Komt vast wel goed.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:33 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren dus getekend, makelaar zou nog contact opnemen met de kopersbegeleiding bij de bouwer voor onze meerwerk wensen.. stuur hem vandaag een mailtje, krijg ik een automatische reply dat ie drie weken op vakantie isLekker gecommuniceerd weer..
Bel ik de bouwer, krijg ik een bandje dat ze 17 augustus pas weer bereikbaar zijn.. m.a.w.: Zoek het maar uit
Ai, weet je makelaar er meer van?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:50 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben al het mogelijke papierwerk aangeleverd voor de hypotheek, maar we hebben nog steeds geen voorlopig koopcontract ontvangenen dat wil de hypotheekverstrekker graag hebben natuurlijk. Verkoopmakelaar is beperkt bereikbaar vanwege de vakantie
Die is ook met vakantiequote:
Wow, wij hebben minstens 3 weken terug gehoord dat het bod aanvaard was, en sindsdien zelf een hoop geregeld. Dus nu moet alleen het koopcontract nogquote:Wij hebben vorige week woensdag gehoord dat ons bod aanvaard was. Voorlopig koopcontract was er gisteren. Maandag as gaan we die tekenen bij de makelaar.
Morgen naar de hypotheekmijnheer en eens zien hoe snel we zijn dossier kunnen completeren.
*zin an*
Ik zou de kriebels krijgen als het zo lang zou duren, er is geen enkele reden waarom dit meer dan 2 of 3 dagen in beslag zou moeten nemen (het oostellen van het concept bedoel ik)quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die is ook met vakantieen het is wel overgedragen naar een collega, maar we hebben er niets over gehoord
[..]
Wow, wij hebben minstens 3 weken terug gehoord dat het bod aanvaard was, en sindsdien zelf een hoop geregeld. Dus nu moet alleen het koopcontract nog
Bij een vriendin van mij wist de makelaar dat. Zij hebben toen ook met de buren contact opgenomen, omdat het dan ook goedkoper zou zijn om te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Valt er bij nieuwbouw contact te leggen met je buren (tijdens verkoop van project) of kan de makelaar dit voor je doen?
Ik zou bijv. graag met buren willen afstemmen over een eventuele uitbouw. Nemen zij uitbouw dan gaan we dat wellicht ook doen, nemen zij dat niet dan wachten we er mooi mee.
Dat dacht ik ook inderdaad, maar eens doen tzt!quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij een vriendin van mij wist de makelaar dat. Zij hebben toen ook met de buren contact opgenomen, omdat het dan ook goedkoper zou zijn om te doen.
Snap het welquote:
Heeft jouw project een facebook-site? Wij hebben er een aantal gevolgd, sommige zijn erg actief en dan zie je veel mensen contact zoeken met elkaar, ook voor kortingen op grotere inkopen van hordeuren, bestratingen, schuttingen et cetera.. Maar sommige zijn ook erg dood of worden alleen door de makelaar af en toe geupdate..quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Valt er bij nieuwbouw contact te leggen met je buren (tijdens verkoop van project) of kan de makelaar dit voor je doen?
Ik zou bijv. graag met buren willen afstemmen over een eventuele uitbouw. Nemen zij uitbouw dan gaan we dat wellicht ook doen, nemen zij dat niet dan wachten we er mooi mee.
Ja en nee.. Als ik kijk naar onze werkwijze zetten wij allerlei onderaannemers aan het werk voor de vakantie omdat die zelf niet dicht zijn.. dan kan het werk 4 weken doorgaan en gaan wij lekker op vakantiequote:
Ze kunnen het niet maken om dat niet meer met jou af te spreken. San hadden ze maar moeten zorgen dat jij iemand te spreken kon krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 07:50 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Heeft jouw project een facebook-site? Wij hebben er een aantal gevolgd, sommige zijn erg actief en dan zie je veel mensen contact zoeken met elkaar, ook voor kortingen op grotere inkopen van hordeuren, bestratingen, schuttingen et cetera.. Maar sommige zijn ook erg dood of worden alleen door de makelaar af en toe geupdate..
[..]
Ja en nee.. Als ik kijk naar onze werkwijze zetten wij allerlei onderaannemers aan het werk voor de vakantie omdat die zelf niet dicht zijn.. dan kan het werk 4 weken doorgaan en gaan wij lekker op vakantie
Hoe langer ik moet wachten om mijn meerwerkwensen op te geven hoe groter de kans dat ik te horen krijg dat het e.e.a. dusdanig ver is met produceren dat ik geen wijzigingen meer kan opgeven.. En daarom wil ik z.s.m. met die kopersbegeleidster om de tafel, maar die is dus ook net met vakantie.
Ik vind het aardig dat je mij gerust probeert te stellen, maar zo zit ik niet in elkaarquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:53 schreef laziness het volgende:
Thrilled je maakt je echt heel erg druk maar wij stapten als allerlaatste in en konden nog na de deadline datum voor de andere kopers gewoon wijzingen doorgeven en toen waren ze al bezig met de warmtebron ed in de grond te stoppen.
Ik denk dat het wel goed komt. Er kan best veel nog na de deadline heb ik ondervonden.
En hier is de kopersbegeleiding ook gewoon met vakantie dus krijg je niks geregeld tijdens de bouwvak. Lijkt me wel logisch dat ze nu gaan natuurlijken lijkt me logisch dat jij daarna nog je keuze mogelijkheden krijgt.
Das heel slim. Prachtig idee. Niet de ramen, maar de bewapening in de muren zorgt ervoor dat het signaal moeilijk doorkomt in alle andere verdiepingen. Als je het signaal vanuit de schuur naar de woning zendt, gaat het (makkelijker) door de ramen (dan door bewapend betond). Zo heb je eigenlijk genoeg aan goede accesspoint (met een hoog zendvermogen) icm een deftige antenne . Ik zie 't al helemaal voor me.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:57 schreef P4tje het volgende:
Wij hebben ook een loze leiding naar de schuur laten leggen voor een wifi access point daar, met HR++ glas heb je geen bereik met de deuren dicht (bijvoorbeeld met de bbq / vuurkorf aan).
Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekkenquote:Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."
Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus
Vathorstquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:13 schreef younesel het volgende:
[..]
Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekken
Waar ga jij nu wonen dan?
Kom ik zo gefrustreerd over dan?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:50 schreef laziness het volgende:
Nou ja Thrilled je kan je opvreten tot einde bouwvak of het even los laten want als men op vakantie is verander je er helaas helemaal niks aan.
Ik zou er voor kiezen even te relaxen voor nu maar ik snap dat dit even moeilijk is
Waar ga je wonen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:43 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Vathorst
Ik woon er al en over een jaar verhuis ik 400 meter naar onze koopwoning
Ah, daar rij ik regelmatig langs. Is nu nog braakliggend terein. Daar komen wel hele mooie woningen te staan.quote:
Ja wij vonden ze ook erg mooi. Maar met ons nog heel veel andere mensen, dus je moest echt ingeloot worden om te mogen kopenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:09 schreef younesel het volgende:
[..]
Ah, daar rij ik regelmatig langs. Is nu nog braakliggend terein. Daar komen wel hele mooie woningen te staan.
Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?
[ afbeelding ]
Wij laten beneden tegels leggen en boven gaat laminaat in.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?
[ afbeelding ]
Niet geschoten is altijd misquote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:16 schreef Cathmar het volgende:
Kriebels hier.
Zo stom. Waarom kijk ik ook op funda. Zucht.
Zes jaar geleden kochten we ons huidige huis. Nieuwbouw, leuke staat. Maar nu, 3 kinderen verder, mis ik zo enorm de extra ruimte beneden. Een mooie aparte kamer
En verbouwen is zo duur. Zoveel geld.
En nu staat er hier in het dorp en huis met veel extra ruimte beneden en een mooie tuin. Goede plek.
Ik vrees dat ik het idealiseer. Mijn man ziet me aankomen....
Euhhhh standaard nieuwbouw 2onder1 kap.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:23 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis
Hoeveel m2 woonoppervlak heb je nu dan?
Pvc van moduleo beneden en boven.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[ afbeelding ]
Vaak zijn daar websites voor. Zo heb je bij ons entree.nu waar alle sociale huurwoningen worden aangeboden in Nijmegen/Arnhen van Talis etc. Ik neem aan dat ze in Rotterdam ook zoiets hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:07 schreef videonatic het volgende:
Aangezien ik er geen eigen topic voor wou maken lijkt deze reeks wellicht geschikt,
Ik wil een sociale huurwoning zoeken in rotterdam, alleen snap ik even niet hoe ik te werk moet gaan. Is er een centrale website met huurwoningen in de stad? Ik kom met google allemaal kleine corporaties tegen waarvan de websites half werken dus dan zakt de moed een beetje in de schoenen. Daarnaast vroeg ik me af wat een redelijk normaal bedrag is voor een huurwoning voor 2 personen (jong stel).
Laten jullie ze lijmen of klikken?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Pvc van moduleo beneden en boven.
Geeft na tegels het beste rendement icm vloerverwarming.
Wij wonen er inmiddels al bijna 2 jaar, maar deze maand is het aanpassen van de zolder begonnen:quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:13 schreef younesel het volgende:
[..]
Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekken
Waar ga jij nu wonen dan?
Met de vloerverwarming was lijmen de enige optie heb ik begrepen dus lijmen.quote:
Eens goed kijken hoe we dat boven gaan doen dan als kliklaminaat niet kan. Vind ¤50 m2 voor boven wel iets te prijzig.quote:Op zondag 26 juli 2015 08:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Met de vloerverwarming was lijmen de enige optie heb ik begrepen dus lijmen.
Ik denk dat het wel kan maar dat je door de ondervloer je rendement niet meer haalt? Is boven wat minder belangrijk dan beneden natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:44 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Eens goed kijken hoe we dat boven gaan doen dan als kliklaminaat niet kan. Vind ¤50 m2 voor boven wel iets te prijzig.
Ja bah. Dat is bij ons gelukkig nog niet voorgekomen!quote:Op zondag 26 juli 2015 14:07 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mij werd er wel geboden op de kledingkast, tot voorbij de 150 euro, maar puntje bij paaltje kwam niemand opdagen. Echt extreme haat aan marktplaats. Uiteindelijk de dag voor ons huis leeg moest zijn nog voor 80 euro verkocht...
Wat een gigantisch groot huisquote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
Oke, vriendlief en ik zijn nu dus in de fase beland dat we echt moeten gaan kijken hoe en wat we allemaal gaan doen. Dat lukt nog allemaal redelijk![]()
We zitten alleen een beetje met de indeling. De vorige bewoners hadden het dus zo.
[ afbeelding ]
Echter willen wij het anders. Alleen missen wij wat inspiratie![]()
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden kunnen maken
Wat wil je anders? Hoeveel ben je bereid om te doen? En wat mag het kosten? Daar al over nagedacht?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
Oke, vriendlief en ik zijn nu dus in de fase beland dat we echt moeten gaan kijken hoe en wat we allemaal gaan doen. Dat lukt nog allemaal redelijk![]()
We zitten alleen een beetje met de indeling. De vorige bewoners hadden het dus zo.
[ afbeelding ]
Echter willen wij het anders. Alleen missen wij wat inspiratie![]()
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden kunnen maken
Ons huis is 8,4 bij 6,5 dus zowel in de lengte als breedte net een tikje kleiner, maar in principe is wat ik beschreef bij ons (en de buren) zo ongeveer de inrichting....quote:Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn excuses, moet over de inrichting gaan idd
Wil/kan je verbouwen? Uitbouwen? Alleen schuiven met huidige meubels? Ander (nieuw?) interieur? Andere vloer, verlaagd plafond? Wat mag het kosten?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn excuses, moet over de inrichting gaan idd
Het is een vrijstaand huis. Maar er moet nog heel wat gebeuren. Onder andere de vloer.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gigantisch groot huis
Overigens is de indeling hetzelfde als bij ons en ik zou het lekker zo laten
Ze bouwen ze zelfs nieuw met deze indeling....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat dus meer om de inrichting. De huidige bewoners hebben achter de bank een dode hoek. Er staat een hoekkast en een tafel met een aquarium, maar dat is het. Wij weten niet zo goed wat wij met die hoek moeten doenquote:Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Wat wil je anders? Hoeveel ben je bereid om te doen? En wat mag het kosten? Daar al over nagedacht?Daarom hoopten we dat andere mensen een andere blik hadden. We hebben in totaal zo'n 70.000 te besteden (Zit wel geld voor onder andere de vloer en keuken bij)
Wc zit idd achter de kachel. Grote kans dat wij er een open haard van maken. Vinden wij toch iets mooier dan een kachel. Over de ramen, deze zijn allemaal even hoog ( dus, net als op de laatste foto's)quote:Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef Leandra het volgende:
Is de WC achter de openhaard trouwens?
Mocht het over de inrichting gaan ipv de indeling; mijn ouders hadden de inrichting precies zo, wij hebben de TV juist tegen de andere muur gezet (de lange muur dus) en zitten met de bank tegen de tegenoverliggende korte muur, maar onze woonkamer is maar 6,5 breed, dus dat maakt de afstand tot de TV net wat kleiner.
Overigens noemt onze kleuter de woonkamer "mijn speelgoedkamer"
We gaan wel een aantal dingen verbouwen. Uitbouwen niet, het is qua formaat echt wel prima te doen. We gaan waarschijnlijk ook gedeeltelijk nieuwe meubels kopen. We zitten nu in een huurappartement met meubels die niet echt helemaal bij elkaar passen. Vloer gaat er sowieso uit, korreltapijt niet onze smaak en huisdieren die er hun behoefte op hebben gedaan. Keuken gaat er ook uit. En de rest is voor onderhoud. Houten kozijnen /dorpels die verrot zijn onder andere.quote:Op maandag 27 juli 2015 07:38 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Wil/kan je verbouwen? Uitbouwen? Alleen schuiven met huidige meubels? Ander (nieuw?) interieur? Andere vloer, verlaagd plafond? Wat mag het kosten?
Sorry voor de late reactie jongens. Werken, mobiel fokken en foto's erop gooien gaat niet zo makkelijk![]()
Wij moesten dat zelfs aangeven idd of er een loonsverhoging verwacht werd. Dus soms vragen. Ze er zelf al omquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:40 schreef Chicolade het volgende:
Soms kan de bank een hypotheekofferte aanmaken op basis van je loonsverhoging over 6 maanden! En zelfs een tijdelijk contract hoeft niet altijd een probleem te zijn (afhankelijk van meerdere factoren). Eerste adviesgesprekken zijn gratis, je kunt allicht alvast informeren bij de bank over de mogelijkheden.
Maar dat moet je ook maar net willen/kunnen mocht er iets gebeuren is het wel fijn te weten dat je niet ook nog met een eventuele rest schuld van je huis blijft zitten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Zonder NHG is makkelijker, afhankelijk van de bankquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Oh dat wist ik helemaal niet! Goede tip!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:40 schreef Chicolade het volgende:
Soms kan de bank een hypotheekofferte aanmaken op basis van je loonsverhoging over 6 maanden! En zelfs een tijdelijk contract hoeft niet altijd een probleem te zijn (afhankelijk van meerdere factoren). Eerste adviesgesprekken zijn gratis, je kunt allicht alvast informeren bij de bank over de mogelijkheden.
Ik ben inderdaad promovendus, maar mijn collega promovendus heeft van onze leidinggevende een intentieverklaring gekregen dus ik kan die ook krijgen, dus dat scheelt!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |