abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juli 2015 @ 22:46:57 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154662339
LE O+ O+
Heel bijzonder en speciaal

IMA O+
mijn eierstokken, wat doe je! :')
pi_154662410
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:26 schreef ingee het volgende:
Zeg dat rugdragen he, wanneer begonnen jullie daarmee? En is het echt moeilijk knopen?

R zit eigenlijk continu met het hoofd omhoog, opzij, achterover te draaien om alles maar mee te krijgen, dus ik ga me maar vast inlezen.
Ruck kan al vrij snel. Het is vooral een kwestie van er vertrouwen in hebben en wat handigheid. Ik ben met mijn oudste begonnen vanaf 6 maanden ongeveer. Maar mijn huidige baby hing al met een week of 8 voor het eerst op mijn rug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154662425
LE, ik vind het werkelijk prachtig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154662702
Ohh, mooi L-E!!

En IMA O+

Als we get toch over rugdragen hebben, vanaf wanneer kan dat mrt de Tula? Vriend had altijd een beeld in z'n hoofd dat ie Q dan op z'n rug zou dragen, heb al gezegd dat dat waarschijnlijk nog wel even zal duren!
Moet sowieso nog wat oefenen met de Tula, kijken hoe Q het vindt en hoe lang hij het leuk vindt. Vandaag eens geprobeerd naar de supermarkt te lopen. Op de terugweg had ie even een minuut of 2 dat ie ineens moest huilen, maar daarna was het weer goed. Hij heeft heel rustig en stil gezeten en opzij gekeken, was wel fijn :)
pi_154662869
Tula raadt het af voor 12 mnd of tot baby zelf gaat zitten en blijft zitten. Nog even geduld voor je vriend dus ;)

En ik zou zo lang je kan blijven buikdragen :P. Zo knus O+

[ Bericht 9% gewijzigd door GotC op 26-07-2015 23:25:56 ]
pi_154667337
Waarom is dat GotC? Want de houding verandert toch niet, of kindjes op de buik danwel rug zitten?

Ik deed met de doek bij nr 2 ook al snel rugdragen, maar zorgde er wel voor dat hij dusdanig hoog zat dat ik contact met hem kon houden. Buikdragen is wel veel knusser idd.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_154667368
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 08:31 schreef Morretje het volgende:
Waarom is dat GotC? Want de houding verandert toch niet, of kindjes op de buik danwel rug zitten?

Ik deed met de doek bij nr 2 ook al snel rugdragen, maar zorgde er wel voor dat hij dusdanig hoog zat dat ik contact met hem kon houden. Buikdragen is wel veel knusser idd.
Ik denk doordat je de Tula op je rug nooit zo hoog krijgt zoals bij een ruck? Daardoor kan je de baby niet goed in de gaten houden denk ik. /speculaties
  maandag 27 juli 2015 @ 08:36:14 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_154667374
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 08:31 schreef Morretje het volgende:
Waarom is dat GotC? Want de houding verandert toch niet, of kindjes op de buik danwel rug zitten?

Ik deed met de doek bij nr 2 ook al snel rugdragen, maar zorgde er wel voor dat hij dusdanig hoog zat dat ik contact met hem kon houden. Buikdragen is wel veel knusser idd.
mijn kind hangt op de rug veel sneller met dr hoofd naar achteren. Je kan ze niet zelf ondersteunen. Je rug is toch wel anders van vorm dan je borst...
disclaimer
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:24:58 #134
186634 koetjiekoetjie
meisje met krullen
pi_154713643
Hallo!

Ik ben sinds kort (zoon is 8 weken) ook draagmama en ben helemaal enthousiast. Mijn vader vindt het machtig mooi en is helemaal trots dat ik zijn kleinzoon bij me draag in plaats van "moeilijk doen met die grote wagen in de metro."

Nu wil hij graag een doek voor me kopen, omdat hij het zo leuk vindt, maar ik kan niet kiezen tussen de Yaro La Fleur Natural Bourette (https://dragenenzo.nl/winkel/yaro/yaro-la-fleur-natural-bourette/)

en de Yaro La Fleur Blue natural hennep (https://dragenenzo.nl/win(...)r-blue-natural-hemp/). De hennep variant heeft mijn voorkeur, want: lekker stevig en duurzaam, maar die zijde kleur is zo mooi en zijde is zo lekker zacht.

Heeft één van de ervaringsdeskundigen hier de tip voor welke ik moet kiezen?

Dank!
Anything worth doing is worth doing slowly - Mae West
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:37:32 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154714035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Hallo!

Ik ben sinds kort (zoon is 8 weken) ook draagmama en ben helemaal enthousiast. Mijn vader vindt het machtig mooi en is helemaal trots dat ik zijn kleinzoon bij me draag in plaats van "moeilijk doen met die grote wagen in de metro."

Nu wil hij graag een doek voor me kopen, omdat hij het zo leuk vindt, maar ik kan niet kiezen tussen de Yaro La Fleur Natural Bourette (https://dragenenzo.nl/winkel/yaro/yaro-la-fleur-natural-bourette/)

en de Yaro La Fleur Blue natural hennep (https://dragenenzo.nl/win(...)r-blue-natural-hemp/). De hennep variant heeft mijn voorkeur, want: lekker stevig en duurzaam, maar die zijde kleur is zo mooi en zijde is zo lekker zacht.

Heeft één van de ervaringsdeskundigen hier de tip voor welke ik moet kiezen?

Dank!
Blends is heel persoonlijk wat je fijn vindt, maar zijde is zachter en gladder (soms lastiger knopen, wel meteem zacht) en hennep is vaak wat werk om zacht te krijgen (dikker en stugger, soms ook lastoger knopen). Maar als ie eenmaal zacht is wel heeeel draagkrachtig.

Je hebt een newborn dus mij persoonlijk lijkt de doek met zijde lekkerder... Omdat je de peutwrdraagkracht nog niet echt nodog hebt...
Kwak
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:38:58 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154714091
Over rugdragen: wordt toch afheraden voor ze zelf kunnen gaan zitten behalve de ruck en ook die liever niet voor ze gesteund zitten tenzij je een heel ervaren draagster bent?

In de tula zit Melba nu prima op de rug, maar die gaat sinds twee weken ook zelf zitten...
Kwak
pi_154714362
Ruck en SHBC (toch? :+) 'mogen' idd al eerder, de rest over het algemeen vanaf zelf kunnen zitten.

Ruck kan vanaf geboorte, maar het voelt alsof je dinosaurusarmpjes hebt als je een leggpass bij een verse baby wil doen :+ En het is heel lastig om ze goed hoog te krijgen+nekrol enzo. Maar je hoeft er volgens mij niet super ervaren voor te zijn. Veel oefenen met knuffel, boven het bed en iemand om te helpen (vangen :P) ^O^
pi_154714429
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:35 schreef jojo15 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lees af en toe mee in dit topic, maar heb nog niet eerder gepost. Wel heb ik al veel gehad aan de ervaringsverhalen. Alleen heb ik een vraag die ik nog niet ben tegengekomen. Misschien dat het al wel eens voorbij is gekomen, in dat geval sorry voor de herhaling.
Ik ben 8 weken geleden bevallen dmv een keizersnee. Het was een spoedkeizersnee, dus dat kwam nogal rauw op mijn dak vallen. Gelukkig is alles goed afgelopen met ons kindje en mij, maar het herstel van de keizersnee valt me wel tegen. Ik wilde graag ons kindje zo veel mogelijk dragen in de draagdoek, maar dit is erg pijnlijk. Als ze in de draagdoek (tricot slen) ligt, drukt dat tegen de buikwond aan. Hierdoor kan ik het dragen niet lang volhouden. Ook vraag ik me af of het wel een goed idee is om te dragen, of dat ik eerst moet wachten tot de wond minder pijnlijk is. Ik heb deze vraag ook aan de kraamverzorgster en verloskundige gesteld, maar die wisten hier eigenlijk ook geen antwoord op te geven. Vandaar dat ik benieuwd ben of er hier iemand is die meer kan vertellen over het dragen van je baby na een keizersnee. Alvast bedankt!
Hoi :W
Ik ben ook bevallen dmv keizersnede, niet geheel rauw op mijn dak, maar wel even teleurstellend. Hoe dan ook, ik ben denk ik met een maand of 3 echt begonnen met dragen en met een maand of 4 met draagzak van Tula. Het is echt een kwestie van opbouwen geweest. Net zoals je de eerste dag niet eens naar de wc kon en je zes weken later weer mag stofzuigen enzo. Ook wandelen heb ik weer moeten opbouwen. De supermarkt was veel te ver, nu loop ik met kind in draagzak makkelijk heen en weer en pak ik ook nog de bus (halte bij super) naar het dorp voor een boodschap. Uiteindelijk is 8 weken helemaal niet gek om nog last te hebben. Ik voel het litteken ook nog weleens (vooral als mevrouw haar voeten afzet ertegen }:| ) maar het wordt steeds minder en je kan steeds meer.
Ik zou zeggen, bekijk het per keer even. Doet het te zeer, wacht dan een weekje en probeer het nog een keer. Ik weet dat zelfs als je niet vanaf dag 1 draagt, de baby het ook nog wel leuk vindt.
Oh, mijn dochter is trouwens nu ruim 4,5 maand ongeveer.

En verder een O+ voor de doek van LE, op die foto is hij nog mooier dan ik op de fb pagina zag.
pi_154731983
Mooi LE O+

De Martinitoren beklimmen met kind op je rug is nog best een uitdaging :+ het is gelukt...zonder d'r hoofd te stoten. Verder mooie doeken gezien bij musjes, maar toen dook toch m'n praktische ik weer op. Ik draag niet heel veel en ik heb mooie doeken die bij me passen, dus helaas m'n stashje komt echt niet verder dan drie (en daarvan gebruik ik er eentje niet).
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:42:07 #140
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_154735339
Zijn er voor buikdragen meer knopen dan de FWCC, de FCC en de Kangaroo?

En vanaf hoe oud kan de FWCC?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:29 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_154735391
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:42 schreef Vlindur het volgende:
Zijn er voor buikdragen meer knopen dan de FWCC, de FCC en de Kangaroo?

En vanaf hoe oud kan de FWCC?
bedoel je de FCC? Want FWCC kan vanaf meteen. De FCC moeten ze hun hoofd goed omhoog kunnen houden, omdat je geen nekrol kan maken.
disclaimer
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:46:20 #142
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_154735481
ja, die bedoel ik :)
En klinkt logisch ja. Had ik zelf kunnen bedenken. 8)7
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_154758464


Supertoffe tester in huis O+
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:19:19 #144
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154776446
Ohh die staat jullie mooi GotC <3

Mijn lief wil een Tula, vandaag testte hij hem en instand sleepydust :D Maar ook handig met rugdragen met peuter die telkens op en af wil ;) Maar echt jongens.. wat zijn die dingen godsgruwelijk lelijk ;( Die wrapconversions zijn al iets beter, maar te prijzig.. Ik denk dat we die zwarte nemen, Urbanista. Of weten jullie er nog eentje die we echt even moeten zien?!
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:24:18 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_154776653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:19 schreef elamanilo het volgende:
Ohh die staat jullie mooi GotC <3

Mijn lief wil een Tula, vandaag testte hij hem en instand sleepydust :D Maar ook handig met rugdragen met peuter die telkens op en af wil ;) Maar echt jongens.. wat zijn die dingen godsgruwelijk lelijk ;( Die wrapconversions zijn al iets beter, maar te prijzig.. Ik denk dat we die zwarte nemen, Urbanista. Of weten jullie er nog eentje die we echt even moeten zien?!
midnight garden? Piper?
Wat is je smaak?
disclaimer
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:24:56 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154776684
Haha, Ela ik ben het echt met je eens. Ik heb niets met de Tula-hype, en vind de meeste prints ook erg lelijk.

Ik vind alleen de grijze zigzag-variant wel mooi :Y
pi_154776849
Ik heb deze, vind ook heel veel orints niet mooi. Je kunt evt kijken of een ergobaby anders wat is of bijv manduca ofzo


pi_154776885
Ik vind ook bijna alle prints lelijk of 'niet voor mij,' maar dat heb ik ook bij draagdoeken. :D . Uiteindelijk gaat het toch gewoon om de functionaliteit, voor mij, al voelt dat hiet als een soort vloeken in de kerk. Ik vind de Tula superhandig, het zit fijn, en de print stoort me niet en is ook best leuk (ik heb die grijze zigzag) maar ik heb ook overwogen om de Urbanista te nemen, niets mis mee toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:52:40 #149
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154777784
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

midnight garden? Piper?
Wat is je smaak?
Die tweede maar dan de blauwe variant hebben we vandaag gezien ja, op zich aardig maar toch net niet helemaal.

De zigzag vind ik te licht, de Urbanista lijkt me inderdaad wel het relaxed vooralsnog :)

Goitske, die is wel grappig ook ja, maar ik vind het zo smaakgevoelig met wat je erbij aantrekt op een of andere manier.
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:59:37 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154778092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:19 schreef elamanilo het volgende:

Mijn lief wil een Tula, vandaag testte hij hem en instand sleepydust Maar ook handig met rugdragen met peuter die telkens op en af wil Maar echt jongens.. wat zijn die dingen godsgruwelijk lelijk Die wrapconversions zijn al iets beter, maar te prijzig.. Ik denk dat we die zwarte nemen, Urbanista. Of weten jullie er nog eentje die we echt even moeten zien?!
Geen roze glitter unicorn? :o

;)

Maar ze zijn wel fijn ja O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')