abonnement Unibet Coolblue
pi_154195419
quote:
Ik heb u gezegd dat wij een kort geding kunnen starten tegen uw verhuurder om toegang tot het gehuurde te verkrijgen. Hiervoor hebben wij een kort geding dagvaarding opgesteld. U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde (u heeft de sloten vervangen). Omdat de verhuurder de sloten telkens (weer) vervangt, zouden wij de rechter kunnen verzoeken op basis van een dwangsom de verhuurder te verbieden de sloten te vervangen. Inmiddels kan u de woning niet alleen betreden maar lijkt het erop dat de sloten ook niet meer zullen worden vervangen, omdat de verhuurder nu ook in het pand woonachtig is. Door de ontwikkelingen in uw dossier betreft het een ingewikkelde kwestie. Immers het spoedeisende belang (wat voor een kort geding noodzakelijk is) is verdwenen. U kan trachten de schade in een bodemprocedure op de verhuurder te verhalen. Dit is echter geen oplossing voor het woonprobleem dat u nu heeft.
:N
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:41:03 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154195510
Gereekst :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_154195552
Dit zeg je advocaat ofzo? Lijkt me dat toch een kort geding wel moet kunnen? Je staat praktisch op straat, en dat moet maar kunnen omdat hij er nu ineens zelf in is getrokken? Dat hij zich toegang tot JOUW woonruimte verschafte en het niet bepaald een veilige/rustige woonsituatie meer is boeit niet? Gewoon oprotten en via bodemprocedure achteraf maar proberen nog wat vergoed te krijgen?

Wereld op z'n kop...

Ik zou serieus overwegen wat media erbij te betrekken. Moet je eens opletten hoe de advocaten JOU dan bellen of ze je mogen vertegenwoordigen, en de politie ineens wél daadkrachtig is. Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
pi_154195590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

:N
Daar mag je die wouten dan voor bedanken.
pi_154195634
Typisch weer FOK! om te oordelen over hoe ik de hulp bedacht had he.... Zo jammer weer. En het gaat niet om een paar tientjes nee. TS kan er van op aan dat hij van mij hulp krijgt. M'n kennis moet morgen in Capelle zijn en kan het zo aan TS geven. Respecteer gewoon dat iemand anoniem wil blijven. Daar heeft ieder mens z'n redenen voor. Het gaat toch om het doel. Doe er nota bene moeite voor maar oordeel vooral en lach me maar uit :P doe wat je niet laten kunt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 juli 2015 @ 12:47:59 #6
408813 crew  trein2000
pi_154195665
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_154195668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

:N
Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Vraag eens aan de advocaat wat nu de status is van het huurcontract want dat is volgens mij toch de basis van het probleem, mag je er nu wonen of niet en dat is met de sloten niet opgelost.
pi_154195792
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat bralt die advocaat nu dan??? Geen spoedeisend belang? Je staat op straat! Dat is redelijk spoedeisend.
Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
pi_154195886
TS heb je mijn pm gezien?
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 juli 2015 @ 12:59:40 #10
408813 crew  trein2000
pi_154195896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Hij staat niet op straat. Hij kan nog steeds zijn eigen kamer in. TS wil alleen liever niet meer daar slapen. Wat ik helemaal begrijp, ik zo dit liever niet meer willen. Maar hij kan wel gewoon daar slapen en dat wordt hem nu niet meer ontnomen.
Oh verkeerd begrepen laat maar....
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_154196317
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat je er dus weer kunt wonen en het probleem is opgelost. Dat jij het niet doet is jouw keuze. Wat je kunt proberen is kijken of je iets van de politie kan krijgen, die hebben je toch geadviseerd er niet te wonen. In dat geval is duidelijk dat het niet jouw keuze is om er niet te gaan wonen maar dat het is afgedwongen door de verhuurder.
Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.

quote:
Dit ga je op deze manier nu niet winnen. Wellicht dat je achteraf je gelijk krijgt en gemaakte kosten vergoed + kleine tegemoetkoming.
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.

Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.

Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.

Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
pi_154196662
Hell To The Liars
pi_154196674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.
Nou sorry hoor, ik heb je al drie keer geadviseerd om 1. je advocaat contact op te laten nemen met de OvJ en 2. je huurcontract onder de neus van verhuurder te drukken. Ik hoor je er niet over.

JE MOET AANGIFTE DOEN VAN HUIS-VREDE-BREUK!

Dat kan ook schriftelijk, al dan niet door de advocaat, bij de OvJ.
quote:
gaat hij lachend naar huis
Hoezo, 'hij gaat naar huis'? Hij woont nu toch op dat adres, met vrouw en zoon?
pi_154196822
quote:
0s.gif Op tot je eigen kamerdonderdag 9 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:
U heeft, naar nu blijkt, al toegang tot het gehuurde
Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
pi_154197129
Ik ben even vergeten waar je precies woont .. Als het Utrecht is wil ik je best gezelschap komen houden 's avonds. Paar biertjes erbij. En dan ben je iig niet alleen als die man weer langs komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_154197229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Heb je ook toegang tot je eigen kamer (en je spullen)? En blijft verhuurder daar voortaan weg?
Ik bedoel dat ik het nooit zover had moeten laten komen. Ja, ik heb toegang tot mijn eigen kamer, maar of de verhuurder daar voortaan wegblijft weet ik niet. Ik weet niet of ik de enige sleutel heb. Ik weet niet of ik daar kan wonen zonder gestoord te worden.

Hij 'woont' daar 's avonds. Ze zijn eind van de avond of begin van de nacht vertrokken. Vanochtend, toen ik om 06:00 opstond, stond zijn auto niet de parkeerplaats. Ik vermoed dat hij er nu ook niet is, vanavond of vannacht binnenkomt om te controleren of ik er nog woon en om te laten zien dat hij er wel 'woont'.

Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.

Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
pi_154197259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:23 schreef Drieklank het volgende:
Precies. Als ik wil dat het kort geding doorgaat, dan moet ik daar blijven wonen, omdat ik daar kan blijven wonen.

[..]

Precies. Ik mag daar gewoon blijven wonen en dat wordt niet meer belemmerd door de verhuurder. Als de verhuurder mij toch lastig valt, dan moet ik dat aan kunnen tonen.

[..]

Dat zou ook de uitkomst zijn van het kort geding. Hier ben ik al een maand geleden voor gewaarschuwd door de rechtswinkel, maar niemand in dit topic had daar oren naar.

Ik ga vanmiddag naar het politiebureau om een proces-verbaal te krijgen, waarbij het cruciaal is dat de politie zelf adviseert dat ik daar niet meer blijf wonen. Daarnaast ga ik aangifte doen van bedreiging.

Daarnaast zou ik strijdbaarder kunnen zijn en in de woning kunnen blijven, als ik zou weten dat de politie de verhuurder binnen 5 minuten in de kraag vat, als hij zich misdraagt.

Zoals het er nu uitziet, als ik nu in de woning verblijf, komt de verhuurder vanavond weer op bezoek, terwijl ik rustig op mijn kamer zit, of even naar het toilet gaat hij discussies starten op basis van zijn mening dat ik daar niets te zoeken heb. Dan woon ik niet rustig en mag ik de politie bellen, die twee uur later te tonele verschijnt. Dan is het weer twaalf uur 's nachts, is mijn avond verziekt, gaat hij lachend naar huis en de volgende dag begint het spel weer opnieuw.
Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
pi_154197283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet of ik de enige sleutel heb.
Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
pi_154197361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.

Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
pi_154197401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:04 schreef Drieklank het volgende:
Ik heb geen aangifte van huisvredebreuk gedaan, omdat de politie ter plaatse heeft ontkent dat er sprake van huisvredebreuk is. Dan kan ik naar het bureau gaan, maar dan neemt de politie de aangifte niet op. Mijn advocaat adviseert wel aangifte te dien van bedreiging.
En ik heb je al drie keer uitgelegd, met onderbouwing, dat de politie dat wel kan zeggen maar dat dat nonsens is.

De politie is verplicht je aangifte op te nemen. De beoordeling is aan het OM, niet aan de politie. En zoals gezegd, desnoods doe je aangifte rechtstreeks bij de OvJ.

Je advocaat is ook niet de beste, duidelijk een letselschadeadvocaat en geen strafrechtadvocaat.
quote:
Ik luister ook eerlijk gezegd eerder naar een persoon van vlees en bloed die aantoonbaar verstand van zaken heeft, dan naar een anoniem forumlid.
Oke, dan houdt het op. Kan ik mijn verstand van zaken beter elders inzetten.

Succes ermee, kerel.
pi_154197431
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik weer op die kamer gaan wonen en zorgen dat je de gesprekken weer opneemt. Volgens mij heb je die verhuurder aardig bij de ballen alleen dringt het bij hem en jou niet zo door. Het enige wat hij nog heeft als machtsmiddel is de intimidatie en dat is weg zodra jij je niet meer laat intimideren. Er gaan wonen, rustig blijven, niet emotioneel reageren maar gewoon zakelijk aangeven dat je openstaat voor een goede oplossing voor beide partijen. Als hij zijn huis wil verkopen moet hij iets doen. Nu moet hij er al wonen terwijl hij dat niet wil dus hij raakt steeds verder van huis.
Dat idee heb ik ook.

pi_154197433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan laat je het slot op jouw deur toch vervangen.
Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.

Nou voor ik het weet ben ik weer een hele avond kwijt aan zinloze discussies. Daar heb ik toch niets aan?
pi_154197459
Niet meer terug gaan. Dat moet je jezelf niet aan doen en het loopt geheid verkeerd af. Kijk uit wat je doet. Ga naar een hotel zou ik zeggen.
pi_154197529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:10 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Zijn (intimiderende) zoon heeft nog voorgesteld om te onderhandelen tijdens het politiebezoek en het relaas van zijn vrouw, maar ik heb voorgesteld dat hij daar contact voor opneemt met de advocaat. Hij doet ook net alsof hij niet met de advocaat heeft gebeld en dat ik die advocaat überhaupt nog moet inschakelen.

Er gaan wonen is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij hoeft het niet vol te houden. Deze man weet van geen ophouden. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Hij heeft geen leven. Hij heeft geen geld. Hij heeft niets te verliezen. Hij vindt het zeker ook niet vervelend. Hij vindt het hartstikke leuk om mij te pesten.
Geloof mij maar hij vindt het zeker vervelend want anders deed hij al die moeite niet en stond hij niet te vloeken en te tieren. Ik heb de indruk dat hij het juist erg vervelend vind dat hij zijn zin niet krijgt en als jij je niet laat intimideren heeft de intimidatie ook geen nut meer voor hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 09-07-2015 14:24:04 ]
pi_154197566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan nog kan hij vriendelijk op de deur kloppen. 'Hey Drieklank, ik wil even met je praten'. 'Laat me met rust'. 'Waarom reageer je zo, ik zeg alleen dat ik even met je wil praten'. 'Nee dank je'. 'Maar wil je niet graag onderhandelen?' 'Doe anders even de deur open, dat praat wat makkelijker'.
WGR / Bedreigd door verhuurder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')