abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154242640
Mijn ouders en schoonouders hebben gelukkig niet aangegeven erbij te willen zijn. Ik vind een bevalling zo'n intiem iets, enerzijds een soort bekroning van je relatie, die je heel graag deelt met je partner, de persoon die het dichtst bij je staat. Daar wil je dan geen anderen bij. En anderzijds is het natuurlijk ook nogal confronterend fysiek gezien; je ligt daar helemaal bloot, uitgeput en kapot. Ik heb er geen behoefte aan dat anderen mij zo zien (behalve mijn man, die ziet alles toch al, en de vk doet het dagelijks). En bovendien ben ik dan helemaal niet in staat om gezellig te doen tegen wie dan ook; en mijn man snapt dat, maar tegenover mijn familie zou ik me dan schamen. Ik wil die tijd en energie die ik dan nog heb besteden aan het leren kennen van mijn baby.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154242703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Mijn ouders en schoonouders hebben gelukkig niet aangegeven erbij te willen zijn. Ik vind een bevalling zo'n intiem iets, enerzijds een soort bekroning van je relatie, die je heel graag deelt met je partner, de persoon die het dichtst bij je staat. Daar wil je dan geen anderen bij. En anderzijds is het natuurlijk ook nogal confronterend fysiek gezien; je ligt daar helemaal bloot, uitgeput en kapot. Ik heb er geen behoefte aan dat anderen mij zo zien (behalve mijn man, die ziet alles toch al, en de vk doet het dagelijks). En bovendien ben ik dan helemaal niet in staat om gezellig te doen tegen wie dan ook; en mijn man snapt dat, maar tegenover mijn familie zou ik me dan schamen. Ik wil die tijd en energie die ik dan nog heb besteden aan het leren kennen van mijn baby.
+1 :Y

Dat laatste is ook de reden dat ik graag een rustige kraamweek wil (qua visites) en ook niet gelijk na de bevalling de hele familie op de stoep (wel opa's en oma's overigens).
pi_154242720
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:47 schreef kazy het volgende:

Dat laatste is ook de reden dat ik graag een rustige kraamweek wil (qua visites) en ook niet gelijk na de bevalling de hele familie op de stoep (wel opa's en oma's overigens).
Zeker idd. Op het kaartje staat ook 'eerst even bellen'. Maar onze vrienden en familie zijn sowieso niet mensen die constant onaangekondigd langskomen. En als ze dat wel zouden doen ben ik bot genoeg om te zeggen dat het niet uitkomt of ze na een half uurtje duidelijk te maken dat ze op moeten hoepelen. :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154242746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Dit ja. Dat bevallen en kennismaken met je kindje vind ik echt iets van ons samen :Y
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:51:49 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154242753
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Gelukkig niet 's nachts. Als het dan begint kan hij thuis blijven.

Reistijd wisselt. Als hij op kantoor zit is het 2 uur rijden. Maar hij zit eigenlijk net zo vaak op locatie en dan kan het ook zo 3 uur zijn, en dan moet alles meezitten..

Opzich zou hij er op tijd moeten kunnen zijn, maar in mijn familie doen we aan spoedbevallingen. Ter vergelijking; ik was de eerste van mijn moeder, mijn vader had 30 minuten reistijd.
Mijn komst diende zich aan door gebroken vliezen, mijn moeder belde meteen mijn vader, die is in 20 minuten naar huis geraced en toen stond mijn hoofdje al.

Bij mijn oma (moeder van moeder) een zelfde verhaal, opa moest de verloskundige halen 3 huizen verder en toen ze terugkwamen samen was de baby er al.

Nu hoeft dat niets te zeggen over hoe ik ga bevallen; maar als je ons zou zien.. We hebben alle 3 exact dezelfde lichaamsbouw (of eigenlijk zijn we net kopieen van elkaar qua bouw en uiterlijk) dus ik zie de bui al hangen, zeg maar..
Je vriend kan bij zijn werkgever vragen (of jij vraagt het ;) ) of hij vanaf 37 weken op 'ooievaarsdienst' mag, dat hij dus niet op locatie hoeft te werken.
Gelukkig beginnen bevallingen vaak wel 's nachts.
Mijn moeder is ook snel van mij bevallen, maar dat was omdat ze de rugweeen niet als weeën herkende, ze had al maanden rugpijn. Dat was ook een geval van de verloskundige die binnen kwam hollen en persen maar. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154242823
Wij hebben tegen iedereen (in de directe omgeving) gezegd dat ze erop moeten rekenen dat ze echt wel horen wanneer ik bevallen ben, maar dat ze daarna een week niet welkom zijn (tenzij op ons eigen verzoek) Mijn ouders begrepen 't direct, hoefden ook niks uit te leggen of toe te lichten. Mijn schoonouders daarentegen.. Die vonden wel dat ze 't recht hadden om direct de baby te zien. Jammerdebammer! Mijn lief en ik willen de tijd kunnen nemen om even met zijn drietjes te aarden (om allerlei redenen die ik verder even in 't midden zal laten) Misschien denken we na een uur: ok kom allemaal maar! Of skypen we even. En misschien ook niet, dan gebruiken we een volle week.. Maar die ruimte voor de keuze willen we hebben. Inmiddels hebben schoonouders de reden ook geaccepteerd, de wens nog niet helemaal maar a la, ze doen het er maar mee. Ze zijn de drie weken voor de bevalling heel ver op reis, wie weet gebeurt 't toevallig net dan O-)

Oh en over schoonmoeders die bij de bevalling willen zijn: ieder zijn keuze natuurlijk, maar dit is -mijn- bevalling. Niemand hoeft zich te beroepen op 'het recht om erbij te mogen zijn' want helaas, dat heeft niemand. Ik kies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:02:34 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154242880
Een week wachten tot je ouders of schoonouders langskomen om de baby te zien kan ik me dan weer echt niet voorstellen. Ik zou hun heel graag juist ons meesterwerk willen laten zien, na even bijgekomen te zijn natuurlijk. Ik denk dat als de baby er is, ik na een paar uur wel zowat de pers zou willen bellen om mijn baby in het NOS 8 uur journaal aan de wereld te presenteren uit trots. :D*

* dit betreft een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid
pi_154242910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:02 schreef Mariposas het volgende:
Een week wachten tot je ouders of schoonouders langskomen om de baby te zien kan ik me dan weer echt niet voorstellen. Ik zou hun heel graag juist ons meesterwerk willen laten zien, na even bijgekomen te zijn natuurlijk. Ik denk dat als de baby er is, ik na een paar uur wel zowat de pers zou willen bellen om mijn baby in het NOS 8 uur journaal aan de wereld te presenteren uit trots. :D*

* dit betreft een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid
Haha nou wie weet hebben we dat ook wel! Maar i.v.m. allerlei omstandigheden zou het zomaar kunnen dat we dat niet hebben ;) En dan willen we daarin de leidende hand hebben (en dat hebben we nu al aangekondigd, zodat zij dat ook in alle rust even kunnen verwerken ;))
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:05:04 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154242911
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vind de bevalling juist één van de weinige gelegenheden waarbij onderscheid tussen de grootouders prima gerechtvaardigd is en het 'jouw schoonmoeder is wel zijn moeder, dus even dichtbij' niet op gaat. De keuze van de vrouw is te allen tijde leidend daarin, imho.
Dat ben in met je eens, maar het is net zo goed de bevalling van de man als van de vrouw. De vrouw gaat met de billen bloot, maar dat betekent mi niet meteen dat alles vwb schoonouders maar standaard moet worden afgeketst en uitgelachen. Wat nou als je man zijn moeder dichtbij nodig heeft tijdens de bevalling?

Maar ik ben als jongensmoeder misschien een beetje gevoelig voor "verschrikkelijke schoonmoeder" verhalen :@.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:07:22 #60
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154242942
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat ben in met je eens, maar het is net zo goed de bevalling van de man als van de vrouw. De vrouw gaat met de billen bloot, maar dat betekent mi niet meteen dat alles vwb schoonouders maar standaard moet worden afgeketst en uitgelachen. Wat nou als je man zijn moeder dichtbij nodig heeft tijdens de bevalling?

Maar ik ben als jongensmoeder misschien een beetje gevoelig voor "verschrikkelijke schoonmoeder" verhalen :@.
Ik ben ook jongensmama, maar ik vind het echt niet opgaan. Ik wil mijn schoonmoeder echt niet bij mijn blote kont in de buurt hebben, sorry. Ik zal mijn schoondochter dat later ook echt niet kwalijk nemen.

Mijn eigen moeder wilde ik er ook niet bij overigens :+

Als J zijn moeder nodig gehad zou hebben dan had ze op de gang mogen zitten ofzo...

@sillie dat dacht ik ook, met snelbevallende moeder en oma,maar bij mij werd t een inleiding en keizersnede helaas...

Ik wilde ook niemand laten weten maar heb uiteindelijk ouders en schoonouders wel gebeld dat het de volgende dag een inleiding werd en mijn moeder toen het een ks werd...
Kwak
pi_154242974
Ghehe Burd :D wacht eerst maar ns af wat voor schoondochter je ooit krijgt, misschien valt het allemaal wel mee :P

Aan de andere kant maken sommige schoonmoeders het er ook een beetje zelf naar :') Ik heb inmiddels al wel wat bevallingen mogen begeleiden waarbij ik hardnekkige schoonmoeders vrij resoluut de deur heb moeten wijzen op verzoek van de barende. Dat is gewoon jammer, weet wanneer je gewenst bent en wanneer niet en voeg je daar dan naar. Iemand's bevalling is niet het moment om eens even lekker je punt te maken en voet bij stuk te houden.

In sommige culturen is het trouwens heel normaal dat de schoonmoeder er bij is. Het idee is dan juist dat de eigen moeder juist te dicht bij staat en daardoor te betrokken zou zijn. De schoonmoeder heeft meer afstand en is in die zin beter in staat de vrouw er door heen te slepen ipv mee te gaan in de ellende enzo..
:)
  † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2015 @ 10:11:16 #62
43556 miss_dynastie
pi_154242983
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, dan is het echt ff jammer voor de man. Het is zo intiem, het gaat wel ff iets verder dan 'billen bloot', het is een moment waarop aan jezelf denken prima gerechtvaardigd is. En daarmee is helemaal niet gezegd dat er verder in het leven onderscheid gemaakt zal worden tussen de grootouders.
pi_154242984
Ik kan niet ontspannen met schoonouders around, toch wel een kernpunt van de bevalling ;) Alleen man en vk wilde ik erbij (en in zkh, vpk bleek ook goud, en arts even gezien. Maar geen ouders, pas toen Lucas geboren was)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:11:41 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154242992
@Bloesem, het is ook gewoon heel fijn om even met z'n drietjes te zijn, zonder dat de halve wereld meteen op visite wil komen of denkt iets te mogen of te moeten.
Kuiken werd vlak na middernacht geboren en we waren pas rond 4 uur weer op de kamer. We hebben toen gewacht met bellen tot de volgende ochtend, en ik vond dat sprookjesachtige uren O+.
KuikenGuppy
pi_154243022
En over mijn eigen bevallingen. Mja... bij mijn oudste wilde mijn schoonmoeder per se weten in welk ziekenhuis ik zou gaan bevallen. Want ze hadden zo'n lange reistijd (krap 1,5 uur... ) en dan konden ze alvast gaan rijden als we belden dat het begonnen was. Ehrm.... gaan we bellen dan? :') Ik zat niet zo te springen van het idee van mensen die aan het wachten zijn tot ik bevallen ben voordat ze naar binnen mogen enzo. Ik haat dat gevoel, ik voel me dan enorm opgejaagd. Ter illustratie... mijn kinderen hoeven niet per se te blijven zitten aan tafel als ik nog aan het eten ben, omdat ik het afschuwelijk vind hoe ze dan met zn 3 mijn eten naar binnen zitten te kijken tot ik ein-de-lijk klaar ben ofzo :D same feeling :Y)

Ze hadden ook een hotel geboekt vanaf 39 weken bij ons vlak in de buurt want dan kon ze fijn elke dag langskomen in de kraamweek (wil ik dat dan? :? :') ). En ze wist zeker dat t kind eerder zou komen. Mooi dat ik bij 41 weken beviel haha. Krijg je dr van :+
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:14:26 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154243023
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, dan is het echt ff jammer voor de man. Het is zo intiem, het gaat wel ff iets verder dan 'billen bloot', het is een moment waarop aan jezelf denken prima gerechtvaardigd is. En daarmee is helemaal niet gezegd dat er verder in het leven onderscheid gemaakt zal worden tussen de grootouders.
Ik zeg ook niet dat schoonmams er tegen alle wil maar lekker bij moet gaan staan als dat manlief behaagt, maar om alleen al de suggestie vierkant uit te lachen, vind ik het andere uiterste.
KuikenGuppy
pi_154243045
oh en bij de jongste hebben we mn vader gebeld om te komen voor als de bevalling begon. Dat doen we deze keer niet meer. Niets ten nadele van mijn vader verder, hij was echt heel fijn als oppas. Maar hij deed er 's nachts toch nog 3 kwartier over ofzo voordat hij er was, op een bevalling van 1,5 uur is dat best lang :') . Dit keer vragen we de gastouder en de ouders van een vriendje/vriendinnetje van de oudste voor opvang in geval van mocht het nodig zijn. Die wonen in de straat hier achter, daar voel ik me een stuk geruster bij.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:16:28 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154243046
@mignonne, ik gruwelde ook van het idee dat er dan iemand op de gang naar mijn geschreeuw zou zitten luisteren. Ze zou wel in het restaurant gaan zitten dan. Nou, gewoon, nee :').
KuikenGuppy
pi_154243054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:16 schreef Burdie het volgende:
@mignonne, ik gruwelde ook van het idee dat er dan iemand op de gang naar mijn geschreeuw zou zitten luisteren. Ze zou wel in het restaurant gaan zitten dan. Nou, gewoon, nee :').
Hahaha ja precies. Ik wil je niet eens in hetzelfde dorp hebben... wat geeft je t idee dat restaurant ver weg genoeg is? :+
  † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2015 @ 10:18:14 #70
43556 miss_dynastie
pi_154243062
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat schoonmams er tegen alle wil maar lekker bij moet gaan staan als dat manlief behaagt, maar om alleen al de suggestie vierkant uit te lachen, vind ik het andere uiterste.
Dat zal wel gebeuren op basis van eigen ervaringen met schoonmams :+ Ik zie Estrys niet posten dat het idee van een schoonmoeder bij een bevalling zo raar is, maar het idee van de hare bij haar bevalling wel :)

Maar ik vind het 'ze zijn allebei oma' gewoon echt niet opgaan bij een bevalling, alle politieke correctheid ten spijt. Gelijkheid tussen grootouders komt wel weer als je schoon en wel in je bedje ligt.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_dynastie op 11-07-2015 10:23:49 ]
pi_154243082
Oeh en ik ben blij! Mn schoonzusje komt net met een hagelnieuw ledikant-matras aanzetten. Was van een vriendin van haar, die werkt op een kdv en hadden matrassen verkeerd ingekocht ofzoiets? Geen idee hoe het zit, maar ze waren allemaal nieuw en gingen gratis weg.
Kom maar door dan :Y)

En net ff inventarisatie-rondje gedaan qua wat ik echt echt echt nog nodig heb voor de baby en dat viel heel erg mee. Wat beddengoed voor de wieg. Nog 2 hoeslakentjes ofzo. En ook nog 2 hoeslakentjes voor het ledikant en dan is de basis in huis. Kamertje heb ik concrete ideeën over qua wat ik wil maar dat heeft geen prioriteit, komt allemaal wel. Geruststellend idee. Ohja en 2 rompers maat 56 nog. That's it.
pi_154243155
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:11 schreef JufMariska het volgende:
Ik kan niet ontspannen met schoonouders around, toch wel een kernpunt van de bevalling ;) Alleen man en vk wilde ik erbij (en in zkh, vpk bleek ook goud, en arts even gezien. Maar geen ouders, pas toen Lucas geboren was)
Nou, dat inderdaad. Het is van beide wel evengoed hun kleinkind, maar tijdens de bevalling zelf gaat het nog net even niet over dat kleinkind maar over wie dat kind ter wereld moet brengen en dat je je dan inderdaad ontspannen genoeg moet voelen om in alles wat er met je gebeurt mee te gaan. En dan zit er toch wel verschil tussen je eigen ouders en die van je man/vriend over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk). Als mijn vriend om wat voor reden dan ook toch niet bij de bevalling zou kunnen zijn dan was ik 100% voor mijn eigen moeder gegaan.

En of het net zo goed zijn bevalling is als de mijne en hij daar iemand bij nodig zou moeten hebben.... ik weet het niet zo goed. Daarvoor moet je het misschien eerst meemaken. Het is voor hem ook echt wel heel spannend en heftig lijkt mij, maar ik wil geloof ik toch graag dat ik die paar uur steun van hem krijg in plaats van dat hij steun zoekt bij iemand anders.. (Een 'stel je niet aan, ik ben degene met heel veel pijn en dat is echt wel een verschil dus verman je even' schiet dan toch wel voor mijn hoofd nu.. Maar ik weet nog niks van de praktijk :+) Maar goed, dat zeg ik met mijn eigen vriend in gedachten. Als je vriend iemand is die er al op voorhand veel gespannener instaat bekijk je dat misschien ook anders, geen idee.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:40:44 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154243330
Door al deze verhalen word ik nog ongeduldiger. }:| elke keer als ik 's nachts wakker word hoop ik dat m'n vliezen breken of dat het weeën zijn waar ik wakker van word. Pff, en dan kan het nog 3 weken vanaf nu duren. :') aan de andere kant wil ik volgende week ook nog wel naar De Parade...
pi_154243367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha ja precies. Ik wil je niet eens in hetzelfde dorp hebben... wat geeft je t idee dat restaurant ver weg genoeg is? :+
Dit ja! :D

Mijn personal space is echt 10 bij 10 km, zowel richting ouders als schoonouders hoor.
Ouders hebben hetzelfde, zo heb ik bijvoorbeeld ook al 10 jaar geen sleutel van het ouderlijk huis meer.
Schoonouders zitten het liefst overal bovenop. Zelf een keer de suggestie gehoord dat ze een dorp verderop wilden gaan wonen. Dan gaan wij ook verhuizen. :(

Ik heb 2 weken voor de bevalling geen bezoek meer ontvangen, omdat ik bang werd dat het zou beginnen en dat iemand dat wist.
pi_154243395
Ik zat bij de oudste twee echt vanaf week 35 ofzo in mn cocon. Ik wilde helemaal niks meer behalve huismussen en lekker rommelen met babywasjes en in het kamertje enzo. Doodirritant vonden anderen dat :D Laat mij toch lekker :Y) ik ga er van uit dat het nu wel weer zo zal gaan.

En sleutel van ons huis, mja daar begon mn schoonmoeder laatst over, dat ze het wel handig zou vinden om er eentje te hebben want ja wat nou als we een keer vergaten om een sleutel achter te laten wanneer ze kwamen oppassen?? Eh... ja... voor die 2 keer pj hier oppassen geloof ik het wel eerlijk gezegd :') doeg. Mijn vader heeft een sleutel van mijn huis, omdat ik weet dat hij die nooit gebruikt zeg maar, maar ik vind het wel een fijn idee als er ergens een sleutel is, zodat als ik mezelf heb buiten gesloten ik hem kan bellen :P
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:51:01 #76
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154243450
Hoop trouwens dat sekhmet inmiddels (thuis) bevallen is. Vandaag zou ze 42 weken zijn, en ik zie dat ze 19 uur geleden voor het laatst online is geweest (over controleren en in de gaten houden gesproken :') :')! ).
pi_154243477
Hier niemand anders bij de bevalling dan wijzelf, de vk/gyn en evt medisch personeel wat nodig is. Daar is man het gelukkig volledig mee eens.

Wat betreft vertellen dat het begonnen is, ik wil dat pertinent niet, man wil het wel graag melden aan de ouders. Samen over gesproken en hem uitgelegd wat mijn redenen waren om het niet te doen. En hij begrijpt het en gaat erin mee.

Overigens was het man die de zwangerschap lang stil wilde houden voor de omgeving, ik wilde het graag delen met zijn ouders want spanningen ivm eerdere miskramen.
Hierin hebben we zijn gevoel gevolgd.

We staan open voor elkaars argumenten en komen er op die manier altijd uit O+.
pi_154243484
Mijn schoonouders hebben onze sleutel wel. Die wonen in de stad naast ons dorp, 5 minuten rijden. Beetje dichtbij vind ik het wel, maar beter jn het dorp ernaast dan dezelfde straat zoals zijn opa en oma altijd waren.
Verder vind ik het niet erg dat ze de sleutel hebben, het is soms best handig. Zo kwamen we thuis van ziekenhuis in versierd huis. O+ Deed ze de deur open voor de kraam elke ochtend en haalde ze boodschappen zomder dat ik mijn bed uit moest of sleutels moest afgeven.

Qua bevalling, niemand gebeld, maar mijn ouders wisten het wel, want die hadden ons gebeld die middag om wat te vragen en we namen natuurlijk niet op. Dus hup mijn moeder in de stress heel de dag, ja daarom belde ik haar al niet. Schoonmoeder had ook wel vermoedens. Uiteindelijk heeft het een hele dag geduurd, dus dan hadden ze de hele dag moeten wachten. Nu konden ze nog net doen of er niks was ofzo.
Wel meteen half 3 's nachts gebeld dat ze er was, want dat wilden ze graag. En ik vond dat niet erg, zolang ze maar niet meteen langskwamen. Niks geen medelijden van mijn kant dat ze vervolgens niet meer konden slapen. :P
Ik wilde er ook niemand bij hebben, maar helaas, hartstikke medisch, dus er stond een heel team aan mijn bed op het eind. (Keizersnede)
pi_154243606
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:14 schreef mignonne het volgende:
Ik zat niet zo te springen van het idee van mensen die aan het wachten zijn tot ik bevallen ben voordat ze naar binnen mogen enzo. Ik haat dat gevoel, ik voel me dan enorm opgejaagd. Ter illustratie... mijn kinderen hoeven niet per se te blijven zitten aan tafel als ik nog aan het eten ben, omdat ik het afschuwelijk vind hoe ze dan met zn 3 mijn eten naar binnen zitten te kijken tot ik ein-de-lijk klaar ben ofzo :D same feeling :Y)
Echt, precies dit geldt ook voor mij :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
Ik zat bij de oudste twee echt vanaf week 35 ofzo in mn cocon. Ik wilde helemaal niks meer behalve huismussen en lekker rommelen met babywasjes en in het kamertje enzo. Doodirritant vonden anderen dat :D Laat mij toch lekker :Y) ik ga er van uit dat het nu wel weer zo zal gaan.
En dit ook haha :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:40 schreef Mariposas het volgende:
Door al deze verhalen word ik nog ongeduldiger. }:| elke keer als ik 's nachts wakker word hoop ik dat m'n vliezen breken of dat het weeën zijn waar ik wakker van word. Pff, en dan kan het nog 3 weken vanaf nu duren. :') aan de andere kant wil ik volgende week ook nog wel naar De Parade...
Dilemma's.. :D
En ik denk ook bij ieder krampje "zou het?"

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:53 schreef Malteser het volgende:

Wat betreft vertellen dat het begonnen is, ik wil dat pertinent niet, man wil het wel graag melden aan de ouders. Samen over gesproken en hem uitgelegd wat mijn redenen waren om het niet te doen. En hij begrijpt het en gaat erin mee.
Zo'n zelfde "discussie" hadden wij ook inderdaad. Inmiddels is hij ook 'om' en wordt er niet gebeld bij de start. Daar was ik echt zo opgelucht over :@
pi_154243611
Haha Risu dat zijn dus precies de dingen die ik écht niet wil :D grappig hoe dat verschilt.
Ik gruwel echt van het idee dat er iemand in mijn huis is als ik niet thuis ben. Afgezien van B. uiteraard :+ Ik heb op dat soort fronten graag zelf de controle. Zelfde als mn was. Mn schoonmoeder draaide hier thuis wel eens een was als ze aan het oppassen was.
Echt vreselijk ontzettend lief! En ik waardeer dat soort gebaren echt heel erg. Maar in t vervolg heb ik toch liever dat je bij mijn beha's en ondergoed en weet ik wat meer uit de buurt blijft :')
pi_154243637
En mijn hormonen willen zo'n soort ledikant. In zo'n kleurtje ook :') of een andere kleur fifties blue :')

http://link.marktplaats.nl/m932484744
pi_154243733
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154243777
Ik snap je echt helemaal ingee :X Het lijkt futiel en lief bedoelt maar op de een of andere manier kan zoiets dan een enorme inbreuk op je privacy zijn vind ik. Althans zo voelt het voor mij dan.
Ik zou gewoon echt eventjes met je schoonouders om de tafel gaan zitten en aangeven hoe het voor jou voelt. Dat je het waardeert enzo en dat als ze per se iets wil doen dat ze best een dweil door je huis kan halen (I guess?) maar niet zulke dingen.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:21:32 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243797
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:08 schreef mignonne het volgende:
En mijn hormonen willen zo'n soort ledikant. In zo'n kleurtje ook :') of een andere kleur fifties blue :')

http://link.marktplaats.nl/m932484744
Hoi mignonnes hormonen O+ volgens mij kunnen jullie het uitstekend vinden met de mijne :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154243809
Heee zo'n ledikantje heb ik ongeveer :D als cosleeper. Sorry :@
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:23:15 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243812
En jouw schoonouders wonen toch duuzend km bij jullie vandaan? Wat heeft een sleutel dan voor zin
pi_154243815
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:21 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hoi mignonnes hormonen O+ volgens mij kunnen jullie het uitstekend vinden met de mijne :') :+
Dat sowieso :D O+

Ik dacht dat jij al zo'n bedje had? Of ben ik in de war met iemand anders?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:25:27 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243833
Ik krijg kriebels van t schoonoudersgezeur. De mijne zijn gruwelijk maar halen het ook niet in hun hoofd om te verwachten dat we bellen als een bevalling begonnen is ofzo :')
pi_154243843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:23 schreef Bloesem. het volgende:
Heee zo'n ledikantje heb ik ongeveer :D als cosleeper. Sorry :@
Wij krijgen van onze gastouder een co-sleeper wiegje te leen O+ ben k heel blij mee. Dus dan kan ik lekker los met ook nog een kamertje inrichten :7

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:23 schreef pinquit het volgende:
En jouw schoonouders wonen toch duuzend km bij jullie vandaan? Wat heeft een sleutel dan voor zin
Ja klopt. Maar je weet hoe ze is toch? Op voorhand graag al in de slachtofferrol want ze komt vást iets te kort.

SPOILER
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:26:39 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243853
Ik heb een bedje ja :+ hoezo? :P
Nee heb een cosleeper doe vrij klein is, dus heb uitedinlijk ook nog wel een ledikant nodig :)
pi_154243867
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:26 schreef pinquit het volgende:
Ik heb een bedje ja :+ hoezo? :P
Nee heb een cosleeper doe vrij klein is, dus heb uitedinlijk ook nog wel een ledikant nodig :)
ooooh op die fiets! Nee ik bedoelde dat ik dacht dat jij al precies zo'n zelfde ledikant had staan maar dan in houten uitvoering. Die vond k zo mooi op het plaatje, maar misschien ben ik in de war met iemand anders. Zou zomaar kunnen :')
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:28:53 #92
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:26 schreef mignonne het volgende

[..]

Ja klopt. Maar je weet hoe ze is toch? Op voorhand graag al in de slachtofferrol want ze komt vást iets te kort.

SPOILER
Pffff zo vermoeiend he ;( blaargh.
pi_154243884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wij krijgen van onze gastouder een co-sleeper wiegje te leen O+ ben k heel blij mee. Dus dan kan ik lekker los met ook nog een kamertje inrichten :7

Ahhh leuk O+ Ik heb van een kennis een heel mooi hippiehangwiegje te leen gekregen O+ Mijn hele kinderkamer-idee op de schop, gelijk een ander idee. Zo leuk om daarover na te denken <3
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:30:25 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154243891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

ooooh op die fiets! Nee ik bedoelde dat ik dacht dat jij al precies zo'n zelfde ledikant had staan maar dan in houten uitvoering. Die vond k zo mooi op het plaatje, maar misschien ben ik in de war met iemand anders. Zou zomaar kunnen :')
Nee maar heb al wel eerder gezwijmeld hier! Ik wil t liefst een houten O+
Kon een heel toffe gratis ophalen via marktplaats, maar toen ik t kon ophalen waren die mensen weg ofzo, en dat was de laatste optie ;( dus helaas. Nu speur ik af en toe mp af. Sommigen vragen er de hoofdprijs voor helaas
Ela heeft een plaatje van die van hen geplaatst O+ en DaD ook :D
pi_154243897
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:19 schreef mignonne het volgende:
Ik snap je echt helemaal ingee :X Het lijkt futiel en lief bedoelt maar op de een of andere manier kan zoiets dan een enorme inbreuk op je privacy zijn vind ik. Althans zo voelt het voor mij dan.
Ik zou gewoon echt eventjes met je schoonouders om de tafel gaan zitten en aangeven hoe het voor jou voelt. Dat je het waardeert enzo en dat als ze per se iets wil doen dat ze best een dweil door je huis kan halen (I guess?) maar niet zulke dingen.
SPOILER
pi_154243921
Als ik jullie zo hoor ben ik zo blij met mijn schoonmoeder. Die dringt zich nooit op en als vriend wel eens heel enthousiast en impulsief iets vraagt waarvan ik denk "wacht ff, wil ik dat?" dan is haar respons standaard *heb je dat wel met Sil overlegd?*
Ze overlegt vrijwel alles met mij, ook spullen die ze voor de baby koopt. Vraagt ze eerst of ik het leuk vindt etc.
pi_154243964
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nee maar heb al wel eerder gezwijmeld hier! Ik wil t liefst een houten O+
Kon een heel toffe gratis ophalen via marktplaats, maar toen ik t kon ophalen waren die mensen weg ofzo, en dat was de laatste optie ;( dus helaas. Nu speur ik af en toe mp af. Sommigen vragen er de hoofdprijs voor helaas
Ela heeft een plaatje van die van hen geplaatst O+ en DaD ook :D
Oh!! Dat is wel een hele goeie deal zeg, voor nop. Mja jammer is dat hè. Ergens wel begrijpelijk hoor vraag-aanbod enzo maar toch... niet nodig om er de hoofdprijs voor te vragen I guess. Ik zie ze idd rustig voor 150 euro gaan.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 11:45:02 #98
409579 LuDann
All the way
pi_154244060
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 11:32 schreef silliegirl het volgende:
Als ik jullie zo hoor ben ik zo blij met mijn schoonmoeder. Die dringt zich nooit op en als vriend wel eens heel enthousiast en impulsief iets vraagt waarvan ik denk "wacht ff, wil ik dat?" dan is haar respons standaard *heb je dat wel met Sil overlegd?*
Ze overlegt vrijwel alles met mij, ook spullen die ze voor de baby koopt. Vraagt ze eerst of ik het leuk vindt etc.
Ik ben ook blij met mijn schoonmoeder. Ik zou haar niet bij mijn bevalling willen hebben (zo close zijn we ook weer niet) maar door haar berichtjes krijg ik wel het idee dat het haar wat kan schelen allemaal. Dat is meer dan ik van mijn eigen ouders kan zeggen helaas en dat valt me best zwaar momenteel.
pi_154244355
Mijn haren stonden zondag rechtop toen schoonmoeder opperde wel 'de tweede auto van schoonbroer' te kunnen lenen want die zijn toch op vakantie vanaf mijn UD. waarop vriend haar vroeg 'hoe vaak ben je op bezoek geweest sinds we in 't nieuwe huis wonen?' En schoonzusje de paniek in mijn ogen zag en haar doodleuk vertelde dat hij naar de garage moest in hun vakantie!
Nee zegt schoonzus erna, dat kon ik je echt niet aandoen. En ik geef je een tip, bel haar niet voor je thuis bent want ze staat je aan de voordeur op te wachten. Ik zeg zo lang jullie de auto niet uitlenen zal dat wel loslopen 😎
Gelukkig waren vriend en ik het er al over eens dat we pas bellen als wij er aan toe zijn!
En dan durf ik mijn ouders met n gerust hart te bellen, mijn pa zou op dat moment toch vergeten dat hij een sleutel van ons huis heeft! 😛
pi_154244382
Mijn schoonouders hebben het bij de eerste bevalling zo verpest dat ze bij de tweede pas een belletje krijgen als we al lang en breed weer thuis zijn.

Wat sneu om te horen dat je ouders weinig van zich laten horen LuDann, heb je een idee waarom dat zo is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')