Onze kat moet niets meer van mijn schoot hebben en als ik de kat vast heb, houdt de baby zich doodstil.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat gek van die katten![]()
Ik vond het ook zo bijzonder te lezen dat de katten van menig zwangere gezellig op de buik komen liggen knorren. De onze blijven op gepaste afstand sinds ik zwanger ben, maar dat doet de hond ook.
De hond is wel vreselijk beschermend en waaks ^^,
Hij heeft nesteldrang denk ik want hij gaat geregeld de babykamer inspecteren
Ik heb destijds gezegd dat we pas gingen bellen als we met baby thuis zouden zijn. En alle vragen of het nog rustig was heb ik beantwoord met "ik krijg deze vraag ongeveer 20 keer per dag. Zodra er nieuws is, hoor je het". Dat hielp.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Hoe doen jullie dat qua informatievoorziening naar mensen toe als jullie gaan bevallen? Ik krijg de laatste dagen veel appjes en mensen willen ineens afspreken met me, ik voel me een soort van in de gaten gehouden.Ik wil sowieso dat onze directe familie het niet weet als t begint, want ik weet dat die vreselijk gaan stressen, en ook wil ik niet dat ze in hun enthousiasme al in t ziekenhuis gaan wachten (of nog erger, in ons huis). Hoewel t enthousiasme en medeleven echt heel lief is natuurlijk. Sowieso lijkt het me veel leuker om het pas te vertellen als ie er daadwerkelijk is. Ik beantwoord de appjes nu bewust laat zodat als ik daadwerkelijk bezig ben het niet opvalt.
nu komt zondag mijn schoonmoeder, zal je zien dat ik, conform die alternatieve bevaldatumberekenaar van t vorige topic, dan aan t bevallen ben.
![]()
Thanks! Ik ga dat kinderkleertjestopic ook eens opsnorrenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 21:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb voor de baby nog niks in een winkel gekocht bedenk ik nu, ook voor de oudste koop ik vrijwel alles online.
De baby heeft tot nu toe alleen nog maar tweedehands ook, via marktplaats (kidscase, imps & elfs, koeka, maar ook Prenatal en zelfs h&m) en een paar dingen via v&a hier. Ik moet de dozen met kleine kleertjes nog uitzoeken dus heb vrij weinig gekocht.
Voor de oudste vind ik Next en Zara leuk, de unisexkleding daar vind ik niet zo leuk op het moment.
Lindex was ook altijd leuk, maar daar heb ik al lang niet meer gekeken.
Kijk voor meer leuke winkels in het kinderkleertjestopic
Ik wil ook niet dat mensen weten dat ik lig te bevallen. Mijn moeder begreep dat overigens prima. Mijn schoonmoeder daarentegen slaapt al weken met de telefoon op het nachtkastje zei ze. Tsja, jammer danquote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:01 schreef Mariposas het volgende:
Hoe doen jullie dat qua informatievoorziening naar mensen toe als jullie gaan bevallen? Ik krijg de laatste dagen veel appjes en mensen willen ineens afspreken met me, ik voel me een soort van in de gaten gehouden.Ik wil sowieso dat onze directe familie het niet weet als t begint, want ik weet dat die vreselijk gaan stressen, en ook wil ik niet dat ze in hun enthousiasme al in t ziekenhuis gaan wachten (of nog erger, in ons huis). Hoewel t enthousiasme en medeleven echt heel lief is natuurlijk. Sowieso lijkt het me veel leuker om het pas te vertellen als ie er daadwerkelijk is. Ik beantwoord de appjes nu bewust laat zodat als ik daadwerkelijk bezig ben het niet opvalt.
nu komt zondag mijn schoonmoeder, zal je zien dat ik, conform die alternatieve bevaldatumberekenaar van t vorige topic, dan aan t bevallen ben.
![]()
Daarom dus erbij zetten dat je die vraag 20x per dag krijgt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:25 schreef Philomijn het volgende:
/ontlurkt
Toen de eerste vriendin in mijn vriendinkring ging bevallen, zo'n vier jaar geleden, appte ik haar ook zo tegen het einde of alles nog rustig was. Waarmee ik gewoon bedoelde: hoe voel je je? Voel je al iets? Interesse etc. Ik kreeg terug: je hoort het vanzelf wel als ik bevallen ben.
En ik voelde me enorm afgesnauwd alsof ik iets heel raars had gevraagd.![]()
Niet wetende dat ja, zij inderdaad misschien 20x per dag zo'n app kreeg. Maar hey, wist ik veel, ik was gewoon haar vriendin die zich afvroeg hoe het met haar ging! Dus, wees lief voor je geliefden hormonsters.
We denken gewoon aan jullie! Als we geen interesse tonen is het ook niet goed toch?
Wat ik persoonlijk dan weer minder vond (groepsapp):quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Daarom dus erbij zetten dat je die vraag 20x per dag krijgt.
Wat ik wel fijne berichtjes vond: "ik denk aan je. Sterkte met t warme weer" oid (was toen meer dan 30 graden).
Ja, maar dat weet diegene toch niet? Als je elke dag 10x door 1 persoon geappt wordt kan ik me voorstellen dat je geduld op raakt maar dat lijkt me geen reden om anderen/iemand die 1x appt af te snauwen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Daarom dus erbij zetten dat je die vraag 20x per dag krijgt.
Wat ik wel fijne berichtjes vond: "ik denk aan je. Sterkte met t warme weer" oid (was toen meer dan 30 graden).
Nou dit idd...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:40 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat weet diegene toch niet? Als je elke dag 10x door 1 persoon geappt wordt kan ik me voorstellen dat je geduld op raakt maar dat lijkt me geen reden om anderen/iemand die 1x appt af te snauwen.
Vragen hoe het gaat is zo'n beetje hetzelfde als "ik denk aan je", maar dan in vraagvorm.![]()
Als 50 vrienden en 20 familieleden 1 keer per week appen, ben je behoorlijk druk met je telefoon hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:40 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat weet diegene toch niet? Als je elke dag 10x door 1 persoon geappt wordt kan ik me voorstellen dat je geduld op raakt maar dat lijkt me geen reden om anderen/iemand die 1x appt af te snauwen.
Vragen hoe het gaat zo'n beetje hetzelfde als "ik denk aan je", maar dan in vraagvorm.![]()
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:13 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn destijds ondanks haar verzoek helaas vergeten om schoonmoeder te bellen toen de bevalling begon....
Waarom? Ik ken jouw schoonmoeder niet natuurlijk, maar ze is net zoveel oma van jouw kind als jouw moeder.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:32 schreef Estrys het volgende:
Goedemorgen vanuit de kapperstoel![]()
Mijn moeder wil juist liever niet weten als ik ga bevallen. Dan maakt ze zich teveel zorgen zegt ze. En ze wil er al helemaal niet bij zijn. Mijn schoonmoeder zou ik in haar gezicht uitlachen als ze bij de bevalling zou willen zijn. No way!
Gelukkig niet 's nachts. Als het dan begint kan hij thuis blijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:16 schreef Mariposas het volgende:
Hoe ver werkt je vriend van huis dan, sillie? En werkt hij gewoon overdag of ook 's nachts?
Ik vind de bevalling juist één van de weinige gelegenheden waarbij onderscheid tussen de grootouders prima gerechtvaardigd is en het 'jouw schoonmoeder is wel zijn moeder, dus even dichtbij' niet op gaat. De keuze van de vrouw is te allen tijde leidend daarin, imho.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom? Ik ken jouw schoonmoeder niet natuurlijk, maar ze is net zoveel oma van jouw kind als jouw moeder.
Maar je hebt zelf een zoon, dus dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
Ik had trouwens niemand op hun eigen verzoek bij de bevalling willen hebben, maar als mijn man graag zijn moeder erbij had willen hebben, had ik dat niet meteen weg willen wuiven.
Succes bij de kapper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |