abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:45:17 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_36105711
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:28 schreef innepin het volgende:

Ik weet waar ik mee bezig ben en behoor niet tot de eerder beschreven groep van onnozele huppelkutjes.
En toch is het zo, van die 'X-factor'.
quote:
Je advies zal heus wel goedbedoeld zijn, maar het komt niet erg aardig over
De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huilie

JIJ moet iets laten zien en niet gaan zeuren dat je nog een zware studie volgt oid.
Hup!
Aan het werk!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_36114725
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:45 schreef APK het volgende:

[..]

En toch is het zo, van die 'X-factor'.
Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.
quote:
De toelatingscommissie zit daar ook niet om aardig te zijn, huilie
Dat zeg ik toch ook niet? Maar jij bent niet van de toelatingcommissie, of wel soms?
quote:
JIJ moet iets laten zien en niet gaan zeuren dat je nog een zware studie volgt oid.
Hup!
Aan het werk!
Zoals ik zeg, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. En nou mag je wel weer ophouden met mij te vertellen wat ik moet doen; ik weet al genoeg zonder jouw betweterige gezeik.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_36115306
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef innepin het volgende:
Ik heb 24 maart toelatingsdag van de HKU
Nu moet ik een plakboek in elkaar flansen met een tien daags dagboek over kunst en inspiraties enzo.
succes ermee in ieder geval. ik zou in eeste instantie gaan begeleiden bij de toelatingen maar ik kan niet op 24 maart
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:29:21 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36118980
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?

[ Bericht 8% gewijzigd door SEMTEX op 17-03-2006 15:34:51 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_36120610
Ik hoor wel vaker van die verhalen inderdaad. Dus ik geloof niet dat het echt aan jouw academie ligt, maar dat het gewoon een algemeen bekend probleem is. Ik hoor wel vaker mensen klagen over die dingen.
pi_36123633
Ik doe nu Engels op de uni en dat is ook zo ruk geregeld, dus ik denk dat het bij alle uni's en hogescholen zo is
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:28:37 #257
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_36124212
Ik ben van plan BDes IMT te gaan doen op het HKU. Wat kan je verwachten van die toelatingsopdracht?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_36126547
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zeker een stuk minder dan het Rietveld.
Want???

@ Semtex; welke academie? Zag ik je Maastricht zeggen?

@Iedereen; wie heeft er dit jaar toelating gedaan voor de Filmacademie? En nog mensen voor HKU Audiovisuele Media?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:07:39 #259
6941 APK
Factual, I think.
pi_36130090
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:25 schreef innepin het volgende:

Ik had het niet over de X factor, dat geloof ik best. Ik had het over je impersonatie van mij, met je cheermiley.
Aanmoedigende sarcasme is dus duidelijk een stapje te ver voor jou.
Succes.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:10:17 #260
6941 APK
Factual, I think.
pi_36130149
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:59 schreef Nora. het volgende:

Want???
Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.
pi_36130427
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:29 schreef SEMTEX het volgende:

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat op andere academies is geregeld. Is het typisch academisch?
Ik vind Minerva wel aardig geregeld.
pi_36138682
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:10 schreef APK het volgende:

[..]

Iedereen weet toch dat 'het rietveld' zwaar zuigt.
Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??
pi_36139548
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 11:56 schreef Nora. het volgende:

[..]

Ja daarom vraag ik me af waarom de AHK minder is??
Ach, het is vast beter dan de kunstacademie in Kampen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:38:32 #264
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_36139707
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:05 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

De kunst stelt de afgelopen 50 jaar al amper iets voor.
Anton Pieck
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_36139961
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:38 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Anton Pieck
!
pi_36141879
quote:
Als ik mijn academie kon afraden, zou ik het doen. Dus bij deze. Soms is de organisatie echt om te huilen (lessen die uitvallen en daar kom je dan pas achter na 2 uur treinen als je al op school bent), verouderde apparatuur die vaak kapot is of half werkt, geen eigen fotografieruimte, verouderde dokaspullen (en verwacht helemaal geen goede digitale spullen..), terwijl bijv. een afdeling als productontwerp (waar evenveel mensen studeren als bij fotografie) een hypermoderne eigen ruimte heeft met genoeg ruimte om rustig te zitten, te werken en te filosoferen. Ze trekken op deze manier echt geen massa's fotostudenten aan. Ik trof vandaag ook ex-klasgenoten die nu video doen en die ook al met falende apparatuur aan de gang zijn. Voor een les softwaretechnieken (dreamweaver) zijn maar 10 G4's beschikbaar voor ruim 25 man en de diascanapples en apparatuur lopen voortdurend vast of werken niet goed.

Jup.

Wij CMD'ers zijn sinds 1 januari afgesplitst van de Willem de Kooning, en krijgen over een jaar of wat een eigen Media Department. Maar tot die tijd hebben we brakke camera's, geen statieven, gaan studio's, en lessen vallen ook om de haverklap uit.
pi_36147339
Ik ben 1e jaars student International Design & Styling, officieel heet het geloof ik Technische Commerciele Confectiekunde. Gewoon mode dus
pi_36222181
Ben al een tijdje aangenomen op de WdKA voor Advertising!!!
pi_36228169
Weet iemand hoeveel er bij de Filmacademie doorgaan naar de gespreksrondes?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:45:07 #270
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_36236188
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:27 schreef Nora. het volgende:
Weet iemand hoeveel er bij de Filmacademie doorgaan naar de gespreksrondes?
Staat als het goed is op de site?

Anyway, Kunst & Technieker meld zich!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_36236897
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:45 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Staat als het goed is op de site?

Anyway, Kunst & Technieker meld zich!
En wat houdt dat in? Welke school?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:55:54 #272
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_36244066
quote:

Het is op veel academies slecht geregeld, maar dat geldt ook voor andere opleidingsinstituten hoor.
Fotografie is in Den Haag (waar ik studeer) goed geregeld. Goede studios met hele goede apparatuur. Fijne, ruime doka. Ruimtes waar alleen fotografiestudenten komen (kun je in alle rust je contact sheets bekijken), een eigen ruimte met computers, extra grote scanners en een A0-printer (je hebt ook een algemene computerruimte, maar voor fotografie dus nog een aparte kleine ruimte met een paar systemen...zodat je altijd plek hebt).
Het is eenvoudig om spullen (lampen, statieven, aparte cameras zoals hasselblad, etc.) te lenen en er zijn altijd wel mensen om je te helpen.
In principe is iedere afdeling bij ons vrij goed geregeld. Bij grafisch zouden we wel wat meer grote lokalen willen, maar op zich heb je daar alleen de eerste twee jaren 'last' van. In de derde en vierde heb je een riant lokaal met eigen kluisjes, banken, etc. etc.
Verder zijn de werkplaatsen ook prima. Grote zeefdrukwerkplaats, grote etswerkplaats, ook voor lithografie, monotype, etc.

Kom anders een keertje langs
we will become silhouettes.
pi_36333247
Ik had vandaag toelatingsdag op de HKU voor Graphic Design....

En ik ben aangenomen

Yay me .
pi_36333290
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:57 schreef innepin het volgende:
Ik had vandaag toelatingsdag op de HKU voor Graphic Design....

En ik ben aangenomen

Yay me .

Ook prettig dat je het meteen weet.
pi_36333650
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Ook prettig dat je het meteen weet.
Inderdaad. Het was allemaal veel wachten, maar toch! Beter dan een brief over twee weken.

Programma:
9 uur binnenkomst
9.30 portfolio e.d. neerleggen, en dan wachten maar....
12.00 uitslag: wie gaat er door naar de middagronde? Ik dus weer een half uur wachten.
12.30 start interviews over portfolio / ter plekke opdracht maken.
15.15 klaar. weer wachten.
16.15 uitslag

pfffff, ik ben blij dat ik klaar ben
pi_36337796
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Inderdaad. Het was allemaal veel wachten, maar toch! Beter dan een brief over twee weken.

Programma:
9 uur binnenkomst
9.30 portfolio e.d. neerleggen, en dan wachten maar....
12.00 uitslag: wie gaat er door naar de middagronde? Ik dus weer een half uur wachten.
12.30 start interviews over portfolio / ter plekke opdracht maken.
15.15 klaar. weer wachten.
16.15 uitslag

pfffff, ik ben blij dat ik klaar ben
Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.
pi_36341629
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:54 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Twee rondes zelfs. Voor Minerva was het een thuisopdracht, dat meenemen naar de intakedag, portfolio laten zien en een opdracht op de academie zelf. Was ook een complete dag. Twee weken later uitslag. Dan heb ik dat liever denk ik.
Nou ja, het is in principe hetzelfde, alleen hebben ze maar de helft van de mensen ook daadwerkelijk de opdracht daar laten doen En we kregen het meteen te horen, zoals ik al zei, dat was echt wel fijn.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:56:07 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36349269
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:55 schreef killingcupid het volgende:
Kom anders een keertje langs
Ja, en weer opnieuw beginnen
Ik hoor sowieso altijd veel goeds over Den Haag, maar dat ligt gewoon niet echt bij me in de buurt en verhuizen is voor mij geen optie.
Wel tof dat het bij jullie wel goed geregeld is. Zo hoort het .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_36353000
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 07:46 schreef Fonzarelli het volgende:
Ben al een tijdje aangenomen op de WdKA voor Advertising!!!
Ik lekker ooook
pi_36353142
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_36360234
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zat ook aan Advertising te denken op het WdKA, wat hield die intake in als ik vragen mag?
Je krijgt van tevoren een paar opdrachten mee die je moet laten zien, plus je portfolio met je kunstjes. Verder gaan ze wat vragen stellen (waarom wil je deze richting op enz.). Succes!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:46:30 #282
26891 killingcupid
pi_36364114
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, en weer opnieuw beginnen
Ik hoor sowieso altijd veel goeds over Den Haag, maar dat ligt gewoon niet echt bij me in de buurt en verhuizen is voor mij geen optie.
Wel tof dat het bij jullie wel goed geregeld is. Zo hoort het .
Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.
En ZO goed is het nou ook weer niet geregeld hoor. Er zijn altijd negatieve punten te bedenken natuurlijk, maar dat heb je overal.

Heb je ergens een portfolio met werk online? Eventueel een linkje via de mail/pm?
pi_36364508
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:05 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

En wat houdt dat in? Welke school?
http://www.saxion.nl/knt/voltijd/enschede/kort
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  zondag 26 maart 2006 @ 03:28:08 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_36370757
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:46 schreef killingcupid het volgende:

[..]

Nouja, je kunt misschien wel gewoon instromen in een hoger jaar. Hangt een beetje van je portfolio af natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat je weer in de eerste zou moeten beginnen.
En ZO goed is het nou ook weer niet geregeld hoor. Er zijn altijd negatieve punten te bedenken natuurlijk, maar dat heb je overal.

Heb je ergens een portfolio met werk online? Eventueel een linkje via de mail/pm?
Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of niet
pi_36376336
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:00 schreef LudoSanders het volgende:
Een zelfpotret maken (maar niet ala van gogh ofzo), en een storyboard van bnn, en 15 of 20 stuks eigen werk. En een goede babbel.
Ik was zelf flink te laat, en die man zelf ook..dus ik had maar 5 minuutjes voor 22 opdrachten
  zondag 26 maart 2006 @ 15:38:12 #286
26891 killingcupid
pi_36379171
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het is voor mij gewoon onmogelijk om in Den Haag te gaan studeren, of ik nou een goed portfolio heb of niet
Dat begrijp ik, maar dan ben ik zelf nog wel benieuwd naar je werk
pi_36436260
Zaterdag een kijkje nemen op de open dag van de HKU .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36437577
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef ma_jojo het volgende:
Zaterdag een kijkje nemen op de open dag van de HKU .
Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo... En niemand die even een verhaaltje vertelde over de opleiding. Er zaten gewoon een paar ongeïnteresseerde studenten met wat van hun werk, zonder uitleg, zonder enthousiasme. 't was echt niets.

Succes
pi_36441415
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:27 schreef innepin het volgende:

[..]

Welke opleiding? Ik ben er trouwens een paar maanden terug geweest bij de afdeling Beeldende Kunst & Vormgeving, en ik vond het zó geforceerd kijk-eens-wij-zijn-artistiek. Thee uit een oude sok die aan het plafond hangt en zo... En niemand die even een verhaaltje vertelde over de opleiding. Er zaten gewoon een paar ongeïnteresseerde studenten met wat van hun werk, zonder uitleg, zonder enthousiasme. 't was echt niets.

Succes
Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_36442625
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Ik wil naar de afdeling Kunst & Economie dus heb waarschijnlijk weinig met de met theedoordrenkte sokken te maken .
Nou ja, ik ging voor Graphic Design, toch ook niet een heel erg zweverige opleiding. En toch.
pi_37246389
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt
pi_37246415
een dagboek van 10 dagen moest het zijn hehe
pi_37246530
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
ik heb me aangemeld voor Graphic Design aan de HKU , nu moet ik een dagboek maken van 10 als ontwerper of zo. Het is me niet helemaal duidelijk, heeft iemand dezelfde opdracht gehad misschien? Zou iemand opheldering kunnen geven? Alvast bedankt
In InDesign je eigen dagboek maken, en vullen met rare dingetjes?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37246556
Trouwens, ik ben nu 20 en wil zodra ik 21 ben een intake gaan doen bij het WdkA in Rotterdam. Mensen die al met deze school ervaring hebben? Het liefst wil ik een beetje peuteren met Adobe en Macromedia pakketjes, dus ik denk dat ik Grafisch ontwerpen ga kiezen.
pi_37247066
thx NiteSpeed, ook al ben ik niet echt verder hehe
pi_37248331
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef nus het volgende:
Hoi,
Wat ik heb gedaan is die combineren met de vraag over favoriete ontwerpers enzo. Ik heb een dagboek geschreven, met een boel leuke plaatjes en mijn mening verwerkt in dat dagboek. Maar ik ben ook mensen tegengekomen die per dag één kunstwerkje hadden gemaakt, bijvoorbeeld. Het is juist de bedoeling dat de opdracht heel vrij is

Succes in ieder geval
pi_37248382
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

klopt
pi_37250010
thnxz innepin:) Ik dacht dat je echt een dagboek moest schrijven of zo, maar je kan dus alle kanten op
  dinsdag 25 april 2006 @ 01:55:01 #299
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_37268301
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Trouwens, ik ben nu 20 en wil zodra ik 21 ben een intake gaan doen bij het WdkA in Rotterdam. Mensen die al met deze school ervaring hebben? Het liefst wil ik een beetje peuteren met Adobe en Macromedia pakketjes, dus ik denk dat ik Grafisch ontwerpen ga kiezen.
Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.
Ik ga naar huis.
pi_37268324
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:55 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik zou er maar wat meer van verwachten als een beetje schuiven in de Grafische pakketjes hoor, het is geen DTP-opleiding.
Uitdaging kan geen kwaad, als het accent maar ligt op het ontwerpen van 'insert object' in 2d-vormen. Advertising, typografie, het klinkt allemaal best interessant . In ieder geval een stuk interessanter dan Novell, Cisco en ITIL-standaarden implementeren op de servicedesk .

Altijd als ik flyers zie in de stad, of kaartjes, of foto's, of inrichting van een kamer denk ik altijd dat ik het wel beter kan. Ik zie foutjes, en nog meer van zulke ongein. Perfectionistisch als ik ben wil ik dat altijd maar beter zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')