Neequote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat vreselijk!
Vraagje: waren jullie niet gaan kijken voor de ruil?
Hij heeft gelezen dat pannenkoeken eten de bevalling op gang zetquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:51 schreef LuDann het volgende:
Mijn man is opeens kampioen nieuwsgierig maken geworden.Hij heeft net in onze gezamenlijke agenda een adres van een pannenkoekenrestaurant in Bleiswijk neergezet voor ''dat ding'' morgen. We wonen niet echt in de buurt van Bleiswijk, dus ik heb geen idee waarom we dan daar heen gaan en waarom ik daar strakke kleding voor aanmoet. Zijn ouders wonen wel daar in de buurt...
Ik hoop niet dat de verrassing is dat we pannenkoeken gaan eten.
Je meest sexy blik opzetten om de boel los te jatzen! Hupsakee....quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:49 schreef Sekhmet het volgende:
Oh Pinquit, verhuisstress is wel het laatste wat je nu kunt gebruiken. Wat een gedoe allemaal.
En Silliegirl wordt heerlijk in de watten gelegd. Geniet ervan!
Hier zijn de harde buiken vannacht weer gestopt. Mooi moment voor een ws voorlopig laatste vrijpartij...Hij heeft iig iets losgemaakt. Vanmorgen alweer (??) een enorme slijmprop verloren.
Blijf hopen op eigen beweging vandaag/vannacht
Oh wat rot! Hier zou ik ook van slag van zijn. Misschien ligt het aan je waspoeder, maar dat lijkt me sterk. Je zou het in een week kunnen zetten van de Vanish white of zo.. en dan nog goed naspoelen en dan weer de wasmachine in.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:03 schreef LuDann het volgende:
Hmm, in mijn witte babywas is iets terecht gekomen wat ervoor gezorgd heeft dat alles paars/roze vlekken en een paarse waas heeft gekregen. Zo'n ander kleurtje zou eigenlijk geen verschil moeten maken maar ik merk dat mijn hormonen het toch helemaal niet leuk vinden.![]()
Stomme is dat ik niet kan vinden wat het nu veroorzaakt heeft.
Wow. Echt wow. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat loopt dit bizar uit de hand allemaal zeg. Wat nu, een nieuwe praktijk zoeken dan toch?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, het is redelijk constant steeds rond de 85 (onderdruk) zelfs met die hitte heb ik dat zo doorslagen. Alleen gaat mijn onderdruk dus omhoog bij de "ene". Laatst dus zelfs bij tweede meting naar 100 a 110. Dus dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat ze me door moet sturen.
Alleen (misschien dan wel niet bewust) naait ze mij en mijn man eerst op voor ze gaat meten.. Fijn.
Vanochtend werd ik tig keer gebeld. Ik besloot het prive nummer te negeren en uit te slapen. Heb mijn rust hard nodig. Nam ik rond half elf toch maar op. Werd dus wakker met haar aan de lijn.
Niet vragen hoe het is gegaan bij de gyno. Niet vragen hoe het nu gaat. Nee, starten met "Wij hebben besloten dat wij je niet gaan begeleiden met een thuisbevalling door de mogelijke kans op complicaties."
Ik gooide er maar gelijk een rem op door te zeggen dat ik aller eerst teleurgesteld ben in het manier van handelen en communiceren. Achter de rug om gelijk door bellen en zulks. Dingen zeggen en doen en vervolgens weer wat anders eruit gooien zonder overleg. Conclusies trekken zonder informatie te vragen en zelf dan maar besluiten te nemen. Dat ze bezorgd zijn heel fijn, maar daar zit een grens op.
Ik moest maar in het geboortehuis bevallen, dan wilde ze nog wel aan mijn bed helpen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om haar in de kamer te laten. (ondertussen is dat gevoel heel sterk zo gegroeid en daar heeft dit telefoongesprek ook toe geholpen). Maar dat is alleen als het ziekenhuis mij kan garanderen dat ze mij willen helpen met bloedingen.
Zo hebben we een tijd (ik liggen) zij verhit over-en-weren. Ik heb aangegeven geen enkel besluit aan te nemen of te nemen voor ik een fatsoenlijk gesprek heb gehad met de gyno en zijn team over de kleine kans op extreem veel bloedverlies.
Zij begon over cijfers van maar je hebt 25% kans op ernstige fluxus. En mocht het nou eens je tweede zijn dan willen we er nog wel goed over denken om je te begeleiden en zulks.
Ik vroeg haar waar ze de cijfers op baseerde en de toekomst voorspellende kennis vandaan haalde om te weten hoe het met deze bevalling zou gaan, laat staan met een eventueel tweede. En dat ik niet eens zou weten of ik haar dat uberhaupt zou toevertrouwen.
Ze was er wat van slag van. "Ik zal het wel na zoeken.." ik vroeg al of ze dat net zo snel ging doen als haar "studie" naar alternatieven en weigering vol bloed wat ze binnen 20 minuten schijnbaar had voltooid.
Echt zo fijn wakker worden...
Zo sloot ze ook nog prachtig af.... "Zo dan laat ik je nu wel even met rust want dan kan je even goed janken!"
Ik werd ijzig kalm. "Ik hoef helemaal niet te janken. Ik ben zwaar geïrriteerd en teleurgesteld in de begeleiding die ik krijg. Dat dit ook nog even wordt aangenomen en geconcludeerd voor mij vind ik helemaal buiten fatsoen denigrerend."
Ze was zeg maar hard aan het slikken en stil en mompelde iets over dat we later maar moesten af spreken. Ik zei dat ik helemaal niet wilde afspreken voor de 16de en misschien wel gewoon op mijn consult en niet met haar. Goedemiddag!![]()
Dat krijgt echt wel een vervolg staartje trouwens, want ik vind het voor schandaal.
had ik al gezegd dat ik pis link ben?![]()
Ik moet er maar van uit gaan dat ze als ze "wij" zegt en "team" dat ze het in overleg heeft gedaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:22 schreef SaskiaR het volgende:
Goed gedaan hoor StippelHeb je hier al met haar collega's over gesproken? Als zij zo kan handelen zit er in die hele praktijk iets niet goed, lijkt me.
Naja dat doorsturen voor de onderdruk van 100 is logisch en prima.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, het is redelijk constant steeds rond de 85 (onderdruk) zelfs met die hitte heb ik dat zo doorslagen. Alleen gaat mijn onderdruk dus omhoog bij de "ene". Laatst dus zelfs bij tweede meting naar 100 a 110. Dus dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat ze me door moet sturen.
Alleen (misschien dan wel niet bewust) naait ze mij en mijn man eerst op voor ze gaat meten.. Fijn.
Vanochtend werd ik tig keer gebeld. Ik besloot het prive nummer te negeren en uit te slapen. Heb mijn rust hard nodig. Nam ik rond half elf toch maar op. Werd dus wakker met haar aan de lijn.
Niet vragen hoe het is gegaan bij de gyno. Niet vragen hoe het nu gaat. Nee, starten met "Wij hebben besloten dat wij je niet gaan begeleiden met een thuisbevalling door de mogelijke kans op complicaties."
Ik gooide er maar gelijk een rem op door te zeggen dat ik aller eerst teleurgesteld ben in het manier van handelen en communiceren. Achter de rug om gelijk door bellen en zulks. Dingen zeggen en doen en vervolgens weer wat anders eruit gooien zonder overleg. Conclusies trekken zonder informatie te vragen en zelf dan maar besluiten te nemen. Dat ze bezorgd zijn heel fijn, maar daar zit een grens op.
Ik moest maar in het geboortehuis bevallen, dan wilde ze nog wel aan mijn bed helpen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om haar in de kamer te laten. (ondertussen is dat gevoel heel sterk zo gegroeid en daar heeft dit telefoongesprek ook toe geholpen). Maar dat is alleen als het ziekenhuis mij kan garanderen dat ze mij willen helpen met bloedingen.
Zo hebben we een tijd (ik liggen) zij verhit over-en-weren. Ik heb aangegeven geen enkel besluit aan te nemen of te nemen voor ik een fatsoenlijk gesprek heb gehad met de gyno en zijn team over de kleine kans op extreem veel bloedverlies.
Zij begon over cijfers van maar je hebt 25% kans op ernstige fluxus. En mocht het nou eens je tweede zijn dan willen we er nog wel goed over denken om je te begeleiden en zulks.
Ik vroeg haar waar ze de cijfers op baseerde en de toekomst voorspellende kennis vandaan haalde om te weten hoe het met deze bevalling zou gaan, laat staan met een eventueel tweede. En dat ik niet eens zou weten of ik haar dat uberhaupt zou toevertrouwen.
Ze was er wat van slag van. "Ik zal het wel na zoeken.." ik vroeg al of ze dat net zo snel ging doen als haar "studie" naar alternatieven en weigering vol bloed wat ze binnen 20 minuten schijnbaar had voltooid.
Echt zo fijn wakker worden...
Zo sloot ze ook nog prachtig af.... "Zo dan laat ik je nu wel even met rust want dan kan je even goed janken!"
Ik werd ijzig kalm. "Ik hoef helemaal niet te janken. Ik ben zwaar geïrriteerd en teleurgesteld in de begeleiding die ik krijg. Dat dit ook nog even wordt aangenomen en geconcludeerd voor mij vind ik helemaal buiten fatsoen denigrerend."
Ze was zeg maar hard aan het slikken en stil en mompelde iets over dat we later maar moesten af spreken. Ik zei dat ik helemaal niet wilde afspreken voor de 16de en misschien wel gewoon op mijn consult en niet met haar. Goedemiddag!![]()
Dat krijgt echt wel een vervolg staartje trouwens, want ik vind het voor schandaal.
had ik al gezegd dat ik pis link ben?![]()
He getver. Ik kan mij voorstellen dat je er van uit gaat dat het wel snor zit aangezien ze zo "dichtbij" huren.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:25 schreef pinquit het volgende:
[..]
Neewe hebben echt domme fouten gemaakt, wilden het zsm en zo makkelijk mogelijk doen allemaal. Zo zo zo dom. Hadden hier echt niet op gerekend. stom he
Ik heb Neutral wit gebruikt, zoals eerder al. En het was inderdaad een paarse sok.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh wat rot! Hier zou ik ook van slag van zijn. Misschien ligt het aan je waspoeder, maar dat lijkt me sterk. Je zou het in een week kunnen zetten van de Vanish white of zo.. en dan nog goed naspoelen en dan weer de wasmachine in.
Zit er ook geen verdwaalde sok in de rubbere rand verstopt?
Ik heb bewondering voor hoe je hiermee om gaat hoor. Ik weet niet of ik zo koel zou kunnen blijven!quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik moet er maar van uit gaan dat ze als ze "wij" zegt en "team" dat ze het in overleg heeft gedaan.
Ik ga denk ik op zoek naar een second opinion bij een andere verloskundige praktijk in de buurt. Althans als ik die kan vinden, maar ik wil niet overhaast handelen.
Vandaag en morgen gaan mijn stoom afblaas dagen worden en dan inlezen over wat mijn opties zijn.
Mignonne heeft mij ook al een stukje geholpen door wat handvaten te geven en daar wil ik ook eerst even op inlezen.
Nogmaals bedankt Mignonne![]()
Ik kan mij een prima masker op houden op het moment dat het er aan komt. En koel in zo een gesprek blijven. Of hard. Puur om mijzelf en mijn kleine wurm en meneer te beschermen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb Neutral wit gebruikt, zoals eerder al. En het was inderdaad een paarse sok.Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker proberen!
[..]
Ik heb bewondering voor hoe je hiermee om gaat hoor. Ik weet niet of ik zo koel zou kunnen blijven!
Niet zo raar toch! Gewoon even lekker alles eruit gooien.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:49 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik kan mij een prima masker op houden op het moment dat het er aan komt. En koel in zo een gesprek blijven. Of hard. Puur om mijzelf en mijn kleine wurm en meneer te beschermen.
Maar ik voel mij echt enorm gefrustreerd ondertussen door het hele gebeuren.
Gisteren moest ik ook hard huilen hoor. Toen we thuis kwamen en ik iemand sprak van mijn geloofsgemeenschap over extra informatie en formulieren samen te stellen voor het ziekenhuis. Die schrok zich wezenloos. Arme man![]()
Ik zei al dat hij het moest ontgelden met de ontlading van teleurstelling en frustratie en en en ... en dat hij dan ook zo lief en begripvol was en ik mij daardoor kon ontspannen en mijn emoties even niet de baas was. Nog geen tien minuten later stond een bevriend echtpaar op de stoep van "ik hoorde van Ed dat het even niet zo fijn ging en we komen even kijken hoe het met je gaat."
BOEHOEHOE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En toen was het er wel even uit![]()
Het ventileren hier en in de gezinsapp (ouders en zussen) helpt ook de boel in mijn hoofd op orde te houden. Zo fijn forum
Ik vermoed dat hier ook wat onderbuikgevoelens en vooroordelen meespelen vanwege Stippels' geloofsovertuiging en het niet willen van een bloedtransfusie met vol bloed. Als puntje bij paaltje komt zijn we soms niet zo tolerant als we graag lijken...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou Stippel, wat een verhaal weer! Het blijft lastig van een afstand te beoordelen, maar het klinkt ronduit belachelijk. Waarom is die thuisbevalling nou zo'n groot risico volgens hen? De communicatie is sowieso bedroevend..
If anything dan promoten ze bij onze praktijk juist een thuisbevalling (tijdje terug nog een informatieavond gehad, en toen stond de teller voor 2015 op 80% thuisbevallingen tegenover 20% poliklinisch).
Ik kan me overigens prima voorstellen dat dat een risico is dat je als verloskundige niet wenst te nemen, in een ziekenhuis kan er nu eenmaal sneller ingegrepen worden en dat kan het verschil betekenen in het geval volbloed geen optie is. Ik denk ook dat het goed is dat medici die vrijheid hebben. Maar de wijze waarop dat gebracht wordt kan écht niet en is klachtwaardig, imho.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef LuDann het volgende:
Ik vermoed dat hier ook wat onderbuikgevoelens en vooroordelen meespelen vanwege Stippels' geloofsovertuiging en het niet willen van een bloedtransfusie met vol bloed. Als puntje bij paaltje komt zijn we soms niet zo tolerant als we graag lijken...
Dat ben ik met je eens, medici moeten ook bepaalde vrijheden hebben en keuzes mogen maken. Maar dat moet dan respectvol en rustig overlegd worden waarbij beide partijen een eventueel alternatief kunnen bespreken en niet op deze manier, want die is inderdaad om te huilen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan me overigens prima voorstellen dat dat een risico is dat je als verloskundige niet wenst te nemen, in een ziekenhuis kan er nu eenmaal sneller ingegrepen worden en dat kan het verschil betekenen in het geval volbloed geen optie is. Ik denk ook dat het goed is dat medici die vrijheid hebben. Maar de wijze waarop dat gebracht wordt kan écht niet en is klachtwaardig, imho.
Zo had ik het ook begrepen inderdaad, dat er sowieso nog 2 andere middelen gegeven worden voordat eventueel overgegaan zou worden op een transfusie en dat die middelen ook gewoon thuis gegeven kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:07 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mignonne niet, zei ze een paar dagen geleden nog (anders had ik misschien minder graag thuis willen bevallen).
Maar die middelen worden gegeven bij het stoppen van de bloeding. Een transfusie is om je volume weer aan te vullen toch? Dat doen die medicijnen die mignonne bedoelde denk ik niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zo had ik het ook begrepen inderdaad, dat er sowieso nog 2 andere middelen gegeven worden voordat eventueel overgegaan zou worden op een transfusie en dat die middelen ook gewoon thuis gegeven kunnen worden.
Precies, ik zou daar echt een klacht over indienen. Niet om het besluit dat ze niet willen begeleiden, maar om de wijze waarop dat gebracht wordt en hoe er met ze omgegaan wordt. Echt niet oke.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, medici moeten ook bepaalde vrijheden hebben en keuzes mogen maken. Maar dat moet dan respectvol en rustig overlegd worden waarbij beide partijen een eventueel alternatief kunnen bespreken en niet op deze manier, want die is inderdaad om te huilen.
Of thuis bevallen of in het ziekenhuis nu echt een verschil maakt bij een fluxus qua snelheid van ingrijpen laat ik even in het midden, ik heb daar niet genoeg verstand van.
Klopt, dat had ik ook begrepen, maar vandaar ook dat ik erbij had geschreven 'als volbloed geen optie is'. Da's natuurlijk wel een andere situatie waar medisch ook weer rekening mee gehouden moet worden. Je zal niet even lang willen afwachten als wanneer een bloedtransfusie wel een optie is. Kan ik me zo voorstellen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zo had ik het ook begrepen inderdaad, dat er sowieso nog 2 andere middelen gegeven worden voordat eventueel overgegaan zou worden op een transfusie en dat die middelen ook gewoon thuis gegeven kunnen worden.
Waar ik op doelde is dat je bij een fluxus eerst die prikken krijgt en daarna naar het ziekenhuis moet. Ongeacht of je daar al dan niet een bloedtransfusie met vol bloed wilt accepteren. Het lijkt me dus dat er voor de begeleidend verloskundige niets verandert aan de te nemen stappen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Maar die middelen worden gegeven bij het stoppen van de bloeding. Een transfusie is om je volume weer aan te vullen toch? Dat doen die medicijnen die mignonne bedoelde denk ik niet.
Maar even voor de leek: wat is een transfusie met vol bloed? Een op een? Wat is dan het alternatief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |