abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154426916
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:11 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Geloof dattie homo is... Zo komt ie wel over :D
Maar hee even serieus; als je niet wil dat je werknemers zich zo kleden dan moet je a] niet de hele tijd zeggen dat "ik er leuk uit zie vandaag" (bah wat klinkt dit alsof ik een enorm ego heb ofzo ;) ) en b] niet allee klagen bij blote benen bij vrouwen maar ook bij mannen.

[..]

Dit ja. Hij maakte erg duidelijk dat hij mij een plezier deed om me dit te melden want hij zei dat hij ook zo het uitzendbureau had kunnen bellen met een smoesje dat we een ander willen.
ik vind het sowieso nogal vreemd als een leidinggevende zo vaak zegt dat je er leuk uitziet.
pi_154426975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat hij zelf wordt afgeleid ;)
hij is bang dat hij zichzelf niet in de hand heeft. oh bah wat klinkt hij nou als een creep :P
pi_154427043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:11 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Geloof dattie homo is... Zo komt ie wel over :D
Maar hee even serieus; als je niet wil dat je werknemers zich zo kleden dan moet je a] niet de hele tijd zeggen dat "ik er leuk uit zie vandaag" (bah wat klinkt dit alsof ik een enorm ego heb ofzo ;) ) en b] niet allee klagen bij blote benen bij vrouwen maar ook bij mannen.

[..]

Dit ja. Hij maakte erg duidelijk dat hij mij een plezier deed om me dit te melden want hij zei dat hij ook zo het uitzendbureau had kunnen bellen met een smoesje dat ze een ander willen.
Lekkere gast. Wil je er dus blijven werken? Kleed je wat relaxter. Wil je je kledingstijl niet opgeven? Zoek maar vast een ander baantje.. Welke kies je? :P
pi_154427112
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:17 schreef gelestipjes het volgende:

ik vind het sowieso nogal vreemd als een leidinggevende zo vaak zegt dat je er leuk uitziet.
Juist :Y Dát is al creepy imho. En dan zeggen dat je je meer casual moet kleden: echt te zot voor woorden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:38:05 #155
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154427577
Blij dat ik niet de enige ben die dit echt raar vond. Nu maar spijkerbroeken en Vans dus. Een andere baan zoeken kost vast weer 6 maand.
geen.
pi_154428007
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:38 schreef Isis20 het volgende:
Blij dat ik niet de enige ben die dit echt raar vond. Nu maar spijkerbroeken en Vans dus. Een andere baan zoeken kost vast weer 6 maand.
vanuit een baan zoeken is wel altijd beter. en je zit in een andere positie bij een sollicitatiegesprek want je hebt al iets, je wil alleen iets anders.
pi_154428834
Yay! Ik heb weer een vt-baan :D
pi_154429692
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:38 schreef Isis20 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gens-Basic-Fit.dhtml
tja.....
  zaterdag 18 juli 2015 @ 00:28:16 #159
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154431266
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:17 schreef Isis20 het volgende:
Zoo hee, kreeg vandaag al een "berisping" dat ik me te formeel zou kleden. Ik moest me maar gewoon kleden naar mijn functie en ik 'was maar een medewerker.' En het was zo serieus dat hij aangaf dat als het nog eens gebeurde ik mijn baan kwijt was en ik dus binnen drie dagen weer werkzoekende zou zijn...
Als je daar al waarschuwingen voor krijgt zou ik per direct vertrokken zijn, serieus.
Hallon!
pi_154439070
Zou ik zelf ook doen denk ik, maar het is in deze tijd gewoon zo lastig om dat zo makkelijk te doen. Je kan wel weer weggaan, maar dan zit je vervolgens weer lang te zoeken naar een baan.

Wachten op een antwoord is ook kut zeg. Ik zou binnen een week gebeld worden door de chef, maar heb nog steeds niets gehoord (nu dag 4 pas) van hem. Nou ben ik zelf al ongeduldig, maar ik wil gewoon weten of ik daar aan de slag kan. Zeker omdat de chef voor mijn gevoel ook enthousiast was over mij, maar helaas heb ik in het verleden best vaak valse hoop gekregen. En daarbij was dit ook de laatste maand van mijn WW en hoop daarom echt dat ik nu wel wat kan vinden.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 16:44:09 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_154439811
Ik lees weer een boek voor werkzoekenden en volgens mijweten de loopbaancoaches het zelf ook niet meer. Als tip stond erin dat je je cv moet printen op zwaarder papier want dat voelt fijner aan en dan is de kans groter dat je op gesprek mag komen :')
pi_154440986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:44 schreef Elvi het volgende:
Ik lees weer een boek voor werkzoekenden en volgens mijweten de loopbaancoaches het zelf ook niet meer. Als tip stond erin dat je je cv moet printen op zwaarder papier want dat voelt fijner aan en dan is de kans groter dat je op gesprek mag komen :')
Wacht, printen op zwaarder papier? Dat heeft lekker veel zin bij digitaal solliciteren :P
  zaterdag 18 juli 2015 @ 17:30:01 #163
47102 Elvi
miemkwien
pi_154441034
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:27 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wacht, printen op zwaarder papier? Dat heeft lekker veel zin bij digitaal solliciteren :P
Ja dat was ook fout want werkgevers durven bijlages niet te openen ivm eventuele virussen. Dus je moest je cv.ook nog per post versturen.

Het is maar dat je het weet :P
pi_154441602
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dat was ook fout want werkgevers durven bijlages niet te openen ivm eventuele virussen. Dus je moest je cv.ook nog per post versturen.

Het is maar dat je het weet :P
Dat boek komt uit....1995...?
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:23:37 #165
47102 Elvi
miemkwien
pi_154443616
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:57 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat boek komt uit....1995...?
Nee 2013 :P
pi_154443773
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee 2013 :P
3 jaar oud, ja, dat is wel verouderd als het om digitaal solliciteren gaat :+
pi_154447562
Toch is het wel bijzonder.

Ik heb even een vraag als newbie in sollicitatieland.
Ik kom regelmatig vacatures tegen waarop ik zou willen reageren maar die zijn dan voor 36, 38 of 40 uur.
Ik zoek een baan voor 28-32 uur.
Heeft het dan überhaupt zin om te reageren?
Of is het handig om dit op voorhand even na te vragen? Of gooi ik dan mijn glazen in voordat ik mezelf heb kunnen laten zien?
Moet ik benoemen in de brief? Ik neig naar niet....
pi_154450470
Soms zeggen ze in de vacature, fulltime is een must, minder uren zijn niet bespreekbaar. Dan hoef je het al niet te proberen. Als het er niet staat kun je altijd solliciteren. Mocht je dan op gesprek mogen kun je het altijd navragen.

Ik solliciteer ook op vacatures die voor 20 uur zijn maar het liefste wil ik 40 uur werken. Maarja iets is beters als niets!
pi_154457253
Ja precies. Maar dat is andersom. Dan heb je tenminste iets. En kun je er misschien een tweede parttime baan bijzoeken.
Maar ik wil juist minder dan gevraagd....
pi_154457327
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 08:28 schreef danic het volgende:
Ja precies. Maar dat is andersom. Dan heb je tenminste iets. En kun je er misschien een tweede parttime baan bijzoeken.
Maar ik wil juist minder dan gevraagd....
De kans dat ze daarmee akkoord gaan is veel kleiner omdat ze dan twee mensen moeten aannemen ipv 1 en dat is duurder. Maar hey, niet geschoten is altijd mis.
pi_154457569
32 uur is in veel gevallen denk ik nog wel bespreekbaar, daaronder zeker niet als het om een FT dienstverband gaat.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_154457658
Ik zou het wel van te voren aangeven. Dan verspil je niemands tijd.
pi_154457806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:29 schreef danic het volgende:
Toch is het wel bijzonder.

Ik heb even een vraag als newbie in sollicitatieland.
Ik kom regelmatig vacatures tegen waarop ik zou willen reageren maar die zijn dan voor 36, 38 of 40 uur.
Ik zoek een baan voor 28-32 uur.
Heeft het dan überhaupt zin om te reageren?
Of is het handig om dit op voorhand even na te vragen? Of gooi ik dan mijn glazen in voordat ik mezelf heb kunnen laten zien?
Moet ik benoemen in de brief? Ik neig naar niet....
Misschien even bellen?

Wij hadden laatst iemand uitgenodigd.
Advertentie had duidelijk 40 uur.
Vroeg zich toch af of 32 uur bespreekbaar was tijdens het gesprek, omdat 40 uur echt niet kon met haar kinderen.

Zonde van iedereen zijn tijd.
pi_154457839
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2015 09:43 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het wel van te voren aangeven. Dan verspil je niemands tijd.
Dat dus. Vrij irritant van ieder zijn tijd als het geen optie is.
pi_154465330
Ik kijk er zo ook tegenaan hoor. Ik heb ook wel de tip gekregen om altijd van tevoren even te bellen. Zo hebben ze gelijk een beeld als je sollicitatie binnen komt, zo van 'oh ja, die hebben we van de week gesproken'. En dan blijf je beter hangen tussen al die brieven.
En tijdverspilling is voor beide partijen niks.
Maar soms vraag ik me ook af of je dan niet op voorhand je glazen ingooit.
Als ik nu solliciteer voor een fulltime baan en ze willen mij heel graag (want ik ben natuurlijk supertof en goed in wat ik doe ;) ) en ik blijk maar 32 uur te kunnen werken, zal er dan niet meer kan op slagen zijn dan wanneer je de vraag al vooraf stelt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')