Ja hallo ik ben mijn katten kwijt, wie helpt?!quote:Op maandag 20 juli 2015 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, ze zitten nu ff bij mij binnen ja. Je hebt even pech.
Ik wil je eigenlijk adviseren om dat om 3 uur vannacht te doen, dat is het heksenuur, dan heeft het meer effectquote:Op zondag 19 juli 2015 23:05 schreef BlueMage het volgende:
Vannacht 12 u ga ik die spreuk ook maar eens hardop voorlezen en dan iedereen vervelen dat ik bang ben.
Ook voor die geld dat de taal er niet toe doet. Wel zijn er wat oude spreuken in omloop. Die zijn vaker in andere talen inc latijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:59 schreef I-care het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je dat zelf prettig vindt werken, dan wel. Maar het ging mij om dergelijke spreuken die allerlei demonen op visite laten komen. En daar zie ik weinig van terecht komen, anders dan dat je jezelf wellicht schade toebrengt middels angsten en toestanden.
Voor mensen die graag spreuken uitspreken, prima, geen enkel probleem mee.
Daarmee doe je het ernstig tekort.quote:
Doe ik dat om 3 u gewoon nog 'n keer, wil toch een beetje opblijven om in het ritme van nachtdiensten te komen.quote:Op maandag 20 juli 2015 00:49 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik wil je eigenlijk adviseren om dat om 3 uur vannacht te doen, dat is het heksenuur, dan heeft het meer effect.
Hoe kan je dan wat dan ook vertrouwen?quote:Op zondag 19 juli 2015 22:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vertrouw niet op mijn eigen, subjectieve waarneming.
Als ik in een psychose raak is het wat anders natuurlijk. Maar dat is dan ook niet voor niets een medisch probleem.
Niet de hele spreuk doen dan he!quote:Op maandag 20 juli 2015 01:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Doe ik dat om 3 u gewoon nog 'n keer, wil toch een beetje opblijven om in het ritme van nachtdiensten te komen.
Ja en misschien spreek ik 't allemaal ook niet goed uit.quote:
Fear and faith, maar welk deel weet ik niet meerquote:Op zondag 19 juli 2015 21:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je toevallig een linkje daarvan? Het klinkt best interessant, kan er alleen zo gauw niets over vinden.
Uiteraard vraag ik mij niet continu af of dingen die ik om mij heen zie wel echt zijn, dat schiet niet op.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:09 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik blijf dit toch altijd nog wel een bijzondere uitspraak vinden; als je niet op je eigen subjectieve waarneming kunt vertrouwen, waar neem je dan de "objectieve" werkelijkheid mee waar![]()
Your a believer I guessquote:Op maandag 20 juli 2015 00:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook voor die geld dat de taal er niet toe doet. Wel zijn er wat oude spreuken in omloop. Die zijn vaker in andere talen inc latijn.
Geen idee waar deze vandaan komt, dat zou wel interessant zijn om te weten.
Maar over het algemeen werkt het niet zo simpeltjes als lees wat op en hoepla. Spreuken gaan normaliter gepaard met erg veel concentratie en meestal over langere tijd.
Misschien kan je je ziel verkopen.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:48 schreef starla het volgende:
[..]
Dan heb je het al gered. Als je bij het einde bent zal er ws ook niets meer gebeuren, ik ben daar nooit gekomen helaas
Ik begin echt psychotisch te worden volgens mij man. Wat nou als ik omringd ben door demonen waardoor die spreuk zoveel impact had op mij.
Damn, ik ga naar de hel volgens mij, waarom zouden anders die 'demonen' om mij heen hangen en diréct reageren...? Help
Euhm nee, alleen al om het feit dat het een compleet ander geloofssysteem is. Zo anders dat je het amper met elkaar kan vergelijken, zo anders dat het abrahamisme deze andere geloofssystemen tot hun grootste vijand hebben betitelt (andersom niet).quote:
Dat zeg ik eigenlijk ook, alleen dan in andere woorden. Spreuken en rituelen zijn een hulp om die focus te richten. Theoretisch zou het zonder moeten kunnen, maar zelfs met die mentale steuntjes is het al niet makkelijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 08:00 schreef I-care het volgende:
[..]
Your a believer I guess
In de zin van: waar je aandacht naar uit gaat zal passeren. En daar zal best een kern van waarheid in zitten, maar daar heb je geen spreuk voor nodig natuurlijk.
Het is mijn inziens niet de spreuk die enig werk doet, maar de aandacht van de persoon die deze 'wens' uitspreekt.
Op dat principe zijn hele new age spirituele stromingen gebaseerd.
Jawel hoor. Ik vergelijk namelijk helemaal geen religies, ik vergelijk een versje met andere versjes.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee, alleen al om het feit dat het een compleet ander geloofssysteem is. Zo anders dat je het amper met elkaar kan vergelijken, zo anders dat het abrahamisme deze andere geloofssystemen tot hun grootste vijand hebben betitelt (andersom niet).
Die dus niet echt op elkaar lijken.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik vergelijk namelijk helemaal geen religies, ik vergelijk een versje met andere versjes.
Alleen als je niets inhoudelijks wil bekijken. Vind het jammer dat je het zo op 1 hoop gooit, naar mijn mening doe je het daarin ernstig tekort.quote:
Heb ik gedaan hoor.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als je niets inhoudelijks wil bekijken.
Als ik het op een hoop zou gooien, dan was er van een vergelijking geen sprake meer.quote:Vind het jammer dat je het zo op 1 hoop gooit, naar mijn mening doe je het daarin ernstig tekort.
Als je het een christenversje noemt en dat vrijwel gelijk stelt gooi je het wel degelijk op 1 hoop.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb ik gedaan hoor.
[..]
Als ik het op een hoop zou gooien, dan was er van een vergelijking geen sprake meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |