Boaz is vorig jaar 1 aug geboren en toen waren het aardige temperaturen. Ik was telkens bang dat ie het koud kreegquote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:18 schreef FlyingFish het volgende:
Pasgeboren baby's kunnen zichzelf lastig warm houden, maar in hoeverre is het slim of fijn om voor een begin augustus baby wel korte broeken te hebben? Heb nu alleen onesies met lange pijpen en lange broeken in de kleinste maat en twijfel dus of ik er nog een korte broek bij moet halen in maat 50.
Zetpillen worden hier ook geweigerd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 08:55 schreef Estrys het volgende:
Het blijft een chemische smaak houden natuurlijk. En waarschijnlijk trapt ze nu nergens meer in LB. Ze zal alleen maar meer tegenstribbelen vrees ik. Onze zoon neemt niks meer van medicijnen. Hij weigert pertinent. Alles. Zelfs zetpillen krijgen we er niet in.
Wat is er mis met eetbare mierzoete troep?quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:34 schreef Cwen het volgende:
Zetpillen liep ik vandaag ook tegenaan... Dat is echt gillen. Maar al die mierzoete vloeibare troep wil ik ook niet geven. Wat is er nog meer?
pcm of ab?quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:34 schreef Cwen het volgende:
Zetpillen liep ik vandaag ook tegenaan... Dat is echt gillen. Maar al die mierzoete vloeibare troep wil ik ook niet geven. Wat is er nog meer?
Ik doelde op pcm in zetpilvormquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:13 schreef Estrys het volgende:
Je moet nu toch de kuur afmaken. En als ze het zo vergeten is dan is het even doorbijten denk ik. S was echt te sterk dat kregen we met zijn tweeën al nauwelijks voor elkaar. Laat staan drie keer per dag. Of mijn man moest vrij nemen.
Daar verzet hij zich ook met hand en tand tegen en dat durf ik dan ook niet meer onder dwang te doen. Dat voelt zo niet goed.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik doelde op pcm in zetpilvorm
Dat drankje is evil
Ze reageert er nogal heftig op. Hoe meer suiker/ zoetstof, hoe drukker ze wordt en van pijnstilling wordt ze sowieso hyper.quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is er mis met eetbare mierzoete troep?
Als het ingenomen wordt (ik heb wel eens gezien dat een kleuter het flesje probeerde te jatten) dan is dat toch een haalbare manier om AB binnen te krijgen? Het is niet dat die kuur maaaaanden duurt.
Er zijn ook kauwtabletten paracetamol, die smaken prima. Maar ik weet niet hoe oud ze is, dus ik kan niet inschatten of dat geschikt is.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:37 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ze reageert er nogal heftig op. Hoe meer suiker/ zoetstof, hoe drukker ze wordt en van pijnstilling wordt ze sowieso hyper.
Het gaat om pcm, niet om ab. In het geval van ab zijn er niet zoveel alternatieven.
Wij hebben onze autostoeltjes met de gordels vast zittenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:44 schreef SaskiaR het volgende:
Pff het is gelukt, denk ik!
Kun je trouwens een maxicosi ook in de auto gebruiken zonder dat je er zo'n apart ding bij hebt om hem vast te zetten?
Wij hebben de Pebble. Daar moet je het middelste plastic gordeltje, met die ronde knop, wat je tussen het kruis hebt, naar je toe bewegen. Dan kunnen de gordels losser gezet worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 13:36 schreef SaskiaR het volgende:
Babyspullen voor dummies: hoe krijg ik de riemen van de maxicosi los?
Zowel aan de onder als de bovenkant zitten ze op de kortste stand, maar als ik op die ronde knop druk kan ik niet verder naar voren trekken. Er gebeurt niks. En bij de rug zit wel een soort blauwe knop, maar die doet ook niks.
En nee, ik heb geen gebruiksaanwijzing.... en online kan ik het ook niet vinden.
Is dat een beetje vanaf 3 a 4 jaar?!quote:Op zondag 12 juli 2015 10:09 schreef Burdie het volgende:
Wat is eigenlijk een leeftijd waarop je kunt verwachten dat een kind een beetje met bestek kan eten?
Ik zou zelf 16 jaar zeggen, maar volgens mij kan het vast ook al wel wat eerder.
Lijkt me erg handig!quote:Op zondag 12 juli 2015 10:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben alvast even heel ver vooruit aan het denken.. Als alles goed gaat hebben we straks in maart een dreumes van 18 maanden en een verse baby.
Ik heb niet zo veel verstand van dreumessen, maar ik ga er van uit dat die dan nog niet zo ver kan lopen. De opties die door mijn hoofd schoten om toch op stap te kunnen met twee kindjes: mini in de draagdoek mee en dreumes in de kinderwagen. Of mini in de reiswieg en dreumes in de Manduca op de rug. Maar met hele dagen weg of op warme dagen is dat natuurlijk niet zo handig. En toen zag ik dit:
[ afbeelding ]
Het heet buggypod en je klikt het aan de wagen vast. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het handig zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Zoë23 op 13-07-2015 06:17:37 ]
Die bovenste (van Phil en teds?) hebben we irl bekeken.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, je bent wel ineens een gevaarte hè. Ik weet het ook nog niet zo goed. Alternatieven die ik zag, maar die zijn wel duur en eigenlijk ook allemaal lomp en eigenlijk wil ik geen nieuwe wagen kopen want we hebben gewoon een goede..
Dit kan, maar ik vind het zo zielig voor de baby:
[ afbeelding ]
Dit vind ik gewoon lomp:
[ afbeelding ]
Hier zit A tegen een wieg aan te kijken:
[ afbeelding ]
Wil je echt een duowagen hebben tzt? Mijn oudste was 17 mnd toen de jongste geboren werd. Als ik echt op pad moest in mn eentje voor boodschappen ofzo dan deed ik E. in de draagdoek en A. in de buggy. Als we met zn twee waren hadden we de keuze, of A liep zelf en mn lief ging er achteraan als het moest. Ik had E dan in de doek of in de wagen . Ofwel we hadden twee wagens, buggy+wagen. Ging eigk prima en ik heb een duowagen echt geen seconde gemist.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, je bent wel ineens een gevaarte hè. Ik weet het ook nog niet zo goed. Alternatieven die ik zag, maar die zijn wel duur en eigenlijk ook allemaal lomp en eigenlijk wil ik geen nieuwe wagen kopen want we hebben gewoon een goede..
Dit kan, maar ik vind het zo zielig voor de baby:
[ afbeelding ]
Dit vind ik gewoon lomp:
[ afbeelding ]
Hier zit A tegen een wieg aan te kijken:
[ afbeelding ]
Ja daar wees Spees me ook op ja! Kan een dreumesje daar lekker op zitten denk je?quote:Op zondag 12 juli 2015 21:00 schreef Burdie het volgende:
Razz, ik zag in de Efteling laatst mensen met een 'kid sit', een meerijdplankje met een zitje erop. Dat zag er erg handig uit.
Dat denk ik ook!quote:Op zondag 12 juli 2015 14:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Dank voor de tips! Zoë, voor een tweeling snap ik de aanschaf van een duowagen heel goed! Voor een dreumes/baby weet ik het gewoon niet zo goed. Misschien proberen we het eerst maar zonder en inderdaad met doek/draagzak en buggy. Mocht ik het totaal onhandig vinden dan kunnen we altijd nog een duowagen aanschaffen.
Loopfiets.. Jouw peuter is ongeveer even groot als die van mij.. Welke hebben jullie?quote:Op zondag 12 juli 2015 21:38 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben een plankje voor achter de kinderwagen en dat is echt een dikke hit! Maar hij was wel 2,5. Inmiddels gaat peuter liever met de loopfiets.
+1quote:Op zondag 12 juli 2015 21:31 schreef Zo�23 het volgende:
Had ik ook gedaan als ik dreumes /peuter had en 1 baby.
Geen vraag aan mij. Maar antwoord tochquote:Op zondag 12 juli 2015 21:45 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Loopfiets.. Jouw peuter is ongeveer even groot als die van mij.. Welke hebben jullie?
V zit bij opa en oma het liefst op zo'n auto waar hij al veel te oud voor is. Comfort is ondergesteld aan looks denk ikquote:Op zondag 12 juli 2015 21:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Geen vraag aan mij. Maar antwoord toch
S.ara kreeg met 2jr haar loopfiets maar vond het al snel niet meer leuk.
Gewone fiets is echt een hit. Waarschijnlijk iets comfortabeler. 2e hands via MP als nieuw. In de winkel gekeken naar de juiste hoogte/soort fiets en deze via MP gekocht.
Deze in blauw, merk is Simly for Kids:quote:Op zondag 12 juli 2015 21:45 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Loopfiets.. Jouw peuter is ongeveer even groot als die van mij.. Welke hebben jullie?
Ik zou, zeker bij de Makro, wel even de aanbiedingen in de gaten houden. Luiers zijn daar alleen goedkoop als het prijspakkers (oid) zijn, anders zijn ze duurder dan bij bijv kruidvat, en daar kan je ze in kleinere hoeveelheden kopen (uitgaande van pampers of huismerk).quote:Op maandag 13 juli 2015 08:37 schreef SaskiaR het volgende:
Hoeveel luiers heb je ongeveer nodig voor een pasgeboren baby en welke maat?
Manlief wil naar de Makro om groot in te slaan, maar we hoeven natuurlijk geen 1000 luiers maat 0...
Die kilo-aanduidingen zijn - om het makkelijk te maken - niet altijd leidend. Mijn gemiddelde meisjes hebben zeker wel een maand in maat 1 gezeten, maat 2 was echt te groot nog (ook al werden ze dus geboren met 3500 & 3600 gram).quote:Op maandag 13 juli 2015 09:37 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zou, zeker bij de Makro, wel even de aanbiedingen in de gaten houden. Luiers zijn daar alleen goedkoop als het prijspakkers (oid) zijn, anders zijn ze duurder dan bij bijv kruidvat, en daar kan je ze in kleinere hoeveelheden kopen (uitgaande van pampers of huismerk).
Wij hebben nu 2 pakken 1 (gratis uit de kado dozen), 1 pak 2 en 1 pak 3. Wil daar de komende week nog 2 pakken 2 bij halen (zijn met kortingsbon nu 1,25 bij de Etos, eigen merk). Op de pakken staat een kilo-aanduiding en die verschilt sowieso per merk. Maat 0 leek mij alleen voor heel kleine (prematuur of dysmatuur) baby's, ik ga er vanuit dat die van mij daar qua startgewicht al wel boven zit. 1 gaat misschien een week mee ofzo en 2 is al vanaf 3 kilo, wat dus in principe ook een normaal geboortegewicht is. Als je groot wil inslaan zou ik dus voor nr 2 gaan en 1 pak nr 1 voor erbij.
Maar maat 2 zou je sowieso langer in moeten zitten dan maat 1, dus bij groot inkopen kun je beter de grotere maat aanhouden lijkt me en dan de kleinere los bijkopen voor zover nodig. Maar het is sowieso van te voren lastig inschatten. Lang leve de Etos op de hoekquote:Op maandag 13 juli 2015 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die kilo-aanduidingen zijn - om het makkelijk te maken - niet altijd leidend. Mijn gemiddelde meisjes hebben zeker wel een maand in maat 1 gezeten, maat 2 was echt te groot nog (ook al werden ze dus geboren met 3500 & 3600 gram).
Wij hebben die ook van de lidl, een lekker fietsje.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier is de loopfiets een enorme hit. Luuk is 2,5 en racet de buurt door. Juist goed een loopfiets, schijnt dat ze dan snel zonder zijwieltjes kunnen. Luuk heeft er een van de lidl. Een metalen. Sofie had een houten. Ik vind de metalen wat steviger ogen.
Kuiken vindt er niet zoveel aan nog, maar het kwartje 'loopfiets' is nog maar pas gevallen, dus misschien is het nu weer anders. Zal 'm binnenkort weer eens uit de schuur trekken en verslag doenquote:Op maandag 13 juli 2015 10:36 schreef Dot. het volgende:
Is die wheelybug nu echt zo leuk voor dreumesjes?
Wij hebben een Chillafish fietsje, maar dat is echt nog te instabiel en bij zijn driewieler kan hij niet bij de trappers (daarbuiten snapt ie dat nog niet) en ik zag een wheelybug voor weinig op Marktplaats.
Grappig dat deze er tussen staatquote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?
Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Onze kraamzorg zei dat je voor een wiegje gewoon het goedkoopste matrasje kon kopen omdat ze daar maar kort op slapen en nog amper wat wegen. Voor een ledikantje kan het wel slim zijn om een beter/duurder matrasje te kopen, omdat ze daar vaak veel langer op slapen. En aerosleep werd bestempeld als zonde van het geld en in sommige gevallen zelfs onveiliger dan een gewoon matrasje maar de redenatie daarachter heb ik niet onthouden, alleen dat het duur en overbodig was.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Grappig dat deze er tussen staat
Mijn man en ik liepen afgelopen zaterdag door Babypark met een lijstje aan spullen die we nog moesten aanschaffen. Bij de hydrofiele luiers keken we elkaar aan en vroegen ons hardop af waar we dát nu weer voor nodig hadden. Gelukkig is er internet. Zo zullen we nog wel meer dingen tegenkomen.
Nu ik toch in dit topic zit: we lezen ook veel verschillende meningen over matrasjes. De ene organisatie roept 'waag je niet aan traagschuim, want dat kan leiden tot wiegedood. De verkopers in de winkels prijzen het aan omdat het 'hoofdje dan niet afplat'. Sja ,wat moet je daar nu mee? Het zou leuk zijn als er gewoon één heel goed matras was waar iedereen happy mee was
+1quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is een zeer veelbesproken onderwerp, natalie. Ik ben zélf van mening dat een polyether matras gewoon goed is (koudschuim) maar anderen voelen zich pas goed bij het allerduurste aerosleep matras. Er is geen universele standaard. Alle matrassen zijn goed en veilig, dus kies met je eigen hart
Mwoah je moet niets hoor.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:43 schreef Natalie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, FlyingFish & Stormqueen
Denk dat ik maar eens een lijstje ga maken met de mogelijkheden qua matrassen![]()
We waren in principe van plan om meteen een ledikant aan te schaffen, maar kregen onlangs het advies om toch eerst met een wieg te starten zodat het kleintje de eerste periode in de ouderslaapkamer kan liggen. Ik snap dat advies wel, maar dat betekent wel dat er nu ook een wieg moet komen.
Da's wat ik ook gelezen hebquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
+1![]()
De matrassen die hier in NL verkocht worden moeten allemaal aan bepaalde eisen voldoen en zijn dus prima.
@FF Reden waarom aerosleep als onveilig bestempeld wordt is omdat het een bepaalde schijnveiligheid biedt. Door te benadrukken dat er bij hun matrasjes geen rebreathing van oude lucht kan optreden en er door het matrasje heen geademd kan worden, wordt de suggestie gewekt dat baby's er veilig op hun buik op kunnen slapen. Terwijl (in geval van wiegendood) het nu juist het buikliggen zelf is dat het risico vormt. Kindjes slapen dan dieper en kunnen in extreme gevallen 'vergeten' adem te halen. Heeft niks te maken met stikken in het matras als t ware zoals gesuggereerd wordt.
Maar ook daarvoor geldt, als iemand zich beter voelt bij een aerosleep, ga je gang. Maar het advies voor rugligging blijft dan wel nog van kracht, ondanks aerosleep.
hier heeft de eerste zes maanden gewoon het ledikantje op onze kamer gestaan inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwoah je moet niets hoor.
T advies is idd om de eerste weken rooming in te doen en baby bij je op de slaapkamer te hebben. Beter voor baby ivm borstvoeding als je dat gaat geven, en advies ivm wiegendood.
Maar als je liever enkele een ledikant hebt dan is dat ook prima. Genoeg mensen die dat doen. Ook genoeg mensen die de eerste weken het ledikant op de ouderkamer hebben staan, dat kan ook nog.
Oh das dan nog een gouden tip die ik ooit kreeg... Ikea verkoopt van die ledikant-dekmatrasjes. Ik geloof iets van 10 of 15 euro ofzo. Ideaal die dingen, knal je zo in de wasmachine en je matras blijft netjes bij spuitluiers of lekkende plasluiers.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's wat ik ook gelezen heb
Sowieso... je kunt door geen enkel matras heen ademen & op de buik slapen is sowieso niet verstandig. Een voordeel van die Aerosleep overtrekset (dus niet het matras) vind ik trouwens wel dat hij eenvoudig wasbaar is. Maar we zijn er dus nog niet helemaal uit.
Dat laatste past helaas met geen mogelijkheidquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwoah je moet niets hoor.
T advies is idd om de eerste weken rooming in te doen en baby bij je op de slaapkamer te hebben. Beter voor baby ivm borstvoeding als je dat gaat geven, en advies ivm wiegendood.
Maar als je liever enkele een ledikant hebt dan is dat ook prima. Genoeg mensen die dat doen. Ook genoeg mensen die de eerste weken het ledikant op de ouderkamer hebben staan, dat kan ook nog.
Owwwwww, eens even bij Ikea kijken, dus.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh das dan nog een gouden tip die ik ooit kreeg... Ikea verkoopt van die ledikant-dekmatrasjes. Ik geloof iets van 10 of 15 euro ofzo. Ideaal die dingen, knal je zo in de wasmachine en je matras blijft netjes bij spuitluiers of lekkende plasluiers.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hier heeft de eerste zes maanden gewoon het ledikantje op onze kamer gestaan inderdaad.
Deze bedoel ikquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Owwwwww, eens even bij Ikea kijken, dus.
Je zou ook voor een hangend wiegje kunnen kiezen als je weinig ruimte hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat laatste past helaas met geen mogelijkheid
We hebben onlangs onze kledingkast naar de slaapkamer verplaatst om zo ruimte te maken voor de babykamer. Gevolg is dat de slaapkamer nu geen ruimte meer heeft voor het ledikant. Maar als ik mijn nachtkastje weg haal, dan kan er nog wel een wiegje staan.
Ik snap dat het wiegje opgehangen moet worden, maar die strop ziet er wel heel dubieus uitquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je zou ook voor een hangend wiegje kunnen kiezen als je weinig ruimte hebt.
[ afbeelding ]
Hahahaha GMTAquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik snap dat het wiegje opgehangen moet worden, maar die strop ziet er wel heel dubieus uit
En tevenshangwieg
Heeft hij al een sterke rug en nek? Ben even kwijt hoe oud hij ook alweer is. Je kan altijd even proberen en inschatten of hij lekker zit en niet teveel onderuit gaat hangen of ongemakkelijk lijkt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vanaf wanneer kunnen baby's (ongeveer) in het zitdinges van de kinderwagen? Sjaak vindt de kinderwagenbak lava en ik draag hem graag, maar soms wordt dat al best zwaar nu. Is dat een maand of 6/7?
Sjaak is pas 4 maanden dus nu is het nog te vroeg. Zijn rug en nek zijn wel sterk, maar nog lang niet sterk genoeg.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:30 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heeft hij al een sterke rug en nek? Ben even kwijt hoe oud hij ook alweer is. Je kan altijd even proberen en inschatten of hij lekker zit en niet teveel onderuit gaat hangen of ongemakkelijk lijkt.
Ik heb onze zitdinges nog niet op het onderstel gezet, kan dat wel eens doen kan wel eens tegen vrouw zeggen dat ze dat moet doen, dan kunnen we zien of dat ook helemaal plat kan.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ons zitdinges kun je van zit tot helemaal lig verstellen. Met 5.5 maan zijn we over gegaan, maar hebben em pas toen ze goed zat echt op zit gezet.
Oh. Nee 4 maanden is veel te vroeg ja.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak is pas 4 maanden dus nu is het nog te vroeg. Zijn rug en nek zijn wel sterk, maar nog lang niet sterk genoeg.
[..]
Ik heb onze zitdinges nog niet op het onderstel gezet, kan dat wel eens doen kan wel eens tegen vrouw zeggen dat ze dat moet doen, dan kunnen we zien of dat ook helemaal plat kan.
als de zitting helemaal plat kan maakt dat toch weinig uit?quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh. Nee 4 maanden is veel te vroeg ja.
Ja, maar als Sjaak niet wil plat liggen in de kinderwagen zal hij dat ook niet zo tof vinden in een andere wagen dacht ik? Althans ik ging er daarom vanuit dat ze rechtop bedoelde.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
als de zitting helemaal plat kan maakt dat toch weinig uit?
ik denk zelf stiekem dat die zitting comfortabeler is dan die bakquote:Op donderdag 16 juli 2015 21:58 schreef Risu het volgende:
Vooral het zachtere matrasje is wel lekker voor die rugjes. Dat heb je bij de zitting volgens mij niet.
nee heb jequote:Op donderdag 16 juli 2015 22:00 schreef Risu het volgende:
Moet eerlijk bekennen dat het zitgedeelte bij mijn schoonouders staat. Heb het nog niet echt bekeken. Erin gezeten ook niet. Zou het passen?
Nja, ik moet waarschijnlijk mijn Tula wat anders doen zodat niet alles aan m'n schouders hangt. Volgens mij moet het gewicht meer op m'n heupen. Maar nu gaat het nog welquote:Op donderdag 16 juli 2015 21:38 schreef mousemicky het volgende:
Bij onze kinderwagen kan het zitdeel helemaal plat, ik wisselde in het begin dus af. Even zitten, en dan weer liggen. J. was ruim 7 maanden toen we overgingen. Goed opletten dat ze niet helemaal scheef gaan hangen idd, en in het begin geen urenlange wandelingen.
Zelfstandig los zitten kon J. toen nog niet trouwens, dat lukte pas met 11 maanden ofzo...
En is dragen nu echt al zwaar? Misschien anders knopen, of rugdragen proberen? Ik heb J. tot 10 kilo zonder problemen op de buik gedragen in de Storchenwiege, en toen was ie al ruim anderhalf
Liggen is inderdaad niet tof, hij wil zitten/zien/dat soort dingen. Dus inderdaad wat rechterop dan liggen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, maar als Sjaak niet wil plat liggen in de kinderwagen zal hij dat ook niet zo tof vinden in een andere wagen dacht ik? Althans ik ging er daarom vanuit dat ze rechtop bedoelde.
Ik denk dus dattie niet goed zit inderdaad. Zal wel eens gaan experimenteren dit weekend, we gaan naar de Eftelingquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Bij ons is de ligbak echt wel zacht. Met schapenvelletje ook echt wel dempend. Maar daarbij toegevoegd is 4 mnd erg vroeg ja.
Tula moet het ewicht echt oo je heupen hebben ja. Zeker weten dat ie goed zit? Want mijnes van 10kg voel ik gewoon niet op mn schouders.
Grappig, ik heb hydrofielen aangeschaft omdat t op de uitzetlijst stond, maar gebruik ze echt voor niks, liggen onaangeraakt in de kast, en vroeg me dus al af waarvoor je die dingen moest gebruiken :-) ik gebruik bij voeden van die kleine badstoffen doekjes van de hema, daarvan heb ik er echt 20, en ik vind die XXL hydrofielen (van aden & anais) fijn voor over de wagen, maar de 'normale' hydrofielen zijn hier helemaal niet in gebruik.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:50 schreef Risu het volgende:
Over hydrofielen, ik twijfel of ik niet nog een pak bij moet kopen, ik heb er 24 maar grijp steeds mis. Ik gebruik ze bij voeding, verschonen (3 verdiepingen 3 doeken), afdrogen na badje, onder hoofdje bij slapen in wieg, ledikant en wagenbak. Eentje in de luiertas en eeeh... Ja dat was het wel. Vooral omdat ze lekker heet gewassen kunnen worden. Dus een vlekje meer of minder maakt niet uit.
Vanmiddag heb ik 'm neergezet en het is ineens een groot succesquote:Op maandag 13 juli 2015 10:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken vindt er niet zoveel aan nog, maar het kwartje 'loopfiets' is nog maar pas gevallen, dus misschien is het nu weer anders. Zal 'm binnenkort weer eens uit de schuur trekken en verslag doen.
Wij hadden tot nu toe Pampers maat 2 (de gele verpakking), maar die lekken nu door 's nachts (18.30u-6.00u). Vannacht hebben we voor het eerst Pampers 3+ Baby Dry (de groene). Ik kan je morgen laten weten hoe goed deze zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:00 schreef Gevalletje het volgende:
Hier begint de wagenbak ook wat kort te worden voor Q.. (Ook 4 maanden) Kan nog wel even, maar tot 9 maanden gaat echt niet lukken! Z'n nek begint nu sterk te worden, maar is nog altijd slapper dan normaal. Als ie even "zit" op schoot of in wipstoel, trekt ie altijd krom naar recht, zn voorkeurskant. Buggyopzet gaat het dus voorlopig nog niet worden! Komende tijd regelmatig even oefenen met de Tula, hoop dat dat iig de tijd tussen wagenbak en buggy kan overbruggen
Vraag: wat is een goede luier voor de nacht? Q plast best veel S nachts en verschoon hem iig wel 1x S nachts. Nu een paar keer gehad dat hij wel een fles wilde maar nog erg slaperig was en begon te krijsen als ik hem probeerde te verschonen.. Zijn er luiers die echt de hele nacht meegaan? Hij gaat vaak iets na 19.00u slapen en rond 7-8u is hij voor het eerst weer goed en vrolijk wakker zodat hij verschonen weer best vindt.
Sjaak is meer van het lange slanke jaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:21 schreef Gevalletje het volgende:
Top! We gebruiken nu ook de Pampers maat 2 (geeft wel een stuk grotere prop tussen z'n benen dan de KV die hij overdag heeft, maar KV maat 2 begint al wat klein te worden nu). Als ik hem halverwege de nacht verschoon, is z'n luier meestal al behoorlijk zwaar.
Sjaak is geloof ik ook niet erg spekkig, dus ben benieuwd hoe maat 3 hem zit!
Dat dus ook.. Kruidvat is wat smaller dan Pampers en de eerste past hem daarom ook wat beter.. Pampers lijkt dan wel weer iets meer te kunnen hebben omdat die wat meer opvangruimte heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:19 schreef Kyara het volgende:
Welke luiers niet doorlekken ligt ook echt aan de juiste maat en de juiste pasvorm. En dat kan dus per kind verschillen....
Q is ook niet erg breedquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak is meer van het lange slanke jaDankzij Kyara doen we de luier nu af en toe achterstevoren aan omdat Sjaak buikslaper is. Weet niet hoe dat met Q. is natuurlijk.
Was niet dankzij mij hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is meer van het lange slanke ja Dankzij Kyara doen we de luier nu af en toe achterstevoren aan omdat Sjaak buikslaper is. Weet niet hoe dat met Q. is natuurlijk.
Oh ok! Tot nu toe zaten ze wel fijnquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:26 schreef Skittles het volgende:
Ik hoor wel vaker dat kruidvat pas 'fijner wordt' na maat 2 of 3.
Ik blijf bij pampers, bevallen me heel goed. Nooit doorlekincidenten en als we merken dat de luier niet meer lekker zit, gaat ze een maatje omhoog. En altijd wel ergens in de aanbieding.
!!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak is meer van het lange slanke jaDankzij Kyara doen we de luier nu af en toe achterstevoren aan omdat Sjaak buikslaper is. Weet niet hoe dat met Q. is natuurlijk.
Eerste bevindingen: Sjaaks kleding was droog vanmorgenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:38 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Oh ok! Tot nu toe zaten ze wel fijnOok geen problemen met Pampers gehad hoor, KV sluit alleen net wat beter aan en geeft niet zo'n dikke prop tussen z'n benen.. Maar las al dat de nieuwe maat 3 zo'n vies randje aan de zijkant heeft waardoor het op een poepluier lijkt en dat ie van mindere kwaliteit lijkt te zijn.. Laatst 1 geprobeerd om te zien hoe ie zat, ging wel goed maar hij had em ook maar even aan voor de Pamper aanging voor de nacht. Dus wie weet gaan we wel helemaal over op Pampers. Dacht dat ze daar dus ook een soort nachtluiers van hadden die meer absorberen? Zal die + versie wel zijn?
De + is niet perse een nachtluier, het staat idd gewoon voor meer absorptiequote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:38 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Dacht dat ze daar dus ook een soort nachtluiers van hadden die meer absorberen? Zal die + versie wel zijn?
Ja, op "gewoon in de armen" zal het wel grotendeels aankomen, maar als ik helemaal alleen met haar ben vind ik iets van een band wel fijner, zeker met in/uit het water gaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:26 schreef Dot. het volgende:
Stip vindt de zijne stomMaar die ligt dus te niksen in z'n la. Als je wilt mag je hem wel overnemen voor een tientje? Hij heeft liever bandjes, maar hij is ook echt een waterrat.
Toen hij nog kleiner was heeft ie wel eens in zo'n gele band gezeten en dat vond ie wel ok, maar gewoon in m'n armen vond hij leuker.
S. vond 'm afgelopen vakantie superfijn! Veel actiever dan een beetje dobberen in zo'n floatding, dat gaat haar snel vervelen. En het allermooiste was; ze kon ermee rondlopen in het zwembadquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan dit jaar op vakantie naar een huisje met een eigen zwembad.
Ik wil graag een zwemband meenemen voor M, die is dan 11 maanden / 10 kilo. Heeft iemand ervaring met Fred's Swimtrainer?
[ afbeelding ]
Er staat me bij dat deze een stuk fijner is dan die babyfloats, omdat het kind meer contact maakt met het water. Hoe zijn ze verder in gebruik?
(en nee, ik laat 'r uiteraard niet zonder toezicht etc)
Je kan anders wel beter dramatische armgebaren maken in een babyfloatquote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik gok ook zomaar dat Mauw geen genoegen gaat nemen met een baby float..
4! Fijn dingquote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
3 tegen 1, ik ga er voorthanks voor de input!
Op vakantie wou Ow bij Js slapen. Ook hij heeft nog steeds een beetje last van verlatingsangst.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:54 schreef AwayTL het volgende:
Wij zijn hier op een punt dat beide mannetjes laat hebben van verlatingsangst, dus het eigenlijk bij beide 1,5 uur duurt voordat ze gaan slapen. Als ze al gaan slapen.
Nu zat ik te denken dat, aangezien ze er beide last van hebben, het misschien handig is om ze bij elkaar op de kamer te laten slapen.
Het enige wat mij tegen houdt om het te proberen is dat de jongste nog een nachtfles nodig heeft en dan misschien de oudste wakker maakt.
Iemand ervaring toevallig?
Het komt wel eens voor dat mijn grote bij ons kruipt, hij heeft dan echt nooit last van zijn broertje (die zich elke 3 uur meldt). Je kan het een nachtje proberen, kijken hoe dat gaat?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:54 schreef AwayTL het volgende:
Wij zijn hier op een punt dat beide mannetjes laat hebben van verlatingsangst, dus het eigenlijk bij beide 1,5 uur duurt voordat ze gaan slapen. Als ze al gaan slapen.
Nu zat ik te denken dat, aangezien ze er beide last van hebben, het misschien handig is om ze bij elkaar op de kamer te laten slapen.
Het enige wat mij tegen houdt om het te proberen is dat de jongste nog een nachtfles nodig heeft en dan misschien de oudste wakker maakt.
Iemand ervaring toevallig?
Ander merk proberen wil ook nog wel eens helpen. Dan sluit de pasvorm gewoon niet goed aan op de baby.quote:Op woensdag 22 juli 2015 06:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Luier 3+ is helaas ook met doorleks. De komende nacht gaan we hem achterstevoren proberen. Wat kunnen we anders nog doen? Een nog grotere luier? 4+ ofzo? Die zal nog veel te groot zijn. Anders wordt het 's nachts verschonen ben ik bang...
Maat 4+?quote:Op woensdag 22 juli 2015 06:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Luier 3+ is helaas ook met doorleks. De komende nacht gaan we hem achterstevoren proberen. Wat kunnen we anders nog doen? Een nog grotere luier? 4+ ofzo? Die zal nog veel te groot zijn. Anders wordt het 's nachts verschonen ben ik bang...
Heb even geen tijd (ben op werk) om alle tips door te lezen dus gen idee of dit al genoemd is, maar ik ken een paar mensen die bij hun baby s nachts twee luiers over elkaar aan deden. Een 4 over een 3 bijvoorbeeld. Geen idee of dat fijn of handig is maar zij waren enthousiast.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
De pasvorm is prima, maar Sjaak plast zoveel dat de luier gewoon verzadigd is. Het kan niet meer urine opnemen. Ander merk zullen we proberen als achterstevoren niets oplevert.
Volgens mij zijn we bij A. redelijk vroeg naar een dekbedje gegaan. Zo met 16/17 maanden ofzo? In de winter was het boven wel eens 7 graden in de slaapkamertjes en ik wil zelf pertinent niet de verwarming aan 's nachts. A. sliep niet lekker in een slaapzak en de ledikant-dekens die we hadden vond ik niet voldoende warmte bieden. Een dekbedje boodt uitkomst in die koude maanden. Gecombineerd vaak nog met de ledikantdekens. Bij E. weet ik het niet meer. Die sliep bij ons en vaak ook tussen ons in dus in de praktijk zal zij wel een stuk vroeger onder een dekbed hebben gelegen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:19 schreef GotC het volgende:
Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes onder een dekbed?
T. (21 mnd) doet nu elke dag z'n slaapzak uit als hij gaat slapen en voelt ook wel wat fris als we hem uit bed halen. Ik twijfel daardoor of hij misschien al toe is aan een dekbed. Het enige is dat hij nooit op dezelfde plek blijft liggen in z'n ledikant, dus weet niet of het echt al nut heeft.
Hoe ging dat bij jullie?
Die van mij ging met anderhalf jaar onder een dekbed. Het was toen een echt koude winter. Dekens en slaapzak werkte niet, hij werd steeds wakker van de kou en toen dacht ik " ik probeer het gewoon, richtlijn of niet". En sindsdien sliep hij weer door.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:19 schreef GotC het volgende:
T. (21 mnd) doet nu elke dag z'n slaapzak uit als hij gaat slapen en voelt ook wel wat fris als we hem uit bed halen. Ik twijfel daardoor of hij misschien al toe is aan een dekbed. Het enige is dat hij nooit op dezelfde plek blijft liggen in z'n ledikant, dus weet niet of het echt al nut heeft.
Hoe ging dat bij jullie?
Ah, ik begrijp hetquote:Op maandag 20 juli 2015 07:05 schreef GotC het volgende:
[..]
De + is niet perse een nachtluier, het staat idd gewoon voor meer absorptie. T. draagt standaard 4+, normale 4 was op een gegeven moment te weinig (en 5 te groot).
Al vanaf dat hij een jaar was, tegelijk met dat hij zijn eigen bed kreeg. Slaapzak vond hij terror (OHMYGOD IK ZIT HIERIN VAST WHAAAAAAAAAA) dus meteen met een dekbed begonnen. Maar nog steeds houdt hij niet van dekens op zich, als het koud is doen we gewoon een extra warme pyjama aan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:19 schreef GotC het volgende:
Hoe ging dat bij jullie?
Hij heeft het nooit koud, zelfs als hij alleen in korte mouwen romper slaaptquote:Op woensdag 22 juli 2015 10:25 schreef WupWup het volgende:
GotC heeft hij het zelf ook koud? Mijn kinderen gooien ook graag alles af 's nachts en kunnen dan als ijsklontjes aanvoelen, maar vinden dat helemaal prima. Zelf lig ik het liefst nu nog onder mn winterdekbed
Pas sinds kort, hij wordt dit najaar drie. Sinds een aantal maanden blijft hij wel een beetje op dezelfde plek liggen, tenminste, met zijn hoofd aan dezelfde kant.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:19 schreef GotC het volgende:
Hoe ging dat bij jullie?
We gaan hem nu idd gewoon zonder slaapzak laten slapenquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:09 schreef L-E het volgende:
Het doel van zo'n slaapzak is toch om hem warm te houden? Als hij hem uitdoet omdat hij het te warm heeft zou ik hem juist niet andersom gaan doen.
Ik geloof dat Dr. Brown goed is tegen krampjes.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:28 schreef Malteser het volgende:
Flesjesvraag: welk merk/type is nu het beste om aan te schaffen? Of is dat echt heel persoonlijk?
In onze omgeving veel wisselende ervaringen, de een zweert bij Dr. Brown, de ander bij Avent (de natural lijn) en de derde gebruikt het liefst Difrax. En toen wisten we het niet meer...
Gisteren intake kraamzorg gehad, zij geven de voorkeur aan Dr. Brown vanwege dat luchtventiel. Dat maar volgen?
Hoe oud is de oudste dan? Kan die niet zonder?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:
Noob vraag over babyfoons. We hebben er al een voor de oudste, kun je daar gewoon een tweede unit los voor bijkopen zodat je beide kinderen kunt horen? Of werkt dat niet zo simpel?
Maar hoe moet je dan zien welke het is?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef Mineola het volgende:
Noob vraag over babyfoons. We hebben er al een voor de oudste, kun je daar gewoon een tweede unit los voor bijkopen zodat je beide kinderen kunt horen? Of werkt dat niet zo simpel?
Je hoort toch wel verschil tussen je twee kinderen? Of ben ik nu een n00b?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar hoe moet je dan zien welke het is?Volgens mij kan het niet!
Als 1 pasgeboren baby en 1 peuter wel, maar als ze iets groter zijn misschien niet? Ik weet niet hoor, was gewoon een gedachtequote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je hoort toch wel verschil tussen je twee kinderen? Of ben ik nu een n00b?
Yep, ik hoor altijd wie er huilt! Liggen samen op 1 kamer, maar hebben allebei een ander huiltje!quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je hoort toch wel verschil tussen je twee kinderen? Of ben ik nu een n00b?
We gebruiken die babyfoon juist sinds kort weer wel voor de oudstequote:Op woensdag 22 juli 2015 14:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hoe oud is de oudste dan? Kan die niet zonder?
Ik zou de gebruiksaanwijzing opzoeken of de fabrikant mailen.
Ik ging ervan uit dat je wel hoort welk kind het isquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar hoe moet je dan zien welke het is?Volgens mij kan het niet!
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wat misschien wel kan is zo'n IP-geval op 1 ontvanger? Bij klassieke babyfoons kan het in elk geval niet.
quote:Als het om je kinderen gaat wil je zekerheid en vertrouwen. Wij zetten ons in om uitstekende babyfoons te maken, en met succes. Alecto babyfoons zijn de best geteste en best verkochte babyfoons van Nederland.
Met een onze babyfoons haal je een paar extra geavanceerde ogen en oren in huis. Welke babyfoon je ook kiest uit het assortiment, je krijgt altijd de beste kwaliteit.
Bij geluidbabyfoons zijn er twee technieken gangbaar; een DECT (digitaal en gesloten) en PMR (analoog en open). Beide technieken hebben voor en nadelen.
Bij DECT babyfoons is de verbinding tussen ouder en baby unit digitaal en storingsvrij. De DECT technologie heeft geen last van storing door andere apparaten. Het bereik van babyfoons met DECT technologie is ongeveer 50 meter binnen huis.
Babyfoons die gebruik maken van PMR communicatie tussen ouder en baby unit hebben het grootste bereik. PMR technologie is dezelfde techniek die gebruikt wordt bij portofoons. Het is dus makkelijk om met meerdere ouder units een enkele baby unit te monitoren. Andersom kan natuurlijk ook een enkele ouder unit kan meerdere baby units in de gaten worden gehouden. Handig in bijvoorbeeld een ziekenhuis.
In ons geval was een goedkope tweede trouwens minder prijzig dan uitbouwen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:54 schreef Mineola het volgende:
Ah ok. Het gaat denk ik alleen niet op voor die van ons, want als ik kijk op de site van Alecto lijkt die van ons een DECT te zijn.
Ja, L huilt heel luid en duidelijk. N heeft echt een zielig huiltje. De eerste weken hoorde ik het niet, maar nu wel!quote:
Ik was idd al op MP aan het kijkenquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:57 schreef AwayTL het volgende:
[..]
In ons geval was een goedkope tweede trouwens minder prijzig dan uitbouwen.
Of als er een lesmotor voorbij rijdtquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:54 schreef AwayTL het volgende:
dat zijn die units waarbij je ineens de buurman hoort praten tegen zijn kind en je je dood schrikt omdat je man naast je op de bank zit.
Dus schrik niet als je in een kinderrijke buurt woont.
Grapjas, jij hoorde het verschil ook tussen Mauw en Frans. Die schelen 6 wekenquote:
ja, maar die zijn geen eeneiige tweeling toch?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:05 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Grapjas, jij hoorde het verschil ook tussen Mauw en Frans. Die schelen 6 weken.
Nah Mauw lijkt te veel op blei, ik heb niks met blei gedaan. Dat en het feit dat ze in verschillende baarmoeders hebben gezeten doet mij vermoeden dat ze niet eeneiig zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar die zijn geen eeneiige tweeling toch?
quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:36 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nah Mauw lijkt te veel op blei, ik heb niks met blei gedaan. Dat en het feit dat ze in verschillende baarmoeders hebben gezeten doet mij vermoeden dat ze niet eeneiig zijn.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:36 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nah Mauw lijkt te veel op blei, ik heb niks met blei gedaan. Dat en het feit dat ze in verschillende baarmoeders hebben gezeten doet mij vermoeden dat ze niet eeneiig zijn.
Saskia,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:31 schreef SaskiaR het volgende:
Wat heb je pecies nodig voor in de kinderwagen?
Een apart matrasje, of kan baby gewoon op de bodem liggen?
En dan een laken en een deken ofzo? En kan je daarvoor gewoon standaard wiegdekens gebruiken of moet het weer speciaal voor de kinderwagen zijn?
Past hij nu goed in 80?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb ook een vraag bedenk ik me![]()
F is nu 76 cm (14 mnd) en ik wil alvast wat gaan inslaan voor het najaar/winter. Wat is dan wijsheid, op zoek naar 80 of al naar 86??
Maandenlang op 1 maat zitten, dan krap 1 maand in de volgende maat, en dan meteen verder in de daaropvolgende?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:50 schreef GotC het volgende:
Ik zou het niet doenZe kunnen je verbazen wb groei is gebleken
Exactementquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maandenlang op 1 maat zitten, dan krap 1 maand in de volgende maat, en dan meteen verder in de daaropvolgende?
Ja, past wel maar nog ruim. Het merendeel dat hij nu draagt is nog 74. Vorige winter vond ik het echt een crime om een leuke winterjas te vinden dus ik wilde alvast op zoek gaan om niet weer achter het net te vissenquote:
Wat zegt de groeicurve als je z'n lijntje doortrekt?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb ook een vraag bedenk ik me![]()
F is nu 76 cm (14 mnd) en ik wil alvast wat gaan inslaan voor het najaar/winter. Wat is dan wijsheid, op zoek naar 80 of al naar 86??
Amsel, in vraag en aanbod heb ik deze schoentjes aangeboden. Niet dat je ze moet kopen (quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:39 schreef Amsel het volgende:
Er is al veel gevraagd en geschreven over schoentjes, maar toen lette ik niet op omdat het voor ons nog niet relevant wasDaarom nog een keer: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de eerste echte schoentjes? Mevrouw loopt nog niet los, maar wel langs tafel en kasten en achter loopwagens en stoelen. Bij het kdv zijn ze veel buiten dus er moeten maar eens schoentjes komen - tot nu toe liep ze altijd op blote voeten of antislipsokken. Tips?
Mijn oudste deed dat dusquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maandenlang op 1 maat zitten, dan krap 1 maand in de volgende maat, en dan meteen verder in de daaropvolgende?
De WHO curves zijn offline dus kan het niet nakijkenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat zegt de groeicurve als je z'n lijntje doortrekt?
Een simpel schuifhaakje kan ook als de deur naar buiten draait. In geval van nood is dat sneller openquote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Aah Dank jullie! Hier kunnen we wat mee. Bij Ikea komen we voorlopig niet denk ik, zal eens rondkijken voor een dun kussen.
En klemhekje it is. Een plank vind ik in geval van bijv brand een ontzettend eng idee. Ik had ook al gedacht aan een slot op de deur naar de trap, maar mijn dochter kennende loopt ze de hele dag met die sleutel rond haha.
Hema heeft ook kinder kussens.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Aah Dank jullie! Hier kunnen we wat mee. Bij Ikea komen we voorlopig niet denk ik, zal eens rondkijken voor een dun kussen.
En klemhekje it is. Een plank vind ik in geval van bijv brand een ontzettend eng idee. Ik had ook al gedacht aan een slot op de deur naar de trap, maar mijn dochter kennende loopt ze de hele dag met die sleutel rond haha.
Vanaf een jaar gebruikt hij een kussen (de dunne van Ikea in zijn bed, maar hij ligt meestal bij ons - op een gewoon kussen dus).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:19 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ben ook gestopt met op de groei kopen. Echt te groot trek ik niet aan en net niet meer mooi passend draag je ook amper nog. Dus dan maar gewoon in het seizoen kijken welke maat er nodig is.
Twee vragen. Niet echt baby's voor dummies maar peuters voor dummies.
Wij hebben een nieuw bedje voor onze F. gekocht. Ik heb nu het kussensloopje er los in gelegd, vanaf wanneer gebruikten jullie peuters ongeveer een kussen? Waarom wel of niet?
Ook zijn we een beetje zoekend naar het straks uit bed komen... Naar ons bed komen is geen probleem. Lekker gaan spelen ook niet. We hebben op de overloop een deur naar de trap (deurklink staat ondersteboven nu). Kwestie van tjd en een paar cm groeien tot ze door heeft hoe ze die deur open krijgt. Best eng. Nog iemand DE tip? Ik dacht misschien zo'n klemhekje in haar eigen deuropening snachts. Nog andere ideeën?
Niet, dat gaat wel goedquote:Op zondag 26 juli 2015 06:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak heeft een nieuwe feature, ik weet niet of het door de pokken komt, maar toch: hij schuift in zijn slaap zodat hij diagonaal in bed ligt. En hij blijft schuiven tot hij met zijn hoofdje tegen de spijlen ligt. Lijkt me niet prettig, want die zijn hard. Hoe kan ik hem daar op een veilige manier mee helpen? Bedbeschermers niet, want hij moet wel kunnen blijven ademen natuurlijk.
Of moet ik het gewoon laten en er vanuit gaan dat hij zichzelf geen pijn doet?
Hier ook. Al sinds hij heel klein is en in zijn peuterbed ook weer.quote:Op zondag 26 juli 2015 07:03 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Niet, dat gaat wel goed.
Mijn oudste heeft er een tijdje een handje van gehad om eerst tegen het hoofdbord aan te headbangen en daarna pas te slapen. Hij ligt in zn nieuwe bed ook altijd met zijn hoofd tegen de bovenkant.
Hij leeft nog.
Is het een trap naar boven? Wij hebben er ook zo een op de overloop, maar geen bijzondere maatregelen genomen en mijn zoon heeft nooit zelfstandig besloten om de deur open te doen en de trap op de klimmen. En het is best een ondernemend type verder. Ik zag ook allemaal beren op de weg bij de overgang naar een peuterbed maar het bleken allemaal zorgen om niets.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:19 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik ben ook gestopt met op de groei kopen. Echt te groot trek ik niet aan en net niet meer mooi passend draag je ook amper nog. Dus dan maar gewoon in het seizoen kijken welke maat er nodig is.
Twee vragen. Niet echt baby's voor dummies maar peuters voor dummies.
Wij hebben een nieuw bedje voor onze F. gekocht. Ik heb nu het kussensloopje er los in gelegd, vanaf wanneer gebruikten jullie peuters ongeveer een kussen? Waarom wel of niet?
Ook zijn we een beetje zoekend naar het straks uit bed komen... Naar ons bed komen is geen probleem. Lekker gaan spelen ook niet. We hebben op de overloop een deur naar de trap (deurklink staat ondersteboven nu). Kwestie van tjd en een paar cm groeien tot ze door heeft hoe ze die deur open krijgt. Best eng. Nog iemand DE tip? Ik dacht misschien zo'n klemhekje in haar eigen deuropening snachts. Nog andere ideeën?
A had vandaag het raster van de zijkant van het campingbed over haar hele gezichtquote:Op zondag 26 juli 2015 09:19 schreef Butterflower het volgende:
Ik heb S een aantal keer met de afdruk van spijlen in haar voorhoofd uit bed gehaald![]()
Zal wel lekker liggen ofzo.
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:12 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
A had vandaag het raster van de zijkant van het campingbed over haar hele gezicht. Weer eens wat anders dan de spijlen van haar bed.
Lijkt me hartstikke prima.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:57 schreef ingee het volgende:
Hoe hygiënisch is nog nodig met een niet-iniminibaby?
Wij begonnen ooit met flesjes met gekookt water die na elk gebruik uitgekookt werden, handen die kapot waren van het 20x per dag wassen en handdoekjes en theedoeken die allemaal elke dag in de was gingen.
Nu sluipt de normale manier van leven er allang weer in, maar een fles na gebruik gewoon even afspoelen met heet water en daarna gewoon weer gebruiken, 1x per dag in de afwas bijvoorbeeld, is dat nog oke of bah vies!?
Nee, naar beneden. Wel eng dusquote:Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is het een trap naar boven? Wij hebben er ook zo een op de overloop, maar geen bijzondere maatregelen genomen en mijn zoon heeft nooit zelfstandig besloten om de deur open te doen en de trap op de klimmen. En het is best een ondernemend type verder. Ik zag ook allemaal beren op de weg bij de overgang naar een peuterbed maar het bleken allemaal zorgen om niets.
Geen idee eigenlijk. Omdat we dan boven vanaf de overloop deur en traphek hebben denk ik. Het kan idd sowieso ook nog ja!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Vanaf een jaar gebruikt hij een kussen (de dunne van Ikea in zijn bed, maar hij ligt meestal bij ons - op een gewoon kussen dus).
Waarom geen traphekje bovenaan die trap?
Elke dag afwassen is prima. Ik heb alleen de kraamweek dagelijks uitgekookt, het is echt niet noodzakelijk om dat te blijven doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:57 schreef ingee het volgende:
Hoe hygiënisch is nog nodig met een niet-iniminibaby?
Wij begonnen ooit met flesjes met gekookt water die na elk gebruik uitgekookt werden, handen die kapot waren van het 20x per dag wassen en handdoekjes en theedoeken die allemaal elke dag in de was gingen.
Nu sluipt de normale manier van leven er allang weer in, maar een fles na gebruik gewoon even afspoelen met heet water en daarna gewoon weer gebruiken, 1x per dag in de afwas bijvoorbeeld, is dat nog oke of bah vies!?
Slaapzakquote:Op maandag 27 juli 2015 07:58 schreef Beppiie het volgende:
[..]
Elke dag afwassen is prima. Ik heb alleen de kraamweek dagelijks uitgekookt, het is echt niet noodzakelijk om dat te blijven doen.
Hier ook een baby (4mnd) die wat heeft met spijlen.Zodra hij in zijn ledikant ligt begint hij te spelen en te draaien en dan kan ik 20x zijn beentjes er tussenuit gaan zitten halen. Hebben jullie daar geen tips voor, toevallig?
Romper uit, in de luier in een hydrofielslaapzakquote:Op maandag 27 juli 2015 08:08 schreef Beppiie het volgende:
Ja die gebruik ik expres niet, hij heeft het echt heel snel warm. De warmte blijft in ons huis ook altijd echt heel lang hangen dus hij slaap slechts in een rompertje.
Als ik van die stootkussens ga kopen dan ben ik bang dat het niet goed genoeg ventileert of zo.
Hij zit zelf wel te schaterlachen hoor, vindt het nog leuk ook. Maar ik niet zo
Herkenbaar ook 1 van september hier. Volgens mij vinden de meeste dreumesen van sept. en okt. praten nog niet zo belangrijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:12 schreef Juud-- het volgende:
Ik heb een vraagje mbt praten, zoek wat advies/vergelijkingsmateriaal.
Dochter wordt in september 2. Is volgens mij een heel gemiddeld meisje qua ontwikkeling, maar mbt praten weet ik het niet zo goed. Ze is een wat luie/slordige prater, is mijn indruk. Dingen die ze kan benoemen (beer, kaas, melk, koe, enz) benoemt ze wel, maar net zo vaak roept ze gewoon 'die!'. En als ze het niet weet, noemt ze het 'kuunk'. Dierengeluiden kan ze niet reproduceren, afgezien van koe/poes/muis. Van tweewoordszinnen is nog nauwelijks sprake, afgezien van 'mamakijkes'. Haar passieve woordenschat (heet dat zo?) is wel in orde: in boekjes kan ze alles wat je vraagt, aanwijzen.
Vraag: moet ik hier iets mee? Ik wil er niet teveel een issue van maken, maar wil ook niet iets over het hoofd zien. Thuis lezen we veel boekjes, buiten en thuis benoemen we veel en sowieso praten we veel met en tegen haar. Wat vinden jullie?
Ik zou er niets mee doen. De ontwikkeling ligt nog zo ver uit elkaar. Je kunt ook nog weinig vergelijken omdat veel woorden alleen passief worden beheerst.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:12 schreef Juud-- het volgende:
Dochter wordt in september 2. Is volgens mij een heel gemiddeld meisje qua ontwikkeling, maar mbt praten weet ik het niet zo goed. Ze is een wat luie/slordige prater, is mijn indruk. Dingen die ze kan benoemen (beer, kaas, melk, koe, enz) benoemt ze wel, maar net zo vaak roept ze gewoon 'die!'. En als ze het niet weet, noemt ze het 'kuunk'. Dierengeluiden kan ze niet reproduceren, afgezien van koe/poes/muis. Van tweewoordszinnen is nog nauwelijks sprake, afgezien van 'mamakijkes'. Haar passieve woordenschat (heet dat zo?) is wel in orde: in boekjes kan ze alles wat je vraagt, aanwijzen.
Vraag: moet ik hier iets mee? Ik wil er niet teveel een issue van maken, maar wil ook niet iets over het hoofd zien. Thuis lezen we veel boekjes, buiten en thuis benoemen we veel en sowieso praten we veel met en tegen haar. Wat vinden jullie?
Als mijn zoon ''die!'' deed dan benoemde ik het zelf; ''Wil je wat drinken/koekje/auto/etc''? Op een gegeven moment werd het ''drinken!'' en daarna ''ik drinken!''quote:Op maandag 27 juli 2015 12:12 schreef Juud-- het volgende:
Inderdaad is goed voordoen en herhaling volgens mij erg belangrijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 17:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Als mijn zoon ''die!'' deed dan benoemde ik het zelf; ''Wil je wat drinken/koekje/auto/etc''? Op een gegeven moment werd het ''drinken!'' en daarna ''ik drinken!''
Toegeven aan ''die!'' levert luie kinderen op
Wat hier enorm heeft geholpen is plaatsing op een kinderdagopvang. Sinds dat hij daar heen gaat is z'n taal enorm vooruit gegaan! Hij spreekt nu in hele zinnen en kan dingen duidelijk benoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |