abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154220174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:03 schreef SaskiaR het volgende:
Hangt van hun temperatuur af toch? Daarom moet je ze elke dag tempen...
Wat is trouwens een handige thermometer daarvoor? Hij zat niet in het kraampakket, en die van de Hema leken me een beetje groot voor een babykontje...
Een gewone is prima. Poepgat rekt mee ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154220244
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:04 schreef Estrys het volgende:

Een gewone is prima. Poepgat rekt mee ;)
Oh, net als je vagina bij de bevalling zeker :D zo ken ik er nog wel een paar :s) :')
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:16:53 #203
409579 LuDann
All the way
pi_154220515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh, net als je vagina bij de bevalling zeker :D zo ken ik er nog wel een paar :s) :')
Er bestaan er met een flexibele tip, dat lijkt me prettiger voor baby.
pi_154220554
Zo enorm zijn die thermometers toch niet? Hij moet er niet helemaal in he :P
pi_154220574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:18 schreef Estrys het volgende:
_O-

Dat puntje kan zo'n babykontje wel aan hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154220600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:18 schreef Estrys het volgende:
Dit lijkt me alweer een uitgelezen taak voor de kraamverzorgster :s) :')
pi_154220740
Naar de eerste hulp met een thermometer volledig in je baby's rectum ;(
pi_154220779
Stranger things have happened... Maar zelfs ik weet genoeg van baby's om te weten dat dat niet moet :)
pi_154221169
zijn er verschillende maten in thermometerpuntjes? Nee toch? Het verschil zit hem meestal in de tijd waarin ze meten dacht ik.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:50:20 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154221348
Zo'n thermometerpunt is toch wel het mínste wat je baby mag terug verwachten nadat hij zelf verwoestend door je vagijn is gekropen. Kan daar geen medelijden mee hebben, hoor! :{w
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:51:21 #211
409579 LuDann
All the way
pi_154221376
Iemand tips bij maagzuur? Ik moet er ontzettend van *hoesten. Antagel en Rennies helpen niet meer.

*damnit autocorrect. :')
pi_154221529
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:51 schreef LuDann het volgende:
Iemand tips bij maagzuur? Ik moet er ontzettend van borsten. Antagel en Rennies helpen niet meer.
Maagzuur is a bitch. Zeker als je ervan moet borsten ;) zuivel? Mijn collega had het over een soort thee ergens van een kruid wat ze bij de Tuinen verkopen. Weet niet meer hoe het heet. Zal eens vragen.

Ik heb medicijnen via de huisarts. Is het enige wat bij mij nog werkt.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 13:57:30 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154221553
Je zou Omeprazol of pantoprazol kunnen proberen LuDann, maar zou het even met je arts overleggen gezien jij ook nog andere medicijnen gebruikt.
pi_154221600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:57 schreef Mariposas het volgende:
Je zou Omeprazol of pantoprazol kunnen proberen LuDann, maar zou het even met je arts overleggen gezien jij ook nog andere medicijnen gebruikt.
Hadden we het laatst ook over he. Ik heb omeprazol nu via de huisarts maar dat is 20 mg. Bij de drogist verkopen ze 10 geloof ik.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:47 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154221819
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hadden we het laatst ook over he. Ik heb omeprazol nu via de huisarts maar dat is 20 mg. Bij de drogist verkopen ze 10 geloof ik.
Klopt in lage dosering is het zonder recept verkrijgbaar. Geen idee tot hoe hoog de dosering van de handverkoop gaat. Maar lijkt me voor LuDann sowieso beter om het op recept van haar arts te krijgen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:59 #216
409579 LuDann
All the way
pi_154221825
Mja, grote kans dat huis-tuin en keuken middeltjes niet meer werken nu dan... Ik ga inderdaad niet zomaar zelf medicijnen nemen zonder overleg. :Y

Heb gebeld met de polikliniek, de gyn heeft me afgelopen week al aangeboden me iets voor te schrijven bedenk ik me opeens. Vond het toen niet nodig maar het wordt wel erg irritant nu.

Ook meteen even aangegeven dat ik de tabletjes Mirtazapine die me voor het slapen waren voorgeschreven niet heb ingenomen. In de bijsluiter stond een dikke vette waarschuwing dat het epileptische aanvallen kon veroorzaken... lijkt me niet handig. Vind het raar dat ze dat over het hoofd hebben gezien, ze hebben nog overlegd of deze tabletten konden en ook de apotheek heeft ze zonder iets te zeggen meegegeven.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:13:20 #217
409579 LuDann
All the way
pi_154221905
De hele reden dat ik iets voor het slapen kreeg is trouwens om te voorkomen dat ik een insult krijg, aangezien de uitlokkende factor bij mij slaapgebrek is. :D :')
pi_154222157
Eens even zien, wat heb ik onthouden? Niet zoveel, toch maar even teruggelezen :')

Goede echo voor Sicilia! *O* Fijn!
Een beetje beweging bij Sekhmet! Hoop dat het toch nog spontaan gaat beginnen voor je.
Wat een drama Pinquit! Daar zit je echt niet op te wachten... Kun je er nog iets mee richting die vorige bewoner?
Mariposas, kan me voorstellen dat je steeds denkt 'zou dit het zijn?'. Dat kan immers iedere keer waar zijn. Hier echt geen last van, misschien af en toe een harde buik, maar soms vraag ik me af of dat het is of dat de baby zich gewoon flink afzet tegen mijn buikwand.
:D @ rockende baby's
Silliegirl, dat klinkt fantastisch! :D Doe mij ook van die roomservice voor hier thuis :+
Coccinelle bijna verlof nu, paar uurtjes nog? Fijn!
Lekkere broodjes bij Sara :9 Nog iets bijzonders uitgekomen?
@familyfix-base: die zat er hier wel snel in! Alleen er zitten twee gele stukjes bij, toen we die er nog tussen hadden lukt het voor geen meter. Maar volgens mij zijn die alleen om de bekleding te beschermen? Zonder klikte het allemaal zo vast.
Oh, en fijn dan LuDann :') Zelf dus ook scherp blijven als je dingen krijgt voorgeschreven.
pi_154222664
Wat IMA zegt :+ (dank voor de samenvatting haha ;) )

@Pinquit: zal ongetwijfeld al gezegd of bekend zijn, maar jouw ouders als verhuurder kunnen als het goed is ook nog e.e.a. verhalen op de oude huurders. Doet natuurlijk niet af aan het feit dat je daar nu niks aan hebt en onnodige kosten aan het maken bent die je niet had verwacht.. Ik hoop dat jullie desondanks toch snel enigszins gesetteld zijn in de woning en dat er wat rust komt! (En dat die ex-verhuurders krijgen wat ze verdienen..)

Hier verders geen nieuwtjes. Het voorwerk dat ik had, lijkt weer te zijn gestopt - helaas! Alleen nog maar harde buiken 's nachts en verder niks. (En mijn nichtje maar babyfoto's spammen op fb van d'r newborn - ikwilook!)
pi_154222744
Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik wil als eerste kleertjes :')
Heb eentje waarvan ik me afvraag of ie te druk is en eentje waarvan ik me afvraag of ie te groot is.
pi_154222993
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 08:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik ga vetjes kweken hier :P . We worden echt schandalig in de watten gelegd.

Gister bij aankomst in het hotel werden we als VIP ontvangen want we zijn terugkerende gasten. Toen ik de champagne afsloeg en naar mijn buik wees, was meteen het personeel in rep en roer. Bleek, uiteindelijk, dat ze niet vonden dat we in een standaard kamer konden want te kleine bedden (er staan dan 2 twijfelaars van 1.20 in) en wij wilden vast bij elkaar slapen!

Dus. Toen kregen we een upgrade naar een luxere kamer met belachelijk groot bed. En toen het bedtijd was stond er een kok (in pak met muts!) aan de deur met warme melk. "Dat is goed voor je maag als je zwanger bent ". O+
Wat ongelofelijk lief en gastvrij
Schudden voor gebruik
pi_154223008
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En nu kreeg ik dus, in mijn kamer, van een andere kok een bord met een cracker en vers fruit. Dus ik "huh? Maar er is toch een ontbijtbuffet?".
Jawel, maar zijn collega had aangegeven iets naar mijn kamer te brengen. "Als mevrouw dan misselijk is kan ze daar eerst rustig wat eten."

Ik blijf gewoon hier tot ik ga bevallen! O+
ik zou daarna daar ook nog blijven in je hele kraamtijd :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:17:53 #223
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154223394
Met die gele blokjes waren wij inderdaad ook al zo aan het kloten en ik snapte het nut er ook al niet van! Wel gelukt uiteindelijk met die dingen.

Lastig he IMA. Ik vind zelf rustige pakjes het leukste voor een pasgeborene, dus niet die Scandinavische merken als Sture&Lisa of Småfolk. Gewoon een grijs pakje ofzo, imps &elfs heeft daar ook een leuke van.
Ik heb uiteindelijk voor het eerste pakje maar maat 56 gekozen, vond het net iets te duur als blijkt dat maat 50 meteen te klein is. Maar onze baby liep qua benen op alle echo's voor, mijn man is lang en mijn neefjes zaten meteen in maat 56. Anders had ik wel 50 genomen, staat wel mooier als het passend is en niet omgeslagen hoeft te worden.
pi_154223417
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik zou een dikke vette party geven als ik zo'n onderdruk had ;)
Weet je, het is goed hoor dat ze het in de gaten houden. Het zou slecht zijn als ze dat niet doen. Maar de manier waarop. Come on!

Soms ben ik blij dat ik geen keuze heb in of een thuisbevalling/ziekenhuisbevalling. Omdat ik het daardoor denk ik beter kan accepteren.
Maar van de bejegening die jij krijgt gaan mijn haren overeind staan!
En dan heb ik ook wat mindere ervaringen met de gyn, met name rond de 20 wekenecho, maar voor de rest doen ze alles om je gerust te stellen en niet te panieken wanneer je bloeddruk wat te hoog is. Dit bij jou slaat alles. En daar zou ik ook echt melding van maken. Is het nu niet, dan na de bevalling wanneer het achter de rug is!

80/85, come on! Of je bovendruk moet 180 zijn ofzo ;)
Ja, het is redelijk constant steeds rond de 85 (onderdruk) zelfs met die hitte heb ik dat zo doorslagen. Alleen gaat mijn onderdruk dus omhoog bij de "ene". Laatst dus zelfs bij tweede meting naar 100 a 110. Dus dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat ze me door moet sturen.

Alleen (misschien dan wel niet bewust) naait ze mij en mijn man eerst op voor ze gaat meten.. Fijn.

Vanochtend werd ik tig keer gebeld. Ik besloot het prive nummer te negeren en uit te slapen. Heb mijn rust hard nodig. Nam ik rond half elf toch maar op. Werd dus wakker met haar aan de lijn.

Niet vragen hoe het is gegaan bij de gyno. Niet vragen hoe het nu gaat. Nee, starten met "Wij hebben besloten dat wij je niet gaan begeleiden met een thuisbevalling door de mogelijke kans op complicaties."

Ik gooide er maar gelijk een rem op door te zeggen dat ik aller eerst teleurgesteld ben in het manier van handelen en communiceren. Achter de rug om gelijk door bellen en zulks. Dingen zeggen en doen en vervolgens weer wat anders eruit gooien zonder overleg. Conclusies trekken zonder informatie te vragen en zelf dan maar besluiten te nemen. Dat ze bezorgd zijn heel fijn, maar daar zit een grens op.
Ik moest maar in het geboortehuis bevallen, dan wilde ze nog wel aan mijn bed helpen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om haar in de kamer te laten. (ondertussen is dat gevoel heel sterk zo gegroeid en daar heeft dit telefoongesprek ook toe geholpen). Maar dat is alleen als het ziekenhuis mij kan garanderen dat ze mij willen helpen met bloedingen.

Zo hebben we een tijd (ik liggen) zij verhit over-en-weren. Ik heb aangegeven geen enkel besluit aan te nemen of te nemen voor ik een fatsoenlijk gesprek heb gehad met de gyno en zijn team over de kleine kans op extreem veel bloedverlies.
Zij begon over cijfers van maar je hebt 25% kans op ernstige fluxus. En mocht het nou eens je tweede zijn dan willen we er nog wel goed over denken om je te begeleiden en zulks.
Ik vroeg haar waar ze de cijfers op baseerde en de toekomst voorspellende kennis vandaan haalde om te weten hoe het met deze bevalling zou gaan, laat staan met een eventueel tweede. En dat ik niet eens zou weten of ik haar dat uberhaupt zou toevertrouwen.
Ze was er wat van slag van. "Ik zal het wel na zoeken.." ik vroeg al of ze dat net zo snel ging doen als haar "studie" naar alternatieven en weigering vol bloed wat ze binnen 20 minuten schijnbaar had voltooid.

Echt zo fijn wakker worden...

Zo sloot ze ook nog prachtig af.... "Zo dan laat ik je nu wel even met rust want dan kan je even goed janken!"
Ik werd ijzig kalm. "Ik hoef helemaal niet te janken. Ik ben zwaar geïrriteerd en teleurgesteld in de begeleiding die ik krijg. Dat dit ook nog even wordt aangenomen en geconcludeerd voor mij vind ik helemaal buiten fatsoen denigrerend."
Ze was zeg maar hard aan het slikken en stil en mompelde iets over dat we later maar moesten af spreken. Ik zei dat ik helemaal niet wilde afspreken voor de 16de en misschien wel gewoon op mijn consult en niet met haar. Goedemiddag! :(

Dat krijgt echt wel een vervolg staartje trouwens, want ik vind het voor schandaal.

had ik al gezegd dat ik pis link ben? }:| }:|
Schudden voor gebruik
pi_154223481
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:58 schreef pinquit het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat dingen mis gaan, maar dat we steeds voor hele onaangename verrassingen komen te staan. Verrassingen van de vorige bewoners ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vreselijk!

Vraagje: waren jullie niet gaan kijken voor de ruil?
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')