Ik zit ook te neigen naar deze machine. Maar zit ook te kijken naar de ryobi ems254l deze ziet er ook goed uit. Heb jij deze ook overwogen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De 254M is inmiddels onderweg met de bezorger, dus ik ga het zienKan me inderdaad voorstellen dat er verschil in zit, maar het grotere zaagblad gaf voor mij toch de doorslag (en het budget
).
-edit-
Zojuist afgeleverd, zo op het eerste oog voelt hij wel degelijk. Is in elk geval zwaar en stabiel genoeg!
Goed budget heb jequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:27 schreef Maquez het volgende:
Ik wil dus een invalzaag gaan kopen.
- Hobbymatig gebruik
- Budget 550euro
- Wil eigenlijk wel de frees erop kunnen gebruiken
- Wel professionele merken
Ik neig naar de GKT 55 want ik heb al een aantal gereedschappen van Bosch Blauw en wordt daardoor een soort van 'verliefd' op andere dingen die zij maken.
Ja. En echt zéér goede. Misschien kan Makrolon ook nog effe zijn ervaringen hier neerzetten? Ik heb de laatste 3 weken _iedere_ dag (of eigenlijk 's avonds + in het weekend) ermee gezaagd --> alleen maar lof over hoe fijn die zaagt!quote:Zo heb ik een Dewalt lamellenfrees maar zou ik die meteen inruilen voor die van Bosch. Terwijl ze allebei goed zijn..
De Mafell kan ook want die past op de Bosch rails, of de bosch past op de mafell rails
Iemand ervaring met:
Bosch GKT 55
Geef hem eens ongelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:44 schreef derLudolf het volgende:
Met je hart heb je al een keuze gemaakt
In zijn geval zou ik er niet zo (kei) hard voor gaan. Hij geeft al aan een zwak te hebben voor Bosch Blauw, en heeft er bovendien al een aantal apparaten van... Dan hoeft een Mafell niet direct de eerste keuze te zijn. Hij is iets beter, maar dat kleine verschil kun je ook opvullen met de rest van de argumenten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:52 schreef densmee het volgende:
Keihard voor de mafell, wat een machine is dat. Echt mooi hoe dat gemaakt, over alles is nagedacht
Ik denk dat de Bosch blauw al op een hoog niveau zit waar de Mafell op ongekend niveau zit. Ik snap wat je bedoelt maar zo lijkt het alsof de Bosch blauw een flut apparaatje is van wegwerp plastic en de mafell de gouden wikkel heeftquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:45 schreef densmee het volgende:
De bosch invalzaag wordt bij of door mafell gemaakt en is duidelijk de B lijn vergeleken met de mafell
Een handels en servicebedrijf, ze maken dus zelf niets.quote:Kwb is een internationaal handels- en servicebedrijf met hoofdkantoor in Stuhr bij de Duitse stad Bremen. Wij bieden doe-het-zelvers en profs een compleet assortiment van handgereedschappen en universeel machinetoebehoren.
KWB IS EEN DOCHTERMAATSCHAPPIJ VAN EINHELL GERMANY AG.
Nu maar wachten op ueberduitserquote:Dort werden Sie als eigenständiger Vertreter der Firma kwb Germany GmbH im chinesischen
Tochterunternehmen unseres Mutterkonzerns ansässig sein. kwb China fungiert dabei als direkter
Zwischenhändler zwischen chinesischen Lieferanten und der deutschen Organisation und kümmert sich sowohl
um die Bestellabwicklung und Betreuung in China als auch direkt vor Ort um die QA&QC aller weiteren
Lieferanten. Das langfristige Ziel dieser Struktur ist die Verlagerung weiterer Artikel von bestehenden Lieferanten (Trader) auf die eigene Organisation in China.
• Selbstständige Suche nach alternativen Lieferanten für das bestehende kwb Sortiment in Asien
(hauptsächlich China und Taiwan)
• Organisation und Überwachung des Order Handlings, der QC und QA nach europäischem Standard.
• Berichte an den lokalen Geschäftsführer und den Einkauf kwb Deutschland
Hebben we tenminste dát nogquote:Organisation und Überwachung des Order Handlings, der QC und QA nach europäischem Standard.
Dat zeg je nou wel, maar als je elke keer je blad moet wisselen als je iets moet schulpen en dan weer afkorten of plaatmateriaal gaat zagen is het wel fijn als het geen 10 minuten duurt om het blad te wisselen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Maquez het volgende:
Ergens spreekt de voorrits functie van mafell mij aan. Ik heb dat alleen op video gezien en zou dat graag eens in het echt zien. Dat is namelijk waar ik het geld dan voor zou neertellen. Want de snelle zaagblad wissel is voor mij echt geen probleem, 10minuten of 30 seconden, geen haast...
Lijkt mij ook zeer handig. Volgens mij heeft Mafell ook een extra functie waardoor de zaag niet van de liniaal klettert als je 45 graden zaagt, dat is wel echt een must als je veel verstek gaat zagen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Maquez het volgende:
neig ik nu toch naar de Mafell, mits die voorrits functie echt zo goed is.
Precies.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:34 schreef bleiblei het volgende:
De Mafell is wel way beter dan de Bosch hoor.
De prijs is er alleen ook naar.
Maar goed, Festool is een mooie tweede.
Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me echt een broodje aap.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Maquez het volgende:
Een meneer in de winkel vertelde mij (bijna letterlijk): Bosch kwam bij Mafell voor een invalzaag die een bepaald bedrag mocht kosten, Mafell heeft die 'gemaakt' maar daardoor mist die wel een aantal functies die de Mafell wel heeft.
Dat voorkomt dat materiaal toch splintert ?quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:39 schreef Makrolon het volgende:
Ik zit al te googelen maar kan t niet vinden... Kan iemand me uitleggen wat een voorrits functie is??
quote:Om ervoor te zorgen dat je splintervrij zaagt zowel aan de boven- als aan de onderzijde stel je de diepte zeer nauwkeurig in en kun je gebruik maken van de voorritsfunctie. Deze zet een zaagsnede van circa 2 millimeter in het materiaal waardoor er geen splintervorming ontstaat.
Naja, de Bosch wordt wel door Mafell gemaakt. Dus dat klopt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me echt een broodje aap.
Duidelijk!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:55 schreef bleiblei het volgende:
De mafell voorritsfunctie ze het zaagblad een fractie van een mm opzij en blokkeert het de machine op een paar mm diepte zodat je eerst een ondiep gleufje zaagt. Dan zet je de voorritsknop om en zaag je nog een keer maar dan door de gehele plaat. En daardoor heb je dus een nette zaagsnede.
Hele dure zaagtafels met voorritsfunctie hebben zo twee zagen achter elkaar zitten. Een kleintje voor om het hout te "ritsen" en de grote erachter om het hout door te zagen.
Ik heb al een stuk of 8 L-boxxen en vindt deze prima werken. Heb op dit moment een kleine kast ervoor gemaakt waar ze op planken liggen zodat ik ze makkelijk kan pakken. Maar dit wil ik nog wel gaan verbeteren als ik weer een aantal andere gereedschappen erbij heb.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:26 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel, maar als je elke keer je blad moet wisselen als je iets moet schulpen en dan weer afkorten of plaatmateriaal gaat zagen is het wel fijn als het geen 10 minuten duurt om het blad te wisselen.
[..]
Lijkt mij ook zeer handig. Volgens mij heeft Mafell ook een extra functie waardoor de zaag niet van de liniaal klettert als je 45 graden zaagt, dat is wel echt een must als je veel verstek gaat zagen.
Ik heb zelf de TS55 gekocht van Festool overigens. Ik zoek altijd uit per machine welk merk voor mij het meest geschikt is. Alleen jammer dat je elke keer een ander type systainer krijgt, vooral die van Bosch wijkt flink af qua maatvoering.
[..]
Precies.
Redelijk bevooroordeeld naar mafel maar je kan wel wat dingen in gebruik zien:quote:
Heb hem gezien, dankje. Heb de meeste filmpjes van zowel de bosch als de mafell al gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:28 schreef bartos het volgende:
[..]
Redelijk bevooroordeeld naar mafel maar je kan wel wat dingen in gebruik zien:
http://www.gereedschappro(...)en-test-van-remco/48
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |