Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Wuyts gaat weer een heel monoloog houden over Thomas Geraint.
interessantquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:54 schreef Joezi het volgende:
http://m.deredactie.be/#!/snippet/55a7f82b0cf21e49aa627165twitter:rickkroezen twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 08:34:23Eindelijk iemand die met feiten komt. Met het vermogen (W/kg) van #TDF2015 zou #froome #tdf2014 niet eens winnen! http://t.co/rlpRGVdMA9 reageer retweet
Wiggins...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?
Serieuze vraag trouwens, want het lijkt me toch niet heel vreemd dat een absolute wereldtopper op de baan ook op de weg bij de top hoort als ie zich daar na heel veel jaren eindelijk op gaat richten.
Cavendish, Wiggins lijken me duidelijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?
Serieuze vraag trouwens, want het lijkt me toch niet heel vreemd dat een absolute wereldtopper op de baan ook op de weg bij de top hoort als ie zich daar na heel veel jaren eindelijk op gaat richten.
Dit vat het vrij goed samen. Op zich zou talent op de baan een basis kúnnen zijn voor een wegcarriere, al is het iets heel anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wiggins...
Baanwielrennen vind natuurlijk wel op een veel lager niveau plaats als wegwielrennen, en dan heeft de discipline van Thomas eigenlijk helemaal niks te maken met waar hij nu goed in is, klimmen zo snel als Armstrong. Als een goede baanrenner die uit de ploegenachtervolging komt dan goed is in prologen of tijdritten, daar kan ik nog wel in komen. Dat hij op de keien goed kan rijden? Nou ja, is ook nog wel voorstelbaar. Dat hij op zijn 29e, nadat hij in de rest van zijn carrière zeer beperkt klimtalent heeft laten zien, ineens Quintana en Valverde bergop gaat terughalen, dat is toch echt een stap te ver.
dat zijn er sowieso maar weinig en de meesten kiezen er dan ook terecht voor om die status op de baan niet weg te gooien voor een ongewis avontuur.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Cavendish en Wiggins natuurlijk ja, even niet aan gedacht. Keisse tel ik niet echt mee in dit geval, ik bedoel mensen die echt dé wereldtop waren en dus meermaals goud hebben gewonnen op het allerhoogste niveau.
En die heeft ongeveer 10 keer zoveel gepresteerdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:30 schreef VASND het volgende:
Echt he. Alsof Cancellara dit jaar even Mollema 4 cols omhoog had getrokken.
Nou is Cancellara natuurlijk totaal niet te vergelijken met Thomas.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:30 schreef VASND het volgende:
Want?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou is Cancellara natuurlijk totaal niet te vergelijken met Thomas.
Cancellara is voor zover ik weet al vele jaren fulltime wegrenner. Ik kan me van hem niet herinneren dat hij zich het grootste deel van zijn carrière vol op de baan gericht heeft in elk geval.quote:
De vergelijking gaat meer of de weg carriere van beide lijkt mequote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Cancellara is voor zover ik weet al vele jaren fulltime wegrenner. Ik kan me van hem niet herinneren dat hij zich het grootste deel van zijn carrière vol op de baan gericht heeft in elk geval.
met zo een motortje kom je een heel eindquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:30 schreef VASND het volgende:
Thomas rijdt al sinds 2006/2007 op de weg he?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Cancellara is voor zover ik weet al vele jaren fulltime wegrenner. Ik kan me van hem niet herinneren dat hij zich het grootste deel van zijn carrière vol op de baan gericht heeft in elk geval.
Ja en daar valt van Thomas dus nog niet erg veel over te zeggen omdat hij daar nog maar relatief kort vol mee bezig is. Cancellara is al 10+ jaar wereldtop op de weg waar hij nog veel langer fulltime mee bezig is.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De vergelijking gaat meer of de weg carriere van beide lijkt me
8 jaarquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja en daar valt van Thomas dus nog niet erg veel over te zeggen omdat hij daar nog maar relatief kort vol mee bezig is. Cancellara is al 10+ jaar wereldtop op de weg waar hij nog veel langer fulltime mee bezig is.
Het is dus een vergelijking tussen iemand die al vele jaren wereldtop is en iemand die relatief nieuw is wat betreft vol focussen op wegwielrennen.
Dat is echt niet waar, het baanwielrennen waren in 2008 en 2012 eerder uitstapjes van het wegwielrennen af.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja en daar valt van Thomas dus nog niet erg veel over te zeggen omdat hij daar nog maar relatief kort vol mee bezig is. Cancellara is al 10+ jaar wereldtop op de weg waar hij nog veel langer fulltime mee bezig is.
Het is dus een vergelijking tussen iemand die al vele jaren wereldtop is en iemand die relatief nieuw is wat betreft vol focussen op wegwielrennen.
Ja, dat heeft hij 1 keer gedaanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hij ooit eerder in de top 20 gereden heeft in echte bergetappes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |