abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 14:55:59 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154415326
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Wuyts gaat weer een heel monoloog houden over Thomas Geraint.
Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?

Serieuze vraag trouwens, want het lijkt me toch niet heel vreemd dat een absolute wereldtopper op de baan ook op de weg bij de top hoort als ie zich daar na heel veel jaren eindelijk op gaat richten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 juli 2015 @ 15:00:48 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154415458
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:54 schreef Joezi het volgende:
rickkroezen twitterde op vrijdag 17-07-2015 om 08:34:23 Eindelijk iemand die met feiten komt. Met het vermogen (W/kg) van #TDF2015 zou #froome #tdf2014 niet eens winnen! http://t.co/rlpRGVdMA9 reageer retweet
http://m.deredactie.be/#!/snippet/55a7f82b0cf21e49aa627165
interessant
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154415516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoeveel renners zijn er eigenlijk die na 6-7 jaar volle bak baanwielrennen (en wereld- en olympische titels winnen) een succesvolle overstap maken naar de weg?

Serieuze vraag trouwens, want het lijkt me toch niet heel vreemd dat een absolute wereldtopper op de baan ook op de weg bij de top hoort als ie zich daar na heel veel jaren eindelijk op gaat richten.
Wiggins...

Baanwielrennen vind natuurlijk wel op een veel lager niveau plaats als wegwielrennen, en dan heeft de discipline van Thomas eigenlijk helemaal niks te maken met waar hij nu goed in is, klimmen zo snel als Armstrong. Als een goede baanrenner die uit de ploegenachtervolging komt dan goed is in prologen of tijdritten, daar kan ik nog wel in komen. Dat hij op de keien goed kan rijden? Nou ja, is ook nog wel voorstelbaar. Dat hij op zijn 29e, nadat hij in de rest van zijn carrière zeer beperkt klimtalent heeft laten zien, ineens Quintana en Valverde bergop gaat terughalen, dat is toch echt een stap te ver.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:09:04 #4
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_154415636
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Cavendish, Wiggins lijken me duidelijk.

Daarnaast bv. Iljo Keisse die dit jaar een etappe in de Giro heeft gewonnen.
pi_154415715
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:04 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wiggins...

Baanwielrennen vind natuurlijk wel op een veel lager niveau plaats als wegwielrennen, en dan heeft de discipline van Thomas eigenlijk helemaal niks te maken met waar hij nu goed in is, klimmen zo snel als Armstrong. Als een goede baanrenner die uit de ploegenachtervolging komt dan goed is in prologen of tijdritten, daar kan ik nog wel in komen. Dat hij op de keien goed kan rijden? Nou ja, is ook nog wel voorstelbaar. Dat hij op zijn 29e, nadat hij in de rest van zijn carrière zeer beperkt klimtalent heeft laten zien, ineens Quintana en Valverde bergop gaat terughalen, dat is toch echt een stap te ver.
Dit vat het vrij goed samen. Op zich zou talent op de baan een basis kúnnen zijn voor een wegcarriere, al is het iets heel anders.

Alleen het feit dat Thomas nu ineens in alle disciplines een wereldtopper is en erkende klimmers lachend terug haalt op HC cols is hilarisch.

Dat bericht van 'Froome had vorig jaar de Tour niet eens gewonnen!11!!!' is ook onzin. W/kg is een indicatie, de karakteristieken van de klim, wedstrijdverloop en weersomstandigheden hebben ook invloed. Het is sowieso 'marginaal' (padum tss) minder, en alsnog rijden ze met deze wattages even hard als Armstrong en co. Dus een bewijs dat ze niets gebruiken is het al helemaal niet, hoogstens is hij even 'dirty' als Nibali van vorig jaar.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 15:13:26 #6
284411 crew  heywoodu
pi_154415734
Cavendish en Wiggins natuurlijk ja, even niet aan gedacht. Keisse tel ik niet echt mee in dit geval, ik bedoel mensen die echt dé wereldtop waren en dus meermaals goud hebben gewonnen op het allerhoogste niveau.

Zo'n totale onzinverklaring is het natuurlijk niet om te zeggen dat iemand als Thomas zich eigenlijk nog maar kort echt op het wegwielrennen richt en nu dus doorbreekt. Ik denk niet dat je het echt moet zien als iemand die al 8 jaar aan wegwielrennen doet en nu ineens doorbreekt, maar eerder als iemand die wegwielrennen er heel erg lang een beetje bij gedaan heeft en na het domineren op de baan nu op de weg bij de wereldtop hoort.

Waarbij ik uiteraard niet wil zeggen dat ik denk dat ze clean zijn, want dat lijken al die Skybois me net als de Quintana's, Valverde's, Gesinks en Barguils van deze wereld niet te zijn :+, maar het gaat ook wat ver om werkelijk elke mogelijke niet-dopingverklaring keihard af te schieten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 juli 2015 @ 15:15:49 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154415796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:13 schreef heywoodu het volgende:
Cavendish en Wiggins natuurlijk ja, even niet aan gedacht. Keisse tel ik niet echt mee in dit geval, ik bedoel mensen die echt dé wereldtop waren en dus meermaals goud hebben gewonnen op het allerhoogste niveau.

dat zijn er sowieso maar weinig en de meesten kiezen er dan ook terecht voor om die status op de baan niet weg te gooien voor een ongewis avontuur.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154416019
Waarom kan een goede tijdrijder die een keer de E3 gewonnen heeft en een paar keer in de top 40 gereden heeft in een goede ronde dik in de top 10 staan in de tour die al over de helft is en al over de eerste bergen heen is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:30:46 #9
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_154416140
Echt he. Alsof Cancellara dit jaar even Mollema 4 cols omhoog had getrokken. :')
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_154416194
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:30 schreef VASND het volgende:
Echt he. Alsof Cancellara dit jaar even Mollema 4 cols omhoog had getrokken. :')
En die heeft ongeveer 10 keer zoveel gepresteerd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_154416203
En dat baanwielrennen moeten we ook niet al te serieus nemen natuurlijk. Daar valt geen droog brood in te verdienen en is in de geschiedenis van het wielrennen dus nooit een bron van grote talenten geweest.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 15:34:13 #12
284411 crew  heywoodu
pi_154416207
quote:
Nou is Cancellara natuurlijk totaal niet te vergelijken met Thomas.
pi_154416217
Hoe vaak heeft ie top 20 gereden in een echte berg etappe in de tour of Giro?
pi_154416226
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou is Cancellara natuurlijk totaal niet te vergelijken met Thomas.
Want?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 15:35:50 #15
284411 crew  heywoodu
pi_154416246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want?
Cancellara is voor zover ik weet al vele jaren fulltime wegrenner. Ik kan me van hem niet herinneren dat hij zich het grootste deel van zijn carrière vol op de baan gericht heeft in elk geval.
pi_154416289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Cancellara is voor zover ik weet al vele jaren fulltime wegrenner. Ik kan me van hem niet herinneren dat hij zich het grootste deel van zijn carrière vol op de baan gericht heeft in elk geval.
De vergelijking gaat meer of de weg carriere van beide lijkt me
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:38:59 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_154416329
quote:
met zo een motortje kom je een heel eind
pi_154416339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Thomas rijdt al sinds 2006/2007 op de weg he?

In 2012 was het juist even een kortstondige terugkeer voor één seizoen op de baan, niet alsof hij sindsdien het maar eens is gaan proberen op de weg...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 15:40:02 #19
284411 crew  heywoodu
pi_154416354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De vergelijking gaat meer of de weg carriere van beide lijkt me
Ja en daar valt van Thomas dus nog niet erg veel over te zeggen omdat hij daar nog maar relatief kort vol mee bezig is. Cancellara is al 10+ jaar wereldtop op de weg waar hij nog veel langer fulltime mee bezig is.

Het is dus een vergelijking tussen iemand die al vele jaren wereldtop is en iemand die relatief nieuw is wat betreft vol focussen op wegwielrennen.
pi_154416361
Ik ben wel benieuwd of hij ooit eerder in de top 20 gereden heeft in echte bergetappes
pi_154416370
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja en daar valt van Thomas dus nog niet erg veel over te zeggen omdat hij daar nog maar relatief kort vol mee bezig is. Cancellara is al 10+ jaar wereldtop op de weg waar hij nog veel langer fulltime mee bezig is.

Het is dus een vergelijking tussen iemand die al vele jaren wereldtop is en iemand die relatief nieuw is wat betreft vol focussen op wegwielrennen.
8 jaar
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 15:41:24 #22
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_154416391

[ Bericht 100% gewijzigd door Slobeend op 17-07-2015 15:41:36 ]
pi_154416392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is echt niet waar, het baanwielrennen waren in 2008 en 2012 eerder uitstapjes van het wegwielrennen af.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juli 2015 @ 15:43:27 #24
284411 crew  heywoodu
pi_154416446
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hij ooit eerder in de top 20 gereden heeft in echte bergetappes
Ja, dat heeft hij 1 keer gedaan :)
pi_154416545
Merckx, Ekimov _O_ , O'Grady, McGee kwamen ook van de baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')