Inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:05 schreef Molurus het volgende:
'De man met de verbaasde kop' van eerder.
Waarschijnlijk wel. In het najaar wordt er een koerswijziging doorgevoerd en daarna moet er nog budget komen of het echt door gaat.quote:
Waarschijnlijk tijdens de vorming van het zonnestelsel.quote:
Bij het ontstaan van planetenstelsels zit het element altijd in de buitenregionen (lees buiten de vorming van de ster), vraag me niet waarom.quote:
Lijkt gladder dan onze eigen maan, dus geologisch actiever.quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:17 schreef rubbereend het volgende:
er komt nog een foto met hogere resolutie
Sluitertijd?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet snap is dat er weinig licht is daar, maar het oppervlak toch helder is.....
Zijn in het algemeen infraroodfoto's (dus in principe zwart wit). Lage kwaliteit zichtbaar licht foto's worden gebruikt om het in te kleuren.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:17 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet snap is dat er weinig licht is daar, maar het oppervlak toch helder is.....
Dat viel mij ook al op, maar 5K ofzo via youtube.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:23 schreef Oceaanbodem het volgende:
Vrij weinig mensen die de livestream volgen overigens. Of geven ze bij YT alleen weergave per land weer?
Da's idd niet veel.quote:2968 watching now
Jaquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik moet hier zowat alles missen,
ik kom ff snel kijken, is de foto hierboven de eerste nieuwe foto?
evengoed
Foto die ik net plaats is van Pluto, hoeveel detail wil je hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:25 schreef Sigaartje het volgende:
Waarom hebben de foto's van Charon veel meer details dan Pluto?
Sorry dat ik dit vraag als amateur-astronoom.
awesomequote:
en er komen dus meer van dergelijke en meer foto's aanquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Foto die ik net plaats is van Pluto, hoeveel detail wil je hebben?
Is dat Charon niet?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
de kleine detailfoto is van Pluto. Is de eerste die binnen is gekomen. Er gaat nog meer komenquote:
het gaat iig boven mijn verwachtingen uitquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Pluto is gewoon een planeet; dat is nieuws #1.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:29 schreef rubbereend het volgende:
Hier gaat nog heel veel nieuws uit komen
Pluto zou de volle laag gehad moeten hebben van de Kuipergordel als ik het goed begrijp, dus zou vol met kraters moeten zittenquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:30 schreef Molurus het volgende:
Men is vooral verbaasd om geen kraters te zien.. en concludeert daaruit dat het oppervlak heel jong is.
Is het mogelijk dat de veronderstellingen over het aantal kraters dat je werkelijk zou verwachten niet kloppen?
En anders wordt het spannend om uit te vogelen hoe de geologie van Pluto werkt.
Dat hoeft niet. De aarde heeft ook nagenoeg geen kraters door de roerige gescheidenis.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:30 schreef Molurus het volgende:
Men is vooral verbaasd om geen kraters te zien.. en concludeert daaruit dat het oppervlak heel jong is.
Hoezo?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:32 schreef Molurus het volgende:
En die vallei op Charon is ook wel heel bizar.
Hmm.. Pluto heeft wel een vage baan, in die zin dat hij in resonantie is met Neptunus. Zou dat niet een natuurlijk 'schoon' strookje kunnen zijn? Ik zit ook maar even wild te speculeren nu.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Pluto zou de volle laag gehad moeten hebben van de Kuipergordel als ik het goed begrijp, dus zou vol met kraters moeten zitten
Die is nogal groot, en 8-9 km diep. Dat is een nogal forse feature voor een relatief klein object.quote:
quote:
quote:De meeste dalen zijn ontstaan door de uitspoeling van een beek of een rivier, maar ook gletsjers en bewegingen in de aardkorst kunnen een bijdrage leveren in het ontstaan van een dal.
Ja, je zit daar gewoon te wachten tot die even een stukje verder draait om het beter te kunnen zien!quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:32 schreef Molurus het volgende:
En die vallei op Charon is ook wel heel bizar.
De aarde heeft dan ook een jong oppervlak.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:33 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. De aarde heeft ook nagenoeg geen kraters door de roerige gescheidenis.
Het is gissen. Is dat zo? De aarde kreeg destijds de volle laag van stenen die in beginsel werden aangetrokken door de zon. De aarde stond dichterbij, dus....quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Pluto zou de volle laag gehad moeten hebben van de Kuipergordel als ik het goed begrijp, dus zou vol met kraters moeten zitten
En we hebben Jupiter als "stofzuiger'quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
De aarde heeft dan ook een jong oppervlak.Dat wil niet zeggen dat wij minder vaak geraakt worden. We begeven ons wel in een wat rustiger deel van het zonnestelsel, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |