Bruynzeel,keukenconcurrent,superkeukens, keukenkampioen etc. Dat ze deel uitmaken van hetzelfde bedrijf betekent niet dat ze onderling niet concurreren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:07 schreef Leandra het volgende:
In de herhaling:
[..]
Noem er eens een paar?
Dat is niet te zeggen, want je weet niet hoe scherp ze de offerte nu neergezet hebben. Als je twijfelt waarom laat je dan niet even een paar andere zaken een offerte maken? Dat kost weinig tijd, en misschien levert het wat op, en anders is het goed voor je gevoel dat je weet dat je niet teveel betaalt hebt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:08 schreef ShoNuf het volgende:
De praktijken van de keukenboeren zijn mij ook bekend.
Wij kregen direct ¤1.500 korting.
Dit zegt mij dat ¤9.500 gewoon teveel geld is voor wat wij willen.
Hoeveel kan hier nog van af? Gevoelsmatig zeg ik dat een bedrag tussen de¤7.500 en ¤8.000 een mooi bedrag is voor deze keuken.
Is dit realistisch?
En nu noem je dus allemaal keukenzaken van DMG. Of je nu bij Brugman naar buiten loopt en bij Keukenkampioen naar binnen loopt, zal meneer Mandemakers absoluut geen reet interesseren. Oftewel: er is weinig concurrentie binnen Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:11 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Bruynzeel,keukenconcurrent,superkeukens, keukenkampioen etc. Dat ze deel uitmaken van hetzelfde bedrijf betekent niet dat ze onderling niet concurreren.
Klopt. Maar dit was echt het inkoopboek.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er was een keer zo`n aflevering van Radar oid waarin de praktijken van de keukenboeren in Nederland onder de loep werden gelegd. Zo`n boek geeft de klant het gevoel van 'oh ja, dat zal dan wel officieel zijn', terwijl dat over het algemeen gewoon de prijs inclusief winstmarges zijn
Het betekent ook niet dat ze wel concurrerende prijzen hanteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:11 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Bruynzeel,keukenconcurrent,superkeukens, keukenkampioen etc. Dat ze deel uitmaken van hetzelfde bedrijf betekent niet dat ze onderling niet concurreren.
Ja okay, dat dacht ik al... Concurreren tegen jezelf, ja, dat geeft de consument echt lagere prijzen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:11 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Oven, inductieplaat, vaatwasser, afzuigkap, koelvriescombinatie, inbouw en alles AEG, kwam neer op een prijs van ¤3.200quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:12 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Dat is niet te zeggen, want je weet niet hoe scherp ze de offerte nu neergezet hebben. Als je twijfelt waarom laat je dan niet even een paar andere zaken een offerte maken? Dat kost weinig tijd, en misschien levert het wat op, en anders is het goed voor je gevoel dat je weet dat je niet teveel betaalt hebt.
Ze zijn niet allemaal van hetzelfde bedrijf toch? Daarbij gaan ze ook bij offertes ook onder elkaars prijs door, als de verkoper hem voor die prijs wil verkopen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay, dat dacht ik al... Concurreren tegen jezelf, ja, dat geeft de consument echt lagere prijzen.
NOT.
Ben bij dat hele rijtje geweest, vond ze allemaal maar vervelend en pusherig. Sowieso is Dvorakk best stug in een discussie over keukens. Heb in het verleden al eens een flinke discussie met hem gehad over keukens. Ik gok dat hij op de een of andere manier in dat veld thuis is, in welke hoedanigheid weet ik natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay, dat dacht ik al... Concurreren tegen jezelf, ja, dat geeft de consument echt lagere prijzen.
NOT.
Komt omdat mensen deze dingen niet vaak kopen, en eigenlijk ook vaak totaal geen idee hebben van wat het moet kosten. De verkopers houden die 'onkunde' graag in stand natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:30 schreef gooddaddy het volgende:
Badkamer- en keukenboeren zijn gewoon de grootste gladjanussen die er bestaan
Wat weinig helpt als de hele branche veel te hoge prijzen hanteert, dan weet je alleen dat je de laagste prijs hebt maar die is nog steeds veel te hoog.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Dvorakk het volgende:
Als je niet te veel wilt betalen, dan moet je prijzen vergelijken. En hoe doe je dat? Door meerdere offertes op te vragen.
Een vriend van me heeft z'n keuken laten maken bij een bouwer van grafkistenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weinig helpt als de hele branche veel te hoge prijzen hanteert, dan weet je alleen dat je de laagste prijs hebt maar die is nog steeds veel te hoog.
Mogelijk kun je tegenwoordig net zo goedkoop een maatwerk keuken laten maken bij een meubelmaker. Daar een offerte vragen is mogelijk niet zo'n gek idee.
Dat is ook een goed idee. Voordeel is dan dat je optimale keuzevrijheid hebt qua alles.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weinig helpt als de hele branche veel te hoge prijzen hanteert, dan weet je alleen dat je de laagste prijs hebt maar die is nog steeds veel te hoog.
Mogelijk kun je tegenwoordig net zo goedkoop een maatwerk keuken laten maken bij een meubelmaker. Daar een offerte vragen is mogelijk niet zo'n gek idee.
Binnenkant van de lades ook mooi bekleed met wit satijnquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft z'n keuken laten maken bij een bouwer van grafkisten
Neehee die geven geen korting. Je gaat er naar binnen, werkt samen uit wat je wilt en daarna komt er een prijs uit rollen. Staat ie aan koop je de keuken, staat ie niet aan dan koop je hem niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:31 schreef Dvorakk het volgende:
Die hebben vaak wel slechtere inkoopcondities en kunnen dus niet zoveel korting geven.
Mandemakersgroep, ze hebben allemaal inzage in elkaars offertes en mogen niet onder de offerte van een ander zitten. Als je tienduizenden euro's voor een keuken uitgeeft kun je net zo goed een handgemaakte keuken door een vakman laten maken. Dan heb je pas echte kwaliteit.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ze zijn niet allemaal van hetzelfde bedrijf toch? Daarbij gaan ze ook bij offertes ook onder elkaars prijs door, als de verkoper hem voor die prijs wil verkopen.
Haha, dat kan ook. En die kent ook vast iemand die grafstenen maakt van natuursteen, daar kan je dan het aanrecht laten maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft z'n keuken laten maken bij een bouwer van grafkisten
Tsja, je moet iets als je geen return customers hebtquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:47 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Haha, dat kan ook. En die kent ook vast iemand die grafstenen maakt van natuursteen, daar kan je dan het aanrecht laten maken.![]()
Als we het dan toch hebben over branches met woekermarges, dan is dat er ook wel een. Ik ben toevallig bezig met uitvaartverzekering, en ben er van geschrokken wat een uitvaart kost. Als je die kosten dan per post bekijkt schrik je je ook dood (). Sommige dingen zijn zo absurd duur voor wat het is, daar moet ook goed op verdiend worden.
Haha, inderdaad. Wat dat betreft is het sowieso wel een goede branche, met het oog op de vergrijzing enzo ook. Aan klandizie geen gebrek in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja, je moet iets als je geen return customers hebt
En precies dat ik heb jaren geleden laten doen. Scheelde minimaal 5k tov de 'reguliere tokos' en die konden echt geen aparte-op-maat gemaakte zaken leveren. Waar onder een granieten blad van 70 tot 82cm diep uit 1 stuk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:47 schreef machtpen het volgende:
Als je tienduizenden euro's voor een keuken uitgeeft kun je net zo goed een handgemaakte keuken door een vakman laten maken. Dan heb je pas echte kwaliteit.
Als ik 'keukenconcurrent' intik in Google krijg ik deze suggesties:quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:49 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Zet in ieder gevel nooit je handtekening onder iets zonder dat je ook echt 100% wilt kopen.
Ook bij de keuken concurrent geweest, na even googelen allerlei spookverhalen over mensen die zelfs, per mail hadden bevestigt en verplicht moesten afnemen.
oke...en nu?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:51 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als ik 'keukenconcurrent' intik in Google krijg ik deze suggesties:
Keukenconcurrent Sittard
Keukenconcurrent Venlo
Keukenconcurrent klachten
Dat het wel aangeeft dat dit concern niet hoog aangeschreven staat, en er veel klachten zijn. Cursus Google een optie?quote:
Ohh shit, ik las te snel...dacht dat je bedoelde dat mijn post niet kloptequote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat het wel aangeeft dat dit concern niet hoog aangeschreven staat, en er veel klachten zijn. Cursus Google een optie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |