true, maar das weer iets anders.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Reden te meer om naar een legaal bordeel te gaan, in plaats van in een schimmig hotel hoeren te neuken.
In een legaal bordeel is die kans veel kleiner, omdat de politie daar met enige regelmaat komt binnenvallen precies om te controleren op leeftijd en dwang. Wil je de kans dat je een minderjarig slachtoffer van menshandel betaalt voor seks zo klein mogelijk houden, dan ga je best naar een legaal bordeel.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:39 schreef spoorrails het volgende:
[..]
true, maar das weer iets anders.
ook al was ze 18 of 21, dan nog heb je kans dat ze tegen wil doet,
Laten we Marktplaats ook maar afschaffen dan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik snap ook niet waarom iedereen het opneemt voor deze mannen. Het is alsof iemand een tv uit een achterbak koopt en vervolgens verrast doet wanneer blijkt dat de tv gestolen is.
Wel als blijkt dat ze vervolgens gestraft worden wegens helingquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom iedereen het opneemt voor deze mannen. Het is alsof iemand een tv uit een achterbak koopt en vervolgens verrast doet wanneer blijkt dat de tv gestolen is.
Schuldheling is inderdaad strafbaar.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wel als blijkt dat ze vervolgens gestraft worden wegens heling
En ook dan zouden mensen het voor hen opnemenquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Schuldheling is inderdaad strafbaar.
Denk je dat werkelijk?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En ook dan zouden mensen het voor hen opnemen
JA, SER. IK DENK WERKELIJK DAT ER MENSEN ZIJN DIE VOOR ANDEREN OP ZOUDEN KOMEN ALS ZIJ VEROORDEELD WORDEN WEGENS SCHULDHELING ALS ZE EEN GESTOLEN TV KOPENquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk?
Overigens is seks met een minderjarige (al dan niet gedwongen) prostituee wel wat erger dan een gestolen tv kopen. De bewijslast dat je het niet wist mag dan ook wel wat hoger zijn, imo.
capsquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
JA, SER. IK DENK WERKELIJK DAT ER MENSEN ZIJN DIE VOOR ANDEREN OP ZOUDEN KOMEN ALS ZIJ VEROORDEELD WORDEN WEGENS SCHULDHELING ALS ZE EEN GESTOLEN TV KOPEN
Oké, dan verschillen wij van mening. Ik denk dat veruit de meeste mensen het zouden gooien op: "Eigen schuld, dikke bult."quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
JA, SER. IK DENK WERKELIJK DAT ER MENSEN ZIJN DIE VOOR ANDEREN OP ZOUDEN KOMEN ALS ZIJ VEROORDEELD WORDEN WEGENS SCHULDHELING ALS ZE EEN GESTOLEN TV KOPEN
De geest van de wet is om bedrijfsmatige prostitutie van minderjarigen tegen te gaan. Je moet een onderscheid maken tussen zakelijk en prive.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:18 schreef hugecooll het volgende:
En mja, ik weet niet of ik dat 'erger' vind. Ik vind het een opmerkelijk verschil.
Dat je dus seks mag hebben met een zestienjarige, maar pas vanaf haar achttiende mag je haar daarvoor betalen en als dan blijkt dat ze nog geen achttien was, maar wel zestien of ouder, dan heb je ontucht gepleegd, terwijl de daad op zich (seks met iemand van zestien) blijkbaar niet tegen de heersende moraal gaat, anders stond die grens niet op zestien jaar.
Dat je buurmeisje van zestien zich zeg maar zaterdagochtend door een heel voetbalteam mag laten nemen en zaterdagnacht gaat ze nog even naar de kroeg om wat oudere mannen op te pikken, en dat is allemaal oké. Maar als je haar ervoor betaalt, dan riskeer je vier jaar gevangenisstraf.
Dat gedwongen prostitutie niet oké is, is één ding, maar ik vind niet dat de leeftijd daar iets mee te maken heeft, zolang de personen in kwestie maar seks met elkaar mogen hebben.
Een eenmanszaakjequote:Op donderdag 23 juli 2015 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
De geest van de wet is om bedrijfsmatige prostitutie van minderjarigen tegen te gaan. Je moet een onderscheid maken tussen zakelijk en prive.
Misschien dat men het eindelijk snapt als je het in het Nederlands uitlegt. Niet iedereen spreekt Marginaals.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:24 schreef tiffanyxx19 het volgende:
Weer mensen die de vingers wijzen naar de(loverboy)en dat meisje is zo jong en kwetsbaar.
Er is een feit dat dat meisje zo gek op m was dat zij voor hem de hoer wou spelen dus wie is er hier fout bijde dat meisje dat dat aangaf en de jongen die dat eerst niet zag zitten tog deed.
Dat meisje is net zo fout waneer dringt mensen dat door
Dat vind ik dan wel weer heel erg, waarom zou je in vredesnaam seks willen hebben met iemand die niet lijkt te willen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze leek misschien netaan 18, dat wist ik omdat ze verlegen was en niet leek te willen. Volgens 1 van de klanten.
Dat terwijl 21 het minimum is en je zou denken dat als iemand overkomt alsof ze niet wil je gewoon weer vertrekt ipv erop duikt.
Andere klant, ze kwam over alsof ze niet wilde, maar was er toch al en had al betaald.
Ja, dat schokte mij ook en ik vind het echt vreemd dat dit niet meegenomen is in de strafmaat. Want het maakt weinig verschil of iemand nu 16 of 18 is, als iemand overkomt alsof dat persoon niet wil ben je wat mij betreft zo fout als maar kan als je daar toch "overheen" gaat. Dat is gewoon best een beetje ziek.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer heel erg, waarom zou je in vredesnaam seks willen hebben met iemand die niet lijkt te willen?
Wat weer het (voor)oordeel bevestigt dat Nederlandse rechters niet graag straffen opleggen als het om misbruik gaat. Mensenhandelaren vrijlaten, de minimum mogelijke straf zoeken voor dit soort tuig...quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moet de rechtbank wel een celstraf opleggen en daarom koos de rechtbank voor een dag cel plus taakstraffen.
Mooi om te zien hoeveel respect de Rechterlijke macht heeft voor de wet en de daarbij behorende strafmaten.![]()
Natuurlijk hadden we niets anders verwacht.
hij heeft inderdaad al betaald voor het uitbuiten van een kwetsbare minderjarige. Dat jij dat minachtend "een wip" noemt zegt veel over je.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die jongerenwerkers moeten dan ook 3 maanden de bak in (plus nog een paar maanden voorwaardelijk).
En één van die lui moet haar een schadevergoeding betalen (voor geleden immateriële schade) van EUR 1.000. Is op zich vreemd, je zou denken dat 'ie al betaald zou hebben voor die wip![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |