SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon geen Nutella meer eten, dan kom je er vanzelf. #marginalgainsquote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:14 schreef Patroon het volgende:
Ik kan je nu zeggen dat die 414w over 40min van Froome echt veel is.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:29 schreef foetre het volgende:
Wat een gezeik weer over de froome met zn zogenaamde doping.
Wees blij dat er weer zo'n goede wielrenner tussen zit.
Pure jalouzie van de stokbrood met kruidenboter vreters.
Idd, hij zegt dat hij clean rijdt dus dan moet het wel zo zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:29 schreef foetre het volgende:
Wat een gezeik weer over de froome met zn zogenaamde doping.
Wees blij dat er weer zo'n goede wielrenner tussen zit.
Pure jalouzie van de stokbrood met kruidenboter vreters.
En stel hij gebruikt wel net zoals het hele peloton?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idd, hij zegt dat hij clean rijdt dus dan moet het wel zo zijn.
#viesdikquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dan 466 watt moeten trappen om dat te redden. Net zo veel als deze mixer
http://www.bol.com/nl/p/b(...)448-9000000012314457
Met je volkswagen polo aan een formule 1 race meedoen is ook eerlijk want iedereen gebruikt een auto?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:38 schreef foetre het volgende:
[..]
En stel hij gebruikt wel net zoals het hele peloton?
So what! Als Iedereen gebruikt of niemand gebruikt dan blijft de eindstand toch hetzelfde
😇quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met je volkswagen polo aan een formule 1 race meedoen is ook eerlijk want iedereen gebruikt een auto?
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:25 schreef Patroon het volgende:
Ik heb iig nog nooit eerder 363w over 5min getrapt. Vorige record lag op 337w.
2 jaar terug was dat nog 532 wattquote:
😎ik heb een geschat vermogen van 617 w gefietst.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:47 schreef ddx het volgende:
[..]![]()
Even mijn strava waardes gekeken, mijn 5m zit op 355w
Lichter dan Patty?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:47 schreef ddx het volgende:
[..]![]()
Even mijn strava waardes gekeken, mijn 5m zit op 355w
quote:
4iiii precision. Goedkoopste optie tot nu toe en itt stages de mogelijkheid tot output van beide kanten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:59 schreef foetre het volgende:
[..]
😎ik heb een geschat vermogen van 617 w gefietst.
Telt dat ook(27sec)😂
Welke vermogensmeter gebruiken jullie trouwens?Zie ik nog wat goede opties over het hoofd?
• Powertap
• Garmin Vector
• Stages vermogensmeter
Dat is de knutselmeter toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
4iiii precision. Goedkoopste optie tot nu toe en itt stages de mogelijkheid tot output van beide kanten.
Ik heb een stages.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Telt dat ook(27sec)😂
Welke vermogensmeter gebruiken jullie trouwens?Zie ik nog wat goede opties over het hoofd?
• Powertap
• Garmin Vector
• Stages vermogensmeter
Nee paar kilo meer. (en ook wat cm's meer volgens mij)quote:
Je kan alleen de meter kopen om het zelf op je crank te monteren (of door je FM) of cranks met de meter al gemonteerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:17 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat is de knutselmeter toch?
Met lijm en klem etc geen complete crank dus.
ik lees net dat ze geen exportvergunning van de lijm kregen.Opsturen dusquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:21 schreef ddx het volgende:
Volgens mij zijn ze daar vanaf gestapt, las iig op fiets.nl forum dat iemand uiteindelijk z'n crank moest opsturen.
twitter:NikiTerpstra twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 18:09:44Gaat goed met de deelnemers van de @Cycle_WE NOS-ride!hoeveel gaan dat er worden? http://t.co/mdzroH4Tyo reageer retweet
Dat kan alleen maar fout gaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:27 schreef Tourniquet het volgende:
Wordt een gezellige boel donderdagavond met Niki bij het Kopje. 132 aanmelding inmiddels in de CycleWE app, flink peloton.
twitter:NikiTerpstra twitterde op dinsdag 21-07-2015 om 18:09:44Gaat goed met de deelnemers van de @Cycle_WE NOS-ride!hoeveel gaan dat er worden? http://t.co/mdzroH4Tyo reageer retweet
'Omg ik fiets met Niki mee' #hardeplasserquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:27 schreef Tourniquet het volgende:
Wordt een gezellige boel donderdagavond met Niki bij het Kopje. 132 aanmelding inmiddels in de CycleWE app, flink peloton.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
op een boterham met pindakaasquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idd, hij zegt dat hij clean rijdt dus dan moet het wel zo zijn.
nee zal ff gaan zien vd weekquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oh ja en kaasplankje ben je nog bij pro fietsen geweest laatste tijd?
Staan nu 2 pegoretti's![]()
![]()
Ga je nog Ivo's 200 rijden in september?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:19 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb een stages.
En geschat vermogen telt niet, met windkracht 7 mee krijg je erg hoge power waardes
en mijn 27s power is 800w
[..]
Nee paar kilo meer. (en ook wat cm's meer volgens mij)
Pietertje is er ook groot van geworden.quote:
Wanneer is die precies?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga je nog Ivo's 200 rijden in september?
rije met je donderquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:44 schreef foetre het volgende:
[..]
Pietertje is er ook groot van geworden.
Hoe komen jullie trouwens aan die hoge wattages?Pindakaas of doping?
Lijkt me wel ja, neem aan dat er wel weer fokpeleton aanwezig is ?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga je nog Ivo's 200 rijden in september?
Schrijf mij maar vast op in de uitslag.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, neem aan dat er wel weer fokpeleton aanwezig is ?
En geen terrasweer dus je moet nu wel uitfietsen
Ik vind het tot nu toe de mooiste route ooit, maar dat kwam ook door het weer. De route naar de citadel was kut met de wind regen en modder, maar die zal met mooi weer ook een stuk leuker zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
Het is een makkie natuurlijk, die Vennbahnrit. Maar ook een mooie. Finale rije op de klinkers stukkie voor Maastricht. Skitterend.
Mwa een aantal gedeelte zal met mooi weer net zo leuk zijn maar overall vind ik de vennbahnroute echt wel beter, met slecht weer ook wel denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu toe de mooiste route ooit, maar dat kwam ook door het weer. De route naar de citadel was kut met de wind regen en modder, maar die zal met mooi weer ook een stuk leuker zijn.
Door de vallei die ongetwijfeld mooi was maar waar ik niets van meegekregen heb omdat ik zo achter jullie aan reed:quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Mwa een aantal gedeelte zal met mooi weer net zo leuk zijn maar overall vind ik de vennbahnroute echt wel beter, met slecht weer ook wel denk ik.
Niet door die verrekte winderige weilanden bezaaid met modderpoelen en betonplaten fietsen..
En dan heb ik het nog niet over dat verrekte stuk tot namen door die industriegebieden
Lijkt me wel vet maar 450 vind ik te ver.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Oh enne 24uurs race is er ook voor de liefhebbers/intimi. Utrecht organiseert moet je maar even op de fb page kijken van cycleworks 1e weekend van oktober
4iiiiquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Telt dat ook(27sec)😂
• Powertap
• Garmin Vector
• Stages vermogensmeter
Dat is een 200 km brevet vanuit maastricht over de vennbahnravellenquote:
Is dat ook met spatborden, lichten en hesjes?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een 200 km brevet vanuit maastricht over de vennbahnravellen
En is daar ook meer info over?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een 200 km brevet vanuit maastricht over de vennbahnravellen
ls je dat wil wel, en als je de tijdslimiet ga opzoeken..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Is dat ook met spatborden, lichten en hesjes?
Moet je aan ultra ivo vragen. Die stuurt tzt altijd een mail naar een adressenbestand van deelnemers in het verleden. Je kan natuurlijk ook even op strava https://www.strava.com/activities/125319315 kijken. Het zal mss de laatste keer zijn dat we een Ivo evenement rijden want Ivo had gezegd dit voorjaar dat hij er klaar mee was dit te organiseren door verschillende redenen.quote:
Inmiddels heeft ich een opvolger aangedient die mijn brevettenserie overneemt. De Vennbahn 200 organiseren we al samen, vanaf komend voorjaar moet Jos het alleen redden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet je aan ultra ivo vragen. Die stuurt tzt altijd een mail naar een adressenbestand van deelnemers in het verleden. Je kan natuurlijk ook even op strava https://www.strava.com/activities/125319315 kijken. Het zal mss de laatste keer zijn dat we een Ivo evenement rijden want Ivo had gezegd dit voorjaar dat hij er klaar mee was dit te organiseren door verschillende redenen.
Kan je volgend jaar met ons mee fietsenquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inmiddels heeft ich een opvolger aangedient die mijn brevettenserie overneemt. De Vennbahn 200 organiseren we al samen, vanaf komend voorjaar moet Jos het alleen redden.
De rit start om 8 uur 's ochtends in de StayOkay in Maastricht. Aanmelden voor de start vanaf 7u00, vooraanmelding is handig. De eindcontrole sluit om 21u30.
Spatborden mogen maar zijn al heel wat jaren niet meer verplicht. Verlichting kan handig zijn voor als het laat wordt.
De route van vorig jaar kun je hier vinden:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=lxuqxhnjlsvqcgzm
Meer info hier: https://www.facebook.com/events/839798542744624/
Klopt, kan ik eindelijk als gewone deelnemer meerijdenquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je volgend jaar met ons mee fietsen
Ziet er uit als een mooie routequote:Op woensdag 22 juli 2015 07:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inmiddels heeft ich een opvolger aangedient die mijn brevettenserie overneemt. De Vennbahn 200 organiseren we al samen, vanaf komend voorjaar moet Jos het alleen redden.
De rit start om 8 uur 's ochtends in de StayOkay in Maastricht. Aanmelden voor de start vanaf 7u00, vooraanmelding is handig. De eindcontrole sluit om 21u30.
Spatborden mogen maar zijn al heel wat jaren niet meer verplicht. Verlichting kan handig zijn voor als het laat wordt.
De route van vorig jaar kun je hier vinden:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=lxuqxhnjlsvqcgzm
Meer info hier: https://www.facebook.com/events/839798542744624/
Ik denk dat Ivo ddx gaat onderwijzen en inwijden in de geheimen van The Forcequote:Op woensdag 22 juli 2015 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
Boter bij de vis meneertje randoneurtje!
Ga je in het bestuur van randoneurendnederland?
Hier valt echt weinig zinnigs te zeggen zonder de specs. Welke wielen heb je nu en wat ga je krijgen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:12 schreef poiuytr het volgende:
Aangezien hier een brok aan ervaring en kennis zit ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik wil graag een nieuw wielsetje kopen, hierbij kijk ik voornamelijk naar een hand gespaakte set. Fiets nu al met een goed setje wielen alleen kan het nog wel wat lichter/ beter en stijver. Heb al een wielbouwer benadert. Mijn vraag is nu eigenlijk ga je het tijdens het fietsen echt het verschil voelen tussen hand gespaakte wielset en fabrieksset? Wie van jullie fietsen hier allemaal op hand gespaakte wielset en wat is jullie ervaring?
Voor 700¤ ben ik ongeveer klaar. Als ik de velgen en naaf op internet op zoek ben ik minimaal 540¤ uit excl. Verzendkosten etc. Dan moet ik nog velglint/ nippels/ spaken/ arbeidsuren betalen.
Das toch compleet andere prijsklasse man ? Alsof je sora met sram red vergelijkt en dan de conclusie trekt dat sram beter is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier valt echt weinig zinnigs te zeggen zonder de specs. Welke wielen heb je nu en wat ga je krijgen?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik zou zeggen dat een handgespaakt wiel van 200 euro minder lekker rijd dan een superset als bora's, topversie van zipp, infinito, enve etc etc
Daarom de vraag wat hij nu heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Das toch compleet andere prijsklasse man ? Alsof je sora met sram red vergelijkt en dan de conclusie trekt dat sram beter is.
Zo goed als zelfde wiel als de Zonda. Prima wielen, denk wel zo'n beetje beste prijs/kwaliteit in de 300-400 euro regio. Zelf destijds voor de Zonda gegaan, aangezien ik het G3 patroon wel mooi vindquote:Op woensdag 22 juli 2015 09:50 schreef Fretwork het volgende:
Iemand hier ervaring met Fulcrum 3 wielen? Is dat een aanrader?
Kan misschien een tweedehandsje op de kop tikken met die set erin. Wacht nog op verdere specs.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:55 schreef iScream. het volgende:
[..]
Zo goed als zelfde wiel als de Zonda. Prima wielen, denk wel zo'n beetje beste prijs/kwaliteit in de 300-400 euro regio. Zelf destijds voor de Zonda gegaan, aangezien ik het G3 patroon wel mooi vind
Duur man. Idd welke naven spaken en velgen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:12 schreef poiuytr het volgende:
Aangezien hier een brok aan ervaring en kennis zit ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik wil graag een nieuw wielsetje kopen, hierbij kijk ik voornamelijk naar een hand gespaakte set. Fiets nu al met een goed setje wielen alleen kan het nog wel wat lichter/ beter en stijver. Heb al een wielbouwer benadert. Mijn vraag is nu eigenlijk ga je het tijdens het fietsen echt het verschil voelen tussen hand gespaakte wielset en fabrieksset? Wie van jullie fietsen hier allemaal op hand gespaakte wielset en wat is jullie ervaring?
Voor 700¤ ben ik ongeveer klaar. Als ik de velgen en naaf op internet op zoek ben ik minimaal 540¤ uit excl. Verzendkosten etc. Dan moet ik nog velglint/ nippels/ spaken/ arbeidsuren betalen.
Ah, nouja, Fulcrum Racing 3 is een prima wielset, daar hoef je 't niet om te latenquote:Op woensdag 22 juli 2015 09:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan misschien een tweedehandsje op de kop tikken met die set erin. Wacht nog op verdere specs.
Mits nog geen 20.000 km gelopen maar dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:58 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ah, nouja, Fulcrum Racing 3 is een prima wielset, daar hoef je 't niet om te laten
Zag er nog redelijk nieuw uit, kans op 20000 lijkt me klein.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mits nog geen 20.000 km gelopen maar dat spreekt voor zich.
campa variant was binnen 3k naar de tering. Kutwielen, zou zeker niet 2ehands kopen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan misschien een tweedehandsje op de kop tikken met die set erin. Wacht nog op verdere specs.
haha ja in de pekelquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
campa variant was binnen 3k naar de tering. Kutwielen, zou zeker niet 2ehands kopen.
Mijne hebben 15K+ gelopen zonder problemen, vriendin fietst er nu ook nog steeds op zonder problemenquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
campa variant was binnen 3k naar de tering. Kutwielen, zou zeker niet 2ehands kopen.
Denk dat je gewoon niet zo sterk bent als ik. Mijn spul krijgt er veel meer van langs.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:15 schreef iScream. het volgende:
[..]
Mijne hebben 15K+ gelopen zonder problemen, vriendin fietst er nu ook nog steeds op zonder problemen
tja als je in die zonda een afgedicht lager zet kan je ook weer 15k rijden. In de pekel gaat alles kapot. Heb nu zelf ook khamsin cx die hebben ook afgedicht lagers.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mn shimano spullen trekken dat al meer dan 15000 km hoor
Tijd om een keer af te vallen bolle.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knut is de enige in dit topic die een ketting al na 90 km door midden trapt. Nu fiets ik met dezelfde kabels als waar de erasmusbrug aan hangt.
Heeft ultegra afgedichte lagers?quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tja als je in die zonda een afgedicht lager zet kan je ook weer 15k rijden. In de pekel gaat alles kapot. Heb nu zelf ook khamsin cx die hebben ook afgedicht lagers.
Ik heb dezelfde bmi als froome, aldus froome. Nog meer afvallen lijkt me niet ideaal.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Knut op weg naar de zaak.
als jij het kapot maakt wil niet zeggen dat het product niet deugt ouwe slopertquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bmi als froome, aldus froome. Nog meer afvallen lijkt me niet ideaal.
Rijdt nog op Zonda's ookquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Knut op weg naar de zaak.
Het was ook half grapje. Na reparatie gewoon fijne wielen. Al is de velgbreedte ook een beetje ouderwets en niet ideaal voor 25 mm banden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
als jij het kapot maakt wil niet zeggen dat het product niet deugt ouwe slopert
Pech kan altijd toch?. Hoe degelijk het product ook.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Maar toch, mensen kopen die zonda's omdat je er geen omkijken naar zou heben. 3k bij normaal gebruik valt dan wel heel erg tegen.
Zeker. Misschien had ik pech.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Pech kan altijd toch?. Hoe degelijk het product ook.
Wat had je nou, Zondas of Fulcrum?quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het was ook half grapje. Na reparatie gewoon fijne wielen. Al is de velgbreedte ook een beetje ouderwets en niet ideaal voor 25 mm banden.
Maar toch, mensen kopen die zonda's omdat je er geen omkijken naar zou heben. 3k bij normaal gebruik valt dan wel heel erg tegen.
Het enige dat ik weet is dat de vorige verkoper ze ingewisseld heeft voor een fiets van 6k.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeker. Misschien had ik pech.
Voor mij wel een reden om ze niet 2ehands te kopen iig. Voor hetzelfde geld zijn die wielen van een andere sterke knut geweest die er 2999 kilometer mee door de pekel heeft gereden.
En dat met een emmer witte latex plus schuimroller op je rug!quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:15 schreef Patroon het volgende:
Zou nog ff de Praloup op knallen en er direct FTP test van maken (20min gem zo hard mogelijk). Paar km voor de top (na 17min) werd ik door de Gendarmerie van de weggehaald, wegens de Tour. Die pas om 17u komt. Volgens mij waren de Fransen jaloers. Nog wel dit segment gereden: http://app.strava.com/segments/7676818 —
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | <?php ALLEZ ALLEZ ALLEZ FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK FOK ALLEZ ALLEZ ALLEZ ALLEZ LE PATRON ?> |
Ja, als ik dat niet ff deed dan kwamen alle FOK's recht onder elkaar, en ik wilde met creatief s p a t i e g e b r u i k juist de slingerweg simuleren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:07 schreef muzas het volgende:
<?php op de weg kalken![]()
Bij net zo grappig als die piemols in utrecht.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier valt echt weinig zinnigs te zeggen zonder de specs. Welke wielen heb je nu en wat ga je krijgen?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik zou zeggen dat een handgespaakt wiel van 200 euro minder lekker rijd dan een superset als bora's, topversie van zipp, infinito, enve etc etc
Had al gehoopt dat je zou reageren, je bouwt toch zelf ook wel eens wielen? Het gaat om acros .54 naaf en de ryde trace velg en waarschijnlijk mix van DT spaken. Ik wil mtb wielen laten spaken, maar de naaf, spaken en bouwen is exact hetzelfde als op een racefiets vandaar de vraag hier naar ervaringen. Ik weeg zelf 84kg maar rij regelmatig ook met rugzak dus zoek de grens liever niet op. Setje wat me aangeraden wordt weegt samen ~1600 gram. Mijn huidige set weeg 1850 gram (DT Swiss M1700) erg tevreden over mijn huidige set. De Acros naaf wordt ook heel veel gebruikt voor zowel race als mtb. Wat is jullie ervaring met een handgespaakt set wielen? Is het de meerprijs waard tov fabriekswielen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Duur man. Idd welke naven spaken en velgen?
En hoeveel spaken per wiel?
De kwaliteit van de wielen is eerder te bepalen door de gebruikte materialen dan handgespaakt of niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Had al gehoopt dat je zou reageren, je bouwt toch zelf ook wel eens wielen? Het gaat om acros .54 naaf en de ryde trace velg en waarschijnlijk mix van DT spaken. Ik wil mtb wielen laten spaken, maar de naaf, spaken en bouwen is exact hetzelfde als op een racefiets vandaar de vraag hier naar ervaringen. Ik weeg zelf 84kg maar rij regelmatig ook met rugzak dus zoek de grens liever niet op. Setje wat me aangeraden wordt weegt samen ~1600 gram. Mijn huidige set weeg 1850 gram (DT Swiss M1700) erg tevreden over mijn huidige set. De Acros naaf wordt ook heel veel gebruikt voor zowel race als mtb. Wat is jullie ervaring met een handgespaakt set wielen? Is het de meerprijs waard tov fabriekswielen.
Voor mij is het ook te ver dit jaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Oh enne 24uurs race is er ook voor de liefhebbers/intimi. Utrecht organiseert moet je maar even op de fb page kijken van cycleworks 1e weekend van oktober
Tja, ik heb een handgemaakte set lichte klimwielen, en dat blijkt (voor mij) geen doorslaand succes qua betrouwbaarheid. Maar dat heeft meer te maken met de superlichte Notubes velg, waardoor er 1x een band van de velg gelopen is. Hij doet wel waarvoor ie gemaakt is: t is een licht alu setje van 1240 gram, ideaal voor in de bergen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Had al gehoopt dat je zou reageren, je bouwt toch zelf ook wel eens wielen? Het gaat om acros .54 naaf en de ryde trace velg en waarschijnlijk mix van DT spaken. Ik wil mtb wielen laten spaken, maar de naaf, spaken en bouwen is exact hetzelfde als op een racefiets vandaar de vraag hier naar ervaringen. Ik weeg zelf 84kg maar rij regelmatig ook met rugzak dus zoek de grens liever niet op. Setje wat me aangeraden wordt weegt samen ~1600 gram. Mijn huidige set weeg 1850 gram (DT Swiss M1700) erg tevreden over mijn huidige set. De Acros naaf wordt ook heel veel gebruikt voor zowel race als mtb. Wat is jullie ervaring met een handgespaakt set wielen? Is het de meerprijs waard tov fabriekswielen.
Jouw set zijn gewoon fabriekswielen bizkit. Als je zo kijkt zijn zondas ook handgespaaktquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De kwaliteit van de wielen is eerder te bepalen door de gebruikte materialen dan handgespaakt of niet.
Die van mij zijn hangespaakt in ieder geval, en ik ben er heel tevreden over.
Ah, dus bij zonda's kun je ook de naven uitkiezen, het aantal spaken, welke spaken, kleuren van de spaken, kleur van de naaf, kleur van de velg, kleur van de nippels? Nee ok, dan heb ik inderdaad fabriekswielen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jouw set zijn gewoon fabriekswielen bizkit. Als je zo kijkt zijn zondas ook handgespaakt
Wist niet dat je boos zou wordenquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah, dus bij zonda's kun je ook de naven uitkiezen, het aantal spaken, welke spaken, kleuren van de spaken, kleur van de naaf, kleur van de velg, kleur van de nippels? Nee ok, dan heb ik inderdaad fabriekswielen.
Die naaf en velgen ken ik niet. Denk wel dat 32 gaatjes velgen sterkere wielen geeft. Je kan mss ook xt naven nemen die zijn ook goed. Als het voor een mtb is? Zou zelf ff op bikecomponents.de kijken of bikediscount een vd 2quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat ik 3 weken heb moeten wachten. Omdat ze ergens op een grote stapel liggen bij een bikediscount.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wist niet dat je boos zou worden![]()
Ik vind een setje wielen bestellen bij de bikediscount zelfs als je wat kleurtjes kan kiezen iets compleet anders dan naar een gerenomeerde wielbouwer gaan en op basis van dialoog de perfecte set specifiek voor jou laten bouwen.
Okee bizkit je hebt handgespaakte wielen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik 3 weken heb moeten wachten. Omdat ze ergens op een grote stapel liggen bij een bikediscount.
Wow.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:40 schreef muzas het volgende:
Ik mocht zelf een stuur, -pen, -lint, pedalen, wielen en zadel uitkiezen.
Ik heb een handgebouwde giant
Je snapt nog steeds niet dat ik meer dan alleen de kleuren gekozen heb he...quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Okee bizkit je hebt handgespaakte wielen.
Over het algemeen wel ja. En dan een ervaren bouwer die bepaalde keuzes maakt om de wielen op jouw budget en wensen af te stellen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar goed, ik ben inderdaad niet bij de bouwer zelf geweest, en als dat de definitie is van handgespaakt, dan heb ik inderdaad gewoon fabriekswielen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ga zo even wat handgespaakte wielen bestellen in china moet je 3 weken op wachten
Op 0:30 zijn ze bezig met carbon aan te brengen, niet met vlechten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:56 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Mijn goede vriend Jason Xiang van BladeX is heel veel blij met jouw bestelling![]()
http://www.bladexcycle.com/carbon-wheel-manufacturing/
Kijk maar op 0:30, die vlijtige meisjes vlechten elke spaak liefdevol met de hand!
Kan je nagaan, die Duitsers van jou maken niet eens zelf hun velgen maar kopen ze in bij een Shanghaise / Taiwanese velgenfabriekquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op 0:30 zijn ze bezig met carbon aan te brengen, niet met vlechten.
Klopt. Alleen de naven worden bij Tune zelf gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan je nagaan, die Duitsers van jou maken niet eens zelf hun velgen maar kopen ze in bij een Shanghaise / Taiwanese velgenfabriek
Volgens mij maakt het ook niet zoveel uit. Ja, als je 120 kilo of juist maar 40-45 weegt dan is het misschien beter een setje voor je te laten maken. Voor de grote middenmoot gewoon lekker fabriekswieltjes ja toch niks mis mee.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
Maar of dat nou minder of meer is dan zelf vlechten? Ja mijn Shamals zijn lichter en mijn tubewieltjes zijn robuuster die heb ik zelf gemaakt met 32 spaken. Maakt geen klap uit rije dermee.
Filemon reed mee in lotto of rabobank of belkin of wat het ook was.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Zou 't opvallen als je tijdens de tour in compleet teamteneu aansluit als dat halve team vooraan rijd ofzo? Lijkt mij wel een mooie stunt, 100 km meerijden als skyrenner ofzo
Ja dat valt op.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Zou 't opvallen als je tijdens de tour in compleet teamteneu aansluit als dat halve team vooraan rijd ofzo? Lijkt mij wel een mooie stunt, 100 km meerijden als skyrenner ofzo
Ja dat valt direct op. Die lui zijn super afgetraind en die benen van hun word je gewoon bang van..quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Filemon reed mee in lotto of rabobank of belkin of wat het ook was.
Dat soort debielen moet direct tegen de muur gezet wordenquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik las laatst ook ergens dat men er sowieso veel meer bovenop zit vergeleken met een aantal jaar terug ivm de reeel geachte kans op een terroristische aanslag.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat valt direct op. Die lui zijn super afgetraind en die benen van hun word je gewoon bang van..
Wielrenners zijn toch juist de terroristen van de straat?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik las laatst ook ergens dat men er sowieso veel meer bovenop zit vergeleken met een aantal jaar terug ivm de reeel geachte kans op een terroristische aanslag.
gr gr betancurquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat valt direct op. Die lui zijn super afgetraind en die benen van hun word je gewoon bang van..
Giro toch eerder dit jaar?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke koers was dat ook alweer eerder dit jaar dat er 1 of andere debiel het probeerde met zn fiets en er een stuk of 10 op hun bek gingen
Ligt aan je lichaamsbouw denk ikquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Saganquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Sagan is een van de allerbeste in 10 jaar. Het talent druipt er vanaf.
Dachten ze in de ronde van vlaanderen ookquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja alleen werd die altijd ingelopen voor de meet. En Sagan is ook 1 vd beste sprinters.
Yes. Heeft trek een keer briljant gedaan met cance en schleck. Cance zat in de kopgroep, schleck viel aan op de klim en had toen cancellara als motor om 40 kilometer door een vallei te brommeren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:19 schreef kanovinnie het volgende:
Ze hebben het nu over vooruitgeschoven posten, wat doen die dan in koers? Wachten tot de kopman in de buurt is ter ondersteuning?
Wheelie op de Alpe.quote:
Wat denk je dat we die brokkenpiloot die al mn bier opzuipt er nog een keer bij willen hebben. Nee he.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat denk je dat we die brokkenpiloot die al mn bier opzuipt er nog een keer bij willen hebben. Nee he.
En dan dronken worden en een boer laten en zeggen. "Is dat BBQ vlees nou al op. heb je niet meer vlees. Ik moet vlees! BIER!!! BWUURRGGGHHH WOEAHHAAAA !!! "
SC, cx zijn er niet in zwart te krijgen volgens mijquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef very het volgende:
Ik weet het al: corsa evo cx
Niet echt een trainingsbandje dus
Jij had trainingsbandjes verwacht in de tour?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:08 schreef very het volgende:
Ik weet het al: corsa evo cx
Niet echt een trainingsbandje dus
Nee, Eigenlijk niet hequote:Op woensdag 22 juli 2015 16:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij had trainingsbandjes verwacht in de tour?
Zwart met gele streepquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
SC, cx zijn er niet in zwart te krijgen volgens mij
ddx lacht je uit.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag 1700 hm op 85 km gemaakt. Best wel een beetje moe nu
Achterlijk?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Giant
Puur hollands achtelijk handwerk
Heb je die dingen weleens gezien?quote:
Sagan heeft nog nooit een klassieker gewonnen hoorquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wheelie op de Alpe.
Rondemiss in de kont knijpen.
Biertje op de rustdag in de tour.
Dalen als een koning.
Klassiekers winnen.
100x tweede worden.
Benen als mokers.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Wel wat voor jou. Geen carbon, dus dan trap je het niet stuk.
Fietsen weggevenquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wheelie op de Alpe.
Dalen als een koning.
Klassiekers winnen.
100x tweede worden.
Benen als mokers.
Op dat eerste plaatje van mij lijkt het toch echt meer een streepquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is geen gele streep op zijn band,de zijwang is geel
Alsof dat uitmaakt, blijft reetlelijk...quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:07 schreef very het volgende:
[..]
Op dat eerste plaatje van mij lijkt het toch echt meer een streep
http://www.cherubim.jp/product/product_all.htmlquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:47 schreef Doublepain het volgende:
Ik zoek een Japanse fiets, iemand ervaring met JAPANSE fietsen?
Is dat incl Sushi?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:06 schreef Z het volgende:
[..]
http://www.cherubim.jp/product/product_all.html
Hier wil ik graag nog 'Zijn fiets op de ploegleiderswagen parkeren' aan toevoegenquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wheelie op de Alpe.
Dalen als een koning.
Klassiekers winnen.
100x tweede worden.
Benen als mokers.
Je zit inderdaad erg warmquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
Boter bij de vis meneertje randoneurtje!
Ga je in het bestuur van randoneurendnederland?
Je bent zelf lelijkquote:Op woensdag 22 juli 2015 17:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt, blijft reetlelijk...
Welk zadel heb je nu en welke had je?quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:52 schreef foetre het volgende:
Vandaag even langs geweest bij van herwerden in Voorburg voor een testzadel.
Mischien kan ik nu zaterdag mn tourritje pijnloos uitrijden.
Tevens de afspraak gemaakt dat ik na mn dynamische meting een specialized Tarmac en Roubaix mag uit testen zonder dat ik ergens aan vast zit.
Ze raden me de Roubaix aan ivm meer comfort door de zert tussen stukken en een hoger balhoofd.
Goede zaak trouwens.
Mn oude zadel is een Selle italia flow carbonio(13cm) en heb nu als testzadel een specialized ronin evo 14.3 cm.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welk zadel heb je nu en welke had je?
Die heb ik ook, bevalt mij erg goed. Maar niets zo persoonlijk als een zadel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Mn oude zadel is een Selle italia flow carbonio(13cm) en heb nu als testzadel een specialized ronin evo 14.3 cm.
Ik ben ook blij dat ik dit zadel kan testen.Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die heb ik ook, bevalt mij erg goed. Maar niets zo persoonlijk als een zadel.
Er zit ook verschil in het carbon. Kijk maar eens naar de naam die ze er aan geven. 8r, 11r etc..quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:02 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik dit zadel kan testen.Baat het niet dan schaadt het niet.
Heeft er iemand nog verstand van specialized frames?
Ik zie veel verschillende types S-works,pro,expert,comp en elite klopt het dat het allemaal hetzelfde frame is alleen andere afmontage behalve de S-works die heeft ander soort Carbon ?
Thnx sworks 11r,pro expert 10r ,comp sport elite 8r.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Er zit ook verschil in het carbon. Kijk maar eens naar de naam die ze er aan geven. 8r, 11r etc..
Hoe hoger dat getal, hoe beter het frame. Daarnaast zijn er twee soorten Tarmacs. De (oude) SL4 en de nieuwe versie. Die nieuwe fietst volgens hun marketingmachine een stuk beter doordat elke framemaat andere, voor die maar optimale, stijfheidswaarden heeft.
Ik zou dan gewoon kijken of je een oud model kan kopen, heb ik ook gedaan en het scheelde me denk zo 500 euro als het geen 1000 was (ok, 1000 is wellicht wat overdreven)quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:15 schreef foetre het volgende:
[..]
Thnx sworks 11r,pro expert 10r ,comp sport elite 8r.
S works is niet te betalen.
Als er 1 echt perfect bevalt dan word het toch een 2016 model en pas in mei.
Kan ik in de tussentijd ook voor de zekerheid wat andere merken proberen.
Dat is ook een optie,zolang ik maar eerst een goede proefrit mag/kan maken van 50+ km.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon kijken of je een oud model kan kopen, heb ik ook gedaan en het scheelde me denk zo 500 euro als het geen 1000 was (ok, 1000 is wellicht wat overdreven)
Gewoon meer rije met je kutjequote:Op woensdag 22 juli 2015 21:37 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat is ook een optie,zolang ik maar eerst een goede proefrit mag/kan maken van 50+ km.
Daar heb ik ik inmiddels wel van geleerd.
Die fondriest van mij is zo stijf als het maar zijn kan.Iets meer comfort is wel wenselijk.
https://www.youtube.com/watch?v=xm2AubRwkGIquote:
Welke vertanding heb je? Op het binnen of middenblad nlijven werkt goed bij mij. Als je een garmin heb kan je kan je een cadansalarm instellenquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Andere route route genomen, is het opeens 4km korter naar huis ?!? Anyway, morgen weer naar werk toe rijden en vrijdag terug, en volgende week heen en weer proberen. En blijven letten op pedaaltempo, ik wil altijd te zwaar rijden en dan loop ik weer te klagen over over m'n knieën en daar wordt niemand blij van!
En terecht. Viel me vanavond zowiezo wel op, echt veel fietsers hijgend met een knalrode kop op de fiets.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:13 schreef MarcoD het volgende:
Vanavond een toerfietser in m'n wiel. Ik keurig in D1 hij in D100 inclusief rood bezweet hoofd.. Uiteindelijk er af kunnen rijden door mijn uitstekende bochtentechniek. Om vervolgens zelf in D100 weg te rijden.
/liefdagboek
Heb je een cadansmeter? Werkt bij mij echt goedquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Andere route route genomen, is het opeens 4km korter naar huis ?!? Anyway, morgen weer naar werk toe rijden en vrijdag terug, en volgende week heen en weer proberen. En blijven letten op pedaaltempo, ik wil altijd te zwaar rijden en dan loop ik weer te klagen over over m'n knieën en daar wordt niemand blij van!
Nee, ik heb een Garmin Etrex 30, cadansmeter gaat me nog wat ver. Blijf een baardige conservatief lolquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je een cadansmeter? Werkt bij mij echt goed
Af en toe zelf tellen werkt ook wel om er gevoel voor te krijgen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, ik heb een Garmin Etrex 30, cadansmeter gaat me nog wat ver. Blijf een baardige conservatief lol
Ik rij tegenwoordig alleen op cadans en HR. Wat boeit die snelheid nogquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, ik heb een Garmin Etrex 30, cadansmeter gaat me nog wat ver. Blijf een baardige conservatief lol
Je blijft natuurlijk de lange route rijden hè?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk ze hebben ook een Japan filmpjequote:Op donderdag 23 juli 2015 07:31 schreef kanovinnie het volgende:
Van de jongens die bijna zo goed zijn dat ze op m'n woon/werk fiets horen:
Wat een omgeving
En ik zie net dat strava andere kaarten gebruikt nu?
Mwoah, ik kan ook in D1 een rode kop en bezweet hoofd te hebben, hoeft niks te zeggen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
En terecht. Viel me vanavond zowiezo wel op, echt veel fietsers hijgend met een knalrode kop op de fiets.
Nee, website. App niet.quote:
Hij gebruikt bij mij nu mapbox/openstreetmapquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is me net niet opgevallen iig.
Ja dit. En heel veel dikkerdsquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
En terecht. Viel me vanavond zowiezo wel op, echt veel fietsers hijgend met een knalrode kop op de fiets.
Al een tijdje ondertussen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij gebruikt bij mij nu mapbox/openstreetmap
quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja dit. En heel veel dikkerdsLekker bezig hoor om er proberen iets aan te doen maar er moeten regels komen dat je geen strakke wielerkleding mag dragen tot bmi < 22
![]()
quote:Je BMI is 23.7
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer in balans te komen.
Ik vond dat je al wat veel aan het bier zat de laatste tijd kanoquote:
Lekker, jou ga ik dus niet bijhouden zaterdagquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:49 schreef Wombcat het volgende:
In voorbereiding op Rad am Ring hang ik nu uit in Niederfell (aan de Moezel). Vandaag 5 uur gefietst, 120 km, 1600hm. Ik ging hier harder omhoog dan vorig jaar
Het is wel serieus warm hier, ruim 30 graden. Morgen wordt het iets koeler.
Kom je zoveel aan in je vakantie? Ik hou het nooit zo in de gaten. Ik denk dat ik deze keer wel wat afval want ik ga 7 dagen wandelen met een zware backpack over ruig terrein.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond dat je al wat veel aan het bier zat de laatste tijd kano
Je BMI is 20.7
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer in balans te komen.
Na mn vakantie boven de 25 denk ik
Ik heb vertrouwen in je! Zeker in zijn wiel moet je hem op het eerste klimmetje bijhoudenquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lekker, jou ga ik dus niet bijhouden zaterdag
Nee johquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom je zoveel aan in je vakantie? Ik hou het nooit zo in de gaten. Ik denk dat ik deze keer wel wat afval want ik ga 7 dagen wandelen met een zware backpack over ruig terrein.
Aan de andere kant, daarnaast eet en drink ik wel meer tijdens mijn vakantie
Haha dat is zoquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha dat is zo
Ik heb de afgelopen dagen op de klimmetjes, maar ook in wat dorpjes aardig wat vakantiefietsers gezien. Wat me opvalt is dat het gros van die mensen er ongelukkig uit ziet
Vandaag eindelijk de 65 kg aangetiktquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja dit. En heel veel dikkerdsLekker bezig hoor om er proberen iets aan te doen maar er moeten regels komen dat je geen strakke wielerkleding mag dragen tot bmi < 22
![]()
Yup.quote:
Dat wordt een toptijd op de erasmusbrugquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:38 schreef ratatat het volgende:
[..]
Vandaag eindelijk de 65 kg aangetikt
Whisky gek.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Yup.
Op de terugweg neem ik al het bier mee wat ik daar kan krijgen. En dan dubbel, want een vriend van me gaat naar Slovenië en doet het dubbel.
untappd is slecht voor de lever en beurs
Bij jou zijn dat toch de steroids?quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:42 schreef Questular het volgende:
Je BMI is 29.2
Je bent te zwaar voor je lengte
Met een lager, gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten. Zorg er in ieder geval voor dat je niet verder aankomt en probeer iets af te vallen. Het Voedingscentrum helpt je om gezond af te vallen in 3 fases. Heb je daarnaast te veel buikvet?. Dan is het extra belangrijk om af te vallen want met een grote buikomvang is je risico op bepaalde ziekten verhoogd. Aanpassing van je eetgewoonten is nu een belangrijke stap. Neem contact op met de diëtist of huisarts. Zij helpen je hierbij.
#Viesdik
Dit weekend maar weer eens een stukje toeren.
Hou ik niet zo van. Van eigenlijk alle sterke dranken niet. Vind dat branderige in m'n keel maar niets. #lijkweleenwijfquote:
Synthol toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij jou zijn dat toch de steroids?
Moet je van je vader een steen van 10 kilo in je rugzak omdat je anders wegwaait?quote:
Als je niet weet wat het is, kan je er ook niet voor gepakt worden toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:51 schreef Questular het volgende:
[..]
De uitleg op de verpakking is russisch, geen idee dus
Moet je eens op de japanse manier drinken (haiboru) 2 delen whisky 5 delen spa rood met ijs.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hou ik niet zo van. Van eigenlijk alle sterke dranken niet. Vind dat branderige in m'n keel maar niets. #lijkweleenwijf
Oja, Gripper, had je nog zin om een wandelingetje te doen en een whiskystokerij te bezoeken in Schotland?
Fretwork gaat dit proberen na de Rad am Ring. Wel met een goedkope whisky.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet je eens op de japanse manier drinken (haiboru) 2 delen whisky 5 delen spa rood met ijs.
GENOT GENOT GENOT
na een tijdje lust je het dan ook puur maar deze manier blijft minstens zo goed.
Ik drink dat meestal met cola.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Fretwork gaat dit proberen na de Rad am Ring. Wel met een goedkope whisky.
Heb er ook niet zo'n behoefte aan eigenlijkquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet je eens op de japanse manier drinken (haiboru) 2 delen whisky 5 delen spa rood met ijs.
GENOT GENOT GENOT
na een tijdje lust je het dan ook puur maar deze manier blijft minstens zo goed.
Die moet je mixen met cola oid, 'puur' is dat vaak echt niet te hakken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ga je ook langs Islay?quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb er ook niet zo'n behoefte aan eigenlijkMAar ik zal het eens proberen.
Waarschijnlijk niet. We gaan eerst naar Lake District, daarna door naar Island of Skye om daar een week te lopen, daarna nog even door de highlands en dan weer naar Newcastle.quote:
Hele lekkere Whiskyquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. We gaan eerst naar Lake District, daarna door naar Island of Skye om daar een week te lopen, daarna nog even door de highlands en dan weer naar Newcastle.
Wat is daar dan?
Ik heb vorig jaar een huis gekocht+6 weken australië, een nieuwe fiets, allerlei spullen voor deze trip dus m'n centen zijn wel effe opquote:
Moet je wel van houden, op Skye een Talisker proeverijtje houden lijkt me ook wel geinig.quote:
Ik zou er 2 meenemen (deden we ook tijdens de klimclassic en LBL gaat over dezelfde soort wegen meen ik).quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je wel van houden, op Skye een Talisker proeverijtje houden lijkt me ook wel geinig.
OT: Mensen hier weleens LBL gereden? Moet ik veel reservebandjes mee of zijn de wegen over het algemeen prima te doen?
Met zn vieren gaan wequote:Op donderdag 23 juli 2015 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou er 2 meenemen (deden we ook tijdens de klimclassic en LBL gaat over dezelfde soort wegen meen ik).
Rij je met een groep?
Als iedereen 2 binnenbanden mee heeft moet het gek lopen wil je te kort hebben.quote:
Hmm maar is eens goed over nadenken dan alvorens wat te kopen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, ik heb een handgemaakte set lichte klimwielen, en dat blijkt (voor mij) geen doorslaand succes qua betrouwbaarheid. Maar dat heeft meer te maken met de superlichte Notubes velg, waardoor er 1x een band van de velg gelopen is. Hij doet wel waarvoor ie gemaakt is: t is een licht alu setje van 1240 gram, ideaal voor in de bergen.
Het zijn wel hele fijne lichte wieltjes die snel zijn met aanzetten, direct sturen en reageren, en over het algemeen heel fijn rijden. Maar ik denk dat ik als ik heel eerlijk ben geen verschil zou voelen tussen een handgemaakt setje en een fabriekssetje uit dezelfde prijsklasse.
Als ze precies even duur zijn, is de fabrieksset met betere componenten. Want arbeid van een hand-bouwer is altijd duurder dan van een spaakspan-machine in een fabriek.
XT naaf wordt dacht ik toch in vele instapmodellen fietsen gebruikt? Die naaf wordt dacht ik gebruikt in instap fietsen van ongeveer 800-1000¤. Daarbij is mij die XT wielset in mijn vorige fiets niet echt bevallen. Als ik op bikecomponents en overige sites rond zoek loop ik tegen precies hetzelfde aan als ik hierboven ook getypt heb. Lastig lastig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die naaf en velgen ken ik niet. Denk wel dat 32 gaatjes velgen sterkere wielen geeft. Je kan mss ook xt naven nemen die zijn ook goed. Als het voor een mtb is? Zou zelf ff op bikecomponents.de kijken of bikediscount een vd 2
Goedkope whisky drink ik altijd zo. Soms ook met goede whisky. Goede whisky maakt goede cocktailsquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee nee nee neequote:Op donderdag 23 juli 2015 09:00 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die moet je mixen met cola oid, 'puur' is dat vaak echt niet te hakken.
Toen ik bij Benromach was vertelden ze over een Duitser die de proeverij met cola wilde doen, stiekem een beetje uitgelachen.quote:
Ik heb liever een fabriekswiel dan dat een beunhaas een wiel voor me vlecht voor datzelfde bedrag.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:14 schreef poiuytr het volgende:
Is het prijsverschil van 80-100¤ het waard om het wielset door wellicht een beunhaas of fietsenmaker in elkaar te laten dan een wielbouwer?
Nu al indekkenquote:Op donderdag 23 juli 2015 08:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lekker, jou ga ik dus niet bijhouden zaterdag
Met 120 rpm?quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:00 schreef Fretwork het volgende:
Stiekem best veel zin om a la Froome of Voeckler mensen in te gaan halen of de Hohe Acht
klim.
Ondanks dat ik natuurlijk het beste met je voor heb denk ik dat je eerder als van Garderen zal gaanquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:00 schreef Fretwork het volgende:
Stiekem best veel zin om a la Froome of Voeckler mensen in te gaan halen of de Hohe Acht
klim.
Harkend als Mollemaquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ondanks dat ik natuurlijk het beste met je voor heb denk ik dat je eerder als van Garderen zal gaan
Haha, dat snap ik ja. Ik bedoel meer elleboogjes naar buiten en naar de stuurpen staren.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ondanks dat ik natuurlijk het beste met je voor heb denk ik dat je eerder als van Garderen zal gaan
Die is vrij reeel ja.quote:
Als ik op 19,5 zou zitten heb ik een gewicht van 67 kg, dat is ~15 kg lager als dat ik nu heb.. Niet te doen joh. Vet% van 0,0000001 zou ik dan hebben. Met andere woorden dan leef ik niet meer.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:54 schreef ratatat het volgende:
[..]
En je waait niet de weg af met die hoge wielen?
De wegen zijn wel redelijke van kwaliteit. 4 jaar terug niet lek gereden, had 1 bandje mee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je wel van houden, op Skye een Talisker proeverijtje houden lijkt me ook wel geinig.
OT: Mensen hier weleens LBL gereden? Moet ik veel reservebandjes mee of zijn de wegen over het algemeen prima te doen?
Over de hele bevolking gezien is BMI een prima indicator hoor. Bij mensen die fanatiek sporten of zwaar lichamelijk werk doen werkt het niet zo goed meer.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als ik op 19,5 zou zitten heb ik een gewicht van 67 kg, dat is ~15 kg lager als dat ik nu heb.. Niet te doen joh. Vet% van 0,0000001 zou ik dan hebben. Met andere woorden dan leef ik niet meer.
Wat een grap dat BMI
Ik kijk altijd best veel naar beneden tijdens het fietsenquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Haha, dat snap ik ja. Ik bedoel meer elleboogjes naar buiten en naar de stuurpen staren.
Die naaf en velg worden vrij veel gebruikt, goed spul.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hmm maar is eens goed over nadenken dan alvorens wat te kopen.
Probleem met mijn zoektocht naar nieuwe wielen is dat er qua budget tussen laten we zeggen de 500-700¤ weinig fabriekswielen zijn die bij mij passen, sowieso is er weinig aanbod in die prijscategorie. Dan kom je automatisch al terecht bij een hand gespaakte wielset.
http://www.mantel.com/hop(...)cHJpY2VfYSNzdGFydDE4
Kom je op zoiets uit alleen ben ik denk ik te zwaar voor deze wielen, plus het niet echt een upgrade t.o.v. mijn huidige wielen.
http://www.mantel.com/mav(...)cHJpY2VfYSNzdGFydDIy
Dit is weer eigenlijk weer ver boven mijn budget plus ik ben ook voor dit setje te zwaar.
Valt me op dat er qua fabriekswielen voor mtb weinig keuze is als je in het hogere segment kijkt.
[..]
XT naaf wordt dacht ik toch in vele instapmodellen fietsen gebruikt? Die naaf wordt dacht ik gebruikt in instap fietsen van ongeveer 800-1000¤. Daarbij is mij die XT wielset in mijn vorige fiets niet echt bevallen. Als ik op bikecomponents en overige sites rond zoek loop ik tegen precies hetzelfde aan als ik hierboven ook getypt heb. Lastig lastig.
Is het prijsverschil van 80-100¤ het waard om het wielset door wellicht een beunhaas of fietsenmaker in elkaar te laten dan een wielbouwer?
Maar jij fietst ook heel hard, kennelijk is daar een relatie te vindenquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik kijk altijd best veel naar beneden tijdens het fietsenNiet zozeer naar stuurpen/tellertje overigens.
Is beter voor de ademhaling en je ellebogen uit elkaar zorgt ervoor dat je meer lucht kan binnenhalen ofzo.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar jij fietst ook heel hard, kennelijk is daar een relatie te vinden
Het zal ook wel afhankelijk zijn van je lichaamsbouw. Ik denk dat mijn onderste grens op de 75 kg zou liggen en dat is dan #viesmager denk ikquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Over de hele bevolking gezien is BMI een prima indicator hoor. Bij mensen die fanatiek sporten of zwaar lichamelijk werk doen werkt het niet zo goed meer.
6quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar jij fietst ook heel hard, kennelijk is daar een relatie te vinden
Hoeveel rondjes op de RIng moeten jullie eigenlijk?
Klinkt wel logisch, heb ook weleens gehoord dat je zitpositie op een bepaalde fiets meer kan meewerken aan je performance dan de stijfheid bijvoorbeeld. Dat een te diepe zit bij sommigen de longen niet de volle ruimte geeft.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is beter voor de ademhaling en je ellebogen uit elkaar zorgt ervoor dat je meer lucht kan binnenhalen ofzo.
Ik denk dat ik 75 ook wel moet redden. Zit nu op 82. Dan ben ik wel echt graat en graat mager en zit ik op 21.7quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is beter voor de ademhaling en je ellebogen uit elkaar zorgt ervoor dat je meer lucht kan binnenhalen ofzo.
[..]
Het zal ook wel afhankelijk zijn van je lichaamsbouw. Ik denk dat mijn onderste grens op de 75 kg zou liggen en dat is dan #viesmager denk ik
Dat BMI is ook een wassen neus. Ik zit nu op 21,2 BMI, maar ben echt niet graatmager, zou zo nog 2/3 kilo kwijt kunnen als ik wilquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 75 ook wel moet redden. Zit nu op 82. Dan ben ik wel echt graat en graat mager en zit ik op 21.7
Zoals ik al zei, het geeft een goede eerste indicatie voor gemiddeld Nederland of je in het gezonde gewichtsgebied zit. Veel of weinig spiermassa wordt hier niet in meegenomen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:03 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat BMI is ook een wassen neus. Ik zit nu op 21,2 BMI, maar ben echt niet graatmager, zou zo nog 2/3 kilo kwijt kunnen als ik wil
Welke naaf en velg doel je op in die eerste zin en wat voor hand gespaakt wielsetje heb jij?quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:47 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Die naaf en velg worden vrij veel gebruikt, goed spul.
Gripper heeft dan ook een velg die eigenlijk meer geschikt is om tubeless te rijden maar Gripper is te lui om dat te doen.Ik doe dat wel en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ben gewoon erg tevreden met die wielen.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:03 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat BMI is ook een wassen neus. Ik zit nu op 21,2 BMI, maar ben echt niet graatmager, zou zo nog 2/3 kilo kwijt kunnen als ik wil
Dit dus.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Over de hele bevolking gezien is BMI een prima indicator hoor. Bij mensen die fanatiek sporten of zwaar lichamelijk werk doen werkt het niet zo goed meer.
Die 3-4 kg die ik de afgelopen twee maanden kwijt ben geraakt voor de Rad am Ring zijn wel heel chill heuvelopquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:06 schreef ratatat het volgende:
'Mijn bmi is 40 maar bmi is waardeloos want The Rock'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Die jij in een eerdere post noemde. De ryde velg.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Welke naaf en velg doel je op in die eerste zin en wat voor hand gespaakt wielsetje heb jij?
Wanneer ben je er ook alweer precies? Wij gaan week 36 en 37.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. We gaan eerst naar Lake District, daarna door naar Island of Skye om daar een week te lopen, daarna nog even door de highlands en dan weer naar Newcastle.
Wat is daar dan?
Dan ben ik net terug, ik ga morgen weg voor ~3 weken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wanneer ben je er ook alweer precies? Wij gaan week 36 en 37.
Talisker schijnt niet zo'n heel geweldige tour te hebben. Veel betalen voor een klein drupje proeven, en aan het einde van de rondleiding kom je gewoon in het winkeltje uit.
Wij willen zeker naar Islay want dat vinden we allebei hele lekkere whisky. En dan naar Laphroaig (want ik heb daar een stukje grond in bezit wat ik even moet inspecteren) en naar Ardbeg.
Maar we gaan natuuuuuurlijk vooral voor de mooie natuur, en een paar mooie hikes lopen. De skye trail lijkt mij ook wel wat maar moet ff zien of dat allemaal in slechts 2 weken past.
Heel veel plezier!quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ben ik net terug, ik ga morgen weg voor ~3 weken.
Hoe kom je in aan een stuk grond in SchotlandIk heb er wel zin in hoor
Ik zal wel laten weten of de skye trail te doen is in een kortere tijd. Je kan ook een stuk afsnijden of niet helemaal aan het begin beginnen.
quote:In 1994 the Friends of Laphroaig Club was established, members of which are granted a lifetime lease of 1 square foot (930 cm2) of Laphroaig land on the island of Islay. The annual rent is a dram of Laphroaig which can be obtained upon visiting the distillery.
Fles Laphroaig kopen denk ik, kan je een square foot claimen. Althans, dat is de manier waarop ik landbezitter in Schotland ben gewordenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ben ik net terug, ik ga morgen weg voor ~3 weken.
Hoe kom je in aan een stuk grond in SchotlandIk heb er wel zin in hoor
Ik zal wel laten weten of de skye trail te doen is in een kortere tijd. Je kan ook een stuk afsnijden of niet helemaal aan het begin beginnen.
Wauw dat is echt iets voor mij en die maat van me.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heel veel plezier!
Als je een fles Laphroaig koopt, kan je lid worden van de friends op laphroaig. Dan ben je "eigenaar" van een stukje grond van 1 square foot op het terrein van de distilleerderij.
In ruil voor het mogen gebruiken van mijn grond, betalen ze me jaarlijks de huur. 1 dram whisky. Ik moet m alleen wel zelf komen ophalen![]()
zie hier
https://en.wikipedia.org/wiki/Laphroaig_distillery
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |