abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154408631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:55 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Inderdaad. Bij zo'n boerenfamiliezaak waar ze je gewoon het boek met de inkoopprijzen geven _O-
Er was een keer zo`n aflevering van Radar oid waarin de praktijken van de keukenboeren in Nederland onder de loep werden gelegd. Zo`n boek geeft de klant het gevoel van 'oh ja, dat zal dan wel officieel zijn', terwijl dat over het algemeen gewoon de prijs inclusief winstmarges zijn :D
pi_154408634
Lol, wat een onterechte aannames in vijandelijkheid in topic :')

Feitelijk is alles wat ik zeg dat prijzen bijna nergens transparant zijn, en dat het daarom zaak is om meerdere offertes te maken, en dan te zien waar je het goedkoopste uit bent, en ik krijg iedereen over me heen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet zo 'goedkoop' mogelijk een keuken. Ik wil best betalen voor klantvriendelijkheid, service, kwaliteit van spullen en een verkoper die meedenkt en die mij niet bij binnenkomst ziet als een cashcow
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zelf helemaal niet gediend van dit soort praktijken. Onderhandelen bij aankoop van een auto vind ik al vervelend, bij keukens is dat nog veel erger omdat de prijzen minder inzichtelijk zijn.

TS gaf echter aan wel een goed gevoel te hebben bij deze zaak, en zegt keurig geholpen te zijn. Dus ik dacht dat het hem wel om de prijs ging. En dan zeg ik gewoon dat hij meerdere offertes moet laten maken.

Voor wat betreft het betalen voor service en klantvriendelijkheid ben ik het dus met je eens, maar daar zit natuurlijk wel een grens aan. Jaren geleden hebben ouders van een vriend eens bijna een keuken gekocht bij zo'n klein bedrijfje. Super goed gevoel bij etc. Uiteindelijk toch elders een offerte laten maken, en toen bleek dat dat andere kleine bedrijfje ook echt woekermarges er op na hield. Ook dat is geen garantie dus.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:05:10 #28
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154408752
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:57 schreef Dvorakk het volgende:
Lol, wat een onterechte aannames in vijandelijkheid in topic :')

Ja tuuuurlijk, eigen ervaring en al die honderden soortgelijke reacties die op internet te vinden tellen natuurlijk niet :')
Don't let my username fool you...
pi_154408776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja tuuuurlijk, eigen ervaring en al die honderden soortgelijke reacties die op internet te vinden tellen natuurlijk niet :')
Volgens mij hebben we het over iets anders.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:07:21 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154408793
In de herhaling:
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:36 schreef Dvorakk het volgende:
In Nederland heb je echter enkele grote spelers die onderling wel concurreren...
Noem er eens een paar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154408816
De praktijken van de keukenboeren zijn mij ook bekend.
Wij kregen direct ¤1.500 korting.

Dit zegt mij dat ¤9.500 gewoon teveel geld is voor wat wij willen.

Hoeveel kan hier nog van af? Gevoelsmatig zeg ik dat een bedrag tussen de¤7.500 en ¤8.000 een mooi bedrag is voor deze keuken.

Is dit realistisch?
pi_154408860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:07 schreef Leandra het volgende:
In de herhaling:

[..]

Noem er eens een paar?
Bruynzeel,keukenconcurrent,superkeukens, keukenkampioen etc. Dat ze deel uitmaken van hetzelfde bedrijf betekent niet dat ze onderling niet concurreren.
pi_154408886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:08 schreef ShoNuf het volgende:
De praktijken van de keukenboeren zijn mij ook bekend.
Wij kregen direct ¤1.500 korting.

Dit zegt mij dat ¤9.500 gewoon teveel geld is voor wat wij willen.

Hoeveel kan hier nog van af? Gevoelsmatig zeg ik dat een bedrag tussen de¤7.500 en ¤8.000 een mooi bedrag is voor deze keuken.

Is dit realistisch?
Dat is niet te zeggen, want je weet niet hoe scherp ze de offerte nu neergezet hebben. Als je twijfelt waarom laat je dan niet even een paar andere zaken een offerte maken? Dat kost weinig tijd, en misschien levert het wat op, en anders is het goed voor je gevoel dat je weet dat je niet teveel betaalt hebt.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:13:03 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154408889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:11 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Bruynzeel,keukenconcurrent,superkeukens, keukenkampioen etc. Dat ze deel uitmaken van hetzelfde bedrijf betekent niet dat ze onderling niet concurreren.
En nu noem je dus allemaal keukenzaken van DMG. Of je nu bij Brugman naar buiten loopt en bij Keukenkampioen naar binnen loopt, zal meneer Mandemakers absoluut geen reet interesseren. Oftewel: er is weinig concurrentie binnen Nederland.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:13:12 #35
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154408892
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er was een keer zo`n aflevering van Radar oid waarin de praktijken van de keukenboeren in Nederland onder de loep werden gelegd. Zo`n boek geeft de klant het gevoel van 'oh ja, dat zal dan wel officieel zijn', terwijl dat over het algemeen gewoon de prijs inclusief winstmarges zijn :D
Klopt. Maar dit was echt het inkoopboek. ;)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154408898
quote:

[..]

Het betekent ook niet dat ze wel concurrerende prijzen hanteren.
pi_154408938
Ik zou echt naar Duitsland gaan. Net over de grens bij Gronau, zijn ook gewoon Nederlandse verkopers in dienst omdat er zoveel Nederlanders komen.
Mijn ouders hebben een aantal jaar terug een keuken laten ontwerpen bij een Siematic dealer. Prijs was met korting 45.000. Uiteindelijk op aanraden van iemand anders naar Duitsland gegaan en het ontwerp daar laten zien bij een Siematic dealer. Precies dezelfde keuken hebben zij gekocht voor 21.000.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:20:36 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154409021
quote:

[..]

Ja okay, dat dacht ik al... Concurreren tegen jezelf, ja, dat geeft de consument echt lagere prijzen.
NOT.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154409131
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:12 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen, want je weet niet hoe scherp ze de offerte nu neergezet hebben. Als je twijfelt waarom laat je dan niet even een paar andere zaken een offerte maken? Dat kost weinig tijd, en misschien levert het wat op, en anders is het goed voor je gevoel dat je weet dat je niet teveel betaalt hebt.
Oven, inductieplaat, vaatwasser, afzuigkap, koelvriescombinatie, inbouw en alles AEG, kwam neer op een prijs van ¤3.200

Montage ¤800 + apparatuur ¤3.200 + keuken en blad + spatrand ¤7.000 - ¤1.500 korting = ¤9.500

Ik heb de aflevering van de Rekenkamer ook gezien en de kosten van de kale keuken is ongeveer ¤2.000, dus volgens mij is de offerte nog niet scherp genoeg.
pi_154409165
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja okay, dat dacht ik al... Concurreren tegen jezelf, ja, dat geeft de consument echt lagere prijzen.
NOT.
Ze zijn niet allemaal van hetzelfde bedrijf toch? Daarbij gaan ze ook bij offertes ook onder elkaars prijs door, als de verkoper hem voor die prijs wil verkopen.

Maar je trekt het nu dus uit zijn verband. Ik had het over een offerte vanuit bijvoorbeeld Duitsland die je dan aan een Nederlandse zaak voorlegt.

Maar ik val nu dus in herhaling. Nog een keer, en dan houd ik er mee op. Als je niet te veel wilt betalen, dan moet je prijzen vergelijken. En hoe doe je dat? Door meerdere offertes op te vragen.

Ik snap nooit zo dat mensen iets kopen zonder meerdere offertes op te vragen. Als je een nieuwe telefoon koopt, kijk je toch ook even op internet om diverse prijzen met elkaar te vergelijken?

Je kan wel blind naar Duitsland, net over de grens rijden en daar direct een keuken kopen, maar wie garandeert jou dat je daar wel een scherpe prijs hebt? Dat zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen natuurlijk. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dvorakk op 17-07-2015 10:34:21 ]
pi_154409168
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

NOT.
Ben bij dat hele rijtje geweest, vond ze allemaal maar vervelend en pusherig. Sowieso is Dvorakk best stug in een discussie over keukens. Heb in het verleden al eens een flinke discussie met hem gehad over keukens. Ik gok dat hij op de een of andere manier in dat veld thuis is, in welke hoedanigheid weet ik natuurlijk niet. :P

Overigens blijf ik IKEA een goede optie vinden. Er wordt hard geroepen 'maatwerk is niet mogelijk', en qua kasten klopt dit helemaal. Maar in 90% van de keukens zal dit niet uitmaken. Er komt toch altijd tussen een kast voor b.v. een koelkast en de muur een passtuk, om de deur ver genoeg open te kunnen maken. Wat ikzelf fijn vond aan IKEA was de transparantie, je weet precies wat elk onderdeeltje kost.

Scharnieren zijn van Blum, meeste apparatuur van AEG (en paar dingen van Whirlpool). Snap de haat niet zo.

Overigens heb ik (in mijn eigen woning) geen IKEA-keuken, wel in iets wat ik verhuur. Uiteindelijk bij een kleinere, onafhankelijke keukenboer de keuken gekocht. Wel ene waar de prijzen op stonden. (Uiteraard daarover nog onderhandeld en lager uitgekomen), maar van die praktijken dat nergens een prijs op staat, daar gruwel ik van :')
pi_154409191
Heb een keer bij zo'n badkamerboer gezeten. Verkoper liep drie keer op en neer naar zijn manager om in totaal 40% koting te geven op de eerst genoemde prijs. Maar we moesten dan wel direct tekenen. Volgens mij hadden ze daar nog nooit van concurentie gehoord. (Drie badkamerboeren in een straal van 100 meter).

Vervolgens begon hij ook nog te emmeren dat zij als enig A-kwaliteit onderdelen leverden (grohe, Villero & Bosch). En dat de rest alleen maar troep verkocht voor meer geld.

We hebben deze man vriendelijk een hand gegeven en succes gewenst met zijn zaak. Een jaar later waren ze failliet (Horn Keukens en bad)

Badkamer- en keukenboeren zijn gewoon de grootste gladjanussen die er bestaan
Het is wat.......
pi_154409220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:30 schreef gooddaddy het volgende:

Badkamer- en keukenboeren zijn gewoon de grootste gladjanussen die er bestaan
Komt omdat mensen deze dingen niet vaak kopen, en eigenlijk ook vaak totaal geen idee hebben van wat het moet kosten. De verkopers houden die 'onkunde' graag in stand natuurlijk.
pi_154409362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Dvorakk het volgende:
Als je niet te veel wilt betalen, dan moet je prijzen vergelijken. En hoe doe je dat? Door meerdere offertes op te vragen.
Wat weinig helpt als de hele branche veel te hoge prijzen hanteert, dan weet je alleen dat je de laagste prijs hebt maar die is nog steeds veel te hoog.

Mogelijk kun je tegenwoordig net zo goedkoop een maatwerk keuken laten maken bij een meubelmaker. Daar een offerte vragen is mogelijk niet zo'n gek idee.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:43:04 #45
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154409449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat weinig helpt als de hele branche veel te hoge prijzen hanteert, dan weet je alleen dat je de laagste prijs hebt maar die is nog steeds veel te hoog.

Mogelijk kun je tegenwoordig net zo goedkoop een maatwerk keuken laten maken bij een meubelmaker. Daar een offerte vragen is mogelijk niet zo'n gek idee.
Een vriend van me heeft z'n keuken laten maken bij een bouwer van grafkisten :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154409457
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is ook een goed idee. Voordeel is dan dat je optimale keuzevrijheid hebt qua alles. :)
pi_154409480
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft z'n keuken laten maken bij een bouwer van grafkisten :')
Binnenkant van de lades ook mooi bekleed met wit satijn :D :')
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:45:59 #48
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154409502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:31 schreef Dvorakk het volgende:
Die hebben vaak wel slechtere inkoopcondities en kunnen dus niet zoveel korting geven.
Neehee die geven geen korting. Je gaat er naar binnen, werkt samen uit wat je wilt en daarna komt er een prijs uit rollen. Staat ie aan koop je de keuken, staat ie niet aan dan koop je hem niet.
pi_154409528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:28 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ze zijn niet allemaal van hetzelfde bedrijf toch? Daarbij gaan ze ook bij offertes ook onder elkaars prijs door, als de verkoper hem voor die prijs wil verkopen.

Mandemakersgroep, ze hebben allemaal inzage in elkaars offertes en mogen niet onder de offerte van een ander zitten. Als je tienduizenden euro's voor een keuken uitgeeft kun je net zo goed een handgemaakte keuken door een vakman laten maken. Dan heb je pas echte kwaliteit.
pi_154409530
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:43 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Haha, dat kan ook. En die kent ook vast iemand die grafstenen maakt van natuursteen, daar kan je dan het aanrecht laten maken. :)

Als we het dan toch hebben over branches met woekermarges, dan is dat er ook wel een. Ik ben toevallig bezig met uitvaartverzekering, en ben er van geschrokken wat een uitvaart kost. Als je die kosten dan per post bekijkt schrik je je ook dood ( :') ). Sommige dingen zijn zo absurd duur voor wat het is, daar moet ook goed op verdiend worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')