abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154490589
Ontopic: aantal doden lijkt inmiddels naar 30? :N

[ Bericht 35% gewijzigd door Specularium op 20-07-2015 16:54:03 ]
Zie!
  maandag 20 juli 2015 @ 16:45:23 #102
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_154490664
:N
  maandag 20 juli 2015 @ 16:48:37 #103
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_154490744
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is dit voor oftopic geneuzel.

Vreselijk dit. Jonge mensen die goed werk wilden doen en dan zo aan hun einde komen. Walgelijk.
Dit raakt de kern van het probleem: wij (= niet-moslims) zijn tolerant t.o.v. moslims, die intolerant zijn t.o.v. niet-moslims. Hoe langer je dit niet aanpakt hoe groter en gevaarlijker deze moslim-groepen zich ontwikkelen. De politiek blijft pappen en nathouden, durft geen echte beslissing te nemen, hetgeen uiteindelijk tot een catastrofe leidt. Blijkbaar houden we van zulke politici
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_154490842
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat domme gebral, dat moslims afstand MOETEN nemen van ons. Wat een misplaatste arrogantie :r

Er liggen daar jonge mensen dood te gaan, en toch moeten we eventjes ons politieke stempeltje er doorheen jagen. Walgelijk.
Ik vind wel dat de (gematigde) moslimwereld er gewoonweg laconiek op reageert.
pi_154491434
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit raakt de kern van het probleem: wij (= niet-moslims) zijn tolerant t.o.v. moslims, die intolerant zijn t.o.v. niet-moslims. Hoe langer je dit niet aanpakt hoe groter en gevaarlijker deze moslim-groepen zich ontwikkelen. De politiek blijft pappen en nathouden, durft geen echte beslissing te nemen, hetgeen uiteindelijk tot een catastrofe leidt. Blijkbaar houden we van zulke politici
Wat stel je voor, een koude oorlog tegen de islamitische wereld? De vorige liep net goed af ( niet in alle landen dan) :{
Zie!
pi_154491827
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan dan doen? Telkens het obvious staten? Het is toch vanzelfsprekend dat de meeste mensen hier niet achter staan. Waarom dan telkens afstand nemen?

Moeten christenen ook afstand nemen wanneer christenen ergens op een ander werelddeel mensen vermoorden? :')
pi_154492306
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan dan doen? Telkens het obvious staten? Het is toch vanzelfsprekend dat de meeste mensen hier niet achter staan. Waarom dan telkens afstand nemen?

Moeten christenen ook afstand nemen wanneer christenen ergens op een ander werelddeel mensen vermoorden? :')
Nee, ze moeten meer doen om de radicalen te demotiveren. Keihard belachelijk maken die radicalen. Ze geen ruimte geven. Alle moskeeën wereldwijd waar die haat wordt gepredikt sluiten. Ik wil in Europa en elders massale protesten zien om te laten zien dat de islamitische gemeenschap een blok vormt tegen dit soort geweld. Et cetera.
pi_154492326
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, ze moeten meer doen om de radicalen te demotiveren. Keihard belachelijk maken die radicalen. Ze geen ruimte geven. Alle moskeeën wereldwijd waar die haat wordt gepredikt sluiten. Ik wil in Europa en elders massale protesten zien om te laten zien dat de islamitische gemeenschap een blok vormt tegen dit soort geweld. Et cetera.
Verlang je hetzelfde van christenen? Waarom niet?
  maandag 20 juli 2015 @ 17:44:11 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154492353
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

you want the moon on a stick :{w
are we infinite or am I alone
pi_154492478
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

Verlang je hetzelfde van christenen? Waarom niet?
Als het in het christendom een en al moord en doodslag zou zijn, verwacht ik dat ook daarvan ja.
pi_154492612
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als het in het christendom een en al moord en doodslag zou zijn, verwacht ik dat ook daarvan ja.
Dat is het bij de islam ook niet. 1,6 miljard moslims waarvan het overgrote deel geen misstappen begaat. Slechts een zéér klein deel uit zich gewelddadig uit naam van hun religie. En vergeet niet, het grootste deel van de slachtoffers is zélf moslim.

Je kan moslims dus misschien nog meer als slachtoffer zien, dan als dader. Direct en indirect!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 20-07-2015 19:03:01 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 17:54:46 #112
446436 A.M.K.
Old Geek
pi_154492626
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind alleen wel dat de gematigde moslims wat laf reageren op het clubje barbaren dat uit naam van hun religie hun eigen religie van de vrede besmeurt.
religie van de vrede??
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity!
pi_154493224
Heel naar om te zien, vooral omdat je hoort hoe jong de stemmen zijn van de slachtoffers vlak voor de aanslag. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat dit nog nooit eerder is gebeurd, bewust zulke jonge mensen als doel nemen, maar het is heel ziek om zo te zien dat er iemand tussen dat zingende clubje is gaan staan met het doel zichzelf en de mensen eromheen naar God te helpen.

Ik ben heel bezorgd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Je mag van een minister-president van een land verwachten dat hij opkomt voor de veiligheid van zijn burgers, dus Erdogan moet gewoon van zich laten horen, alleen al omdat het een spierballenpresident is. Niet reageren zal niet gepikt worden en als zwakte worden gezien. Wel reageren kan de fik er daar nog erger in zetten, met de Koerden als buffer ertussen.

Bah.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154493600
Erdogan laat zeker iets van zich horen. Wat een barbaarse actie. Bah. :r
pi_154493761
quote:
17s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:42 schreef johnson555 het volgende:
Ontopic: aantal doden lijkt inmiddels naar 30? :N
Waar slaat dat hartje van je post op?
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  maandag 20 juli 2015 @ 18:47:12 #116
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_154493914
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')
pi_154494257
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is het bij de islam ook niet. 1,6 miljard moslims waarvan het overgrote deel geen misstappen begaat. Slechts een zéér klein uit zich gewelddadig uit naam van hun religie. En vergeet niet, het grootste deel van de slachtoffers is zélf moslim.

Je kan moslims dus misschien nog meer als slachtoffer zien, dan als dader. Direct en indirect!
Zeer klein inderdaad, vandaar dat conventionele legers ze amper aan kunnen.

En ja, misschien zijn moslims wel het meeste slachtoffer ja. Tijd dus om het tij te keren voor hen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:54 schreef A.M.K. het volgende:

[..]

religie van de vrede??
Islam is vrede, roepen ze vaak... ;)
  maandag 20 juli 2015 @ 19:04:08 #118
64288 Bensel
Ladderzat
pi_154494428
tja, moslims... wat moet je er nog over zeggen.

Het is vrij duidelijk dat de gematigde moslim (voor zover er een stroming is die zichzelf gematigd zou willen noemen, de meesten vinden dat een belediging omdat zou betekenen dat je dan geen 100% moslim zou zijn) of niet in machte zijn om de extremisten aan te pakken, of het wel zo welletjes vinden. Beide is echter niet goed. Hier in het westen hebben we (christelijk) godsdienstgeweld inmiddels redelijk kunnen beteugelen, in het midden-oosten wordt het er enkel maar erger op.

En dat komt puur en alleen omdat de Islam en dus de gemiddelde moslim geen zelfkritiek kent. Er is geen moment dat er teruggeblikt wordt, en er gedacht word; doe ik, of we, hier wel goed aan? Dat is de hele issue van de Islam, en dat is waarom, als er al iets van gematigdheid bestaat waar de meerderheid bestaat, deze geen grip heeft op extremisme.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_154494438
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zeer klein inderdaad, vandaar dat conventionele legers ze amper aan kunnen.

Welke conventionele legers zijn dat? De Iraakse veiligheidstroepen die in de duizenden vluchten voor een paar honderd man, het Syrisch leger wat al uitgeput en gefragmenteerd was toen Isis opkwam of groeperingen zoals Hezbollah en de ypg?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 19:05:32 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 19:06:04 #120
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154494487
Waarom zou IS een aanslag in Turkije plegen met het risico dat Turkije zich alsnog met het conflict gaat bemoeien? Ze hebben al genoeg weerstand daar lijkt me, ik begrijp niet waarom ze dat risico nemen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  maandag 20 juli 2015 @ 19:07:52 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154494546
quote:
5s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:06 schreef Izzy73 het volgende:
Waarom zou IS een aanslag in Turkije plegen met het risico dat Turkije zich alsnog met het conflict gaat bemoeien? Ze hebben al genoeg weerstand daar lijkt me, ik begrijp niet waarom ze dat risico nemen.
ik denk hier specifiek op de Koerden omdat die wel actief tegen IS vechten, hoe harder te raken dan onder de jeugd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154494572
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke conventionele legers zijn dat? De Iraakse veiligheidstroepen die in de duizenden vluchten voor een paar honderd man, het Syrisch leger wat al uitgeput en gefragmenteerd was toen Isis opkwam of groeperingen zoals Hezbollah en de ypg?
Die ja, en het Egyptische leger, het Libische leger, de Yanks, etc.
Pakistan, dat grote moeite heeft om de radicalen in toom te houden.

Een groot deel van de moslimwereld bestaat gewoon uit radicalen of iig sympathisanten.
pi_154494907
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die ja, en het Egyptische leger, het Libische leger, de Yanks, etc.
Pakistan, dat grote moeite heeft om de radicalen in toom te houden.

Een groot deel van de moslimwereld bestaat gewoon uit radicalen of iig sympathisanten.
Het Egyptisch leger kan weinig doen tegen een guerrilla hit and run strijd doen met zeer kleine gemarginaliseerde groepen, het heeft zich verder niet betrokken in de Syrische oorlog buiten wat bombardementen en dus geen grondtroepen, Libie is door ons de tering in gebombardeerd met alle gevolgen van dien voor de stabiliteit en een goedgevormd leger, vergeet dat ff niet.

De Pakistanen zijn wel het slechtste voorbeeld wat je kunt geven, Pakistan heeft zelf decennialang de Taliban getraind en groot gemaakt onder direct supervisie van het leger. In dat soort landen is het ook een guerrilla oorlog, waarbij we het niet kunnen hebben over een 'staat' zoals IS momenteel wel is geconcentreerd, tho ik zou IS wel willen zien zich staande te houden tegenover bijv een Amerikaanse, Turkse of Iraanse leger.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 19:29:09 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 19:20:22 #124
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_154494960
quote:
3s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:07 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk hier specifiek op de Koerden omdat die wel actief tegen IS vechten, hoe harder te raken dan onder de jeugd
Daar lijkt het wel op ja, net over de grens zijn ook nog 2 Koerden gedood door een aanslag, maar dan nog hadden ze ook een aanslag kunnen plegen buiten Turkije op Koerden zonder het risico te nemen dat Turkije zich met het conflict kan gaan bemoeien. (Dat werd net op het Journaal vermeld maar is koffiedik kijken natuurlijk)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_154495061
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:34 schreef Szikha het volgende:
Erdogan laat zeker iets van zich horen. Wat een barbaarse actie. Bah. :r
In het beste geval roept hij morgen iets over de Mossad, samenzwering of Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')