abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154244622
Al die schoonouders.. Lol. M'n eigen ouders zijn wat minder betrokken. Bij Billie merkte ik er meer van, maar och. Ze zien we me 3 keer per week dus dan is het anders.

Schoonouders however :X ik geloof dat ze 2 X hebben gebeld hoe het gaat. Oh en een berichtje via Facebook. Vooruit.

Vandaag 22 weken trouwens :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 11 juli 2015 @ 12:26:39 #102
409579 LuDann
All the way
pi_154244738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 12:05 schreef Xanteh het volgende:
Mijn schoonouders hebben het bij de eerste bevalling zo verpest dat ze bij de tweede pas een belletje krijgen als we al lang en breed weer thuis zijn.

Wat sneu om te horen dat je ouders weinig van zich laten horen LuDann, heb je een idee waarom dat zo is?
Hmmm lang verhaal, de relatie met mijn ouders is gewoon wat apart. Ik ben op mijn 15e uit huis gegaan en dat had een reden, zeg maar. Maar zo heeft iedereen wel wat. De laatste tijd zit het me gewoon wat meer dwars dan anders.

Dat klinkt heftig, wat hebben je schoonouders de eerste keer gedaan dan?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 12:52:52 #103
409579 LuDann
All the way
pi_154245153
Geboortekaartje binnen gehad van een kennis. Ze hebben 1 baby gehad, geen twee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154245208
:o

Dat is zeker een wonder!
Four eyes! :D
pi_154245383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 12:55 schreef ingee het volgende:
:o

Dat is zeker een wonder!
Four eyes! :D
Hahaha dat was het eerste wat in mij opkwam ja... Wonderen bestaan indeed :')
:)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:04:12 #106
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_154245405
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 12:52 schreef LuDann het volgende:
Geboortekaartje binnen gehad van een kennis. Ze hebben 1 baby gehad, geen twee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps, foutje :)
pi_154245432
Ik ben verder overigens heel erg blij met mijn schoonouders hoor! Ze zijn erg lief voor de meiden (en voor hun eigen zoons!) en het zijn hele redelijke mensen. Alleen heeft mn schoonmoeder een beetje last van de schoonmoederblues soms. Net als wat burd omschrijft eigk haha. Ze heeft twee zoons en gaat er eigk per definitie een beetje van uit dat ze van alles mist en aan het kortste eind trekt. Dus als ik wel ns wat met mijn moeder ga ondernemen dan wordt t gelijk een beetje tegen de moeder-schoonmoeder meter gelegd ofzo.
pi_154245829
Ik ook hoor Mignonne!
Ze willen alleen zo graag voor alles en iedereen zorgen. En dat ervaar ik als vrij verstikkend.

Maar dat de bedoelingen goed zijn en dat ze verder lief zijn, absoluut!
pi_154246075
Ik wilde zo ongeveer de hele wereld wel uitnodigen na de bevalling :D Ik was echt een beetje hyper erna. Ik werd ingeleid en we hebben via whatsapp wel de (directe) familie op de hoogte gehouden. Maar dat werd verder niet van ons verwacht ofzo. Toen ik na de bevalling zover was om even met mijn ouders te bellen kreeg ik ze niet te pakken op de huis telefoon, toen wist ik al genoeg. Dus toen ik mobiel belde kreeg ik mijn moeder helemaal emo aan de telefoon dat ze al onderweg waren maar als ik dat niet wilde ze dat heel goed begrepen en weer om zouden draaien haha. Ik vond dat juist super schattig. Maar ik schrik ook weer een beetje van die "horror" verhalen. Zowel mijn ouders als schoonouders zouden zich nooit op die manier opdringen gelukkig.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154246151
Ik heb idd ook bijna gelijk na de bevalling gebeld :Y Had k niet verwacht van mezelf want we zijn niet zo vreselijk hecht. Maar ik wilde daarna niets liever dan wereldkundig maken dat ze er was en vooral ook hoe ze heette :D

En mn arme vader, die eerst om half 3 al zn bed was uitgebeld door B. en naar ons toegesjeesd was, was daarna dus om een uur of 6 door mij opgebeld (ze is 4:18 geboren); ik vond dat het wel kon :P
Ik had dus eigk gedacht dat hij A. mee zou nemen naar zijn huis enzo, maar hij is bij ons op onze veel te kleine bank gaan liggen omdat zij zo lekker lag te slapen en pas de volgende dag is hij met haar op stap gegaan O+
  zaterdag 11 juli 2015 @ 13:54:20 #111
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154246354
oooh komt het door het hebben van alleen zoons?
Dan weet ik nu eindelijk wat er mis is met het gedrocht van pax...
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154246393
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 13:54 schreef Moppert het volgende:
oooh komt het door het hebben van alleen zoons?
Dan weet ik nu eindelijk wat er mis is met het gedrocht van pax...
_O- :D

weet ik niet hoor, das mn eigen spiegelogie van de koude grond ;) maar het is in ieder geval wel waar míjn schoonmoeder steeds aan refereert. Zo van ja ík heb dat niet want ik heb geen dochters. Ik heb alleen maar zoons dus tsja. Zulke dingen.
(ze heeft er 2 overigens, maar ze is er altijd erg goed in om het te laten klinken alsof ze er 6 heeft :') )
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:08:48 #113
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154246662
Njah dat heeft ze dus extreem,
Heel bewust haar bij de mini als eerste van de zwangerschap op de hoogte gebracht, zij had als enige een echo foto, als enige gevraagd om mee te komen naar de vk (waar ze dus niet voor kwam opdagen _O- _O- ) en toch altijd maar klagen dat ze nooit ergens mee mag of we dingen niet genoeg vertellen. Dat we onafhankelijke oppas moesten regelen voor de bevalling zodat niet mijn ouders op mijn kinderen zouden passen en dus eerder weten dat de baby er aan kwam etc etc etc. (of hun dat was ook goed en dan stom er bij lachen :') :') )

Boeken vol kan ik schrijven over hoe zielig en sneu ze is.. (maar als ik dan een keer whatsapp reageren ze nergens op en bellen ze pax om mijn whatsappje te bespreken :') :r )

En ik ben dus NIET zwanger he, voor ik weer mijn inbox vol heb... ik lurk gewoon veel en zeur mopper graag.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:34:04 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154247085
Oh, ik kan me best iets voorstellen bij schoonmoederblues, maar de mijne laat dat gelukkig niet zo expliciet merken.

Maarja, die heeft dan zelf ook 0,0 band met haar eigen dochter, dus volgens mij snapt ze het hele concept ook niet zo :')
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:36:41 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154247127
Oh en ik ben heel hecht met mn eigen moeder, dus die krijgt ook veel meer mee, maar de grote dingen ben ik heel netjes mee, die horen de schoonouders niet veel later dan de mijne.

En na de bevalling van E zijn ze allevier 's avonds al in het ziekenhuis langsgeweest :Y
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:37:58 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154247151
Ik kwam ook meteen kijken, moppert in z&g :o .... beetje dooddoener die laatste regel ;)
pi_154247176
hahaha moppert :') :D dat je dat er bij moet zetten!
pi_154247188
Ben blij dat t wat dat betreft hier niet zo ging. Schoonmoeder vroeg wel aan de telefoon of we al weten hoe we dat gaan doen met zoon ALS de bevalling begint.

Ja dat ligt er maar aan waar ik Ben, hoelaat t is en hoe snel alles gaat.

Schoonouders hebben geen autostoel, dus kunnen zoon niet ophalen. De mijne wel.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:40:33 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154247208
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:37 schreef Kyara het volgende:
Ik kwam ook meteen kijken, moppert in z&g :o .... beetje dooddoener die laatste regel ;)
_O-
pi_154247236
Hier zijn ook beide kanten savonds in t ziekenhuis geweest. Mijn ouders eerst, omdat zij anders met hun bedrijf in de knoei kwamen. Niet omdat hun perse eerst moesten.
pi_154247361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:14 schreef mignonne het volgende:
En over mijn eigen bevallingen. Mja... bij mijn oudste wilde mijn schoonmoeder per se weten in welk ziekenhuis ik zou gaan bevallen. Want ze hadden zo'n lange reistijd (krap 1,5 uur... ) en dan konden ze alvast gaan rijden als we belden dat het begonnen was. Ehrm.... gaan we bellen dan? :') Ik zat niet zo te springen van het idee van mensen die aan het wachten zijn tot ik bevallen ben voordat ze naar binnen mogen enzo.
Ja, maar dat zijn ook van die irreële verwachtingen. Dan denk ik: maar jij weet zelf toch ook hoe het is om een kind te krijgen?
Als 'het' begint, kan het nog vrij lang duren, daar wil je toch ook niet op gaan zitten wachten? Dan loop je een beetje door een ziekenhuisgang te ijsberen?

Ik zit in een groepsapp met mijn zussen. Die ik heb om 9.00, een paar uur nadat het begonnen was, een berichtje gestuurd 'ik weet nu hoe een wee voelt :% '. Mijn zussen vertelden later dat ze blij waren dat ze de hele dag aan het werk waren, want anders hadden ze veel te veel tijd gehad om zich zenuwachtig te maken. Ze hadden wel, toen het inmiddels 8 uur later was na mijn berichtje, elkaar berichten gestuurd 'ik vind dat ze nu maar eens bevallen moet zijn' 'Ja, ik vind dit maar niks zo, duurt wel lang' Etc. Echt grappig om dat terug te lezen, heel lief ook. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154247495
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn ook van die irreële verwachtingen. Dan denk ik: maar jij weet zelf toch ook hoe het is om een kind te krijgen?
Als 'het' begint, kan het nog vrij lang duren, daar wil je toch ook niet op gaan zitten wachten? Dan loop je een beetje door een ziekenhuisgang te ijsberen?

Ik zit in een groepsapp met mijn zussen. Die ik heb om 9.00, een paar uur nadat het begonnen was, een berichtje gestuurd 'ik weet nu hoe een wee voelt :% '. Mijn zussen vertelden later dat ze blij waren dat ze de hele dag aan het werk waren, want anders hadden ze veel te veel tijd gehad om zich zenuwachtig te maken. Ze hadden wel, toen het inmiddels 8 uur later was na mijn berichtje, elkaar berichten gestuurd 'ik vind dat ze nu maar eens bevallen moet zijn' 'Ja, ik vind dit maar niks zo, duurt wel lang' Etc. Echt grappig om dat terug te lezen, heel lief ook. :D .
Jup. :Y

Maar dat heeft denk ik alles te maken met dat zij bang is dat ze van alles mist. Ze was gewoon bang dat mijn ouders de baby dan al lang en breed gezien hadden en dat zij de volgende dag pas een keertje aan de beurt kwamen ofzo. Onzin natuurlijk maar toch.

Zelfde als dat ze vond dat ze recht had om de hele dag te blijven. Dus zo rond 1 uur aan komen en dan 's avonds mee te eten. Want ze hebben zo'n lange reistijd en anders moeten ze voor 1 uurtje 3 uur reizen. En ik hoefde niet te koken hoor dat zou zij wel doen. Ja heel lief dat je kookt en heel begrijpelijk dat het rottig is dat je zo lang onder weg bent. Maar nee. Kom op zeg :')
pi_154247515
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:37 schreef Kyara het volgende:
_O- :D
pi_154247742
Oh (schoon)moeders.
Die van mij wil mij helpen met alles en dat heeft haar zoon overgenomen. Ik ben helaas voor hun, een tiep die graag alles zelf doet. (kraamweek bahbah, ik kon niks :'( )
Maar goed, die kwamen dus net op visite, gezellig. Maar dan vraagt ze dus of ze even de afwas voor me moet doen. Ze heeft niet eens iets vies gemaakt wat er staat. Ze heeft ook het badje opgeruimd waar Y net in was geweest. Ja, dat is allemaal lief bedoelt enzo, maar ik vind het niet leuk.
Net of mijn huis niet schoon genoeg is, of dat zij mijn huishouden ook wel even regelt. Want ja, met baby enzo. Dat kan ik zelf wel hoor. :{
pi_154247856
In sommige gevallen wat jullie vertellen, had ik allang al opgegeven.
Dat je altijd maar dingen moet doen om haar een plezier te doen. Ja graag of niet, dikke doei. Als ze verwachten de hele dag te mogen blijven, want ja 3 uur gereden he. Dan zeg ik NOU dan kom je toch lekker niet. (en dan gaan huilen als ze echt niet komen natuurlijk)

overigens is het hele verzorgende van mijn schoonmoeder gewoon omdat ze maar 1 kind heeft en altijd thuis is geweest. Daar zit ik nu mooi mee te kijken, want meneer kan dus niet eens zijn eigen brood smeren. Serieus ontbijt op bed van hem zit ik dus echt niet op te wachten, zo'n klodder boter in het midden van je boterham en dan 2 plakjes kipfilet op elkaar erop. ;(
zakje van je boterhammen dichtknopen, nieuwe zak in de vuilnisemmer.. naja ik kan nog wel even doorgaan, maar komt er op neer dat ik na zijn luierverschoning altijd even moet checken of Y haar luier wel echt goed zit voor ik straks weer met kakjepakje zit. Hij doet het dan ook zelden.
Ik hoef dan ook niet te melden dat ik mijn dochter zoveel mogelijk dingen aanleer, want het is gewoon triest.
(Risu, er komen allemaal bubbeltjes naar boven, klopt dat? oh en er komt rook af. HUH wat? oh schat, dat heet koken, het water kookt...... helaas niet verzonnen :'( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')