Bronquote:The Red Arrows, officially known as the Royal Air Force Aerobatic Team, is the aerobatics display team of the Royal Air Force based at RAF Scampton. The team was formed in late 1964 as an all-RAF team, replacing a number of unofficial teams that had been sponsored by RAF commands.
The Red Arrows badge shows the aircraft in their trademark diamond nine formation, with the motto Éclat, a French word meaning "brilliance" or "excellence".
Initially, they were equipped with seven Folland Gnat trainers inherited from the RAF Yellowjacks display team. This aircraft was chosen because it was less expensive to operate than front-line fighters. In their first season, they flew at 65 shows across Europe. In 1966, the team was increased to nine members, enabling them to develop their Diamond Nine formation. In late 1979, they switched to the BAE Hawk trainer. The Red Arrows have performed over 4,600 displays in 56 countries worldwide.
Hmm, misschien maar eens overwegenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Emirates naar Bangkok moet je met wat zoeken wel voor rond de ¤500 lukken, heb je 4 vluchten A380 als het meezit.
En dan via een multi city open jaw retour naar Dusseldorf (geen A380 DBX-DUS) kan soms net iets goedkoper uitvallen. Of retour vanaf b.v. KUL. Even puzzelen dus.quote:
Aldus:quote:Op maandag 6 juli 2015 19:12 schreef Iemand91 het volgende:
Schijnbaar wordt dit de opvolger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways; MSN 242: een 4.5 jaar jongere A340-300.
Vloog in november 1998 voor het eerst, vloog haar hele leven onder registratie B-2388; eerst voor China Southwest Airlines en sinds 13 september 2003 voor Air China.
Werd op 28 februari 2014 uit de vloot genomen en werd op 15 april dit jaar op Tarbes-Lourdes in Frankrijk opgeslagen.
Is nu dus ruim 16 jaar oud.
Blijkbaar wordt later vandaag dit aangekondigd.
Landing op 15 april in Tarbes-Lourdes:
Bron: Starnieuws.com (Luchtvaartnieuws heeft het achter een Paywall zitten)quote:De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) zal een nieuwere versie van de Airbus 340-300 leasen. Er wordt een leasecontract gesloten met Airbus onder Europese regelgeving. Het contract voor de Palulu verloopt in oktober. Geruime tijd wordt nagegaan wat de beste optie is voor de vervanging van het huidige toestel, dat 21 jaar oud is.
Starnieuws verneemt dat een 16.5 jaar oude Airbus 340-300 geleased zal worden. De SLM kan nu nog niet kiezen voor een tweemotorig toestel om de oceaan over te vliegen. Daarvoor is een speciaal certificaat nodig. Daarvoor is er geen tijd meer. De nieuwe machine moet uiterlijk oktober binnen zijn, anders zal de SLM weer toestellen moeten inhuren.
Palulu maakt sinds december 2009 deel uit van de SLM-vloot. Het toestel, MSN 242, is een jongere versie van de Palulu. Dit toestel is van eind 1998. Het vloog eerst voor China Southwest Airlines onder registratie B-2388. In september 2003 behoorde het toestel tot de vloot van Air China. Het toestel is sinds april dit jaar in Frankrijk opgeslagen.
Gehakt is hier beter op zijn plaatsquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
quote:Virgin America's Wi-Fi will be fast enough for Netflix on some flights next year
Having connectivity in the skies is a luxury to be sure, but it's often a slow one. Airlines block popular video services like Netflix and YouTube for fear that they'll cripple the already fragile in-flight networks and prevent everyone from checking their email, tweeting, or even just browsing the web. But through a new partnership with ViaSat, Virgin America seems to think it's got Wi-Fi internet that can handle more intensive tasks like video and audio streaming; you'll finally be able to treat internet on a plane just like your internet at home.
The speedier connectivity will go into 10 new A320 aircraft that Virgin will receive in September, and a beta pilot to test the faster service will get underway for select flights to Hawaii in early 2016. During that initial trial run, the new Wi-Fi will be free for Virgin America's travelers. "It uses Ka satellite across the domestic US. That will deliver speeds up to 30 times the speed of the original ATG that most airlines still fly, and 10 times what our current aircraft will do," David Cush, Virgin America's CEO, told CNBC.
"It's a dual antenna that also uses the Ku satellites across the pacific, so we can have a single antenna offer very fast Wi-Fi across the US and adequate Wi-Fi to Hawaii now." Cush described ViaSat's hybrid antenna as a "significant competitive advantage" for his airline. Some of Virgin's competitors are working to power their Wi-Fi with Ka satellites, but even then they're largely limited to offering connectivity on US routes. "No one really has the combination of Ka and Ku," he said. In these cases, seeing is believing, so we'll have to wait for some firsthand reports before knowing whether the new system delivers satisfactory speeds.
quote:
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crewquote:Op woensdag 8 juli 2015 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord.
Die Emirates zit al helemaal aan de buitenkant van de baan, maar inderdaad dan moet je hem er niet langs proberen te frutten...quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crew
Qatar vliegt (nog) niet op Amsterdam met de A380quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Het zal elkaar niet veel ontlopen. Zowel Qatar als Emirates zijn prima maatschappijen. Uiteindelijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:42 schreef Tinos85 het volgende:
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen?
Lijkt mij sterk op FL310. Maar een vreemde zaak is het wel.quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |