Oeps, die dingen waren me echt nog nooit opgevallenquote:
Ik heb een mail gestuurd naar de Verstappenshop. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:38 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ow das wel balen! En nu? Kan je het nog terugsturen ofzo?
Ik dacht eerst dat mijn voorbanden mislukt waren omdat er een raar zwart dingetje aan beide voorbanden zit aan de binnenkant maar ik zag op afbeeldingen op marktplaats dat zij dat ook hadden dus het zal wel horen. Waarvoor het dient... geen idee
Ik ook...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:40 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Ik heb een mail gestuurd naar de Verstappenshop. Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Ik heb hem ook binnen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:46 schreef Fopje het volgende:
Vandaag het schaalmodel van Verstappen binnengehad, leuk dingetje!
Wat bedoel je met die achterbanden?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:11 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik heb hem ook binnen!
Heb wel even de achterbanden moeten fixen, want die stonden op 10 voor 12 respectievelijk 10 over 12. Maar gelukkig staan ze nu wel zoals ze horen te staan. Achtervleugel is een beetje scheef, maar dat soort afwijkingen heb je al gauw bij Minichamps. Er zit verder nog één schoonheidsfoutje op en dat is dat aan één zijde van de bolide de Nederlandse vlag er omgekeerd op zit. Maar dat vlaggetje is zo klein, dat zie je met het blote oog niet eens.
Ik vind het goed zo. De achterbanden zijn gefixt en dat was ook het enige manco wat echt opviel. Ieder autootje heeft waarschijnlijk wel iets wat er aan mankeert.
Voor 60 euro mag je toch verwachten dat ze de NL vlag er goed op zetten...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:11 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik heb hem ook binnen!
Heb wel even de achterbanden moeten fixen, want die stonden op 10 voor 12 respectievelijk 10 over 12. Maar gelukkig staan ze nu wel zoals ze horen te staan. Achtervleugel is een beetje scheef, maar dat soort afwijkingen heb je al gauw bij Minichamps. Er zit verder nog één schoonheidsfoutje op en dat is dat aan één zijde van de bolide de Nederlandse vlag er omgekeerd op zit. Maar dat vlaggetje is zo klein, dat zie je met het blote oog niet eens.
Ik vind het goed zo. De achterbanden zijn gefixt en dat was ook het enige manco wat echt opviel. Ieder autootje heeft waarschijnlijk wel iets wat er aan mankeert.
De achterbanden wezen naar de lucht.. totaal scheef. Ik heb de boel onder het vergrootglas bekeken en er was/is niets gebroken aan de ophanging. Ik heb het hele model 'opgewarmd' door het een tijd boven kokend water te laten drijven in een bakje en vervolgens de wielen naar beneden geduwd/gebogen. Nu staan ze gewoon recht.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:17 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die achterbanden?Ik zal zo eens naar de stickers kijken bjj mij.
Aan beide kanten of enkel aan de voorkant van het doosje?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:52 schreef Fopje het volgende:
Het vlaggetje bij mij staat ook op zijn kopWat een prutsers
Wut, dat van die banden is inderdaad een raar verhaal, gelukkig ben jij er handig inquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:54 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
De achterbanden wezen naar de lucht.. totaal scheef. Ik heb de boel onder het vergrootglas bekeken en er was/is niets gebroken aan de ophanging. Ik heb het hele model opgewarmd en de wielen naar beneden geduwd/gebogen. Nu staan ze gewoon recht.
Dus óf de Chinese bob-de-modelwagenbouwer heeft er lak aan gehad dat ze er scheef aan hingen, of ze zijn in het transport op de een of andere manier verbogen geraakt. Maar dat laatste is haast onmogelijk. Dan zou je eerder verwachten dat er iets afbreekt door 'smijtwerk' en niet verbuigt.
[..]
Aan beide kanten of enkel aan de voorkant van het doosje?
Ja, het is bijna niet te zien johquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:58 schreef Scrutinizer het volgende:
En daar betalen jullie 60 euro voor?
Ik zag het pas nadat ik er een vergrootglas bij had gepakt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja, het is bijna niet te zien johHet is dat ik er nu specifiek naar ging kijken. Had hem al goed bekeken en toen was het niet eens opgevallen.
En dan nog, het is een leuk item. Ik had er ook meer voor betaald.
Ik heb de 1/18 van bijna 200 euro ook gereserveerd, mag wel hopen dat ze daar wel even 2x kijken naar de positie van de vlaggen![]()
Malle fansquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja, het is bijna niet te zien johHet is dat ik er nu specifiek naar ging kijken. Had hem al goed bekeken en toen was het niet eens opgevallen.
En dan nog, het is een leuk item. Ik had er ook meer voor betaald.
Ik heb de 1/18 van bijna 200 euro ook gereserveerd, mag wel hopen dat ze daar wel even 2x kijken naar de positie van de vlaggen![]()
Zo ver ga ik zeker niet, maar het zou mij niets verbazen als er al mensen zo bij zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Malle fans![]()
Ik ben benieuwd of er al mensen in een race-overall en helm van Max op maar de races op televisie zitten te kijken.
Dat is voor sneue nepfans. Echte fans kijken de race in de studio met Ruud ter Weijden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er al mensen in een race-overall en helm van Max op maar de races op televisie zitten te kijken.
Echte fans staan bij TR in de pitbox tijdens de race.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is voor sneue nepfans. Echte fans kijken de race in de studio met Ruud ter Weijden.
In een Benetton-overallquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is voor sneue nepfans. Echte fans kijken de race in de studio met Ruud ter Weijden.
Red Bull Finger-Dildoquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:35 schreef Beach het volgende:
Echte fans hebben een buttplug in met Red Bull kleuren tijdens de race.
"shut up, I know what I'm doing..."quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Eckte fans verzieken een live-topic met gezeik en trollreacties in plaats van gewoon van een hopelijk mooie race te genieten.
Oh. Wacht.
Bovenste wel, onderste nietquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:42 schreef Rossdale het volgende:
Oud plaatje, dat is de stofzuigerneus van 2014
ekte fans weten dat de quote "just leave me alone, I know what I'm doing..." isquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
"shut up, I know what I'm doing..."
Danku.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:51 schreef F1gamer het volgende:
veel plezier op spa en goede reis, Nattekat
Ik kan weer een jaartje langer genieten van de rijkunsten van kimi in de f1
Is wel goed voor de F1, maar niet voor motoren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:09 schreef TagForce het volgende:
Gewoon 2 meter zeiknat kunstgras langs die lijn. Gaan ze te ver schuiven ze er helemaal af en hebben ze iig hinder van het uitstapje. Ze hoeven niet te crashen, maar gewoon 30 meter extra afleggen is goed.
Gewoon weer weghalen. Die motoren hebben de mooiste bocht van de kalender verpest, vergeet dat nietquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is wel goed voor de F1, maar niet voor motoren.
Ging Spark dat niet doen?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:43 schreef Fopje het volgende:
Minichamps gaat geen 1/18 meer maken van Verstappen
Dat je het leest, dit stond gistermiddag al op FOK!sportquote:Op donderdag 3 september 2015 09:29 schreef nils7 het volgende:
Bij de telegraaf hebben ze t ook begrepen, wie spot de fout:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ors_Red_Bulls__.html
Klopt maar toch druk ik er wel op hahahaquote:Op donderdag 3 september 2015 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je het leest, dit stond gistermiddag al op FOK!sport
En/of trouwens.
vijf motoren per seizoen. Het zijn er namelijk vier.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je het leest, dit stond gistermiddag al op FOK!sport
En/of trouwens.
'Toro Rosso met Ferrari en/of Mercedes gaat rijden'quote:Op donderdag 3 september 2015 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
vijf motoren per seizoen. Het zijn er namelijk vier.
Daarnaast is het niet zeker dat Red Bull en Toro Rosso met Mercedes en/of Ferrari motoren gaan rijden, vanwege het feit dat deze maar aan 3 andere teams mogen leveren (of de FIA moet ze hiervoor expliciete toestemming geven). Dus en/of is wel goed, want het kan nog alle kanten op.
Worden die motoren van MB nog gebouwd bij Ilmor?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Toro Rosso met Ferrari en/of Mercedes gaat rijden'
Niks over RB
Daarom FOK!sport
Het zijn nu weer twee aparte bedrijvenquote:Op donderdag 3 september 2015 11:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Worden die motoren van MB nog gebouwd bij Ilmor?
Zo nee zou ik, als ik RB was, eens daar aan kloppen en 2016 als verloren beschouwen (zoals McLaren en Honda nu).
Is dit terug gedraait dan?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn nu weer twee aparte bedrijven
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilmor
https://en.wikipedia.org/(...)formance_Powertrains
Ze zitten allebei in Brixworth
De Formule 1-tak is in handen van Mercedes, maar de rest is nu weer Ilmor geworden omdat dit waarschijnlijk te weinig met de activiteiten en interesses van Mercedes te maken had.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is dit terug gedraait dan?
In 2005 Daimler-Chrysler became the sole owner of Ilmor and renamed the company Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd.
Maar dan kan RB daar dus niet aankloppen hahahaquote:Op donderdag 3 september 2015 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Formule 1-tak is in handen van Mercedes, maar de rest is nu weer Ilmor geworden omdat dit waarschijnlijk te weinig met de activiteiten en interesses van Mercedes te maken had.
Het zou in theorie wel kunnen natuurlijk, maar RB wil Mercedes of heel eventueel Volkswagen als leverancierquote:Op donderdag 3 september 2015 11:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar dan kan RB daar dus niet aankloppen hahaha
Shit, weer ff Netscape 1.1 downloaden dan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:02 schreef nils7 het volgende:
http://www.pacificgrandprix.com/
Hij doet 't nog
Oh, best vet eigenlijk zo'n vintage site.quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:02 schreef nils7 het volgende:
http://www.pacificgrandprix.com/
Hij doet 't nog
Over Webber gesproken:quote:Op woensdag 9 september 2015 11:24 schreef Rossdale het volgende:
ik kwam ineens weer dit gifje tegenBlijft vet
[ afbeelding ]
Met name pech in z'n hoofd dan. De acties die hij heeft gedaan zijn voornamelijk herkenbaar aan de schade die ze achtergelaten hebben.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:36 schreef Beach het volgende:
onzin weer
Pastor heeft gewoon veel pech gehad
één van mijn favoriete coureurs
Joske was de laatste remmer van het veld, Montoya de vroegste, dan kan zoiets gebeurenquote:Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef Beach het volgende:
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
Kift van Webber..quote:Op donderdag 10 september 2015 07:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Over Webber gesproken:
http://www.espn.co.uk/f1/(...)-f1-seat-mark-webber
Maar er is een verschil met crashen omdat je constant op de limiet van de auto rijdt omdat ie voor geen meter gaat, en crashen omdat je gewoon je hoofd niet gebruikt. Bij Pastor ligt die laatste categorie wel op ruime voorsprong t.o.v. de eerste categorie.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef Beach het volgende:
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
Om reddit er even bij te halen:quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar er is een verschil met crashen omdat je constant op de limiet van de auto rijdt omdat ie voor geen meter gaat, en crashen omdat je gewoon je hoofd niet gebruikt. Bij Pastor ligt die laatste categorie wel op ruime voorsprong t.o.v. de eerste categorie.
En ja, Jos heeft ook foutjes gemaakt. Maar Pastor (hoewel hij dit seizoen redelijk doorkomt) maakt ze te vaak en te makkelijk.
quote:Australia: Up to 6th coming out of the first corner and ahead of Grosjean, was taken out by Nasr.
Malaysia: 8th and ahead of Grosjean coming out of the first corner when he was hit from behind and recieved a puncture, starting again from the back of the pack after a safety car he made his way back to 12th (just one place behind Grosjean) when he was forced to retire due to mechanical failure.
China: After a brake issue hampered his qualifying effort he had driven an excellent race and made his way up to 7th ahead of Grosjean before he ran too deep into the pitlane and had to get turned around by the marshals which left him near the back of the pack, and he later spun while driving by himself. These were passed off as a silly unforced errors by most but in actual fact were likely caused by the brake problem resurfacing as Pastor later claimed. This was from Alan Permane after qualifying: “Pastor had a really strong weekend until qualifying when something that we are still investigating caused the front brake system to retain pressure without any pedal input, causing a considerable loss of straightline speed”. Pastor claimed the problem affected him again in the race which seems consistent with his 2 incidents and the fact that he had similar straight line speed to the hugely underpowered McLarens towards the end of the race. He was eventually taken out by Jensen Button forcing him to retire.
Barhain: Had an electrical problem in qualifying which left him unable to get out of Q1. Bizarrely parked in the wrong grid spot which landed him with a 5 second time penalty. He was hit by Verstappen on the first lap, its unclear whether this affected his race, he did seem to be suffering some kind of problem on the first lap but either way he was unable to make up significant ground and finished the race in 15th, Grosjean finished in 7th.
Spain: Was hit by Grosjean in the early laps which caused his rear wing end fence to break, I believe he would've been 6th or 7th and a few places ahead of Grosjean when corrected for pitstops but was forced to retire due to the damage.
Monaco: Had another brake issue, in trying to manage the issue he was hit from behind by an over-eager Verstappen while running in 8th and retired the next lap. Grosjean was 13th at the time.
Canada: PRAISE THE LORD, A TROUBLE FREE RACE. The two Lotuses were running together on the road when Grosjean hit Will Stevens while laping him sustaining a puncture, final positions were Maldonado 7th Grosjean 10th
Austria: Another good race for Pastor finishing 7th, Grosjean was forced to retire after a gearbox failure. The Lotuses were again running together on the road before pitstops with Grosjean holding up Maldonado in spite of being on the faster tyre as he was caught up battling with Perez. Safe to assume that with his supersoft stint still to come that Maldonado would've comfortably finished ahead of him had Grosjean not retired.
Great Britain: Taken out by Grosjean at the first corner after Grosjean was hit by another car, both retired.
Hungary: A bad race for Pastor, there was some talk that he was quite shaken up after the Bianchi memorial before the race but to me this is a weak excuse as all the drivers had to deal with the same thing. Even still if you look at the incidents it's not as bad as it appears on paper: He had his first incident of the year that some deemed to be his fault with Perez, which he was penalized for. It was a fairly harsh call as the stewards were being particularly tough on everyone that weekend, Crofty stated that it could've gone either way and Martin Brundle called it "six of one, half a dozen of the other". I'll include a video below so you can make your own mind up in case you don't remember it so well. After that he was one of a few drivers that day to be penalized for speeding in the pitlane, and recieved a third penalty after a Manor let him past to be lapped after the safety car had been deployed. Grosjean finished 7th in spite of the Lotus not being very fast that weekend thanks to being one of few cars to have a trouble free race.
Spa: This was a controversial one, as I'm sure you all remember Lotus blamed him for the mechanical failure after he drove over the curbs but that is absolutely ridiculous - almost every other car in the race did the same thing multiple times over the course of the weekend and his was the only one to break down. Saying "17G impact" sounds bad but these cars are meant to be able to withstand such forces and it certainly appeared as though some of the others took just as much and lived to drive another day. To me it seemed like a case of Lotus taking the easy way out to avoid criticism for their car which has proven to be overly fragile on a number of occasions this year. Was ahead of Grosjean when he retired who as I'm sure you remember went on to finish 3rd. He also had is first and so far only crash of the year in practice.
Monza: Was hit by Button after he had come together with Nasr and pushed wide over the inside of the chicane. His car broke due to not being able to withstand the force of going over the curbs, multiple other cars went over those same curbs and got away just fine. That sounds familiar doesn't it.
quote:So in summary: He has retired from 8 of this years 12 races and not a single one of them has been caused by him - 5 times he has been taken out of the race by other drivers and 3 due to mechanical failures. He has been hit by other drivers through no fault of his own 8 times and has caused either one or no collisions depending on your view of the Perez incident (although feel free to correct me if I missed any other minor ones, I didn't re-watch all of every race). He has had one crash this year in practice and none in races or qualifying. He has finished ahead of Grosjean once and Grosjean ahead of him twice (after a problem in qualifying saw him starting near the back for one of those two) and has retired from ahead of Grosjean a remarkable 7 times, although 4 of them were only on the first lap. In races where we saw enough to fairly assume who would've finished ahead notwithstanding collisions and mechanical failures he would be leading Grosjean 5-2.
So we see that Maldonado has been clearly the better Lotus driver this year, any team would be wise to pick him ahead of Grosjean (and a number of others) regardless of sponsorship money, he is one of the less likely drivers to cause a collision, and he is quite possibly the unluckiest man ever to set foot in a Formula 1 car.
So can we please stop with the LE CRASHTOR MALDONATOR xDDDD comments, I know its fun to have a villain but at this point in time its totally unjustified. It starts as silly jokes on Reddit and the like but commentators and news articles even his own wikipedia page blames him for crashes that were 100% the other driver's fault, this is a man's reputation and career being unfairly tarnished.
Ik zei al dat ie dit jaar redelijk doorkomt. Het blijft voornamelijk beperkt tot de trainingen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Om reddit er even bij te halen:
[..]
[..]
Geen eigenlijk. Tegenwoordig is alles meteen op internet te vinden en ook qua diepgang zit dat wel goed.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:53 schreef Fopje het volgende:
Ik wil graag op een tijdschrift over F1 abonneren. Welke raden jullie aan? Vroeger had ik altijd de Race Report
Ik vind dit een wat lugubere combinatie.quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:48 schreef motorbloempje het volgende:
met wat intens trieste beelden. Voor de liefhebber.
Welke docu was dat?quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ietwat! Zitten echt intens ranzige beelden bijmaargoed... het was wel superinteressant
Dat constant crashen viel reuze mee. Althans de keren dat het aan hem zelf lag. En ja daar zijn statistieken van. Sla ze er maar eens op na.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef Beach het volgende:
Als we zo gaan beginnen kunnen we ook Joske erbij halen. Constant crashen en ik kan me nog herinneren dat hij hem er bij Montoya erop knalde.
twitter:ADSportwereld twitterde op zondag 13-09-2015 om 10:06:46Oud-Formule 1-coureur Christijan Albers is volgens diverse media betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk op de A1.http://t.co/hCFB7lc4Ej reageer retweet
Ik hoorde een halfuur geleden op de radio. Als ik stuk van het AD lees, is het niet Albers eigen schuld.quote:Op zondag 13 september 2015 10:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADSportwereld twitterde op zondag 13-09-2015 om 10:06:46Oud-Formule 1-coureur Christijan Albers is volgens diverse media betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk op de A1.http://t.co/hCFB7lc4Ej reageer retweet
Klinkt als een debiel die naar links gaat zonder te kijken. Gebeurt vaak genoeg, nu gaat het een keer mis. En dat het een bestelbusje is verbaast me ook niks.quote:Op zondag 13 september 2015 10:32 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik hoorde een halfuur geleden op de radio. Als ik stuk van het AD lees, is het niet Albers eigen schuld.
Lijkt me dat een oud F1 coureur best had kunnen ontwijken als ie dat kon. Dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op zondag 13 september 2015 10:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klinkt als een debiel die naar links gaat zonder te kijken. Gebeurt vaak genoeg, nu gaat het een keer mis. En dat het een bestelbusje is verbaast me ook niks.
De linkerkant van zijn auto is enorm zwaar beschadigd, lijkt me dat hij een uitwijkactie naar rechts maakte.quote:Op zondag 13 september 2015 21:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lijkt me dat een oud F1 coureur best had kunnen ontwijken als ie dat kon. Dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Is dit niet meer iets voor het nieuwtjestopics?quote:Op maandag 14 september 2015 19:58 schreef Nattekat het volgende:
Bosbranden bedreigen GP van Singapore![]()
![]()
![]()
Ga daar maar niet vanuit.quote:Op maandag 14 september 2015 20:16 schreef F1gamer het volgende:
Stel GP wordt gecanceld, wordt hij later ingehaald?
Een beetje. Maar ik wil graag wat leven in dit topic zien.quote:Op maandag 14 september 2015 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dit niet meer iets voor het nieuwtjestopics?
Goede reden.quote:Op maandag 14 september 2015 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een beetje. Maar ik wil graag wat leven in dit topic zien.
Eh, jaquote:Op maandag 14 september 2015 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dit niet meer iets voor het nieuwtjestopics?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |