Jij deed aansprakelijkheidsrecht he? Zit met een arrest over causaliteit en werkgeversaansprakelijkheid. Jij nog een suggestie waarover ik kan schrijven? Heb voor mijn gevoel alles wel een beetje behandeld. Redelijke toerekening, de casus, causa proxima....quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die Sjonnie.
Lijkt wel op Sugar Lee Hooper.
Hoe veel woorden nog?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij deed aansprakelijkheidsrecht he? Zit met een arrest over causaliteit en werkgeversaansprakelijkheid. Jij nog een suggestie waarover ik kan schrijven? Heb voor mijn gevoel alles wel een beetje behandeld. Redelijke toerekening, de casus, causa proxima....
proportionele aansprakelijkheid (nefalit/karamus) werkgeversaansprakelijkheid toen met asbestquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij deed aansprakelijkheidsrecht he? Zit met een arrest over causaliteit en werkgeversaansprakelijkheid. Jij nog een suggestie waarover ik kan schrijven? Heb voor mijn gevoel alles wel een beetje behandeld. Redelijke toerekening, de casus, causa proxima....
Ik heb niemand ge dm-d.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:05 schreef Boterbartje het volgende:
OH MAG IK OOK EEN DM VAN DE ALMACHTIGE ERIK
Opzet of bewuste roekeloosheid kan nog wel wat woorden opleveren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stom.quote:
Je moet ook niet te veel van ons verwachten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde arbeidsrechtjurist nog steeds te moeilijk kennelijk.
Gewoon een uitgebreide beschouwing van de materie geven. Woorden bijschrijven is altijd makkelijker dan een hele krappe eis.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:17 schreef Yreal het volgende:
Waardeloze opdracht, er is echt geen moer te zeggen over dit arrest. De hr doet het in ongeveer 5 regels af
Als ik later vanmiddag tijd heb, zal ik eens kijken. Meeste aanknopingspunten zijn geloof ik hier al wel benoemd.quote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon een uitgebreide beschouwing van de materie geven. Woorden bijschrijven is altijd makkelijker dan een hele krappe eis.
Ik heb nu een max. 5000 woorden eis (kleine bachelorscriptie, is ook maar 2 EC), maar zit op 5300.. weet niet wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Scriptie was richtlijn 12.000 woorden, maar ik heb er uiteindelijk 14.000 ingeleverd, ben benieuwd of het geen problemen gaat geven.
Niet voor niets een richtlijn denk ik dan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Scriptie was richtlijn 12.000 woorden, maar ik heb er uiteindelijk 14.000 ingeleverd, ben benieuwd of het geen problemen gaat geven.
Op de UvA houden ze vaak +- 10% aan. Dus je krijgt pas daadwerkelijke aftrek als je onder de 4500 of boven de 5500 woorden zit.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nu een max. 5000 woorden eis (kleine bachelorscriptie, is ook maar 2 EC), maar zit op 5300.. weet niet wat ik moet doen.
Denk ook niet dat het een probleem gaat geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Niet voor niets een richtlijn denk ik dan.
Ja, maar het was meer min. 4000, max. 5000quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA houden ze vaak +- 10% aan. Dus je krijgt pas daadwerkelijke aftrek als je onder de 4500 of boven de 5500 woorden zit.
Ik weet niet hoe het zit binnen de advocatuur. Maar de twee gebieden binnen het publiekrecht (straf- en bestuursrecht) staan haaks op het elkaar. Als je een ambtelijke functie (uitvoerend of beleidsmatig) ambieert zou ik die twee niet met elkaar combineren. Beetje water / vuur.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee daar mik ik absoluut niet op, ik heb een chronisch gebrek aan ambitie. Maar dit zijn eigenlijk de enige twee masters die me leuk lijken. Ik kan er natuurlijk ook gewoon één doen (staats- en bestuurs dan), maarja. Anderzijds kan ik ook gewoon proberen er het maximale uit te halen.
Ik lees dat je in zo'n geval maar één scriptie hoeft te maken, maar dan wel een extra grote scriptie toch?
Strafrecht interesseert mij dan ook geen biet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:50 schreef Ryon het volgende:
Twee masters recht zou ik trouwens alleen doen als de vakgebieden erg ver uit elkaar liggen en je echt niet kan kiezen. Anders is de toegevoegde waarde gewoon relatief laag. Strafrecht als master erbij wordt trouwens veel gedaan als een soort van verkapte hobby. Ga dan gewoon lekker bierdrinken of wielrennen ofzo. Wat normale mensen doen.
Man man wat een kutvolkquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit binnen de advocatuur. Maar de twee gebieden binnen het publiekrecht (straf- en bestuursrecht) staan haaks op het elkaar. Als je een ambtelijke functie (uitvoerend of beleidsmatig) ambieert zou ik die twee niet met elkaar combineren. Beetje water / vuur.
Zie bijvoorbeeld het gemekker van de sociale recherche van paar maanden geleden:
http://www.nu.nl/geldzake(...)gevend-fraudeur.html
De tendens is om steeds meer over te hevelen van het strafrecht naar het bestuursrecht omdat bestuurlijke handhaving goedkoper en efficiënter is. Wordt niet door iedereen gewaardeerd.
Als je een flink klap van de autistische molen hebt gehad en je vindt bestemmingsplannen gaaf biedt bestuursrecht (omgevingsrecht) op dit moment wel interessante mogelijkheden. Het autisme level moet je echter niet onderschatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |