Maar eerst natuurlijk de Griekse banken wurgen zodat het steunpakket nog groter moet worden.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:17 schreef Iwanius het volgende:
Als ik bovenstaand plaatje zie dan bekruipt mij weer het gevoel dat er weer een steunpakket moet komen.Nummer #5?
Het is me erg meegevallen met de verschuiving, geen grote winst voor de gouden dageraad, Syriza en ND erg dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:57 schreef bascross het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)nieuwe-politiek.html
Zondag mogen de Grieken weer los.
De soap gaat straks gewoon weer in volle hevigheid verder. Er moet namelijk weer een nieuw steunpakket komen, de economie draait als een dweil, het volk is ontevreden ,werkeloosheid nog steeds torenhoog en het geld is op. Ook moeten de maatregelen die zijn afgesproken met de Trojka worden geimplementeerd, dit gaat zeker ook niet lukken. Oja, het vormen van een regering is bij deze uitslag zo goed als onmogelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 19:19 schreef bascross het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)winning-tsipras.html
Niemand een absolute meerderheid zo te zien. Syriza waarschijnlijk wel de grootste, maar met wie willen ze een regering gaan vormen?
Ik vraag mij af of het niet gewoon een tactiek van Tsipras is om geen verantwoordelijk te hoeven nemen. Hij wilde zogenaamde dissidenten eruit flikkeren, zodat hij een sterkere regering overhield. Het lijkt mij sterk dat hij niet besefte dat zijn positie niet zo sterk meer is als bij de vorige verkiezingen.quote:Op zondag 20 september 2015 19:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De soap gaat straks gewoon weer in volle hevigheid verder. Er moet namelijk weer een nieuw steunpakket komen, de economie draait als een dweil, het volk is ontevreden ,werkeloosheid nog steeds torenhoog en het geld is op. Ook moeten de maatregelen die zijn afgesproken met de Trojka worden geimplementeerd, dit gaat zeker ook niet lukken. Oja, het vormen van een regering is bij deze uitslag zo goed als onmogelijk.
Jup, mijn FOK surfgedrag is ook gekelderd met de sluiting van AEX.quote:Op maandag 21 september 2015 20:46 schreef bascross het volgende:
Blijkbaar toch makkelijk een regering gevormd. Geen reacties vandaag over de verkiezingen geeft wel aan hoe dood dit subforum is.
Tsipras heeft een grotere overwinning behaald dan eerst leek, daarom kon hij eenvoudig toch een regering vormen samen met zijn vriend Kammenos van de onafhankelijke Grieken, Dat leek eerst niet zo. Deze horde is genomen, feit blijft dat alle onhaalbare europese maatregelen nog op de agenda staan en dat er straks gesproken moet worden over schuldverlichting.... Genoeg bijzonder lastige hordes nog om te nemen..quote:Op maandag 21 september 2015 20:46 schreef bascross het volgende:
Blijkbaar toch makkelijk een regering gevormd. Geen reacties vandaag over de verkiezingen geeft wel aan hoe dood dit subforum is.
Zeker. Het komt ook niet goed, maar nu duurt het nog wat langer voordat de politici dat zullen toegeven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 07:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tsipras heeft een grotere overwinning behaald dan eerst leek, daarom kon hij eenvoudig toch een regering vormen samen met zijn vriend Kammenos van de onafhankelijke Grieken, Dat leek eerst niet zo. Deze horde is genomen, feit blijft dat alle onhaalbare europese maatregelen nog op de agenda staan en dat er straks gesproken moet worden over schuldverlichting.... Genoeg bijzonder lastige hordes nog om te nemen..
Hoop echt dat het lukt indetdaad. Wat mij betreft hebben de Nederlandse politici helemaal geen mandaat om Europa naar goeddunken uit te breiden.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:42 schreef SeLang het volgende:
Vergeet de Grieken. Nederland gaat geschiedenis schrijven. Nog 4,5 dagen te gaan voor 45.000 extra stemmen.
[ afbeelding ]
Toch zit hier een luchtje aan.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:42 schreef SeLang het volgende:
Vergeet de Grieken. Nederland gaat geschiedenis schrijven. Nog 4,5 dagen te gaan voor 45.000 extra stemmen.
[ afbeelding ]
En wat gebeurd er dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 11:42 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
dat dus, zoals alles wat ze doenquote:Op woensdag 23 september 2015 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En wat gebeurd er dan?
De regering kan zo'n referendum naar goeddunken formuleren.
Inderdaad, want even iets geheel anders. Het ging hier een tijdje geleden over een fictief fonds dat geld van beleggers volledig contant (in bankbiljetten) in een grote kluis zou bewaren. Interessant in tijden van negatieve rente.quote:
Niet alleen de euro gaat zo ten onder maar ook de Unie hoog tijd voor Brussel om eens te gaan luisteren naar wat er leeft.quote:Op maandag 9 november 2015 16:43 schreef bascross het volgende:
Spanje kan niet eens zijn eigen land bijeen houden. Op naar de ondergang van de euro.
http://nos.nl/artikel/206(...)aar-afscheiding.html
Voor de EU is wel wat meer nodig. Ik ben trouwens niet tegen de EU, hoewel het lachwekkend is hoe het vluchtelingenprobleem wordt ''opgelost''.quote:Op maandag 9 november 2015 19:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Niet alleen de euro gaat zo ten onder maar ook de Unie hoog tijd voor Brussel om eens te gaan luisteren naar wat er leeft.
In Portugal rommelt het ook. Het land blijft wel bestaan, maar de huidige regering niet. Wat weer directe gevolgen heeft voor de hervormingen.quote:Op maandag 9 november 2015 16:43 schreef bascross het volgende:
Spanje kan niet eens zijn eigen land bijeen houden. Op naar de ondergang van de euro.
http://nos.nl/artikel/206(...)aar-afscheiding.html
Ben benieuwd wat ze in Portugal gaan doen.quote:Op maandag 9 november 2015 19:54 schreef karton2 het volgende:
[..]
In Portugal rommelt het ook. Het land blijft wel bestaan, maar de huidige regering niet. Wat weer directe gevolgen heeft voor de hervormingen.
Portugal PM warns of instability if ousted, markets slide
Ik ook niet maar niet alleen het vluchtelingen probleem is een lachertje er is zoveel mis.quote:Op maandag 9 november 2015 19:40 schreef bascross het volgende:
[..]
Voor de EU is wel wat meer nodig. Ik ben trouwens niet tegen de EU, hoewel het lachwekkend is hoe het vluchtelingenprobleem wordt ''opgelost''.
Daarnaast kost de EU ons niet zoveel geld. De euro wel.
De Yen is zo niet nog harder gedaald onder QE.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:01 schreef totalvamp het volgende:
Ik zit te twijfelen al mijn geld om te zetten naar Yen (zit in Japan).
De Euro is gedoemd te falen en wordt steeds minder waard dankzij het zuiden.
Of anders misschien Dollars nemen, staat nu bijna 1 op 1 met de euro al is het verschil met de Euro -> Yen en Dollar -> Yen het nog niet waard.
Dankje Europa en walgelijke Nederlandse overheid.
quote:wo 18 nov 2015, 12:31
|
lees voor
VVD steunt 'mini-Schengen' en asielplafond
DEN HAAG -
De VVD zal voorstellen van het kabinet voor een 'mini-Schengenzone' of een asielplafond steunen. VVD-fractievoorzitter Halbe Zijstra liett dat weten in reactie op berichten dat het kabinet hiernaar kijkt.
Goed initiatief.quote:Op zondag 22 november 2015 08:59 schreef dvr het volgende:
Mooi werk van de Peuro-coalitie van het Forum voor Democratie!
"Vanmorgen, 19 november 2015 maakten Thierry Baudet, Jort Kelder en Arno Wellens hun opwachting in de Tweede Kamer om een Parlementaire Enquête naar de invoering van de Euro te bepleiten. De Kamercommissie reageerde met vragen en er ontwikkelde zich een felle discussie!"
bron: FvD
Kennelijk nog een referendum wat ik moet gaan tekenen.quote:Op zondag 22 november 2015 16:53 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Goed initiatief.
Hoe dat hele ESM er stilletjes doorheen gedrukt is was al niet echt fris, het zal mij benieuwen of we er nog onderuit kunnen als blijkt welke smerige spelletjes er zijn gespeeld.
Opzich wel leuk bedacht. Maar ik denk dat ze mensen nog wel even moeten gaan informeren over het onderwerpquote:Op zondag 22 november 2015 16:53 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Goed initiatief.
Hoe dat hele ESM er stilletjes doorheen gedrukt is was al niet echt fris, het zal mij benieuwen of we er nog onderuit kunnen als blijkt welke smerige spelletjes er zijn gespeeld.
Bron www.rtlz.nlquote:De koers van de euro zakt weg tegenover de Amerikaanse dollar. Beleggers speculeren op welke maatregelen de ECB komende donderdag gaat nemen. Er zijn drie knoppen waaraan Mario Draghi en de zijnen kunnen draaien.
De ECB kan wat wijzigen aan de herfinancieringsrente, de depositorente en het opkoopprogramma, legt RTL Z-beurscommentator Durk Veenstra uit.
- De herfinancieringsrente is nu 0,05 procent, die zou wel eens verder omlaag kunnen, naar 0,0 procent of misschien wordt deze wel negatief.
- De depositorente, dat is de rente die banken betalen als ze geld stallen bij de ECB, is al sinds 2014 0,2 procent negatief. Dat zo wel eens verder omlaag kunnen, naar -0,3 of -0,4 procent, aldus Veenstra.
- En dan het opkoopprogramma. De ECB koopt nu voor 60 miljard dollar per maand aan obligaties. Eerst waren het alleen maar staatsobligaties, maar nu ook bedrijfsobligaties. ''Het programma kan worden vergroot, naar misschien wel 80 miljard euro per maand, of verlengd, of het kan worden uitgebreid, naar misschien wel VW diesels'', aldus Veenstra die met dat laatst maar wil aangeven dat je in principe alles kunt opkopen om geld in de economie te pompen.
'Bijna zeker dat ECB wat doet'
''Dat de ECB iets gaat doen is eigenlijk wel zeker'', zegt Veenstra. ''De verwachtingen van de ECB voor de inflatie zijn al laag en ze worden in december waarschijnlijk verder verlaagd.''
''Misschien hoeft de ECB niets te doen. De Amerikaanse Fed komt misschien met een renteverhoging en dat drukt de eurokoers. Dan heb je al het effect dat je misschien wilt bereiken.'' Een goedkopere euro zorgt voor meer inflatie in de eurozone. E ECB vindt de inflatie te laag.
''Als de ECB iets doet, dan gaat de euro omlaag, misschien bereiken we wel pariteit, waarbij een euro net zo veel waard is als een dollar. ABN Amro rekent daar voor volgend jaar al op. Het is ongeveer 13 jaar geleden dat beide munten evenveel waard waren. Met een Europa dat nog lang niet lekker draait en de VS dat goed genoeg draait voor een renteverhoging zul je het verschil alleen maar zien toenemen'', aldus Veenstra.
Dat is toch hoe het vroeger in italie ook werkte met de lire.quote:Op maandag 30 november 2015 16:21 schreef bascross het volgende:
De oplossing voor de crisis is meer inflatie. Bedankt Mario, wat ben je toch een geweldige bankier.
Het is inderdaad Zuid Europees beleid voor heel Europa, daarom kan er beter een Duitser of Nederlander aan het roer staan bij de ECB.quote:Op maandag 30 november 2015 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is toch hoe het vroeger in italie ook werkte met de lire.
Nee zoals we al eerder vastgesteld hadden zou de euro allang in een neuro en zeuro gesplitst moeten zijn door de totaal andere economische opvattingen en belevingen per regio.quote:Op maandag 30 november 2015 16:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Het is inderdaad Zuid Europees beleid voor heel Europa, daarom kan er beter een Duitser of Nederlander aan het roer staan bij de ECB.
Dat is natuurlijk nog veel beter, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Als je alleen al ziet hoeveel geld en moeite er in Griekenland is gestoken, dan zie ik op relatief korte termijn geen splitsing van de euro.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee zoals we al eerder vastgesteld hadden zou de euro allang in een neuro en zeuro gesplitst moeten zijn door de totaal andere economische opvattingen en belevingen per regio.
Welkom Klaas Knot! Wat een eer dat wij u in ons midden mogen treffen. De rest van de wereld moet nog wachten tot de ECB-persconferentie van 14:30u, maar wij hebben de primeur nu al!quote:De kogel is door de kerk. De ecb gaat de rente verlagen naar -0,4%
twitter:ecb twitterde op donderdag 03-12-2015 om 13:46:37Monetary policy decisions: deposit facility rate cut to -0.30% (minus 0.30%), MRO rate and MLF rate unchanged https://t.co/Dndob8fdEl reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |