abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154235359
Wat gek van die katten :D

Ik vond het ook zo bijzonder te lezen dat de katten van menig zwangere gezellig op de buik komen liggen knorren. De onze blijven op gepaste afstand sinds ik zwanger ben, maar dat doet de hond ook.
De hond is wel vreselijk beschermend en waaks ^^,
Hij heeft nesteldrang denk ik want hij gaat geregeld de babykamer inspecteren :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 10 juli 2015 @ 23:06:23 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154236121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat gek van die katten :D

Ik vond het ook zo bijzonder te lezen dat de katten van menig zwangere gezellig op de buik komen liggen knorren. De onze blijven op gepaste afstand sinds ik zwanger ben, maar dat doet de hond ook.
De hond is wel vreselijk beschermend en waaks ^^,
Hij heeft nesteldrang denk ik want hij gaat geregeld de babykamer inspecteren :D
Onze kat moet niets meer van mijn schoot hebben en als ik de kat vast heb, houdt de baby zich doodstil. :N dat belooft wat. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154236483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Hoe doen jullie dat qua informatievoorziening naar mensen toe als jullie gaan bevallen? Ik krijg de laatste dagen veel appjes en mensen willen ineens afspreken met me, ik voel me een soort van in de gaten gehouden. :D Ik wil sowieso dat onze directe familie het niet weet als t begint, want ik weet dat die vreselijk gaan stressen, en ook wil ik niet dat ze in hun enthousiasme al in t ziekenhuis gaan wachten (of nog erger, in ons huis). Hoewel t enthousiasme en medeleven echt heel lief is natuurlijk. Sowieso lijkt het me veel leuker om het pas te vertellen als ie er daadwerkelijk is. Ik beantwoord de appjes nu bewust laat zodat als ik daadwerkelijk bezig ben het niet opvalt. :P nu komt zondag mijn schoonmoeder, zal je zien dat ik, conform die alternatieve bevaldatumberekenaar van t vorige topic, dan aan t bevallen ben. :D :')
Ik heb destijds gezegd dat we pas gingen bellen als we met baby thuis zouden zijn. En alle vragen of het nog rustig was heb ik beantwoord met "ik krijg deze vraag ongeveer 20 keer per dag. Zodra er nieuws is, hoor je het". Dat hielp. O+
Professioneel gifmenger.
pi_154236803
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 21:41 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb voor de baby nog niks in een winkel gekocht bedenk ik nu, ook voor de oudste koop ik vrijwel alles online.
De baby heeft tot nu toe alleen nog maar tweedehands ook, via marktplaats (kidscase, imps & elfs, koeka, maar ook Prenatal en zelfs h&m) en een paar dingen via v&a hier. Ik moet de dozen met kleine kleertjes nog uitzoeken dus heb vrij weinig gekocht.

Voor de oudste vind ik Next en Zara leuk, de unisexkleding daar vind ik niet zo leuk op het moment.

Lindex was ook altijd leuk, maar daar heb ik al lang niet meer gekeken.

Kijk voor meer leuke winkels in het kinderkleertjestopic :)
Thanks! Ik ga dat kinderkleertjestopic ook eens opsnorren :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Hoe doen jullie dat qua informatievoorziening naar mensen toe als jullie gaan bevallen? Ik krijg de laatste dagen veel appjes en mensen willen ineens afspreken met me, ik voel me een soort van in de gaten gehouden. :D Ik wil sowieso dat onze directe familie het niet weet als t begint, want ik weet dat die vreselijk gaan stressen, en ook wil ik niet dat ze in hun enthousiasme al in t ziekenhuis gaan wachten (of nog erger, in ons huis). Hoewel t enthousiasme en medeleven echt heel lief is natuurlijk. Sowieso lijkt het me veel leuker om het pas te vertellen als ie er daadwerkelijk is. Ik beantwoord de appjes nu bewust laat zodat als ik daadwerkelijk bezig ben het niet opvalt. :P nu komt zondag mijn schoonmoeder, zal je zien dat ik, conform die alternatieve bevaldatumberekenaar van t vorige topic, dan aan t bevallen ben. :D :')
Ik wil ook niet dat mensen weten dat ik lig te bevallen. Mijn moeder begreep dat overigens prima. Mijn schoonmoeder daarentegen slaapt al weken met de telefoon op het nachtkastje zei ze. Tsja, jammer dan :+ Mijn man wilde de ouders eerst inlichten als we maar het ziekenhuis gaan, maar dat heb ik wel uit zijn hoofd gepraat. (Zwager denkt nog wel dat we hem midden in de nacht gaan bellen.. Gelukkig istie nu 2 weken op vakantie.)

Op appjes reageer ik dat alles nog rustig en binnenboord is (en zo niet, dan zou ik dat toch ook niet zeggen) Ik overweeg nog wel stiekem om bij sommige mensen volgende week te zeggen dat ik al 5 cm ontsluiting heb en lekker lig te puffen, gewoon even kijken wat de reacties daarop zijn :+ (waarschijnlijk durf ik het toch niet, maar ik vraag me wel af hoe sommigen zouden reageren :D )

Dat idee van IMA om evt. tijdens de bevalling man de berichten te laten beantwoorden, spookte ook al door mijn hoofd. En wachten met reageren doe ik nu ook.
pi_154236873
/ontlurkt

Toen de eerste vriendin in mijn vriendinkring ging bevallen, zo'n vier jaar geleden, appte ik haar ook zo tegen het einde of alles nog rustig was. Waarmee ik gewoon bedoelde: hoe voel je je? Voel je al iets? Interesse etc. Ik kreeg terug: je hoort het vanzelf wel als ik bevallen ben.

En ik voelde me enorm afgesnauwd alsof ik iets heel raars had gevraagd. :@ :{ Niet wetende dat ja, zij inderdaad misschien 20x per dag zo'n app kreeg. Maar hey, wist ik veel, ik was gewoon haar vriendin die zich afvroeg hoe het met haar ging! Dus, wees lief voor je geliefden hormonsters. O+ We denken gewoon aan jullie! Als we geen interesse tonen is het ook niet goed toch?
Dit, dat, alles.
pi_154237153
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:25 schreef Philomijn het volgende:
/ontlurkt

Toen de eerste vriendin in mijn vriendinkring ging bevallen, zo'n vier jaar geleden, appte ik haar ook zo tegen het einde of alles nog rustig was. Waarmee ik gewoon bedoelde: hoe voel je je? Voel je al iets? Interesse etc. Ik kreeg terug: je hoort het vanzelf wel als ik bevallen ben.

En ik voelde me enorm afgesnauwd alsof ik iets heel raars had gevraagd. :@ :{ Niet wetende dat ja, zij inderdaad misschien 20x per dag zo'n app kreeg. Maar hey, wist ik veel, ik was gewoon haar vriendin die zich afvroeg hoe het met haar ging! Dus, wees lief voor je geliefden hormonsters. O+ We denken gewoon aan jullie! Als we geen interesse tonen is het ook niet goed toch?
Daarom dus erbij zetten dat je die vraag 20x per dag krijgt.
Wat ik wel fijne berichtjes vond: "ik denk aan je. Sterkte met t warme weer" oid (was toen meer dan 30 graden).
Professioneel gifmenger.
pi_154237434
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat ik wel fijne berichtjes vond: "ik denk aan je. Sterkte met t warme weer" oid (was toen meer dan 30 graden).
Wat ik persoonlijk dan weer minder vond (groepsapp):
"Wordt er al geworpen?" Geen reactir " zeg, je reageert niet!"
Uur later: "Ja die is begonnen! Zeker weten!"

Mag een mens ook gewoon eens uitslapen? :')
pi_154237448
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, maar dat weet diegene toch niet? Als je elke dag 10x door 1 persoon geappt wordt kan ik me voorstellen dat je geduld op raakt maar dat lijkt me geen reden om anderen/iemand die 1x appt af te snauwen.
Vragen hoe het gaat is zo'n beetje hetzelfde als "ik denk aan je", maar dan in vraagvorm. :P
Dit, dat, alles.
pi_154237488
Mijn familie zal niet gaan informeren denk ik, die zijn net als m'n beste vriendin vrijwel allemaal op vakantie. Alleen m'n ouders zijn thuis maar die zijn geduldig.

We hebben m'n schoonzusje beloofd om het te melden als het zou gaan beginnen, maar dan mag ze vooraf en daarna niet ongeduldig informeren. Schoonvader heeft ook wel geduld, alleen schoonmoeder is een lastig geval. Die bellen we wat mij betreft pas als de baby er is anders staat die daadwerkelijk in het ziekenhuis te wachten. Ze vond het ook niet zo tof toen ik van de week meldde dat ze pas welkom is als wij dat willen, en dat is waarschijnlijk pas een paar uur na de bevalling. Die rekende op een telefoontje direct na de bevalling en dan direct langs komen :')

En mijn katten gedragen zich weinig anders. Alleen de een wil nu regelmatig naast me liggen ipv in de buurt, maar dat doet hij ook bij m'n vriend. Wel is er nog geen een in of op de box gesprongen *O*
pi_154237534
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:40 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ja, maar dat weet diegene toch niet? Als je elke dag 10x door 1 persoon geappt wordt kan ik me voorstellen dat je geduld op raakt maar dat lijkt me geen reden om anderen/iemand die 1x appt af te snauwen.
Vragen hoe het gaat is zo'n beetje hetzelfde als "ik denk aan je", maar dan in vraagvorm. :P
Nou dit idd...
S. 2014
J. 2016
pi_154237546
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:40 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Vragen hoe het gaat zo'n beetje hetzelfde als "ik denk aan je", maar dan in vraagvorm. :P
Als 50 vrienden en 20 familieleden 1 keer per week appen, ben je behoorlijk druk met je telefoon hoor. :+ En de meesten appen vaker. :D

En bij 'ik denk aan je' vraag je NIET om antwoord, terwijl dat bij 'hoe gaat het' wel wordt verwacht. Groot verschil. Ik had de laatste weken niet meer zo'n behoefte aan contact. Wij kregen ook pas 12 uur na de geboorte de eerste kraanvisite, terwijl ze bij mijn broer inderdaad in de wachtkamer van t ziekenhuis zaten te wachten (mijn broer en schoonzus vonden dat fijn, bleek later).
Professioneel gifmenger.
pi_154237709
Ik vind de interesse ook niet storend hoor, maar de vraag wel grappig. Is alles nog rustig? Ze weten denk ik zzelf ook wel dat ik geen eerlijk antwoord geef als het onrustig is ;)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 00:08:18 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154238379
Ik vind de interesse ook totaal niet vervelend, ik krijg trouwens ook meestal de vraag of ik het nog volhoud of dat alles goed gaat, niet of ik al ontsluitingsweeen heb. :+
Ze weten nu ook wel dat ik het echt pas meld als de baby er is. Ik snap het wel hoor, heb een vriendin die ook hoogzwanger is, en als ik van haar een tijd geen reactie krijg, denk ik ook wel 'zou het?'.
Tegen m'n moeder vandaag wel gezegd dat ik aan het puffen was... Zo heet vol in de zon in de tuin! 8-)
pi_154241815
Goedemorgen!

Mijn baby heeft mij wakker gemaakt! O+ Nu lig ik hier al een half uur te genieten van schopjes en gedraai in mijn buik O+ . Blijft zo bijzonder O+ .

Familie informeren: mijn zusje gaf toevallig aan dat ze er "bij wil zijn als ik ga bevallen". Ze wilde weten wanneer de baby precies komt zodat ze vrij kan nemen en naar mijn woonplaats kan komen :') . Ik heb gereageerd met "hoor is, ik ga niet liggen bevallen met publiek hoor". Toen moest ze daar om lachen, en gaf ze aan dat dat ook niet hoeft maar ze wil METEEN de baby zien als die er is.. |:(
Ik heb het daarna maar gelaten bij "die wil ik ook zelf eerst kunnen bewonderen." Of ze dat nu zo leuk vond.. Nahgoed, jammer dan, mijn bevalling, mijn keuze.
Mijn moeder wil er ook al bij zijn, maar dat vind ik ook al niks. Aan de andere kant; mocht vriend laat zijn (werkt ver van huis) als bevalling start, dan ist juist wel fijn als mijn moeder bij me is. Maar ik krijg haar dan natuurlijk niet meer weg als vriend komt :') ...
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:13:35 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154242064
Wij zijn destijds ondanks haar verzoek helaas vergeten om schoonmoeder te bellen toen de bevalling begon... O-).
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:16:23 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154242079
Hoe ver werkt je vriend van huis dan, sillie? En werkt hij gewoon overdag of ook 's nachts?
pi_154242113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:13 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn destijds ondanks haar verzoek helaas vergeten om schoonmoeder te bellen toen de bevalling begon... O-).
:D

Ga ik ook doen deze keer, goede tip!
pi_154242137
De dichtsbijzijnde familie woont op 5 uur rijden, dat is dus heel makkelijk!
pi_154242139
Goedemorgen vanuit de kapperstoel :)

Mijn moeder wil juist liever niet weten als ik ga bevallen. Dan maakt ze zich teveel zorgen zegt ze. En ze wil er al helemaal niet bij zijn. Mijn schoonmoeder zou ik in haar gezicht uitlachen als ze bij de bevalling zou willen zijn. No way!

Als het kan blijven de kinderen gewoon thuis tijdens de bevalling maar het kan natuurlijk zomaar dat ze onverhoopt naar oma moeten dus dan moeten we mijn moeder wel bellen. Nou ja we zien wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154242195
Gewoon s nachts beginnen :+
Bij mijn oudste (vandaag 5 jaar geleden, dus toffe dag om te bevallen 11 juli ;)) wilde ik ook niet dat mensen het wisten dat ik aan het bevallen was.
Mijn zus had dr dagelijkse controle om 10 uur s avonds gedaan en de volgende ochtend om 10 uur belde ik dat haar neef geboren was.

Bij de tweede 'baalde' ik wel van het feit dat iemand wist dat ze geboren ging worden, maar mijn ouders waren alsnog verrast dat ze er was (snelle bevalling :p ze hebben de oudste om half 8 opgehaald en toen ik rond half 1 ofzo was ze er al 2 uur).

Overigens wilde ik toen mijn zus ging bevallen ook weten wanneer dat was en snapte ik niet zo goed dat zij dat niet wilde zeggen :+ 2jaar later snapte ik het pas ;)
Achteraf wist ik het beide keren bij haar trouwens wel (en zij bij mij niet :p)
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:42:57 #46
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154242201
Hier ook een inleiding, en we wilden de eerste instantie niets zeggen tegen onze ouders, maar we hebben gezegd dat ze er een beginnetje mee wilden maken, en dat dat geen garantie is dat die dag de baby geboren ging worden.. Hun reactie was: 'we horen jullie vanzelf wel, als er iets is'.. Ze hebben ook niet geappt of gebeld oid :) Wisten wij én hun veel dat een paar uurtjes later daadwerkelijk een klein meisje in het wiegje naast mij lag te slapen! O+

We hebben nadat ik was gehecht en aan het eten was, gebeld dat iemand kennis met hun wilden maken. O+ :)

Daarna zijn ze beiden een uurtje op bezoek geweest en zijn ze weer naar huis gegaan! O+ Mooier kon ik me niet wensen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:10:46 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154242381
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:32 schreef Estrys het volgende:
Goedemorgen vanuit de kapperstoel :)

Mijn moeder wil juist liever niet weten als ik ga bevallen. Dan maakt ze zich teveel zorgen zegt ze. En ze wil er al helemaal niet bij zijn. Mijn schoonmoeder zou ik in haar gezicht uitlachen als ze bij de bevalling zou willen zijn. No way!
Waarom? Ik ken jouw schoonmoeder niet natuurlijk, maar ze is net zoveel oma van jouw kind als jouw moeder.
Maar je hebt zelf een zoon, dus dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen ;).

Ik had trouwens niemand op hun eigen verzoek bij de bevalling willen hebben, maar als mijn man graag zijn moeder erbij had willen hebben, had ik dat niet meteen weg willen wuiven.

Succes bij de kapper ;).
KuikenGuppy
pi_154242591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 08:16 schreef Mariposas het volgende:
Hoe ver werkt je vriend van huis dan, sillie? En werkt hij gewoon overdag of ook 's nachts?
Gelukkig niet 's nachts. Als het dan begint kan hij thuis blijven.

Reistijd wisselt. Als hij op kantoor zit is het 2 uur rijden. Maar hij zit eigenlijk net zo vaak op locatie en dan kan het ook zo 3 uur zijn, en dan moet alles meezitten..

Opzich zou hij er op tijd moeten kunnen zijn, maar in mijn familie doen we aan spoedbevallingen. Ter vergelijking; ik was de eerste van mijn moeder, mijn vader had 30 minuten reistijd.
Mijn komst diende zich aan door gebroken vliezen, mijn moeder belde meteen mijn vader, die is in 20 minuten naar huis geraced en toen stond mijn hoofdje al.

Bij mijn oma (moeder van moeder) een zelfde verhaal, opa moest de verloskundige halen 3 huizen verder en toen ze terugkwamen samen was de baby er al.

Nu hoeft dat niets te zeggen over hoe ik ga bevallen; maar als je ons zou zien.. We hebben alle 3 exact dezelfde lichaamsbouw (of eigenlijk zijn we net kopieen van elkaar qua bouw en uiterlijk) dus ik zie de bui al hangen, zeg maar..
  † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2015 @ 09:37:14 #49
43556 miss_dynastie
pi_154242604
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom? Ik ken jouw schoonmoeder niet natuurlijk, maar ze is net zoveel oma van jouw kind als jouw moeder.
Maar je hebt zelf een zoon, dus dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen ;).

Ik had trouwens niemand op hun eigen verzoek bij de bevalling willen hebben, maar als mijn man graag zijn moeder erbij had willen hebben, had ik dat niet meteen weg willen wuiven.

Succes bij de kapper ;).
Ik vind de bevalling juist één van de weinige gelegenheden waarbij onderscheid tussen de grootouders prima gerechtvaardigd is en het 'jouw schoonmoeder is wel zijn moeder, dus even dichtbij' niet op gaat. De keuze van de vrouw is te allen tijde leidend daarin, imho.
pi_154242631
Leuk om te lezen dit!
@Philomijn: dat heb ik ook in mijn achterhoofd dus ik blijf netjes (normaal) reageren ;)

Ik ben blij dat hier niemand gesuggereerd heeft om bij de bevalling aanwezig te zijn, behalve man dan. Lijkt mij vreselijk onrustig om er ook nog familie bij te hebben. Mijn moeder kreeg het sowieso al Spaans benauwd bij het idee dat ze weet dat ik lig te bevallen, dat scheelt (zenuwen en zulks).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')