eigenlijk helemaal niet winnen, dus hebben ze raketten op de bevolking afgevuurd. Niet op de mensen die raketten op hun afvoeren, nee op de bevolking van een dorpje wat door terroristen is overgenomen..quote:Army of Fatah Launches Offensives in Kefraya, al-Fuaa
Jul 16th, 2015 by Al-Souria (Opposition website)
Rebels bombard Shiite towns in response to the regime and Hezbollah attacks on Zabadani, says Ahrar ash-Sham spokesperson
Army of Fatah Launches Offensives in Kefraya, al-Fuaa
The Media Office of Army of Fatah, an Islamist rebel coalition active in northern Syria, issued a statement announcing military operations in the two pro-regime towns of Kefraya and al-Fuaa, countryside of Idleb.
Abu Abdullah, an official from the Ahrar ash-Sham rebel group confirmed to al-Souria Net that "the pro-regime villages of al-Fuaa and Kefraya will be targeted with different kinds of weapons, in response to the massacres committed by the regime in Zabadani", adding: "the bombing will continue as long as the regime and Hezbollah continue their attacks on our brothers in Zabadani".
The media activist and member of Binnish Coordination Committee, Mohammed Haj Qaddour, said that al-Fuaa was targeted with a barrage of rockets, mortars and heavy machine guns Wednesday afternoon. The bombing targeted regime fortifications on the outskirts of the village, while regime artillery located inside the village targeted the city of Binnish in response, leading to the death and injury of a number of civilians and the destruction of residential buildings.
Al-Fuaa and Kefraya are the only majority Shiite towns in the province of Idleb, with a population estimated at nearly 60,000 people, a significant number have recently fled to the city of Idleb.
Translated and edited by The Syrian Observer
deze oorlog is n grote foutquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:47 schreef Geoffrey het volgende:
Ik geef tenminste toe dat degene waar ik achter sta fouten heeft gemaakt...
Jij hebt dus ook geen bewijs dat jaish minderheden vermoord.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:07 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Syrie had anders wel een van de sterkste legers, zo niet de sterkste, in het midden-oosten..
[..]![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Adra_massacrequote:Op woensdag 22 juli 2015 12:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen bewijs dat jaish minderheden vermoord.
quote:This is an anti-Shiite tirade and "bring-back-the-Umayyad-Empire" propaganda piece. It shows how sectarian Alloush is. He refers to Shiites, and reduces the Nusayris into this grouping, as "Majous", or crypto-Iranians. "Majous" is the old term for pre-Islamic Persians or Zoroastrians. Arab Christians use the term in Christmas carols about the Magi, or "three kings from the Orient" (or east) who come to pay homage to Jesus--Magi are Persians or Easterners. Here it is an Islamic term of abuse meant to suggest that Alawites and Iranians not only have the wrong religion but also the wrong ethnicity--they are not Arabs, but crypto-Iranians. The term Majous is used in many rebel videos to refer to the Assad regime--"al-nizam al-majousi"--or simply to refer to Shiites (or Alawites) generally. It demonstrates how demonized the Alawites are in the propaganda of the new Islamic Front.
Zahran calls for cleansing Damascus of all Shiites and Nusayris. ("Nusayris" is the old term that referred to the Alawites prior to the adoption of "Alawite." It is considered a term of abuse by Alawites. "Nusayri" refers to the founder of the religion, Ibn Nusayr, and is used by rebels to underscore the assertion that the Alawite religion is man-made and not sent from heaven
Zou me niets verbazen. Burgers waren al sinds dag 1 het doelwit van de SAA. Als je zelfs in rebellen gebied woont ben je een target voor de regime. Markten enzo zijn favoriet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:47 schreef Geoffrey het volgende:
Oh ja, en nog even wat betreft Fou'aa en Kefraya:
Die "oppositie" propaganda is hilarisch...
[..]
Dus wat ze hier zeggen is: Ahrar al sham heeft mortieren en raketten afgevuurd op het dorp, maar alleen op regeringstroepen aan de buitenkant. De regeringstroepen daarentegen hebben zo een schijt, en willen de oorlog eigenlijk helemaal niet winnen, dus hebben ze raketten op de bevolking afgevuurd. Niet op de mensen die raketten op hun afvoeren, nee op de bevolking van een dorpje wat door terroristen is overgenomen..
En het leukste is nog wel, dat je straks mensen gaat horen hier, die dit als waarheid overnemen.en dan praten ze over mij..
Ik geef tenminste toe dat degene waar ik achter sta fouten heeft gemaakt...
quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Burgers waren al sinds dag 1 het doelwit van de SAA. Als je zelfs in rebellen gebied woont ben je een target voor de regime. Markten enzo zijn favoriet.
Bekijk maar de "idlib documentaire" op youtube van de overname van de stad. Ze gebruikten alle burgers als menselijk schild door tussen de menigte te lopen en te bukken. Zo ziek is de SAA.
De rebellen kregen toen te horen dat ze niet mochten schieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, ik heb je bewijs geleverd. Kan je het onderwerp wel fijn veranderen.. Wat vind je er nu van dat je grote held gewoon een terrorist is..
Hahaha je bent weer door de war met al nusra. Je bron geeft het zelfs aanquote:
quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hahaha je bent weer door de war met al nusra. Je bron geeft het zelfs aan![]()
Ik wordt een beetje moe hoe men wreedheden van al nusra toeschrijft aan jaish.
hmmmm.. wie zou er nou liegen.. Jij, of de rest van de wereld..quote:Zahran Alloush is a Syrian militant leader active during the Syrian Civil War. He is the commander of Jaysh al-Islam, a major component of the Islamic Front, of which he is the military chief, and is described as one of the most powerful persons in rebel-held Syria. Alloush called for the cleansing of all Alawites and Shiites in Damascus,[2] later telling Western journalists that these and similar statements had been caused by the pressure and "psychological stress" he was under from living through the Syrian Government's siege of Ghouta.[3]
According to the government and activists it was conducted by the al-Nusra Front.[1]quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:52 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
[..]
hmmmm.. wie zou er nou liegen.. Jij, of de rest van de wereld..
hmmm... "nogmaals" ??quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:52 schreef firefly3 het volgende:
Dus nogmaals, waar staat dat jaish al fatah minderheden heeft vermoord?
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:49 schreef firefly3 het volgende:
IF en Jaysh al Islam zijn gematigder dan assad.
Slim om "jaysh" te zeggen, dan kan je wanneer je leugen uitkomt altijd nog doen alsof je het over een andere jaysh hebtquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik meet mbt oorlogsmisdaden. 99999 martel gevangenissen en barrelbombs vs jaish die alleen isis executeerd. Ik zie jaish echt niet martelen op grote schaal zoals assad. In die zin is het een veel gematigder rechtsstaat.
Heb je ooit zo'n gematigde, respectabele speech gehoord van iemand die vecht voor democratie en alle respect voor de minderheden heeft?quote:
is ISIS een minderheid?quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:57 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
hmmm... "nogmaals" ??
[..]
[..]
Slim om "jaysh" te zeggen, dan kan je wanneer je leugen uitkomt altijd nog doen alsof je het over een andere jaysh hebt![]()
![]()
Trouwens, was het niet Jaysh al Islam die ISIS executeerde.. het was iig niet jaish al fatah..
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Jij beweert het over Jaish al Fatah te hebben. Jaish al Fatah heeft nooit isis geexecuteerd. Dus nu is twee keer bewezen dat jij terreur verheerlijkt. Dan kan je nu wel doen alsof je neus bloed, maar je bent dus geen haar beter dan mensen die Assad zijn terreur goedkeuren.quote:
De enige voor wie ik nog respect heb in toenemende mate is Moaz Al Khatib die zelfs bereid was te praten met Assad en opzouten zei tegen Qatar en Saudi's, waarop hij zijn functie neerlegde.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:58 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Heb je ooit zo'n gematigde, respectabele speech gehoord van iemand die vecht voor democratie en alle respect voor de minderheden heeft?
Wolf in schaapskleren..quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De enige voor wie ik nog respect heb in toenemende mate is Moaz Al Khatib die zelfs bereid was te praten met Assad en opzouten zei tegen Qatar en Saudi's, waarop hij zijn functie neerlegde.
quote:He is a supporter of Qatar-based Egyptian Sunni Muslim cleric and preacher Yusuf al-Qaradawi. He even placed al-Qaradawi on equal footing with the Tunisian Mohamed Bouazizi, whose self-immolation marked beginning of the Arab Spring. He referred to al-Qaradawi as "our great Imam". Khatib has also referred to Shia Muslims as "rejectionists" and stated that the Shi'ites "establish lies and follow them", on occasions when he spoke to an Arab public. Analysts thus suspect him of adhering to some sectarian anti-Shia (and thus anti-Alawi) resentment.[3] In an interview with Al Jazeera he said it would be better if Alawites would convert to Shia Islam, so they could follow a clear and structured faith.[4] In stark contrast to his speeches and statements in Arabic, on other occasions Khatib has stressed that all creeds will need to be respected within Syria.[2]
Neuh, check z'n latere optredens toen hij aan de macht was van de SNC, hij had zijn toon flink gematigd, met name dat hij zijn functie heeft neergelegd vanwege geheime agenda's van andere landen vind ik op z'n minst een gebaar van integriteit. Die uitspraak op al-jazeera was dan ook niet bedoelt om de Alawi te pesten, maar gewoon iets wat volgens zijn visie de Alawi een concreter aqidah en identiteit zou geven, staat zelfs nog op YT.quote:
Dus er zijn geen minderheden vermoord. Dankje voor het toegeven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:01 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Jij beweert het over Jaish al Fatah te hebben. Jaish al Fatah heeft nooit isis geexecuteerd. Dus nu is twee keer bewezen dat jij terreur verheerlijkt. Dan kan je nu wel doen alsof je neus bloed, maar je bent dus geen haar beter dan mensen die Assad zijn terreur goedkeuren.
Ga nou niet constant van onderwerp veranderen.
Ik heb net een speech van je grote held laten zien waarin hij in niet mis te verstane woorden aangeeft wat hij met minderheden wilt doen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus er zijn geen minderheden vermoord. Dankje voor het toegeven.
quote:Islamist rebels killed at least 15 civilians from the minority Alawite and Druze sects in the central Syrian city of Adra on Wednesday and Thursday, the pro-opposition Syrian Observatory for Human Rights said.
One other victim was a pro-government fighter, said the British-based monitoring group, which has a network of sources across Syria.
Syria's Sunni Muslim majority has largely joined the revolt against President Bashar al-Assad, who is an Alawite, while minority sects have largely stood behind him in the conflict that has killed more than 125,000 since it began in March 2011.
Many cities in Syria have become segregated along sectarian lines but Adra - strategically important as one of the rebels' only routes into Damascus - has mostly resisted that.
Witnesses, activists and Syrian state media accused the Islamic Front, an alliance of several large rebel groups, and the al Qaeda-linked Nusra Front of carrying out the attacks.
One woman in Adra, who said she was too frightened to say what religious minority she was from, told Reuters armed men from the Islamic Front and the Nusra Front entered her family's house around 3 a.m. (0100 GMT) on Thursday and took her son.
The militants said her son would be returned, but he was still missing on Thursday afternoon, she said.
Adra, about 20 km (12 miles) northeast of Damascus, has a population of about 100,000 including Alawites, Druze, Christians and Sunni Muslims.
Activists on social media said some residents had fled the city while others were hiding in their basements.
Several blamed the Army of Islam, an Islamic Front member group led by Zahran Alloush, and some put the death toll as high as 40, but these reports could not be independently verified.
"Zahran Alloush has committed a massacre," one activist based in the Damascus suburbs told Reuters.
State news agency SANA said the army was sending troops to "restore security" in the city.
"Terrorist groups belonging to the Nusra Front infiltrated the residential area of Adra in the suburbs of Damascus and attacked residents in their homes," it said, using its term for rebels fighting against Assad.
(Reporting by Stephen Kalin; Additional reporting by Mariam Karouny; Editing by Louise Ireland)
Ik hoop het..quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, check z'n latere optredens toen hij aan de macht was van de SNC, hij had zijn toon flink gematigd, met name dat hij zijn functie heeft neergelegd vanwege geheime agenda's van andere landen vind ik op z'n minst een gebaar van integriteit. Die uitspraak op al-jazeera was dan ook niet bedoelt om de Alawi te pesten, maar gewoon iets wat volgens zijn visie de Alawi een concreter aqidah en identiteit zou geven, staat zelfs nog op YT.
Daarnaast is Qardawi in het verleden ook pro-Hezbollah geweest, dus dat iemand een aanhanger is van Qardawi zegt niets, welke Qardawi van wanneer is meer de vraag en of hij dat nog steeds is.
Heel de discussie gaat nog steeds over:quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:09 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar zijn die mods..
Kunnen we niet een IQ test doen voordat iemand mag reageren?
Bewijs???? Bron??[/quote]quote:[quote]al-qahira
Op dinsdag 21 juli 2015 22:15
Jaish die minderheden executeert.
Er is niets meer te hopen, hij heeft zich teruggetrokken van het politieke toneel. Sure over Khatib's uitspraken in het verleden valt er genoeg te zeggen, maar no way is dat in vergelijking geweest met de op Bani Ummayah geilende militanten die oproepen tot het verdrijven en uitroeien van de non-sunni's.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heel de discussie gaat nog steeds over:
[..]
Bewijs???? Bron??
quote:Maar blijkbaar wil je de discussie omleiden naar arabische uitspraken.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:09 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar zijn die mods..
Ik ga het maar even stap voor stap aan je uitleggen..
http://in.reuters.com/art(...)dINDEE9BB0AR20131212
[..]
quote:Islamist rebels killed at least 15 civilians from the minority Alawite and Druze sects in the central Syrian city of Adra on Wednesday and Thursday, the pro-opposition Syrian Observatory for Human Rights said.
One other victim was a pro-government fighter, said the British-based monitoring group, which has a network of sources across Syria.
Syria's Sunni Muslim majority has largely joined the revolt against President Bashar al-Assad, who is an Alawite, while minority sects have largely stood behind him in the conflict that has killed more than 125,000 since it began in March 2011.
Many cities in Syria have become segregated along sectarian lines but Adra - strategically important as one of the rebels' only routes into Damascus - has mostly resisted that.
Witnesses, activists and Syrian state media accused the Islamic Front, an alliance of several large rebel groups, and the al Qaeda-linked Nusra Front of carrying out the attacks.
One woman in Adra, who said she was too frightened to say what religious minority she was from, told Reuters armed men from the Islamic Front and the Nusra Front entered her family's house around 3 a.m. (0100 GMT) on Thursday and took her son.
The militants said her son would be returned, but he was still missing on Thursday afternoon, she said.
Adra, about 20 km (12 miles) northeast of Damascus, has a population of about 100,000 including Alawites, Druze, Christians and Sunni Muslims.
Activists on social media said some residents had fled the city while others were hiding in their basements.
Several blamed the Army of Islam, an Islamic Front member group led by Zahran Alloush, and some put the death toll as high as 40, but these reports could not be independently verified.
"Zahran Alloush has committed a massacre," one activist based in the Damascus suburbs told Reuters.
State news agency SANA said the army was sending troops to "restore security" in the city.
"Terrorist groups belonging to the Nusra Front infiltrated the residential area of Adra in the suburbs of Damascus and attacked residents in their homes," it said, using its term for rebels fighting against Assad.
(Reporting by Stephen Kalin; Additional reporting by Mariam Karouny; Editing by Louise Ireland)
[..]quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:13 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Maar blijkbaar wil je de discussie omleiden naar arabische uitspraken.
Het is nogal onduidelijk of het wel of niet door al nusra was. Niet overtuigend.quote:
Teruggetrokken of teruggefloten?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is niets meer te hopen, hij heeft zich teruggetrokken van het politieke toneel. Sure over Khatib's uitspraken in het verleden valt er genoeg te zeggen, maar no way is dat in vergelijking geweest met de op Bani Ummayah geilende militanten die oproepen tot het verdrijven en uitroeien van de non-sunni's.
Het officile nieuws is natuurlijk dat hij zelf z'n ontslag heeft ingediend, maar achter de schermen Allah Alem.quote:
Daarom neem ik die "oppositie" niet serieus. Ze hebben hun land eigenlijk al verkocht.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het officile nieuws is natuurlijk dat hij zelf z'n ontslag heeft ingediend, maar achter de schermen Allah Alem.
In zijn interview met al-jazeera impliceert hij wel heel nadrukkelijk door Saudische en Qatari invloeden en een Amerikaanse gebrek aan visie met wat zij willen.
Dat impliceert hij dus ook,quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:28 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Daarom neem ik die "oppositie" niet serieus. Ze hebben hun land eigenlijk al verkocht.
Denk maar niet dat Saudi of Qatar een sterk Syrie steunen.. Nee, zij willen dat zij de enige zijn die macht hebben in het midden oosten en met poppenkastregeringen die macht uitoefenen.
Daarom, de revolutie is gekaapt door de radicalen. Dat is wat ik al de hele tijd loop te schreeuwen en de voornaamste reden dat ik in dit conflict genoodzaakt ben het dictatoriale regime van Bashar al Assad te steunen, aangezien dat de enige is die voor Syrie vecht. En niet voor Saudi Arabie, Qatar, Amerika of Israel..quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat impliceert hij dus ook,
"op een gegeven moment kwam de Syrische revolutie in de handen van regionale machten die beslissingen namen over het lot van de Syrische bevolking en werd mij gevraagd om dubieuze voorstellen te ondertekenen".
Deze man heeft zich in zo een positie 2 jaar geleden teruggetrokken en dat vind ik wel jammer, hij is de enige rationele actieve leider geweest van de oppositie die nog iets probeerde met Assad en bijv Hezbollah.
Ben ik er niet helemaal mee eens, ook over Assad kan je natuurlijk zeggen dat hij voor eigen troon en als Iraanse proxy functioneert ipv in het belang van Syri als land en Arabisch republiek. Het is een groot gevaar als de leider van een land zichzelf vereenzelvigd met het land, dat deed bijvoorbeeld Saddam en Khaddafi ook, "Saddam = Irak" retoriek is wat mij betreft een zeer overschatting van zichzelf en nogal waanzinnig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:34 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Daarom, de revolutie is gekaapt door de radicalen. Dat is wat ik al de hele tijd loop te schreeuwen en de voornaamste reden dat ik in dit conflict genoodzaakt ben het dictatoriale regime van Bashar al Assad te steunen, aangezien dat de enige is die voor Syrie vecht. En niet voor Saudi Arabie, Qatar, Amerika of Israel..
En even voor de duidelijkheid... Ik ben ook niet blind. Ik weet ook wel wat er allemaal gebeurd daarzo en hoe verschrikkelijk dat is.
De rol van Iran word overdreven hoor. Iran is een bondgenoot van Syrie hoe Rusland dat ook is. Denk dat landen als Saudi-wahhabia, Jordanie, Qatar en Bahrein toch meer als proxy voor het westen functioneren dan Syrie als proxy voor Iran functioneert.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik er niet helemaal mee eens, ook over Assad kan je natuurlijk zeggen dat hij voor eigen troon en als Iraanse proxy functioneert ipv in het belang van Syri als land en Arabisch republiek. Het is een groot gevaar als de leider van een land zichzelf vereenzelvigd met het land, dat deed bijvoorbeeld Saddam en Khaddafi ook, "Saddam = Irak" retoriek is wat mij betreft een zeer overschatting van zichzelf en nogal waanzinnig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Geoffrey op 22-07-2015 13:52:25 ]
quote:Six months ago, Valdet Gashi left his home in Germany to join the Islamic State. Now a Syrian monitoring group has confirmed that the two-time Thai kickboxing world champion has been killed by the terrorist group while trying to escape.
In January, 29-year-old Valdet Gashi told his wife and two daughters that he was travelling first to Switzerland, and then to Thailand. A kind of prolonged business trip relating to his title as a two-time Thai Boxing Champion. He updated his family through social media. A Facebook post from May shows an older photo of him in Bangkok. The caption describes his excitement about returning to the city in a few days.
Gashi never returned to Thailand, nor did he intend to. Instead, he and three other Thai boxers traveled to war-torn Syria to join the self-proclaimed Islamic State terrorist group.
Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) militants
AFP 2015/ ALBARAKA NEWS
At Least 14 Spanish Families With Kids Joined ISIL for Money
"Don’t judge…before you know the whole story," he wrote in another post once news of his true whereabouts became public. "Before you begin to judge me because of what I do, wait till you know the whole story."
The "whole story" is difficult to pin down. According to a telephone interview Gashi conducted with Swiss radio channel Schweizer Radio und Fernsehen, the four boxers fought with the terrorist group in Syria. The Albanian-born Gashi was then reportedly in charge of a Turkish border crossing along the Euphrates River, cutting off cigarette smugglers trying to enter IS territory.
Six months ago, Valdet Gashi left his home in Germany to join the Islamic State.
FACEBOOK/VALON LONI GASHI
Six months ago, Valdet Gashi left his home in Germany to join the Islamic State.
"If I die while doing good, I of course will be glad," Gashi told Swiss TV channel SRF last month.
A woman supporting Islamic Jihad
ADEL HANA
Why Women Flee the West to Become Jihadi Wives
Throughout this time, he was also said to be in contact with terror expert Samuel Althof, according to SRF. Earlier this month, that communication line suddenly went dark.
According to the family, Gashi had been killed, though the exact cause of his death was unknown. But on Monday, the Syrian Observatory for Human Rights that the boxer had been executed by the Islamic State after trying to flee Aleppo with "another group."
According to the International Business Times, SOHR’s claims are based on "reliable sources."
Those sources said that after initially defending IS’s barbaric practices, Gashi had become “shocked” by the violence he witnessed. He was captured in his effort to escape, held in captivity in the city of Manbeg, and later killed by the terrorist group.
Varvara Karaulova
TWITTER / 360TV
'Love Is to Blame' - Russian Student's Father on Her Attempt to Join ISIL
Prior to the news of his death, Gashi’s family had encouraged him to return home. According to German newspaper Rundschau, the boxer’s father, Enwar Gashi, said his son should stop this "nonsense" in Syria and help Muslims in Germany.
Of course, reports coming out of territory controlled by IS are hard to verify, even by human rights monitors. While both Gashi’s family and the SOHR’s sources have stated that Gashi has died, the Syrian Observatory has also heard conflicting accounts that he is alive and still trying to escape.
Read more: http://sputniknews.com/mi(...)5.html#ixzz3gcXpmRPp
De rol die de golfstaten spelen en dienen is natuurlijk duidelijk, maar ook is het duidelijk dat zonder Iraans en Russisch steun Syrie Assad natuurlijk compleet gesoleerd zou zijn en echt geen 4 jaar stand had kunnen houden, laat staan gebieden richting de 5e jaar terugveroveren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:45 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
De rol van Iran word overdreven hoor. Iran is een bondgenoot van Syrie hoe Rusland dat ook is. Denk dat landen als Saudi-wahhabia, Jordanie, Qatar en Bahrein toch meer als proxy voor het westen functioneren dan Syrie als proxy voor Iran functioneert.
Mwuah, er is een verschil tussen het volk en de regime, dat heb je in Syrie, dat heb je in Irak, dat heb je in Bahrain etc, dat een regime van het land het schoothondje van een ander land is geworden zegt niet dat ook het volk dat wil of daartoe helpt. Vind wel dat je iets overdrijft, landen zoals Egypte, Irak en Syri bestaan net wat langer dan een halve eeuw als onafhankelijk entiteit, waarbij vrijwel alle regimes of extreem anti-Westen of extreem pro-Westen zijn waarbij je dan helaas voor het overleven wel op de schoot van een andere, grotere macht terecht komt in beide gevallen. Dat het historisch gezien de leiders van het Midden Oosten zouden zijn is een periode minder dan al je vingers uitgedrukt in decennia, maar verder ook geen prestatie gezien het een van de grotere landen van het Midden Oosten zijn.quote:Zeggen dat Syrie en Irak proxies van Iran zijn is niet alleen ontzettend beledigend tegenover de Syriers en de Irakezen, het toont ook aan wat op dit moment wereldwijd het beeld is; namelijk dat de landen in het m-o geen eigen identiteit hebben en allemaal maar een groter land hebben wat ze moeten pijpen. Dat is natuurlijk helemaal niet zo. Historisch gezien zijn Syrie, Egypte en Irak de leiders van het Midden-Oosten, door oorlogen en golfpropaganda is dat vandaag de dag wel anders..
Ik vraag alleen om duidelijk bewijs dat jaish minderheden heeft gedood. Als het vaker voorkomt, zou je toch wel een duidelijk nieuwsartikel kunnen plaatsen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:21 schreef Geoffrey het volgende:
Hilarisch die terreurverheerlijkers..
Elk stukje propaganda van de "oppositie" tegen Assad slikken ze als zoete koek zonder bewijs.
Wordt er door drie verschillende groepen (waaronder diezelfde oppositie die ze eerst zonder bewijs geloven) iets beweerd is dat niet genoeg bewijs
Ik ga niet meer op blinde schapen reageren. Geef ze maar fijn het gevoel dat ze je uitgeluld hebben.
Heeft toch geen zin als ze constant liegen over wat ze eerder zeiden, als ze niets aannemen wat niet met hun verdraaide wereldbeeld klopt..
Gelukkig zijn er nog wel een paar volwassenen hier die verder kijken dan hun neus lang is..
De golfstaten zouden zonder Amerikaanse/Britse legerbases en oliegeld ook echt geen 4 jaar stand kunnen houdenquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De rol die de golfstaten spelen en dienen is natuurlijk duidelijk, maar ook is het duidelijk dat zonder Iraans en Russisch steun Syrie natuurlijk compleet gesoleerd zou zijn en echt geen 4 jaar stand had kunnen houden, laat staan gebieden richting de 5e jaar terugveroveren.
Natuurlijk. Democratie is waar we naartoe meoten. Maar daar zijn we nog lang niet. Kijk Irak. Maliki was democratisch verkozen, maar toch hebben buitenlandse mogendheden het voor elkaar gekregen hem af te zetten.quote:[..]
Mwuah, er is een verschil tussen het volk en de regime, dat heb je in Syrie, dat heb je in Irak, dat heb je in Bahrain etc, dat een regime van het land het schoothondje van een ander land is geworden zegt niet dat ook het volk dat wil of daartoe helpt. Vind wel dat je iets overdrijft, landen zoals Egypte, Irak en Syri bestaan net wat langer dan een halve eeuw als onafhankelijk entiteit, waarbij vrijwel alle regimes of extreem anti-Westen of extreem pro-Westen zijn waarbij je dan helaas voor het overleven wel op de schoot van een andere, grotere macht terecht komt in beide gevallen. Dat het historisch gezien de leiders van het Midden Oosten zouden zijn is een periode minder dan al je vingers uitgedrukt in decennia, maar verder ook geen prestatie gezien het een van de grotere landen van het Midden Oosten zijn.
Daarom zeg ik ook, de rollen en doelen die de Golfstaten dienen zijn evident, valt weinig over te twisten, alleen breid ik dit verder uit naar een vergelijking tussen Assad en Iran.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:03 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
De golfstaten zouden zonder Amerikaanse/Britse legerbases en oliegeld ook echt geen 4 jaar stand kunnen houden
Je gaat me echt niet zien buitenlandse interventies of invloeden rechtpraten, zeker niet als we het hebben over een land waar een invasie is gepleegd en de chaos daar door hen in eerste instantie is ontstaan.quote:Natuurlijk. Democratie is waar we naartoe meoten. Maar daar zijn we nog lang niet. Kijk Irak. Maliki was democratisch verkozen, maar toch hebben buitenlandse mogendheden het voor elkaar gekregen hem af te zetten.
Daar ben ik dus weer sceptischer over, als Assad wint verwacht ik juist dat hij nog autoritairder wordt dan voorheen om niet weer in dezelfde situatie te vervallen, met alle gevolgen van dien, de macht kan je als dictator makkelijk in handen houden zolang je maar het leger trouw hebt aan jezelf, eventuele hervormingen zie ik dan niet meer dan als een schijndemocratie, in vrijwel alle interviews die Assad heeft afgegeven heeft hij zichzelf al vereenzelvigd met Syri. De minimumleeftijd voor presidentsverkiezingen zijn zelfs afgestemd op de leeftijd waarop hij de macht kreeg om met terugwerkende kracht niet zijn 'legitimiteit' in gevaar te brengen en dat zijn dan 'democratische' hervormingen he.quote:Als Assad wint in Syrie, en Syrie gaat beetje bij beetje de kant op van vrije verkiezingen en democratie (want we weten allemaal dat Assad de macht niet kan behouden, zelfs al zou hij willen), zal het land niet in handen vallen van het buitenland. Als we nu de "FSA" de macht geven, valt het land bij voorbaat al in handen van buitenlandse mogendheden. En wat betekent dat? Dat het machtsevenwicht in het midden-oosten uit balans raakt.
Dat is het punt, wat mij betreft heeft Assad dat niet minder gedaan met Iran dan de oppositie die bijv bij de VS of de Golfstaten aan het bedelen is.quote:De landen die hun volk hebben verkocht krijgen dan het overwicht. En daar ben ik als de dood voor.
Mja, als ik het zo lees is jouw eerste prioriteit het Libanees verzet, mijn eerste prioriteit is een stabiel, veilig en vrij Syrie wat ik zeker niet zie gebeuren met een overwinning van Assad ( ook niet met de Jihadisten, maar dat terzijde)quote:Ik ben iemand die geloofd in de Muqawama. Syrie is de rug van de Muqawama. Ik wil die niet zien vallen in handen van de vijanden van de Arabieren.
Er is niet echt veel bewijs dat het bloedbad in Adra daadwerkelijk is gebeurd gelukkig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:09 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar zijn die mods..
Ik ga het maar even stap voor stap aan je uitleggen..
http://in.reuters.com/art(...)dINDEE9BB0AR20131212
[..]
Mijn prioriteit is zeker niet het Libanees verzet. Mijn prioriteit is de eer van de Arabieren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, de rollen en doelen die de Golfstaten dienen zijn evident, valt weinig over te twisten, alleen breid ik dit verder uit naar een vergelijking tussen Assad en Iran.
[..]
Je gaat me echt niet zien buitenlandse interventies of invloeden rechtpraten, zeker niet als we het hebben over een land waar een invasie is gepleegd en de chaos daar door hen in eerste instantie is ontstaan.
[..]
Daar ben ik dus weer sceptischer over, als Assad wint verwacht ik juist dat hij nog autoritairder wordt dan voorheen om niet weer in dezelfde situatie te vervallen, met alle gevolgen van dien, de macht kan je als dictator makkelijk in handen houden zolang je maar het leger trouw hebt aan jezelf, eventuele hervormingen zie ik dan niet meer dan als een schijndemocratie, in vrijwel alle interviews die Assad heeft afgegeven heeft hij zichzelf al vereenzelvigd met Syri. De minimumleeftijd voor presidentsverkiezingen zijn zelfs afgestemd op de leeftijd waarop hij de macht kreeg om met terugwerkende kracht niet zijn 'legitimiteit' in gevaar te brengen en dat zijn dan 'democratische' hervormingen he.
[..]
Dat is het punt, wat mij betreft heeft Assad dat niet minder gedaan met Iran dan de oppositie die bijv bij de VS of de Golfstaten aan het bedelen is.
[..]
Mja, als ik het zo lees is jouw eerste prioriteit het Libanees verzet, mijn eerste prioriteit is een stabiel, veilig en vrij Syrie wat ik zeker niet zie gebeuren met een overwinning van Assad ( ook niet met de Jihadisten, maar dat terzijde)
quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er is niet echt veel bewijs dat het bloedbad in Adra daadwerkelijk is gebeurd.
Wel is bewezen dat Ahrar al-Sham, onderdeel van IF, betrokken was bij een massamoord op Alawieten in 2013. Jaysh al Islam heeft zover ik weet (nog) geen massamoorden gepleegd.
Vind je het raar als ik dat stuk met een korreltje zout neem..quote:The Institute of Modern Russia (IMR) is a nonprofit, nonpartisan public policy organization—a think tank—headquartered in New York. It was founded in February 2010, by leading experts in Russia-US relations and human rights. According to the Institute's mission statement, "through its research, advocacy, public events and grant-making, IMR is committed to fostering democratic values, respect for human rights and the rule of law, and the development of civil society in Russia; the promotion of a principles-based U.S.-Russia dialogue; and the integration of a modern and forward-looking Russia into the community of democracies."
The president of IMR is Pavel Khodorkovsky, the son of Mikhail Khodorkovsky; the Institute's advisors include Vladimir V. Kara-Murza, Richard Sakwa and Andrei Piontkovsky. Lyudmila Alexeyeva is a Trustee of the Institute.
IMR is a federal tax-exempt Section 501(c)(3) public charity, incorporated in New Jersey.
The Institute runs a special project called The Interpreter Mag, a daily online journal committed to translating Russian-language media and blogs into English and publishing original features, reports, op-eds and interviews, with the goal of making the Russian-speaking world accessible to Western journalists, analysts, policymakers, diplomats and laymen.
De meeste dingen die men hier als waarheid bestempeld komen alleen van "witnesses" of "activists"quote:Witnesses, activists and Syrian state media accused the Islamic Front, an alliance of several large rebel groups, and the al Qaeda-linked Nusra Front of carrying out the attacks.
quote:Several blamed the Army of Islam, an Islamic Front member group led by Zahran Alloush, and some put the death toll as high as 40, but these reports could not be independently verified.
wat is daarvan over dan?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:36 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Mijn prioriteit is de eer van de Arabieren.
De eer van de Arabieren is al eeuwen zoek, je gaat het in ieder geval niet vinden bij de sektaristen van beide groepen, al helemaal niet bij de Baathisten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:36 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Mijn prioriteit is zeker niet het Libanees verzet. Mijn prioriteit is de eer van de Arabieren.
Voor de Ottomanen waren het gewoon weer andere Turken, de Seltjoeken, de Mamlukken, zelfs Salahdin was geen Arabier en van de Ummayaden denk ik dat je persoonlijk ook geen fan bent, dus blijft buiten de Abbasiden en Fatimiden niet heel veel over.quote:Oh, en als ik het heb over Syrie, Irak en Egypte, bedoel ik historisch Syrie Irak en Egypte, dus pre-ottomaanse rijk, pre-sykes-picot
Je punt? Van waaruit werden die rijken bestuurd?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Triggershot het volgende:
Voor de Ottomanen waren het gewoon weer andere Turken, de Seltjoeken, de Mamlukken, zelfs Salahdin was geen Arabier en van de Ummayaden denk ik dat je persoonlijk ook geen fan bent, dus blijft buiten de Abbasiden en Fatimiden niet heel veel over.
twitter:joshua_landis twitterde op woensdag 22-07-2015 om 14:54:45Syria's Moderates: This Is Not What We Expected. by @deborahamos http://t.co/db5g0LDAsB reageer retweet
Mijn punt is dat er historisch gezien geen continuteit is van 'leiders van het Midden Oosten' als het gaat om landen zoals Syri en Egypte, al helemaal niet van Irak. Vooral in haar huidige vorm zijn het zelfs kunstmatige staten die aan de beademing zitten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Je punt? Van waaruit werden die rijken bestuurd?
Ik zou even een geschiedenisboek opentrekken als ik jou was.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er historisch gezien geen continuteit is van 'leiders van het Midden Oosten' als het gaat om landen zoals Syri en Egypte, al helemaal niet van Irak. Vooral in haar huidige vorm zijn het zelfs kunstmatige staten die aan de beademing zitten.
Kom maar op, ik lust je rauw broeder.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:18 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Ik zou even een geschiedenisboek opentrekken als ik jou was.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom maar op, ik lust je rauw broeder.
En dan hebben we het nog niet eens over al de rijken die ervoor over het midden oosten heersten..quote:Capitals of the Islamic empire:
"After Medina it was Kufa, Damascus, Ar-Raqqah, Samara, Baghdad, Mahdia, Al-Mansuriya, Cairo and other places in Turkish Ottoman empire."
Wat heeft dat ergens mee te maken.. Het is wel duidelijk dat men die positie van ze af probeerde te pakken.. En dat het in sommige gevallen is gelukt ook. toch blijven het de grootste en dus belangrijkste Arabische landen.quote:
Weet je wel zo zeker dat je roots Arabisch is? straks ben je gewoon sumerquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:36 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Mijn prioriteit is zeker niet het Libanees verzet. Mijn prioriteit is de eer van de Arabieren.
? Ik kan mijn bloedlijn terugtracen tot het Arabische schiereiland. Yemen om precies te zijn.. Iets wat veel van die "arabische leiders" niet kunnen..quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:27 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Weet je wel zo zeker dat je roots Arabisch is? straks ben je gewoon sumer
Dan moet je toch echt mijn post opnieuw lezen:quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Wat heeft dat ergens mee te maken..
Irak, Syrie en Egypte hebben korte periodes een rol gespeeld in de islamitische geschiedenis zonder een vorm van continuteit, zeker als we spreken over 'historisch' gezien zijn de aan te halen voorbeelden grappen als het gaat om bijvoorbeeld Iran en Turkije in vergelijking.quote:Mijn punt is dat er historisch gezien geen continuteit is van 'leiders van het Midden Oosten' als het gaat om landen zoals Syri en Egypte, al helemaal niet van Irak. Vooral in haar huidige vorm zijn het zelfs kunstmatige staten die aan de beademing zitten.
Egypte, Syrie, Irak en Libanon zijn geArabiseerde landen en volkeren, waarbij het grootste deel is opgegaan in de Arabische identiteit en taal itt de Turken, Perzen en Koerden bijvoorbeeld. Zeker de afgelopen 1000 jaar hebben de Arabieren buiten het zijn van onderdanen weinig betekend voor de Midden Oosterse grootmachten.quote:toch blijven het de grootste en dus belangrijkste Arabische landen
Alle landen buiten Yemen en Oman om zijn gearabiseerd..quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan moet je toch echt mijn post opnieuw lezen:
[..]
Irak, Syrie en Egypte hebben korte periodes een rol gespeeld in de islamitische geschiedenis zonder een vorm van continuteit, zeker als we spreken over 'historisch' gezien zijn de aan te halen voorbeelden grappen als het gaat om bijvoorbeeld Iran en Turkije in vergelijking.
[..]
Egypte, Syrie, Irak en Libanon zijn geArabiseerde landen en volkeren, waarbij het grootste deel is opgegaan in de Arabische identiteit en taal itt de Turken, Perzen en Koerden bijvoorbeeld. Zeker de afgelopen 1000 jaar hebben de Arabieren buiten het zijn van onderdanen weinig betekend voor de Midden Oosterse grootmachten.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Zeker de afgelopen 1000 jaar hebben de Arabieren buiten het zijn van onderdanen weinig betekend voor de Midden Oosterse grootmachten.
Precies, dat is dan ook de enige reden waarom Syrie als 'Arab Republic' wordt benoemd, niet omdat het Arabieren zijn, maar de Quraishi / Ommayadische identiteit daar flink ging domineren. Maar het ging mij meer om landen zoals Syri en Irak als historische leiders te zien van het Midden Oosten, terwijl het juist vrijwel altijd op enkele korte uitzonderingen na onderdeel waren van andere rijken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Alle landen buiten Yemen en Oman om zijn gearabiseerd..
Ik sta altijd open voor andere gedachten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Geoffrey het volgende:
Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
ehm... Het zijn wel degelijk Arabieren. Er leven andere volkeren, maar de Arabieren zijn toch echt in de meerderheid.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, dat is dan ook de enige reden waarom Syrie als 'Arab Republic' wordt benoemd, niet omdat het Arabieren zijn, maar de Quraishi / Ommayadische identiteit daar flink ging domineren. Maar het ging mij meer om landen zoals Syri en Irak als historische leiders te zien van het Midden Oosten, terwijl het juist vrijwel altijd op enkele korte uitzonderingen na onderdeel waren van andere rijken.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:34 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
ehm... Het zijn wel degelijk Arabieren. Er leven andere volkeren, maar de Arabieren zijn toch echt in de meerderheid.
Overduidelijk door de eeuwen heen Gearabiseerd dus.quote:The inhabitants of Syria descend from the ancient Semitic peoples of antiquity,[12][13] mainly the Arameans, Phoenicians and Assyrians,[14][15][16][17][12] as well as from the pre-conquest, post-conquest Arabs of the 7th century AD. The majority of the Syrian people who refer to themselves as Arabs are the result of mixing between the indigenous Aramean tribes, Assyrians and the Arabs who entered Syria in the Classical antiquity.[18] Syrian Muslims show more Arabian genetic influx than their fellow Christians as shown by genetic studies.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Overduidelijk door de eeuwen heen Gearabiseerd dus.
Maar verder snap je wel wat er wordt bedoelt als een land / volk historisch is gearabiseerd?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:39 schreef Geoffrey het volgende:
[..]dus jij telt alleen mensen wiens voorouders nooit gemixt zijn met een andere bevolkingsgroep als "arabier"
Dan is geen enkele bevolkingsgroep op aarde wat hij zegt dat hij is..
Beweer je nu dat Syrie neit Arabisch is?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar verder snap je wel wat er wordt bedoelt als een land / volk historisch is gearabiseerd?
Hoe kan ik nou stellen dat Syri niet Arabisch is als ik herhaaldelijk claim dat ze gearabiseerd zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:40 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Beweer je nu dat Syrie neit Arabisch is?
ik snap het nut van die claim niet?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou stellen dat Syri niet Arabisch is als ik herhaaldelijk claim dat ze gearabiseerd zijn?
Ik zeg net dat de reden waarom Syri zich een Arabisch republiek kan noemen omdat ze gearabiseerd zijn.
Ke, laat maar, gaat sowieso al veel te offtopic.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:43 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
ik snap het nut van die claim niet?
je vergeet de rest van de terreurgroepenquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ke, laat maar, gaat sowieso al veel te offtopic.
Terug naar Assad / ISIS is kut.
ISIS typt gewoon veel lekkerder dan Jaish #93408430983209 of Jabhat Al Nusrah.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:46 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
je vergeet de rest van de terreurgroepen
Eigenlijk wel. Ik vind het ook raar dat je de moeite niet neemt om eerst het stuk te lezen. Maar vooruit hier nog een bron.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:40 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
[..]
Vind je het raar als ik dat stuk met een korreltje zout neem..
Wie dan?quote:Daar komt bij:
[..]
De meeste dingen die men hier als waarheid bestempeld komen alleen van "witnesses" of "activists"
Ik denk dat je vragen in beide artikelen worden beantwoord.quote:Dit is iets wat door beide partijen, plus ooggetuigen word bevestigd.
Daarom benoemde ik het ook. Ik geloof best dat Zahran Alloush tot zoiets in staat is gezien zijn uitspraken en het feit dat AAS dat ook heeft gedaan. Neemt niet weg dat er gebrekkig bewijs is dat hij hierbij betrokken was.quote:Trouwens. Jaysh al Islam is ook onderdeel van IF...
"but these reports could not be independently verified".quote:Daar komt bij:
[..]
Ik ben gestopt met kijken op 1:21 toen de beste man over de arabische lente in "Palestine" begon en Isral oranje kleurde.quote:
Wie zegt dat ik het stuk niet heb gelezen? Heb je je eigen bron wel gelezen? Het enige wat jou bron vaststelt is dat er een fout is in het boek van Cockburn en hij gaat verder met het framen van Cockburn als Assad-propagandist, wat nergens op slaat, vervolgens gooit hij het standaardriedeltje "BARRELBOMBS!!11!!11!!!" etc. etc.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Ik vind het ook raar dat je de moeite niet neemt om eerst het stuk te lezen. Maar vooruit hier nog een bron.
[..]
Wie dan?
[..]
Ik denk dat je vragen in beide artikelen worden beantwoord.
[..]
Daarom benoemde ik het ook. Ik geloof best dat Zahran Alloush tot zoiets in staat is gezien zijn uitspraken en het feit dat AAS dat ook heeft gedaan. Neemt niet weg dat er gebrekkig bewijs is dat hij hierbij betrokken was.
[..]
"but these reports could not be independently verified".
De milities in Irak hebben Tikrit zonder luchtsteun van Amerika bevrijd. De luchtsteun kwam pas, toen de milities zich terugtrokken. De milities weigeren ook aan de zijde van Amerika te vechten.. Waar hij het idee krijgt dat Amerika, degene die ze vanaf het begin zwart zit te maken, ze helpt is mij een raadsel....quote:(As a matter of fact, against the wishes of its regional Sunni allies, the U.S. has been providing air support to Iran-backed Iraqi Shia militias, whose sectarian oppression was one cause of Sunni disillusionment and the rise of ISIS.)
Sinds wanneer is Iran een buurland van Syrie??quote:To support this contention, Cockburn in his book quotes "an intelligence officer from a Middle Eastern country neighboring Syria" who tells him: "ISIS members 'say they are always pleased when sophisticated weapons are sent to anti-Assad groups of any kind because they can always get the arms off them by threats of force or cash payments.'"
It is understandable why Cockburn would grant an intelligence officer anonymity, but what reason might there be for extending anonymity to the officer's country? Could it be that the "country neighboring Syria" is Iraq, or Iran--both key Assad allies?
/carequote:Op woensdag 22 juli 2015 20:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met kijken op 1:21 toen de beste man over de arabische lente in "Palestine" begon en Isral oranje kleurde.
twitter:Avashin twitterde op donderdag 23-07-2015 om 06:04:40reports about clashes between YPG and NDF/SAA in Hassake. #TwitterKurds reageer retweet
twitter:Avashin twitterde op donderdag 23-07-2015 om 06:06:20clashes started when NDF/SAA members tried to enter areas under YPG control inside the city. #TwitterKurds reageer retweet
twitter:ColdKurd twitterde op donderdag 23-07-2015 om 06:08:30#Flash #Al_hasaka Violent clashes between Kurdish forces and #SAA after they trying to control the " Garage area " North side of the city reageer retweet
Dit vind ik generaliseren en dingen verzinnen zonder dat je er zelf bij was. Misschien heeft hij wel wat gestolen of was het een incident. Het is niet slim om een gehele bevolkingsgroep de schuld te geven om een actie van enkelen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:51 schreef Geoffrey het volgende:
Dit heeft vrij weinig met de oorlog te maken... Maar zo gaan turken dus om met de Syrische vluchtelingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De reden van zijn mishandeling?
Hij probeerde tissues te verkopen om aan een beetje geld te komen voor zijn familie..
quote:A wounded NDF field commander, who was moved to Damascus to work in a militia administrative office, says bitterly that he now sees the militia as little more than revenue streams.
"Everything that once belonged to the state is held by a few dozen people making millions every month . . . We started out as one thing and ended up as another."
dit komt alleen maar uit 1 bron, daarom denk ik een fake berichtquote:
De bron is de FSA first coastal division.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit komt alleen maar uit 1 bron, daarom denk ik een fake bericht
blijft 1 bron. normaal gesproken zijn er altijd meerdere bronnen die melding maken van grote gebeurtenissen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De bron is de FSA first coastal division.
Ja de SAA heeft ervoor gezorgd dat tientallen van hun eigen mannen daar stierven en dat zij een deel van de stad kwijtraakten aan de Koerdenquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Volgens de YPG heeft de SAA ISIS geholpen om in Hasakah te komen.
uygar aktaş – @uygaraktas
Redur Khalil: Pro-regime NDF and Baath Batallions helped #ISIS to infiltrate into Hasakah https://7al.me/2015/07/23(...)%D8%B1-%D8%B9%D9%84/ …
The following media may contain sensitive material.
Weergeven
02:11 - 23 jul. 2015
Gevechten tussen YPG en SAA
Mark @markito0171
#Syria Clashes btw kurdish #YPG & #Assad-forces in #Hasaka city
Reports that Christian #Sutoro militia fight alongside regime now
Wat wel zeker is, is dat de baathisten het niet leuk vinden om nu omringd te zijn door Koerden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja de SAA heeft ervoor gezorgd dat tientallen van hun eigen mannen daar stierven en dat zij een deel van de stad kwijtraakten aan de KoerdenHeel logisch. In jouw blinde Assad-haat geloof jij elke anti-Assad bron.
Ja, maar dat maakt het compleet onlogisch dat ze IS binnenlieten. Het omsingeld zijn door de Koerden is het gevolg van de aanval van IS.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:48 schreef Djibril het volgende:
[..]
Wat wel zeker is, is dat de baathisten het niet leuk vinden om nu omringd te zijn door Koerden.
twitter:
Stel als ze dat dan zou gebeuren hoe zou het dan af kunnen lopen?quote:
Soennitische koppensnellers aan de macht in Aleppo of zo. Dunno.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:53 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Stel als ze dat dan zou gebeuren hoe zou het dan af kunnen lopen?
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 23-07-2015 om 17:20:21#Turkey Army have control of 'Ayyash and other nearby hamlets near Al-Ra'i #Aleppo #Syria http://t.co/c8PgmRoW8E reageer retweet
Net op de WC ja, godver wat een drol zeg,quote:
Gebeld*quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:49 schreef firefly3 het volgende:
Erdogan heeft met Obama gebelt.
Terrormonitor.org – @Terror_Monitor
#TURKEY- #NATO base in #Incirlik to be open for #US-led allies to fight #ISIS after phone between Obama & #Erdogan.FP
[ afbeelding ]
Klopd.quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit vind ik generaliseren en dingen verzinnen zonder dat je er zelf bij was. Misschien heeft hij wel wat gestolen of was het een incident. Het is niet slim om een gehele bevolkingsgroep de schuld te geven om een actie van enkelen.
Negeer die gast gewoon. Nog niets zinnigs uitgekomen en een discussie aangaan wilt hij ook niet.quote:
Albanirs en hun zelf-haatquote:
O wee iemand die niet aan jouw kant staat eng he? Hij gooit zoals iedereen zijn kant vn t verhaalquote:Op donderdag 23 juli 2015 20:03 schreef primakov het volgende:
[..]
Negeer die gast gewoon. Nog niets zinnigs uitgekomen en een discussie aangaan wilt hij ook niet.
Stukje van Daily Show maakte een parodie over de vele terreurgroep namen die de VS regering gebruiken,die nogal verwarrend kan zijn of verzonnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Linkje?quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Stukje van Daily Show maakte een parodie over de vele terreurgroep namen die de VS regering gebruiken,die nogal verwarrend kan zijn of verzonnen.
Nu mobiel niet erg handig, zal er later nog naar even kijken, thnxquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Fuck, moet je even opzoeken.Is nog van vorig jaar.
http://thedailyshow.cc.com/, en dan zoeken naar ISIS/ISIL(met Jessica Williams)quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu mobiel niet erg handig, zal er later nog naar even kijken, thnx
http://thedailyshow.cc.co(...)ca%20williams%20ISISquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
http://thedailyshow.cc.com/, en dan zoeken naar ISIS/ISIL(met Jessica Williams)
Deze is hetquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://thedailyshow.cc.co(...)ca%20williams%20ISIS
vooralsnog lijkt het mee te vallenquote:
Meld hij zich ook gelijk aan voor t leger of is t weer schreeuwen vanaf de tribune?quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:28 schreef Triggershot het volgende:
Oraal seks is niet Haram en IS strijders doden is Halal.![]()
Zeggen dat de Islamitische wereld achter loopt.
Dat soort dingen hebben Baghdadi, Nasrallah enzo allemaal gemeen met elkaar, mensen de dood in sturen geen probleem, maar altijd vanuit zelf nooit betrokken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:17 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Meld hij zich ook gelijk aan voor t leger of is t weer schreeuwen vanaf de tribune?
quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:37 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben de bron kwijt. Igg kan er geen isis doorheen
Sayyed Hassan met Samara'i vergelijken..quote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat soort dingen hebben Baghdadi, Nasrallah enzo allemaal gemeen met elkaar, mensen de dood in sturen geen probleem, maar altijd vanuit zelf nooit betrokken.
Alleen wordt zijn kant nooit onderbouwd door serieuze bronnen, laat staan argumenten. Kan hij geen kritiek accepteren. Is hij verblind door haat en valt hij iedereen die het met hem oneens is lastig met nietszeggende replies.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:39 schreef johnson555 het volgende:
[..]
O wee iemand die niet aan jouw kant staat eng he? Hij gooit zoals iedereen zijn kant vn t verhaal
quote:Er zijn een hoop groepen die tegen elkaar vechten in Syrie. Stiekem juich ik een beetje als die Khawaridj van IS de seculiere Koerden en die achterdochtige sjiieten aanpakken. Dat is een waar gespuis die sinds de khalief Othman ibn Affaan (moge ALLAH tevreden met hem zijn) de islamitische staat proberen te ondermijnen. De Khawaridj kunnen er ook wat van trouwens. Maar de sjiieten en de Koerden zijn topverraders. Die hebben in het verleden vaak de poorten opengedaan voor de kruisvaarders en de Mongolen.
quote:turkije moet al die koerdische communstische terroristen vernietigen tot er niks van hun overblijft. die 32 mensen die omgekomen zijn bij die aanslag waren dus zelf ook terroristen aangezien ze die pkk, ypg, enz steunen.
quote:De Rafizie Sjiieten zijn net ratten!
Vele geleerde verklaren dat sommige Sjiieten wel als moslim, maar de Rafizie Sjiieten zijn pas het ergste!
De Koerden onderling zijn verdeeld op etnisch, religieus en sektarisch gebied!
De Koerden zijn in vele maten en soorten!
Je hebt Soenieten, Sjiieten, Alawieten, Jezieten en misschien wel Christelijke en Joodse Koerden!
Natuurlijk heb je goede Koerden, maar een hoop Koerden zijn net stinkende wonden die zich aan de westerse media voordoen als vrijheidsstrijders of mensenrechten liefhebbers!
Het tegendeel is waar! De stalinistische PKK en YPG Koerden moorden en plunderen zelf alles wat niet behoort tot de stalinistische dictatoriale ideaal!
Het Westen gebruikt ze net als in de geschiedenis, jammer genoeg zijn Turken de dupe van deze ellendige volk!
Ik zonder maak hier onderschijt tussen de goedwillige Koerden, maar helaas zijn deze niet veel!
De Stalinistische PKK en YPG met zijn onislamitische gedragsregels, waarbij mannen en vrouwen constant sex hebben met elkaar behoren veelal tot de Alawietische Koerdische sekte!
Deze achterlijke Alawietische Koerden noemen zichzelf veelal ook geen moslim en hebben achterlijke regels net als de Arabische Alawieten uit Syri zoals Assad!
Dont trust the PKK Kurds they are snakes!
Het trieste is dat de Koerden onderling elkaar uitmoorden! Deze stink honden die brullen om de mensenrechten knallen wel onschuldige mensen neer en hebben het over de mensenrechten!
Ook binnen de IS zijn er vele Koerden, bijv de aanslag op de Stalinistische Koerden is gepleegd door een Koerdische IS aanhanger!
De Koerden schuiven graag hun problemen buiten zichzelf, deze stelletje ondemocratische bandieten hebben lose leuzen over mensenrechten, maar moorden even erg als IS!
Dat Het Westen en hun partijdige media een rooskleurig beeld van deze Koerden schetst komt alleen maar om de olie die denken te kunnen bemachtigen wanneer Koerden een eigen staat zullen hebben!
Maar vergeet niet dat er in Noord Irak, Zuid Oost Turkije, Noord Oost Syrie en West Iran niet alleen Koerden wonen, er wonen in deze zogenaamde fake Koerdistan ook miljoenen Turkmenen, Arabieren, Assyrirs etc...
Als Koerden recht op een land hebben in Mesopotami, wat moet je dan met andere miljoenen volkeren dan wel niet hebben!
Stalinistische Koerden mogen oprotten naar de Iraanse Zagros gebergte waar ze oorspronkelijk vandaan komen!
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 10:50:13#Hezbollah was planning a massive attack today on #Zabadani, similar to Qusseyr. Ahrar al-Sham asked for negotiation and a free passage + reageer retweet
twitter:
twitter:
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 11:35:41Local city council announced Ahrar al-Sham is d negotiation entity on behalf of #Zabadani & ask rebels to hit Fu'a... http://t.co/I1EShz9jI4 reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 11:47:37Rebels control inside #Zabadani r reduced2 5 sqkm (out of 25 sqkm of the entire city) inside d city. Prep for final assault r still holding. reageer retweet
Die dikkerdje zit zelf net zo goed ondergedoken hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:34 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Sayyed Hassan met Samara'i vergelijken..
had deze tweet in het irak topic geplaatstquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:48 schreef Geoffrey het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 10:50:13#Hezbollah was planning a massive attack today on #Zabadani, similar to Qusseyr. Ahrar al-Sham asked for negotiation and a free passage + reageer retweet
twitter:zaidbenjamin twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 09:53:57#ISIL militants throw 2 Syrians off roof in #Palmyra #Homs "for having a homosexual affair" then they stone them. http://t.co/X5pL1wmvph reageer retweet
http://www.dailysabah.com(...)s-militants-in-syriaquote:Turkish airstrike kills at least 35 ISIS militants in Syria
The Turkish military carried out airstrikes against the self-proclaimed Islamic State (ISIS) in Syria for 13 minutes early Friday, killing at least 35 militants and destroying two ISIS headquarters and one rallying point with guided missiles.
Three F-16 fighter jets took off from the south-eastern Diyarbakır 8th Main Jet Base at 3:12 a.m. and hit two ISIS headquarters and one rallying point inside Syria with guided missiles from 3:40 a.m. to 3:53 a.m., Turkish Prime Minister's Office said in a statement.
The operation was named after Yalın Nane, a non-commissioned military officer who was killed during Turkish army's first gunfight with ISIS on the border in the province of Kilis on July 23.
ISIS targets were located near the Havar village of Syria, which is locatedacross Turkey's Kilis province on the border. The Turkish jets launched their missiles from Turkey, without entering the Syrian airspace, according to the statement.
The decision was taken at a special security meeting in Ankara late July 23, hours after the clash on the border.
"The state of the Republic of Turkey is decisive in taking any precaution to safeguard its national security" the official statement confirmed the airstrikes on July 24, adding that the Turkish F-16s returned to their bases at 4:24 a.m.
The Turkish Armed Forces (TSK) had announced that five armed terrorists opened fire at a border military outpost on the Syrian border on July 23 and killed one non-commissioner officer, while wounding two troops. As a result of Turkish retaliation, one ISIS terrorist was killed and three ISIS vehicles were hit.
Dit vind ik wel interessant. Turkije deed nooit zo moeilijk over het schenden van het Syrisch luchtruim. Waarom nu wel?quote:The Turkish jets launched their missiles from Turkey, without entering the Syrian airspace, according to the statement.
Waarschijnlijk instructies van Oom Barackquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dit vind ik wel interessant. Turkije deed nooit zo moeilijk over het schenden van het Syrisch luchtruim. Waarom nu wel?
Bang voor de gevolgen van een regionale oorlog?
Zouden onwaarschijnlijke instructies van Oom Barack zijn, Obama wil juist al jaren dat Incirlik gebruikt mag worden gebruikt worden als bases voor vliegtuigen om aan te vallenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarschijnlijk instructies van Oom Barack
Amerikaanse vliegtuigen jaquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zouden onwaarschijnlijke instructies van Oom Barack zijn, Obama wil juist al jaren dat Incirlik gebruikt mag worden gebruikt worden als bases voor vliegtuigen om aan te vallen
fixedquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:06 schreef Triggershot het volgende:
[quote]Amerikaanse coalitie Amerikaanse poppen vliegtuigen ja
hoe vaak is dat gebeurd dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dit vind ik wel interessant. Turkije deed nooit zo moeilijk over het schenden van het Syrisch luchtruim. Waarom nu wel?
Bang voor de gevolgen van een regionale oorlog?
Ik kan me goed voorstellen dat de Amerikanen niet willen dat de Turken in het land van Assad aan de gang gaan, dat kan escalaties in de hand werken die ze er niet bij moeten hebben.quote:
En niet bij de "coalitie" van ISIS supporters?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor X'lands poppen moet je toch echt in Irak zijn.
Zoals Geoffrey ook al eerde opmerkte, dat soort bedreigingen / zorgen hebben Turkije iig nooit eerder tegengehouden om het Syrisch lucht & grondruim binnen te dringen. Moet wat meer aan de hand zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat de Amerikanen niet willen dat de Turken in het land van Assad aan de gang gaan, dat kan escalaties in de hand werken die ze er niet bij moeten hebben.
Toen ze hun ottomaanse held hebben verplaatst. Juni 2012 toen een turkse F4 werd neergeschoten..quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe vaak is dat gebeurd dan?
mogelijk bepaalde afspraken met de VS? of gewoon onzin uiteraard en hebben ze het wel degelijk gedaan
2 keer. poe poe.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:12 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Toen ze hun ottomaanse held hebben verplaatst. Juni 2012 toen een turkse F4 werd neergeschoten..
Irak is momenteel het schoothondje van twee verschillende, tegenstrijdige landen, zowel Iran als de VS, verder heb je idd gelijk dat het Irak topic wat verder op zit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:12 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
En niet bij de "coalitie" van ISIS supporters?
Niet bij alle westerse landen die als een hondje achter Amerika aan rennen?
Grappig. Irak zit nu juist in de problemen omdat ze niet als een hondje achter Amerika rennen.. En Irak topic is de andere kant op..
...quote:
Grappig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Irak is momenteel het schoothondje van twee verschillende, tegenstrijdige landen, zowel Iran als de VS, verder heb je idd gelijk dat het Irak topic wat verder op zit.
Cognitieve dissonantiequote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:15 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Grappig.Beetje ongeloofwaardig, maar grappig.
niemand die er naar kraait als "de coalitie" het doet, maar de turken "2 keer! fucking erdo"quote:
?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
niemand die er naar kraait als "de coalitie" het doet, maar de turken "2 keer! fucking erdo"
klopt ja, de VS moet de expendables inhuren om wat leven in de brouwerij te brengenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:14 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Jij vind deze oorlog niet spannend genoeg? Net al waren 60 doden niet genoeg, nu is 2 x het schenden van de soevereiniteit van een land niet genoeg..
dat heet een dubbele penetratiequote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Irak is momenteel het schoothondje van twee verschillende, tegenstrijdige landen, zowel Iran als de VS
Je mag mee eind augustus. Kijken of het nog zo saai is als je er midden in zitquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt ja, de VS moet de expendables inhuren om wat leven in de brouwerij te brengen
jappen die met anime isis accounts stalkenquote:
wie zegt dat ze het niet hebben gedaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:18 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
?Ze hebben het twee keer gedaan, en nu doen ze het niet. Daar gaat het om. Niet wie er verder allemaal het Syrische luchtruim schend..
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie zegt dat ze het niet hebben gedaan?
misschien gaan de turken beginnen met het lijmen van de relatie met de assadisten en is dit een eerste stap?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:21 schreef Geoffrey het volgende:
[..]zij zelf? Syrie? Iedereen die er wat mee te maken heeft?
Denk niet dat Sultan Erdogan zo snel van mening veranderd... Hij steunt de Moslimbroederschap in Egypte ook nog steedsquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
misschien gaan de turken beginnen met het lijmen van de relatie met de assadisten en is dit een eerste stap?
nee sisi steunen is een optie?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:23 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Denk niet dat Sultan Erdogan zo snel van mening veranderd... Hij steunt de Moslimbroederschap in Egypte ook nog steeds
Wat is dat toch met die selectieve beschuldigingen van de moslimbroederschap steunen steeds. Alsof Iran niet opkwam voor Morsi, maar alsnog wel naast Assad stond, alsof Iran zelf niet andere 'Moslim Broeders' steunt, maar nog steeds naast Assad staat.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:23 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Denk niet dat Sultan Erdogan zo snel van mening veranderd... Hij steunt de Moslimbroederschap in Egypte ook nog steeds
Pardon? Is het niet waar dan, dat Erdogan de MB nog steeds steunt? Wat heeft Iran daarmee te maken? En Assad? Kunnen we voor 1x niet afdwalen van de stelling?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die selectieve beschuldigingen van de moslimbroederschap steunen steeds. Alsof Iran niet opkwam voor Morsi, maar alsnog wel naast Assad stond, alsof Iran zelf niet andere 'Moslim Broeders' steunt, maar nog steeds naast Assad staat.
Zeker niet, maar het is inmiddels wel duidelijk dat de MB nooit meer de macht in Egypte gaat krijgen. Als Sultan Erdogan, dat wetende, nog steeds de MB steunt, verwacht ik neit dat hij ineens van terreur overstapt naar Assad.quote:
Afdwalen, ik reageer nota bene op een stukje waar wordt verwezen naar Erdogan en de broederschap in Egypte. Ja Erdogan steunt nog steeds de Ikhwan in Egypte, maar wat heeft dat in godsnaam te maken met een eventuele omdraai in zijn Syri politiek?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:29 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Pardon? Is het niet waar dan, dat Erdogan de MB nog steeds steunt? Wat heeft Iran daarmee te maken? En Assad? Kunnen we voor 1x niet afdwalen van de stelling?
Als hij in Egypte niet omdraait, gaat hij ook niet in Syri omdraaien.. Dat is een beetje het punt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afdwalen, ik reageer nota bene op een stukje waar wordt verwezen naar Erdogan en de broederschap in Egypte. Ja Erdogan steunt nog steeds de Ikhwan in Egypte, maar wat heeft dat in godsnaam te maken met een eventuele omdraai in zijn Syri politiek?
Iran is ook actief de broederschap aan het steunen in andere gebieden en blijft toch gewoon trouw aan Assad?
Je hebt gelijk, politiek steun aan de moslimbroederschap in Egypte is inderdaad wat anders dan gewapende steun aan Hamas in Palestina. Maar steun aan de moslimbroederschap schijnt dat dus in de zin van Iran en Syri niet uit te sluiten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:35 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Als hij in Egypte niet omdraait, gaat hij ook niet in Syri omdraaien.. Dat is een beetje het punt.
Wat Iran verder doet interesseert me geen reet. Iran is geen TurkijeIk neem trouwens aan dat je met "MB elders" Hamas bedoelt? Wat dus ook totaal niet te vergelijken is met Egypte..
Maar daar gaat het niet om..quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, politiek steun aan de moslimbroederschap in Egypte is inderdaad wat anders dan gewapende steun aan Hamas in Palestina. Maar steun aan de moslimbroederschap schijnt dat dus in de zin van Iran en Syri niet uit te sluiten.
Erdogan is zijn eerste 10 jaar als de dood bang geweest voor militaire staatsgrepen, in die zin is het niet enorm opvallend dat hij zich tegen een staatsgreep in Egypte keert, al helemaal niet als het zijn bondgenoten zijn, het is niet alsof Erdogan momenteel de MB in Egypte sponsort met een gewapend conflict tegen de huidige Egyptische regime, waarvan hij in Syrie wel van wordt verweten, dus zie het serieus als een kromme vergelijking, Erdogan doet X met Egypte, dus moet de Y dat hij in Syri doet wel een Y blijven.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:42 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om..
Het gaat erom dat Erdogan niet zo makkelijk van mening verandert. Iemand zei: misschien dat Erdogan met Assad wil gaan samenwerken. Dat gaat dus niet gebeuren. Als voorbeeld heb ik toen Egypte gepakt waar Erdogan, zelfs na het verlies van de MB, nog achter ze bleef staan..
Wat Iran verder doet heeft daar helemaal neits mee te maken.
quote:Following a final declaration of the agreement on the no-fly zone, the jets of the Bashar al-Assad regime in Syria will not be permitted within the zone, and those which violate this will be targeted.
The agreement did not directly target the Syrian-Kurdish Democratic Union Party (PYD), but a counter move will be possible if the PYD and its armed force, the People's Protection Units (YPG), threaten the Turkish border, namely bidding to change the demographic structure, according to sources. However, they said the U.S. would not take a direct stance against the PYD, which is now fighting against ISIL.
Ah, begint duidelijk te worden waarom Turkije afgelopen maanden de nationale strijd tegen IS heeft opgevoerd, tit for tat, Turkije zit al jaren te zeuren om een no-fly zone en de VS wil een actievere Turkije in de coalitie, krijgen dus beiden hun zin hiermee.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:57 schreef Nintex het volgende:
Dunno of dit al voorbij is gekomen, No Fly zone aan de Syrische/Turkse grens. Alleen NAVO vliegtuigen mogen er vliegen, jets van Assad worden uit de lucht gehaald.
http://www.hurriyetdailynews.com/Default.aspx?pageID=238&nID=85850&NewsCatID=510
Het is nu enkele tientallen kilometers 'diep', maar kan uitgebreid worden.
[..]
twitter:archicivilians twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 12:54:23#Syria: AbuHamza (leader of Ajnad al-Sham): "We finished all the preparations for central Syria battles (Homs/Hama)". http://t.co/lxnCv0IXgP reageer retweet
Nog meer onschuldige mensen hun levens verwoesten dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:05 schreef Slayage het volgende:
wwctwitter:archicivilians twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 12:54:23#Syria: AbuHamza (leader of Ajnad al-Sham): "We finished all the preparations for central Syria battles (Homs/Hama)". http://t.co/lxnCv0IXgP reageer retweet
Dat krijg je als blind nationalisme, conservatieve religie en nostalgie naar het oude Kalifaat je politiek domineren.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:25 schreef Intellectueel het volgende:
Turkije wiens Syrie-beleid al jaren faalt, en daardoor, als wel door nieuwe geopolitieke ontwikkelen omtrent de Iran-deal, nu plots van koers verandert door een sterkere anti-ISIS positie in te nemen. Dat krijg je ervan wanneer je strategische minkukels als Erdogan and Davatoglu aan de macht hebt die het buitenlandbeleid regisseren, en de afgelopen jaren niets anders hebben waargenomen dan een Assad die op de pluche blijft zitten en de Koerden die verder oprukken en de contouren van een nieuwe Koerdistan in het noorden van Syrie hebben gedefinieerd, ondanks jaren steun van de Turken aan extremistische groeperingen als ISIS en Nusra.
De Iran-deal. Waarschijnlijk de belangrijkste factor voor Erdogan om de perceptie te kweken dat ook Turkije nu in het anti-ISIS kamp zit. Kan het natuurlijk niet laten gebeuren dat Iran steeds meer in het Westen wordt gezien als de enige macht die het tegen ISIS kan opnemen, zeker in het licht van het recente akkoord tussen Iran en de verscheidene wereldmachten.
Turkije, altijd reactievoetbal. Van strategisch inzicht en schaken hebben de Turken nooit gehoord.
thats war for ya!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nog meer onschuldige mensen hun levens verwoesten dus.
O.a omdat je binnen 4 minuten reageert.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:25 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het stuk niet heb gelezen?
quote:Ook al is Cockburn er niet bij geweest, kan het best plaats gevonden hebben. Wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen? Dat degene die happen nemen uit mensen hun harten, in niet mis te verstane woorden aangeven minderheden uit te willen moorden en voor een staatsinrichting als die van Saudi Arabie vechten gematigd zijn?
Zoals ik al zei, eerst lezen voordat je reageert.quote:Daarom benoemde ik het ook. Ik geloof best dat Zahran Alloush tot zoiets in staat is gezien zijn uitspraken en het feit dat AAS dat ook heeft gedaan. Neemt niet weg dat er gebrekkig bewijs is dat hij hierbij betrokken was.
Eindelijk na vier jaar zijn ze goed bezigquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
Is dit al voorbij gekomen?
http://www.sarizeybekhabe(...)erada-video,767.html
beelden van Turkse strijdkrachten die IS bombarderen.
Ze gaan zelfs helemaal losquote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eindelijk na vier jaar zijn ze goed bezig
http://www.aa.com.tr/en/t(...)ce-swoop-in-istanbulquote:
Lekker bezig, maar nu maar hopen dat ISIS niet terug bijt binnen Turkije....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
Nou ja dat deden ze natuurlijk al met de stuk of 4/5 bomaanslagen alleen al in 2015.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:45 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Lekker bezig, maar nu maar hopen dat ISIS niet terug bijt binnen Turkije....
Wanneer zou het dreigingsniveau verhoogt worden? Net als Egypte vorige week?
Een beetje Shock and Awe met de groetjes van de NAVO.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
Ik vind dit soort beelden altijd heerlijk om te zienquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
Turkiye, Turkiye!quote:Turkije heeft vrijdag toestemming gegeven aan landen van de internationale coalitie tegen Islamitische Staat (IS) om gebruik te maken van luchtmachtbases in Turkije. Donderdag werd al bekend dat Ankara de Amerikanen uiteindelijk toch toestemming gaf de Amerikaanse basis bij het Turkse Incirlik te gebruiken om jihadisten in het Midden-Oosten te bestoken. Turkse gevechtsvliegtuigen zijn begonnen doelen van IS te bestoken.
Ankara heeft de oorlog aan de soennitische extremisten van IS verklaard, na lange tijd deze uitwas van de machtsstrijd in Syri en in Irak zo veel mogelijk te hebben genegeerd. President en voorheen premier Erdogan heeft sinds de Arabische Lente in 2011 losbarstte in het Midden-Oosten vaak op het verkeerde paard gewed, terwijl twee miljoen Syrirs naar Turkije uitweken. Erdogan aarzelde voorts uit vrees dat vechten tegen IS een andere terreurbeweging waar hij meer last van had, de extremistische Koerdische PKK, in de kaart zou spelen. Bovendien was de val van de Syrische president Assad een prioriteit en gewapende soennieten lopen voorop in de strijd tegen Assad.
Maar sinds donderdag is het geduld met IS op. Na een reeks gewelddaden in de Turkse grensstreek met Syri eerder deze week, vooral de bloedige bomaanslag maandag op een Koerdische bijeenkomst in Suru, heeft Erdogan vrijdag zijn land vrijwel bij de coalitie tegen IS aangesloten. Hij had daar een lang telefoongesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot Obama over.
Duizenden agenten
Vrijdag zijn in heel Turkije duizenden agenten op pad geweest om bijna driehonderd mensen op te pakkendie verdacht worden van banden met terroristische of extremistische organisaties zoals IS en de PKK.
Het Turkse leger had donderdag al jihadisten in Syri bestookt, nadat die een Turkse militair hadden doodgeschoten bij de grensplaats Kilis. Het was volgens Turkse media de eerste keer dat de strijdkrachten in een vuurgevecht verwikkeld raakten met vermoedelijke strijders van de extremistische groepering IS. Er zouden er vijf zijn gedood.
http://www.loi.nl/Cursuss(...)E8EB7CBCS31053641939quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
O.a omdat je binnen 4 minuten reageert.
[..]
[..]
Zoals ik al zei, eerst lezen voordat je reageert.
Je mag het van mij nog eens proberen, en nu wat minder opvliegend graag.
whehehetwitter:kovandire twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 18:30:52+18 The result of #Hasakah clashes #YPG vs #ISIS #TwitterKurds #Syria http://t.co/qIDVkyDfcp reageer retweet
twitter:SerioSito twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:41:05#YPG statement claims siege around Sarrin completed, after taking control of the road between Sarrin & Raqqa http://t.co/zTmhJxYyOj #Rojava reageer retweet
Hoe sta jij tegenover de koerden? En hun gebied in noord syrie?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:29 schreef firefly3 het volgende:
Assad heeft expres meer burgers gedood dan wie dan ook ter wereld. Ik leg de nadruk op expres. Bommen die op al nusra gericht waren neem ik voor lief. Assad staat op nummer 1.
De angst voor takfiris en een samenzwering tussen de VS, moslimwereld (soenieten) en Israel is echt een parasiet op het internet. Tijd om "down to earth" te worden. Er is niet veel boeiends gaande. En ng heeft men belangstelling voor een regime die anders is dan de westerse samenleving. Als je jezelf speciaal wilt voelen, support dan jezelf ipv een gozer die tegen de maatstaven in gaat van je eigen levensbehoeften. De VS en Nederland is zo slecht nog niet. Ik kies voor een westerlijke gedachtegoed, geen bemiddeling a la assad. Ik kies voor de fsa die vecht voor democratie. Ja, er zijn er nog tienduizenden.
Zodat ISIS de stad Azaz kan innemen en de rebellen zijn gesoleerd, dat juich jij toe?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef firefly3 het volgende:
Muhaha
Conflict News – @rConflictNews
.@HDNER is reporting that the proposed No Fly Zone would be over #ISIS controlled areas in #Syria
[ afbeelding ]
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 22:13:00#BreakingNews:#Turkey bombards #ISIS targets in Jarablus and Reef Aleppo #Syria. Next move to #ISIS? reageer retweet
twitter:TheRealBTL twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 22:21:24#Syria: IS brings reinforcements to the border after clashes with the Turkish army near Jarabulus - https://t.co/AyHp1y0iwP reageer retweet
Ik geloof dat de koerden in samenwerking met turkije, irak en de fsa best eindelijk hun eigen grondgebied kunnen krijgenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover de koerden? En hun gebied in noord syrie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:05:55#ISIS accounts starting new slogan against #Turkey: "we (ISIS) are coming to get you with the will go God". http://t.co/Hwq186pgEJ reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:26:50#ISIS accounts anti #Turkey campaign: " Watch (P) Erdogan puppet of crusaders & NATO http://t.co/XvlapzSVka … asking #Egypt to drop Islam" reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:30:43#ISIS anti-#Turkey campaign:"Turkey won't holdf after 10 suicide attacks. (P) Erdogan will see d hell he looked for"http://t.co/nlveNSIail reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:32:40#ISIS accounts:" #Turkey should keep in mind the so many sleeping cells, lone wolves on its territory"http://t.co/nlveNSIail reageer retweet
twitter:
FYI, ze hebben toestemming gegeven om Erdogan te doden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:02 schreef UpsideDown het volgende:
Kleine bijdrage van heer Elijah inzake het conflict wat ontstaat tussen ISIS en Turkije:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:05:55#ISIS accounts starting new slogan against #Turkey: "we (ISIS) are coming to get you with the will go God". http://t.co/Hwq186pgEJ reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:26:50#ISIS accounts anti #Turkey campaign: " Watch (P) Erdogan puppet of crusaders & NATO http://t.co/XvlapzSVka … asking #Egypt to drop Islam" reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:30:43#ISIS anti-#Turkey campaign:"Turkey won't holdf after 10 suicide attacks. (P) Erdogan will see d hell he looked for"http://t.co/nlveNSIail reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 21:32:40#ISIS accounts:" #Turkey should keep in mind the so many sleeping cells, lone wolves on its territory"http://t.co/nlveNSIail reageer retweet
twitter:
Erdo start een mega oorlog met ISIS en de PKK, kan hij dit handelen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
FYI, ze hebben toestemming gegeven om Erdogan te doden.
Op eigen grondgebied zijn ze natuurlijk gedekt door de NAVO, maar wat Erdogan betreft, dit gaat hem of de grootste maken of zijn politieke carrire beindigen, denk de RIP meer van toepassing voor Erdogan dan Turkije.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Erdo start een mega oorlog met ISIS en de PKK, kan hij dit handelen?
RIP Turkije
De No fly zone geldt toch alleen voor Syrische vliegtuigen? De coalitie bombardeert toch juist IS daar?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zodat ISIS de stad Azaz kan innemen en de rebellen zijn gesoleerd, dat juich jij toe?
Raar
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen tegen bomauto's en massa-executies, het is geen extern leger die het land aanvalt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op eigen grondgebied zijn ze natuurlijk gedekt door de NAVO, maar wat Erdogan betreft, dit gaat hem of de grootste maken of zijn politieke carrire beindigen, denk de RIP meer van toepassing voor Erdogan dan Turkije.
samenwerkingen op intelligence gebied, thats all...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen tegen bomauto's en massa-executies, het is geen extern leger die het land aanvalt.
Vooral de aanvallen van IS zullen een uitdaging zijn denk ik, met de PKK hebben ze veel ervaring en bombardementen waren wmb wel te verwachten na de aanvallen van afgelopen dagen, ben benieuwd of IS wat weet te bewerkstelligen op groter schaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO weinig kan doen tegen bomauto's en massa-executies, het is geen extern leger die het land aanvalt.
Aan de andere kant, je kent me niet als een supporter van de man, maar hij moest iets na die aanslag op Turkse bodem en de gedode soldaat. Hij stond met zijn rug tegen de muur. Wat hij ook deed, het zou hem altijd op felle kritiek komen te staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op eigen grondgebied zijn ze natuurlijk gedekt door de NAVO, maar wat Erdogan betreft, dit gaat hem of de grootste maken of zijn politieke carrire beindigen, denk de RIP meer van toepassing voor Erdogan dan Turkije.
Mee eens.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je kent me niet als een supporter van de man, maar hij moest iets na die aanslag op Turkse bodem en de gedode soldaat. Hij stond met zijn rug tegen de muur. Wat hij ook deed, het zou hem altijd op felle kritiek komen te staan.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:23 schreef UpsideDown het volgende:
Het was idd een kwestie van tijd voor Turkije genfecteerd zou raken door dit conflict, duurde langer dan ik had verwacht.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:29 schreef firefly3 het volgende:
Assad heeft expres meer burgers gedood dan wie dan ook ter wereld. Ik leg de nadruk op expres. Bommen die op al nusra gericht waren neem ik voor lief. Assad staat op nummer 1.
De angst voor takfiris en een samenzwering tussen de VS, moslimwereld (soenieten) en Israel is echt een parasiet op het internet. Tijd om "down to earth" te worden. Er is niet veel boeiends gaande. En ng heeft men belangstelling voor een regime die anders is dan de westerse samenleving. Als je jezelf speciaal wilt voelen, support dan jezelf ipv een gozer die tegen de maatstaven in gaat van je eigen levensbehoeften. De VS en Nederland is zo slecht nog niet. Ik kies voor een westerlijke gedachtegoed, geen bemiddeling a la assad. Ik kies voor de fsa die vecht voor democratie. Ja, er zijn er nog tienduizenden.
Lekker goedkope vakantie.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 07:47 schreef KingRadler het volgende:
als Turkije maar geen negatief reisadvies krijgt
Zonder Turkije had IS nooit zo groot kunnen worden, hoor!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi zo
Platwalsen die vuile honden
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:16 schreef Toga het volgende:
Turkije die de Syrische Koerden in de kaart speelt om ISIS te verdrijven. Als dit om joden en Isral zou gaan zou het in alle moskees: "de aanslag in Suru is gepleegd door de Mossad !" galmen.
Goede zaak uiteraard, hoewel er ongetwijfeld weer poepladingen foto's van gewonde vrouwen en kinderen voorbij zullen komen.
Politieke oplossing is altijd al de enige oplossing geweest. Rusland gaat zijn steun voor Assad echter niet zomaar opgeven. Assad heeft in het begin al aangegeven op te stappen als dat vereist is voor de stabiliteit van het land. Je moet het alleen van zijn oogpunt zien: Hij gelooft echt dat hij Syrie aan het verdedigen is van het terrorisme en zijn achterban in het land is groot genoeg.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:37 schreef Richestorags het volgende:
Dit artikel blijft maar opduiken op Twitter:
http://mebriefing.com/?p=1824
Waar het om gaat in het kort is dat volgens deze groep de steun aan de rebellen aan het verzwakken is en tegelijkertijd Rusland steeds meer begint in te zien dat er een transitie moet komen voor Assad: Assad moet verdwijnen maar wel na een lange overgangsperiode van stabiliteit. Volgens hen zijn de eerste tekenen van het toewerken naar een politieke deal er al: Het regime dat cordineert met de Koerden (en stiekem ook Amerika), de rebellen die geen leveranties meer krijgen in Aleppo (en ook in Daraa zijn verteld trouwens volgens geruchten om hun offensief niet te starten), en de deal met Iran.
Ik geloof er eigenlijk niet zo heel erg in. Wat ik wel geloof is dat de steun aan de rebellen aan het verminderen is, daar JAN in toenemende mate de rebellengroepen begint te domineren en de FSA intern verzwakt is. Ik vermoed dat we pas ontwikkelingen in Syri gaan zien op het moment dat Hillary of een redneck Republikein aan de macht is. Wil Assad nog kans maken op de troon, kan hij er maar beter voor zorgen dat de rebellen gemarginaliseerd zijn voordat dat zo is. Zo niet, geheid dat elke rebel anders van hightech wapens wordt voorzien en zijn dagen geteld zijn.
quote:Terrorism was introduced to Sudan in the early 1990s when Osama Bin Ladin and his followers came to the country and built a training camp infrastructure as well as setting up a business and finance network.
quote:Tunisia is rumored to open the consulate-general in the Syrian capital of Damascus more than three years after the two countries severed diplomatic ties, Bahraini newspaper al-Wasat reported, citing sources close to Syrian authorities.
The sources told the media outlet that Tunisian diplomat Ibrahim al-Fawari and staff members might arrive in Damascus within days. The consulate will be opened in the building, which used to house Tunisian embassy in Syria.
Tunisian soldiers and police
REUTERS/ STRINGER
Tunisia Starts Building Wall on Border With Libya to Protect Against ISIL
Earlier, in April, Tunisia's Foreign Minister Taieb Baccouche announced that the country was planning to restore diplomatic relations with Damascus at the consular level and invited the Syrian envoy to return to Tunis.
"We will not have an ambassador there, but Tunisia will open a consulate or put in place a charge d'affaires, and a Syrian ambassador is welcome to Tunisia, if Syria wishes so," Baccouche said.
The diplomat did not provide a specific date.
Tunisia cut diplomatic ties with Damascus following the 2011 Arab Spring. Syria has been mired in civil war since the uprising against President Bashar Assad, with the government forces fighting against numerous militant groups, including Jabhat al-Nusra and Islamic State.
Read more: http://sputniknews.com/po(...)7.html#ixzz3gtL8sSZJ
twitter:Hamosh84 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 10:31:34#Hezbollah & #SAA taking control of Kahala street in #Zabadani, and heading towards city centre of Mahrajan. #Syria http://t.co/qKfhygy5El reageer retweet
Neen, ze roepen altijd "PKK1!1!!"quote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:16 schreef Toga het volgende:
Turkije die de Syrische Koerden in de kaart speelt om ISIS te verdrijven. Als dit om joden en Isral zou gaan zou het in alle moskees: "de aanslag in Suru is gepleegd door de Mossad !" galmen.
Goede zaak uiteraard, hoewel er ongetwijfeld weer poepladingen foto's van gewonde vrouwen en kinderen voorbij zullen komen.
Of een centraal ISIS topic?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan er niet beter een centraal Turkije topic komen nu?
Versterkt alleen maar het valse onderscheid tussen ISIS en de rest.quote:
"de rest" zijnde?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Versterkt alleen maar het valse onderscheid tussen ISIS en de rest.
De honderduizend milities die tegen de regering strijden.quote:
centraal terreur topic?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De honderduizend milities die tegen de regering strijden.
twitter:janeikelboom twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 10:04:32Zoals het er nu uitziet deelt Turkije een tikje uit aan IS en een dreun aan de PKK #prioriteiten reageer retweet
twitter:janeikelboom twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 11:08:43Om het ng ingewikkelder te maken: 'de' Koerden zitten ook niet op n lijn. N-Iraakse leider Barzani heeft hele goede banden met Erdogan. reageer retweet
twitter:LatuffCartoons twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 04:41:35If Erdogan was serious on fighting terrorism, would commit suicide @burakamed @bitmeyeneskiz @serbretas @wikileaks reageer retweet
twitter:thefakeparty twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 22:56:05Left: #Isis member getting detained by Turkish policeRight:Leftists getting detained at"peace rally" @LatuffCartoons http://t.co/EoAocfjW9j reageer retweet
Inderdaad. De "gematigde" FSA kannibalen werken samen met IS en Al-Qaeda in Zabadani, maar ook in Daraa en Aleppo. Het zijn allemaal groepen die een minderheden onderdrukkende Sharia-staat willen vestigen. Assad had groot gelijk om vanaf het begin keihard dat soort aspiraties de kop in te drukken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De honderduizend milities die tegen de regering strijden.
Niet hard genoeg. Maar ja, het probleem is dat men in het Westen ach en wee gaat roepen als men islamisme onderdrukt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. De "gematigde" FSA kannibalen werken samen met IS en Al-Qaeda in Zabadani, maar ook in Daraa en Aleppo. Het zijn allemaal groepen die een minderheden onderdrukkende Sharia-staat willen vestigen. Assad had groot gelijk om vanaf het begin keihard dat soort aspiraties de kop in te drukken.
Generaliseren, niet echt slimquote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Versterkt alleen maar het valse onderscheid tussen ISIS en de rest.
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 13:39:36VIDEO: 90% of Nashwa is under control of the #YPG/J and allies #Hasakah - @CizireCanton http://t.co/buLFJ7Mdbk http://t.co/zIqru5iuzw reageer retweet
ik had gelezen dat dit oude beelden uit irak isquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:57 schreef Triggershot het volgende:
oorlog kan je idd maken of breken wwcquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vond het altijd al een prestatie dat turkije zo lang "afzijdig" kon blijven voor dit conflict, helaas zijn ze alsnog geinfecteerd, hopelijk zal de schaal meevallenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:23 schreef UpsideDown het volgende:
Het was idd een kwestie van tijd voor Turkije genfecteerd zou raken door dit conflict, duurde langer dan ik had verwacht.
Kannibalen? Generaliseren...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. De "gematigde" FSA kannibalen werken samen met IS en Al-Qaeda in Zabadani, maar ook in Daraa en Aleppo. Het zijn allemaal groepen die een minderheden onderdrukkende Sharia-staat willen vestigen. Assad had groot gelijk om vanaf het begin keihard dat soort aspiraties de kop in te drukken.
As Edmund Burke employed the term in his Reflections on the Revolution in France (1790), prejudice is not to be confused with merely arbitrary opinion. Rather, by prejudice Burke meant the “untaught feelings” and “mass of predispositions” supplied by the collective wisdom of a people. He was deeply critical of the Enlightenment view that the lives of men and societies could be ordered by “abstract speculation.” Burke held instead that a person’s private stock of wisdom is meager and unreliable. “The individual is foolish, but the species is wise,” he declared. Far from being necessarily irrational feelings or fancies of the moment, the prejudices of a people may be derived from that body of accumulated wisdom found in long-established habits, customs, and traditions. Burke considered prejudice to be an indispensable guide to social and moral decision-making. People are advised to cling to their prejudices to avoid the pitfalls of moral confusion, doubt, and error.quote:
je krijgt amnestie en moet je alsnog het leger in zekerquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:06 schreef Geoffrey het volgende:
Assad verleent amnestie aan deserteurs
Residents ride a motorcycle past damaged buildings in a rebel-controlled area of Aleppo
Verwoeste gebouwen in de Syrische stad Aleppo. Foto Reuters / Abdalrhman Ismail
door Marije Willems
BUITENLAND De Syrische president Assad belooft amnestie aan militairen die zijn weggelopen uit het Syrische regeringsleger. De algemene amnestie werd aangekondigd op de Syrische staatstelevisie, meldt persbureau AP.
Door het decreet ontlopen duizenden deserteurs hun straf als ze zich binnen twee maanden melden. Of er ook gebruik van wordt gemaakt, is niet bekend.
Het Syrische regime vecht al ruim vier jaar tegen een opstand van jihadisten, Koerden en pro-westerse rebellen. Veel mannen zijn het land ontvlucht, anderen proberen onder de dienstplicht uit te komen. Met het verlenen van amnestie doet de Syrische regering een poging om de leegloop onder de voorstanders van Assad tegen te gaan.
Sinds de opstand tegen Assad in maart 2011 begon, zijn er meer dan 220.000 mensen omgekomen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stie-aan-deserteurs/
De FSA terroristen mogen ook in de vrije zone. In de praktijk betekent dat dus dat ze vanuit daar Assads troepen kunnen aanvallen en weer terug de vrije zone in. Ze zullen vast ook "ineens" artillerie en wapens hebben. En Al-Nusra zal vast "ineens" FSA zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:11 schreef al-qahira het volgende:
Allemaal farce dit, Turkije is niet serieus in de strijd tegen ISIS en helpt tegelijk Al Qaida.
uiteraardquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
je krijgt amnestie en moet je alsnog het leger in zeker
twitter:Johnyrocket69 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:27:03@CENTCOM @CIA RT @uygaraktas: #IS reportedly stormed T4 military airport and seized conterols of 5 Hangars inside the airport #Homs reageer retweet
twitter:ConflictsNow twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:23:12Update : #ISIS dominates most of the T4 air base. #Homs #Syria reageer retweet
Aan de andere kant blijft IS in hun offensieven maar mannen door de grinder gooien. En alles wat ze de laatste tijd hebben veroverd wordt ze langzaam weer afgenomen met enorme verliezen voor hen. Aan de andere kant laat het zien dat ze nog steeds in staat zijn tot snelle verrassingsaanvallen.twitter:Zarathoustra96 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:28:42#PT If the Tiyas's airbase is taken, not only the #SAA will be trapped in the West of #Palmyra, but supplies for DeirEzzor could be cut off. reageer retweet
quote:
nice!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:48 schreef Richestorags het volgende:
Hmmmm, slecht nieuws als dit waar is:twitter:Johnyrocket69 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:27:03@CENTCOM @CIA RT @uygaraktas: #IS reportedly stormed T4 military airport and seized conterols of 5 Hangars inside the airport #Homs reageer retweet
twitter:ConflictsNow twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:23:12Update : #ISIS dominates most of the T4 air base. #Homs #Syria reageer retweet
twitter:Zarathoustra96 twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 19:28:42#PT If the Tiyas's airbase is taken, not only the #SAA will be trapped in the West of #Palmyra, but supplies for DeirEzzor could be cut off. reageer retweet
vijand kills vijand = win-winquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe is het nice dat IS iets verovert?![]()
![]()
Assad is geen vijand van het Westen. Hij heeft het Westen niets misdaan. IS is een gevaar voor het Westen.quote:
Slayage = TURKquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Assad is geen vijand van het Westen. Hij heeft het Westen niets misdaan. IS is een gevaar voor het Westen.
fuck assadquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Assad is ook geen gevaar voor Turken, IS des te meer.
mwahquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met zo'n instelling kom je niet echt vooruit als land is het niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |