2 uur fietsen a 19.8 km/u en 2 uur lopen (2x 60 minuten) a 6 km/ uurquote:Op zondag 19 juli 2015 00:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou niet bijeten. Afvallen wil ze toch? En een keer te weinig ga je echt echt echt niet dood aan. De vraag is ook nog hoe het gemeten is, want voor 1200 kcal moet je 2u wielrennen op 25 km/u
Heb je een vrij constant bewegingspatroon gedurende de week? Kijk dan eens naar TDEE-20%. Dan heb je dat gedoe rondom terugeten van verbrande kcals niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 08:14 schreef Adnap het volgende:
[..]
2 uur fietsen a 19.8 km/u en 2 uur lopen (2x 60 minuten) a 6 km/ uur
Ja ik wil afvallen maar wel op verantwoorde manier.
Vandaag was toeval kwa bewegen omdat ik langer ging fietsen dan gepland, kwam buurvrouw tegen en zij heeft Electric fiets dus waren we zo 20 km verder in een uur. Ik op gewone fiets (nou ja een tourfiets) en 2x lopen was ook niet bedacht. Eerst mijn gebruikelijke rondje s morgens en toe 'savonds nog ff er op uit in de duinen. Dit meet ik met mijn gps. Met een stopwatch hou ik de tijd bij. Daarna laat ik er een berekening op los. Fietsen is 8 kcal/uur/per kg lichaamsgewicht en wandelen in mijn tempo 4.3 kcal/uur/kg lichaamsgewicht.
Plannen! Dus ook het sporten duidelijk als afspraak inplannen. En af en toe weekend met wat meer dan normaal is geen probleem hoor, als het maar niet elke dag weekend isquote:Op zondag 19 juli 2015 10:18 schreef marcb1974 het volgende:
Bluh, heb echt een enorme schop onder mijn kont nodig (die is niet te missen)
Weer echt op gaan letten wat ik eet (en dan maar geen weekend meer) en beter gaan sporten.
Het is idd een richtlijn en je moet goed luisteren naar je lichaam. Dat is het allerbelangrijkst. Maar de methodiek werkt wel prettigquote:Op zondag 19 juli 2015 09:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Het enige wat je redelijk betrouwbaar kunt meten is je inname. TDEE is een leuke richtlijn, maar uiteindelijk is het gewoon passen en meten met je inname. Als je te snel afvalt of honger krijgt, moet je je inname dus verhogen. Ga inderdaad middelen over de week als je een regelmatig beweegpatroon hebt en kijk niet specifiek per dag hoeveel je verbrand hebt.
Beetje dit idee: http://jelmerdeboer.nl/weer-een-muffin-verbrand/
Ik ga 4 a 5 keer per week naar de sportschool, moet alleen het tempo tijdens de training weer oppakken. En weekend is hier juist wel een probleemquote:Op zondag 19 juli 2015 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Plannen! Dus ook het sporten duidelijk als afspraak inplannen. En af en toe weekend met wat meer dan normaal is geen probleem hoor, als het maar niet elke dag weekend is
*schopt!quote:Op zondag 19 juli 2015 10:18 schreef marcb1974 het volgende:
Bluh, heb echt een enorme schop onder mijn kont nodig (die is niet te missen)
Weer echt op gaan letten wat ik eet (en dan maar geen weekend meer) en beter gaan sporten.
Thxquote:Op zondag 19 juli 2015 10:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*schopt!
Ga er eens goed voor zitten en bedenk wat je bereikt hebt, dat wil je toch niet laten versloffen?
Heb inderdaad geen trek komt misschien ook wel van de bak kwark zo rond 20.30, ik neem wel voor ik ga slapen nog wat brood met beleg want anders word ik zo gammel wakker (bloedsuiker heel laag)quote:Op zondag 19 juli 2015 10:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou er zo vlak na een vakantie waarin je regelmatig wat meer hebt gegeten dan normaal niet mee zitten, adnap. Als je honger of trek hebt na zoveel inspanning moet je het jezelf natuurlijk niet ontzeggen, maar indien niet dan zou ik het lekker laten gaan.
Kleine stapjes kom je het verst mee. Wat heb je met je rug als ik vragen mag ?quote:Op zondag 19 juli 2015 11:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Thx
Mijn grootste winst zit hem nog steeds in het rustig krijgen van mijn rug (en dus weer kunnen bewegen). Nu alleen het gewicht weer iets omlaag.
Ik heb/had 3 of 4 hernia's.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:06 schreef Adnap het volgende:
[..]
Kleine stapjes kom je het verst mee. Wat heb je met je rug als ik vragen mag ?
oei ja dan moet je inderdaad rustig aan doen kwa sporten. Toen mijn ouders hernia's hadden moesten ze na de operatie veel wandelen, mijn vader liep zo 15 kmquote:
Rustig aan kwa sporten? Juist niet meerquote:Op zondag 19 juli 2015 11:17 schreef Adnap het volgende:
[..]
oei ja dan moet je inderdaad rustig aan doen kwa sporten. Toen mijn ouders hernia's hadden moesten ze na de operatie veel wandelen, mijn vader liep zo 15 kmfietsen mocht ook maar wel beperkt.
was bij mijn ouders geen kwestie van kiezen met uitval in benen en zo...quote:Op zondag 19 juli 2015 11:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rustig aan kwa sporten? Juist niet meer
Ik heb me ook niet laten opereren, dat wilde ik niet. En de neurochirurgen ook niet.
Die uitval heb ik ook, nog steeds. Ook dat is te trainen. Al komt er een punt dat het natuurlijk niet meer kiezen is.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:35 schreef Adnap het volgende:
[..]
was bij mijn ouders geen kwestie van kiezen met uitval in benen en zo...
t was of rolstoel en incontinent of operatie... dan is de keuze als je 55 bent erg makkelijkquote:Op zondag 19 juli 2015 11:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die uitval heb ik ook, nog steeds. Ook dat is te trainen. Al komt er een punt dat het natuurlijk niet meer kiezen is.
Dan is er inderdaad geen keuze. Zijn ze er wel beter van geworden?quote:Op zondag 19 juli 2015 11:45 schreef Adnap het volgende:
[..]
t was of rolstoel en incontinent of operatie... dan is de keuze als je 55 bent erg makkelijk
Dan je weekend ook plannenquote:Op zondag 19 juli 2015 10:31 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga 4 a 5 keer per week naar de sportschool, moet alleen het tempo tijdens de training weer oppakken. En weekend is hier juist wel een probleem
quote:Op zondag 19 juli 2015 11:50 schreef marcb1974 het volgende:
[.ja zeker!! Pa is 2x geholpen want die deed t trucje een jaar later weer en ma was na 1x klaar. Binnen een week liepen ze weer en beide volledig genezen
Dan is er inderdaad geen keuze. Zijn ze er wel beter van geworden?
Een keer in de 2 weken heb ik een alles-mag-dag maar ik vind het dan lastig om te bedenken waar ik dan zin in heb omdat ik gewoon ook eet waar ik van geniet. Meestal kom ik dan uit op een lekker stukje kaas of een stukje luxe vleesquote:Op zondag 19 juli 2015 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan je weekend ook plannenDat je wel die twee biertjes mag, maar meer ook niet. En het nooit te gek maken met cheatdays, want dan ben je vooral jezelf heel erg voor de gek aan het houden.
Het probleem zit hem niet in het plannen. Maar in het snoepen en afhaalmaaltijden in het weekend. Als ik dat eruit gooi gaat het snel veel beter.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan je weekend ook plannenDat je wel die twee biertjes mag, maar meer ook niet. En het nooit te gek maken met cheatdays, want dan ben je vooral jezelf heel erg voor de gek aan het houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |