quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:22 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig heeft de S&P500 een dividend yield van 2%, dat compenseert de verliezen
Redelijk ergens tussen 200-300.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:47 schreef komrad het volgende:
@selang, ik heb een paar jaar geleden een aantal Posts van je gelezen waarin je analyseerde wat voor waardering van de AEX redelijk zou zijn en als ik het goed herinner kwam je toen op een waardering ergens tussen de 200-300 punten. Hoe zie je dat nu?
als dat gebeurt gaan mensen enorme buikpijn krijgen. Je zou maar gepensioneerd zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Redelijk ergens tussen 200-300.
Koopwaardig <200
Veel bedrijven moeten straks inderdaad op een fractie van de huidige koers aandelen gaan uitgeven om de balancesheet te repareren wegens op record hoge koersen met geleend geld teruggekochte aandelen. Hoog kopen, laag verkopen. Tijdens elke bubble doen bedrijven dat precies verkeerd om (wel goed voor management bonussen op korte termijn)quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]![]()
En de hele balancesheet repairment dankzij goedkoop krediet en buybacks moet nog beginnen.
Dat weet geen hond. Je weet nieteens of het wel gebeurt, ik geef alleen aan wat kwa waardering redelijk is. Overigens volg ik de AEX nauwelijks (niet breed genoeg). De S&P vind ik momenteel koopwaardig op 700-800.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:50 schreef komrad het volgende:
[..]
als dat gebeurt gaan mensen enorme buikpijn krijgen. Je zou maar gepensioneerd zijn.
Heb je trouwens een verwachting waar dit op korte termijn heen gaat of is het anyone's guess?
beetje krom geschreven van mij, je antwoord is helder. Volg de beurs niet heel erg daarom de vraag. Verwachten jullie ook een aanzienlijke correctie op de kapitaalmarktrente?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat weet geen hond. Je weet nieteens of het wel gebeurt, ik geef alleen aan wat kwa waardering redelijk is. Overigens volg ik de AEX nauwelijks (niet breed genoeg). De S&P vind ik momenteel koopwaardig op 700-800.
Zoals Selang zegt: Suckerrallyquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:08 schreef BeamofLight het volgende:
Een vd hardste stijgingen ooit net. Van 405 naar 416 in no time
Nu nog aan de pompquote:
Ik had al vanaf maart nog ruimte, omdat ik het toen al te gek vond. Ik baalde daar eigenlijk al van. Toentertijd. Nu niet meer.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar ik had dus nog aandelen he...
Wow, SeLang die naar de AEX kijkt, dan is er echt wat aan de hand.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:14 schreef SeLang het volgende:
AEX -7,1% -7,4% -7,5%
Gaan we vandaag nog onder de 400?
Ja het is hier al de hele dag aan het regenen. Dan moet je toch watquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, SeLang die naar de AEX kijkt, dan is er echt wat aan de hand.
Famous last wordsquote:
Apple swingde vandaag $150miljard !!quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:01 schreef muhahaha het volgende:
Woow net op het nieuws, beleggers zijn inmiddels 400 miljard dollar kwijt. Poef weg.
twitter:CNBCnow twitterde op maandag 24-08-2015 om 17:50:49European stocks end 5% lower: DAX ▼ 501 pts. (4.9%)FTSE ▼ 281 pts. (4.55%)CAC ▼ 257 pts. (5.6%)http://t.co/Dp1O2jFVnJ reageer retweet
Dow Jones 16,305.17 -154.58 (-0.94%)quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:19 schreef SeLang het volgende:
Het is alweer klaar voor vandaag. Het zal me niets verbazen als de USA gewoon groen gaat eindigen.
Fantastische timing van mezelfquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:11 schreef Underdoggy het volgende:
Lekker bijgekocht vandaag, elk nadeel heb z'n voordeel
Deze koers met het dividend dat ze hebben is toch lekker lijkt me... Gaat iemand die nog kopen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:00 schreef arjan1112 het volgende:
Shell - 8 % is dit normaal ?
Vergaat de wereld? is de derde wereldoorlog uitgebroken zonder dat ik het heb gemerkt ?
Ik kijk even uit met olie. Daar zijn al en ronde dividendcuts en dergelijke geweest.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Deze koers met het dividend dat ze hebben is toch lekker lijkt me... Gaat iemand die nog kopen?
True.. Maar Shellquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kijk even uit met olie. Daar zijn al en ronde dividendcuts en dergelijke geweest.
Als ik zou geloven dat ze dit dividend konden handhaven dan kocht ik blind! Maar RD is al tijden eigenlijk een shortkandidaat.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Deze koers met het dividend dat ze hebben is toch lekker lijkt me... Gaat iemand die nog kopen?
Maakt het schrappen helemaal raar.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
is indien nodig binnen 1 minuut weer op
Ik snap het wel. De index is nu een stuk overzichtelijker.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@Selang: Er is nog hoop.
[..]
Maakt het schrappen helemaal raar.
Neequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:16 schreef Gebruikersna het volgende:
... Is dit een goed moment om in te stappen?Zit aan Delta Lloyd te denken.
Heb nog nooit belegd
Dank. Ook niet voor een korte periode?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:49 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee
Als je aandelen wilt kopen moet je dat doen als de AEX op 200 punten staat. Dat was in 2003 en in 2009.
Geduld
Afgelopen 3 weken is de beurs alleen maar naar beneden bijgesteld. Nu kopen lijkt me nogal prematuur?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:22 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Dank. Ook niet voor een korte periode?
Maar ik ga het sowieso niet goed na het zien van de transactiekosten. Ik had maximaal een paar honderd euro willen beleggen (en hopelijk over een paar dagen met een tientje of twee winst verkopen) en dat is helemaal de moeite niet.
Linksentwitter:george_chen twitterde op maandag 24-08-2015 om 16:00:28BREAKING: Chinese authorities issued notice to state media to censor negative market reports following #BlackMonday http://t.co/hQ6vbksYtw reageer retweet
Ik zou ons niet gered noemen, eerder uitstel van executie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:36 schreef Wegenbouwer het volgende:
De people's bank of China heeft ons gered van de ondergang. Bedankt piepels!
Aangezien het de laatste jaren bij correcties weer sneller up als down ging, verwacht ik dat de volledige daling van de afgelopen week in 2 dagen is goedgemaakt en we overmorgen weer boven de 500 staanquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou ons niet gered noemen, eerder uitstel van executie.
Dat hoop ik (voor mijn sprinters danquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Aangezien het de laatste jaren bij correcties weer sneller up als down ging, verwacht ik dat de volledige daling van de afgelopen week in 2 dagen is goedgemaakt en we overmorgen weer boven de 500 staan. Al is het maar om de TT weer kloppend te maken.
Nouja ik verwacht het niet echt, maar ik sta nergens meer gek van te kijken met die fratsen die de centrale banken de laatste tijd uithalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:52 schreef Arnax het volgende:
[..]
Dat hoop ik (voor mijn sprinters dan)
Dow Jones zal fors hoger openen, dus sowieso vandaag ga ik er nog plezier van hebbenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nouja ik verwacht het niet echt, maar ik sta nergens meer gek van te kijken met die fratsen die de centrale banken de laatste tijd uithalen.
Ik heb deze post doorgestuurd naar alle grote investeringspartijen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Aangezien het de laatste jaren bij correcties weer sneller up als down ging, verwacht ik dat de volledige daling van de afgelopen week in 2 dagen is goedgemaakt en we overmorgen weer boven de 500 staan. Al is het maar om de TT weer kloppend te maken.
Wat? De stijging van vandaag? Is niet zo gek na een dag als gisteren toch? Genoeg mensen, zie ook dit topic, die nu even inslaan.quote:
Na dagen/weken van snelle dalingen zal er ook wel eens een grote plus zijn, dat zie je bij individuele aandelen ook (zie bijvoorbeeld Imtech), en ook bij brede indexen (ook tijdens de crisis in 2000 en 2008 waren er dagen van grote plussen).quote:
Ik denk dat Imtech wel het slechtste voorbeeld is om hierbij te gevenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Na dagen/weken van snelle dalingen zal er ook wel eens een grote plus zijn, dat zie je bij individuele aandelen ook (zie bijvoorbeeld Imtech), en ook bij brede indexen (ook tijdens de crisis in 2000 en 2008 waren er dagen van grote plussen).
Punt is dat in periodes van grote minnen er ook wel eens een grote plus op de borden staat. Een zwaluw maakt nog geen zomerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:57 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat Imtech wel het slechtste voorbeeld is om hierbij te geven
Hopen dat er meer geld wordt opgehaald met de verkopen dan dat er schulden zijn ofzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:57 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, waarom zou je nog imtech kopen...
Ja, dat snap ik, maar Imtech staat op dit moment totaal los van alle realiteit. Dat terwijl er bij de gebeurtenissen van afgelopen week er nog wel zaken zijn die het een en ander verklaren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Punt is dat in periodes van grote minnen er ook wel eens een grote plus op de borden staat. Een zwaluw maakt nog geen zomer
Waarom staat Imtech op dit moment los van de realiteit? Dat is ook de realiteit en ook prima te verklaren. Natuurlijk zal een brede index niet zo extreem dalen, het is niet dat alle bedrijven op omvallen staan, er zit alleen behoorlijk wat lucht in de markt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:00 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar Imtech staat op dit moment totaal los van alle realiteit. Dat terwijl er bij de gebeurtenissen van afgelopen week er nog wel zaken zijn die het een en ander verklaren.
Ja, voor het bedrijf opzich zijn de dingen natuurlijk te verklaren. Maar de berichten rondom China etc spelen op dit moment totaal geen rol bij Imtech en wel bij de fondsen in bijvoorbeeld de AEX.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom staat Imtech op dit moment los van de realiteit? Dat is ook de realiteit en ook prima te verklaren. Natuurlijk zal een brede index niet zo extreem dalen, het is niet dat alle bedrijven op omvallen staan, er zit alleen behoorlijk wat lucht in de markt.
Ze zijn failliet en gaan weer eens 22% omhoog vandaag. Gaat nergens over.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom staat Imtech op dit moment los van de realiteit? Dat is ook de realiteit en ook prima te verklaren. Natuurlijk zal een brede index niet zo extreem dalen, het is niet dat alle bedrijven op omvallen staan, er zit alleen behoorlijk wat lucht in de markt.
Les 1: niet beleggen met geld dat je niet kunt missen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:04 schreef Andromache het volgende:
Ben in juni begonnen met 20% van mijn vermogen beleggen in twee groene fondsen van de ASN. Hoppa. In een kleine drie maanden tijd meer dan 10% verlies. Zucht. Hoe houd ik nu geld over voor een koophuis? Nog maar wat langer laten staan en hopen dat het weer aantrekt voor het einde van het jaar?
Dit en als je op 2% van je vermogen wel of geen huis kan kopen adviseer ik het je ook niet te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Les 1: niet beleggen met geld dat je niet kunt missen.
Les 2: in juni beginnen en dan in augustus klagen dat je 10% verlies hebt is gokken, geen beleggen. Beleggen doe je over een termijn van 10/20/30 jaar.
Als het om zo'n klein bedrag gaat, wat voor huis wilde je daar voor kopen dan? Een speelgoedhuis?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:10 schreef Andromache het volgende:
Het gaat om een klein bedrag hoor, nog niet een maandsalaris. Maar toch. Ik ben inderdaad halsoverkop begonnen aan iets anders toen ik doorkreeg dat elke euro gaat tellen om als starter een koophuis te kunnen krijgen. En van de spaarrentes moet ik het niet hebben.
Dat weet ik, daarom kun je beter even gaan sparen. Als het al niet lukt om in paar maanden een paar duizend euro bij elkaar te sparen zie ik het somber in voor de afbetaling van je woning.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:16 schreef Andromache het volgende:
dit gaat alleen om een bijdrage aan het bedrag dat je mee moet nemen. je kunt niet meer de hele koopprijs incl. notariskosten en kosten koper meefinancieren in de hypotheek, eigen geld is nodig.
Wacht niet te lang want de prijzen en rentes lopen op weer op en wat je dan spaart ben je ook weer kwijt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:21 schreef Andromache het volgende:
dit jaar alleen al een bedrag tegen de 10K, ik ben als een gek aan het sparen, komt goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |