Zoals ik zei: ik neem de kcal die mijn apps aangeven wel met een korrel zout..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
Eet je dan zo weinig of sport je dan zo veel? Voor bijvoorbeeld 1800 kcal moet je echt drie volle uren extreem hard sporten - tenzij je echt heel zwaar bent natuurlijk.
nee, dat valt echt niet mee. Zeker niet voor de gemiddelde poster in dit specifieke topic. Wellicht dat het bij de extreme sporttopics anders ligt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Extreem hard? Dat valt nou ook wel weer mee.
Totaal komt volgens de app op 1400 verbruik dus.. maar goed.. ook al zal het in het eggie wat minder zijn het is nog altijd beter dan niets!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat valt echt niet mee. Zeker niet voor de gemiddelde poster in dit specifieke topic. Wellicht dat het bij de extreme sporttopics anders ligt.
Maar met wandelen en fietsen en een lesje in de sportschool haal je dat iig niet
ja dat zonder meer, het is absoluut hartstikke goedquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Totaal komt volgens de app op 1400 verbruik dus.. maar goed.. ook al zal het in het eggie wat minder zijn het is nog altijd beter dan niets!
Ja maar weet je: als ik steeds op sportdagen ga bij-eten dan zet het sporten toch geen zoden meer aan de dijk? Ik probeer vooral naar weekgemiddelden te kijken uiteindelijk. Maar goed, ik weet het ook niet, ik val pas af als ik heel extreem doe en dat vertik ik omdat het niet gezond is. Dit voelt nu goed, balans. Beetje minder eten dan verbruiken. Zou toch een keer effect moeten hebben he?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat zonder meer, het is absoluut hartstikke goed
Maar als het echt zou kloppen zou je wel te weinig eten, want dan kom je alsnog een kleine 1500 tekort
ja nou ja, het ligt echt heel erg aan je gewicht ook. Iemand van 100 kilo verbruikt stukken meer dan iemand van 60 kilo bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Op sites waar ik het opgezocht heb geven ze aan voor een les X-co training dat de verbranding 600kcal isgeloof er geen snars van! Ja het is behoorlijk intensief en zo, maar het lijkt me wat erg veel..
True.. endomondo en my fitnesspal weten wel hoeveel ik weeg, dus daar houden ze wel rekening mee. En dat is wel te veel maar zeker niet extreem of zo..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja nou ja, het ligt echt heel erg aan je gewicht ook. Iemand van 100 kilo verbruikt stukken meer dan iemand van 60 kilo bijvoorbeeld.
oh ja natuurlijk! Maar als jij altijd 1500 eet móet je echt afvallen, ook zonder veel sporten. Tenzij je maar 60 kilo weegt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja maar weet je: als ik steeds op sportdagen ga bij-eten dan zet het sporten toch geen zoden meer aan de dijk? Ik probeer vooral naar weekgemiddelden te kijken uiteindelijk. Maar goed, ik weet het ook niet, ik val pas af als ik heel extreem doe en dat vertik ik omdat het niet gezond is. Dit voelt nu goed, balans. Beetje minder eten dan verbruiken. Zou toch een keer effect moeten hebben he?
Fietsen op 21km/u is denk ik rond de 400 geweest. Wandelen ongeveer rond de 150, xco rond de 300 denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat valt echt niet mee. Zeker niet voor de gemiddelde poster in dit specifieke topic. Wellicht dat het bij de extreme sporttopics anders ligt.
Maar met wandelen en fietsen en een lesje in de sportschool haal je dat iig niet
Wil je dat mijn lijf ff vertellen aubquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja natuurlijk! Maar als jij altijd 1500 eet móet je echt afvallen, ook zonder veel sporten. Tenzij je maar 60 kilo weegt.
En het maakt mij niet uit hoor, als jij dit fijn vindt en het werkt, zeker doen! Ik zou zélf alleen kapot gaan van de honger
Dat klinkt iets realistischer jaquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fietsen op 21km/u is denk ik rond de 400 geweest. Wandelen ongeveer rond de 150, xco rond de 300 denk ik.
dus.. wat vind jij extreem??quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Fietsen op 21km/u is denk ik rond de 400 geweest. Wandelen ongeveer rond de 150, xco rond de 300 denk ik.
Dus de waardes kloppen idd niet. Maar ik ben alsnog van mening dat IMHO je niet extreem hoeft te sporten voor 1800kcal. Maar extreem is relatiefWat de 1 extreem vind, vind de ander normaal. Dus je hebt wel een punt.
Wat ik persoonlijk doe:quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja maar weet je: als ik steeds op sportdagen ga bij-eten dan zet het sporten toch geen zoden meer aan de dijk? Ik probeer vooral naar weekgemiddelden te kijken uiteindelijk. Maar goed, ik weet het ook niet, ik val pas af als ik heel extreem doe en dat vertik ik omdat het niet gezond is. Dit voelt nu goed, balans. Beetje minder eten dan verbruiken. Zou toch een keer effect moeten hebben he?
600 hou ik voor mezelf aan op 25km/u. Maar 800 is wel heulig veul.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat klinkt iets realistischer jaEen calorietelsite zegt 600 voor het fietsen. 800 iig niet
![]()
Hoezo tenzij je maar 60 kg weegt?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja natuurlijk! Maar als jij altijd 1500 eet móet je echt afvallen, ook zonder veel sporten. Tenzij je maar 60 kilo weegt.
En het maakt mij niet uit hoor, als jij dit fijn vindt en het werkt, zeker doen! Ik zou zélf alleen kapot gaan van de honger
Omdat dan je verbruik ongeveer 1500 is als je heel weinig uitvoertquote:
Ja nee, dat klinkt als topsporttraining, dat hou ik precies 2 dagen vol vrees ikquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk doe:
Op mijn whiteboard een maand in vakjes uittekenen:
D = Datum
S = Sport / KT
G= Gewicht
Kcal = kcal wat ik op die dag heb gegeten
F = fietsen
KM= het aantal km's gefietst
Dat hou ik elke dag van de maand allemaal bij. Als ik heb gefietst eet ik meestal bij, iig boven de 50km eet ik altijd bij. In de vorm van isotone drank. Fiets ik rond de 100km of meer dan eet ik bij in drank en in vaste vorm.
Als je dat allemaal bijhoudt 1 maand dan heb je een trendlijn. Kun je precies zien hoeveel je eet, of je aan komt of af bent gevallen, hoeveel (ik ging bijvoorbeeld in 3kg omlaag in een paar dagen, veelste snel dus) je afvalt of aankomt en wat je wekelijkse / dagelijkse kcal inname is. Adhd kun je kijken of je goed zit of niet. Of je meer moet eten, minder, of hetzelfde.
Wat vind ik extreem... mja, ik vind niet zo snel iets extreem.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dus.. wat vind jij extreem??
ik vind 300 km per week op de fiets zitten redelijk extreem
ik vind 2 keer per week meer dan een uur sporten al "normaal "
alles wat meer dan het dubbele is is extreem..
Alles sites waarmee ik het heb berekend geven voor mij 1500 als brm aan ongeveer.. en ik weeg geen 60 kiloquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat dan je verbruik ongeveer 1500 is als je heel weinig uitvoert
Als je 120 kilo weegt is dat stukken hoger
Ja die app gebruik ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja nee, dat klinkt als topsporttraining, dat hou ik precies 2 dagen vol vrees ikVind het overigens wel een goede tip, maar dat is niets voor mij persoonlijk. Ik gebruik mijn app en dat werkt wonderbaarlijk genoeg wél voor me (qua bijhouden dan)..
Ja maar dat is in absoluut vegetatieve toestand. Meestal loop je nog wel eens naar de Jumbo, of naar zolder, of je stofzuigt een keerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Alles sites waarmee ik het heb berekend geven voor mij 1500 als brm aan ongeveer.. en ik weeg geen 60 kilo(ook geen 120 btw)
Maar je BMR is wat je gebruikt in absolute coma he? Iets wat je nodig hebt om gewoon te leven. Zonder een vinger uit te steken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Alles sites waarmee ik het heb berekend geven voor mij 1500 als brm aan ongeveer.. en ik weeg geen 60 kilo(ook geen 120 btw)
Endomondo levert gegevens aan voor het sporten in mfp.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja die app gebruik ik ookMFP. Daar klop ik elke avond in wat ik de dag erop ga eten. Alleen voer ik mijn sport niet in. in MFP hou ik wel mijn macro's bij.
Hoevaak per week sport je?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |